back to top
2025. május 16. 06:16
Kezdőlap Blog Oldal 140

Marc Márquez: Ha most kellene versenyezni, nem tudnám, mitévő legyek

0

Bár második lett az edzésen, de Marc Márqueznek nem alakult problémamentesen a Japán Nagydíj pénteki napja, és jelenleg meglehetősen tanácstalan. A Gresini versenyzőjét a Honda legfrissebb mérnökigazolásáról is kérdezték.

Az eredményeket nézve a Japán Nagydíj pénteki napja kifejezetten jól alakult egyáltalán Marc Márquez szempontjából. A 31 éves motoros az eső miatt nem igazán releváns első szabadedzésen negyedikként zárt, de ami ennél is fontosabb, a helyi idő szerint délután rendezett tréningen második lett, csupán 33 ezreddel elmaradva Brad Bindertől, vagyis bejutott a szombati időmérő második szakaszába.

Binder minimális különbséggel győzte le Marc Márquezt, közel volt az újabb továbbjutáshoz a Honda

Valójában azonban korántsem ideális a helyzet a spanyol versenyző garázsában, hiszen több kihívással is szembe kellett néznie a nap folyamán, és nem mondhatni, hogy a mérnökeivel együtt túlságosan tisztán látnák, hogy milyen irányba kell menniük a hétvége hátralévő részében. „A valóságban a negyedik helyre elég az időnk – nyilatkozta. – Második vagyok, de nem örülök, mert sok problémával szembesültünk, és semmit nem értünk.”

Öt nappal ezelőtt egy technikai hiba, egészen konkrétan a motorblokk meghibásodása vetett véget Márquez indonéziai főfutamának. Nos, úgy tűnik, hogy a műszaki problémák tovább üldözik a nyolcszoros világbajnokot, hiszen az egyik motorját sokáig letakarták. Azonban elárulta, hogy még ennél is komolyabb a helyzet. „Volt egy kis gondunk a fékekkel, a többit nem mondom el – fogalmazott. – Ugyanakkor [a probléma] mindkét motornál fennállt.”

Könnyen lehet, hogy a kvalifikáció, illetve a sprint napján esni fog az eső. Azok után, hogy Márquez Alcañizban és az első misanói főversenyen is jelentős részben az extrém körülményeknek köszönhetően nyert, azt lehetne gondolni, hogy szeretne csapadékot, de ez nem így van. „Ha szombaton száraz lesz annál jobb – szögezte le, majd hozzátette, hiába használták az indonéziai alapot, teljesen tanácstalanok. – Ha most kellene versenyeznem, nem tudnám, mitévő legyek.”

A Gresini versenyzőjét egy másik témában is megkérdezték, amelyben ugyan közvetlenül már nem érintett, de nyilvánvaló okokból sokakat érdekel a véleménye. A Honda magyar idő szerint reggeli bejelentéséről van szó, miszerint szerződtették az Apriliától távozó Romano Albesianót, aki 2025-től a japán gyártó technikai igazgatója lesz.

Hivatalos: A Hondához és az Apriliához is új technikai igazgató érkezik

Nem ismerem Albesianót, de jó lépés – jelentette ki Márquez. – Szerintem a Honda rendelkezik a legjobb infrastruktúrával és erőforrásokkal a paddockban, de a döntéseket az emberek hozzák meg. Szerződtetni egy mérnököt, akivel át lehet ugrani bizonyos lépcsőfokokat, nem kerül sokba. Ha más gyártókhoz képest időt tudnak spórolni, és képes segíteni abban, hogy pár lépcsőfokot kihagyjanak, akkor ez olcsó lépés. Jó, ha ebbe az irányba mennek.”

A spanyol versenyző hat MotoGP-világbajnoki címet nyert a Hondával, de az elmúlt években a márka óriási hanyatlásnak indult. Ennek aztán tavaly szakítás lett a vége, de előtte rendszeresen elmondta, hogy európai mérnökökre van szükség, vezető beosztásban is. Éppen ezért helyesli egykori munkaadójának lépését. „A büszkeség rossz tulajdonság a versenyzésben – vélekedett. – Ha az ember veszít, le kell nyelnie a büszkeségét, és meg kell néznie, hogy mások mit csinálnak jobban. Néha változtatni kell a filozófián, alkalmazkodni kell. Úgy tűnik, hogy a Honda még mindig hajt, és ez jót tesz a bajnokságnak.”

Quartararo lényegre törően értékelt: Visszatértünk a valóságba

0

Fabio Quartararo úgy véli, a közelmúltbeli pozitív eredmények után ismét arcul csapta őket a valóság. A francia versenyző a rossz tapadást emelte ki, csapattársa, Álex Rins viszont részletesebben beszámolt a problémákról.

