Fabio Quartararo örülne neki, ha Fabio Di Giannantonio ülhetne fel jövőre a Yamahára váltó Pramac egyik motorjára. Az olasz pilóta viszont leginkább a mostani csapatánál, a VR46-nál akar maradni. Quartararo nemrég elárulta, hogy a „második választása” Miguel Oliveira lenne.
Már elég sok darab a helyére került a pilótapiaci kirakósban, de azért még mindig vannak nyitott kérdések a MotoGP jövő évi mezőnyét illetően. A Yamaha – a Pramac megszerzése miatt már nem kettő, hanem – négy versenyzője közül egyelőre csak Fabio Quartararo neve biztos, hiszen vele már korábban szerződést hosszabbítottak az iwataiak. Emellett a gyártónak feltett szándéka, hogy Álex Rinst is megtartják, de még ha ez sikerülne is megtenniük, akkor is lenne két gazdátlan motorjuk.
Rins megszólalt a jövőjéről, nem akarja elhagyni a küszködő Yamahát
A japán gyártó vezérpilótája, Quartararo nemrég felfedte, hogy örülne neki, ha Fabio Di Giannantonio kapná meg az egyik motort. Azonban a VR46 versenyzője nem annyira akarja elhagyni a mostani alakulatát. „Az A-terv az az, hogy folytatjuk ezt a projektet [a VR46-tal] – nyilatkozta Di Giannantonio a Német Nagydíj hétvégéjén. – De ha bármilyen okból kifolyólag nem kapjuk meg a lehetőséget, vagy ha nem a megfelelő projekt kerül elénk a csapattal, akkor van B- és C-tervem is. De annyi biztos, hogy a célom a [VR46-tal való közös munka] folytatása. A következő hetekben tárgyalni fogunk.”
Ahogy korábban beszámoltunk róla, bizonyos értesülések és a Ducati vezérigazgatójának szavai mind arra mutatnak, hogy Digga a bolognaiak kötelékén belül fog maradni. A Yamahának így szinte biztosan más pilóta után kell néznie. Szerencsére Quartararo nemcsak az olasz versenyzőt tartja alkalmasnak, hanem Miguel Oliveirát is.
Nem teljesül Quartararo kívánsága? – Di Giannantonio gyári motort kaphat a Ducatitól
„Ő az egyik legjobb haverom a MotoGP-ben – mondta a portugál versenyzőről Quartararo. – Nagyon jó munkát végez, [a Német Nagydíj során] meg különösen. És szerintem ő egy nagyon tapasztalt pilóta. Már elég sok versenyt megnyert. Szóval ő is nagyon jó versenyző lehetne a [Pramac] projekt számára.”
Oliveira már a kisebb kategóriákban is rendre megvillant, 2015-ben a Moto3-ban, 2018-ban pedig a Moto2-ben lett bajnoki második. A MotoGP-ben 2019-ben mutatkozott be, és azóta négy futamot nyert meg, mindet a KTM-mel. Viszont a tavalyi szezon óta már nem osztrákokat, hanem az Aprilia szatellitcsapatát erősíti. A noalei gyártó motorjával pedig az előző hétvégén tartott Német Nagydíjon tényleg sikerült megmutatnia magát, hiszen az időmérőt és a sprintet is másodikként, a főfutamot pedig hatodikként zárta.
„Az ember mindig megpróbál előre tekinteni a jövőjét illetően, és arra gondolni, hogy milyen eszközei lehetnének [máshol] azzal szemben, hogy jelenleg milyenek állnak a rendelkezésére” – magyarázta Oliveira a Német Nagydíj hétvégéjén.
A Quartararóval ápolt jó kapcsolata mellett az is Oliveira mellett szól a Yamaha szempontjából, hogy rajta kívül alig maradt olyan eléggé tapasztalt MotoGP-versenyző, aki még elérhető. Ebbe a listába rajta kívül lényegében csak Jack Millert, Joan Mirt és Franco Morbidellit találhatjuk meg. Azonban Mir feltehetően a Hondánál folytatja a pályafutását, Morbidelli pedig valószínűleg nem fog visszaülni arra a motorra, amellyel korábban nem találta meg az összhangot.