Marc Márquez elárulta, a Gresininél ugyanakkora a nyomás, mint a gyári Hondánál volt. A spanyol versenyző úgy véli, hiába van szó különböző kultúrákról, a hangulatot mindenhol az eredmények határozzák meg.
Marc Márquez tizenegy év után hagyta ott a Hondát, annak is a gyári csapatát, hogy egy versenyképesebb motoron próbáljon meg visszatérni az élmezőnybe. Bár ebben a tekintetben a lehető legjobban választott, hiszen idén már a Ducatin versenyez, ennek viszont az az ára, hogy immáron egy szatellitcsapat, a Gresini színeit képviseli, és a tavalyi versenygépen ül.
Lorenzo szerint Marc Márqueznek el kell felejtenie, hogy a tavalyi Ducatival versenyez
Ennek persze megvannak az előnyei is, hiszen a nyolcszoros világbajnoknak az eddiginél jóval kevesebb szponzori és médiaeseményen kell részt vennie, ami nyilvánvalóan könnyebbség. Bizonyos szempontból az is felszabadító érzés lehet, hogy a nagyvállalati struktúra után új csapatánál sokkal családiasabb a hangulat. Ez azonban nem jelenti azt, hogy ne lenne eredménykényszer.
„A nyomás ugyanolyan, mert a versenyzők akkor boldogok, ha dobogóra állnak, a csapatok akkor boldogok, ha dobogón vannak, ez az istálló célja – nyilatkozta. – A pódium jobb, mint az első öt [utolsó két pozíciója], és futamot nyerni jobb, mint a dobogó [második vagy harmadik fokán] lenni. Szóval az, hogy jó a hangulat, hogy van egy kis viccelődés, nem jelenti azt, hogy nincs nyomás, vagy nincs ambíció.”
Nyilvánvaló, hogy a Repsol Honda és a Gresini között nem az az egyetlen különbség, hogy gyári vagy szatellitcsapatról van szó, hiszen előbbiben leginkább a japán, utóbbiban pedig az olasz hozzáállás, illetve mentalitás érvényesül. Márquez szerint ugyanakkor a különbségek ellenére minden istállónál leginkább az eredmények határozzák meg a hangulatot.
„Az ambíció ugyanolyan, mint a gyári csapatnál, mert azért vagyunk itt, hogy a lehető legjobb eredményért harcoljunk – folytatta. – Az viszont igaz, hogy kevesebb ember van az alakulatnál, és sokkal családiasabb. Mindig azt mondom, hogy a csapaton belüli jó hangulat nagy segítség, de a Repsol Honda istállójánál is megfelelő volt a légkör. Ugyanakkor persze a japán, az olasz, a spanyol és az amerikai kultúra különbözik. A légkör mindig akkor jó, ha az eredmények is jók.”
Ami ez utóbbit illeti, Márquez eddig mind a négy futamon az első ötben zárt volna, ha a Portugál Nagydíjon nem ütköznek össze Francesco Bagnaiával. A sprinten pedig meg is szerezte első dobogóját a Gresinivel, még ha ez a hivatalos statisztikákba nem is kerül be pódiumként. A soron következő helyszín pedig Austin, ahol a 31 éves motoros mindig is remekül ment karrierje során.