back to top
2025. augusztus 03. 01:08
Kezdőlap Blog Oldal 574

A korábbi világbajnok elképesztő fájdalmat élt át bukása után

0

Annak ellenére, hogy csütörtök dél előtt nem sokkal csúnya balesetet szenvedett, Toprak Razgatlıoğlu az első helyen zárta a jerezi tesztet. Azonban ez nem volt egyszerű a török számára.

A 26 éves versenyző a jerezi teszt második napján, nem sokkal dél előtt nagy megdöbbenést okozott a Yamaha boxában, amikor a harmadik kör utolsó kanyarjának fékezése közben óriásit bukott. Bár Topraknak nagy szerencséje volt, az R1-ese totálkárosra tört.

„Nagyon nagy tempós bukás volt – nem esem gyakran, de amikor esem, akkor nagyot” – mondta Razgatlıoğlu a SPEEDWEEK.com-nak. „Meghúztam a féket és buktam, ez nem volt normális. A motor megütött, amikor elestem, és most fájdalmat érzek a bal alsó lábszáramban. Remélem, hogy semmi sem tört el. Először biztos voltam benne, hogy eltört a lábam, hihetetlen fájdalmaim voltak. Aztán megpróbáltam mozgatni a lábam és újra tudtam járni.”

Még aznap délután láttuk a Yamaha ászát ágaskodni, „hogy melegen tartson” – mondta nagy vigyorral. Valószínűleg nem tört el semmije, de a török tudja: „Biztos vagyok benne, hogy a fájdalom éjjel gyötörni fog.”

Miller kifejtette, hogy miért fontos a jó hangulat a csapatban, amiért ő mindent meg is tesz

0

A KTM csapatbemutatója után Jack Millert faggatták az újságírók. Íme az ausztrál versenyző válaszai.

Az interjúban Jack Miller beszél a jó csapathangulat megteremtésének művészetéről, a motokrossz iránti szenvedélyéről és arról, hogy miért hisz abban, hogy a KTM-mel már korán meghozhatja a kívánt eredményeket.

A KTM versenyzőjének feltették azt a kérdést, hogy érzi-e a nyomást, hogy mihamarabb hozzászokjon új versenygépéhez, hiszen mégiscsak egy gyári motoron ül. „Természetesen.” – válaszolta az ausztrál. „Mindannyian az első futamtól kezdve az élen akarunk lenni. De van még három tesztnapunk februárban Sepangban és három márciusban Portimãóban. De igaz: mindannyiunknál ketyeg az óra. Minden érintett eredményt akar látni. Rengeteg pénz, rengeteg munkaidő és mérnöki tudás van a projektben. Az teljesen a pilótákon múlik, hogy a versenypályán mindent kipréselnek-e a motorokból. De én megpróbálom ezt egy kicsit kizárni.

Tudom, hogy ha a téli tesztek során megbarátkozom a motorral, és a saját igényeimhez igazítom a KTM-et úgy, hogy az én motoromnak érezzem, akkor az eredmények is meg fognak felelni az elvárásoknak. A MotoGP-ben eltöltött nyolc év tapasztalatával és a tudásommal a legjobbat fogjuk kihozni a motorból, és azon leszünk, hogy tisztességes eredményeket érjünk el.”

Kitértek Miller egyik szenvedélyére, a motokrosszra is, ahol a KTM nagyszerű eredményeket ér el. Arra a kérdésre, hogy mennyire fontosak a motokrossz edzések a szezonra való felkészülés során, a versenyző elmondta: „Az elmúlt öt évben talán az egyik leghűségesebb KTM-vevő voltam, mivel az előző gyártóm nem készített terepmotorokat. Igen, és most bővítettem a gyűjteményemet. Egy 2023-as évjáratú KTM 450 SX-F-et szereztem be. Most várom az újabb kiegészítőket. Most adtam el a 250 köbcentis MX kétüteműmet, és a 300-as TPI-mnek fogok egy kis átalakítást adni. És várok egy új 125-ös KTM-et is, a régi még a tulajdonomban van. Még nem szabadultam meg tőle. Imádom ezt az izét.

