Carmelo Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója, valamint Dan Rossomondo, a szervezet kereskedelmi igazgatója is biztosította a rajongókat, hogy nem terveznek a keményvonalas szurkolóknak nem tetsző változtatásokat. Marc Márquez, Francesco Bagnaia és Aleix Espargaró is pozitívan fogadta a Liberty Media érkezésének hírét.
Nemhogy az elmúlt hetek, de talán az egész év legfontosabb híre, hogy a Liberty Media felvásárolta a MotoGP (és a Superbike-világbajnokság) kereskedelmi jogait birtokló Dorna 86 százalékát. Ezzel a Forma–1 után a kétkerekű csúcskategória is az amerikai vállalat irányítása alá kerül, ám ennek a rajongók közül messze nem mindenki örül.
Hivatalos: többségi részesedést szerzett a MotoGP-ben a Forma–1-et birtokló Liberty Media
Sokan ugyanis attól tartanak, hogy olyan változtatásokat akarnak bevezetni, amelyek talán összességében több nézőt vonzanának be, de az „igazi” szurkolóknak nem tetszenének. Többek között erről is kérdezték a Dorna vezetőségének három tagját, Carmelo Ezpeleta vezérigazgatót, Carlos Ezpeleta sportigazgatót, valamint Dan Rossomondo kereskedelmi igazgatót.
„Úgy gondolom, a szurkolók csupán olyasmivel fognak szembesülni, amit csak várhatnak, és még több emberrel oszthatják meg rajongásukat – nyilatkozta egy különleges sajtótájékoztatón az idősebbik Ezpeleta. – A Liberty nem gondolja, hogy a sportágnak bármilyen javításra szüksége lenne. Ezzel határozottan egyetértünk. Úgy véljük, csodálatos sportágunk van, amelyet a paddock összes érintettjével építettünk fel. Azt gondolom, hogy egyszerűen közösen fogunk dolgozni számos olyan dolgon, amelyet az elmúlt néhány idényben már kezdeményeztünk. Ezzel próbáljuk növelni a sportág láthatóságát és ismertségét világszerte, miközben továbbra is kielégítjük a hagyományos szurkolók és a hagyományos piacaink [igényeit]. Szóval sok mindent lehet várni, amikor teljesül a megállapodás. [Azt viszont] nem hiszem, hogy sok olyan változás lesz, amely a jelenlegi rajongóinkra hatással lenne.”
„Nagyon is tisztában vagyok a keményvonalas rajongóink [kívánságaival], és azzal, hogy mennyire különlegesnek tartják ezt a sportágat – vette át a szót az észak-amerikai profi kosárlabdaligából egy éve érkezett Rossomondo. – Hajlamos vagyok mélyre menni, amikor megnézem a hírfolyamot és a Twitter-hozzászólásokat, ahol azt látom, hogy az emberek nem akarnak sok változást a sportágunkban. Azonban úgy gondolom, hogy ugyanezek a szurkolók azt is szeretnék, hogy másokkal is megosszák a sportágat. Szerintem a jövőben erre fogunk összpontosítani, eddig is erre koncentráltunk. Az előző évben és már előttem is sok mindent tettünk azért, hogy ez a látványosság túllépjen a motorsporton, és kulturális szempontból relevánsabbá váljon. Hiszünk abban, hogy ez a világ legizgalmasabb sportága, szóval ezt kell hirdetnünk és kiabálnunk.”
A MotoGP új tulajdonosának igazgatója válaszolt a mindenkit foglalkoztató kérdésekre
A Dorna már több mint 30 éve, 1992-ben vette át a gyorsaságimotoros-világbajnokság irányítását. Azóta rengeteget változtattak a sportágon, és számos legenda született. A Liberty Media érkezése pedig Carmelo Ezpeleta szerint egy újabb mérföldkő, és úgy véli, ez az üzlet ez minden résztvevőnek elismerést jelent.
„Harminckét éve ismernek, és ez a közös munkánk eredménye – fogalmazott. – Mindenkié itt, plusz a sajtó, a szurkolók és a többi ember, akik ezt lehetővé tették. 1992-ben egy másik szinten kezdtük, mostanra pedig a világ egyik legfontosabb sportágává váltunk. Érzelmileg nagyon sokat jelent számomra a tudat, hogy egy olyan vállalat, mint a Liberty Media, úgy döntött, hogy [csatlakozik] hozzánk. Ez tényleg nagyon fontos dolog, de nem csak számomra. Azt hiszem, mindannyian nagyon büszkék lehetnek arra, hogy együtt megkaptuk ezt a lehetőséget. Emlékszem a világjárvány alatti nehéz napokra, mindenki együtt dolgozott. Ez egy újabb lépés az elmúlt harminckét év történelmében. Szerintem ez nagyon nagy dolog.”
A versenyzők pozitívan fogadták a hírt
Természetesen a pilóták sem hagyták szó nélkül ezt a jelentős változást. A szokásos csütörtöki sajtótájékoztatón Marc Márquez, Francesco Bagnaia és Aleix Espargaró is kifejtették a véleményüket. Mindhárman pozitívan értékelik a Liberty Media érkezését, ugyanakkor mindannyian kicsit más szemszögből beszéltek a jövőről.
„Természetesen örülök ennek a hírnek, mert amit a Forma–1-ben tettek, az rendkívül nagy dolog volt, és hatalmas különbséget jelentett – kezdte a nyolcszoros világbajnok. – Persze ők a szakemberek, de a cél az, hogy megszólítsuk a fiatal nemzedékeket, hogy nagy neveket teremtsünk itt, a MotoGP-ben, mint korábban, amikor például Valentino [Rossi], [Dani] Pedrosa, [Jorge] Lorenzo és [Casey] Stoner is itt volt. Mind nagy nevek voltak, akiket sokan szerettek. Ez beruházás kérdése: beruházás a MotoGP-be és beruházás a show növelésébe. Ezek a dolgok a jövőben fognak megjönni.”
A patás ördögöt vagy az egyetlen menekülési lehetőséget jelenti a MotoGP-nek Amerika?
„Nagyon nehéz megmondani, hogy min tudnak javítani – fogalmazott a címvédő. – Ez már most is egy remek show, de még népszerűbbnek kell lennie. Egy dolog, ami nagy különbséget jelent, hogy a Forma–1 autókkal zajlik, az autógyártók pedig nagyobbak a motorgyártóknál. Ezzel együtt úgy gondolom, hogy a Liberty Mediának nagyszerű ötletei vannak a helyzetünk javítására. Javulni fog [a szituáció], mert tudják, mit kell tenniük. A Forma–1-et a valaha volt legmagasabb szintre emelték. Ez egy remek lehetőség lesz a MotoGP számára.”
„Várnunk kell, időt kell adnunk – szögezte le az állandó mezőny korelnöke. – Múlt héten beszéltem Carlos Ezpeleta úrral telefonon, felhívott, és azt mondta nekem, hogy türelmesnek kell lennünk, időbe telik, amíg kiderül, milyen irányba kell mennünk. Nem lehet mindent lemásolni, amit a Liberty a Forma–1-gyel csinált, ez egy másik sportág. Ugyanakkor ígéretesnek tűnik.”