A Yamaha egyértelműen pozitív jeleket mutatott az elmúlt időszakban. Már a San Marinó-i Nagydíjon is jobban muzsikáltak az addigiaknál, a tesztet követő a második misanói, illetve a mandalikai hétvége pedig kifejezetten jól sikerült. Motegi ebből a szempontból vízválasztónak ígérkezett, és ezt a tesztet egyelőre nem sikerült megugrani.

Az említett három forduló pénteki napján Fabio Quartararo egyaránt bejutott a Q2-be a pénteki edzésen. Ettől most sem volt messze, hiszen a tizennegyedik helyen végző versenyző 192 ezredmásodperccel maradt el az utolsóként kvalifikáló Marco Bezzecchitől, az élen záró Brad Binderhez képest viszont már 965 ezred volt a hátránya.

Binder minimális különbséggel győzte le Marc Márquezt, közel volt az újabb továbbjutáshoz a Honda

A francia motoros röviden, de meglehetősen lényegre törően értékelte a Japán Nagydíj nyitónapját „Visszatértünk a valóságba – jelentette ki a helyi idő szerint délutáni tréning leintése után. – Amikor a pálya nem tapad eléggé, akkor nagyon rossz időket futunk. Nem tudjuk megállítani a motort. A hátsó tapadás kifejezetten rossz.”

Csapattársa, Álex Rins pedig Quartararónál is 549 ezreddel lassabbnak bizonyult, és csak a huszadik pozíciót szerezte meg. A hatszoros MotoGP-futamgyőztes valamivel részletesebben értékelt a 2021-es királykategóriás világbajnoknál. Ezzel azonban aligha derítette jobb kedvre a saját és a Yamaha szurkolóit.

Rengeteg problémával küszködünk a tapadás hiánya miatt, és nem tudom, hogyan kellene megoldanunk őket – kezdte. – Fékezés közben a [motor] hátulja nagyon megemelkedik. Hosszú ideje nem tértem vissza ennyire csalódottan a bokszba. A Honda mögött motorozva észrevettük, hogy a gyorsulást illetően egy lépéssel le vagyunk maradva. Valamit rosszul csinálunk. Nem találjuk a tapadást, amikor felengedjük a féket, majd meghúzzuk a gázt, és a dőlés során sincs tapadásunk.”

Bár a a másik japán gyártó sem muzsikált úgy, mint Indonéziában, tény, hogy a legjobb időket nézve a Honda ezúttal előrébb jár a Yamahánál. Nakagami Takaaki ugyanis 143 ezreddel felülmúlta Quartararo idejét, és sokáig a továbbjutásban is reménykedhet. Persze úgy, hogy végül nem lett meg, lényegében mindkét márka ugyanolyan helyzetből indul, leszámítva a motorok számából adódó különbséget. Ez utóbbi egyébként most egy, hiszen Remy Gardner szabadkártyásként képviseli a Yamahát, de az ausztrál versenyző még a közvetlenül előtte záró Lorenzo Savadoritól is 833 ezreddel elmaradt az utolsó, huszonharmadik helyen.

Hiába volt gyors, Martín nem elégedett a japán hétvége első napja után

0

Jorge Martín ugyan gyorsnak bizonyult a Japán Nagydíj hétvégéjének pénteki napján, ennek ellenére nem érezte jól magát a motoron, főleg az elejével akadtak gondjai. A spanyol versenyző úgy véli, nem annyira egyértelmű, hogy az időmérőn megszerzi a pole-t, és jövőbeli munkaadójának az Apriliának a leendő technikai igazgatójára is kitért.

Meglehetősen érdekesen alakult a Japán Nagydíj hétvégéjének nyitónapja. A magyar idő szerint hajnalban rendezett első szabadedzés jelentős részén esett az eső, így a mezőny tagjai nem jutottak túl sok körig, és nem gyűjtöttek annyi adatot, mint általában. Jorge Martín a második helyen végzett Francesco Bagnaia mögött, de ennek nem sok jelentősége volt.

Bagnaia megverte Martínt az eső miatt „megkurtított” japán szabadedzésen

A helyi idő szerint délutáni edzés viszont már a szokásoknak megfelelően téttel bírt, és a Pramac motorosa könnyedén bejutott a Q2-be. Olyannyira, hogy Brad Binder és Marc Márquez mögött harmadikként zárt, 132 ezredmásodperces hátrányban a dél-afrikai versenyző mögött. Bajnoki riválisát, Francesco Bagnaiát 186 ezreddel, illetve négy pozícióval felülmúlta, ennek ellenére nem volt elégedett.

