back to top
2024. november 22. 13:10
KezdőlapMotoGPCsapattársa kétszer is kiszúrt Bagnaiával, aki szerint tempója jobb volt az előtte...

Csapattársa kétszer is kiszúrt Bagnaiával, aki szerint tempója jobb volt az előtte lévőkénél

Francesco Bagnaia szerint bizonyos körülmények között nem érzi eléggé a motort, ezzel együtt úgy véli, az Indonéz Nagydíj sprintfutamán jobb tempót tudott volna motorozni a közvetlenül előtte végző pilótáknál. A címvédőt feltartó Enea Bastianini nem tudott semmilyen csapaton belüli együttműködésről.

Francesco Bagnaia csupán a nyolcadik helyen zárt az Indonéz Nagydíj sprintfutamán, és mivel Jorge Martín megnyerte a versenyt, elvesztette az elsőséget a világbajnoki tabellán. Az olasz versenyző az áprilisi Spanyol Nagydíjon állt az összetett élére, és egészen mostanáig vezetett, a montmelói sprint után már 66 pont volt az előnye, ám ebből mostanra hátrány lett.

Sprintgyőzelmével Martín letaszította Bagnaiát a tabella éléről, Rossi versenyzői Lorenzót idézték

Bagnaia a pénteki edzésen alapozta meg az eddig szörnyen alakuló hétvégéjét, amikor nem került be az első tízbe, így a Q1-ben kellett kezdenie az időmérőt. A 26 éves pilóta akkor még higgadtan értékelt, de a kvalifikáció első szakaszában csak a harmadik helyen zárt, miután Luca Marini mellett saját csapattársa, Enea Bastianini is megelőzte. Ennek következtében csupán a tizenharmadik rajtpozíciót szerezte meg a sprint- és a főfutamra.

Lemaradt a Q2-ről, de Bagnaia így is viccelődött: Túl sokat beszéltetek Marc Márquezről

„Sok mindent megpróbáltam, de mintha nem érezném eléggé, amikor új gumikat teszek fel, és az első néhány kör nem alakul jól, a motor nagyon ideges – nyilatkozta már a sprint leintése után, majd azon kesergett, hogy a Q2-ben egyébként a második sorra lett volna jó a köre. – A Q1-ben elért idő az ötödik helyre lett volna jó a Q2-ben, de mindig ez van, a tizenharmadik rajthelyről indulva pedig az ember tudja, hogy nagyon nehéz lesz a verseny.”

Sérülése után Marini megszerezte első pole-ját, Martín csak részben élt Bagnaia betlizésével

Bagnaia a sprintfutamon sem tudott volna sokat javítani a pozícióján, de szerencséjére Marc Márquez kiesett előle, Aleix Espargaró pedig kiütötte Brad Bindert, majd Jack Miller is hibázott. Így aztán a nyolcadik helyen találta magát közvetlenül Bastianini mögött, akit azonban egyszerűen nem tudott maga mögé utasítani, így mindössze 2 pontot gyűjtött.

„A lehető legkeményebben próbálkoztunk, de nem éreztem eléggé [a motort] ahhoz, hogy előzni tudjak – fogalmazott. – Az egyetlen módja az lett volna, ha kilököm a másik versenyzőt, ám ő a csapattársam, és soha nem volt ilyen a vezetési stílusom. Sokszor próbálkoztam, de nem volt rá lehetőség. Próbáltam helyet hagyni saját magam és az előttem haladó között, hogy visszahűtsem az első kereket, és újra megpróbáltam. A tempóm jobb volt, mint az előttem haladóké, de amikor utolértem az előttem lévő pilótát, nem tudtam előzni, lehetetlen volt.”

Bagnaia arra is kitért, hogy a mezőny nagy részével ellentétben azért választott kemény első abroncsot, mert tudta, hogy a guminyomás emelkedni fog, és ez a döntés segített neki. Ami a vasárnapot illeti, a címvédő optimista, mert szerinte a hátsó gumi jobban fog működni a Ducatin, ám tudja, hogy a középmezőnyből rajtolva senki nem mehet biztosra.

„Amikor az ember ennyire hátulról indul, az mindig lutri, így nem tudhatjuk, mi fog történni – magyarázta. – Ma nagyon jól kezdtem, de blokkoltak, és nem tudtam két-három hellyel előrébb kerülni. A holnapi verseny hosszabb lesz, a közepes keverékű hátsó abroncs lesz a jobb, és ez sokat fog nekem segíteni, mert a lágy gumin nagyon ideges a motorom.”

Bagnaia nem kritizálta a bajnokságot tekintve lényegében tét nélkül versenyző Bastianinit azért, mert nem engedte el, ám kívülről nézve kissé érthetetlen, hogy ez miért nem történt meg. A 25 éves versenyző azonban nem tudott arról, hogy ilyen jellegű feladata lett volna. „Őszintén szólva semmit nem tudok erről a csapatjátékról – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre az olasz Sky-nak. – Személy szerint a saját versenyemre koncentráltam, mindent beleadtam, ami bennem volt.”

Bastianini a Katalán Nagydíjon elszenvedett sérülése óta most versenyzett először, és hetedik helyével a sprint- és a főfutamokat is figyelembe véve rögtön megdöntötte idénybeli legjobb eredményét. Ugyanakkor vasárnap nehezebb helyzetben lesz, hiszen Marinihez hasonlóan neki is le kell töltenie a hosszú körös büntetését, amelyet a Katalán Nagydíj rajtja után okozott balesetért kapott.

Martínon nem változtat a tabella állása, Bezzecchi pár napja azt sem tudta, hogy versenyezhet-e

„Örülök, mert a testem kitartott, és egyre jobban érzem magam a motoron – jelentette ki. – Elöl a kemény gumit használtam, mert ez nagyobb biztonságot adott a fékezésnél. Az időmérőn kénytelen voltam a lágyat használni, de nem éreztem eléggé ahhoz, hogy a maximumot nyújtsam a motoron. Ezzel együtt azt mondhatom, hogy elégedett vagyok, sokkal nyugodtabban vezettem a Ducatit, korábban túlságosan feszült voltam, mert a bajnokságra gondoltam.”