Mindig is motokrosszoztam. Talán ez a legnagyobb szenvedélyem a MotoGP mellett. És nem számít, hány éves vagyok, ez mindig visszavisz a gyökereimhez, a motorozáshoz. A motokrossz volt az oka annak, hogy beleszerettem a sportba.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Jack Miller (@jackmilleraus) által megosztott bejegyzés

A versenyzők hátterét biztosítják a csapattagok, a sikerben pedig hatalmas szeletet kap az, hogy milyen a hangulat az istállón belül. Miller számára pedig nagyon fontos a jó kapcsolat, hiszen ő is tudja, hogy nélkülük nehéz jól teljesíteni.

„Az év nagy részét a versenycsapat srácaival töltjük. Versenyzőként gyakorlatilag az ő kezükbe teszed az életed, ők felelnek minden egyes anyáért és csavarért, ami a motorodra kerül. Ezért szeretem, ha jó a kapcsolatom a csapattal. 2023 egy nagyon-nagyon más év lesz, mert a sprint versenyek is újak lesznek. Minden eddiginél jobban kell majd támaszkodnunk a srácokra a boxban.

Szükséged van egy csapatnyi jó technikusra, akikben megbízhatsz és akiket motiválhatsz. Természetesen versenyzőként igyekszel 100 százalékos teljesítményt nyújtani. A jó környezet pedig segít abban, hogy az utolsó 10 százalékot is kihozd magadból, a szerelőkkel és a mérnökökkel együtt.

Ha megfelelő a légkör, akkor mindenki még jobban igyekszik, kihozzák magukból a maximumot, még akkor is, ha már így is sokat kérsz tőlük. Nem szabad elfelejteni: a csapat számára a munka kedd délután kezdődik – és vasárnap délutánig nem áll le, addig éjjel-nappal nyomják. A csapat megállás nélkül igyekszik a lehető legjobban támogatni téged. A jó hangulat megteremtése tehát a legkevesebb, amit egy versenyző tehet.”

Tesz a jó hangulatról, az biztos.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Red Bull Motorsports (@redbullmotorsports) által megosztott bejegyzés

Az ausztrál pilóta a beszélgetés végén elmondta, mennyire hálás, hogy a MotoGP mezőny része lehet.

„Ha visszatekintek, csodálatos, hogy még mindig itt vagyok a 28 évemmel. Igen, a MotoGP-ben őrülten magas a színvonal. Annyi kiváló motor van, annyi nagyszerű versenyző. Az idők és a küzdelmek szorosabbak és izgalmasabbak, mint valaha.

Elképesztő, hogy részese lehetek ennek a bajnokságnak, és egyike lehetek azoknak a srácoknak, akik a MotoGP ilyen versenyképes korszakában a csúcson vannak. Ez talán a legjobb időszak a sportág történetében. Felemelő érzés, hogy néhány ilyen kiemelkedő névvel lehetek kapcsolatban, akik ma itt vannak.”

Drámai kezdés a Superbike mezőnyének – bukó bajnokok, tündöklő újoncok

0

Igencsak drámaira sikeredett a Superbike mezőny előszezon kezdete – Jerezben teszteltek a versenyzők.

Első nap

A Superbike Világbajnokság idei tesztelésének első napja a Circuito de Jerez – Angel Nieto pályán drámai eseményekkel telt. A 2021-es bajnok Toprak Razgatlıoğlu két tizedmásodperccel előzte meg az idejét üldözőket, a regnáló bajnok Alvaro Bautista előtt zárta az első etapot. Bautista délután bukott, míg az újonc Danilo Petrucci meggyőzően debütált.

Toprak Razgatlıoğlu 1’38.597-es időt ért el és 60 kört teljesített. A 2021-es bajnok a Yamaha YZF R1-es hátsó részére összpontosított, hogy javítsa a tapadást és a gyorsulást, a 2023-as gépére új lengőkart is kapott.

A regnáló bajnok Álvaro Bautista a délutáni edzésen az 1-es kanyarban elesett. A bukást követően vissza tudott hajtani a Panigale V4 R-rel a boxba. Bautista 88 kört teljesített, legjobb ideje 1’38.851 mp volt. Csapattársa, Michael Ruben Rinaldi, aki arra koncentrált, hogy jó érzést szerezzen a motorjával, majdnem négy tizeddel maradt el csapattársától. Ez helyezésben 72 körének teljesítése után a 3. pozíciót jelentette számára. Mindkét versenyzőnek a 2022-es és a 2023-as motor állt rendelkezésére.

