Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója úgy gondolja, hogy az eddig idén megrendezett összes fordulóban az övék volt a legerősebb motor.
Nagyszerű szezonja van idén az Apriliának. Az első fordulóban, a Katari Nagydíjon Aleix Espargaró állhatott fel a dobogó legalsó fokára a sprint után. A mezőny körelnöke a többi futamon is megbízhatóan szállította a jó eredményeket, mindegyiken szerzett pontot, így jelenleg a tabellán a hetedik pozíciót foglalja el.
Viszont az Aprilia igazi ásza Maverick Viñales volt az idény első három hétvégéjén. A 29 éves pilóta a Portugál Nagydíj sprintjét megnyerte, és a portimãói főfutamon is csak egy emberi mulasztás miatt fellépő technikai hiba akadályozta meg abban, hogy másodikként érjen célba. Austinban azonban megállíthatatlannak bizonyult, mindkét viadalon őt intették le elsőként, ráadásul a vasárnapi győzelme történelmi jelentőségű volt. A bajnokságban most a harmadik helyen áll, de ha nincs a kiesése, akkor Jorge Martín mögött alig négy pont lemaradásban a második pozíciót foglalná el.
A történelmet író Viñales nem tudta megjegyezni, hogy „hányat előzött” az austini futamon
Massimo Rivola, az Aprilia Racing vezérigazgatója szerint mindez nem a véletlen műve. „Őszintén szólva, ha alaposan megnézzük a számokat, akkor Katarban a 41-es [Aleix Espargaróé] volt a leggyorsabb motor – mondta Rivola a TNT Sports műsorában. – Ha belenézünk az adatokba, Portimãóban pedig a 12-es [Maverick Viñalesé] volt a leggyorsabb motor, és Austinban szintén a 12-es volt a legerősebb.”
„Talán az igaz, hogy a mi gépünk egy valódi versenymotor – folytatta Rivola. – Nem egy bemutatómotor, amely mindig [minden pályán] működik. Mi mindannyian nagyon feszegetjük a határokat. Nem könnyű megtalálni a megfelelő helyet, de jó úton haladunk efelé, különösen Maverickkel, aki most egyértelműen jó helyen van. A mi dolgunk pedig az, hogy ott is tartsuk.”
„A megbízhatósággal valóban probléma volt Portimãóban, de amikor olyan gyorsan javítod a teljesítményed, ahogy mi tettük az elmúlt években, akkor talán kevesebb időd van konzisztensen a megbízhatóságra törekedni. Ezt az árat meg kell fizetni – tette hozzá. – Még egy lépést teszünk majd az idei szezonban. Tudjuk, hogy min dolgozunk, és az miként lehet majd a hasznunkra, de ez időbe telik. Nem úgy működik, hogy csak bedugjuk, és kész is van.”
Ki akarna az Apriliához menni, ha nem javítanak a megbízhatóságon? – figyelmeztet a veterán mérnök