back to top
2025. június 16. 04:13
Kezdőlap Blog Oldal 165

Bautista ellenállt Razgatlıoğlu nyomásának, ismét megverte a BMW versenyzőjét

0

Álvaro Bautista nyerte a Superbike-vb aragóniai fordulójának második futamát, miután sokáig maga mögött tartotta Toprak Razgatlıoğlut, majd elhúzott tőle. Nicolò Bulega a hibája után a harmadik helyig zárkózott vissza.

Szokás szerint a második futammal zárult a hétvége a Superbike-világbajnokság mezőnyének a MotorLand Aragón versenypályán. Az első rajthelyről a Superpole versenyt megnyerő Álvaro Bautista indulhatott, mellőle a tabellán előtte álló Toprak, Razgatlıoğlu, valamint Nicolò Bulega várta a piros lámpák kialvását. A délelőtti bukása következtében Alex Lowes nem állhatott fel a rajtrácsra. A viadal némi csúszással indult a Supersport 300-as vb második futamán bekövetkezett nagy baleset, illetve az azt követő piros zászlós megszakítás miatt.

Az első hármas jól jött el, ahogyan Andrea Iannone, aki néhány kanyarral később megelőzte Bulegát, amivel feljött  harmadik helyre. Sőt, az olasz versenyző a kiválóan kezdő Michael van der Markkal szemben is pozíciót vesztett, de az 1. kör végére már ismét a holland motoros előtt volt.

A gyári BMW versenyzője azonban nem adta fel, és ismét maga mögé utasította ellenfelét, aki a 12-es kanyarban csúnyán lecsúszott a pályáról, és egészen a kilencedik helyig zuhant vissza Garrett Gerloff, Danilo Petrucci, Andrea Locatelli és Iker Lecuona mögé. Az élen a helyzet változatlan volt, de Razgatlıoğlu árnyékként követte Bautistát.

A gyári Ducati újonca aztán megkezdte a visszazárkózást, és Lecuona mellett nagyon hamar elment. Előtte Gerloff megelőzte Van der Markot, amivel összeállt a szombati viadal első négy helyezettje, persze nem ugyanabban a sorrendben. Iannone szintén jó tempót motorozott, és megközelítette az élen haladó párost.

A GoEleven pilótája azonban elég hamar leszakadt, miközben hátrébb Petrucci megelőzte Van der Markot, majd Bulega is visszavette a pozícióját a holland versenyzővel szemben, miután Locatellivel ezt már korábban megtette. A 8. körben aztán a Ducati pilótái is helyet cseréltek, és a bajnokság második helyezettje feljött az ötödik pozícióba.

Néhány másodperccel később Gerloff maga mögé utasította Iannonét, miután már egy ideje közvetlenül mögötte haladt. Az amerikai versenyző lemaradása mintegy 4 másodperc volt Razgatlıoğlu mögött, aki továbbra sem hagyta magát leszakítani, igaz, nem is tudta megtámadni Bautistát.

Nem sokkal féltáv után Bulega Iannonéval szemben is visszaszerezte pozícióját, majd Gerloffot is letaszította a dobogós helyről, de ekkor már az élen haladók voltak a középpontban, a török pilóta ugyanis elkezdett nézelődni. Ekkor azonban még mindig nem volt igazi támadás, ellentétben Iannonéékkal, hiszen a 35 éves motoros visszaelőzte Gerloffot, aki kis híján Petrucci mögé esett vissza apróbb hibája után.

Bautista a 14. kör végén elkezdett ellépni Razgatlıoğlutól, és mivel a 27 éves pilóta nem tudott újítani, eldőlt a párharc. A címvédő ezzel 81 pontra csökkentette hátrányát, a gyári BMW motorosa viszont így is növelte előnyét, hiszen 39 egységgel vezet a harmadikként célba érő Bulega előtt. Gerloff még megpróbálkozott a negyedik hely visszaszerzésével, és bár meg tudta támadni Iannonét, lecsúszott a pályáról. Mögöttük Petrucci lett a hatodik, Van der Mark pedig a hetedik.

A Superbike-vb második aragóniai futamának végeredménye

Sam után Alex Lowes is megsérült, kihagyja a Superbike-vb hétvégéjének utolsó futamát

0

Alex Lowes kihagyja a Superbike-vb aragóniai fordulójának második futamát, miután bal vádlijában zúzódást és vérömlenyt diagnosztizáltak. A Moto2-ben nagyot eső Jaume Masià, illetve a lábát fájlaló Somkiat Chantra megúszta a komolyabb sérülést, ellentétben a Moto3-as Tachakorn Buasrival, valamint Arbi Aditamával.

Rémálomszerűen alakul a Superbike-világbajnokság aragóniai hétvégéje a Lowes család számára. Azok után, hogy Sam a szombati első futamon nagyot bukott, a bemelegítésen még részt vett, de utána versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították bal kulcscsontjának sérülése miatt. A vasárnap délelőtti Superpole versenyen pedig ikertestvére, Alex esett nagyot.