A hatszoros bajnok Jonathan Rea délután kezdte meg a tesztet, a délelőtti hűvösebb körülmények között úgy döntött nem gurul pályára, de azonnal megmutatta a tempóját. Összességében a negyedik helyet szerezte meg, 42 kört teljesítve, 1’39.302-es idejével. Csapattársa, Lowes, aki néhány futómű- és felfüggesztési alkatrészt, köztük egy módosított hátsó lengéscsillapítót is kipróbálhatott, 37 körrel a háta mögött három tizeddel és egy hellyel maradt le Rea mögött. A Kawasaki egy új rendszert is bevezetett a ZX-10RR-en, amely megakadályozza, hogy a pilóták üresbe váltsanak, ami 2022 folyamán többször is előfordult.

A Team HRC duója, Xavi Vierge és Iker Lecuona egy új burkolatot tesztelhetett az első napon Jerezben. A Honda, amely új alkatrészeket, köztük a beszállító Nissin új féknyergeit tesztelte a CBR1000RR-R-jén, 1’39.879-es időt ért el Viergével, Lecuona pedig mindössze 0.004 másodperccel maradt le tőle.

A BMW boxában Scott Redding és csapattársa, Michael van der Mark is az új fékeket próbálgatta, miután a német gyártó a Brembóról a Nissinre váltott. Van der Mark terve az volt, hogy minél több kört teljesít, végül 65 kört tett meg, míg Redding 67-et. A két versenyző közül Redding volt a gyorsabb, 1’39.998-as időt ért el, míg van der Mark hét tizeddel volt lassabb csapattársánál.

Újoncok a legjobbak között

Több újonc is részt vett a jerezi teszten, akik az új környezethez, csapatokhoz és motorokhoz próbálnak mihamarabb hozzászokni. Danilo Petrucci 1’39.790-es idővel a hatodik helyen végzett a nap végén, alig több mint egy másodperccel ért el rosszabb időt, mint Razgatlıoğlu. Dominique Aegerter a kilencedik volt, miközben a lengőkarokon és az elektronikai alkatrészeken dolgozott. Szintén újonc csapattársa, Remy Gardner pedig a 14. helyen végzett, hat tizeddel lemaradva Aegertertől. Baldassari számára kevésbé sikerült jól a nyitónap, a 19. hellyel a leghátrébb végző újonc volt.

A visszatérő Tom Sykes a 16. helyen fejezte be a nyitónapot, a decemberi teszthez képest semmi újat nem tesztelt.

Második nap

A Superbike Világbajnokság második és egyben utolsó tesztnapja a Circuit de Jerez – Ángel Nieto versenypályán ismét drámaian alakult. A teszt felénél mindössze 0,028 másodperc választotta el az első két helyezettet egymástól. Razgatlıoğlu volt a leggyorsabb versenyző a pályán, aki 1’39.010-es időt ért el, ami elmaradt az első nap legjobb idejétől. ezen később javítani tudott a török versenyző. Razgatlıoğlu alig kezdte meg a napot, amikor a 13-as kanyarban bukott, és a kavicságyban kötött ki, motorja pedig súlyosan megsérült. Nem sokkal később már a második motorjával tért vissza a pályára.

A regnáló bajnok Álvaro Bautista volt a harmadik leggyorsabb, és a legtöbb kört teljesítette az első öt helyezett közül. Jonathan Rea lett a második.  Michael Ruben Rinaldi és Andrea Alex Lowes zárta a top5-t.

A második napon az újoncok ismét megmutatták a bennük rejlő lehetőségeket. Danilo Petrucci folytatta gyors alkalmazkodását a WorldSBK-hoz, 1’39.311 mp alatt teljesítette leggyorsabb körét a Panigale V4 R-rel, ami a két nap eredménye után összességében a 8. helyet jelentette az olasznak. Remy Gardner 1’39.464 mp-es idejével a 10. helyre lépett előre, míg csapattársa, Dominique Aegerter a 6. helyen zárta a tesztet.

