back to top
2025. június 16. 14:26
Kezdőlap Blog Oldal 164

Minimum kétfutamos kihagyásra számíthat az Indonéziában megsérült Oliveira

0

Csapata és a versenyző stábja is friss információkat tett közzé Miguel Oliveira állapotáról, és ezekből kiderült, hogy nemcsak a Japán, hanem az Ausztrál Nagydíjat is ki kell hagynia. A Trackhouse csapatmenedzsere elárulta, technikai hiba idézte elő a bukást.

Nem sokáig tartott Miguel Oliveira számára az Indonéz Nagydíj hétvégéje. A portugál motoros az első szabadedzés mintegy kétharmadánál egy highside-ot produkált el a 4-es kanyarban. Ráadásul a Moto3-as tabellát vezető David Alonsóval ellentétben neki nem volt szerencséje, és olyan sérülést szenvedett, amelynek következtében nemhogy ennek a fordulónak a további részét kellett kihagynia, hanem további versenyekről is hiányozni fog.

Oliveira eltörte a csuklóját, véget ért számára az indonéziai hétvége

Mint kiderült, Oliveirának több helyen is eltört az orsócsontja a jobb kezén. Miután mindezt a pályához közeli kórházban megállapították, eldöntötték, hogy a Trackhouse pilótája hazautazik. Nemrég pedig több platformon is tájékoztatták a nyilvánosságot az állapotáról, illetve arról, hogy az ötszörös MotoGP-futamgyőztest megműtötték.

Hétfőn Miguelt fogadták a Lisszabon körzetében, Parede községben található Sant’Ana kórházban, ahol dr. Gonçalo Moarais Sarmento és csapata sebészeti beavatkozást hajtott végre, amelynek során beültettek egy lemezt, hogy stabilizálják a csontot – olvasható a Trackhouse közleményében. – Miguel a hét hátralévő részében pihen, eközben kiértékelik a felépülési tervet. Amint kiderül a visszatérésének időpontja, a csapat további tájékoztatást fog adni.”

Ezzel párhuzamosan Oliveira honlapján is megjelent egy közlemény, amelyben a fentiek mellett arról is lehet olvasni, hogy a helyi kórházban rögzítették a törést. Ennél viszont jóval relevánsabb információ, hogy a 29 éves versenyző minden bizonnyal a következő két futamhétvégéről is hiányozni fog „Jelenleg minden jel arra mutat, hogy a pilóta kihagyja a Japánban, illetve Ausztráliában esedékes következő két futamot” – írták.

Több helyen is eltört Oliveira csuklója, hazájában fog lábadozni

Időközben az is kiderült, hogy mi idézte elő Oliveira bukását. Erről Wilco Zeelenberg, a Trackhouse technikai igazgatója beszélt, aki a portugál motoroshoz hasonlóan év végén távozik a csapattól. Mint kiderült, műszaki hiba lépett fel, amelyről az érintett meg is kapta a jelzést, ám nem vette észre, így a szokásos módon ment be a kanyarba, és ez okozta a vesztét.

Volt egy technikai problémánk – nyilatkozta a The-Race.com-nak a holland szakember. – Egy-két másodperccel azelőtt, hogy beért a négyes kanyarba, a műszerfal világított, jelezvén a műszaki hibát, de ő nem vette észre. Ezek a motorok nagyon óvják a kipörgésgátlót. Kapott egy figyelmeztetést, de nem látta, mert oldalra hajolt, a motor pedig ledobta. Szerintem ez elég gyakran előfordul ebben a bajnokságban, de sajnos belesérült. Nem volt nagy bukás, de nem volt meg a [kipörgésgátló biztosította] rásegítés, amelyre szüksége lett volna, és [a pilóták] erre jelentős mértékben támaszkodnak, mert óriási teljesítménytöbbletet ad. Nyilvánvalóan hiba volt a rendszerben, ezért bukott.”

Lorenzo felidézte, mekkora gyűlöletet kapott saját honfitársitól a botrányos szezon végén

0

Jorge Lorenzo felidézte az általa megnyert 2015-ös szezont és különösen annak végét. A spanyol exmotoros elárulta, mekkora ellentétet generált a szurkolók között a Valentino Rossival való rivalizálás, olyannyira, hogy saját honfitársai szidalmazták őt és édesanyját, ráadásul annak jelenlétében.

Túlzás nélkül kijelenthető, hogy a 2015-ös idény volt minden idők legbotrányosabb idénye a MotoGP-ben, elsősorban a hajrában történtek miatt. Ennek a szezonnak a mai napig vannak utórezgései, nemrég például Valentino Rossi idézte fel, és szavaiból egyértelművé vált, hogy még mindig nem tudott megbocsátani Marc Márqueznek. Most pedig az akkori világbajnok, Jorge Lorenzo szólalt meg.

Rossi folytatja a sárdobálást Marc Márquezzel szemben: Senki másnak nem volt ilyen mocskos húzása

A Yamaha és a Ducati egykori versenyzője két időszakot is eltöltött az olasz pilóta csapattársaként, és egyik sem volt feszültségektől mentes. Az első periódusban emlékezetes módon egy falat is építeni kellett a garázsba, a másodikban pedig az utolsó futamig csatáztak a világbajnoki címért. Lorenzo szerint ez utóbbi meglehetősen túlfűtött érzelmeket generált a rajongók körében.

Volt-e részem valaha gyűlöletben a pályán kívül? Igen – válaszolta meg saját kérdését a ’La Persona Detrás del Piloto’ podcast vendégeként. – Amikor Rossival rivalizáltam, a szurkolók nagyon megosztottak voltak. Volt gyűlölet, megéltem a gyűlöletet, mint a futballban. A 2015-ös év rendkívül drámai volt az érzelmek és a rivalizálás terén. Össze sem hasonlítható a mostanival. Korábban, amikor az ember belépett a paddockba, érezhető volt a Rossi–Lorenzo–Márquez-féle rivalizálás, előtte pedig [Dani] Pedrosával is, 2015-ben ez különösen igaz volt.”

Lorenzo külön kitért a valenciai idényzáróra is, amelyen bebiztosította a vb-címet. Mivel a sepangi incidensért kapott büntetése miatt Rossinak önerőből a negyedik hely volt a maximum, neki az első kettőben kellett végeznie ahhoz, hogy megelőzze csapattársát az összetettben. Az akkor 28 éves motoros végül végig vezetve megnyerte a viadalt, miután Márquez látványosan nem támadta meg, miközben Pedrosát a hajrában azonnal visszaelőzte.

Mindez pedig nem nyerte el a szurkolók tetszését. „Amikor Márquez és én megérkeztünk a paddockba, miután én megnyertem a versenyt, ő pedig második lett, vagyis mi voltunk a leggyorsabb pilóták a világon, a spanyol közönség nyolcvan százaléka kifütyült minket, mert Rossi-szurkolók voltak” – magyarázta Lorenzo.

Rossi felidézte a rivalizálását Lorenzóval, aki szerinte egy nem kedves, de zseniális versenyző volt

Itt azonban még nem volt vége. Rossi szurkolói világszerte nehezen emésztették meg a vereséget, és a mai napig úgy gondolják, hogy mind Sepangban, mind Valenciában igazságtalanság érte őket. Persze ennek kapcsán elsősorban Márquezt okolják, de ott és akkor Lorenzónak is kijutott a „jóból”: az újdonsült ötszörös világbajnokot saját honfitársai (!) szidalmazták, de nemcsak őt, hanem a családját is, ráadásul az érintettek jelenlétében.