Binder minimális különbséggel győzte le Marc Márquezt, közel volt az újabb továbbjutáshoz a Honda

Furcsán alakult a nap – nyilatkozta a MotoGP hivatalos honlapjának. – Délelőtt nehézséget okozott az eső, a délután pedig komplikáltabb lett, mint amire számítottam. Elég jól kezdtem, de utána volt némi problémám a motorral, és küszködtem az elejével, mert nem volt meg az érzés. Ráadásul a hátulja sem működött jól, úgyhogy keményen kell dolgoznunk. Talán nem holnapra, mert úgy tűnik, akkor esni fog, de vasárnapra nagy lépést kell tennünk.”

Gino Borsoi, a Pramac csapatmenedzsere elárulta, a nap folyamán változtattak Martín Ducatijának beállításain, ám ez korántsem jött be. „Nem találtuk meg, amit kerestünk – fogalmazott a 26 éves pilóta. – Próbáltunk [olyan beállítást keresni, amellyel] versenyképesebb lehetek a féktávokon, mert ez rendkívül fontos. A befordulás során, a kanyarok közepén viszont nem éreztem jól magam. Szerintem vissza fogunk térni az általában működő alapbeállításhoz, és onnan megpróbálunk más irányba indulni.”

Martín tavaly megszerezte a pole pozíciót Motegiben, majd mindkét futamot megnyerte. Ami a kvalifikációt illeti, ahogyan arra ő is utalt, könnyen lehet, hogy esőben rendezik meg, de nem ez lesz az egyetlen változás 2023-hoz képest. „Több motor pályázik eséllyel [a pole-ra] – jelentette ki. – Láttam, hogy Pecco kicsit erősebb, mint Indonéziában, ő a riválisom. Ami az érzést illeti, az nem jó, de ennek ellenére gyors voltam.”

Martínt arról is megkérdezték, hogy Fabiano Sterlacchini veszi át Romano Albesiano helyét az Aprilia technikai igazgatói posztján. A spanyol versenyző véleménye azért releváns, mert jövőre már ő is a noaleiek gyári alakulatát fogja erősíteni. Sőt, valójában mindketten az utolsó futam másnapján kezdik meg a munkát új helyükön. „Sterlacchinivel még soha nem dolgoztam együtt, Valencia után majd meglátjuk – kezdte. – [A szezonzáró utáni] hétfőn csatlakozom az Apriliához Valenciában. Szerintem ott mindenki nagyon örül. Fabianónak rengeteg tapasztalata van a Ducatival és a KTM-mel.”

Hivatalos: A Hondához és az Apriliához is új technikai igazgató érkezik

Hivatalos: A Hondához és az Apriliához is új technikai igazgató érkezik

0

Az Aprilia bejelentette, hogy leigazolja a KTM-et nemrég elhagyó Fabiano Sterlacchinit, aki az idei év végétől a gyártó MotoGP-részegének technikai igazgatója lesz. A 11 év után távozó Romano Albesiano a Hondánál fogja betölteni ugyanezt a pozíciót, ami nagy mérföldkőnek számít a japán márkánál.

A MotoGP 2025-ös felállása már több mint két hete teljessé vált, legalábbis ami a versenyzőket illeti. Más fronton viszont még nem értek véget a mozgások, olyannyira, hogy két magas beosztású mérnök is munkahelyet fog váltani. Fabiano Sterlacchini az Aprilia, míg Romano Albesiano a Honda technikai igazgatói pozícióját veszi át.

Ami előbbit illeti, korábban a KTM-nél dolgozott ebben a szerepkörben, ám év közben közös megegyezéssel felbontották a szerződését. Az olasz szakember állítólag honvágy miatt szeretett volna távozni Mattighofenből, aminek fényében meglepőek voltak azok a sajtóértesülések, miszerint a Hondával tárgyal.

Végül azonban az Apriliánál kötött ki, pontosabban hivatalosan november 18-án, vagyis az idényzáró Valenciai Nagydíj másnapján fog munkába állni. Az Apriliának talán szüksége is van a vérfrissítésre, hiszen azok után, hogy 2022-ben Aleix Espargarónak egy ideig még a világbajnoki címre is volt esélye, az elmúlt két évben csak egy-egy megvillanást láthattunk tőlük, és mindkét évben kikaptak a KTM-től a konstruktőri összevetésben.

Jövőre viszont mindenképpen virítaniuk kell valamit, hiszen a gyári alakulatnál két olyan versenyzőt fognak foglalkoztatni Jorge Martín és Marco Bezzecchi révén, akik minimum belekóstoltak már a világbajnoki csatába. Sőt, előbbi tavaly a szezonzáróig harcolt a végső győzelemért, és könnyen lehet, hogy idén fel is ér a csúcsra.

