Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója szerint Marc Márquezt nem az idei Desmosedicin ülő, hanem a hozzá hasonlóan a tavalyit használó pilótákkal kell összemérni.
Marc Márquez a tavalyi szezon végén elhagyta a Hondát, amely tizenegy éven át az otthona volt, és átigazolt a Gresinihez. Az olasz csapat a Ducati ügyfele, azonban a bolognai gyártótól nem a legújabb motort, hanem csak a tavalyi technikát kapja meg a VR46-hoz hasonlóan. Ebből a szempontból a „másik oldalon” pedig a gyári istálló és a Pramac található. Ezeknek az alakulatoknak a versenyzői, név szerint Francesco Bagnaia, Enea Bastianini, Jorge Martín és Franco Morbidelli a Desmosedici GP24-gyel indulhatnak csatába, Márquez viszont sorstársaival együtt a GP23-at használja.
A nyolcszoros világbajnok ennek ellenére az előző hétvégén lezajlott Amerikai Nagydíjon is fel tudta venni a versenyt a frissebb technikával felvértezett márkatársaival. A sprinten mindannyiukat megverte, hiszen csak a Apriliával versenyző Maverick Viñales bizonyult jobbnak nála. A főfutamon is eséllyel pályázott erre, ám végül az első helyről bukott – elmondása szerint ebben egy fékhiba is szerepet játszott –, és emiatt nem tudott célba érni. Claudio Domenicali, a Ducati vezérigazgatója a forduló értékelése során kiemelte, hogy szerinte igenis számít a motorjuk két generációja közti különbség, és csak annak a figyelembevételével lehet megítélni Márquez teljesítményét.
Marc Márquez mindenképpen győzni akart, de ennek megint bukás lett a vége
„Marc megmutatta, hogy még mindig jó formában van, csak vétett egy hibát – idézi a GPOne.com Domenicalit. – Azonban nem szabad elmenni amellett, hogy ő a GP23-mal versenyez, és a teljesítményét azokéval kell összevetni, akiknek ugyanolyan motorjuk van, mint neki. Jelen pillanatban valamivel nagyobb a különbség a két motor között, mint amekkora a múltban volt.”
„Összességében Marc egy kiváló hétvégét futott – jelentette ki. – Nagyon odatette magát a pályán, de talán kényelmesebb lett volna neki, ha ott marad, ahol volt. Magától sokat kockáztatott a döntésével, és azt hiszem, hogy ez sportszakmai szempontból egy elismerendő dolog. Austinban nagyszerű teljesítményt nyújtott, de hát aztán elesett. Végül is ilyen a versenyzés világa, mi mindenképpen nagyon örülünk annak, hogy most hozzánk tartozik.”
A tavalyi szezonban, az első felében pedig kifejezetten kisebb volt a távolság a Desmosedici két generációja között, mint idén. Ennek ékes példája, hogy az egy öregebb motort használó Marco Bezzecchi sokszor egy szintre tudott kerülni az idényt ledomináló Bagnaia – Martín duóval, akik viszont már akkor is a legújabb gépet kapták meg. Idén ez viszont határozottan nem igaz, sem Bezzecchi, sem a többi hozzá hasonló helyzetben lévő pilóta esetén sem, kivéve persze az idősebb Márquez testvért.
Bezzecchi szerint a mostani Ducatija „pont az ellentéte” az előzőnek