Álex Rinsnek az idei szezon végén lejár a szerződése. A spanyol pilóta elárulta, hogy a Yamahánál szeretné folytatni a pályafutását.
Két éve még a Suzuki pilótája volt, tavaly meg már az LCR Honda motorjával viaskodott Álex Rins. Idén pedig a harmadik japán gyártót is kipipálhatta, hiszen a Yamaha versenyzője lett. A szezonját viszont nem könnyíti meg, hogy az iwataiak jelenleg is eléggé küszködnek, nem igazán tudnak a régi fényükben ragyogni.
Rins „semmilyen különbséget” sem vett észre a Yamaha régi és új erőforrása között a jerezi teszten
Rinsnek pedig nincs szerződése a következő idényre, és a motor teljesítménye miatt kívülről kérdésesnek tűnhet, hogy hosszabbítani fog-e. Azonban saját elmondása szerint máris jobban alkalmazkodott az M1-hez, mint tavaly a Honda gépéhez, hamar a „sajátjának érezte”. Így tehát kevésbé meglepő, hogy nem vágyik el a Yamahától.
„Még nem került sor [tárgyalásokra], még nem kezdtünk el beszélgetni, de majd valamikor az Olasz Nagydíj után – nyilatkozta Rins a Todocircuito.com-nak. – Majd az ügynököm fog beszélni a Yamahával, de én jól érzem magam a csapatnál, és keményen dolgozom. Nem tudom, hogy lenne-e más lehetőségem, de én szeretném a Yamahánál folytatni a pályafutásomat. De azért is szeretnék itt maradni, mert [a csapattagok is] keményen dolgoznak, és jól megértjük egymást. Majd meglátjuk, végül hogyan döntenek.”
Az Aprilia szatellitcsapata, a Trackhouse februárban jelentette be, hogy Davide Brivio lesz a csapatfőnökük. Ez pedig Rins figyelmét is felkelthette, hiszen ők ketten a Suzukinál már dolgoztuk együtt, ráadásul egészen eredményesen. A 28 éves pilótát megkérdezték, hogy szeretne-e újra Brivio oldalán csatába indulni, de ő erre elég kitérő választ adott. „Az Aprilia egy elég jól muzsikáló motor, mint a KTM vagy a Ducati. Egy nagyon érdekes motor, akárcsak a Yamaha – tette hozzá. – Mi egyelőre még nem érünk el olyan eredményeket [mint az Aprilia pilótái], de már javulófélben vagyunk, szóval majd meglátjuk, hogy mi lesz ebből.”
A Yamahával kapcsolatban az idei MotoGP-szezon egyik legfontosabb kérdése, hogy a hangvillásoknak sikerül-e újra magukhoz édesgetni egy szatellitcsapatot. Az iwataiaknak korábban sokáig a Tech3, majd az RNF – amely története során más nevek alatt is futott – volt az ügyfele. Azonban a maláj istálló a 2023-as idényben már az Apriliával működött együtt. A japán gyártónak így azóta csak két motorja van a rajtrácson, de jelenleg feltett szándékuk, hogy változtassanak ezen, és ez Rins szerint is kimondottan lényeges lenne. „A szatellitmotorok kulcsfontosságúak a fejlődéshez, és abban is, hogy minél több információ jusson el a garázsba – jelentette ki. – Több csapatot is megvizsgáltak [a Yamaha vezetői], és szerintem nagyon fontos lenne, hogy megtegyék ezt a lépést.”
Quartararo nem klasszikus szatellitcsapatot akar látni a Yamahánál