back to top
2025. augusztus 02. 15:33
Kezdőlap Blog Oldal 573

A szponzorok átejtették, így a csapatfőnöknek fel kellett hagynia a MotoGP-s szerepléssel

0

Még a legnagyobbaknak sem jön mindig össze. Jorge Martínez őszintén mesélt arról, miért hagyott fel a MotoGP-ben való szerepléssel, és összpontosít kizárólag a két kisebb kategóriára.

A spanyol csapattulajdonos az elmúlt években elvesztett néhány ismert szponzort. Ilyen volt például a malajziai Drive M7 energiaital-gyártó vagy a katari SAMA Global befektetési cég, amely a 2019. márciusi dohai GP-n  öt évre szóló szerződéssel mutatkozott be, ám pénzügyi téren nem teljesítette kötelezettségeit.

Aspar Martínez így emlékszik vissza:

„Említett szponzorral 5 évre állapodtunk meg, de egy év után borult minden. Ez az incidens pedig komoly pénzügyi gondokat okozott a csapatomnál.”

A Drive M7 2014-ben hároméves szerződést kötött, de már egy év után, két héttel a szezon kezdete előtt visszalépett.

„Egy évig fizettek, aztán semmi. Továbbra is próbálom rendezni a helyzetet, ezért kértem meg az ügyvédemet, hogy jöjjön el a Maláj Nagydíjra.”

Azóta Martínez szinte versenyről versenyre váltogatta a két kisebb kategória csapatainak szponzorait, míg a MotoE-ben végül az Open Bank lett a befutó.

Természetesen pozitív csalódások is érték már a spanyol csapatfőnököt ezen a téren:

„A Gaviota már 15 éve támogat.” – jegyezte meg Aspar a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában. „Most további két évre írtak alá. A Solunion és sok más hűséges szponzorom is van, például az Inde és a Valresa. Viszont a költségvetés drasztikusan változott a korábbi évekhez képest. A múltban a nagyvállalatok hajlandóak voltak 4-5 millió eurót költeni főszponzorként; ezek az idők már elmúltak.”

Az Aspar csapatokat évekig a Bank Bancaja is támogatta. Ezt a pénzintézetet azonban felvásárolta a La Caixa bankcsoport, amely ma az első számú bank Spanyolországban.

A 2018-as szezonban Jorge Martínez anyagi okokra hivatkozva elhagyta a MotoGP-t. Abban az időben arról számoltak be, hogy 3 millió eurós adósságot halmozott fel. Ám ez sem felelt meg teljesen a valóságnak.

„Több volt, de időközben minden adósságot törlesztettünk. Mióta 2018 végén pontot tettem a MotoGP-projekt végére, azóta minden jobb irányba változott. Most a GASGAS-szal a Moto3-as és Moto2-es géposztályokra koncentrálunk, és fiatal versenyzőket nevelünk.”

2023-ban Martínez a Moto3-ban David Alonsóval és Ryusei Yamanakával, a Moto2-ben a világbajnoki hatodik helyezett Jake Dixonnal és a Moto3-ból világbajnokként érkező Izan Guevarával versenyez majd.

Hihetetlen, alig épült fel sérüléséből, és ismét bukott a MotoGP-világbajnok (videó)

0

Edzés közben szenvedett kerékpárbalesetet Fabio Quartararo, amikor egykerekezni próbált. Szerencséjére lassú tempónál történt a bukás, így nem szenvedett újabb sérülést.

Fabio Quartararóra mostanában rájár a rúd sérülések terén. Malajziában eltörte az ujját, igaz, ez annyira nem zavarta, hiszen végül a műtéttől is elállt. Decemberben ennél jóval súlyosabb jóval súlyosabb baj érte, ugyanis motokrosszedzés közben elesett, és eltörött a keze. Ennek következtében nem is tudta elvégezni a megszokott felkészülést, hiszen motorra jó néhány hétig nem ülhetett.

Nemrég mi is beszámoltunk róla, hogy a Yamaha pilótája újra motokrosszozott, és egy videót is közzétett arról, ahogyan ugrat. Pár nappal később azonban örülhetett, hogy nem szenvedett súlyos sérülést, hiszen ismét edzés közben esett el. Igaz, most egy másik sportágról volt szó, és a lassabb tempónak köszönhetően végül megúszta, és ő maga is jót nevetett a történteken.

