Mauro Grassilli elmondta, hogy nehéz feladat volt meghosszabbítani Francesco Bagnaia szerződését. A Ducati újdonsült sportigazgatója Marc Márquezről és Jorge Martínról is szót ejtett.
Mauro Grassilli tavaly decemberben vette át a távozó Paolo Ciabattitól a Ducati versenyrészlegének sportigazgatói pozícióját. Grassilli nem kapott sok időt az akklimatizációra, hiszen az idei év elején máris egy óriási feladat tornyosult előtte: neki kellett levezényelnie Francesco Bagnaia szerződésének meghosszabbítását. A korábbiakban a bolognai gyártó marketing- és szponzorációs részlegének vezetőjeként tevékenykedő szakembernek végül sikerült végrehajtania ezt a feladatot, bár ez nem ment annyira egyszerűen.
„Ez volt az első alkalom, amikor egy szerződésről úgy tárgyaltam, hogy nálam volt a pénztárca és a pénz – nyilatkozta az Autosportnak a korábban a szponzori megállapodásokért felelő Grassilli. – Azt hittem, hogy könnyen fog menni, de valójában sokkal nehezebb volt, mint ahogy azt előzetesen képzeltem.”
Kiderült, hogy mekkora lehet Bagnaia fizetése a szerződéshosszabbítása után
„Végül köszönhetően minden érintett együttműködésének, sikerült megegyeznünk – folytatta az olasz szakember. – Mindenki természetesnek vette, hogy Pecco hosszabbítani fog velünk, de ez közel sem volt annyira egyértelmű, mint ahogy azt az emberek gondolnák.”
Jelen állás szerint az idei szezon végén a Ducati összes pilótájának – kivéve Bagnaiát – lejár a szerződése. A bolognaiak így nehéz döntések előtt állnak, többek között azt is ki kell majd választaniuk, hogy melyik versenyző legyen a címvédő csapattársa. Grassilli szerencséjére viszont ezekben a kérdésekben nem az övé az utolsó szó.
„A versenyzők kiválasztása konszenzusos döntés, nem egyéni – jelentette ki. – Ott van Claudio Domenicali és Gigi Dall’Igna. Én is hozzájárulok a döntéshez, de jelenleg az én szerepem ebben meglehetősen elenyésző az övékhez képest.”
A Ducatinak nehéz lesz megtartania az összes jó versenyzőjét, véli a távozó sportigazgató
Jorge Martín az egyik egyértelmű jelölt a gyári csapat másik motorjára, ez pedig Grassilli is tudja. „Jorge hatalmas potenciállal rendelkezik. Az év végén az ő szerződése is lejár, és a tehetségét tekintve nyilvánvaló, hogy számos alternatívája lesz. Bárhová mehet, ahová csak akar, de eddig mindig azt mondta, hogy a gyári ülés megszerzése a célja.”
Grassilli más pilótáikról is szót ejtett. Elmondta, hogy „a Ducatinak nagyon tetszik Marc Márquez”, és ő „egy fontos versenyző, akit figyelembe kell venni” a döntéshozatalnál. Enea Bastianinivel kapcsolatban pedig azt emelte ki, hogy „a tavalyi sérülései miatt még nem tudta megmutatni, hogy igazából mire képes”.
A Ducatinak az idei szezon végén nemcsak számos pilótájával, hanem az egyik ügyfelével, a VR46-tal is lejár a szerződése. Viszont Grassilli leszögezte, hogy folyamatosan zajlanak a tárgyalások köztük és a csapat között, ám eddig még nem sikerült megállapodniuk.
Azonban még ha sikerülne is megegyezniük, könnyen lehetséges, hogy a VR46-nak be kell majd érnie a mostaninál kevesebb támogatással. „A Pramac és többi szatellitcsapatunk menedzselése változni fog egy kicsit – árulta el Grassilli. – A világgazdasági helyzet arra kényszerít bennünket, hogy fokozottan figyeljünk a kiadásokra, mind a gyári csapat, mind a Ducatitól a legtöbb támogatást kapó Pramac esetében. Ezért megpróbálunk visszatérni egy fenntarthatóbb modellhez.”