Íme egy rövid összefoglaló a tesztről:

A február végi szezonkezdet előtt felgyorsulnak az események a kategória számára, hiszen jövő héten Portimãóban ismét pályára gurulnak a versenyzők, hogy tovább tökéletesítsék 2023-as gépeiket.

A jerezi teszt eredménye:

1 Toprak Razgatlioglu Yamaha 1:38.597 1:38.269
2 Jonathan Rea Kawasaki 1:39.302 1:38.352
3 Alvaro Bautista Ducati 1:38,851 1:38,449
4 Michael Rinaldi Ducati 1:39,240 1:38,646
5 Alex Lowes Kawasaki 1:39,684 1:39.175
6 Dominique Aegerter Yamaha 1:39,934 1:39,193
7 Andrea Locatelli Yamaha 1:40,227 1:39,280
8 Danilo Petrucci Ducati 1:39,790 1:39,311
9 Iker Lecuona Honda 1:39,883 1:39,337
10 Remy Gardner Yamaha 1:40,551 1:39,464
11 Loris Baz BMW 1:41,040 1:39,517
12 Scott Redding BMW 1:39,998 1:39,710
13 Xavi Vierge Honda 1:39,879 1:39,860
14 Philipp Öttl Ducati 1:40,234 1:40,023
15 Garrett Gerloff BMW 1:40,065 1:40.101
16 Michael vd Mark BMW 1:40,769 1:40,221
17 Tom Sykes Kawasaki 1:40,882 1:40,750
18 Lorenzo Baldassarri Yamaha 1:41,726 1:40.975
19 Florian Marino Kawasaki 1:43,214 1:41,553
20 Oliver Koenig Kawasaki 1:41,630 1:41,595

Bukással indult a gyári Honda idei éve

0

A Honda kétnapos tesztet rendezett Jerezben, ám az időjárási körülmények korántsem voltak ideálisak. Stefan Bradl ráadásul még el is esett, de neki és a motornak sem esett baja.

Lassan, de biztosan, ébredezik a MotoGP világa: öt csapat már bemutatta motorjának idei festését, a Honda pedig szerdán és csütörtökön is tesztelt Jerezben. Igaz, ez nem alakult ideálisan a japánok számára: nem azért, mert negatív következtetéseket vontak le az idei évre vonatkozóan, hanem mert a körülmények miatt nem sok releváns információhoz jutottak, ráadásul egy kisebb incidens is történt.

Stefan Bradl összesen körülbelül 100 kört tett meg a két nap során, ám az időjárás nem meglepő módon meglehetősen hideg volt. Leginkább ennek tudható be, hogy a német versenyző a kavicságyat is megjárta egyszer. Az egyik próbarajt után ugyanis a 3-as kanyarban leesett a motorról, de komoly baj rá és a versenygépre nézve sem történt.

A földön kötöttem ki – idézi a SPEEDWEEK. – A rajtokat gyakoroltuk. Mivel délelőtt nagyon hideg volt, úgy gondoltuk, hogy kihasználjuk az időt, és próbarajtokat végzünk. Aztán rendre lassú köröket futottam, és mivel a levegő hőmérséklete mindössze kilenc fok volt, a gumik teljesen lehűltek. Csak egy kicsit váltottam [irányt] a balos kanyar előtt, és puff, a motor elcsúszott. Semmi bajom nem lett, de azért bosszantó volt. Végül a motorral sem történt semmi.”

Ezek a körülmények nem igazán alkalmasak a pályaversenyzésre, még akkor sem, ha jelen esetben csak tesztelésről volt szó. Az idény során rendre sokkal magasabb hőmérsékleti adatok lesznek jellemzők, így a Honda aligha tudott sok releváns adatot gyűjteni a fejlesztésekről, hiszen a gumik egyszerűen nem kerülhettek a megfelelő hőmérsékleti tartományba.

Száz kört tettünk meg, de ez nem lényeges, mert nem voltunk igazán gyorsak, mivel ilyen időjárási körülmények között a gumik nem működtek jól – magyarázta Bradl. – Hűvösebb volt itt a két napon, mint Phillip Islanden októberben, amikor ott nagyon hideg van, ráadásul Phillip Islanden más a gumikeverék. Most ugyanazokat a keverékeket kaptam, mint a nagydíjon, de májusban itt harminc vagy harmincöt fok van. Az időjárás miatt nagyon határeset volt a teszt. Minden jól ment, de nem voltak jó körülmények, különösen csütörtökön, nagyon hideg szél fújt. Részben felhős volt [az égbolt], és a Michelin keverékei nem működtek ideálisan ebben az időben. Nehéz volt.”