Sterlacchini Romano Albesiano helyét veszi át, aki 11 éven át dolgozott a noaleiek projektjén. Azonban ő sem marad munka nélkül, hiszen a Honda bejelentette, hogy 2025-től ő lesz a MotoGP-részleg technikai igazgatója. Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a posztot eddig betöltő Kavaucsi Ken a tesztcsapat élére kerül, és, mint kiderült, a helyére került Szató Sint csak átmeneti megoldásnak szánták.

Újabb jelentős átalakulás történt a Honda technikai részlegén

A Hondánál jelentős mérföldkőnek számít a szintén olasz szakember kinevezése, hiszen először helyeznek európai mérnököt egy ennyire fontos pozícióba. Ennek szükségességét már Marc Márquez is jelezte, mielőtt a tavalyi idény végén elhagyta a gyártót, és a szintén nem a legszebb napjait élő Yamaha már korábban meglépte. Ha az Aprilia kapcsán azt írtuk, hogy vérfrissítésre van szükség, akkor a Hondára ez hatványozottan igaz, hiszen szinte biztos, hogy az aszakaiak zsinórban harmadszor végeznek a konstruktőri tabella utolsó helyén, ráadásul a tavalyinál is jóval kevesebb ponttal.

Binder minimális különbséggel győzte le Marc Márquezt, közel volt az újabb továbbjutáshoz a Honda

0

Brad Binder zárta az élen a Japán Nagydíj edzését, kevéssel megelőzve Marc Márquezt. A Ducatik közül csak Franco Morbidelli nem jutott tovább, míg Nakagami Takaaki közel volt az első tízhez, de végül kiszorult onnan.

A MotoGP szabadedzésével folytatódott a Japán Nagydíj hétvégéje. Szokás szerint ezen a tréningen dőlt el, hogy melyik tíz versenyző szerzi meg a jogot, hogy a Q2-ben kezdje meg a szombati időmérőt. Közvetlenül a kezdés előtt 27 fokos levegő és 32 fokos aszfalt várta a mezőny tagjait, az égbolt pedig továbbra is felhős volt.

Bagnaia megverte Martínt az eső miatt „megkurtított” japán szabadedzésen

A bokszutca megnyitása után a legtöbben kemény első és lágy hátsó gumival gördült ki a pályára, de néhányan a közepes keveréket tették fel hátulra, sőt, a szabadkártyásként induló Remy Gardner két közepessel kezdett. Az első mért kört Franco Morbidelli teljesítette, az olasz motoros 1:46.087 másodperccel nyitott. Az első próbálkozások után csapattársa, Jorge Martín volt a leggyorsabb 1:44.916-tal, 4 tizeddel megelőzve Johann Zarcót, és további 45 ezreddel Maverick Viñalest.

A bajnokság éllovasa aztán 1:44.320-ra módosította az addigi legjobb kört, 75 ezreddel felülmúlva Francesco Bagnaiát, és 64 századdal Aleix Espargarót. A címvédő azonban tovább gyorsult, és 248 ezreddel megelőzte riválisát. Az állandó mezőny korelnökét közben többen is megelőzték, a harmadik helyre Marco Bezzecchi jött fel 712 ezredes hátrányban.

A nap első királykategóriás bukását Augusto Fernández mutatta be, aki a 10-es kanyarban dobta el a motort. Csapattársának, Pedro Acostának viszont jobban ment, és bő negyed óra után 553 ezredes hátránnyal felugrott a harmadik pozícióba. Marc Márquez ellenben csak a huszonegyedik helyet foglalta el, aminek ekkor még nem volt jelentősége, annak viszont igen, hogy a 6-os kanyarban nagyot kellett mentenie.

Féltávhoz közeledve Viñales 408 ezreddel volt lassabb Bagnaiánál, amivel feljött a harmadik helyre. Nem sokkal később a gyári Ducati versenyzőjének csapattársa, Enea Bastianini bukott egy látványosat a 14-es kanyarban. Bár a motor nagyot kapott, de a 26 éves pilóta szerencsére jól volt, olyannyira, hogy vissza tudott futni a garázsába.

A hajrát Raúl Fernández nyitotta meg, aki 1:44.694-gyel felugrott az ötödik helyre. Márkatársa, Viñales a második pozícióban találta magát, ráadásul csupán 12 ezreddel maradt el Bagnaiától. Azonban nem sokáig volt ott, ugyanis Brad Binder 1:43.879-cel átvette a vezetést, Jack Miller pedig a negyedik legjobb időt motorozta, 36 századdal lemaradva csapattársától.

Viñales aztán 184 ezredre közelítette meg a dél-afrikai motorost, de Acosta nála is gyorsabb volt, hiszen ő csak 108 ezrednyi hátrányt szedett össze, míg Marc Márquez az ötödik helyre jött fel. A spanyol újonc a következő körében a vezetést is átvette, 125 ezreddel felülmúlva Binder idejét,míg Bagnaia a harmadik, a nyolcszoros világbajnok a negyedik pozíciót foglalta el, de csak addig, amíg Martín meg nem előzte mindkettőjüket.