Órákkal később, amikor édesanyámmal, a családommal és a barátaimmal a motorhome-ban ünnepeltük a bajnoki címet, körülbelül ötven rajongó állt a kerítésen, akik Rossi-szurkolók voltak, és anyámat szidalmazták – emlékezett vissza. – Azt mondták, hogy »elloptátok tőlünk a bajnokságot«. Spanyolok voltak. Nagyon erős jelenet volt.”

Martín lépéselőnyben, miközben a japánok pislognak Japán előtt

0

Néhány nappal és néhány ezer kilométerrel odébb a MotoGP-mezőny már az Indonéz Nagydíjat is teljesítette a mandalikai pályán. A tikkasztó hőség és az ötven fokos aszfalt sem riasztotta meg túlságosan a versenyzőket. Az igazán beszédes, hogy amíg a sprintfutamot nyolc, addig a teljes versenytávot tizenhat másodperccel gyorsabban teljesítette a mezőny, mint eddig bármikor.

És persze ismét minden a tapadásról szólt, amelynek misztikuma és többféle értelmezése érdekes magyarázatokat szült. Így történhetett meg az is, hogy a főfutamon második helyen célba érkező Pedro Acosta leginkább azt emelte ki: nagy reményekkel érkeztek az indonéziai pályára, mert itt általában gyengébb a tapadás, ami pedig kedvez a KTM-eknek. Ez viszont szült némi ellentmondást, mert a hétvégén mégis inkább azok a versenyzők kerültek előnybe, akik jól választottak gumit, és akiknek sikerült tapadást vinni az aszfaltra. Sőt, az sem jelentett semmit, hogy Jorge Martín hat tizedmásodperccel verte meg az időmérőn a második Marco Bezzecchit. Hiszen a sprinten épphogy elrajtolt a mezőny, Martín a dupla jobbosban lágyan elejtette a motort, és így a versenyének lőttek. A bukást valószínűleg az a már-már megszokott – legalábbis a GP24-es Ducatik tekintetében – jelenség okozta, amikor az extra tapadással bíró hátsó abroncs szinte kitúrja az elsőt, és ezzel padlóra küldi a versenyzőt.

Martín nem érti, hogy miért bukott, meg akarja vizsgálni a kanyart, mivel szerinte az máshogy tapad

Viszont lassan úgy tűnik, szinte nem létezhet tengerentúli MotoGP-forduló Francesco Bagnaia és Martín közti verbális párharc nélkül, így a tavalyi évhez hasonlóan most is kezdetét vette a címvédő és a kihívója közötti cicaharc. Míg Bagnaia épp egy hete állt értetlenül a titokzatos bukása előtt, és amiatt felelősségre vonta a Michelint, most nemes egyszerűséggel úgy fogalmazott a futam után: látta, hogy ellenfele túl gyorsan érkezik a kanyarbejárathoz, és szinte biztos volt a bukásában. Martín erre persze azonnal rákontrázott, hogy Pecco utólag bizonyára könnyedén okos, de a telemetria szerint pont úgy csinált mindent, ahogy korábban is, és értetlenül áll az eset előtt. Sőt, azt is kilátásba helyezte, hogy visszasétál a pálya azon pontjára, mert valami megmagyarázhatatlan furcsaságot észlelt ott.

Bagnaiát óvatossá tette Martín esése, Marc Márquez a sprint után elismerte, elrontotta az időmérőt

Hogy ebből mi valósult meg, és mi nem, azt szerencsére nem tudjuk, mert vasárnap ismét mindenki a versenyzésre koncentrált, Martín pedig leginkább arra, hogy megússza újabb bukás nélkül. Ehhez hozzáadva az időmérő edzésen mutatott lehengerlő tempóját, elég egyszerű volt a képlet, így a főfutamot magabiztosan nyerte meg. És persze az sem segített Bagnaián, hogy a rajtnál rakoncátlankodott a rajtelektronikája. Bár talán mégsem ez okozta számára a legnagyobb gondot. Az itáliai pilóta főfutamán egyszerűen nem úgy álltak össze a dolgok, ahogy szerette volna.

És hogy teljes legyen a tapadás körüli káosz, figyelembe véve Acosta gondolatait, valami mégsem stimmelt. Hiszen a gyenge tapadási körülményeket kedvelő Bezzecchi kifejezetten jól teljesített, és az időmérőn a második helyet szerezte meg. És bár a dobogós álmok sajnos mindkét versenyen távol kerültek tőle, mégis érezhető volt némi fejlődés a VR46 versenyzőinél. Ez kiemelten fontos volt azért is, mert a csapat főszponzora, a Pertamina volt egyben a futam fő támogatója is, mint Indonézia nemzeti olaj- és földgázipari vállalata.

A VR46 Akadémia és a csapat versenyzői egyébként abroncsválasztás terén is külön misszióban voltak, hiszen Bezzecchi, Fabio Di Giannantonio és Franco Morbidelli szinte mindkét alkalommal ugyanazt a kombinációt választották – hátulra közepes, előre lágy keverék – azzal az apró kitétellel, hogy Diggia vasárnap a rajtrácson az utolsó pillanatban lágyra cserélte a hátsó gumiját. A Michelin intelmeit így kútba dobta, aminek egy erős kezdés után végül bukás lett a vége. Ettől függetlenül érdekes volt látni, ahogy Franco Morbidelli és Bezzecchi szombaton és vasárnap mindkétszer a negyedik és az ötödik helyen értek célba, csak más-más sorrendben. Így az első lágy talán nem kifejezetten a GP23-as Ducatinak szólt, mintsem inkább az érzéseknek. Épp emiatt abból sem lehetett messzemenő következtetést levonni, hogy Marc Márquez, bár hiába szintén a tavalyi motort használja, előre mégsem a lágy, hanem a GP24-esen ülő versenyzőkkel azonos módon a kemény abroncsot választotta, míg öccse, Álex maradt a GP23-as motoron ülők által általában preferált lágy első guminál.

Az idősebb Márquez a Q2-ben kétszer is bukott, így az időmérőt alaposan elszúrta Azonban a sprinten olyan előzéseket láthattunk tőle – a rajt után két kanyarral már a tizenkettedikről indulva az ötödik helyen volt –, hogy egy bizonyos ponton úgy érezhettük, egy számítógépes játék előtt ülünk, és annak is egy megalázóbb változatában. A spanyol versenyző ennek megfelelően a harmadik helyen zárt, vasárnap viszont elkerülte a szerencse, miután a dobogóért vívott küzdelemben egyszerűen kigyulladt a motorja.

Az indonéziai pálya hiányossága miatt teljesen tönkrement Marc Márquez kigyulladt motorja

A hétvége kulcsembere egyébként még Enea Bastianini is lehetett volna. A sprinten elért második helye után úgy tűnt, vasárnap akár még a győzelem közelébe is kerülhet, főleg miután a harmadik helyen motorozva elkezdte szórni a jobbnál jobb köröket. Ám végül bukott, a hibát pedig magára is vállalta, noha volt némi hasonlóság az esése és Bagnaia előző heti bukása között, amelyet a címvédő nem értett egészen. Tény, Bastianini motorjának az eleje már bőven a fékezési zónában, lényegesen nagyobb dőlésszögnél ment el.