A német szaklap tudósítása szerint az RC213V-n semmilyen komoly változás nem volt fellelhető, csupán kisebb fejlesztési csomagokat próbálgattak, hogy valamennyire lássák, mi a megfelelő irány. A Honda a jövőben sem akarja radikálisan átépíteni a motorját, inkább kisebb lépésben szeretnének haladni. Bradl szerint ez a helyes út, mivel egy rossz megoldás nagy bajba sodorhatja őket.

Kívülről nem látszik, hogy teljesen felforgatják a motort – magyarázta a japán gyártó tesztpilótája. – Ezt nem lehet ilyen rövid idő alatt megtenni. Az embernek reálisnak kell maradnia, és figyelnie kell majd, hogy ne tévedjen el még jobban. Próbáljuk egymás után megoldani a problémákat, és az egész csomagot erősebbé tenni. Azonban nemcsak egy területen, hanem minden darabot össze kell hoznunk.”

A valenciai tesztek után a Honda sztárja, Marc Márquez kritizálta a motort, és kijelentette, hogy muszáj fejleszteni, különben nem lesz esély a futamgyőzelemre. A legfőbb gond az erőforrás gyengébb teljesítménye volt, amiben egykori helyettese szerint nem lettek rosszabbak. Igaz, az első kollektív teszten a körülmények miatt ezen a téren is más lehet a helyzet.

Mindig a nagyobb teljesítmény a cél, és szerintem [a miénk] nem lett kisebb – fogalmazott Bradl. – Ugyanakkor ezen az alacsony, tizenkét fokos hőmérsékleten a levegő nagyon gazdag oxigénben. Sepangban egészen más a helyzet a harmincöt fokkal és a magas páratartalommal, ott a hőség miatt teljesen eltérő a szituáció. A malajziai tesztre már kiválogattuk a tesztelendő alkatrészeket, de ott mindegyikről tisztázni kell [hogy működik-e].”

Sepangban először a shakedownt fogják megrendezni február 5-e és 7-e között. Ezen Bradl és a többi tesztpilóta, valamint a 2023-as idény egyetlen újonca, Augusto Fernández fog részt venni. Ezt követően, február 10-től 12-ig jön a hivatalos teszt, amelyen a tervek szerint a német versenyző már nem fog vezetni. A Honda csak ezután, február 23-án fogja megtartani a bemutatóját.

Visszatér korábbi sikerei helyszínére az első Moto2-es világbajnok

Mindenki meglepetésére, Toni Elías bejelentette, hogy visszatér a versenyzéshez. A 39 éves spanyol szerződést kötött a Vision Wheel M4 ECSTAR Suzuki csapattal, hogy a MotoAmerica teljes szezonjában versenyezzen, egy olyan bajnokságban, amelyet hivatalosan 2020-ban hagyott el, és ahová 2021-ben egyszeri alkalommal tért vissza.

A spanyol 2016-ban hat győzelmet és 13 dobogós helyezést szerzett a számára akkor teljesen ismeretlen bajnokságban, ez pedig elég volt az összetett harmadik hely megszerzéséhez.

A Suzuki GSX-R 1000-hez fűződő kiváló kapcsolata egyre erősödött 2017-ben, ami egy varázslatos év volt Elías számára, aki újabb 10 győzelemmel és a riválisok felett megkérdőjelezhetetlen dominanciával szerezte meg a bajnoki címet. A 2018-as szezon is remekül sikerült neki, bár nem sikerült megvédenie címét. Második helyen végzett Cameron Beaubier mögött, aki 2019-ben és 2020-ban is legyőzte őt.

2020 végén Elías bejelentette, hogy távozik az M4 ECSTAR Suzuki csapattól, de tudatta, hogy még mindig megvan benne a vágy és az energia, hogy folytassa a küzdelmet a MotoAmericában. A 2010-es Moto2-es világbajnok azonban nem talált vonzó ajánlatot 2021-re, így lekerült a rajtrácsról.

