Massimo Rivola szerint Marco Bezzecchinek feküdni fog a motorjuk. Az Aprilia versenyrészlegének vezérigazgatója többek között Aleix Espargaró és Maverick Viñales együttes elvesztését is kommentálta, majd arra is kitért, hogy ki a legfontosabb láncszem a fejlesztési munkálataik során.
Hétfőn látott napvilágot, hogy jövőre a szintén frissen igazolt Jorge Martín mellett Marco Bezzecchi lesz az Aprilia gyári csapatának pilótája. Massimo Rivolát, a noaleiek versenyrészlegének vezérigazgatóját megkérdezték, hogy szerinte Bezzecchinek, aki a Ducatikat használó VR46-tól érkezik majd hozzájuk, feküdni fog-e a motorjuk.
„Papíron jónak tűnik [Bezzecchi az RS-GP-n] – kezdte Rivola. – Marco egy olyan pilóta, aki mindig is erős volt a gyors pályákon. A miénk pedig egy olyan motor, amely ebből a szempontból illik hozzá. Amikor bukni láttam, például a tavalyi Silverstone-i futam jut eszembe, az mindig az első [kerék] blokkolása miatt történt, mivel talán egy kicsit túl hosszan fékezett. A mi motorunk viszont pont olyan, amely ebből a szempontból kisegíti a pilótákat. De még meg kell ismernünk egymást, mindenekelőtt arra kell rájönnünk, hogyan ültessük fel az ülésbe, hiszen az alapvetően fontos, hogy milyen kapcsolat van a pilóta és a motorja között. Főleg azoknál, akik előtte évekig ugyanolyan gépen ültek. Ez persze megkíván egy kis alkalmazkodást, de remélem, hogy a lehető legkevesebbet, mert gyorsan hoznunk kell majd a [jó] eredményeket.”
Rivola azután kijelentette, első körben nem tervezik, hogy technikusokat vagy mérnököket is elhoznak a VR46-tól, de ha Bezzecchi kifejezetten szeretne valakit továbbra is maga mellett tudni, akkor megkeresik Valentino Rossi csapatát. Az olasz sportvezető elárulta hogy először a 25 éves versenyző menedzserével kerültek jó kapcsolatba, a későbbiekben pedig minden „természetesen” zajlott, mivel Bez szívesen választotta őket.
Az Aprilia vezére elárulta, négy éve, amikor „nagy sz*rban” voltak, már megkeresték Bezzecchit
Ahogy már említettük, az Aprilia gyári csapata két új pilótával fog nekivágni a következő szezonnak. A mostani versenyzőik közül Aleix Espargaró visszavonul, Maverick Viñales pedig a KTM szatellitalakulatánál folytatja a pályafutását. Az olasz istállónál mindkettőjükkel kifejezetten jó viszonyt ápoltak, így még Rivolát is meglepetésként érte, hogy végül mindketten a távozás mellett döntöttek.
„Őszintén szólva, nem számítottam erre – árulta el. – Arra persze számíthattam volna, hogy Aleix visszavonul, de úgy gondoltam, és reméltem is, hogy Maverickkel folytathatjuk a közös munkát. Az év elején még eszembe sem jutott volna mindkét versenyzőt lecserélni. Viszont úgy gondolom, most nagyszerű munkát végeztünk, tekintve, hogy milyen gyorsan változott a piac. Szóval csupán elégedett lehetek.”
Ezúttal sem az eszére hallgatott Aleix Espargaró, amikor másodszor is a visszavonulást választotta
Arról is megkérdezték Rivolát, hogy ha tényleg nem számított Viñales távozására, akkor elárulva érzi-e magát. „A versenyzők már csak ilyenek, és az helyes dolog, hogy a saját érdekeiket nézik. A mi feladatunk az, a munkánkkal biztosítsuk, hogy az érdekeiknek leginkább mi feleljünk meg. Szóval nem érzem magam elárulva, ahogy szerintem ő sem érezte magát elárulva, amikor bejelentettük Jorge leigazolását” – nyugtatta meg a lelkiállapota miatt aggódókat.
„Minden pilótának a saját ösztöneire kell hallgatnia, a saját kísértéseivel kell megküzdenie, különösen, ha egy olyan emberről van szó, amilyen Maverick is. Talán csak úgy gondolta, hogy eljött az ideje a váltásnak. Talán már az a fő célja, hogy négy különböző gyártóval nyerjen [futamot]. Mindenesetre mi tiszteletben tartjuk a döntését, és a szezon hátralévő részében a lehető legjobb eredményeket próbáljuk elérni vele.”
Az, hogy a gyári csapat mindkét mostani pilótáját elveszíti, elméletileg lelassíthatja a motor fejlesztését. Azonban Rivola szerint ebből a szempontból nem a két távozó a legfontosabb. „Hogy őszinte legyek, [a sikeres fejlesztések miatt] Lorenzo Savadorit kell elismernünk, aki már évek óta a tesztpilótánk – jegyezte meg. – Egy ilyen szerep betöltéséhez megfelelőnek kell lennie a hozzáállásodnak, és a szeretned kell a csapatodat és a gyártódat, hogy megtedd, amit tenned kell.”
Még be sem jelentették az új szabályokat, de az Aprilia máris elkezdett dolgozni a 2027-es motorján
„Eddig mindig a jó irányba mentünk el [a fejlesztésekkel]. Maverick sajátos vezetési stílusa biztosan adott még egy lökést a fejlődésünkhöz, hiszen Aleix már évek óta nálunk van. Emellett az is egy újabb lépés volt előre, hogy a [tavalyi szezon óta] már van egy szatellitcsapatunk. Ráadásul hamarosan már négy idei motorunk lesz a rajtrácson, ami pedig egy újabb lépés lesz előrefelé.”