A legvégéhez közeledve Martín 1:43.568-cal ismét az élre állt, Bagnaia pedig ezredre azonos időt futott Acostáéhoz képest. és mivel a második legjobb köre neki volt jobb, megelőzte a GasGas versenyzőjét. Bő 3 perccel a leintés előtt Miller bukott a 3-as kanyarban, de ez Bastianini körét nem érintette, így 37 ezredes hátránnyal feljött a második pozícióba.

Kevesebb mint 2 perc volt hátra, amikor Binder visszavette a vezetést, de az igazi szenzáció Nakagami Takaaki volt, aki a kilencedik legjobb időt motorozta. Ráadásul csapattársa, Zarco akaratlanul is segített neki, ugyanis esésével sárga zászlót idézett elő. Viñalest azonban ez nem befolyásolta, és Bagnaiáékat megelőzve a negyedik helyre jött fel.

A kockás zászló után Marc Márquez 33 ezredes lemaradással második lett, míg Nakagami kiszorult a legjobb tízből, és mivel nem tudott javítani, tizenkettedik lett. Az előtte záró Miller szintén nem jutott be a legjobb tízbe, ahogyan a tizenharmadik pozícióban záró Morbidelli sem, a Ducati egyetlen versenyzőjeként. A sorrend végül Binder, Marc Márquez, Martín, Acosta, Bastianini, Viñales, Bagnaia, Álex Márquez, Fabio Di Giannantonio és Bezzecchi lett az első tíz sorrendje.

A MotoGP motegi edzésének végeredménye

Újabb jelentős átalakulás történt a Honda technikai részlegén

0

Távozott a technikai igazgató pozícióból Kavaucsi Ken, és a közelmúltban már a Honda tesztcsapatánál vállalt szerepet. Helyét egy másik japán szakember vette át, aki több mint tíz éve a Honda Racing Corporation kötelékében áll.

Kavaucsi Ken nagy reményekkel csatlakozott a Hondához a 2023-as év elején. A japán szakember a technikai pozíció posztját vette át, miután korábbi munkaadója, a Suzuki, amelyet 2020-ban csapat- és Joan Mir révén egyéni világbajnoki címhez segített, az előző idény végén kiszállt a MotoGP-ből. Azonban a kinevezés finoman szólva sem hozta meg a várt eredményt.

Kavaucsitól azt várták, hogy vezérletével csökkentsék a különbséget az élmezőnyhöz, azon belül is elsősorban a Ducatihoz képest. Azonban ez olyannyira nem sikerült, hogy a 2022-es 155 pont után tavaly 186 egységig jutottak, ami, figyelembe véve, hogy időközben bevezették a sprintfutamokat, egyértelmű visszaesésnek számít. A mostani idényre pedig még nagyobb a zuhanás: a 2023-as szezon tizenötödik fordulója után 149 pont állt a nevük mellett, most viszont csak 51 egységnél tartanak.

Az elmúlt időszakban Kavaucsi egyfajta kapocsként működött a gyári istálló és a Honda szatellitcsapata, az LCR között. Mostantól viszont új szerepet kap az aszakai márkánál, amelynek a tesztcsapatát fogja vezetni. Sőt, valójában már az elmúlt néhány nagydíjhétvégén is ez volt a helyzet, és ezt most a Honda is megerősítette.

Végre csatlakozik a Honda a többi gyártóhoz, ami a kulcsember leigazolását is közelebb hozhatja számukra

Kavaucsi Ken mostantól a HRC tesztcsapatával történő munkára összpontosít technikai szerepkörében, ahol a versenyzésben szerzett tapasztalatait és információit kamatoztatja – olvasható az Autosportnak csütörtökön eljuttatott közleményben. – Mivel a tesztcsapat jelentősége egyre nő, és 2025-re három versenyzőre bővül, kulcsfontosságú, hogy legyen valaki, aki a fejlesztés minden területén rendelkezik rutinnal.”

Jogosan merül fel a kérdés, hogy ki veszi át Kavaucsi helyét a technikai igazgatói poszton. Nos, a válasz Kavasze Mikihikó, aki 2012 óta dolgozik a Honda versenyrészlegén. Mindez azt jelenti, hogy a japánok továbbra is belső emberekkel akarják megoldani a problémáikat, és továbbra sem igazolnak európai szakembert a technikai részleg vezető pozícióiba, ellentétben például a Yamahával.

Mindez a Hondánál tapasztalható átalakítások újabb fejezetének számít. Tavaly éppen Motegiben derült fény arra, hogy az addig általános technikai igazgatóként tevékenykedő Sinicsi Kokubu elhagyja a MotoGP-projektet, utódja pedig Szató Sin lett. Néhány hónappal később pedig bejelentették, hogy Kuvata Tacuhiró helyett Honda Tajcsi lett az általános igazgató.