A 2022-es évet személyes projektjének, a Toni Elías Performance iskola népszerűsítésének szentelte, ahol amatőr és profi versenyzőket képez. Most, hogy a 2023-as év már javában zajlik, a 39 éves versenyző új megállapodást kötött a Vision Wheel M4 ECSTAR Suzuki csapattal, hogy 2023-ban minden versenyen rajthoz álljon.

„Boldog vagyok, hogy újra versenyezhetek, és különleges számomra, hogy ezt a Suzukival és egy olyan csapattal tehetem, amelyet ismerek. Nagyszerű, hogy megkaptam ezt a lehetőséget, izgatott és motivált vagyok. Készen állok a kemény munkára. Nem lesz könnyű, de… Csináljuk meg! Jól ismerem a motort, és tudom, hogy milyen jó tulajdonságai vannak. Keményen fogunk dolgozni, hogy még jobbá tegyük, alig várom, hogy elkezdjük.” – idézi Elías szavait a Todocircuito.com.

Nem Toni Elías lesz az egyetlen spanyol, aki a MotoAmerica 2023-as szezonjában versenyezni fog; a spanyol mellett barátja, Xavi Forés is szerződést kötött a Warhorse HSBK Racing Ducati New Yorkkal, hogy itt versenyezzen.

Dani Pedrosa ismét versenyezni fog a MotoGP-ben

0

A KTM bejelentette, hogy Dani Pedrosa idén versenyezni fog a MotoGP-ben. Az osztrák gyártó tesztpilótája a Spanyol Nagydíjon fog elindulni szabadkártyásként.

A KTM csütörtökön bemutatta motorjának idei festését, de mint kiderült, nem ez volt az egyetlen említésre méltó dolog, amivel az osztrák gyártó készült. Később ugyanis bejelentették, hogy Dani Pedrosa pilótaként visszatér a MotoGP-be, még ha csak egy futamra is. A spanyol versenyző hazájában, Jerezben fog elindulni a bajnokság negyedik hétvégéjén.

Vajon mennyit ér a világbajnoki segítség? – újabb gyári MotoGP-csapat mutatta be idei külsejét

Pedrosa 2018-ban, 31 győzelemmel a háta mögött fejezte be pályafutását a MotoGP-ben. A Honda egykori motorosa azóta a KTM-nél tevékenykedik tesztpilótaként, és Mika Kallióval együtt fontos szerepet játszik az RC16-os fejlesztésében. Kezdetben azonban elutasította a lehetőséget, hogy a sportágban bevett szokással élve szabadkártyásként elinduljon egy futamon, ezzel is segítve a mérnökök munkáját.

2020-ban aztán kijelentette, hogy fontolóra veszi ezt a fajta visszatérést, amennyiben a KTM azt szeretné, hogy versenykörülmények között is kipróbálja a motort. Ám a koronavírus-járvány közbeszólt, és ideiglenesen betiltották a szabadkártyát, hogy ezzel is csökkentsék a paddock területén tartózkodók számát. Ennek következtében csak a 2021-es Stájer Nagydíjon versenyezhetett ismét.

A spielbergi futam meglehetősen emlékezetesen alakult számára: a 3. körben elesett, és az Aprilia jócskán mögötte haladó versenyzője, Lorenzo Savadori túlságosan későn vette észre a motorját, így belehajtott, aminek látványos tűz lett a vége. Az olasz versenyzőt hordágyon kellett elszállítani, és nem sokkal később kiderült, hogy lábközépcsonttörést szenvedett. Vele ellentétben Pedrosa megúszta az incidenst, és az újraindítás után a tizedik helyen ért célba eddigi utolsó MotoGP-futamán.

Fantasztikus hír, hogy Dani friss élményeket akar a MotoGP-ben ebben a szezonban idézi a KTM közleménye Francesco Guidotti csapatmenedzsert. – Ennek Jerezben nagyon is van értelme, mivel ez egy népszerű tesztelési helyszín, és nagyon jól ismeri. Ideális lehetőség lesz számára, hogy további információt gyűjtsön a versenymotorunk jövőbeli fejlesztéséhez, és már alig várjuk, hogy ott legyen velünk a bokszban.”

