Valentino Rossi szerint az autós Endurance Világbajnokság összetettebb, mint a MotoGP. A Doktor arról is beszélt, hogy miként találta meg a helyét az autóversenyzés világában.
Valentino Rossi a MotoGP-ből történő visszavonulása után sem távolodott el a versenypályáktól. Viszont napjainkban már nem kettő, hanem négy keréken méri össze magát a világ legjobbjaival. Rossi idén több sorozatban is részt vesz a WRT egyik BMW M4 GT3-as autójával, amelyek közül a legnevesebb az Endurance Világbajnokság (WEC). Ez a több – most éppen kettő – kategóriát egyszerre felvonultató széria pedig még a Doktornak is tartogat új kihívásokat. Ez megmutatkozott a legutóbbi futamon, a Spái 6 óráson is, hiszen azon célba sem tudott érni az egységével.
Rossiék balesetbe keveredtek, nem tudták befejezni a futamot a legendás pályán (videó)
„A MotoGP nagyon egyszerű – mondta Rossi a WEC videójában. – Megérkezel a rajtrácsra, és negyven percen át [húzod a gázt]. Az első három kanyar kritikus, majd utána csak nyomod a végéig. Itt [a WEC-ben] viszont sokat kell foglalkozni a stratégiával, óvni kell a gumikat, jól kell vezetni, kezelni kell a forgalmat, és állandóan készen kell állni arra, hogy megváltozik a terv. Nagyon fontos a bokszban végzett munka is, hiszen a versenyzőcsere meg a többi apróság szintén lényeges. Ez óriási különbség [a MotoGP-hez képest], és nagy kihívást is jelent.”
Rossi arról is beszélt, hogy miként találta meg a helyét a MotoGP után. „Mindig is tudtam, hogy majd egyszer szeretnék autóval is versenyezni – jelentette ki. – A motorversenyzői pályafutásom alatt próbáltam rájönni, hogy ez hol [melyik szériában] lenne a legjobb. Ugyanis például a ralit is imádom, de az évek során rájöttem arra, hogy nekem a GT3 az ideális [kategória]. Jók ezek az autók, gyorsak, és a köridők eléggé hasonlóak a MotoGP-ekhez, ráadásul élvezetes vezetni őket.”
„Szeretek versenyző lenni, legyen szó autóról vagy motorról – tette hozzá. – A lényeg, hogy mindent el tudjak vezetni, illetve, hogy mindennel gyors legyek. Szóval az a célom, hogy egy teljes versenyzővé váljak. Régóta dolgozom már azon, hogy most itt [a WEC-ben] lehessek. Amikor még motorversenyző voltam, akkor minden évben szakítottam időt arra, hogy autókkal is gyűjtsek tapasztalatot, például a Monza Ralin vagy egyes GT3-as versenyeken. Ugyanis tudtam, ha egyszer befejezem a motorozást, akkor autókkal akarok majd versenyezni.”
„Az a baj, hogy most már öreg vagyok, tíz évvel fiatalabbnak kellene lennem. De annak nagyon örülök, hogy évről évre sikerül fejlődnöm. A célom az, hogy egy szintre kerüljek a profi GT-pilótákkal. Most persze ez [a tanulási folyamat] más, mint amilyen régen volt, hiszen az ember nem ugyanolyan negyvenöt évesen, mint huszonöt évesen. De nagyon boldog vagyok, hogy végül ide találtam. Azt hiszem, hogy annak már [2021-ben] eljött az ideje, hogy a motorozást befejezzem, de már akkor is tudtam, hogy nehéz lesz, ha egyáltalán nem versenyzek. Én ugyanis unatkozom, ha nem versenyzek. Az egész életemet így éltem le, tizennégy éves korom óta ezt csinálom. Ha otthon kell maradnom, két hét után már menni akarok.”
Főnöke szerint Rossi egy szinten van a világ legjobb autóversenyzőivel a kategóriájából