Quartararo bár két keréken, de kerékpáron edzett a Moto2-es Tony Arbolinóval, valamint az olasz versenyző személyi edzőjével, Ivan Lopez Alarconnal. 2021 MotoGP-világbajnoka egy ponton megpróbált egy wheelie-t, vagyis egykerekezett, de a manőver meglehetősen balul sült el: a 23 éves motoros néhány pillanat múlva az aszfalton találta magát.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Fabio Quartararo (@fabioquartararo20) által megosztott bejegyzés

A lassú tempó miatt ez az eset szerencsére nem végződött sérüléssel, ellenkező esetben Quartararo akár bajba is kerülhetett volna nem sokkal az előszezoni tesztek előtt. Így viszont az érintett is tudott nevetni a történteken: az esetről ugyanis videó is készült, amelyet a 11-szeres MotoGP-futamgyőztes megosztott saját Instagram-oldalán.

Tudtam, hogy a biciklizés nem nekem való” – szólt a bejegyzés szövege. Quartararo egyébként olyannyira humorosan fogta fel az egészet, hogy a videó végén lényegében még ki is nevette saját magát. A Yamaha vezetősége azonban már aligha gondolja ennyire viccesnek a történteket, hiszen versenyzőjük akár meg is sérülhetett volna a trükközés közben.

A poszt alá egyébként több egykori és jelenlegi motorversenyző hozzászólt, de más sportolók is kommenteltek. Dani Pedrosa és Cal Crutchlow egyaránt azt fejtegette, hogy a fékekkel valami gond volt, míg Jorge Lorenzo Álvaro Bautista esetét idézte fel, aki a 2009-es 250 köbcentis világbajnokság brnói futama után bukott egykerekezés közben. Más felhasználók a közösségi médiában viccesen megjegyezték, hogy még ennek a kerékpárnak is nagyobb a teljesítménye, mint a Yamahának, és bizonyára ez okozta a bukást.

A Pramac versenyzője elmondta, mi okozta a legnagyobb fejtörést számukra 2022-ben

0

Jorge Martínnak nem jött össze a hőn áhított gyári ülés, most beszélt arról, mi jelentette számukra a legnagyobb problémát 2022-ben.

Jorge Martín elárulta, hogy a Pramac Racing tavaly küszködött a motorral. A Pramac Racing versenyzője, lemaradt a gyári Ducati csapathoz való előléptetésről, helyette Enea Bastianini kapta meg a lehetőséget, hogy a regnáló bajnok Francesco Bagnaia csapattársa legyen a MotoGP 2023-as versenyzői felállásában.

Martín tavaly az időmérőkön rendkívül jól teljesített, hiszen öt pole pozíciót szerzett – köztük az utolsó három forduló mindegyikén -, és végül a MotoGP-tabella kilencedik helyén fejezte be a szezont.

„2022-ben szenvedtünk a motorral, de tudjuk, hogy jön egy új, és amikor Valenciában kipróbáltam, nagyon tetszett” – mondta a Prima Pramac 2023-as csapatbemutatóján.  „Javulnunk kell még az aerodinamikával és a futóművel is.”

Martín és Johann Zarco profitálhat abból, hogy a legújabb Desmosedici gépeket használhatja.

A spanyol versenyző azonban kilátásba helyezte azt is, hogy 2024-re eligazol az olasz márkától. A pletykák szerint benne van a pakliban, hogy a gyengélkedő Morbidelli helyét foglalja el a gyári Yamaha csapatánál.

Martín arról is beszélt, hogy kiket lát a legnagyobb ellenfélnek a következő szezonzban. „Ellenfelek? Bagnaia, Bastianini, Fabio Quartararo, Marc Márquez” – mondta. „Úgy néz ki, hogy Marc egészséges. És Aleix Espargaró és Maverick Viñales is esélyes lehet az Apriliákkal.