Nagyon úgy tűnik, hogy ennyi volt, de Bastianini a bukása után sem engedte el teljesen a vb-címet

Így Martín mögött megkapta a nap hőse szerepet az az Acosta, aki honfitársához hasonlóan szintén magabiztosan motorozott, és a második helyét tulajdonképpen senki sem veszélyeztette, pontosabban a versenyigazgatóságon kívül senki. Hiszen az ifjú spanyol épphogy áthaladt a célvonalon, amikor érkezett az információ, hogy vizsgálják, mert a szenzorok alapján az első abroncsa nyomásértéke a határ alá süllyedt. Acosta mindezt bődületes böfögésekkel nyugtázta a sajtószobában, senkitől sem zavartatva magát. A dobogós helyezését végül megtarthatta, mert a bírák úgy ítélték, a rajtrácson még minden rendben volt, csapata pedig bizonyította, hogy hibás felnit kaptak, és ez okozta a nyomáscsökkenést. Tény, hogy azóta ezen a magyarázaton röhög a fél szakma, és a következő hétvégére, Motegibe mindenki rendelt már a hibás Marchesiniből, de az eredményen ez mit sem változtat.

Meglepetés: Acostát mégsem büntetik, csak jövő héten derül ki az Indonéz Nagydíj végeredménye

Már csak azért sem mertek beleszólni, mert egy esetleges büntetéssel Bagnaiát hozták volna helyzetbe, akinek így csökkent volna a hátránya Martínnal szemben az összetettben. És látva azt, hogy a címvédő úgy motorozott át a VR46 Akadémia másik két versenyzőjén még a futam során, mintha azok külön jelzést kaptak volna, úgy vélem, a bírák jobbnak látták nem tovább forszírozni a dolgot. Ezzel szemben Nakagami Takaakit megbüntették, Brad Binder szintén guminyomás miatti büntetése viszont elmaradt.

Kabaré: a sportfelügyelők jövő hétre halasztották az ítéletet, majd mégis döntöttek két versenyzőről

A futam utáni nyilatkozatokban a versenyzők végül folytatták a némileg kissé ellentmondásos stratégiát. Bagnaia elmondta, hogy a GP23-as Ducatik tapadása sokkal jobb volt, ezért csak nehezen tudta megelőzni őket, míg Bezzecchi épp azt állította, hogy akadtak gondjai ezen a téren. Továbbá a fékbetéttel és a rajtelektronikával sem stimmelt valami, máskülönben a dobogóért harcolhatott volna. Azt is megtudhattuk, hogy a rajtsegítő program hol kiold, máskor meg aktiválni nem lehet, szóval sokszor teljesen önálló életet él.

Martín „minden kanyarban” az eséstől tartott, Acosta látványosan nem örült a dobogón

A legjobb Honda-versenyző Johann Zarco lett, aki a szezonban először került be a legjobb tízbe. Ez elképesztő teljesítmény, így szinte kijelenthetjük, hogy jelen pillanatban a francia pilóta a Honda egyik legfőbb megmentője. Zarco egyébként az egész hétvégére megkapta a gyártó legújabb fejlesztésű aerocsomagját, és a Repsol duójával ellentétben az ő főpróbája ilyen téren sikeres volt, a két gyári versenyző viszont ismét nem tudott nagyot villantani. Az új idomok állítólag növelik a leszorítóerőt, és ezáltal segítik a tapadást.

Egy megérzés is kellett, hogy Zarco olyasmit tegyen a Hondával, amit Marc Márquez óta senki

A Hondához hasonlóan a Yamaha is szignifikáns fejlődésen esett át, hiszen Fabio Quartararo főfutamon elért hetedik helyezése szintén majdnem egy dobogóval ért fel. Bár a francia motoros a futam után elmondta, hogy az eredménnyel végeredményben nem igazán elégedett. Elmondása szerint a hátsó abroncsnak legkevesebb hat körre volt szüksége, hogy kellőképp felmelegedjen, ezért úgy véli, ha ezen tudnának javítani, akár még egy bollyal előrébb is végezhetnének.

A „majdnem elrepülő” Quartararo elárulta, miért veszített rengeteg pozíciót a futam elején

A hétvégén Motegiben, vagyis a Honda házi pályáján folytatódik a versengés, ezért egészen biztosak lehetünk benne, hogy a nagy H szeretné meglepni a mezőnyt. Jelenleg úgy tűnik, erre kizárólag Zarcónak lehet reális esélye. Egyvalami biztos, a japánok bizalmán nem múlik semmi, hiszen miután a francia pilóta megnyerte a gyárnak a Szuzukai 8 órást, garantáltan a felső polcos versenyzők között tartják nyilván. És azt sem szabad elfelejtenünk, hogy réges-rég a Yamaha is rendre kiemelkedett Motegiben. Ha pedig Quartararónak sikerül átmentenie a mandalikai formáját, akár valós esélye lehet arra, hogy a másik japán gyártó becsületét pont hazai pályán szerezze vissza.

A nagy kérdés pedig továbbra is az: a Martín–Bagnaia mentális összecsapásnak ezúttal ki lesz a nyertese? Mindenesetre úgy vélem, a spanyol kihívónak óriási löketet adott, hogy Le Mans után ismét sikerült főfutamot nyernie, ezzel stabilizálva a helyzetét a világbajnoki tabellán.

Így áll a MotoGP-tabella az Indonéz Nagydíj után

A hétvége legnagyobb szenzációja pedig talán nem is a versenyekhez, hanem a hétfői bombahírhez köthető. Eszerint a KTM és Francesco Guidotti útjai szétválnak, a gyári MotoGP-csapat vezetőjének pedig a finn Aki Ajót nevezték ki az osztrákok. Tény, hogy Ajo a KTM egyik legnagyobb mágusa, aki józanságával és szakértelmével óriási sikereket ért el, szállított a márkának. Ajo eddigi feladata az volt, hogy a saját istállóján keresztül kutassa fel a legnagyobb tehetségeket, és az arra érdemeseket a kisebb kategóriákon át juttassa el a gyártó MotoGP-csapatába. Megszámolni is nehéz lenne, hány világbajnokot termelt már ki. Nála kezdett többek között Marc Márquez és Acosta is, eddig pedig úgy tűnt, hogy ez a szerepkör bőven megfelel neki. Kizárólag a Moto3-as, illetve Moto2-es kategóriára koncentrált, így bevallom, némiképp megdöbbentem, amikor bekerült a neve a kalapba mint a MotoGP-csapat főnöke. Mert ez bizony nem egy hálás feladat, és eddig sokak bicskája beletörött. És bizony arra sincs garancia, hogy ebben a szuperprecíz és bonyolult gépezetben lehet helye a finn racionalitásnak és egyszerűségnek. Hiszen, aki kiemelkedő az utánpótlás-keresésben, nem biztos, hogy a nagyvadakkal is elboldogul, bár, ha azt vesszük alapul, hogy mind Binder, mind Acosta, vagyis a jövő évi gyári pilóták a kezei közül kerültek ki, nem kizárt, hogy szerencséje lesz. Esetéről mégis eszembe jutott Kéri László politológus nemrég megjelent hosszabb életmű-interjúja, melyben arról vallott: hetvennégy évig azért dolgozott, hogy végül ne legyen belőle senki. Így szívből kitartást, erőt és nagyon sok szerencsét kívánok a férfinak, aki a finn motorsport talán második legismertebb és legnépszerűbb alakja Jarno Saarinen után.

Hivatalos: sokszoros világbajnok csapatvezető lesz a gyári KTM új főnöke

Egy megérzés is kellett, hogy Zarco olyasmit tegyen a Hondával, amit Marc Márquez óta senki

0

Johann Zarco elárulta, a rossz rajtja után érezte, hogy óvatosnak kell lennie, így elkerülte az Indonéz Nagydíj elején történt tömegbalesetet. A Honda legjobb idei eredményeit szállító pilóta elégedett, de tudja, hogy vannak még leküzdendő problémák.