Mika Kallio, Dani Pedrosa és a tesztprogramunk [minden tagja] nagyon fontos, [ám] természetesen korlátozott pályaidő áll rendelkezésükre ezek már Pit Beirernek, a KTM Motorsports igazgatójának szavai. – Dani erős srác, erős mentalitással, és mindig is azt mondtuk, hogy ha szabadkártyát szeretne, örömmel eleget teszünk ennek. A tökéletes »teszt« mindig egy versenyhelyzet. Ha azokon a részeken tudunk dolgozni, amelyeket a jövőben fejleszteni akarunk, akkor ez rendkívül fontos, és nagyon örülök, hogy Dani újra versenyezni fog.”

Quartararo megelégelte a kardió edzéseket, visszatért a jól bevált módszerhez – videó

0

Fabio Quartararo még decemberben sérült meg motokrossz edzés közben. 45 nappal a baleset után a tavalyi világbajnoki második helyezett újra krosszmotorra ült.

December 12-én Fabio Quartararo az Instagramon jelentette be, hogy motokrossz edzés közben elesett, és bal keze eltört. Bár a sérülés nem igényelt műtétet, a 2021-es világbajnokot és tavalyi vb-második helyezettet mégis befolyásolta az esés a szezonra való felkészülésben.

Újabb baleset érte a MotoGP-világbajnokot, edzés közben törte el a kezét (kép)

A Yamaha gyári csapatának bemutatóján a francia elárulta:

„Általában télen tudunk igazán motoron edzeni, de az én esetemben idén inkább kardió edzés volt. Azonban megállás nélkül dolgoztam, hogy 100 százalékosan fitt legyek. Már több mint egy hónap telt el a baleset óta. Sokkal jobban érzem magam, és jövő héten újra elkezdem a motoros edzéseket. Nagyon hiányzott, és már nagyon várom, az elmúlt hetek nagyon intenzívek voltak.” – idézi Quartararót a SPEEDWEEK.com.

Alighogy kimondva, máris sort kerített rá a francia versenyző: a Moto2-es sztárral, Tony Arbolinóval együtt a 23 éves nizzai versenyző ismét az MX-motoron edzett a kaliforniai Fox Raceway-en, ahogy az Instagram-sztorijából kiderül. Ezt megelőzően részt vett az MXGP gyári csapat bemutatóján San Diegóban, amelyre az AMA Supercross sorozat második fordulója előtt került sor.

Rins nem is lehetne bizakodóbb a Honda berkein belül folyó változásoktól

0

A HRC hivatalosan is bejelentette Ken Kawauchi érkezését a MotoGP-projekt technikai igazgatójaként. Az LCR Honda csapat újonca, Álex Rins nem is lehetne boldogabb, hogy a Suzuki korábbi technikai igazgatóját szerződtették.

Korábban még pletyka volt, de azóta a Repsol Honda csapatfőnöke, Alberto Puig megerősítette, hogy Ken Kawauchi, aki az elmúlt tíz évben a Suzuki gyári csapatának technikai vezetőjeként dolgozott, a Honda Racing Corporation (HRC) MotoGP projektjét fogja erősíteni 2023-tól.

A japán a technikai igazgatói posztot veszi át, és ezzel Takeo Yokoyama helyét, aki 2016 óta a MotoGP-technológiáért felel a HRC-nél. A szakember Japánban fiatal mérnököket képez majd, míg utódja a Honda RC213V 2023-as változatának fejlesztésére koncentrál.

Kawauchi az elmúlt években meghatározó szerepet játszott a Suzuki GSX-RR fejlesztésében. A japán gyártó, amely a 2022-es szezon után visszavonult a MotoGP-től, 2020-ban Joan Mirrel világbajnoki címet ünnepelhetett. Tavaly Álex Rins volt az, aki a szezonban két győzelmet is szállított a Suzukinak – Phillip Islanden és Valenciában.

A 27 éves spanyol a Suzuki visszavonulása után váltott az LCR Honda csapathoz. A versenyző nagyon örül Kawauchi érkezésének, ahogy azt a közösségi médiában kifejtette: „Nagyon örülök neki! Ken kulcsfigurája volt a Suzuki sikereinek, ő fejlesztette a motort és gondoskodott arról, hogy az utolsó körig versenyképes legyen. Ezért is nagyszerű, hogy most egy új kihívást vállal velünk.”

