back to top
2025. július 08. 00:31
Kezdőlap Blog Oldal 46

Továbbra is régi motorját követeli Razgatlıoğlu: „Minden körben úgy kell hajtanom, mint egy állat”

0

Toprak Razgatlıoğlu kifejtette, a tapadás hiánya miatt egyszerűen nem tud megpihenni a motoron a futamok közben. A török versenyző továbbra is szabálymódosításokat akar, hogy visszakaphassa a régi vázat, de azért némi pozitívumot is lát nem túl rózsás helyzetében.

Toprak Razgatlıoğlu egyelőre közel sem tudja azt a formát hozni, amellyel tavaly valósággal letarolta a Superbike-világbajnokság mezőnyét, különösen az idény közepén. A címvédő a portimãói, egyébként meglehetősen szoros futamokon született triplázását leszámítva mindössze az asseni Superpole versenyt nyerte meg, de azt is csak Nicolò Bulega technikai hibájának köszönhetően. Ennek következtében négy forduló után 34 pont a hátránya az olasz pilótával szemben.

Hiába Razgatlıoğlu bátor előzései, Bulegával nem lehetett mit kezdeni az első cremonai futamon

Persze a 28 éves versenyző nem felejtett el motorozni. A probléma okát sokkal inkább egy utolsó pillanatos, pontosabban a szezonrajt előtt pár héttel meghozott döntésben kell keresni, amelynek következtében a BMW nem használhatja a tavalyi vázát. Ennek pedig az lett az eredménye, hogy Razgatlıoğlu lényegében végig kénytelen a határon motorozni ahhoz, hogy egyáltalán legyen sansza a győzelemre.

Minden egyes körben úgy kell hajtanom, mint egy állat – nyilatkozta. – A határon motorozás már nem stratégiai döntés, hanem állandó állapot. Továbbra is ugyanaz a probléma, hiányzik a tapadás a gördülési szakaszban, amikor már nem fékezünk, de még nem tudunk kigyorsítani. Minden a vázzal függ össze. Ha az ember nem tud jól kanyarodni, ha a motor nem fékez jól… Akkor mindent a testtel kell kompenzálni. Ez pedig fárasztó.”

Egyelőre elmaradt a nagy csata, Bulega lesimázta a cremonai Superpole versenyt

Razgatlıoğlu kiváló 2024-es teljesítményének következtében a BMW már nem élhet a koncessziós, illetve a szuperkoncessziós jogokkal, és sokkal kisebb mozgástérrel rendelkezik a vázat illetően, mint például a Yamaha, a Honda vagy a Kawasakiból lett Bimota. Így pedig a technikás pályákon, illetve magas hőmérsékleti körülmények között hátrányt szenvednek, különösen a Ducatival szemben.

Ez nagyon nehéz nekem, de úgy tűnik, lehetetlen bármit is megváltoztatni. Módosítaniuk kell a szabályokat, a másik vázra van szükségem – szögezte le a bajorok gyári pilótája, de hozzátette, azért némi pozitívumot is lát a körülményekben. – Megtanulok másképpen motorozni. Ez történt velem a Yamahánál, amely lassú volt az egyenesekben, és arra kényszerített, hogy javítsak a stílusomon. Most valami hasonló történik. Minden futam egy lecke, bár gyakran úgy tűnik, hogy lehetetlen változtatni a dolgokon.”

Reménykeltően indult, de sima lett – Bulega mesterhármassal távozik Cremonából

Azonban nem nagyon tud pihenni, ami hosszabb távon nyilvánvalóan kockázatokkal jár, még ha ezt ezen a hétvégén meg is úszta. Idén soha nem tudok kiengedni – panaszkodott. – Cremonában még az első kanyarban is úgy kell összpontosítanom, mintha a verseny vége lenne. Ha ugyanis nem teszem meg, a motor nem reagál.”