A gyári Kawasaki motorosa a 3. körben csúszott meg az 1es kanyar kijáratánál, és bár próbálta megfogni, ennek egy csúnya highside lett a vége. Bár saját lábán sétált el, és úgy tűnt, hogy nem esett nagyobb baja, az orvosi vizsgálatok során zúzódást és vérömlenyt találtak a bal vádlijában, így kénytelen lesz kihagyni a második versenyt.

A testvérpárhoz hasonlóan a Team Asia csapatának is borzalmas hétvégéje volt. A gyorsaságimotoros-vb Moto2-es és Moto3-as kategóriában rajthoz állt öt versenyzőjük közül ugyanis csak a középső kategóriában szereplő Mario Aji ért célba, de ő sem szerzett pontot. A másik négy versenyző nem tudta befejezni a futamot, hármukat ráadásul tüzetesebben meg kellett vizsgálni.

A legkisebbek pilótái jártak rosszabbul, ugyanis mind Tachakorn Buasrit, mind a szabadkártyával szereplő Arbi Aditamát versenyzésre alkalmatlannak nyilvánították. Előbbit Noah Dettwiler motorja találta el a 6. körben, aminek következtében megsérült a jobb válla, míg utóbbi szinte ugyanakkor bukott, és nyak-, valamint fejsérülést szenvedett. Hogy mennyit kell kihagyniuk, azt egyelőre nem tudni. Furuszató Taijó versenye szintén eséssel ért véget, de nála nem merült fel a sérülés gyanúja.

A Moto2-eseknél a jövőre a MotoGP-ben szereplő Somkiat Chantra járt pórul, amikor a szintén leendő királykategóriás Fermín Aldeguer motorja eltalálta a lábát. Bár talpon maradt, és vissza tudott térni a bokszba, de utána alig tudott lábra állni. Az orvosi központ után a pályakórházat is meglátogatta, ahol szerencsére versenyzésre alkalmasnak nyilvánították, így minden bizonnyal ott lesz a Japán Nagydíjon.

Ahogyan Jaume Masià is, aki közvetlenül a rajt után bukott nagyot, miután összeért Zonta van den Goorbergh-gel, aki ezért dupla hosszú körös büntetést kapott. A Moto3 tavalyi bajnoka ugyanazt az útvonalat járta meg, mint Chantra, és a döntés is ugyanaz volt. A Gas Up Team motorosa tehát vélhetően szintén rajthoz állhat majd Motegiben.

Hivatalos: távozik a KTM-től a gyári istálló első embere

0

A KTM megerősítette, hogy Francesco Guidotti, a gyári alakulat csapatmenedzsere a szezon végén távozik a posztjáról. Helyére várhatóan az alsóbb kategóriákban rendkívül sikeres Aki Ajo érkezik.

A KTM bejelentette, amit már egy ideje sejteni lehetett: Francesco Guidotti távozik a gyári istálló éléről, és jövőre már nem ő fogja betölteni ezt a posztot. Az olasz szakemberrel ugyan egyértelműen előrelépett a márka a MotoGP-ben, de az utolsó lépés hiányzott, és hosszú távon nem tudták megszorongatni a közelmúltat uraló Ducatit.

Giodotti 2022-ben tért vissza a mattighofeni gyártóhoz, és érkezését azonnali sikerek koronázták. Miguel Oliveira megnyerte a szezon második futamát, az Indonéz Nagydíjat, majd Buriramban is diadalmaskodott. Ennek köszönhetően a gyári KTM megszerezte a második helyet a csapatok közötti összevetésben, miután a szezonzárón nemcsak maga mögött tartotta a Pramacot, hanem a betliző Apriliát is megelőzte.

Bár tavaly a főfutamon elért győzelmek elmaradtak, összességében a KTM mint gyártó még nagyobb sikert ért el, hiszen ezúttal a konstruktőri bajnokságban lett meg a második hely. Brad Binder pedig az egyéni tabella negyedik pozíciójában zárt, miután csak a három legerősebb Ducati előzte őt meg az összevetésben.

Az idei szezon viszont egyelőre nem alakul annyira fényesen, pláne a gyári alakulat számára. Bár nemrég sikerült visszavenni a második helyet az Apriliától a gyártók között, de a GasGasnál bemutatkozó Pedro Acosta nemcsak Jack Millert, hanem sokszor Brad Bindert is elhomályosítja. Utóbbi idén mind a sprinteken, mind a főfutamokon csak egy dobogót szerzett, azokat is még a szezonnyitó katari hétvégén, csapattársa pedig továbbra is gyenge teljesítményt nyújt.

Guidotti tehát legrosszabb esetben két futamgyőzelemmel és további tíz dobogós helyezéssel a háta mögött köszön le, amennyiben a hátralévő öt hétvégén ehhez nem tesznek hozzá. Ami a sprinteket illeti, a rövid versenyeken szintén két diadal jött össze Binder révén, és további kilenc alkalommal zártak az első háromban. Legutóbb a szabadkártyával szereplő Dani Pedrosa, bár ez nem számít bele a csapatok közötti értékelésbe.