Martín és Bagnaia is elmondta, hogy bajnoki vetélytársnak tartja-e még Marc Márquezt és Bastianinit

0

Jorge Martínt és Francesco Bagnaiát is megkérdezték arról, hogy az idei bajnoki cím tekintetében még tart-e Marc Márqueztől és Enea Bastianinitől. Mindkét megszólított pilóta arról beszélt, hogy bár kevés esélyt ad Márqueznek és Bastianininek, őket egyikük szerint sem lehet leírni.

A Japán Nagydíjjal megkezdődött az idei, húsz fordulósra fogyatkozott MotoGP-szezon utolsó negyede. Ez pedig természetesen együtt jár a bajnoki címért való küzdelem kiélesedésével is. A trófea megszerzésére egyértelműen Jorge Martín és Francesco Bagnaia a két fő favorit. A tudásukat már tavaly is összemérő riválisok közül egyelőre Martín áll jobban, hiszen a mandalikai sprinten elszenvedett bukása ellenére még mindig 21 pont az előnye Bagnaiával szemben a tabellán.

Az eső is eldöntheti, hogy Martín vagy Bagnaia köre jön a hullámvasút tetején – hétvégi menetrend

Azonban a mostani idény alakulásából kiindulva bármikor fordulhat még az állás. Az persze nagy kérdés, akkorát fordulhat-e, hogy a Martínhoz képest 75 pontos hátrányban lévő Enea Bastianini vagy a Pramac pilótájától 78 egységgel elmaradó Marc Márquez még képbe kerülhet. Egy forduló során összesen 37 pontot lehet szerezni, így ezek a különbségek elméletileg akár ledolgozhatóak. A téma a két érintettet megosztotta, szemben Martínnal és Bagnaiával, akik szintén megszólaltak.

„A mandalikai egy nagyon intenzív hétvége volt [a bajnokság szempontjából], hiszen miután szombaton buktam, vasárnap Enea és Marc is kiesett a versenyből – nyilatkozta Martín. – Én már régóta leginkább azt gondolom, hogy Pecco és én megyünk a bajnoki címért. Viszont még öt forduló van hátra, szóval nekik továbbra is van valamennyi esélyük. És ha valaki képes egy ilyen felzárkózásra, akkor azok pont ők. De azért azt gondolom, hogy jelenleg elég nehéz helyzetben vannak, szóval szerintem ez inkább Peccóról és rólam szól.”

„Nekem személyesen nagy öröm, hogy olyan bajnokokkal küzdhetek, mint Pecco és Marc, illetve egy olyan elképesztő versenyzővel, mint Enea – tette hozzá. – Majd meglátjuk, hogy mi fog történni. Mindenesetre tehát úgy gondolom, hogy van még valamennyi esélyük. De az biztos, hogy ez egy elég nehéz menet lesz nekik.”

Marc Márquez beismerte, hogy már nincs esélye az idei bajnoki címre, Bastianini viszont még kitart

A harmadik MotoGP-bajnoki címére hajtó Bagnaia egyetértett a riválisával. „A szezon elejétől fogva többé-kevésbé leginkább mi, Martín és én emelkedtünk ki a mezőnyből – magyarázta Bagnaia. – De az igaz, hogy amíg matematikailag lehetséges, hogy akár Enea, akár Marc bajnok legyen, addig számolnunk kell velük.”

„Mi, én és Jorge tökéletesen tisztában vagyunk azzal, hogy az idei szezonban milyen könnyű hibázni, bukni – folytatta. – Szóval [az állás] így gyorsan változhat. Addig fogom őket [esélyesnek] tartani, amíg matematikailag lesz esélyük a bajnoki címre. De persze az is igaz, hogy a szezon nagyrészében Jorgével mi ketten vagyunk azok, akik vezetjük a futamokat és az edzéseket. Szóval szerintem ez Valenciáig így is fog maradni.”

Bagnaia megverte Martínt az eső miatt „megkurtított” japán szabadedzésen

0

Francesco Bagnaia zárta az élen a Japán Nagydíj első szabadedzését, Jorge Martín és Fabio Di Giannantonio előtt. Az időközben eleredő eső miatt a mezőny tagjai a 45 perces gyakorlás mintegy felét a bokszban töltötték.

A Moto3 és a Moto2 után a MotoGP mezőnye is megkezdte a Japán Nagydíj hétvégéjét. A mezőny tagjai nagyon más körülmények között gurultak pályára, mint az előző, indonéziai forduló során. Az ottani óriási hőséghez képest ugyanis Motegiben felhős időjárás és ennek megfelelően jóval hűvösebb időjárás fogadta a versenyzőket.