Így áll a Superbike-vb-tabella a cremonai forduló után

Ilyen egy kör a Balaton Park Circuiten MotoGP-géppel (videó)

0

Az idei naptárnak megfelelően az új MotoGP-videójátékba belekerült a Balaton Park Circuit is, amely augusztusban otthont fog adni a 33 év után visszatérő Magyar Nagydíjnak. Az előző héten megjelent programot a játékosok már használatba vették. Egyikük a balatonfőkajári pályát is meghódította Fabio Quartararóval, amiből egy kört videó formájában feltöltött az internetre is. Így pedig még a fordulót megelőző tesztnél is hamarabb megnézhetjük, hogyan mozog (egy virtuális) királykategóriás motor az átalakított aszfaltcsíkon. Persze ezt a képsort nem lehet egyenértékűnek tekinteni semmilyen valódi felvétellel, de valamiféle betekintést mégis adhat abba, hogy mire számíthatunk a Magyar Nagydíjon.

Így reagált Rossi Marc Márquez jerezi bukására (videó)

0

Egy szurkoló megörökítette Valentino Rossinak a Marc Márquez jerezi balesetére adott reakcióját. Az olasz exmotoroson sokkal inkább a meglepettség, mintsem bármiféle öröm jeleit lehetett látni.

Marc Márquez számára nem alakult jól a Spanyol Nagydíj hétvégéje, pontosabban annak zárónapja. Bár a szombati sprinten sikerült nyernie, másnap az 1. körben elvesztette a Francesco Bagnaia elleni csatát, és ami persze ennél is rosszabb, nem sokkal később bukott. Bár visszaült a motorra, és egészen a tizenkettedik helyig fel is zárkózott, ez csak 4 pontra volt elég.

Súlyos sérülésének szelleme kísértette Marc Márquezt jerezi felzárkózása közben

A fordulóra a katari hétvégéhez hasonlóan Valentino Rossi is kilátogatott a VR46 tulajdonosaként. A 46 éves legenda azonban azonban nem a garázsnak vagy a paddock valamelyik részének a kényelméből tekintette meg a főfutamot, hanem csapatigazgatójával, Alessio „Uccio” Saluccival és másokkal a pálya mellől szemlélte az eseményeket.

Egy szurkoló pedig hátulról, a lelátóról videózta őket, és sikerült felvennie Rossit abban a pillanatban, amikor Márquez a 8-as kanyar kavicságyában kötött ki. Mivel a videón nem látszik, hogy a pálya melyik pontján tartózkodnak, ezért azt sem tudni, hogy közvetlenül vagy csak a kivetítőn látták az incidenst, de ez tulajdonképpen mindegy is.

Rossinak saját maga és szurkolói olvasata szerint minden oka megvan, hogy ellenszenvvel viseltessen Márquez iránt, hiszen még tavaly is nagy indulattal emlékezett vissza a 2015-ös eseményekre. Ennek tudatában esetleg néhányan azt is gondolhatnák, hogy örült annak, amit látott, de, ha így is volt, ezt nem mutatta.

A képsor alapján ugyanis egyértelműnek tűnik, hogy a kilencszeres világbajnok ugyan ösztönösen reagált, de sokkal inkább meglepettséget, mintsem bármiféle elégedettséget lehetett rajta felfedezni. Az egyetlen nem semleges reakció a lelátóról érkezett, hiszen a nézők bánkódtak Márquez hibája miatt, ám ez a helyszín ismeretében teljesen érthető.

Azt persze már végképp nem tisztünk megítélni, hogy Rossi valójában mit gondolt, egyáltalán mennyire foglalkozott Márquezzel abban a pillanatban. Az viszont aligha kérdés, hogy nem bánja egykori riválisának hibáját, hiszen ezzel tanítványa, Francesco Bagnaia közelebb került hozzá a tabellán. Arról nem is beszélve, hogy a spanyol versenyző összességében a kilencedik, a királykategóriát tekintve pedig a hetedik vb-címéért megy, amivel mindkét tekintetben utolérné a Doktort. Ami pedig a MotoGP-korszakot illeti, át is venné a vezetést tőle.

Rossi: A versenyzők mind idióták, és minél erősebbek, annál rosszabbak

Zarco elárulta, melyik csapatot választaná Razgatlıoğlu helyében

0

Johann Zarco szerint Toprak Razgatlıoğlu jobban járna, ha a Pramacnál kötne ki, amennyiben ténylegesen átigazol a MotoGP-be. Úgy véli, a töröknek különleges vezetési stílusa van, és mindkét oldal profitálna belőle, amennyiben ténylegesen nyélbe ütik az üzletet.