Johann Zarco mandalikai hétvégéjéről sokat elmond, hogy az időmérőn, a sprinten és a főfutamon is a Honda eddigi legjobb idei eredményét érte el. Szombaton a hetedik pozícióba kvalifikált, majd nyolcadikként ért célba, másnap pedig kilencedik lett. Ezzel megszakított egy közel egy éve tartó rossz sorozatot: a tavalyi Thai Nagydíj óta először fordult elő, hogy a japán gyártó a legjobb tízben zárjon vasárnap, akkor Marc Márquez hatodikként ért célba.

Tömegbaleset, bukások sora és technikai hibák után Martín nyert, Bagnaia büntetésből profitálhat

Pedig az Indonéz Nagydíj borzalmasan indult Zarco számára, hiszen nagyon rosszul kapta el a rajtot, bár ez nem feltétlenül az ő hibája volt, hanem inkább a motor számlájára lehet írni. Ezután pedig érezte, hogy jó lesz, ha vigyáz, és igaza is lett, ugyanis Jack Miller bukásának következtében négyen is kiestek a 3-as kanyarban.

Miller elnézést kért a miatta kiesett versenyzőktől, Aleix Espargaró a következetességet hiányolja

Boldog vagyok – nyilatkozta. – A rajtnál időt veszítünk. Ezzel tisztában vagyunk, és jelenleg nem tudunk mit tenni. Aztán viszont láttam, hogy Jack és [Maverick] Viñales nagyon csatáznak. Közelebb is motorozhattam volna hozzájuk a hármas kanyarban, de volt egy olyan érzésem, hogy kicsit óvatosnak kell lennem. Amikor mindannyian elestek, azt mondtam [magamban], hogy »rendben, ebből hasznot húztam, megpróbálom elkapni az lőttem lévő bolyt«.

Zarco még az előtte kibontakozó káosszal együtt is csak a tizenegyedik helyen fejezte be az 1. kört, ám a következőben a gumijait nehezen felmelegítő Fabio Quartararót és Viñales is megelőzte. Brad Bindert viszont nem tudta maga mögött tartani, és a másik két riválisával szemben sem növelte a különbséget. Honfitársa ráadásul később magára talált.

A „majdnem elrepülő” Quartararo elárulta, miért veszített rengeteg pozíciót a futam elején

Nem tudtam gyorsan magam mögé utasítani a többi versenyzőt – fogalmazott. – Maverick az elején kicsit küszködött, aztán Brad is, de nagyon nehéz volt, mert nem volt jó a kigyorsításom a kanyarkijáratoknál. Bár a fékezés során jól éreztem magam, de nem tudtam előzni, különösen Brad ellen, aki remekül fékez. [Aztán] megérkezett Fabio Quartararo, aki meg tudott előzni engem, Brad mellett is elment, majd elhúzott. Amikor Bradet megelőztem, jó időket futottam, és reméltem, hogy talán el tudom kapni Fabiót, és képes leszek ellépni Bradtől.”

Viñales aztán mindannyiukat maga mögé utasította, és ez a hajrára már a hatodik helyet jelentette neki, hiszen időközben Fabio Di Giannantonio, Márquez és Enea Bastianini is kiesett előlük. Zarco nyolcadikként kezdte meg az utolsó kört, ám Binder másodszor is el tudott menni mellette, így végül csak kilencedik lett, de így sem volt szomorú.

Az utolsó körben próbáltam kontroll alatt tartani Bradet, és igyekeztem nyomni, hogy mögöttem maradjon, de megtámadott – idézte fel. – Megpróbáltam visszatámadni, ám ő jól menedzselte [a helyzetet]. Ráadásul már ezzel a pozícióval is elégedett voltam, úgyhogy elfogadom ezt a legjobb tízben való befejezést. Péntektől jó lehetőségünk volt, úgy tűnik, ez a pálya feküdhet nekünk, és örülök, hogy szombaton és vasárnap is éltem az eséllyel.”

Zarco azt is elárulta, hogy a japánok közül sokan már a sprint után megköszönték neki a jó eredményt, amelyet egyrészt a fékezési stílusából származó előnynek, másrészt a Honda legújabb burkolatának tulajdonított. Azonban hozzátette, hogy a kigyorsítással kapcsolatos probléma továbbra is fennáll, így kíváncsian várja, hogy a márka hazai pályáján, Motegiben hogyan muzsikálnak majd.

Így áll a MotoGP-tabella az Indonéz Nagydíj után

Bautista kész lett volna elengedni Bulegát egy bizonyos forgatókönyv megvalósulása esetén?

0

Álvaro Bautista elárulta, a Superbike-vb aragóniai hétvégéje előtt csupán arról beszéltek, hogy semmiképpen ne végezzen Toprak Razgatlıoğlu és Nicolò Bulega között úgy, hogy a bajnoki éllovas van előtte, és szavai alapján ez esetben alighanem el is engedte volna csapattársát. A spanyol versenyző szeme előtt jelenleg nem a címvédés lebeg.

A Superbike-világbajnokság közvéleményét egy ideje foglalkoztatja már a kérdés, hogy fog-e alkalmazni csapatutasítást a gyári Ducati, és ha igen, mikor és milyen módon. Mindez csak felerősödött Toprak Razgatlıoğlu magny-cours-i bukása után, amelynek következtében futamot kénytelen volt kihagyni, vagyis megnyílt az esély akár az előzésre is.

Ez utóbbi nem jött össze, de a közeledés igen. A dolog pikantériája, hogy nem a bolognaiak sztárpilótája, a kétszeres címvédő Álvaro Bautista volt igazán lőtávolban, hanem a csapat újonca, Nicolò Bulega, aki 13 pontra volt a gyári BMW motorosától. Csapatutasítás esetében tehát a 39 éves versenyzőnek kellett volna szolgálnia a tavalyi Supersport-világbajnok érdekét. Előbbi ennek kapcsán elárulta, hogy csak egyetlen forgatókönyvről beszéltek.

Őszintén szólva a hétvége előtt nem volt szó csapatutasításról – nyilatkozta. – Mivel azonban Toprak versenyzett ezen a hétvégén, arról beszéltünk, hogy legalább ne legyek Toprak és Nicolò között [úgy, hogy előbbi van elöl], hogy ne vegyek el több pontot [Bulegától]. Szombaton viszont Nicolò nagyon balszerencsés volt, és sokat veszített.”

Iannone nyerte az év legdrámaibb futamát, Bulega kiesése tette értékesebbé Razgatlıoğlu második helyét

Valóban, az első futam újraindításának felvezető körében Bulegát technikai hiba sújtotta, és el sem tudott rajtolni, és mivel Razgatlıoğlu másodikként ért célba, hátránya 33 egységre nőtt. A másnapi Superpole versenyen aztán sokáig az olasz és a török motoros álltak az első két helyen, majd a hajrában Bautista megelőzte csapattársát. Ekkor előállt az említett helyzet, de ő inkább előremenekült, és megnyerte a viadalt, amivel Bulega is jobban járt, mint ha elengedte volna.

Bautista remek csatában győzte le Razgatlıoğlut és Bulegát, akik között tovább nőtt a különbség

Azért hajtottam végre ezt a manővert Nicolò-val szemben, mert láttam, hogy nem tudja felvenni a harcot Toprak ellen – fogalmazott a közel 40 éves pilóta. – Abban a pillanatban azt mondtam [magamban], hogy »győzelem vagy harmadik hely, de kettőjük között nem lehetsz«, ezért megpróbáltam nyerni, és a hárompontos különbség nagyobb, mint a kétpontos differencia.”

