Igencsak drámaira sikeredett a Superbike mezőny előszezon kezdete – Jerezben teszteltek a versenyzők.
Első nap
A Superbike Világbajnokság idei tesztelésének első napja a Circuito de Jerez – Angel Nieto pályán drámai eseményekkel telt. A 2021-es bajnok Toprak Razgatlıoğlu két tizedmásodperccel előzte meg az idejét üldözőket, a regnáló bajnok Alvaro Bautista előtt zárta az első etapot. Bautista délután bukott, míg az újonc Danilo Petrucci meggyőzően debütált.
Toprak Razgatlıoğlu 1’38.597-es időt ért el és 60 kört teljesített. A 2021-es bajnok a Yamaha YZF R1-es hátsó részére összpontosított, hogy javítsa a tapadást és a gyorsulást, a 2023-as gépére új lengőkart is kapott.
A regnáló bajnok Álvaro Bautista a délutáni edzésen az 1-es kanyarban elesett. A bukást követően vissza tudott hajtani a Panigale V4 R-rel a boxba. Bautista 88 kört teljesített, legjobb ideje 1’38.851 mp volt. Csapattársa, Michael Ruben Rinaldi, aki arra koncentrált, hogy jó érzést szerezzen a motorjával, majdnem négy tizeddel maradt el csapattársától. Ez helyezésben 72 körének teljesítése után a 3. pozíciót jelentette számára. Mindkét versenyzőnek a 2022-es és a 2023-as motor állt rendelkezésére.
A hatszoros bajnok Jonathan Rea délután kezdte meg a tesztet, a délelőtti hűvösebb körülmények között úgy döntött nem gurul pályára, de azonnal megmutatta a tempóját. Összességében a negyedik helyet szerezte meg, 42 kört teljesítve, 1’39.302-es idejével. Csapattársa, Lowes, aki néhány futómű- és felfüggesztési alkatrészt, köztük egy módosított hátsó lengéscsillapítót is kipróbálhatott, 37 körrel a háta mögött három tizeddel és egy hellyel maradt le Rea mögött. A Kawasaki egy új rendszert is bevezetett a ZX-10RR-en, amely megakadályozza, hogy a pilóták üresbe váltsanak, ami 2022 folyamán többször is előfordult.
A Team HRC duója, Xavi Vierge és Iker Lecuona egy új burkolatot tesztelhetett az első napon Jerezben. A Honda, amely új alkatrészeket, köztük a beszállító Nissin új féknyergeit tesztelte a CBR1000RR-R-jén, 1’39.879-es időt ért el Viergével, Lecuona pedig mindössze 0.004 másodperccel maradt le tőle.
A BMW boxában Scott Redding és csapattársa, Michael van der Mark is az új fékeket próbálgatta, miután a német gyártó a Brembóról a Nissinre váltott. Van der Mark terve az volt, hogy minél több kört teljesít, végül 65 kört tett meg, míg Redding 67-et. A két versenyző közül Redding volt a gyorsabb, 1’39.998-as időt ért el, míg van der Mark hét tizeddel volt lassabb csapattársánál.
Újoncok a legjobbak között
Több újonc is részt vett a jerezi teszten, akik az új környezethez, csapatokhoz és motorokhoz próbálnak mihamarabb hozzászokni. Danilo Petrucci 1’39.790-es idővel a hatodik helyen végzett a nap végén, alig több mint egy másodperccel ért el rosszabb időt, mint Razgatlıoğlu. Dominique Aegerter a kilencedik volt, miközben a lengőkarokon és az elektronikai alkatrészeken dolgozott. Szintén újonc csapattársa, Remy Gardner pedig a 14. helyen végzett, hat tizeddel lemaradva Aegertertől. Baldassari számára kevésbé sikerült jól a nyitónap, a 19. hellyel a leghátrébb végző újonc volt.
A visszatérő Tom Sykes a 16. helyen fejezte be a nyitónapot, a decemberi teszthez képest semmi újat nem tesztelt.
Második nap
A Superbike Világbajnokság második és egyben utolsó tesztnapja a Circuit de Jerez – Ángel Nieto versenypályán ismét drámaian alakult. A teszt felénél mindössze 0,028 másodperc választotta el az első két helyezettet egymástól. Razgatlıoğlu volt a leggyorsabb versenyző a pályán, aki 1’39.010-es időt ért el, ami elmaradt az első nap legjobb idejétől. ezen később javítani tudott a török versenyző. Razgatlıoğlu alig kezdte meg a napot, amikor a 13-as kanyarban bukott, és a kavicságyban kötött ki, motorja pedig súlyosan megsérült. Nem sokkal később már a második motorjával tért vissza a pályára.
A regnáló bajnok Álvaro Bautista volt a harmadik leggyorsabb, és a legtöbb kört teljesítette az első öt helyezett közül. Jonathan Rea lett a második. Michael Ruben Rinaldi és Andrea Alex Lowes zárta a top5-t.
A második napon az újoncok ismét megmutatták a bennük rejlő lehetőségeket. Danilo Petrucci folytatta gyors alkalmazkodását a WorldSBK-hoz, 1’39.311 mp alatt teljesítette leggyorsabb körét a Panigale V4 R-rel, ami a két nap eredménye után összességében a 8. helyet jelentette az olasznak. Remy Gardner 1’39.464 mp-es idejével a 10. helyre lépett előre, míg csapattársa, Dominique Aegerter a 6. helyen zárta a tesztet.
Íme egy rövid összefoglaló a tesztről:
A február végi szezonkezdet előtt felgyorsulnak az események a kategória számára, hiszen jövő héten Portimãóban ismét pályára gurulnak a versenyzők, hogy tovább tökéletesítsék 2023-as gépeiket.
A jerezi teszt eredménye:
1 |
Toprak Razgatlioglu |
Yamaha |
1:38.597 |
1:38.269 |
2 |
Jonathan Rea |
Kawasaki |
1:39.302 |
1:38.352 |
3 |
Alvaro Bautista |
Ducati |
1:38,851 |
1:38,449 |
4 |
Michael Rinaldi |
Ducati |
1:39,240 |
1:38,646 |
5 |
Alex Lowes |
Kawasaki |
1:39,684 |
1:39.175 |
6 |
Dominique Aegerter |
Yamaha |
1:39,934 |
1:39,193 |
7 |
Andrea Locatelli |
Yamaha |
1:40,227 |
1:39,280 |
8 |
Danilo Petrucci |
Ducati |
1:39,790 |
1:39,311 |
9 |
Iker Lecuona |
Honda |
1:39,883 |
1:39,337 |
10 |
Remy Gardner |
Yamaha |
1:40,551 |
1:39,464 |
11 |
Loris Baz |
BMW |
1:41,040 |
1:39,517 |
12 |
Scott Redding |
BMW |
1:39,998 |
1:39,710 |
13 |
Xavi Vierge |
Honda |
1:39,879 |
1:39,860 |
14 |
Philipp Öttl |
Ducati |
1:40,234 |
1:40,023 |
15 |
Garrett Gerloff |
BMW |
1:40,065 |
1:40.101 |
16 |
Michael vd Mark |
BMW |
1:40,769 |
1:40,221 |
17 |
Tom Sykes |
Kawasaki |
1:40,882 |
1:40,750 |
18 |
Lorenzo Baldassarri |
Yamaha |
1:41,726 |
1:40.975 |
19 |
Florian Marino |
Kawasaki |
1:43,214 |
1:41,553 |
20 |
Oliver Koenig |
Kawasaki |
1:41,630 |
1:41,595 |