Az európai szezonok kezdetével a 2026-os átigazolási piac is felébredt téli álmából. A különböző híresztelések középpontjában jelenleg Pedro Acosta, valamint Toprak Razgatlıoğlu áll. A spanyol pilótát hiába köti szerződés a KTM-hez egészen 2026-ig, elsősorban a VR46-tal és a Hondával boronálják össze. A Superbike-vb címvédője pedig szintén az aszakaiak, valamint a Pramac látómezejébe került be.

A Honda helyzete egyáltalán nem egyszerű, hiszen Joan Mir is kontraktussal rendelkezik a következő szezonra, azaz mind Acosta, mind Razgatlıoğlu Luca Marini helyére pályázhatna. A képletbe azonban az elmúlt hetekben egy új változó is bekerült. Az aranyszárnyasok pilótái közül jelenleg az a Johann Zarco teljesít a legerősebben, akinek szintén nincsen bérelt helye 2026-ra. A franciával azóta megkezdődtek a tárgyalások, sőt, egyes információk szerint akár a gyári ülés is összejöhet neki.

Hiába nem jött létre az automatikus hosszabbítás, Zarco a gyári szereplésről tárgyal a Hondával?

„Egy dolog biztos: nagyon le vagyok nyűgözve tőle – áradozott Zarco Razgatlıoğluról a SPEEDWEEK.com-nak. – Amit ő tesz versenyzőként, az borzasztóan ritka. Létrehozott egy egyedi, már-már akrobatikus [vezetési] stílust. Ha átigazol a királykategóriába, nagyon izgalmas lesz azt látni, hogy mi mit fogunk tőle tanulni – vagy ő a MotoGP-től. Azt viszont nem tudom, hogy jelenleg a Honda vagy a Yamaha a legjobb tanulómotor.”

Ennek ellenére a 34 éves versenyző megnevezte azt a csapatot, ahová ő a török pilóta helyében menne: „Megértem, hogy [elsősorban] gyári csapatnál keres helyet. Ebben az esetben meg tudná kaparintani azt az ülést a Hondánál. Természetesen a saját szempontjaimat figyelembe véve én a Yamahát preferálnám. Nem tudok erről többet mondani, mivel saját magamra és a jelenlegi helyzetemre fókuszálok.”

Érik a szenzáció: elhárult a legnagyobb akadály Razgatlıoğlu MotoGP-debütálása elől

Persze azt nem lehet tudni, hogy a gyári Hondával kapcsolatos pletykák és Zarco ezen véleménye között van-e bármilyen kapcsolat. Amennyiben a hangvillások ajánlata érne célt, akkor jövőre a Pramac színeiben kellene keresni a jelenleg 28 éves versenyző nevét, ugyanis ott Jack Miller kontraktusa jár le az idény végével.

Egy dolog viszont nyilvánvaló. Razgatlıoğlu menedzsere, Kenan Sofuoğlu a Superbike-vb asseni fordulója alatt emlékeztetett rá, hogy akár néhány héten belül rendeződhetnek a kérdések. Amennyiben ténylegesen pont kerül az i-re, akkor egyrészt a 2026-os kirakós egy nagyon fontos darabja kerül a helyére, másrészt pedig azonnal eldől a dominó. És csak akkor fog igazán felbolydulni a teljes átigazolási piac…

Heteken belül eldőlhet Razgatlıoğlu jövője?

 

Így áll a Superbike-vb-tabella a cremonai forduló után

Ezen a hétvégén Cremonában vendégeskedett a Superbike-világbajnokság mezőnye. Nicolò Bulega mesterhármassal növelte összetettbeli előnyét Toprak Razgatlıoğluval szemben. Álvaro Bautista három dobogóval visszavette a tabella harmadik helyét Andrea Locatellitől.

A hétvégén Olaszországban tartották a Superbike-világbajnokság negyedik idei fordulóját. A cremonai megmérettetés Nicoló Bulegáról szólt, aki az első és a második futam mellett a Superpole versenyt is behúzta (valamint a Superpole-t is), amivel 198-ra növelte a pontjainak számát. Toprak Razgatlıoğlu konzisztens teljesítményt nyújtva mindhárom viadalon behozta második helyre a BMW-t, de 21-ről 34 bajnoki egységre nőtt a hátránya Bulegával szemben. Az első kettővel ellentétben a harmadik helyen volt változás, hiszen a három harmadik helyet szállító Álvaro Bautista átvette azt Andrea Locatellitől, aki ezúttal beleszürkült a mezőnybe. A gyártók között továbbra is Ducati, a csapatoknál pedig a bolognai márka gyári alakulata vezet magabiztosan.

