back to top
2024. november 22. 02:44
KezdőlapMotoGPAcosta a Michelintől várja a több versenyzőt is sújtó probléma megoldását

Acosta a Michelintől várja a több versenyzőt is sújtó probléma megoldását

Pedro Acosta úgy véli, a Michelinnek közbe kell avatkoznia a több gyártónak is gondot okozó vibráció miatt. Az újonc mellett a gyári KTM versenyzői, Jack Miller és Brad Binder is megtapasztalták a jelenséget.

Furcsa jelenség ütötte fel a fejét a MotoGP idei szezonjában. Az előszezoni tesztek óta időről időre felmerült a vibráció, vagy ha úgy tetszik, pattogás. A legtöbbször a Ducati versenyzői beszéltek erről a problémáról, elsősorban Francesco Bagnaia és Jorge Martín, de messze nem csak a bolognai gyártónak kell megküzdenie ezzel a problémával.

Többek között Pedro Acosta is szembesült már vele, olyannyira, hogy már a sepangi tesztelésen megtapasztalta. A 19 éves motorosnak Jerezben is gondot okozott a vibráció, az elrontott időmérője mellett ez volt a másik fő oka, hogy a főfutamon csak tizedikként ért célba, ami az eddigi legrosszabb versenyeredményét jelenti. A GasGas pilótája a gumiszállítótól várja a megoldást.

„Végső soron a Michelinnek el kell gondolkodnia ezen, mivel más márkáknál is beszélnek erről – nyilatkozta. – Nálunk kezdettől fogva [fennáll], azóta, hogy Malajziában motorra ültem. Ez pedig elég furcsa, mert nem a lengéscsillapítóktól és nem is a motortól ered. Elég nehéz megérteni, honnan jön, és azt is, hogy [hogyan] oldjuk meg vagy kerüljük el a problémát.”

Martín szerint végre sikerült megoldaniuk a Ducati idei motorjának legnagyobb problémáját

Acosta azt is elárulta, hogy míg Austinban a sprinten, a lágy gumikkal jött elő a probléma, addig a Spanyol Nagydíjon a közepesekkel is szembesült vele. Ugyanakkor messze nem csak őt sújtotta ez a probléma a gyártón belül. Ott van például Jack Miller is, aki elmondta, elsősorban a gyors kanyarokban okozott neki nehézséget a jelenség.

„A vibráció korlátozó tényező volt a négyes, a hetes és kicsit a nyolcas kanyar bejáratánál – fogalmazott. – Az összes olyan kanyarban, ahol elég gyorsan akartam menni a motorral, a hátsó részén elindult a vibráció, olyan volt, mint egy oldalirányú csúszás. Meg kellett várni, hogy a vibráció lecsillapodjon, mielőtt az ember megkezdi a kijáratot. Néhány ponton előreléptünk, de aztán nyilvánvalóan falba ütköztünk.”

Az ausztrál versenyzőhöz hasonlóan csapattársának, Brad Bindernek is okozott némi fejfájást a motor pattogása. A dél-afrikai versenyző ugyan a hatodik helyen ért célba a főfutamon, ami egyben azt is jelentette, hogy a Ducatikat leszámítva ő szerepelt a legjobban, bizonyos szempontból mégis vasárnap volt a legnehezebb dolga a Spanyol Nagydíj hétvégéjén.

„Kicsit küszködtem – jelentette ki. – A verseny első körétől kezdve nagy volt a vibráció, és ez nagyon megnehezítette, hogy sebességet vigyek át a kanyaron. Ezenkívül viszont nem panaszkodhatunk. Eddig egész hétvégén nem volt semmilyen gondunk, ez valamiért a futamon kezdődött. Kicsit trükkös volt.”