Bautista ezzel arra utalt, hogy Razgatlıoğlu így csak 2 pontot tett hozzá az előnyéhez, míg ha nyer, Bulega pedig második, akkor 3-mal növelte volna a különbséget. Hogy a spanyol motoros hajlandó lett volna-e átadni a második helyet, ha látja, hogy nincs esély a győzelemre, azt nem mondta ki egyértelműen, de szavai alapján alighanem igen a válasz.

A második futamon aztán nem került szóba ez a kérdés, ugyanis Bautista ellenállt Razgatlıoğlu nyomásának, míg Bulega a hibája miatt visszaesett a kilencedik helyre. Amire pedig visszazárkózott a dobogó legalsó fokát jelentő pozícióba, addigra a két Superbike-világbajnok között megnőtt a különbség, így a címvédőnek ezúttal el sem kellett gondolkodnia az elengedésen. „Csak nyomtam, és ugyanez volt a helyzet, a négypontos [különbség] jobb az ötpontosnál – magyarázta, utalva a különböző helyezések közötti pontkülönbségre. – Ami a következő fordulót illeti, nem tudom, lesz-e csapatutasítás.”

Bautista ellenállt Razgatlıoğlu nyomásának, ismét megverte a BMW versenyzőjét

Bautistának még szintén van matematikai esélye a bajnoki címre, hiszen 42 ponttal marad el a 39 egységnyi hátrányban lévő Bulegától, de könnyen lehet, hogy a következő, estorili fordulóban már az elvi sanszát is elveszíti. Nem véletlen, hogy többé-kevésbé már lemondott az újabb sikerről. „Matematikailag lehetséges, és rengeteg furcsaságot láttunk már, de jelenleg nem [a bajnoki cím] a célom – szögezte le. – Az a célom, hogy megőrizzem a magabiztosságomat a motoron, hogy tovább növeljem az önbizalmamat, és ennyi.”

A „majdnem elrepülő” Quartararo elárulta, miért veszített rengeteg pozíciót a futam elején

0

Fabio Quartararo elárulta, az Indonéz Nagydíjon nagyon sokáig tartott, mire megfelelően felmelegítette a gumikat, ráadásul közben majdnem elesett, és rengeteg időt vesztett. Bár a tempó egyértelműen javult az elmúlt időszakban, bizonyos problémákra még mindig nem találják a választ.

Fabio Quartararo kifejezetten biztatóan szerepelt egy körön az Indonéziai Nagydíj hétvégéjén, ami az időmérőn megszerzett hatodik helyben csúcsosodott ki. A sprinten aztán nem jött ki számára a lépés, ugyanis hiába volt viszonylag jó a sebessége, egyszerűen nem tudott előzni. A főversenyen pedig egy másik probléma hátráltatta.

A bosszantó tehetetlenség késztette Quartararót vakmerő manőverre az indonéziai sprinten

Fabio Di Giannantoniót leszámítva az egész mezőny megfogadta a Michelin tanácsát, és közepes hátsó abronccsal teljesítette a futamot, tehát a Yamaha pilótája is így tett. Számára azonban ez nagy hátrányt jelentett, ugyanis rengeteg időbe telt neki, mire felmelegítette a gumikat. Ráadásul az elején egy bukást is meg kellett fognia, így sok pozíciót vesztett.

A futam elején nem történt semmi [különös], csak az, ami az egész hétvégén: nem tudtuk felmelegíteni a hátsó gumit – nyilatkozta. – Több mint öt körbe telt, mire felmelegedett. A hetes kanyarban majdnem elrepültem. Ki kellett egyenesítenem a kanyart, több mint egy másodpercet kellett [vesztenem], hogy ne kapjak hosszú körös büntetést. Négy pozíciót buktam, és ennyi volt. Tudtuk, hogy a közepes gumival nehéz lesz az első néhány kör. Utána viszont jó volt a tempó, úgyhogy maradunk ennél.”

Quartararo a tizenharmadik pozícióig zuhant vissza, és bár végül hetedik lett, ez nagyban annak volt köszönhető, hogy rengetegen kiestek, és mindössze tizenketten értek célba. A 25 éves versenyző ugyanakkor ismét elmondta, hogy a tempó nagyjából rendben van: szerinte ugyanolyan sebességre volt képes, mint Marco Bezzecchi, és Francesco Bagnaiánál, valamint Franco Morbidellinél sem volt sokkal lassabb.

Tömegbaleset, bukások sora és technikai hibák után Martín nyert, Bagnaia büntetésből profitálhat

Ennek ellenére a Yamaha még mindig nincs kint a gödörből. Ahogyan azt Quartararo szombaton elmondta, amikor Jorge Martín megelőzte, látta, hogy a Ducati még mindig messze van tőlük. Ráadásul vannak olyan gondjaik, amelyekkel egyelőre nem tudnak mit kezdeni, ilyen például a most komoly hátráltató tényezőnek bizonyuló gumimelegítés is.

Ebből a hétvégéből nem sok következtetést tudok levonni – fogalmazott. – Gyors voltam, remekül éreztem magam a motoron, de vannak dolgok, amelyeknek továbbra sem tudjuk az okát, és ez aggasztó. Mindenekelőtt az, hogy miért nem vagyunk képesek [időben] felmelegíteni az abroncsokat. Az az igazság, hogy erre kissé nehéz rájönnöm.”

Így áll a MotoGP-tabella az Emilia-romagnai Nagydíj után

Hivatalos: sokszoros világbajnok csapatvezető lesz a gyári KTM új főnöke

0

A KTM bejelentette, hogy Aki Ajo veszi át Francesco Guidotti helyét a gyári istálló csapatmenedzseri posztján. A korábbi versenyző jól ismeri a szervezetet, és mindkét leendő pilótájával nyert bajnoki címet.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, a KTM vasárnap bejelentette, hogy Francesco Guidotti három év után 2024 végén távozik a gyári istálló csapatmenedzseri pozíciójából. Akkor még nem közölték, hogy ki lesz az utód, csak azt, hogy új szemléletre váltanak. Azonban nem vártak sokáig, ugyanis hétfőn már nyilvánosságra hozták, hogy a várakozásoknak megfelelően Aki Ajo veszi át a feladatot.

Hivatalos: távozik a KTM-től a gyári istálló első embere

A finn expilóta 2001-ben alapította meg az Ajo Motorsportot, amellyel abban az évben két futamon szerepelt a gyorsaságimotoros-világbajnokság 125 köbcentiméteres géposztályában. A következő évben már teljes idényt töltöttek a sorozatban Mika Kallióval, 2003-ban pedig már két motort indítottak. Ebben a szezonban lett meg az első győzelem az Ausztrál Nagydíjon, Andrea Ballerini révén.

Az első világbajnoki címre viszont még öt évet kellett várni: 2008-ban Mike Di Meglio szerzett világbajnoki címet. Két évvel később pedig Marc Márquez ért fel a csúcsra a csapat színeiben, ráadásul a későbbi nyolcszoros világbajnok nem kevesebb mint tíz győzelmet aratott abban a szezonban. Nem véletlen, hogy a KTM felfigyelt a finn istálló teljesítményére.

Ennek következtében 2012-ben, az első Moto3-as idényben már nemcsak KTM-ekkel versenyeztek, hanem mind a KTM, mind a Red Bull névadó szponzorként szerepelt. Az együttműködést már az első évben siker koronázta, hiszen Sandro Cortese révén újabb vb-címet szereztek. Mindezt 2016-ban Brad Bindernek, 2021-ben pedig Pedro Acostának sikerült megismételnie ebben a kategóriában.