Superbike: versenyzők
Helyezés Versenyző Motor Csapat Pont
1 Nicolò Bulega Ducati Aruba.it Racing – Ducati 198
2 Toprak Razgatlıoğlu BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 164
3 Álvaro Bautista Ducati Aruba.it Racing – Ducati 125
4 Andrea Locatelli Yamaha Pata Yamaha 118
5 Danilo Petrucci Ducati Barni Spark Racing Team 107
6 Sam Lowes Ducati Elf Marc VDS Racing Team 73
7 Andrea Iannone Ducati Team Pata Go Eleven 68
8 Xavi Vierge Honda Honda HRC 62
9 Michael van der Mark BMW ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 54
10 Scott Redding Ducati MGM Bonovo Racing 50
11 Remy Gardner Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 49
12 Axel Bassani Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 49
13 Iker Lecuona Honda Honda HRC 44
14 Alex Lowes Bimota Bimota by Kawasaki Racing Team 44
15 Dominique Aegerter Yamaha GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 41
16 Yari Montella Ducati Barni Spark Racing Team 22
17 Garrett Gerloff Kawasaki Kawasaki WorldSBK Team 19
18 Tarran Mackenzie Honda Petronas MIE Racing Honda Team 9
19 Bahattin Sofuoğlu Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 8
20 Ryan Vickers Ducati Motocorsa Racing 7
21 Tito Rabat Yamaha Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 3
22 Tetsuta Nagashima Honda Honda HRC 2
23 Jason O’Halloran Yamaha Pata Yamaha 0
24 Zaqhwan Zaidi Honda Petronas MIE Racing Honda Team 0
25 Jonathan Rea Yamaha Pata Yamaha 0
26 Gabriele Ruiu Ducati Bmax 0
Superbike: gyártók
Helyezés Csapat Pont
1 Ducati 227
2 BMW 166
3 Yamaha 128
4 Honda 78
5 Bimota 63
6 Kawasaki 19
Superbike: csapatok
Helyezés Csapat Pont
1 Aruba.it Racing – Ducati 323
2 ROKiT BMW Motorrad WorldSBK Team 218
3 Barni Spark Racing Team 129
4 Pata Yamaha 118
5 Honda HRC 106
6 Bimota by Kawasaki Racing Team 93
7 GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team 90
8 Elf Marc VDS Racing Team 73
9 Team Pata Go Eleven 68
10 MGM Bonovo Racing 50
11 Kawasaki WorldSBK Team 19
12 Yamaha Motoxracing WorldSBK Team 11
13 Petronas MIE Racing Honda Team 9
14 Motocorsa Racing 7

 

Bulega az egyik legrosszabb pályáján lépett előre, Razgatlıoğlunak „a második hely jobb, mint a semmi”

A cremonai Superbike-forduló második futamának dobogósai, Nicolò Bulega, Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista értékeltek a leintést követően. Bulega a pályáról, Razgatlıoğlu az erős Ducatikról, Bautista a fejlődésről beszélt.  

A második cremonai Superbike-futam a hétvégén megszokott mederben zajlott le, amiből már ki lehet találni, hogy ismét Nicolò Bulegát intették le az első helyen. A pole pozícióból rajtoló olasz pilóta – a Superpole versenyt is ő nyerte – ugyan az első körben elvesztette a vezetést Toprak Razgatlıoğluval szemben, de rövidesen újra az övé volt a spicc. Egy szép manőverrel visszaelőzte a vetélytársát, aki később már nem volt rá igazán veszélyes. Bulega így mondhatni „visszatért” az asseni kettős kiesése után, ráadásul az ausztráliait követően újabb mesterhármast ér el, amivel a tabella élén is megerősítette a helyét.

Reménykeltően indult, de sima lett – Bulega mesterhármassal távozik Cremonából

„Hihetetlen hétvége volt, különösen azért, mert itt, Cremonában teljesítettünk így – mondta Bulega a leintés után. – Ez a pálya eddig az egyik legrosszabb volt számomra, szóval ez is különlegessé teszi ezt az eredményt. Mindez azt jelenti, hogy tavalyhoz képest megtettünk egy lépést előrefelé, ami miatt nagyon boldog vagyok. Köszönöm a csapatomnak és a szurkolóknak, jövőre itt találkozunk!”