„Ez most mindent vagy semmit, vagy nyersz, vagy a hatodik helyen végzel.  2022-ben azt reméltem, hogy többet tudok előrelépni, de mindenesetre pozitív volt: pontokat szereztünk, még több pole-t… De ennél többet reméltünk, nem ez volt a cél. Most már a harmadik évemet töltöm a csapatnál, és ilyen még nem történt velem, ez mindenképpen segít abban, hogy egy csapatot alkossunk. Erre volt szükség.”

A holtszezonjáról így nyilatkozott: „Edzettem, de egy kicsit pihentem is, egy hetet töltöttem Balin. Most úgy érzem, készen állok, 100%-os vagyok, és nagyon várom a kezdést.”

 

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jorge Martin Almoguera (@89jorgemartin) által megosztott bejegyzés

Lorenzo dögös táncosokkal és egy Rossi-dublőrrel ropta (videó)

0

Jorge Lorenzo egy spanyol tehetségkutatóban szerepel, és legutóbb táncolnia kellett. Az ötszörös világbajnok emlékezetes műsorszámot adott elő a táncosokkal, hiszen többek között Michael Jacksont, majd egy dublőr segítségével Valentino Rossit is megidézte.

Jorge Lorenzo jól láthatóan a MotoGP-ből való 2019-es visszavonulása óta is megtalálja a helyét. A spanyol versenyző rendszeresen szerepel különböző tevíziós műsorokban, ezúttal egy tehetségkutatóban tűnt fel. Az ötszörös világbajnok egykori motorversenyző nem akármilyen műsorszámot adott elő az El Desafío elnevezésű műsor legutóbbi adásában.

Ez már egyébként a harmadik adás volt, és a 35 éves exmotoros korábban is kitett magáért. Az első alkalommal három méter magasan kellett légdeszkáznia, és sikerült megnyernie saját párbaját. A következő részben pedig szembe kellett néznie egyik legnagyobb félelmével, és úgy kellett végigmennie egy pályán, hogy közben szó szerint lángolt, persze természetesen védőöltözetet viselt.

A mostani adásban azonban talán még emlékezetesebbet alakított, és megmutatta tánctudását a nagyvilágnak. A 47-szeres MotoGP-futamgyőztes hat táncoslány segítségével adta elő koreográfiáját, amelyben több ikonikus mozdulat is helyet kapott. Egyebek mellett az ún. moonwalk révén megidézte Michael Jacksont, majd a szintén jól ismert, robotra hajazó mozdulatsort is előadta.

Itt azonban még nem volt vége, ugyanis az előadás egy pontján előkerült Valentino Rossi is. Na jó, valójában csak az olasz pilóta dublőréről van szó, mindenesetre az ő segítségével Lorenzo felelevenítette a rivalizálásukat. Abból a szempontból egyébként mindez nem volt váratlan, hogy az öltözet a szerelőkére emlékeztetett, és a motor, valamint a gumiabroncsok elég hamar megjelentek.

Lorenzo, valamint a Rossi-dublőr is a gumikon ült, amelyek a motorokat voltak hivatottak jelképezni, és kanyarodást imitáltak, majd egy ponton összeütközött a válluk. Bár akadnak, akik szerint ezzel a 2010-es Japán Nagydíjra akartak visszaemlékezni, ahol kétszer is összeértek, ám ott pont fordítva voltak egymás mellett, így minden bizonnyal ez csak általánosságban szólt a rivalizálásuknak. „Rossi” ezt követő gesztikulálásával pedig az egész olasz nemzetet kiparodizálták.

Az előadás után egyébként Lorenzo tisztelettel beszélt egykori ellenfeléről és csapattársáról, és kijelentette, hogy mindketten bajnokok. Bár viszonyuk egy időben nagyon elmérgesedett, azóta sokat javult a kapcsolatuk. Olyannyira, hogy elmondása szerint Rossi még a farmjára is meghívta őt, és korábban azt is elárulta, szívesen lenne ismét a csapattársa – immáron négy keréken.

Az ex-MotoGP versenyző egy megvadult bikához hasonlította Ducatiját

0

A Superbike-világbajnokság kétnapos tesztjén, Jerezben Danilo Petrucci stabil teljesítményt nyújtott a Barni Racing Ducati V4R motorjával. Az olasz azonban még nem barátkozott meg a motorkerékpárral.

