back to top
2025. augusztus 02. 13:19
Kezdőlap Blog Oldal 572

A Ducati csapatfőnöke elárulta, mi az az egy dolog, amit Bagnaia nem kap meg idén

0

Francesco Bagnaia és Enea Bastianini nem kímélte egymást a 2022-es idényben. A két versenyző idén azonban együtt fogja képviselni a gyári Ducati alakulatát. Sokan úgy tekintenek rájuk, mint az egykori Valentino Rossi – Jorge Lorenzo párosra a Yamahánál.

Davide Tardozzi nem fél attól, hogy a két olasz pilóta között olyan mértékű rivalizálás lesz, mint korábban a két hangvillás szupersztár között. A SPEEDWEEK.com-nak nyilatkozva a Ducati csapatfőnöke megjegyezte: „Úgy gondolom, ha egy gyári csapatnál vagy, legyen az Yamaha, Honda vagy Ducati, akkor elvárható, hogy két olyan versenyzőt szerződtess, akik mindketten esélyesek a világbajnoki címre. A csapatunkban ott van a világbajnok, aki a 2022-es szezonban és az azt megelőző évben is fontos sikereket ért el, és aki természetesen meg akarja védeni a címét. Nyilván logikus, hogy Enea szeretné megverni őt. Nekem személy szerint nagy öröm, hogy két ilyen fiam van – mert a versenyzők olyanok nekem, mintha a fiaim lennének.”

„Mindkét versenyzőt egyformán fogjuk kezelni. Abban is biztos vagyok, hogy Gigi Dall’Igna, Paolo Ciabatti és én képesek leszünk irányítani őket. Meggyőződésem, hogy ebben a tekintetben nem lesznek problémáink. Természetesen, mivel Bagnaia a világbajnok, jogosult arra, hogy mindent megkapjon, amit kér. Azonban nem követelheti, hogy a másik versenyző kevesebbet kapjon. Miért kellene nekem, mint gyártónak, a csapat egyik versenyzőjének többet adnom, mint a másiknak? Nyilvánvalóan joga van ahhoz, hogy kérjen, és mi teljesíteni fogjuk a kívánságait. Pecco viszont soha nem akart kiváltságos lenni azért, mert ő a bajnok. A maga részéről olyan szakmai őszinteségről tesz tanúbizonyságot, amely szerintem azt mutatja, hogy bízik a képességeiben. Mindent meg fog kapni, ha úgy látjuk, hogy ez segít neki javítani a teljesítményén. Bár ha egy magánrepülőgépet kér, hogy hazarepülhessen, a válasz természetesen nem lesz.”

Tardozzi nem aggódik amiatt sem, hogy Bastianini új csapatfőnökkel kezdi meg a szezont.

„Úgy gondolom, hogy a legjobb döntést hoztuk meg számára. Marco Rigamontival kiváló lesz a kapcsolata, ezt már Enea is megerősítette nekem a valenciai teszt után. Szerintem Rigamonti nagyon jó technikus. Nem hiszem, hogy Enea rosszabb helyzetben lesz ebből a szempontból, mint tavaly. Nagyon komolyan vettük a dolgot, így a tavalyi szezon vége előtt többször is összehoztuk őket, és a teszteken zökkenőmentes volt az együttműködés. Enea nyugodt, és meg van győződve arról, hogy a Rigamonti mellett ugyanolyan támogatásban részesül majd, mint korábban.”

Egymásnak estek a versenyzők a női pilótát érintő botrány kapcsán

0

„Azért mondod, hogy amatőr, mert nő vagyok?” – fakadt ki Ana Carrasco az Álvaro Bautistával történt jerezi incidens után a Twitteren. A Superbike-világbajnok azonban ügyet sem vetett fiatal versenytársa posztjára, más versenyzők azonban nem hagyták szó nélkül az esetet.

A Superbike-világbajnok vérig sértette Ana Carrascót

Scott Redding egy percig nem habozott, és Carrasco védelmére kelt: „Ohhh Álvaro…senki másnak nem volt problémája Anával a pályán. Világbajnok vagy, tudnod kellene kezelni a körülötted lévő motorokat.”

A brit már 2022-ben is nekiment Bautistának a minimum súly vitája okán, mivel szerinte a spanyol ezt ki tudja használni.