Hogy ki lesz az utód, az egyelőre még nem hivatalos. Korábban Pedrosa neve is felmerült, de a háromszoros világbajnok valószínűleg nem vállalja el ezt a pozíciót. Ellentétben Aki Ajóval, aki a KTM támogatásával hosszú évek óta működtet sikeres csapatot mind a Moto2-ben, mind a Moto3-ban. A középső kategóriában a KTM Ajo mind az egyéni, mind a csapatvilágbajnoki címet elhódította, és hozzásegítette a Kalexet a konstruktőri elsőséghez.

A Francescóval eltöltött három év, illetve a rengeteg pozitív előrelépés és munkafolyamat után más vezetési módszerek irányába visszük a csapatot – nyilatkozta Pit Beirer, a KTM motorsport-igazgatója. – Soha nem könnyű ilyen változtatásokat végrehajtani, Francescónak pedig nagy köszönettel tartozunk mindazért, amit a MotoGP-projektünkért tett. 2025-ben az egész programunkban jelentős mozgások lesznek, és már most letesszük annak az alapjait, hogy folyamatosan előrelépjünk ebben a szoros és izgalmas sportágban.”

Meglepetés: Acostát mégsem büntetik, csak jövő héten derül ki az Indonéz Nagydíj végeredménye

0

Pedro Acosta meglepetésre megtarthatja az Indonéz Nagydíjon szerzett második helyét, mivel a rossz felni okozta a guminyomás csökkenését. Brad Binder és Nakagami Takaaki sorsa pedig csak a jövő heti motegi fordulóban dől el.

Három versenyzőt is vizsgáltak az Indonéziai Nagydíj leintése után, mivel esetükben felmerült, hogy megszegték a guminyomásra vonatkozó szabályt. Mivel korábban az ilyen vizsgálatoknak rendre büntetés lett a vége, várható volt, hogy Pedro Acostát, Brad Bindert és Nakagami Takaakit is hátrasorolják. Nem véletlen, hogy a spanyol újonc egyáltalán nem volt boldog a dobogón.

Azonban meglepetésre egyelőre egyiküket sem szankcionálták, de csak a GasGas pilótája nyugodhat meg véglegesen. A sportfelügyelők azzal indokolták a döntést, hogy a nyomás a futam elején megfelelt az előírásoknak, utána pedig rés keletkezett a felnin, ezért csökkent. Ennélfogva a Michelinnel közösen úgy határoztak, hogy a technikai szabályzat 2.4.4.9.1-es pontjának értelmében nem történt szabályszegés.

Acosta ezzel visszaelőzte Bindert a bajnokságban, és feljött az ötödik helyre, előtte pedig kizárólag Ducati-versenyzők vannak. A döntés azonban nemcsak az ő szempontjából volt fontos, hanem a bajnoki harcot tekintve is. A futamgyőztes Jorge Martín előnye ugyanis így ténylegesen 21 pontra nőtt a harmadik helyet megszerző Francesco Bagnaiával szemben.

Ami a másik két érintettet illeti, esetükben talán még furcsább döntés született, pontosabban nem született. Az „utólagos ellenőrzések jellegéből fakadóan” ugyanis a végeredményt csak a következő, Japánban rendezett hétvégén határoznak. Binder a pályán nyolcadik lett, amennyiben megbüntetik, akkor a Nakagamival kapcsolatos döntéstől függően a tizedik vagy a tizenegyedik lesz, amiből Johann Zarco és Raúl Fernández profitálnak. A japán motorost tizenegyedikként intették le, ha szankcionálják, akkor Álex Rins megelőzi őt.

Bautista remek csatában győzte le Razgatlıoğlut és Bulegát, akik között tovább nőtt a különbség

0

Álvaro Bautista nyerte a Superbike-világbajnokság aragóniai Superpole versenyét, miután a hajrában Nicolò Bulegát, majd Toprak Razgatlıoğlut is felülmúlta. A török versenyző előnye 35 pontra nőtt a tabellán.

A Superpole versennyel folytatódott a Superbike-világbajnokság aragóniai hétvégéje. A pole pozícióból a Superpole végeredményének megfelelően az első futamon technikai hiba miatt kieső Nicolò Bulega indulhatott, mellőle a szombaton diadalmaskodó Andrea Iannone, valamint Álvaro Bautista várhatta a piros lámpák kialvását. A bajokságot vezető Toprak Razgatlıoğlu az ötödik helyről kezdhette meg a viadalt. A szombaton nagyot bukó Sam Lowes nem tudta folytatni a hétvégét.

Bulega jól kapta el a rajtot, ahogyan Iannone és Bautista  is maradtak a helyükön. Razgatlıoğlu ellenben visszaesett, de aztán az 1. kör végére már a negyedik pozícióban haladt Alex Lowes és Danilo Petrucci megelőzése után. A szombati nappal ellentétben a mezőny ezúttal megúszta bukás nélkül az első métereket.

