back to top
2024. november 22. 06:38
KezdőlapMotoGPA Ducati sikerkovács mérnöke elmondta, miben jobb a Forma–1 a MotoGP-nél

A Ducati sikerkovács mérnöke elmondta, miben jobb a Forma–1 a MotoGP-nél

Gigi Dall’Igna nem gondolja, hogy magasabb polcra lehetne helyezni Adrian Newey-nál, a Forma–1-et pedig ma már inkább az érdekes technológiák miatt nézi. A Ducati versenyrészlegének általános igazgatója azt is elmondta, miért nem férne bele neki egy szatellitcsapatuk akadályozása.

Sorozatban a harmadik világbajnoki címét nyerte a Forma–1-ben Max Verstappen. A holland versenyző sikereinek egyik legfőbb kovácsa Adrian Newey, a Red Bull tervezőzsenije. Hasonló szerepet tölt be a Ducatinál Gigi Dall’Igna – akit rendszeresen hasonlítanak az angol szakemberhez, bár még „csak” két egyéni trófeánál jár –, viszont az ő alkotásaival nemcsak egy, hanem több pilóta is képes a győzelemre. Ennek ellenére az 55 éves mérnök nem gondolja, hogy magasabb polcra lehetne őt helyezni az autósportban dolgozó kollégájánál.

A Ducati ennél is jobban dominálna, a Forma–1-et letaroló Red Bullt másolná

„Dehogy, lehetetlen lenne [nála magasabb szintre kerülnöm], Adrian Newey egy legenda. Már csak az a tény, hogy valaki hozzá hasonlít, nagy elégedettséggel tölt el. Viszont a motorok és az autók két teljesen eltérő világot jelentenek” – nyilatkozta a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója az olasz Motorsportnak, majd azt is elárulta, miért figyel oda a száguldó cirkuszra.

„Volt olyan időszak, amikor nagyon szerettem a Forma–1-et, viszont ma már kicsit kevésbé kedvelem. Mondjuk úgy, hogy nem nézek meg minden versenyt, de most is követem, mivel sok érdekes technológiát vonultat fel, és ezekre nagyon kíváncsi vagyok. Számos olyan aerodinamikai mérnök van, aki jelenleg a MotoGP-ben dolgozik, de korábban a Forma–1-ben volt. Az aeronautika [repüléstan – a szerk.] után a Forma–1 az aerodinamika csúcsa, a MotoGP-nek még sok időre van szüksége ahhoz, hogy teljesen megértse ennek a jelentőségét. Azt gondolom, hogy bár az aerodinamika sok aspektusában fejlődtünk, de még mindig nem ismerjük az összes tényezőt, amely a motorok esetében befolyásoló lehet.”

Az idei szezontól Marc Márquez egy Ducatival fog versenyezni. A nyolcszoros világbajnok tizenegy év után hagyta ott a Hondát, ezért óriási figyelem összpontosul rá és új csapatára, a Gresinire. Az újságíró szerint így megtörténhet, hogy kevesebbet fognak beszélni a bolognaiak nagyszerű motorjáról, Dall’Ignát viszont nem érdekli ez a kérdés.

Rossz hírt jelent Marc Márqueznek, ha igaza lesz a Ducati sikerkovácsának

„Az én célom a győzelmek megszerzése, és azért dolgozom, hogy ez minél hosszabb ideig menjen a Ducatinak, ez a végső célja a munkámnak. Nem vagyok egocentrikus ebben az értelemben, nem úgy tekintek a sikerekre, hogy csak a Ducati mint gyártó nyer, hanem a pilótával és az istállóval együtt látom az adott győzelmeket, mivel mi mind egy csapat vagyunk. Sohasem kérdeztem meg magamtól, hogy a motor vagy a versenyző fontosabb. Egyetlen dolog számít, hogy az a motoros, aki a szezon végén megnyeri az áhított címet, egy Ducatin üljön.”

A tavalyi szezonban a Ducati gyári csapatában versenyző Francesco Bagnaia és a bolognaiak szatellitalakulatának, a Pramacnak a színeit képviselő Jorge Martín küzdött a bajnoki címért.  Ezért amikor az utolsó előtti futamon, a Katari Nagydíjon Martínnak problémája akadt a gumijával, többen azt feltételezték, hogy ebben benne volt Dall’Ignáék keze.

Azonban nemrég Davide Tardozzi leszögezte, sohasem akadályoznák egy ügyfelüket, még ha velük is kell harcolni a bajnoki címért. A Ducati gyári istállójának csapatfőnöke ekkor arra hivatkozott, hogy „Gigi hozzáállása” miatt még ötletként sem merülhetne fel a szabotázs, most Dall’Igna elárulta, pontosan mit értett ezalatt Tardozzi.

„Ez egy sport, ami azt jelenti, hogy sportemberként kell viselkednünk és nem folytathatunk piszkos játékokat. Ez az alapja az én filozófiámnak. A piszkos játékok korlátoznák a motor teljesítményét, eredményeit, csak azért, hogy egy adott pilóta ne nyerjen. Jorge Martínnak egészen a végéig megvolt a lehetősége kijátszani az összes lapját, külön erőfeszítés nélkül. Így kell tisztán játszani, helyesen értelmezni a sportot.”

A gyári Ducati főnöke szerint soha nem vetemednének arra, amitől tavaly sokan tartottak