back to top
2024. november 21. 18:05
KezdőlapMotoGPMartín a KTM-nél köthet ki, értesülések szerint a Red Bull pénzével csábíthatja...

Martín a KTM-nél köthet ki, értesülések szerint a Red Bull pénzével csábíthatja magához a gyártó

Sajtóértesülések szerint a KTM a Red Bull anyagi lehetőségeit kihasználva szerződtetné le Jorge Martínt.

Az idei szezon végén több más MotoGP-pilóta mellett Jorge Martínnak is lejár a szerződése. A madridi versenyző tavaly a második helyen zárt a bajnoki tabellán, jelenleg pedig vezeti azt, így természetesen minden gyártó szívesen látná őt a motorján. Biztosan így van ezzel a Ducati is, ám könnyen lehetséges, hogy a bolognaiak mégis Marc Márquezt fogják megtenni Francesco Bagnaia jövő évi csapattársának. Amennyiben pedig így tesznek, akkor valószínűleg elveszítik majd a hoppon maradt Martínt.

Martín továbbra is rendületlen, de vajon ez elég lesz a gyári Ducati üléséhez?

„Azt remélem, hogy a Ducatinál tudom majd folytatni a pályafutásomat, de ha nem, akkor egy másik gyári csapatnál fogok versenyezni” – vázolta fel Martín, hogy mire számíthatunk tőle a jövőjét illetően.

A gyári csapatok közül a Honda és a Yamaha ebben a pillanatban valószínűleg nem merül fel lehetséges célként. A két japán gyártó jelenleg nem a legjobb időszakát éli, és feltehetően Martín egyikük motorjával sem tudna azonnal elég versenyképes lenni. A hangvillások ráadásul már szerződést hosszabbítottak Fabio Quartararóval, tehát már biztosítottak maguknak egy vezérpilótát.

Maverick Viñales idén már bebizonyította, hogy az Aprilia gépével még mindig lehet futamot nyerni, így a versenyképesség az esetükben bizonyára nem jelentene problémát. Viszont a noaleieknél csak akkor merülhet fel komolyan Martín leigazolása, ha az állandó mezőny korelnöke, Aleix Espargaró visszavonul a szezon végén.

Azonban az esetleges Aprilia-Martín házassággal kapcsolatban is vannak buktatók. Például, hogy a gyártó versenyrészlegének vezérigazgatója, Massimo Rivola nyilatkozata alapján „egy olasz név” kerülhetne a célkeresztjükbe, ha Espargaró pótlásáról lenne szó. Emellett az is megakadályozhatja ennek a frigynek a létrejöttét, hogy az Aprilia látszólag jóval kevesebb pénzt tud kínálni, mint a többi gyártó. Ez elég egyértelműen kiderült, amikor azt rebesgették, hogy ők is versenybe szálltak Quartararo megszerzéséért.

Megvan az Aprilia új célpontja, miután Quartararót nem tudták megszerezni?

Van ezeken kívül még egy gyártó a MotoGP mezőnyében: a KTM. A Marca információi alapján az osztrákok megpróbálják kihasználni a kialakult helyzetet, és egy anyagi szempontból nagyon csábító ajánlatot adtak Martínnak. Ezt a spanyol lap szerint a Red Bull segítségével tudták megtenni, mivel így az energiaital-gyártó a versenyző kiemelt személyes szponzorává válna.

Martín korábban már képviselte a KTM-et, igaz a Moto2-ben, amelyben a Red Bull KTM Ajo pilótája volt. A tervek szerint velük is lépett volna fel a MotoGP-be, ám végül a koronavírus által felforgatott szezon miatt ki tudott szállni a szerződéséből, és végül a Ducatival mutatkozott be a királykategóriában. A mattighofeni gyártónál akkor elég dühösek voltak rá emiatt, egyesek még perrel is fenyegették a 2018-as Moto3-as bajnokot, de úgy tűnik, hogy mostanra már elásták a csatabárdot.

Az idei szezonban Pedro Acosta megmutatta, hogy az RC16 nagyon is versenyképes. Ami pedig a mazarróni cápát illeti, ha a KTM jövőre tényleg felvinné őt a gyári csapatához, akkor pár évig még nem ártana meg, ha egy tapasztaltabb versenyzőtől tudna tanulni. Ráadásul a hírek szerint Acosta és Martín kifejezetten jóban vannak egymással.

Acosta úgy látja, a Le Mans-i főfutamon egyértelművé vált, hogy ki érdemli meg a gyári Ducati ülését