A 2. körben Razgatlıoğlu folytatta a felzárkózást, és Bautistát maga mögé utasítva már a harmadik helyen haladt, sőt, néhány másodperccel később már Iannone mellett is elment, akit a címvédő szintén meglepett. Nem sokkal mögöttük, a következő körben Lowes alatt megbicsaklott a motor, és bár próbálta megfogni, végül elesett a 2-es kanyar bejáratánál. A látványos bukás ellenére a Kawasaki pilótája sértetlenül sétált el.

Ugyanennek a körnek a végén Razgatlıoğlu már Bulegát támadta, ám csak néhány pillanat erejéig tudott riválisa elé kerülni. A következő körben az olasz pilóta szintén maradt az élen, az 5. körben viszont a gyári BMW motorosa már sikerrel járt, és átvette a vezetést.

Bulega azonban nem adta fel, és a 6. körben ugyanott visszaelőzte Razgatlıoğlut. Ennek a csatának Bautista örülhetett a leginkább, hiszen így utolérte a pályán és az összetettben is előtte lévő párost. Egy ideig azonban nem változott a sorrend, aztán a 8. körben a török versenyző ismét bebújt az újonc mellé, és újra ő motorozott az élen.

Bulega aztán Bautistával szemben is alulmaradt, és a spanyol versenyző már a győzelmet vette célba. Az utolsó körben pedig meg is előzte Razgatlıoğlut, majd sikeresen védekezett ellene, így megnyerte a Superpole versenyt. Ezzel 86 pontra csökkentette hátrányát, de a bajnoki éllovas így is növelte előnyét, hiszen a harmadikként célba érő Bulega előtt 35 egységgel vezet. A három pilótát egyébként mindössze 172 ezredmásodperc választotta el. Mögöttük Iannone, Garrett Gerloff, Petrucci, Iker Lecuona, Michael van der Mark és Xavi Vierge lett a pontszerzők sorrendje.

A Superbike-vb aragóniai Superpole versenyének végeredménye

Martín „minden kanyarban” az eséstől tartott, Acosta látványosan nem örült a dobogón

0

Jorge Martín számára az Indonéz Nagydíjon aratott siker jóval több volt egy szimpla győzelemnél az ugyanitt átélt korábbi drámák miatt. Pedro Acosta a dobogón már egyáltalán nem volt boldog a várható büntetése miatt, míg Francesco Bagnaia kiemelte, hogy az utóbbi időszakban sokadszor rajtolt rosszul.

Sok szempontból fordulatos és néhol drámai futamot hozott az Indonéz Nagydíj a MotoGP-ben. Ezek azonban közvetlenül semmiképpen sem érintették Jorge Martínt, aki rajt-cél győzelmet aratott, némileg feledtetve mind a tavalyi, mind a szombati bukását. A pályán Pedro Acosta lett a második, ám őt vélhetően hátrasorolják, amiből leginkább a harmadikként célba érő Francesco Bagnaia profitálhat.

Martín ezúttal is kiválóan rajtolt, és onnantól kezdve nem lehetett megfogni. Bár egy ponton Acosta, majd Enea Bastianini is közeledett rá, előbbi aztán elfogyott, míg utóbbi még a harmadik pozícióban haladva elesett. Hogy diadalának köszönhetően 21 vagy 17 pontra nőt az előnye, az majd kiderül, mindenesetre számára talán most nem is ez a legfontosabb.

Nagyon boldog vagyok, mert ez nem csak egy győzelem volt – nyilatkozta a leintés utáni interjúk során. – Azok után, amin tavaly keresztülmentem, a tegnapi bukásomat követően nagyon nehéz így teljesíteni. Nem kétségeim voltak, mert bíztam magamban, de minden kanyarban azt hittem, hogy bukni fogok. Elképesztő, hogy rátaláltam az érzésre a futam alatt, majd ezekkel a srácokkal együtt nyertem. Pedro nagyon nyomott, úgyhogy örülök. Szerintem készen állunk a következő [fordulóra].”

Acosta a rajt után maradt a harmadik, majd Bastianinit megelőzve már másodikként haladt. Bár egy ponton felcsillant a győzelem reménye, összességében előre- és hátrafelé sem kellett tekintgetnie. A leintés után azonban jött a drámai fordulat, ugyanis kiírták, hogy Brad Binderrel és Nakagami Takaakival együtt vizsgálják a guminyomásszabály esetleges megsértése miatt. A korábbi tapasztalatokból kiindulva vélhetően mindhárman 16 másodperces időbüntetést kapnak, ez esetben a spanyol újonc a nyolcadik pozícióba kerülne.

Tudtam, hogy ez a pálya könnyebb lesz számunkra, mert nincs akkora tapadás – kezdte. – A KTM általában elég gyors az ilyen körülmények között. Ezzel együtt tegnap kicsit szenvedtünk bizonyos problémák miatt, de ezeket mára sikerült orvosolnunk, ami segített. Boldog vagyok, és köszönöm a tesztcsapatnak, Dani [Pedrosának] és Pol [Espargarónak], valamint a gyárban dolgozóknak. Csodálatos srácok, akik lehetővé teszik ezeket a jó eredményeket.”

