Álvaro Bautista úgy gondolja, hogy Paul Denning csak azért kritizálja, mert még mindig haragszik rá egy régi eset miatt. Amikor együtt dolgoztak a Suzuki MotoGP-csapatánál, Bautista nemet mondott Denning egy bizonyos kérésére, és ez a spanyol pilóta szerint nagyban befolyásolhatta a brit szakember pályafutását.
Ahogy korábban beszámoltunk róla, Paul Denning, a Pata Yamaha csapatfőnöke nemrég élesen kritizálta Álvaro Bautistát, amiért sokszor panaszkodik arra az idén bevezetett szabályra, amely leginkább őt hátráltatja. Bautista viszont úgy gondolja, hogy Denning csak a közös múltjuk egy szelete miatt haragszik rá.
Bautista „szánalmasan” viselkedett a Yamaha csapatfőnöke szerint
Ők ketten még a Suzuki MotoGP-istállójánál dolgoztak együtt – a brit szakember ott is a csapatfőnök szerepét töltötte be – a 2010-es és a 2011-es szezonban. Ám 2012-ben már egyikük sem volt az alakulatnál, hiszen a japán gyártó kivonult a királykategóriából, ugyanis nem akarták vállalni az akkor újonnan felmerülő költségeket.
„Talán tényleg a közös múltunk miatt [nevezte szánalmasnak a viselkedésemet]. Emlékszem, hogy amikor az ő csapatában versenyeztem a Suzukinál, és volt egy váltás a sorozatban a 800 köbcentis motorblokkról az 1000 köbcentisre, akkor Paul megkért, hogy maradjak a csapatnál, de a 800-as blokkal – idézi Bautistát a GPOne.com. – Én viszont nemet mondtam erre, mivel egy 1000-es blokkot akartam, hogy harcolni tudjak a többiekkel. És ő talán ennek következményeképp veszítette el a lehetőségét arra, hogy a MotoGP-ben maradjon. Talán emiatt azóta is ellenem van.”
„Őszintén szólva technikai szempontból nem tudok neki válaszolni, mivel nem vagyok mérnök – folytatta. – De azt tudom mondani, hogy ő még sohasem vezette ezt a motort, és nem tudja, hogy az milyen érzés, hogyan lehet vele gyorsan menni, vagy mennyire befolyásolja plusz 5 kilogramm a viselkedését a kanyarodás, a fékezés, vagy az irányváltás során. És mivel ezeket nem tudja, jobban tenné, ha nem beszélne erről.”
„Higgyétek el nekem, amikor azt mondom, hogy nagy különbség van egy nehezebb és egy könnyebb motor között. Ahogy mindig is mondtam, ez a szabály igazságtalan velem szemben ilyen súlyú és erejű motorok mellett. De ezt nem magam miatt mondom, hanem azért, mert ha a jövőben jönnek még más könnyű pilóták ebbe a sorozatba, akkor ők hátrányból fognak indulni. Emiatt pedig a gyártók mindig a nehezebb versenyzőket fogják választani, hogy ne kelljen ballasztot tenniük a motorra.”
Mennyit számít egy pilóta súlya a MotoGP-ben? – nincs egyetértés erről a mezőny tagjai között