Az eső is eldöntheti, hogy Martín vagy Bagnaia köre jön a hullámvasút tetején – hétvégi menetrend

A tréning elején mindenki közepes hátsó gumival ment ki, és a legtöbben előre is ezt a keveréket tették, de hatan a lágy mellett tették le a voksukat. Az első próbálkozások után Maverick Viñales 1:47.774 másodperccel állt az élre, mindössze 8 ezredmásodperccel megelőzve Johann Zarcót. A következő mért köröket követően azonban már Nakagami Takaaki vezetett 1:46.223-mal, 153 ezreddel felülmúlva Joan Mirt.

Ezután viszont már a megszokott nevek kerültek az élmezőnybe. Jorge Martín 1:45.318-cal vette át a vezetést, míg Francesco Bagnaia 335, a lágyon lévő Marc Márquez pedig 508 ezreddel bizonyult lassabbnak nála. A címvédő aztán 105 ezredre csökkentette a különbséget, a harmadik helyre pedig nem sokkal később Jack Miller jött fel, 42 ezreddel megelőzve a Gresini versenyzőjét. Utóbbi szintén gyorsult, és 1 ezredes előnnyel visszavette a pozíciót a gyári KTM motorosával szemben.

Bagnaia eközben 87 ezredre csökkentette lemaradását, az azt követő körében pedig már 109 ezreddel övé volt az előny Martín előtt. Mindezt bő 10 perccel a kezdés után, amikor a zászlójelzés tanúsága szerint a nap során nem először ismét eleredt az eső. Azonban csupán szemerkélésről volt szó, amit jól mutat, hogy Fabio Di Giannantonio 38 százados hátrányban  felugrott a harmadik helyre.

Az eső azonban egyre jobban rákezdett, ami hosszú pihenőt eredményezett a pilóták számára, miközben a másodpercek peregtek. Csupán szűk 12 perc volt hátra, amikor a mezőny tagjai elkezdtek visszaszállingózni a pályára. A körülmények annyit nem romlottak, hogy esőgumikra legyen szükség, így maradtak a slickek.

Az esőt jelző zászló azonban ismét előkerült, így néhány perc után a versenyzők ismét visszatértek a bokszba. Legutoljára Miller hagyta el a pályát, amikor már kevesebb mint 5 perc volt hátra. Ennek következtében természetesen a sorrend is maradt: Bagnaia megverte Martínt, míg a harmadik Di Giannantonio lett, mögöttük pedig Marc Márquez, Miller, Marco Bezzecchi, Mir, Zarco, Viñales és Enea Bastianini lett az első tíz eredménye, de ennek aligha van komoly jelentősége. Franco Morbidelli bő 1 perccel a leintés előtt még visszatért az aszfaltcsíkra, de mért kört már nem tudott megkezdeni, ahogyan a többiek sem.

A MotoGP első motegi szabadedzésének végeredménye

Martínnak egy „rémálom” volt a tavalyi szezon vége, de idén már sokkal jobban tud aludni

0

Jorge Martín elárulta, hogy a tavalyi idényben nagy nehézségekkel küzdött. Viszont a spanyol pilóta hozzátette, hogy idénre megtett egy nagy lépést, és így újra élvezi a motorozást.

Jorge Martín a tavalyi szezonban érkezett meg igazán a MotoGP közvetlen élmezőnyébe. A spanyol pilóta azonnal a címvédő Francesco Bagnaia első számú kihívójává lépett elő, de végül elveszítette a küzdelmet. Ennek több látványos lépcsője is volt, többek között a katari gumi-ügyét és a valenciai bukását is ki lehet emelni. Idén pedig újra Bagnaiával kell megmérkőznie a trófeáért, de úgy érzi, erre már sokkal jobban fel van készülve.

„Most már sokkal jobban alszom. A tavalyi szezonban ezt is sokkal nehezebben tudtam kezelni – nyilatkozta Martín csütörtökön a Motegiben tartott sajtótájékoztatón.  – Bár talán nem itt Japánban, hanem inkább Thaiföldön és Malajziában volt igazán nehéz, ahogy Valenciában is. Szóval úgy érzem, hogy sokat fejlődtem a mentális oldalam tekintetében. Elég sokat dolgoztam ezen az egész szezon során. Úgy gondolom, hogy egy elképesztő lépést tettem meg, úgyhogy most ezt élvezem ki. Ahogy azt is élvezem, hogy újra a pályán lehetek és motorozhatok.”

Az eső is eldöntheti, hogy Martín vagy Bagnaia köre jön a hullámvasút tetején – hétvégi menetrend

„Viszont a tavalyi szezon pont ennek az ellenkezője volt – tette hozzá a Pramac versenyzője. – Olyan volt, mint egy rossz álom… egy rémálom. Még ha nyertem is, azt egyáltalán nem élveztem. De most nagyon boldog vagyok, és büszke arra, hogy itt tartok.”