A csapat 2015 óta a Moto2-ben is szerepel. Az első három évüket még Ajo Motorsport néven teljesítették, de 2017-ben, a KTM ottani bemutatkozásának évében már az osztrák gyártó motorjaival versenyeztek, 2018 óta pedig a középső géposztályban is Red Bull KTM Ajo a hivatalos nevük. Persze 2020 óta ismét Kalexekkel állnak rajthoz, hiszen az azt megelőző évben a KTM gyártói szinten otthagyta a kategóriát.

A Moto2-ben már az első két évben csúcsra értek Johann Zarcóval, majd az elmúlt három évben kivétel nélkül ők adták a világbajnokot sorrendben Remy Gardner, Augusto Fernández és Acosta személyében. Ajo legfontosabb öröksége azonban talán nem a rengeteg siker, vagy legalábbis nem önmagában ez, hanem az a tény, hogy számos versenyzőt juttatott el a MotoGP-be, és közülük sokan meg is állták a helyüket a legmagasabb kategóriában. (Maga az istálló egyébként tovább folytatja működését.) Emellett szintén nem elhanyagolható, hogy ismeri a vállalatot, ahogyan a 2025-ös pilótáival is dolgozott együtt, sőt, mindkettőjükkel világbajnok lett.

Megtisztelő, hogy felajánlották ezt a nagyszerű új szerepkört és lehetőséget, hogy a MotoGP-ben dolgozhassak a Red Bull KTM Factory Racinggel – nyilatkozta a finn szakember. – A MotoGP jelenleg nagyon magas szintet képvisel, így számos területen folytatnunk kell a munkát, és ki kell használnunk az erősségeinket, hogy még magasabb szintre vigyük a KTM csomagját. Tovább kell hajtanunk, de úgy gondolom, hogy ez a projekt már most is sok jó alkotóelemből áll ahhoz, hogy csúcsra jusson, ezeket kell a lehető legjobban menedzselnünk. Köszönöm Stefan [Pierernek, a KTM-et birtokló Pierer Mobility AG vezérigazgatójának], Hubert [Trunkenpolznak, a Pierer Mobility AG igazgatósági tagjának], Pit [Beirernek, a KTM motorsport-igazgatójának] és Jens [Hainbachnak, a gyorsasági versenyzésért felelős részleg alelnökének], valamint mindenkinek a KTM szervezetében.”

A KTM türelmetlensége vezéráldozattal járhat, de ez vélhetően mégsem jelenti majd Pedrosa fellépését

Különleges kapcsolatot ápolunk és nagyon szorosan együttműködünk Akival, ezért úgy éreztük, hogy így a legjobb továbbvinni a MotoGP-projektet – ezek már Beirer szavai. – Már korábban is mondtam, és újra meg kell említeni, hogy már akkor is hitt bennünk, amikor még csak szerveződtünk ebben a paddockban. Így a bizalom és a barátság egyedülálló. Csapatának sikerei önmagukért beszélnek. Mindkét versenyzővel, akik 2025-ben ebben a garázsban fognak ülni, bajnoki címet nyert, de ez a tudás csak egy része azoknak a képességeknek, amelyeket hoz. Tudjuk, hogy nagy pedigrével számolhatunk, és Aki ismeri a vállalatunkat és a versenyzési módszerünket. Nagyon örülök és büszke vagyok, hogy együtt vállaljuk ezt a kihívást, és folytatunk egy olyan történetet, amely régen kezdődött, és amely már eddig is sok sikert és nagyszerű sztorit hozott.”

Nagyon úgy tűnik, hogy ennyi volt, de Bastianini a bukása után sem engedte el teljesen a vb-címet

0

Enea Bastianini elárulta, hiába volt a második vagy a harmadik hely reálisabb, ő a győzelmet célozta meg az Indonéz Nagydíjon, ezért vállalta túl magát az 1-es kanyarban. Az olasz pilóta tisztában van vele, hogy ez volt az „utolsó esélyek egyike”, de szerinte még nem kell végleg lemondania a világbajnoki címről.

Egy ponton biztatóan alakult, de végül a lehető legrosszabbul zárult az Indonéz Nagydíj Enea Bastianini számára. Azok után, hogy Marc Márquez technikai hiba miatt feladta a futamot, a 26 éves motoros előtt ott volt az esély, hogy komoly előnybe kerüljön az összetettbeli harmadik helyért folytatott csatában, de ő győzni akart, és ez lett a veszte, ugyanis bukott.

Tömegbaleset, bukások sora és technikai hibák után Martín nyert, Bagnaia büntetésből profitálhat

A hétszeres MotoGP-futamgyőztes az ötödik helyről indult, és bár csapattársát, Francesco Bagnaiát megelőzte, Franco Morbidelli később elment mellette. A gyári Ducati ifjabbik versenyzője elég sokat töltött a Pramac pilótája, valamint Marco Bezzecchi mögött, de miután maga mögé utasította őket, remek tempóra kapcsolt, és rohamosan közeledett Pedro Acostára.

Nem tudom, hogy megnyerhettem volna-e a futamot – válaszolta arra a kérdésre, hogy mi lett volna az esés nélkül. – A második helyre valószínűleg lett volna esély, de Pedróval nehéz dolgom lett volna, mert gyors volt. Az utolsó két-három körben ugyanakkor nagyon közel lehettem volna hozzá, és megpróbálhattam volna megtámadni, csatázni vele. Azonban a győzelemben reménykedtem, de Jorge [Martín] már a rajtnál készen állt. Én az elején nagyon küszködtem a hátsó gumival.”

Bastianini nagy felzárkózása szinte azelőtt véget ért, hogy igazán elkezdődött volna, hiszen a 21. kör első kanyarjában elesett. Az olasz pilóta egyszerűen túlvállalta magát. „Az előző körhöz képest kicsit gyorsabban érkeztem meg – idézte fel a történteket. – Még mindig keményen nyomtam, próbáltam csökkenteni a Pedro mögötti lemaradást. Nos, átléptem a határt.”

Bastianini hátránya kereken 50 pont volt a mandalikai főfutam előtt, vagyis már eddig is nehéz helyzetben volt a világbajnoki cím tekintetében. Éppen ezért próbált meg mindent egy lapra feltéve megnyerni a versenyt, hiszen ez esetben (feltéve, hogy Martín a második pozícióban ér célba) 45-re csökkentette volna a lemaradást. Így viszont 75 egységre nőtt a különbség.

Így áll a MotoGP-tabella az Indonéz Nagydíj után

Az volt az egyetlen célom, hogy megpróbáljak nyerni – fogalmazott. – A harmadik vagy a második pozíció elérhető volt számomra, de nem ez volt a fejemben, csak a diadalra koncentráltam. Ez volt az utolsó esélyek egyike. Most már sok pontot kell hoznom az éllovason, ami szerintem nagyon nehéz lesz. Meglátjuk, most másra kell gondolnom, és Motegiig igyekszem újrakalibrálni az agyamat.”

Ami a vb-címet illeti, a Bastianininél csupán 3 ponttal kevesebbet gyűjtő Márquez elengedte a végső győzelmet (persze valójában mindig azt kommunikálta, hogy nem tartozik az esélyesek közé), márkatársa viszont még nem mondott le végleg a bajnoki elsőségről. „Ez még nem azt jelenti, hogy el kell búcsúznom a világbajnoki címtől – szögezte le. – Az egyértelmű, hogy kicsit távolabb került, de örülök, hogy megpróbáltam, pontosan azért, mert közelebb akartam kerülni. Már az első körtől ez volt a célom, de sajnos nem jött össze.”

Az indonéziai pálya hiányossága miatt teljesen tönkrement Marc Márquez kigyulladt motorja

Így áll a MotoGP-tabella az Indonéz Nagydíj után

0

Ezen a hétvégén rendezték meg a gyorsaságimotoros-világbajnokság Indonéz Nagydíját. A mandalikai forduló során Jorge Martín előnye 24 pontról 21-re csökkent a MotoGP-tabella élén.