Acosta a dobogós ceremónián aztán már látványosan kedvetlen volt, ami persze teljesen érthető ilyenkor. Ahogyan Bagnaia sem volt kifejezetten feldobva, miután egy újabb rossz rajtot követően beragadt Marco Bezzecchi és Franco Morbidelli mögé. A verseny vége felé aztán mindkettőjüket sikerült megelőznie, Bastianini pedig addigra kikerült a képből, de Martín és Acosta ellen nem volt esélye. Legalábbis a pályán, hiszen valószínű, hogy utólag megkapja a második helyet.

B*szki… – mondta el rövid véleményét, de azért hosszabban is beszélt. – Rendkívül kemény verseny volt. Az elején nagyon küszködtem, mivel a rajtnál megint rengeteg pozíciót vesztettem a kipörgés miatt. Ezt meg kell néznünk, mert ez volt sorozatban az ötödik rajt, amelyen szenvedtünk. Ezen javítanunk kell, mert a rajttal meg lehet nyerni a futamot, de ezt leszámítva is nehéz volt. Az elején küszködtem egy kicsit, majd Frankie és Bez mögött voltam, és nehezen előztem meg őket. Amint elöl voltam, újra képes voltam nyomni, de túlságosan késő volt.”

Tömegbaleset, bukások sora és technikai hibák után Martín nyert, Bagnaia büntetésből profitálhat

0

Jorge Martín nyerte az Indonéz Nagydíjat a MotoGP-ben, és bár a pályán Pedro Acosta lett a második, de őt jó eséllyel meg fogják büntetni, amiből Francesco Bagnaia profitálna a legtöbbet. A futamot kilencen nem tudták befejezni, Marc Márquezt technikai hiba hátráltatta, Enea Bastianini bukott.

Szokás szerint a MotoGP főfutamával zárult a MotoGP hétvégéje. A pole pozícióból ezúttal is a sprinten eleső Jorge Martín indulhatott, mellőle pedig Marco Bezzecchi és Pedro Acosta várhatták a piros lámpák kialvását. A szombati győzelmével a hátrányát a felére csökkentő Francesco Bagnaia negyedikként kezdte meg a versenyt. Az összetettbeli harmadik helyért csatázók közül Enea Bastianini az ötödik, Marc Márquez a tizenkettedik helyet szerezte meg az időmérőn. Ami a gumiválasztást illeti, előre a többség a keményet választotta, de többen a lágy mellett döntöttek, míg hátra csak Fabio Di Giannantonio nem fogadta meg a Michelin tanácsát, és a lágyat tette fel.

Martín remekül jött el, ahogyan Bastianini is, aki így feljött a második helyre. Acosta maradt a harmadik, Bagnaia pedig a negyedik, Bezzecchi viszont visszaesett az ötödik helyre. Marc Márquez ezúttal a hetedik pozícióba tudott előrejönni. Hátul egy négyes bukás történt, amelynek Álex Márquez, Aleix Espargaró, Jack Miller, valamint Luca Marini volt a részese. Mint kiderült, az ausztrál versenyző esése indította el a láncreakciót.

Az 1. kör végére Bagnaiát Bezzecchi, majd Franco Morbidelli is megelőzte, így visszaesett a hatodik pozícióba. Marc Márquez azonban nem tudta megtámadni a címvédőt, sőt, a 3. körben Di Giannantonio ellen kellett védekeznie. A kör végén Acosta maga mögé utasította Bastianinit, miközben Martín előnye már közel másfél másodperc volt.

Bastianini mellett aztán Morbidelli is elment, így a Pramac motorosa feljött a harmadik helyre. A 6. körre Márquez utolérte Bagnaiát, és meg is előzte, ám aztán a kigyorsítás annyira nem sikerült neki, hogy nemcsak leendő csapattársa, hanem Di Giannantonio is megelőzte. A VR46 versenyzője azonban hasonlóan járt, mint a nyolcszoros világbajnok, így visszaesett a nyolcadik pozícióba. Eközben Bastianini újabb helyet vesztett, így már csak az ötödik helyen haladt.

A 8. körben Di Giannantonio ismét megtámadta Márquezt, és második próbálkozásra meg is előzte ellenfelét. Az olasz motoros azonban nem sokáig örülhetett, ugyanis a következő körben eldobta a motort. Eközben Bagnaia tempója elkezdett javulni, és a leggyorsabb kört megfutva elkezdett közeledni Bastianinire.

A 12. körben aztán jött az újabb kiesés, de ezúttal technikai hiba volt a háttérben, az áldozat pedig Márquez volt, akinek a motorblokkja felmondta a szolgálatot. Hátrébb viszont volt bukás, hiszen Joan Mir került a földre. Ami az élmezőnyt illeti, Bagnaia utolérte csapattársát, ám Bastianini volt az, aki előzött, miután Bezzecchi lecsúszott az ideális ívről.