Razgatlıoğlu a második helyről indulva ismét második lett, a hétvégén már a harmadik alkalommal. „Belementem a csatába Nicolòval, de ő most nagyon erős volt, nagyon jó volt a tempója. Igazából az összes Ducati nagyon erős volt itt – tette hozzá az alanyai motoros. – Gratulálok Nicolònak és Álvarónak, valamint a teljes Ducatinak, nagyon erős hétvégét futottak a srácok. De én is keményen nyomtam, próbáltam a legjobbamat adni, és próbáltam fejlődni, hogy nyerni tudjak… Tudjátok, a második hely jobb, mint a semmi. Szóval azért örülök az eredménynek. Köszönöm a csapatomnak a jó munkát, hiszen péntektől kezdve sokat tudtunk fejlődni a hétvége folyamán. Meglátjuk, hogy mi lesz Mostban, de már nagyon várom, hogy ott újra harcolhassak a győzelemért.”

Álvaro Bautista szintén egy hármas sorozatot ért el Cremonában, csak ő harmadik helyekből. „Jó újra a dobogón állni – kezdte az értékelést a spanyol pilóta. – Különösen egy olyan hétvégén, mint ez, amely a péntekkel nem indult jól. Elégedett vagyok, mert a hétvége folyamán előre tudtam lépni abban, hogy miként érzem magam a motoron. Ma is jobb volt, mint tegnap, szóval újra megtettünk egy lépést. A [bukásokkal tarkított péntek miatt] a szombat olyan volt nekünk, mintha az lett volna a hétvége első napja. Onnan pedig előreléptünk, bár nem akkorát, hogy Nicolòval és Toprakkal harcolni tudjunk. De legalább csökkentettük a különbséget hozzájuk képest, ami boldoggá tesz. Mindig öröm itt, Olaszországban versenyezni, az itteni szurkolók előtt. Köszönöm mindenkinek, és boldog anyák napját kívánok minden édesanyának.”

Továbbra sem értenek egyet a korlátozásokkal a Ducatinál

Reménykeltően indult, de sima lett – Bulega mesterhármassal távozik Cremonából

0

Bár Toprak Razgatlıoğlu az első körben meg tudta lepni Nicolò Bulegát, elsősége pünkösdi királyság volt, mivel az olasz már a viadal első felében fordítani tudott, és végül a vasárnapi főfutamot is simán behúzta Cremonában. 

Vasárnap délután a hétvége második futamát is megrendezték a Superbike-világbajnokság negyedik fordulójában. Az élről – a délelőtthöz hasonlóan – Nicolò Bulega indulhatott, aki a délelőtti Superpole versenyt is magabiztosan húzta be. A táv ezúttal 23 körre rúgott. A levegő a felvezető kör kezdetén 26, az aszfalt 42 fokos volt.

Egyelőre elmaradt a nagy csata, Bulega lesimázta a cremonai Superpole versenyt

A rajt után az első három sorrendje nem változott, bár Toprak Razgatlıoğlu jobban kapta el a startot, de mind Bulega, mind Álvaro Bautista megtartotta pozícióját. Őket Xavi Vierge és Andrea Locatelli követték, a lázasan versenyző Sam Lowes pedig ismét csapnivaló rajtot vett.

Az 1. körben azonban a török rászánta magát az előzésre, és a 13-as kanyarban belülre ment és maga mögé utasította olasz kollégáját. Bulega viszont nem hagyta magát, és messze nem szakadt le Razgatlıoğluról, bár kezdetben nem tudott előzni az első körökben, első komolyabb támadását a 4. körben hajtotta végre.

Az első kettő harcát Bautista is páholyból követhette, nem szakadt le róluk. Bulega végül az 5. körben vette vissza a vezető pozíciót Razgatlıoğlutól, és azonnal magához ragadta a kezdeményezést. Eközben Andrea Iannone kezdett el visszesni, hiszen először Sam Lowesszal, majd Michael van der Markkal kellett csatáznia, a hollandnak pedig Iker Lecuonára kellett figyelnie.

