Fabio Di Giannantonio és Fermín Aldeguer sem tudott biztosat mondani a Honda jelöltjei közül, az ajánlatot visszautasító Luca Marini szerint pedig bonyolult a helyzet. Aleix Espargaró úgy véli, honfitársa rendkívül nehéz helyzetben van.
Továbbra sem dőlt el, hogy ki lesz Marc Márquez utódja a gyári Hondánál. Az elmúlt időszakban számos név szóba került, ám a jelek szerint az Aprilia versenyzői közül senkit nem tudnak elcsábítani. A legutóbbi hírek alapján minden bizonnyal két jelölt maradt: a Gresininél szereplő Fabio Di Giannantonio, valamint a Moto2-ben szereplő Fermín Aldeguer.
Az olasz pilóta biztosan távozik jelenlegi csapatától, hiszen pont Márquez érkezik a helyére. Az elmúlt időszakban kifejezetten jól szerepelt, és élete két legjobb eredményével Indonéziában a negyedik, Ausztráliában a harmadik helyen ért célba. A Thai Nagydíj után úgy fogalmazott, hogy reményei szerint Sepangban valami jó hírt tud bejelenteni, de ez egyelőre nem történt meg.
Nemsokára jó híreket jelenthet be a Marc Márquez érkezése miatt távozó Di Giannantonio?
„Szerettem volna itt [bejelenteni] valami hírt, de még dolgozunk rajta – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Az biztos, hogy teszünk lépéseket, de jelen pillanatban, fogalmazzunk úgy, hogy nem [történt] jelentős előrelépés. Amikor a pályán vagyok, teljes mértékben arra koncentrálok, amit tennem kell, és próbálom a maximumot kihozni a Ducatiból, a stábom pedig sokat dolgozik a pályán kívül. Biztos vagyok benne, hogy a közeljövőben valami jóról fog értesülni.”
Di Giannantonio mellett honfitársát, Luca Marinit is megszólaltatták. A VR46 motorosa szintén ott volt a kalapban, sőt, Alberto Puig, a Repsol Honda csapatfőnöke meg is kereste, ám a 26 éves pilóta visszautasította a lehetőséget. Az egyszeres MotoGP-dobogós leszögezte, ahogyan a legtöbben, úgy ő is gyári csapatra vágyik, de ez a lehetőség nem volt számára alkalmas.
Folytatódik a távozó Marc Márquez utódjának keresése – a VR46 egyik pilótája a legújabb jelölt
„Bonyolult a helyzet – kezdte a csütörtöki sajtótájékoztatón. – Az egész nagyon későn történt, tekintve, hogy Marc már októberben bejelentette a távozását. Nagyon örülök, hogy Alberto Puig számításba vett, ez azt jelenti, hogy jó munkát végzek, és megmutatom a bennem rejlő potenciált. Az az álmom, az a célom, hogy egy gyári csapathoz menjek, és megpróbáljam fejleszteni a motort, hogy győzelemre vigyük. Ehhez viszont megfelelő helyzetnek kell előállnia, és jelenleg ez bonyolult, mivel szerződésem van.”
Nagyon úgy tűnik, hogy Di Giannantonio mellett Aldeguer a másik komoly jelölt a gyári Honda ülésére. A spanyol versenyző neve csupán nemrég merült fel, és a Gresini pilótájánál is nagyobb meglepetés lenne, ha ő lenne a befutó. Személyében ugyanis csupán egy 18 éves versenyzőről van szó, aki a második évét tölti a Moto2-ben.
,A megkeresés megvolt, de még nincs semmi a tarsolyomban – fogalmazott a Boscoscuro tehetsége. – Végső soron a Honda egy versenyzőt keres, és talán az én nevem is [a jelöltek] között van. Emellett ott van Di Giannantonio is, szóval várnunk kell. Az én gondolataim a Moto2 körül forognak, akörül, hogy tovább fejlődjek.”
Aldeguer leszögezte, hogy fiatal kora ellenére felkészültnek érzi magát a MotoGP-re, ám hangsúlyozta, hogy meg kell fontolnia a döntést. „Miért ne? – reagált az erre vonatkozó kérdésre. –Ugyanakkor mindig is azt mondtam, hogy tapasztaltan akarok a MotoGP-be menni, és a legjobbat akarom kihozni magamból. Várnunk kell, és a legjobb lehetőséget kell keresnünk.”
Aldeguer hozzátette, hogy talán már ezen a hétvégén vagy az egy hét múlva esedékes katari forduló során eldől a sorsa. A spanyol versenyző kapcsán honfitársa, Aleix Espargaró is megszólalt. Az állandó mezőny korelnökének feltették a kérdést, miszerint e kétszeres Moto2-es futamgyőztes alkalmas-e a királykategóriára.
„Fermín készen áll, nagyon gyors – felelte. – A stílusa a motoron kicsit Fabio [Quartararóéra] emlékeztet, a MotoGP-ben is ugyanígy kell menni. Nem könnyű, amikor a riválisai mind Kalexszel versenyeznek, mert a nehéz pillanatokban az ember nem tudja, hogy a motorral vagy vele van a baj. Ő képes túllépni ezen és győzni, emellett nagy különbséget jelent a csapattársával szemben.”
Váratlan fordulat Marc Márquez utódlásában, teljesen új név került a kalapba
Ez utóbbi azért túlzás, hiszen Aldeguer csupán 10 ponttal gyűjtött többet Alonso Lópeznél, bár tény, hogy utóbbinak egyelőre nincs futamgyőzelme ebből a szezonból. Espargaró kiemelte, hogy amikor a 18 esztendős motoros felkészültségéről van szó, akkor nem mindegy, hogy melyik motorra fog adott esetben felülni. A Honda pedig közel sem ideális választás ebből a szempontból.
„Hogy készen áll-e arra, hogy az én motorommal vagy Pecco [Bagnaiáéval] menjen a MotoGP-ben, illetve a Hondára [üljön fel], az két különböző dolog – magyarázta. – Technikai értelemben ő egy gyors pilóta, és szerintem elég könnyen gyors lehet a MotoGP-ben. Azonban tizennyolc éves, és nem tudom, hogy mentálisan készen áll-e rá, hogy egy olyan motoron küszködjön, amely továbbra sem versenyképes.”
Ezek után adódik a logikus kérdés, hogy Espargaró hogyan döntene ebben a kifejezetten nehéz szituációban. A most 34 éves versenyző átélte azt a helyzetet, hogy túl korán mutatkozott be a MotoGP-ben, hiszen a 2009-es idény végén debütált a királykategóriában, majd a 2010-es évet végigcsinálta, hogy aztán egy évre visszakerüljön az időközben Moto2-re átnevezett középső géposztályba.
„Nagyon örülök, hogy nem kérdezte meg a véleményemet, mert erre nagyon nehéz válaszolni – mondta. – Én azt mondanám, hogy »igen, élj a lehetőséggel!«. Ez egy gyári csapat. 2024 végén viszont [majdnem] mindannyiunknak lejár a szerződése. Ő addigra már Moto2-es világbajnok lehet, és [versenyképesebb motorra] ülhet fel. Ugyanakkor ki mondja meg, hogy a Honda egy egy vagy két év múlva nem fog újra nyerni? Szóval ez agyon nehéz [döntés] számára. Én elfogadnám, de sok hibát követtem el pályafutásom során, úgyhogy nem biztos, hogy én jó példa vagyok.”