A 16. körben aztán Bastianini Morbidellit is megtámadta, ám hiába előzte meg, honfitársa vissza tudott jönni elé. A következő körben viszont a gyári Ducati motorosa már sikerrel járt, így átvette a harmadik helyet. Ezzel párhuzamosan Martín előnye elkezdett fogyni Acostával szemben.

A 19. körben Bezzecchi is elment Morbidelli mellett, de csak ideiglenesen, Bagnaia pedig nem tudta kihasználni a csatájukat. Előttük Bastianini diktált óriási tempót, és elkezdett közeledni Acostára, aki pedig ismét kezdett lemaradni Martínról. Az olasz motoros felzárkózása azonban nem tartott sokáig, ugyanis a 21. körben bukott az 1-es kanyarban. Augusto Fernández technikai hiba miatt szintén kiesett.

A hajrá felé közeledve Bezzecchi hibázott, amit Bagnaiának sikerült kihasználnia. A következő körben aztán Morbidelli mellett simán el tudott menni a címvédő, így már dobogós helyen haladt. Innentől kezdve nem változott a sorrend az élen: Martín magabiztosan nyert Acosta előtt, így május óta először nyert főfutamot, míg Bagnaia harmadik lett, így hátránya 21 pontra nőtt. Mögöttük Morbidelli, Bezzecchi, Maverick Viñales, Fabio Quartararo, Brad Binder, Johann Zarco, Raúl Fernández, Nakagami Takaaki és Álex RIns lett a sorrend, a többiek nem értek célba.

A dráma azonban a leintés után jött, ugyanis kiírták, hogy Acostát vizsgálják a guminyomásszabály esetleges megszegése miatt. A korábbiak alapján valószínűleg 16 másodperccel meg fogják büntetni a spanyol újoncot, amivel egyrészt Bagnaia kapna 4 extra pontot, másrészt a GasGas pilótája a nyolcadik lenne. Közvetlenül Zarco mögött, mivel Bindert és Nakagamit is vizsgálják.

A MotoGP mandalikai főfutamának (előzetes) végeredménye

Cenet nagy fölénnyel nyert Ogura előtt a Moto2-ben, a jövőre MotoGP-s Chantrát kórházba vitték

0

Arón Canet több mint 6 másodperes előnnyel nyerte a Moto2-es Indonéz Nagydíjat Ogura Aj előtt, aki Sergio García kiesésével nagy lépést tett a bajnoki cím felé. A futam elején történt balesetek következtében Somkiat Chantrát és Jaume Masià-t is kórházba szállították.

A Moto3-as verseny után szokás szerint a Moto2-esek futama jött az Indonéz Nagydíj zárónapján. A pole pozíciót zsinórban másodszor a körrekordot futó Arón Canet szerezte meg, mellőle Jake Dixon és Ogura Aj várhatták a piros lámpák kialvását. Utóbbinak a viadal előtti első számú üldözője, Sergio García csupán a tizenötödik helyet szerezte meg a rajtrácson. A levegő hőmérséklete 29, míg az aszfalté 59 fokos volt közvetlenül a futam kezdése előtt.

Ogura kiválóan rajtolt, és átvette a vezetést. Ezt követően többen is elestek: előbb Jaume Masià esett el, miután Zonta van den Goorbergh hozzáért, és láthatóan nem volt túlságosan jól, majd Senna Agius is elesett, a jól kezdő Somkiat Chantra pedig Fermín Aldeguerrel kontaktált, és ment ki a bukótérbe. Bár visszament a bokszba, nem tudott ráállni a lábára. A Gas Up Team, illetve a Team Asia versenyzőjét előbb az orvosi központba, majd a helyi kórházba szállították, míg a holland motorost dupla hosszú körös büntetéssel sújtották.

Canet eközben visszavette a vezetést, sőt, Ogurát Alonso López is maga mögé utasította. A 3. körben újabb versenyző bukott az élmezőnyből Jake Dixon személyében, aki a 10-es kanyarban hullott el, és bár folytatta a versenyt, a pontszerzésre nem volt esélye. A kivezető körön eleső Xavier Cardelús ugyancsak újból a földre került.

Aldeguer időközben utolérte Ogurát, sőt, el is ment mellette, de csak néhány pillanat erejéig volt előtte. A 6. körben viszont már ténylegesen sikerrel járt, és feljött csapattársa mögé. A következő körökben aztán Lópezt próbálta támadni, de a 8. körben annyira szélesre ment a 10-es kanyarban, hogy egészen a kilencedik pozícióig zuhant vissza, miután még Izan Guevara is leterelte.

Féltávhoz közeledve Canet előnye 5 másodperc fölé nőtt, miközben a két Boscoscurót Manuel González és Darryn Binder is utolérte. A 12. körben aztán Ogura nem várt tovább, és elment López mellett, akit a kisebb összeérés miatt kis híján a Gresini pilótája is megelőzött. Hátrébb Aldeguer előbb maga mögé utasította Joe Robertset, majd Deniz Öncüt is megtámadta, ám óriásit kellett mentenie, így visszaesett az amerikai motoros mögé.