Az elmúlt napokban Mandalikában vendégeskedett a gyorsaságimotoros-világbajnokság. Az Indonéz Nagydíj során a MotoGP sprintjét Francesco Bagnaia, míg a főfutamát Jorge Martín nyerte meg. Mivel a spanyol versenyző szombaton bukott, míg a címvédő másnap harmadik lett, a különbség 24-ről 21 pontra csökkent köztük a tabellán. A Moto2 versenyén Arón Canet, a Moto3 viadalán pedig David Alonso zárt az élen. A középső kategóriában Ogura Aj növelte az előnyét, a legkisebbeknél pedig a kolumbiai versenyző tette ugyanezt, sőt, ő a jövő heti Japán Nagydíjon akár be is biztosíthatja a világbajnoki címet.

MotoGP: versenyzők
Helyezés Versenyző Gyártó Csapat Pont
1 Jorge Martín Ducati Prima Pramac Racing 366
2 Francesco Bagnaia Ducati Ducati Lenovo Team 345
3 Enea Bastianini Ducati Ducati Lenovo Team 291
4 Marc Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 288
5 Pedro Acosta KTM Red Bull GASGAS Tech3 181
6 Brad Binder KTM Red Bull KTM Factory 173
7 Maverick Viñales Aprilia Aprilia Racing 162
8 Aleix Espargaró Aprilia Aprilia Racing 127
9 Marco Bezzecchi Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 125
10 Fabio Di Giannantonio Ducati Pertamina Enduro VR46 Racing 122
11 Álex Márquez Ducati Gresini Racing MotoGP 121
12 Franco Morbidelli Ducati Prima Pramac Racing 120
13 Fabio Quartararo Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 82
14 Miguel Oliveira Aprilia Trackhouse Racing 71
15 Jack Miller KTM Red Bull KTM Factory 58
16 Raúl Fernández Aprilia Trackhouse Racing 55
17 Johann Zarco Honda CASTROL Honda LCR 31
18 Nakagami Takaaki Honda IDEMITSU Honda LCR 25
19 Álex Rins Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 20
20 Joan Mir Honda Repsol Honda Team 20
21 Augusto Fernández KTM Red Bull GASGAS Tech3 20
22 Pol Espargaró KTM Red Bull KTM Factory 12
23 Dani Pedrosa KTM Red Bull KTM Factory 7
24 Luca Marini Honda Repsol Honda Team 5
25 Stefan Bradl Honda HRC Team 2
26 Remy Gardner Yamaha Monster Energy Yamaha MotoGP 0
27 Lorenzo Savadori Aprilia Aprilia Racing 0

 

MotoGP: csapatok
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati Lenovo Team 636
2 Prima Pramac Racing 486
3 Gresini Racing MotoGP 409
4 Aprilia Racing 289
5 Pertamina Enduro VR46 Racing Team 247
6 Red Bull KTM Factory 231
7 Red Bull GASGAS Tech3 201
8 Trackhouse Racing 126
9 Monster Energy Yamaha MotoGP 102
10 LCR Honda 56
11 Repsol Honda Team 25

 

MotoGP: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Ducati 537
2 KTM 263
3 Aprilia 247
4 Yamaha 93
5 Honda 51

 

Moto2: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Ogura Aj Boscoscuro MT Helmets – MSi 208
2 Sergio García Boscoscuro MT Helmets – MSi 166
3 Arón Canet Kalex Fantic Racing 156
4 Alonso López Boscoscuro Speed Up Racing 156
5 Joe Roberts Kalex OnlyFans American Racing Team 153
6 Fermín Aldeguer Boscoscuro Speed Up Racing 146
7 Celestino Vietti Kalex Red Bull KTM Ajo 131
8 Jake Dixon Kalex CFMoto Aspar Team 130
9 Manuel González Kalex QJmotor Gresini Moto2 128
10 Tony Arbolino Kalex Elf Marc VDS Racing Team 122
11 Marcos Ramírez Kalex OnlyFans American Racing Team 79
12 Somkiat Chantra Kalex Idemitsu Honda Team Asia 78
13 Albert Arenas Kalex QJmotor Gresini Moto2 65
14 Jeremy Alcoba Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 61
15 Darryn Binder Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 49
16 Senna Agius Kalex Liqui Moly Husqvarna Intact GP 47
17 Filip Salač Kalex Elf Marc VDS Racing Team 41
18 Deniz Öncü Kalex Red Bull KTM Ajo 34
19 Barry Baltus Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 31
20 Diogo Moreira Kalex Italtrans Racing Team 28
21 Izan Guevara Kalex CFMoto Aspar Team 28
22 Zonta van den Goorbergh Kalex RW-Idrofoglia Racing GP 20
23 Dennis Foggia Kalex Italtrans Racing Team 18
24 Bo Bendsneyder Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 7
25 Jorge Navarro Forward Klint Forward Factory Team 6
26 Szaszaki Ajumu Kalex Yamaha VR46 Master Camp Team 4
27 Jaume Masià Kalex Pertamina Mandalika Gas Up Team 4
28 Mario Aji Kalex Idemitsu Honda Team Asia 3
29 Matteo Ferrari Kalex QJmotor Gresini Moto2 1

 

Moto2: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 MT Helmets – MSi 374
2 Speed Up Racing 302
3 OnlyFans American Racing Team 232
4 QJmotor Gresini Moto2 193
5 Red Bull KTM Ajo 165
6 Elf Marc VDS Racing Team 163
7 CFMoto Aspar Team 158
8 Fantic Racing 156
9 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 96
10 Idemitsu Honda Team Asia 81
11 Yamaha VR46 Master Camp Team 65
12 RW-Idrofoglia Racing GP 51
13 Italtrans Racing Team 46
14 Pertamina Mandalika Gas Up Team 11
15 Klint Forward Factory Team 0

 

Moto2: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 Kalex 317
2 Boscoscuro 308
3 Forward 6

 

Moto3: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 David Alonso CFMoto CFMoto Aspar Team 296
2 Daniel Holgado Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 199
3 Iván Ortolá KTM MT Helmets – MSi 191
4 Collin Veijer Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 189
5 David Muñoz KTM Boé Motorsports 133
6 Ángel Piqueras Honda Leopard Racing 131
7 Adrián Fernández Honda Leopard Racing 121
8 José Antonio Rueda KTM Red Bull KTM Ajo 110
9 Joel Kelso KTM Boé Motorsports 110
10 Jamanaka Riuszej KTM MT Helmets – MSi 86
11 Furuszató Taijó Honda Honda Team Asia 81
12 Luca Lunetta Honda Sic58 Squadra Corse 78
13 Szuzuki Tacuki Husqvarna Liqui Moly Husqvarna Intact GP 72
14 Stefano Nepa KTM LevelUp – MTA 59
15 Jacob Roulstone Gas Gas Red Bull GasGas Tech3 50
16 Joel Esteban CFMoto CFMOTO Gaviota Aspar Team 44
17 Matteo Bertelle Honda Rivacold Snipers Team 42
18 Riccardo Rossi KTM CIP Green Power 24
19 Filippo Farioli Honda Sic58 Squadra Corse 24
20 Nicola Carraro KTM LevelUp – MTA 22
21 Scott Ogden Honda MLav Racing 15
22 Xabi Zurutuza KTM Red Bull KTM Ajo 11
23 David Almansa Honda Rivacold Snipers Team 7
24 Vicente Pérez KTM/Honda Red Bull KTM Ajo/MLav Racing 3
25 Noah Dettwiler KTM CIP Green Power 2