A hátsó traktusban is zajlott az élet, ugyanis többen is idő előtt fejezték be. A szabadkártyával versenyző Gabriele Ruiu motorja megfőtt, valamint Tarran Mackenzie, Ryan Vickers és Tito Rabat is kiállt a versenyből, Dominique Aegerter pedig egy bukás után tápászkodott fel.

Elöl Razgatlıoğlu nem szakadt el teljesen Bulegáról, és folyamatosan ott tudott motorozni mögötte, hiszen nagyjából egy tempót teljesítettek. A mezőny sűrűjében pedig Iannone eközben folyamatosan veszítette a pozíciókat: először Lecuona, majd Van der Mark, végül Remy Gardner is levadászta az olaszt.

A 14. körre Bulega már több mint egy másodperces előnyt épített ki Razgatlıoğlu előtt. Eközben Sam Lowes újabb előzést hajtott végre, ezúttal Locatellivel szemben. Az olasz pedig nem sokkal később a megtáltosodó Lecuonát kapta meg játszótársként, aki hat körrel a vége előtt végre is hajtotta a manővert.

A 20. körre Bulega már két másodpercre növelte előnyét, míg ők pedig jelentősen meglógtak a senki földjén motorozó Bautistától. Az első négy (Bulega, Razgatlıoğlu, Bautista, Petrucci) megnyugodhatott, Vierge mögött azonban megkezdődött az Armageddon, ugyanis Sam Lowes és Lecuona is megérkezett. A 7-es számú Honda keményen gyűrte le csapattársát, amit a brit is ki tudott használni.

Bulega végül senkitől nem zavartatva söpörte be a cremonai hétvégét, mögötte Razgatlıoğlu, Bautista, Petrucci és Sam Lowes zárt, aki az utolsó pillanatban csente el az ötödik helyet Lecuonától.

A Superbike-vb második asseni futamának végeredménye

A Ducati főnöke nem kertelt, szerinte Bagnaia Jerezben elmaradt a várakozásoktól

0

Gigi Dall’Igna összességében ismét pozitívan értékelte az elmúlt versenyhétvégét. Francesco Bagnaia azonban szerinte elmaradt a várakozásoktól, elsősorban a főfutamon mutatott teljesítménye miatt. Úgy véli, hiányzott belőle valami, ami ahhoz kell, hogy ismét a győzelemért harcolhasson. Természetesen a Márquez testvérekről sem feledkezett meg, akiket hosszasan méltatott. 

A Spanyol Nagydíj ezúttal is a Ducatikról szólt, bár nem a szokásos konnotációban. Marc Márquez a főversenyen ismételten bukott, ezt pedig öccse tudta kihasználni a legjobban, és megszerezte élete első győzelmét a királykategóriában. A jerezi hétvége abból a szempontból is különlegesen zárult a bolognaiak számára, hogy a zsinórban elért huszonkettedik győzelmükkel egalizálták a Honda 1997-ben és 1998-ban felállított rekordját. Gigi Dall’Igna, a Ducati versenyrészlegének általános igazgatója elégedetten foglalta össze az európai nyitányt.

Marc Márquez bukott, Álex első MotoGP-győzelmével írt történelmet a Ducati Jerezben

„Huszonkettedik MotoGP-siker zsinórban! Beállítottuk a sorozatra vonatkozó rekordot, és Álex Márquez kiváló eredményének köszönhetően mindezt öt különböző pilótával tehettük meg. Emellett a szombati sprintverseny eredményéről sem szabad megfeledkezni, amikor hat Ducati foglalta el az első hat helyet. Egy folytonos álom a megdöntendő csúcsért és a sohasem csillapodó motivációért” – fogalmazott Dall’Igna.

„Pecco [Bagnaia] elmaradt a várakozásoktól, elsősorban azért, mert vasárnaponként mindig jobb teljesítménnyel rukkolt elő a szombathoz képest. Megvolt benne a kellő elszántság és harciasság, ezt láthattuk a szemkápráztató első körben. Viszont a versenytempójából hiányozott az a fajta élesség, amelyet mindannyian várhattunk volna tőle. Az a csúcsteljesítmény sem volt meg benne, amely ahhoz szükséges, hogy visszatérjen az elejébe. A bajnokság szempontjából megvizsgálva viszont szerzett egy értékes harmadik helyet, de továbbra is tény, hogy javulnunk kell” – jegyezte meg.