Danilo Petrucci a 2023-as Superbike-világbajnokság legtapasztaltabb újonca. Az egykori MotoGP-pilótának a Barni Racingnél gyári felszerelés áll a rendelkezésére. A MotoAmericából is ismeri a motorkerékpárt, de ott Dunlop gumikkal versenyzett.

A héten zajlott teszten összességében a 8. helyen végzett, ami erős kezdés az olasz részéről a világbajnoki mezőnyben. A tavalyi győztes trió ismét összeállni látszik, hiszen a teszt Razgatlıoğlu – Rea – Bautista sorrendben ért véget az élen.

Mindazonáltal Petrucci minden, csak nem elégedett. „Elégedett vagyok a versenytempóval, minden egyes körrel sikerült egy kicsit javulnom. Az ok, amiért nem vagyok teljesen elégedett, az az új gumikkal való érzés” – magyarázta a Ducati versenyzője a SPEEDWEEK.com-nak. „Még mindig nem értem, hogyan tudom a legtöbbet kihozni a motorból ezzel. Amikor nyomom, az idők nem lesznek jobbak, sőt, inkább rosszabbak. Ha lazán veszem, akkor jobban megy. Kísérleteztünk egy kicsit a beállításokkal, és kipróbáltunk különböző dolgokat, de semmitől nem lettem okosabb. Normális esetben egy új gumi jobb teljesítményt kell, hogy lehetővé tegyen, de nálam ez csak négy-öt kör után következett be.”

Petrucci a leggyorsabb körét a kvalifikációs gumival érte el. „De ez csak 0,2 másodpercet adott nekem. Az SC0-val 1:39,5 percet, az SCQ-val pedig 1:39,3 percet motoroztam – ráadásul nagy kockázatot vállalva. Olyan érzés volt, mintha egy bikát ülnék meg! Valószínűleg azért, mert jó régóta nem használtam kvalifikációs gumit. Azt hiszem, 2009-ben az olasz sorozatban”mondta Petrucci. „Még sokat kell javítanunk a beállításokon, mert a Ducati folyamatosan meglep. Néha szeretnék valamit csinálni a motorral a fékezésnél, de egyszerűen nem engedi. Vagy a kigyorsításnál, amikor a motor megcsúszik, mert gondjaink vannak a tapadással. Még mindig túl sokat kell küzdenem a V4R-rel. Jelenleg még mindig nem bízom eléggé a motorban.”

A küzdelem a kezén is meglátszik:

A motor vagy a versenyző jelenti a különbséget? – A világbajnok elárulja

0

A MotoGP rajongóit mindig is érdekelte, hogy vajon az aerodinamikai újítások, az elektronika és az eszközök korában a versenyző vagy a motor a kulcsszereplő? Pecco Bagnaia választ adott erre a kérdésre.

Bagnaia jóvoltából a Ducati tavaly 15 év után először nyerte meg a világbajnoki címet a királykategóriában. Nem ez az egyetlen ok, amiért a Desmosedici a MotoGP abszolút referenciamotorjának számít. Újra és újra felmerül a kérdés, hogy a versenyző vagy inkább a motor jelenti-e a különbséget. Emellett milyen arányban?

A világbajnok így vélekedzik: „Egyértelmű, hogy a motor nagy különbséget jelent, mivel egyre versenyképesebb. Köszönhetően a kipörgésgátlónak, az elektronikának stb. Azonban úgy gondolom, a versenyző az, aki képes menedzselni a gumikopást, kezelni a féktávokat. A motoron a versenyző teszi a különbséget.” – idézi Bagnaiát a SPEEDWEEK.com.

„Ez eléggé világossá válik, ha megnézzük az előző évek eredményeit. Marc Márquez az egyetlen, aki Hondával nyert. Casey Stoner volt az egyetlen, aki Ducatival. Vale pályafutása minden korszakában az élen volt, még akkor is, amikor a Yamaha nem volt annyira versenyképes. Az elmúlt években mindig az élen voltam, világbajnoki második és világbajnoki első helyezettként. A versenyző teszi a különbséget, még most is, de hogy ez hány tizedet jelent, azt nem tudom megmondani.”