 

Moto3: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 CFMoto Aspar Team 340
2 MT Helmets – MSi 277
3 Liqui Moly Husqvarna Intact GP 261
4 Leopard Racing 252
5 Red Bull GasGas Tech3 249
6 Boé Motorsports 243
7 Red Bull KTM Ajo 124
8 Sic58 Squadra Corse 102
9 Honda Team Asia 81
10 LevelUp – MTA 81
11 Rivacold Snipers Team 49
12 CIP Green Power 26
13 MLav Racing 15

 

Moto3: gyártók
Helyezés Gyártó Pont
1 CFMoto 296
2 KTM 267
3 Husqvarna 215
4 Honda 212
5 Gas Gas 204

 

Miller elnézést kért a miatta kiesett versenyzőktől, Aleix Espargaró a következetességet hiányolja

0

Jack Miller vállalja a felelősséget az Indonéz Nagydíj rajtja után történt tömegbukásért, amelyben rajta kívül hárman is kiestek. Aleix Espargaró, Álex Márquez, valamint Luca Marini ugyanakkor nem hibáztatja az ausztrál versenyzőt, de az állandó mezőny korelnöke a sportfelügyelőknek azért kicsit odaszólt.

Nagy balesettel indult az Indonéz Nagydíj a MotoGP-ben. A 3-as kanyarban négyen is elestek, és Jack Miller, Aleix Espargaró, Álex Márquez és Luca Marini számára lényegében azonnal véget ért a viadal. Szerencsére mindannyian felálltak, és egyiküknek sem kellett meglátogatniuk az orvosi központot, vagyis mindenki épségben megúszta az incidenst.

Tömegbaleset, bukások sora és technikai hibák után Martín nyert, Bagnaia büntetésből profitálhat

A lassítás alapján kiderült, hogy Miller okozta a káoszt, bár csak közvetetten tehető felelőssé a történtekért. Az ausztrál versenyző ugyanis nem kontakt miatt esett el, de az irányíthatatlanul csúszó motorja Espargarót és Márquezt is kiütötte, Marininek pedig esélye sem volt kikerülni az előtte kibontakozó kalamajkát. Csapattársa, Joan Mir egy fokkal jobban járt, hiszen neki csak ki kellett mennie a bukótérbe. Miller magára vállalta a felelősséget.

Ez megesik – nyilatkozta. – Elég jól rajtoltam, az egyes kanyart abszolváltam, és a kettes felé haladtam. Aleixsel magam mellett értem be, és próbáltam megtartani a sebességet, hogy a hármas kanyarba belül érkezhessek meg. A hármas felé menet [Maverick Viñales] szűk íven haladt, hogy alávágjon a külső oldalán lévőnek, bárki is volt az. A kettes kanyartól kezdve az Aleixsel vívott csatára koncentrálta, Ahogyan bementünk a hármasba, láttam, mennyire közel vagyunk Viñihez. Amint meghúztam az első féket, [a motor] eldőlt. Ennyi volt, összecsukódott. Ez egy tipikus első körös incidens. Szeretnék bocsánatot kérni a srácoktól, nem állt szándékomban [kiütni őket], csupán versenyezni akartam. Kismillió különböző dologra próbáltam figyelni egyszerre.”

Mivel az a pilóta, akit a sportfelügyelők potenciálisan megbüntethettek, nem maradt versenyben, nem kellett gyors döntést hozni. Az ítélet nem sokkal a leintés után vált nyilvánossá: ennek értelmében versenybalesetnek minősítették a tömegbukást, és Miller úgy véli, ez volt az igazságos lépés az illetékesek részéről.

A futam végén láttam, hogy kiírták, »nincsen további vizsgálat« – fogalmazott. – Egyetértek, így az igazságos. Elismerem, hogy hibáztam. Én kerültem földre elsőként, senkit nem ütöttem ki. Azért estem el, hogy ne találjak el senkit. Nem érzem úgy, hogy bármit is túlzásba vittem volna. A motor megremegett egy irányváltásnál. Viñi szűkebben fordult, mint amire számítottam, ezért meg kellett húznom a féket, hogy elkerüljem az összeérést. Amikor ez megtörtént, [a motorom] eldőlt.”

Persze abból a szempontból nem véletlen, hogy ez a még pilóta keveredett bele a balesetbe, hogy mindannyian a tizenharmadik és a tizenhetedik helyek közti pozíciók egyikéről kezdték a futamot, vagyis a rajtrács második felére állhattak fel. Miller rámutatott arra a tényre, hogy az ilyen kaotikus esetek általában a mezőnynek ebben a részében fordulnak elő.

Ezek akkor fordulnak elő, amikor az ember tizenhatodikként rajtol – magyarázta. – Hátul káosz van. Az első körök jelentik az egyetlen lehetőséget, hogy az ember előzzön néhányat, mert ha már benne vagyunk a ritmusban, nagyon nehéz rajta változtatni. Láttuk a Pecco [Bagnaia], Franky [Morbidelli] és Bez [Marco Bezzecchi – a szerk.] alkotta bolyt, mindegyikük számára rendkívül nehéz volt bármit is csinálni.”

Millert nem hibáztatják, Espargaró egyvalamit nem ért

Természetesen a másik három érintett is megszólalt az ütközéssel kapcsolatban. Millert egyikük sem okolja, de Espargaró kicsit odaszúrt a sportfelügyelőknek. A gyári Aprilia motorosa a Moto2-es futam első körében történt incidenst hozta fel példaként: Zonta van den Goorbergh összeért Jaume Masià-val, aki óriásit esett, a holland pilótát pedig dupla hosszú körös büntetéssel sújtották. Ami Márquezt és Marinit illeti, ők nem nagyon látták az előzményeket.

Ez mindig nehéz – jelentette ki az állandó mezőny legidősebb tagja. – Láttam például, hogy milyen döntés született a Zonta és Masià közötti Moto2-es ütközés kapcsán. Csak azért adtak dupla hosszú kört, mert Masià elesett. Én viszont úgy láttam, hogy ez egy normális kontakt volt az egyes kanyarban. Ott miért volt hosszú kör, és itt miért nem? Nem érdekel, nem hibáztatom Jacket, előfordul az ilyesmi, ez az első kör. Ilyenkor nagy kockázatot vállalunk, ezért meg tudom érteni az ilyen döntést. Mindenesetre ez a versenyzés, és megtörténhet az ilyesmi.”

Nem sokat tudok mondani, mert semmit nem láttam a balesetből, csak egy motor nekem ütközött hátulról, azt hiszem, Miller KTM-je volt az – kezdte Márquez. – Talán túl optimista volt, amikor odaért, elvesztette az elejét fékezés közben, de ilyesmi előfordulhat. Mindenki gyorsan vissza akar zárkózni, pozíciókat szeretne szerezni, különösen ezen a pályán, mert utána a hőség és az első gumi miatt nehéz előzni. Szóval nincs sok mondanivalóm, felejtsük el [az esetet], jövő héten pedig újabb lehetőségünk lesz Motegiben.”

Nem láttam, mert [közel voltam] Brad Binderhez – mondta Marini. – Amikor pedig irányt váltottunk, három motor és három versenyző volt [előttem], akiket lehetetlen volt kikerülni. Semmit nem láttam, szóval nem tudom. Ez egyszerűen balszerencse, de mindegy is, furcsa volt ez a futam, csak tizenkét pilóta ért célba. Így nagyon könnyű volt pontokat szereznie annak, akinek ez sikerült. Azonban, amikor felállítottam a motoromat, [láttam, hogy] tönkrement, így lehetetlen volt folytatnom a futamot.”