back to top
2024. május 30. 12:23
KezdőlapMotoGPA Ducati sportigazgatója elismerte, hogy van kilépési záradék a szatellitcsapataik szerződésében

A Ducati sportigazgatója elismerte, hogy van kilépési záradék a szatellitcsapataik szerződésében

Mauro Grassilli kijelentette, hogy ők szeretnének jövőre is három ügyféllel együtt dolgozni. A Ducati újdonsült sportigazgatója tisztázta, hogy valóban van kilépési záradék a szatellitcsapataik kontraktusaiban.

Az idei MotoGP-szezon egyik legérdekesebb kérdése, hogy a Yamahának vajon sikerül-e újra magához csábítania egy szatellitistállót. Az iwataiak korábban hosszú évekig – 2001 és 2018 között – a Tech3-mal működtek együtt, ám a francia alakulat végül átpártolt a KTM-hez. 2019 és 2022 között a Sepang Racing Team, majd RNF néven futó maláj csapat volt az ügyfelük, de 2023-tól már ők (illetve az utódjuk, a Trackhouse Racing pilótái) is egy másik gyártó, az Aprilia gépeit használják.

Quartararo nem klasszikus szatellitcsapatot akar látni a Yamahánál

A mostani idény végén három szatellitcsapatnak jár le a szerződése. Ezek közül az LCR kimozdíthatatlannak tűnik a Honda kötelékéből, így marad a Pramac és a VR46, mint lehetséges partnerek a Yamaha számára. Korábban már mindkettő neve komolyan szóba is került, előbbié pont nemrég.

Viszont néhány hete annak a lehetősége is felvetődött, hogy a Yamaha a Gresinit próbálná megszerezni. Az olasz istállónak azonban a 2025-ös szezon végéig szerződése van a Ducatival. Így ez csak abban az esetben jöhetne össze, ha az alakulat kontraktusa tartalmaz egy kilépési záradékot, márpedig Mauro Grassilli, a bolognaiak újdonsült sportigazgatója szerint éppen ez a helyzet.

Újabb fordulat a Yamaha szatellitcsapatának ügyében, ami gyári üléshez juttathatja Marc Márquezt

„Amikor átvettem ezt a számomra új pozíciót, arra kértek, hogy próbáljak mindent úgy tartani, ahogy most van, nyolc Ducatival a mezőnyben – idézi a Marca Grassillit. – Minden csapattal van szerződésünk [vagy előszerződésünk] 2025-re is. De természetesen, ahogy minden fontosabb szerződésben, ezekben is van kilépési záradék. Viszont elég biztosak vagyunk benne, hogy ugyanúgy folytatjuk majd tovább jövőre, mint ahogyan most állunk. De persze közben keményen dolgozunk, hogy elérjük ezt a célunkat.”

Nagyjából egy hónappal ezelőtt sajtóértesülések alapján röppent fel annak a híre, hogy a bolognaiak június 2-át szabták meg határidőnek a Pramac számára. Grassillit megkérdezték, hogy ők tényleg rögzítettek-e konkrét dátumokat, ameddig a csapatok döntéseit várják. „Őszintén szólva, ez [hogy mikor döntenek] nem a Ducatin múlik, hanem magukon a csapatokon – válaszolta az olasz szakember. – Én egyszerűen csak azon dolgozom, hogy ugyanilyen leosztásban folytassuk 2025-ben is a munkát, de hát majd meglátjuk, hogy ebből mi lesz.”