Értesülések szerint szezononként körülbelül 12 millió eurót fog kapni a Yamahától Fabio Quartararo a szerződésének meghosszabbítása után. Ezzel a francia pilóta lehet a legjobban fizetett MotoGP-versenyző a következő években.
Ahogy korábban már beszámoltunk róla, magyar idő szerint pénteken délelőtt bejelentették, hogy Fabio Quartararo további két évig a Yamahát fogja erősíteni. A hír sokakat meglepett, mivel az elmúlt időszakban úgy tűnt, hogy El Diablo eltávolodott a hangvillásoktól. Nemrég már a nyilvánosság előtt is beszélt arról, hogy nem zárkózik el a más gyártókkal történő tárgyalástól, azonban végül mégis a japán alakulatot választotta.
Meglepő fordulat: a problémák ellenére Quartararo hosszabbított a Yamahával
A szurkolók így azonnal találgatni kezdtek, hogy mi állhatott a döntése hátterében. Quartararo a közelmúltban kijelentette, hogy bár fontos számára a pénz – ahogy mindenkinek –, de leginkább maga a „projekt” számít neki, amikor választ az ajánlatok közül.
Azt viszont talán nem túlzás megállapítani, hogy igenis volt jelentősége a beigért összegnek is. Ugyanis Quartararo az olasz Motorsport értesülései szerint szezononként körülbelül 12 millió eurót fog keresni, ez ráadásul csak az alapfizetése lesz, amelyet még kiegészíthet bizonyos eredményekért járó bónuszokkal. Ezzel pedig ő lehet a legjobban fizetett pilóta a mezőnyben Francesco Bagnaia előtt (amennyiben valaki más nem kap még ennél is többet). A címvédő szintén nemrég újította meg a kontraktusát, a kétszeres MotoGP-bajnok a beszámolók szerint idényenként körülbelül 10 millió eurót kap a Ducatitól.
A többi gyártó közül a legközelebb az Aprilia állhatott Quartararo megszerzéséhez, hiszen a GPOne.com szerint a francia pilóta a noaleiek versenyrészlegének vezérigazgatójával, Massimo Rivolával intenzív tárgyalásokat folytatott. Az olasz alakulat azonban nincs olyan jó anyagi helyzetben, mint a Yamaha – ráadásul a motorjaik megbízhatóságával is problémáik vannak, ami szintén megnehezítheti nekik a legjobb versenyzők megszerzését –, így elméletileg nagyjából évenkénti 4 millió eurót tudtak volna ajánlani.
Ki akarna az Apriliához menni, ha nem javítanak a megbízhatóságon? – figyelmeztet a veterán mérnök
Valószínűsíthetően az Apriliához hasonlóan a többi gyártó is csak nagyságrendekkel kevesebbet tudott (vagy akart) volna Quartararónak adni, mint a Yamaha. A Ducati értelemszerűen nem ajánlott volna neki többet, mint Bagnaiának, a KTM-nél pedig jelenleg szinte biztosan Pedro Acosta megtartása áll a középpontban. Az egyetlen lehetséges kivétel a Honda lehetett volna, de a japán márkának már megvan a „saját világbajnoka” Joan Mir személyében, aki pont idén kapott új csapattársat.