Martín jelenleg 21 ponttal vezet a tabellán Bagnaia előtt, a többiek pedig lényegében annyira lemorzsolódtak, hogy kettejükre szűkült a fő esélyesek köre. A spanyol motoros azonban így sem helyez magára túl nagy nyomást. „Nem érzem magam kétségbeesettnek – mondta Martín. – Mint mindig, ezentúl is százszázalékot fogok nyújtani. Ráadásul azt hiszem, hogy már más versenyző vagyok, mint az előző szezonban.”

„Ugyan a tavalyi idényben nagyon erősnek éreztem magam, és talán még gyorsabbnak is, mint a mostani szezonban, de talán most már egy teljesebb versenyző vagyok – jegyezte meg. – Nekem nagy örömöt jelent, hogy ismét itt [harcban a bajnoki címért] lehetek Peccóval… Azt hiszem, hogy ismét mi ketten voltunk a legjobbak az összes versenyző közül. Azt meg majd meglátjuk, hogy mit tudunk így elérni.”

Marc Márquez beismerte, hogy már nincs esélye az idei bajnoki címre, Bastianini viszont még kitart

Martín nyilatkozata után Bagnaia is megszólalt. „Azt hiszem, az jó, hogy Jorgéval újra csatázni fogunk – kezdte a gyári Ducati pilótája. – Mindig is tisztességes csaták, tisztességes küzdelem és tisztelet volt közöttünk, és szerintem ugyanez a helyzet az idei szezonban is.”

Marc Márquez beismerte, hogy már nincs esélye az idei bajnoki címre, Bastianini viszont még kitart

0

Az idei MotoGP-cím megszerzésére Jorge Martín és Francesco Bagnaia mellett még Marc Márqueznek és Enea Bastianininek van valamekkora esélye. Bastianini úgy látja, pont ezért fontos, hogy koncentrált maradjon. Márquez viszont egyértelművé tette, hogy szerinte Martín és Bagnaia között fog eldőlni a trófeáért folyó küzdelem.

A hétvégi Japán Nagydíjjal együtt már csak öt forduló van hátra az idei MotoGP-szezonból, így egyre közelebb kerülünk a bajnokavatáshoz. A cím két fő esélyese a 366 ponttal a tabella élén álló Jorge Martín és a tőle 21-gyel elmaradó Francesco Bagnaia. Rajtuk kívül matematikailag még hárman esélyesek a végső győzelemre, de közülük Pedro Acosta csak egy lényegében teljesen elképzelhetetlen forgatókönyv esetén ülhetne fel a trónra. Az újoncnak ugyanis ehhez meg kellene nyernie az összes hátralévő viadalt, az ellenfeleinek pedig rendszerint nulláznia kellene.

Az eső is eldöntheti, hogy Martín vagy Bagnaia köre jön a hullámvasút tetején – hétvégi menetrend

Az egyenletben szereplő másik két versenyző viszont érdekesebb helyzetben van. Enea Bastianini 75, Marc Márquez pedig 78 pontos hátrányban van Martínhoz képest. Egy forduló során összesen 37 pontot lehet szerezni, így ezek a különbségek elméletileg akár még le is dolgozhatóak. Az idény második felében kimondottan jól teljesítő Bastianini éppen ezért továbbra is optimista. „A különbség a bajnokságban egyre nagyobb lett, de matematikailag még mindig nem lehetetlen ledolgozni – mondta az olasz pilóta. – Innentől fontos lesz, hogy koncentráltak maradjunk ezekre az utolsó fordulókra, a legjobbunkat adjuk, és mindig keményen nyomjuk.”

Márquez viszont úgy látja, hogy már csak Martín és Bagnaia pályázik valódi eséllyel a trófeára. „Azt hiszem, igen – válaszolta, amikor megkérdezték tőle, hogy a bajnokság a két nevezett márkatársa között dől-e majd el. – Ők fej-fej mellett haladnak, főleg, hogy mindketten egy kicsivel gyorsabbak a többieknél.”

„És Mandalikában én és Bastianini sem szereztünk pontot [a főfutamon] – tette hozzá. – Szóval ott sok pontot veszítettünk el, és ezzel véget ért meccs, mert ők ketten már túl messze vannak. De azért szép lesz [a szezon hátralévő része]. Ami minket illet, próbáljuk majd felvenni velük a harcot, hiszen mindketten hihetetlenül gyorsak lesznek az utolsó fordulókban.”

Az indonéziai pálya hiányossága miatt teljesen tönkrement Marc Márquez kigyulladt motorja