Bagnaia a tavalyi önmagát látja Álex Márquezben, akinek bátyjával szerinte hasonló gondjaik vannak

Dall’Igna a Márquez fivérekre is kitért: „Álex sikere hazai pályáján – az első a királykategóriában – történelmi és teljesen megérdemelt volt. Nemcsak azért, mert mint versenyzőt már jól ismerjük, hanem a tökéletes szezonkezdete miatt is, amelyet kiegyensúlyozottan, intelligensen, tempósan és gyorsan hozott. Az első MotoGP-győzelme nem is lehetett volna ennél különlegesebb. Az, hogy vezeti a bajnokságot, egy bónusz, amely mindent elárul erről a varázslatos hétvégéről és a Gresini hibátlan csapatmunkájáról. Gratulálok!”

Álex Márquez megtette, amihez korábban „még nem volt elég tökös”

„Mit mondhatnék Marcról? Sajnos volt egy hibája, amely korán bekövetkezett, jóval azelőtt, hogy kialakult volna a futam összképe és az erőviszonyok. Jobban tesszük, ha a következő feladatunkra összpontosítunk kétségek nélkül, de mindezt észben tartva. Azt azonban hozzá kell tenni – és nagyra értékeljük –, hogy a versenyző kitartása példaértékű volt. Mindenképpen vissza akart térni a pályára, és egy nagyon sérült motorral, figyelembe véve a körülményeket, egy csodálatos tizenkettedik helyet hozott a konyhára” – vélekedett.

„Az ellenfeleink összességében megmutatták, mire képesek. Ez természetesen minket nem lepett meg, sőt még inkább vonzóvá teszi a kihívásokat és ezt a csodálatos sportot. Ez egy emlékeztető volt arra nézve, hogy muszáj folyamatosan dolgoznunk, hogy növeljük a teljesítményünk szintjét és boldoggá tegyük a szurkolóinkat” – zárta sorait Dall’Igna.

Marc Márquezt az austininál jobban aggaszthatja jerezi hibája?

Egyelőre elmaradt a nagy csata, Bulega lesimázta a cremonai Superpole versenyt

0

Nicolò Bulega nagyon simán húzta be a Superbike-világbajnokság cremonai fordulójának vasárnapi Superpole versenyét. Mögötte Toprak Razgatlıoğlu és Álvaro Bautista zártak. 

A szokásoknak megfelelően vasárnap délelőtt megrendezték a Superbike-világbajnokság cremonai hétvégéjének Superpole versenyét, melyet Nicolò Bulega kezdhetett meg az élről. A versenytávot 10 körben határozták meg.

Bulega a végén verte meg Sam Lowest a pole-ért, Razgatlıoğlut csapattársa vitte az első sorba

A rajt simán alakult, Bulega tisztán eljött, Sam Lowes azonban ismét elrontotta a startot, azonban most csak az ötödik helyig csúszott vissza. Toprak Razgatlıoğlu jött fel a második helyre, mögöttük Álvaro Bautista és Andrea Iannone következtek a sorban. A mezőnyben közben Remy Gardner és Iker Lecuona vesztették sorban a pozíciókat.

Bulega és Razgatlıoğlu azonnal elkezdték leszakítani az ellenfeleket, és egymást kezdték kergetni. A török versenyző a harmadik kör elején érkezett meg az olasz hátsó kerekére, de ténylegesen támadni nem tudta. Iannone közben kiugrott a rajtnál, ezt a tettét egy dupla hosszú körös büntetéssel honorálták.

Bulega remekült menedzselte a verseny első felét, mivel sorozatban dobálta a körrekordokat, és magabiztosan kezdte leszakítani magáról Razgatlıoğlut. A harmadik hely kérdése azonban nyitott maradt, hiszen Lowes Bautistát kezdte el kergetni. Kicsit hátrébb Danilo Petrucci pedig Andrea Locatellit vadászta le.

Az utolsó pontszerző helyért Michael van der Mark és Iker Lecuona csatázott egy nagyot, azonban a spanyol versenyző elesett, így rövidre zárta ezt a kérdést. Bulega eközben kényelmes előnyt épített ki Razgatlıoğluval szemben, Lowes pedig egyáltalán nem talált fogást Bautistán.