„Szerintem egy versenyző teljesítménye az időmérőn mutatkozik meg leginkább azáltal, hogyan kezeli a gumik elhasználódását. Voltaképpen a versenyeken is ugyanez a képlet. Nagyon okosnak kell lenni és nagyon simán kell vezetni. Ezért úgy vélem, hogy az időmérőn futott legjobb idő és a verseny 15 köre után lehet következtetni egy versenyző szintjére.

A Superbike-világbajnok vérig sértette Ana Carrascót

0

Amellett, hogy az összes WorldSBK-csapat és számos World Supersport-alakulat is részt vett a jerezi pályán tartott legutóbbi privát teszteken, a paddockon kívüli versenyzők is kihasználták, hogy a Kawasaki lefoglalta a pályát.

Román Ramos például az ESBK-s Kawasaki Ninja ZX-10RR-rel rótta a köröket, emellett Sam Lowes-t is láthattuk a saját Yamaha R1-esével, mielőtt idén először Moto2-es motorra ült volna. A jerezi teszten a BOE Motorsport duója is jelen volt, amely idén ismét David Muñoz és Ana Carrasco révén a Moto3-as világbajnoki címért száll harcba. A spanyol és a murciai versenyző végig két 600-as motor kormányánál ült.

Nem hiányozhatott a tesztről Álvaro Bautista sem, aki már az új Panigale V4R nyergében tündökölt:

„A legnagyobb különbség a motor karaktere a korábbihoz képest. Az új motor simább, könnyebben vezethető, az erőleadás lineárisabb. Reggel a régi motorral mentem, a leggyorsabb köröm azonban az újjal volt. Az az érzésem, hogy sok lehetőség rejlik benne. Van még min dolgoznunk, de az első benyomás abszolút jó.”

Az első napon, szerdán azonban az andalúziai pálya első kanyarjában bukott a spanyol. Még aznap délután a regnáló WorldSBK-bajnokot megkérdezték a balesetről és annak okairól, és Bautista így magyarázta az esetet:

„Ana Carrasco volt előttem az egyenesben, és amikor fékeztem, túl gyorsan érkeztem meg mögé. Egyenesbe kellett tennem a motort, letértem az ideális ívről és egyszerűen elment az eleje.” –  idézte a Ducati versenyzőjét a Speedweek.com.

Bautista azt is hozzátette, hogy Carrascónak az amatőrökkel kellene versenyeznie, mivel a körideje 10 másodperccel lassabb volt a többiekhez képest:

„Jelenleg túl lassú ahhoz, hogy a Superbike és Supersport pilótákkal versenyezzen. Nem túl biztonságos.”

Ana a közösségi oldalain keresztül keményen reagált az Aruba.it Racing versenyzőjének szavaira, és más szemszögből szemlélte a jerezi az 1-es kanyarban történteket.

„Azért mondod, hogy amatőr, mert nő vagyok?” – kérdezte Carrasco, Bautista korábbi kijelentéseit idézve.

„Láttam a tábládat a célban, és tudtam, hogy jönni fogsz. A T1 és a T2 között belül voltam, megfordultam, hogy megnézzem, mikor mész el, és láttam, hogy elestél… szóval ne beszélj hülyeségeket.” – fakadt ki Ana Carrasco.

Személyiségét Rossihoz hasonlítják, már „csak” a bajnoki címek száma hibádzik

0

Fabio Quartararo célja, hogy a „személyiséget” a bajnoki címekkel párosítsa – akárcsak a nagy Valentino Rossi.

Valentino Rossi kétségkívül a MotoGP egyik legnagyobb legendája, Fabio Quartararo pedig a feltörekvő nemzedék oszlopos tagja. Egy világbajnoki címe már van a királykategóriában, célja, hogy még többet elhódítson. 23 éves korával még mindig a legfiatalabb versenyző a mezőnyben, közben pedig egyre tapasztaltabb is, hiszen idén fogja megkezdeni negyedik szezonját a legjobbak között. Tudja, hogy a személyiség fontos, de természetesen nem minden.