A 15. körre Canet előnye már 7 másodpercre nőtt. González ismét megtámadta honfitársát, de López sikeresen védekezett. Mögöttük előbb Roberts, majd Guevara is elment Öncü mellett, Aldeguer viszont nem tudta megtenni ugyanezt. Ezt a csoportot García követte, ám a következő körben eldobta a motort, így tovább folytatódott a vesszőfutása.

A 18. körben González ismét sikertelenül próbálkozott López ellen, Aldeguer viszont megelőzte Robertset, így feljött a hatodik pozícióba. A 20. körben a Gresini pilótája újra bemutatott egy előzési kísérletet, de ezúttal is eredménytelen volt, ahogyan egy körrel később is.

A hajrában aztán Aldeguer előbb Bindert, majd Gonzálezt is megelőzte, sőt, utóbbi a dél-afrikai versenyzővel szemben is pozíciót vesztett. Canetet ez persze nem zavarta, és 6,218 másodperccel nyert Ogura előtt, aki így 42 pontra növelte előnyét csapattársával szemben. López megőrizte a harmadik helyet Aldeguer előtt, őket pedig Binder, majd Roberts követte. González a kilencedik helyig zuhant vissza.

A mandalikai Moto2-es futam végeredménye

FRISSÍTÉS: Guevarát kizárták, mivel nem felelt meg a versenyző és a motor együttes tömegére vonatkozó szabályoknak.

Veijer az élről esett ki, Alonso nyerte az izgalmas Moto3-as futamot, amivel meccslabdához jutott

0

David Alonso nyerte a Indonéz Nagydíjat a Moto3-ban, Adrián Fernández és David Muñoz előtt,miután Collin Veijer az élről esett el. Az Aspar motorosa akár már Japánban világbajnok lehet.

Magyar idő szerint kora reggel kezdődött az Indonéziai Nagydíj vasárnapi programjának érdemi része, szokás szerint a Moto3-as futammal. A pole pozícióból az időmérőn körrekordot futó, de egyébként dupla hosszú körös büntetéssel sújtott Iván Ortolá indulhatott, mellőle Collin Veijer és Furuszató Taijó várhatták a piros lámpák kialvását. A bajnokságot vezető David Alonso az ötödik helyről rajtolt, míg a verseny előtt az első számú üldözőjének számító Daniel Holgado csupán a tizennegyedikről. A levegő 30, az aszfalt hőmérséklete 59 fokos volt közvetlenül a viadal előtt.

Furuszató remekül kapta el a rajtot, és még az 1-es kanyar előtt átvette a vezetést, mg Szuzuki Tacuki elment Alonso mellett. Nem sokkal később viszont a Team Asia pilótája Veijerrel és Adrián Fernándezzel szemben is pozíciót vesztett. A 2. körben aztán a kolumbiai pilóta már a negyedik pozícióban motorozott, és elkezdték letölteni a büntetéseket.

A következő körben Filippo Farioli és David Almansa estek el a 8-as kanyarban, miközben az élen Fernández átvette a vezetést, Alonso pedig feljött a harmadik pozícióba. A 4. körben azonban mindez lényegben annulálódott, hiszen Veijer ismét élre állt, Furuszató pedig visszavette a dobogós helyet a bajnoki éllovastól.

Az 5. körben hárman is buktak: előbb a szabadkártyával induló Arbi Aditama került földre, majd Noah Dettwiler következett, motorja pedig kiütötte Tachakorn Buasri alól a gépet. Mindeközben ismét változott a sorrend az élmezőnyben, hiszen Alonso megint maga mögé utasította Furuszatót.

A 8. körben Daniel Holgado már az ötödik helyre jött fel, de nem sokkal később Szuzuki és Luca Lunetta is visszajött elé, miközben hátrébb Xabi Zurutuza is elesett. A GasGas motorosa a következő körben azonban a következő körben vissza tudta venni a pozíciót ellenfeleivel szemben.

Szuzuki azonban nem hagyta magát, és Holgadót, majd Furuszatót is maga mögé utasította, majd utóbbi kettő között is történt helycsere. A Husqvarna versenyzője aztán a 10. körben Alonso mellett is elment. Hátrébb Ortolá a tizenegyedik helyen haladt a dupla hosszú körös büntetés után, de pályaelhagyás miatt ismét szankcionálták.

A 11. kör végén Szuzuki Fernándezt is megelőzte, így feljött csapattársa mögé, de a Leopard motorosa a következő kör elején visszatámadt. Néhány pillanattal később ráadásul már a spanyol pilóta vezetett, ugyanis Veijer a 8-as kanyarban eldobta a motort. Szerencsére csak a versenygép kapott nagyot, a holland pilóta nem.

A következő körben Holgado, majd Furuszató is elment Szuzuki mellett, miközben Fernández próbálta növelni előnyét. Hátrébb Alonso visszaesett a hetedik helyre David Muñoz és Lunetta mögé. A Boé Motorsports pilótája Furuszató, majd Szuzuki mellett is elment, így már harmadikként haladt.