Bulega végül simán behúzta a Superpole versenyt, mögötte Razgatlıoğlu, Bautista, Lowes és az ismét remeklő Xavi Vierge zárt.

A Superbike-vb cremonai Superpole versenyének végeredménye

Rossi: A versenyzők mind idióták, és minél erősebbek, annál rosszabbak

0

Valentino Rossi elárulta, ugyanannyira feszült a versenyhétvégéken, mintha ő is motorra ülne, hiszen ezt barátai, akadémiájának tagjai megteszik helyette. Kiemelte, hogy bár nehezen kezelhető a csapat, de nagyon jól szórakozik, valamint az edzés és az étrend fontosságát is hangsúlyozta.

Hiába, hogy már a negyedik éve nincs ott a MotoGP rajtrácsán Valentino Rossi, mégis tűzközelben maradt a legenda. Jelenleg is a VR46 tulajdonosa, és amikor csak teheti, kilátogat a versenyhétvégékre, mint ahogyan azt Loszáílban és Jerezben is láthattuk. Bármikor, amikor a Doktor egy hosszabb interjút ad, akkor mindig előkerül az eszköztárból a humor, az irónia, valamint a kendőzetlen őszinteség. Ez most sem alakult máshogyan.

Önmagában az, ha nem kell motorra ülni, épp megnyugtatja az embert. Rossi esetében azonban ez nem így van: „Sok mindent megváltoztat, hogy a pálya széléről nézem a versenyeket. Amíg az ember csinálja, összpontosít, koncentráltan megy el otthonról, a bemelegítés után pedig van egy olyan fázis, amikor halálra rémül, de ez a hibázástól való félelem. Amikor felveszi a ruháját és bemegy a bokszba, már nem gondol a félelemre. Most viszont, hogy otthonról nézem őket, mindig hihetetlenül feszült vagyok. Ott van a féltestvérem és a barátaim az Akadémiáról, szóval nehéz. Ugyanakkor azt kell mondanom, hogy a MotoGP-ben tapasztalható adrenalin páratlan. Egyetlen másik motorsport-kategória sem ér fel vele” – magyarázta a PoretCast podcastműsorában.

Rossi egy híres mondástól félt, ezért sokáig nem merte meghozni élete egyik legfontosabb döntését

2013-as alapítása óta akadémiája töretlenül robog előre, most pedig egyértelműen a csúcson van. A jelenlegi királykategóriás mezőnyben négy olyan versenyzőt is találhatunk, akik a „VR46 Riders Academy” tagjainak is mondhatják magukat: Francesco Bagnaia, Franco Morbidelli, Luca Marini és Marco Bezzecchi. Rajtuk kívül az utánpótlás is biztosítva van a jelenleg Moto2-ben vitézkedő Celestino Viettivel és a mindössze 15 éves Matteo Gabarrinival, aki nem mellesleg Bagnaia versenymérnökének a fia. A 46 éves expilóta róluk is beszélt.

„A versenyzők mind idióták, és minél erősebbek, annál rosszabbak. Nehezen kezelhetőek, de nagyon szórakoztató. Amikor versenyeztem, mindig együtt voltunk, [például] az edzőteremben, mindenfélét csináltunk. Most egy kicsit kevésbé, főleg a motoros edzéseiket felügyelem, mert én már nem járok minden nap kondizni. Edzek, de otthon.”

Miért hiányzott Katarban Rossiról, ami csapatának többi tagjáról nem?

A tréningek kapcsán pedig Rossi még egy fontos pontot kiemelt. Szerinte ez, mondhatni, kötelező értékkel bír, hiszen ahhoz, hogy valaki helyt tudjon állni a MotoGP forgatagában, teljes értékű sportembernek kell lennie, és bele kell tennie a megfelelő munkát.

„Hihetetlenül sokat dolgoznak, naponta legalább négy-öt órát töltenek az edzőteremben. Az étrendjükre is nagyon odafigyelnek, különösen a kisebb kategóriákban, ahol könnyűnek kell lenniük” – magyarázta, majd kitartott azon idézet mellett, hogy az életkor csak egy szám. – Amikor az ember fiatalokkal van, ő is fiatal lesz. Még rajongóként is jól érzem magam. Ha pedig az akadémista fiúk versenyeznek, még jobban élvezem.”

Rossiékat megverték hazai pályán, meglepő győzteseket avattak a Doktor háziversenyén