„Az, hogy megvan a személyiségem, nagyszerű dolog, mert néhány versenyző lehet szupergyors, de nincs meg a személyiségük” – mondta a Road Racing Worldnek. „Én pedig úgy érzem: ‘Oké, megvan a saját személyiségem’.  Sokan azt mondják, hogy a karizmám közel áll Valentinóéhoz. Ez egy nagyszerű dolog.”

Rossi MotoGP-karrierje 19 évig tartott, bár az utolsó 12 szezonjában nem tudott bajnokságot nyerni, miután a Yamahát a Ducatira cserélte, majd visszatért a Yamahához.

Quartararo nem tervezi, hogy olyan hosszúra nyújtaja pályafutását, mint a „Doktor”: „Szeretnék még 10 évet a MotoGP-ben tölteni. Ez nagyban függ attól, hogy lesznek-e sérüléseim. Remélhetőleg nem lesz annyi sérülésem, de természetesen 32 vagy 33 éves koromig szeretnék motorozni.”

A francia 2022-ben nem tudta megvédeni a címét, hiszen Francesco Bagnaia óriási felzárkózást bemutatva az élre tört. Quartararo küzdelmeinek nagy részét a Yamaha motorjának tulajdonították.

A februári sepangi teszten többet fog megtudni a 2023-as motorjáról: „Igen, azonnal. Az első öt kör alatt tudni fogom, hogy jó-e a motor vagy sem, különösen a végsebességről. A futómű és minden más tekintetében még többet kell megtennem, de a motorról rögtön tudni fogom, hogy jobb-e vagy sem.”

A korábbi világbajnok elképesztő fájdalmat élt át bukása után

0

Annak ellenére, hogy csütörtök dél előtt nem sokkal csúnya balesetet szenvedett, Toprak Razgatlıoğlu az első helyen zárta a jerezi tesztet. Azonban ez nem volt egyszerű a török számára.

A 26 éves versenyző a jerezi teszt második napján, nem sokkal dél előtt nagy megdöbbenést okozott a Yamaha boxában, amikor a harmadik kör utolsó kanyarjának fékezése közben óriásit bukott. Bár Topraknak nagy szerencséje volt, az R1-ese totálkárosra tört.

„Nagyon nagy tempós bukás volt – nem esem gyakran, de amikor esem, akkor nagyot” – mondta Razgatlıoğlu a SPEEDWEEK.com-nak. „Meghúztam a féket és buktam, ez nem volt normális. A motor megütött, amikor elestem, és most fájdalmat érzek a bal alsó lábszáramban. Remélem, hogy semmi sem tört el. Először biztos voltam benne, hogy eltört a lábam, hihetetlen fájdalmaim voltak. Aztán megpróbáltam mozgatni a lábam és újra tudtam járni.”

Még aznap délután láttuk a Yamaha ászát ágaskodni, „hogy melegen tartson” – mondta nagy vigyorral. Valószínűleg nem tört el semmije, de a török tudja: „Biztos vagyok benne, hogy a fájdalom éjjel gyötörni fog.”

Miller kifejtette, hogy miért fontos a jó hangulat a csapatban, amiért ő mindent meg is tesz

0

A KTM csapatbemutatója után Jack Millert faggatták az újságírók. Íme az ausztrál versenyző válaszai.

Az interjúban Jack Miller beszél a jó csapathangulat megteremtésének művészetéről, a motokrossz iránti szenvedélyéről és arról, hogy miért hisz abban, hogy a KTM-mel már korán meghozhatja a kívánt eredményeket.

A KTM versenyzőjének feltették azt a kérdést, hogy érzi-e a nyomást, hogy mihamarabb hozzászokjon új versenygépéhez, hiszen mégiscsak egy gyári motoron ül. „Természetesen.” – válaszolta az ausztrál. „Mindannyian az első futamtól kezdve az élen akarunk lenni. De van még három tesztnapunk februárban Sepangban és három márciusban Portimãóban. De igaz: mindannyiunknál ketyeg az óra. Minden érintett eredményt akar látni. Rengeteg pénz, rengeteg munkaidő és mérnöki tudás van a projektben. Az teljesen a pilótákon múlik, hogy a versenypályán mindent kipréselnek-e a motorokból. De én megpróbálom ezt egy kicsit kizárni.