Hamarosan azonban Furuszató, majd a magára találó Alonso is megelőzte. A 17. kanyarban Fernándezt egy kanyarban hárman is megelőzték, a következőben pedig Muñoz is maga mögé utasította. Ennek során Holgado állt az élre, de nem sokáig vezetett, ugyanis ezt követően visszaesett, és Alonso lett az első.

A 18. körben jött a következő dráma, és Furuszató is eldobta a motort, miközben Lunetta egy kanyarban négyet előzve átvette a vezetést, miközben Alonso hirtelen már csak ötödik volt. Sokáig azonban a Sic58 pilótája sem vezetett, hiszen Fernández, Muñoz, majd Alonso is elment mellette.

Az utolsó kört Fernández kezdte meg az élen, miközben Alonso megelőzte Muñozt. A Leopard pilótáját aztán mindketten maguk mögé utasították, de honfitársát sikerült visszaelőznie. A kolumbiai pilóta ezzel megszerezte a győzelmet Fernández és Muñoz előtt, míg Ángel Piqueras egy bátor manőverrel megszerezte a negyedik helyet Lunetta és Holgado előtt. Az Aspar motorosa ezzel 97 pontra növelte előnyét, így Japánban matematikailag is bebiztosíthatja világbajnoki címét.

A Moto3 mandalikai futamának végeredménye

A bosszantó tehetetlenség késztette Quartararót vakmerő manőverre az indonéziai sprinten

0

Fabio Quartararo elárulta, csak kockázatos módon volt egyáltalán esélye az előzésre, ennek volt betudható a Franco Morbidelli elleni manővere, amelynek következtében kihullott a pontszerzők közül. Miután a korábban eleső Jorge Martín is maga mögé utasította, a francia pilóta rájött, hogy még mindig nagyon messze vannak a Ducatitól.

Az elmúlt időszakban határozottan javult a Yamaha, de úgy tűnik, hogy ez egyelőre csak bizonyos helyzetekben mutatkozik meg. Fabio Quartararo a pénteki edzés után az időmérőn is a hatodik helyet szerezte meg, vagyis ígéretes pozícióból várhatta a sprintet. A szombati futamon azonban végül nem jött össze a pontszerzés.

Bár Marc Márquez őt is lerajtolta, Jorge Martín bukása miatt a hatodik helyen haladt, miután Fabio Di Giannantoniót maga mögött tartotta. Ezt követően egykori csapattársa, Franco Morbidelli elment mellette, a 8. körben viszont vissza akarta venni a pozíciót. A manőver viszont olyannyira sikertelennek bizonyult, hogy a két motor összeért, és Quartararo négy pozíciót vesztett. A 25 éves versenyzőnek ugyanakkor esélye sem volt „normális” támadási kísérletet végrehajtania.

Csak így tudtunk előzni, ami teljesen rossz volt – nyilatkozta. – A maximumon nyomtam, de alapvetően kisebb a tapadásunk, mint nekik, rosszabb a kigyorsításunk, többször egykerekezünk, nagyobb problémát okoz a motor megállítása. Semmilyen téren nem vagyunk erősebbek náluk. Védekező üzemmódban motorozunk a futam során, hogy ne menjenek el mellettünk, de mi nem tudunk előzni.”

Quartararo a közelmúltbeli futamokon is panaszkodott hasonlóra, a San Marinó-i Nagydíjon például a KTM-ekkel gyűlt meg a baja, pedig nyers tempóban gyorsabbnak érezte magát náluk. Sőt, ez a probléma valójában már évek óta fennáll, csak éve még így is a világbajnoki címért tudott küzdeni. A 11-szeres MotoGP-futamgyőztes tudja, hogy mi okozza a különbséget.

A Yamaha évek óta rosszul szerepel a [test test elleni] csatákban, most pedig ez különösen [kiütközik] – fogalmazott. – Kezdem felvenni a tempót, de egyetlen előzésre sem voltam képes. Ezen a területen hamar meg kell erősödnünk. Bosszantó, mert mindig ugyanaz a probléma, nem lehet előzni. 2022-ben hasonló volt a helyzet, de akkor a többi márka nem volt ennyire erős, ezért jobban tudtam harcolni az élmezőnyben. Most viszont, ha hátul vagyunk, nem tudunk mit tenni.”

Quartararónak a félresikerült kísérlet után nem volt esélye visszakerülni az első kilencbe, sőt, a hajrában még a visszazárkózó Martín is maga mögé utasította. Az elmúlt időszakban a francia versenyző optimistán nyilatkozott a Yamaha fejlődéséről, amire meg is volt az oka, de most láthatta, hogy a Ducatival szemben továbbra is óriási a lemaradásuk.

Az utolsó körökben Martín megelőzött, és egyértelműen látszott, hogy még mindig fényévekre vagyunk a motorjától – jelentette ki. – Nem hiszem, hogy ebben az évben van esélyünk [megoldást találni], A szezon végére elvileg új motorblokkunk lesz, de ennek az erőforrásnak sem lesz sokkal nagyobb a teljesítménye. Fontos lenne nagyobb tapadással rendelkezni, hogy megtaláljuk azt a kis pluszt.”