Marc Márquez nem a közepes, hanem a lágy keverékű hátsó gumit választotta az Amerikai Nagydíj főfutamára. Márquez elmondása szerint azért ezt a döntést hozta meg, mert „nem a győzelemre, hanem a dobogóra” gondolt.
Az austini sprint eredménye alapján úgy tűnt, hogy Marc Márquez a főfutamon jó eséllyel pályázhat majd a győzelemre, hiszen szombaton egyedül Maverick Viñales bizonyult gyorsabbnak nála. Egyébként a nyolcszoros világbajnok később elmondta, hogy előzetesen minden további nélkül „aláírta” volna ezt a második helyet.
Az austini futam sokat elmond Marc Márquez képességeiről, véli a Ducati kulcsembere
Márquez a vasárnapi verseny előtt egy fontos döntési helyzettel szembesült, az volt akkor a kérdés, hogy közepes vagy lágy keverékű hátsó gumit tetet fel a csapatával. Az élmezőnyből csak ketten, Viñales és Pedro Acosta választották a közepest – az a két versenyző, aki végül az első és a második helyet elhozta a futamról –, a többség a lágyra szavazott a Gresini motorosával együtt (előre Brad Binder kivételével mindenki a közepest rakatta fel).
„Az igazi döntésem az volt, hogy nem a győzelemre, hanem a dobogóra gondoltam – nyilatkozta Márquez. – Ugyanis előzetesen egy kicsit fontolgattam a közepest, de aztán láttam, hogy csak két pilóta megy azzal, és a Ducati összes versenyzője a lágyat választotta. Szóval azt mondtam, hogy »tegyük fel a lágyat«, mivel korábban jobb tempóm volt, mint nekik [a Ducati pilótáinak]. Tehát ez a választás azt mutatja, hogy én nem a győzelemre, hanem a dobogóra gondoltam.”
Márquez végül nem tudott sem a győzelemért, sem a dobogóért küzdeni. A 11. körben járt a mezőny, amikor átvette a vezetést Acostától, majd egy technikai hiba miatt elesett. „Én az a srác vagyok, aki, ha [a saját hibájából] bukik, akkor azt mondja, hogy »bocsánat, hogy elestem«. De vasárnap tényleg sok problémánk volt – jelentette ki. – Az adatokat megnézve azt láttam, hogy mielőtt buktam, hiába húztam a féket, nem volt nyomás. Aztán másodszorra is meghúztam, akkor egy kicsit jobb lett, de még mindig túl nagy volt a sebességem. És ez volt az a pillanat, amikor elvesztettem az elejét.”
Az élről bukó Marc Márqueznek végig gondja volt, mérnöke csalódott a „hihetetlen” szereplés után
„De nem csak ekkor volt ez. A 12-es kanyarban minden körben kétszer vagy háromszor fékeztem – tette hozzá Márquez. – Rá kell jönnünk, hogy ezt mi okozta, hogy fejlődni tudjunk. A legfontosabb dolog az, hogy versenyképesnek érzem magam, és ettől jó lesz a mentalitásom. Szerintem az normális, hogy ilyen problémák lépnek fel egy új projektnél. Az a jó, hogy amikor problémáink vannak, akkor meg kell találnunk a megoldást. Úgy gondolom, hogy a csapat elég gyorsan dolgozik, és hamar meglesz a válaszunk.”