Tudom, hogy ha a téli tesztek során megbarátkozom a motorral, és a saját igényeimhez igazítom a KTM-et úgy, hogy az én motoromnak érezzem, akkor az eredmények is meg fognak felelni az elvárásoknak. A MotoGP-ben eltöltött nyolc év tapasztalatával és a tudásommal a legjobbat fogjuk kihozni a motorból, és azon leszünk, hogy tisztességes eredményeket érjünk el.”

Kitértek Miller egyik szenvedélyére, a motokrosszra is, ahol a KTM nagyszerű eredményeket ér el. Arra a kérdésre, hogy mennyire fontosak a motokrossz edzések a szezonra való felkészülés során, a versenyző elmondta: „Az elmúlt öt évben talán az egyik leghűségesebb KTM-vevő voltam, mivel az előző gyártóm nem készített terepmotorokat. Igen, és most bővítettem a gyűjteményemet. Egy 2023-as évjáratú KTM 450 SX-F-et szereztem be. Most várom az újabb kiegészítőket. Most adtam el a 250 köbcentis MX kétüteműmet, és a 300-as TPI-mnek fogok egy kis átalakítást adni. És várok egy új 125-ös KTM-et is, a régi még a tulajdonomban van. Még nem szabadultam meg tőle. Imádom ezt az izét.

Mindig is motokrosszoztam. Talán ez a legnagyobb szenvedélyem a MotoGP mellett. És nem számít, hány éves vagyok, ez mindig visszavisz a gyökereimhez, a motorozáshoz. A motokrossz volt az oka annak, hogy beleszerettem a sportba.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jack Miller (@jackmilleraus) által megosztott bejegyzés

A versenyzők hátterét biztosítják a csapattagok, a sikerben pedig hatalmas szeletet kap az, hogy milyen a hangulat az istállón belül. Miller számára pedig nagyon fontos a jó kapcsolat, hiszen ő is tudja, hogy nélkülük nehéz jól teljesíteni.

„Az év nagy részét a versenycsapat srácaival töltjük. Versenyzőként gyakorlatilag az ő kezükbe teszed az életed, ők felelnek minden egyes anyáért és csavarért, ami a motorodra kerül. Ezért szeretem, ha jó a kapcsolatom a csapattal. 2023 egy nagyon-nagyon más év lesz, mert a sprint versenyek is újak lesznek. Minden eddiginél jobban kell majd támaszkodnunk a srácokra a boxban.

Szükséged van egy csapatnyi jó technikusra, akikben megbízhatsz és akiket motiválhatsz. Természetesen versenyzőként igyekszel 100 százalékos teljesítményt nyújtani. A jó környezet pedig segít abban, hogy az utolsó 10 százalékot is kihozd magadból, a szerelőkkel és a mérnökökkel együtt.

Ha megfelelő a légkör, akkor mindenki még jobban igyekszik, kihozzák magukból a maximumot, még akkor is, ha már így is sokat kérsz tőlük. Nem szabad elfelejteni: a csapat számára a munka kedd délután kezdődik – és vasárnap délutánig nem áll le, addig éjjel-nappal nyomják. A csapat megállás nélkül igyekszik a lehető legjobban támogatni téged. A jó hangulat megteremtése tehát a legkevesebb, amit egy versenyző tehet.”

Tesz a jó hangulatról, az biztos.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Red Bull Motorsports (@redbullmotorsports) által megosztott bejegyzés

Az ausztrál pilóta a beszélgetés végén elmondta, mennyire hálás, hogy a MotoGP mezőny része lehet.

„Ha visszatekintek, csodálatos, hogy még mindig itt vagyok a 28 évemmel. Igen, a MotoGP-ben őrülten magas a színvonal. Annyi kiváló motor van, annyi nagyszerű versenyző. Az idők és a küzdelmek szorosabbak és izgalmasabbak, mint valaha.

Elképesztő, hogy részese lehetek ennek a bajnokságnak, és egyike lehetek azoknak a srácoknak, akik a MotoGP ilyen versenyképes korszakában a csúcson vannak. Ez talán a legjobb időszak a sportág történetében. Felemelő érzés, hogy néhány ilyen kiemelkedő névvel lehetek kapcsolatban, akik ma itt vannak.”