Kawauchi a napokban kezdi a munkát a HRC színeiben, a Superbike-világbajnokság tesztjének részeként Jerezben, ahol a HRC tesztpilótája, Stefan Bradl is jelen van.

Vajon mennyit ér a világbajnoki segítség? – újabb gyári MotoGP-csapat mutatta be idei külsejét

0

A KTM MotoGP-istállója harmadik gyári csapatként leleplezte motorjának idei festését. Az osztrák alakulat több szempontból is világbajnoki segítséget kap annak érdekében, hogy minél közelebb kerüljön a közvetlen élmezőnyhöz.

A héten a harmadik, összességében pedig az ötödik csapat leplezte le idei külsejét a MotoGP-ben. Azok után, hogy a Yamaha és a Ducati már megtette ezt, most egy újabb gyári alakulat, a Red Bull KTM következett a sorban. Az osztrák istálló csütörtökön délelőtt mutatta be motorjának, az RC16-osnak az idei festését egy ceremónia keretében.

MotoGP, Red Bull KTM, 2023
Fotó: Philip Platzer / Red Bull Content Pool

A KTM papíron nagy célokat tűzhetne ki maga elé, hiszen tavaly a második helyezést érték el a csapatok közötti összevetésben, ám a kép kissé csalóka. Mindez ugyanis annak köszönhető, hogy amíg a gyári Yamahánál, az Apriliánál és a Gresininél is nagy volt a különbség csapaton belül, addig náluk a gyengébben szereplő versenyző sem teljesített rosszul, és így egy hatodik és egy tizedik hely is elég volt az egyéni összetettben ahhoz, hogy közvetlenül a gyári Ducati mögött végezzenek.

Ugyanakkor hiába a körülmények, attól még tény, hogy a KTM története legjobb eredményét érte el a királykategóriában, legyen szó akár a helyezésről, akár a pontszámról. Ez utóbbi még akkor is igaz, ha az összehasonlítás során a futamok számát is figyelembe vesszük. A csapat, illetve a gyártó azonban nem elégszik meg a két futamgyőzelemmel és a 337 egységgel, hanem javulás a cél.

Ennek egyik eszköze, hogy a Forma-1-ben tavaly egyéni és konstruktőri világbajnoki címet szerző Red Bull segítségét veszik igénybe. A KTM a mostanában a kétkerekűek között is egyre nagyobb szerepet kapó aerodinamika terén jelentősen elmaradt a két olasz gyártótól, és ennek javításán most az F1-es részleg szakembereivel együttműködve dolgoznak. Persze azonnali látványos javulásra nem érdemes számítani: Pit Beirer, az osztrákok motorsport-igazgatója nemrég leszögezte, hogy ez egyértelműen hosszú távú projekt.

Világbajnok F1-es csapat repítené az élre a MotoGP gyártóját

Bár ennél alighanem kevésbé jelentős, de bizonyos értelemben pilótafronton is kaphatnak világbajnoki segítséget. Na nem azért, mert egy korábbi végső győztest igazoltak, de az Apriliához távozó Miguel Oliveira helyére érkező Jack Miller a Ducati gyári alakulatánál töltötte az elmúlt két évet. Ennélfogva testközelből láthatta annak az útnak az utolsó állomásait, amelynek végén mindhárom tabellán sikerült diadalmaskodni.

A másik motort továbbra is Brad Binder fogja vezetni. Bár Oliveirával ellentétben ő egyetlen futamot sem nyert, ami a MotoGP-ben először esett meg vele, ezúttal többször is megtapasztalhatta, hogy milyen a dobogó másik részén állni. Három második helyének köszönhetően pedig tavalyi csapattársát legyőzve megismételte összetettbeli hatodik helyét, de a pontszámát figyelembe véve ez volt a legjobb eddigi legjobb szereplése a királykategóriában.

Bemutatta idei motorfestését a KTM – galéria

0

A MotoGP csapatai közül a KTM is leleplezte idei festését. Képválogatásunk megtekinthető az alábbi fotók közül az egyikre kattintva.