A BMW a pilótáival kötött szerződései miatt arra kényszerült, hogy a gyári csapatához hasonló státuszba emelje a Bonovo Actiont. Viszont ennek okán az istálló tulajdonosának kiadásai a sokszorosára nőttek. Emiatt pedig felmerül, hogy nem akarja majd folytatni az alakulat finanszírozását.
A BMW 2019-ben jelent meg gyári csapattal a Superbike-világbajnokság mezőnyében. Ezt az istállót a kezdetek óta a Shaun Muir Racing futtatja, bár jelenleg szponzorációs okokból a ROKiT nevet viseli. Az idei szezonban azonban már nem egy, hanem két gyári, vagyis úgynevezett referencia csapattal rendelkeznek a müncheniek, ugyanis a Bonovo Action is megkapta ezt a státuszt, és az ezzel járó előnyöket. Egyébként korábban még nem volt példa arra, hogy egy márkához két ilyen kiemelt alakulat is tartozzon.
A Bonovo Action „előléptetése” viszont nem egy jól megfontolt, előre eltervezett lépés volt, hanem Toprak Razgatlıoğlu megszerzésének a következménye. A török pilóta tavaly kissé váratlanul hagyta ott a Yamahát, majd csatlakozott a BMW-hez, amelynek így hirtelen öt leigazolt versenyzője lett, akikre azonban csak négy motor jutott. Ez a helyzet végül Loris Baz távozásához vezetett.
Razgatlıoğlu elárulta, hogy mi a legnagyobb különbség a BMW és a Yamaha között
Ám az igazán nagy problémát nem ez jelentette, hanem az, hogy a maradék négyből három versenyzőnek gyári motort garantált a szerződése, Razgatlıoğlu mellett Scott Reddingnek és Michael van der Marknak is. A BMW vezetői erre azt a megoldást találták ki, hogy lényegében gyári csapattá alakítják a Bonovo Actiont, és Reddinget ott helyezik el, így pedig nem sértették meg az angol pilótával kötött megállapodásukat.
Első ránézésre úgy tűnhet, hogy ezzel a változással mindenki nyert, csakhogy ez az új státusz komoly anyagi terhet ró a Bonovo Action tulajdonosára, Jürgen Röderre. A már nyugdíjas éveit töltő német vállalkozónak eddig is szezononként több százezer eurót kellett a csapatára fordítania, viszont a SPEEDWEEK.com szerint a gyártó lépése miatt a kiadásainak végösszege körülbelül 2,5 millió euróra emelkedhet. Röder állja ugyanis a pilóták fizetésein kívül – a motorosok a BMW-vel kötnek szerződést, így az átutalás is onnan érkezik a számlájukra – az alakulat költségeinek túlnyomó részét.
A svájci lap beszámolója szerint Röder többször is leszögezte, hogy addig folytatja a csapat finanszírozását, ameddig „élvezi”. Legkésőbb június végéig pedig alaposan át fogja gondolni, hogy mekkora örömét leli ebben, hiszen az elmondása alapján addig döntést fog hozni erről.
Az könnyedén megoldhatná a helyzetet, ha a BMW több pénzt fordítana az egyetlen szatellitcsapata támogatására, ahogyan más gyártók teszik. Különben jövőre könnyedén abban a katasztrofális helyzetben találhatják magukat, hogy csak két motorjuk van a rajtrácson. Mellékesen jelenleg pont két versenyzőjüknek van érvényes szerződése a következő idényre: Razgatlıoğlunak és Reddingnek.
Vb-cím a BMW-vel, majd jöhet a MotoGP? – Razgatlıoğlu komoly célt tűzött ki maga elé
A hírek szerint Röder már tavaly elgondolkozott azon, hogy átviszi az akkor domináló Ducatihoz a csapatát. Ennek a lehetősége pedig feltehetően továbbra is nyitva állna előtte, ha a BMW elhagyása mellett döntene. Az is könnyedén elképzelhető, hogy egyszerűen megszünteti az istállót, és a jövőben csak egyes pilótákat szponzorál, ahogyan korábban tette többek között Bazzal is. A Bonovo Action 2022-ben a német Superbike-ból váltott a világbajnokságra, tehát akár az oda történő visszatérést sem lehet kizárni.