Az ötödik helyen fejezte be a Maláj Nagydíj főfutamát Fabio Quartararo. A csalódást keltő sprint után újra a pénteki edzésen látott magabiztossággal motorozott a francia versenyző, aki elégedetten értékelt a leintést követően.
Fabio Quartararo a balsikerű szombati sprint után vasárnap újra a második szabadedzésen látott formáját mutatta. A francia versenyző a nyolcadik helyről indult a Maláj Nagydíj főfutamán, amelyet végül ötödikként fejezett be. Quartararo az egymást követő második hétvégén tudott a legjobb öt tagjaként végezni vasárnap, amire még nem volt példa az idei szezonban. Ezzel azt is elmondhatja, hogy a nem Ducatin ülő pilóták közül ő végzett a legelőkelőbb pozícióban. A leintést követően a Sky Sports-nak mesélte el, hogy milyen volt belülről átélni ezt a viadalt.
A feltámadó Bastianini nyerte a sepangi futamot, Bagnaia visszavágott Martínnak
„Jó verseny volt a mai, jobban tudtam elrajtolni, mint szombaton. Az első körökben [Jack] Miller mögé ragadtam be, akit annak ellenére sem tudtam megelőzni, hogy gyorsabb voltam nála. Ez elvett tőlem valamennyi időt, azt azonban nem hiszem, hogy enélkül előrébb végezhettem volna, mivel szerintem Martínt úgysem tudtam volna elkapni. Az elöl haladó négy Ducati nagyon erős volt az egész hétvégén, de összességben számomra nagyon jó eredmény ez az ötödik hely. Most pedig folytatnunk kell a munkát, és a pozitívumokra koncentrálnunk, ahogy ezt már korábban is mondtam” – nyilatkozta El Diablo.
„Mögöttem jött [Fabio] Di Giannantonio, és ezért nagyon használnom kellett a hátsó gumikat, szóval ezért nem tudtam tartani a távolságot úgy, ahogy általában szoktam. Ennek az lett az eredménye, hogy a köridők lassabbak lettek, mint ahogy vártam, de annak örülök, hogy Miller megelőzése után már stabilabb köröket tudtam futni.”
A 24 éves versenyző folyamatosan gyorsulni tudott a futam során a mezőnyhöz képest, amit jól mutat, hogy az utolsó körben olyan időt motorozott, amilyet Enea Bastianini az élen, mindketten 2:01:0 másodperc alatt tették meg az 5,543 kilométert Sepangban.
„Körről körre erősödött bennem a jó érzés, tavaly sokat küszködtem, különösen a második és harmadik szektorokban. Még annál is korábban pedig a fékezéssel voltak nehézségeim, tehát valóban sikerült előrelépnünk, különösen ezen a két területen, és ez boldoggá tesz. Biztos vagyok benne, hogy ilyen körülmények között Katarban is lehet egy jó versenyünk. A futam elején a KTM ereje és gumikezelése miatt nem tudtam átugrani Millert, de amikor az ő abroncsai fogyni kezdtek, akkor gyorsabb tudtam [nála] lenni a kanyarbejáratokban és az egyenesekben.”
„Sajnos az ellenfeleink ereje miatt kevésbé tudjuk kihasználni az új hátsó gumikat, és a jó féktávokra vagyunk utalva. Amikor ők is kezdik elhasználni az abroncsaikat, akkor tudunk közelebb kerülni, és ezért is tudunk ekkor előzni” – tette hozzá 2021 MotoGP-világbajnoka.
A Yamaha elégedetten zárhatta a vasárnapot, hiszen Quartararo mellett a másik gyári pilóta, Franco Morbidelli is a legjobb tíz tagjaként, a hetedik helyen fejezte be a versenyt. A francia abban reménykedik, hogy a következő szezonban ez sokkal gyakrabban fordul majd elő, mint az idén.
„Amikor végre képes vagy előzni – mint abban a két esetben, amikor ez nekem sikerült – akkor az egész sokkal szórakoztatóbbá válik. Remélem, hogy jövőre a Yamaha az év elejétől képes lesz kihozni a motorokból ezt a teljesítményt, és akkor az első futamtól kezdve versenyképesek lehetünk.”
A Yamahánál tudják, a pénz önmagában nem lesz elég Quartararo megtartására
A nizzai pilóta az elmúlt napok egyik legtöbbet tárgyalt témájával kapcsolatban is megszólalt. „Játszottunk a guminyomással – elég alacsonyra állítottuk az elején, ha kaptunk volna egy figyelmeztetést, nem szólhattunk volna egy szót sem” – mondta a 11 királykategóriás futamgyőzelemmel rendelkező versenyző.