Carrascónak vagy Bautistának van igaza? – Egy példa a múltból

A vita azonban még csak most kezdődött, hiszen Tom Sykes is beszállt az eszmefuttatásba:

Sykes a következő üzenetet írta Carrascónak: „Mire jó ez? Álvaro mikor dobta be, hogy ez nemi kérdés? Úgy tűnik, hogy manipulálod őt, és ezt a lapot mindig elő tudod húzni, ha kell. Ez a viselkedés negatív fényt vet az egész világbajnokságra, mivel mindenki keményen dolgozik. Ti is világbajnokok vagytok.”

Ekkor Scott Redding azzal vádolta meg honfitársát, hogy ő a női versenyzők ellen van, ekkor pedig robbant a bomba. Sykes így vágott vissza: „Ez egy olcsó húzás, Scott. Ana világbajnok és nő, ami csodálatos dolog. Biztos vagyok benne, hogy ez neki és a családjának, valamint a sportágnak is fantasztikus eredmény. Én is érdeklődve figyeltem, és igyekeztem támogatni, amikor nyert, úgyhogy fejezd ezt be. Ana tudja, hogy tisztelem őt. Bautista a lehető legjobban motorozott és következetes volt. Ezért kérdezem újra, hogy mire jó ez az egész?”

A hatszoros bajnok figyelmeztette a címvédőt az 1-es rajtszámmal kapcsolatban

0

Jonathan Rea úgy véli, hogy Álvaro Bautistának 2023-ban másfajta kihívással kell szembenéznie a Superbike regnáló bajnokaként, amit a Kawasaki versenyzője jól ismer.

Rea a hat WorldSBK-bajnoki címét zsinórban nyerte, és bár az elmúlt két szezonban kikapott Toprak Razgatlıoğlutól és Bautistától is, a Kawasaki versenyzője az utolsó, aki sikeresen megvédte a koronáját. Carl Fogarty óta ő az első, akinek ez összejött, ami jól mutatja, milyen nehéz bajnoknak maradni a Superbike-versenyzésben.

Miután Razgatlıoğlu nem tudta megvédeni bajnoki címét, a következő versenyző, aki megpróbálja ezt megtenni, az Bautista. Rea elismeréssel adózott a spanyolnak a 2022-es kiváló eredményeiért, azonban az északír igyekezett rámutatni arra, hogy milyen kihívással kell szembenéznie.

Rea így nyilatkozott: Az az 1-es rajtszám nehéz dolog. Ezt tapasztalatból tudom. Vitathatatlanul 2016, az első bajnoki címem utáni év volt a legnehezebb esztendőm a Kawasakinál. Az első nagyon simán ment, de a ’16-os kihívás volt. Tavaly is, Toprakkal. Egy másik Toprakot láttam, és a szezon végére visszatért a normális kerékvágásba, vagy nagyot javult, de ez mindenen változtatott. Vannak elvárások, és már nem lehet elbújni. Te vagy az ember, és neked kell annak lenned. És ennek minden körülmény között így kell lennie – vizes, száraz, hideg -, de ő ezt eléggé hozta. Igazságtalan lenne azt mondani, hogy egyetlen hétvége bármit is megváltoztatott volna számára. Ekkora bajnoki lemaradása volt a szezon végére.”

Rea azt is részletezte, hogy a Kawasakinak milyen fejlesztéseket kell végrehajtania ahhoz, hogy harcba szálljon a Yamahával és a Ducatival szemben, miután 2022-ben tapasztalta, hogy a főfutamok végén a tapadással küzdenek. Egy körön Rea mindenkinél erősebb volt, hiszen ő szerezte a legtöbb pole pozíciót az elmúlt szezonban, míg a Superpole futamokon is nagyrészt versenyképes maradt.

Amikor azonban a főfutamokra került a sor, Rea az utolsó körökben sokszor nem tudta tartani a tempót, mivel a tapadás a melegebb körülmények között nagy problémát jelentett számára.

Arra a kérdésre, hogy izgatott-e amiatt, hogy 2023-ban újra megküzdhet Razgatlıoğluval és Bautistával, Rea elmondta: Igen, nagyon is izgalommal tölt el. A tavalyi év vége felé már nagyon közeledtünk a célunkhoz. Az év közepén változtatásokat hajtottunk végre, amitől néhány dolog jobb lett. Viszont szenvedtem a versenyek utolsó köreiben. Aztán az ember azt gondolná, hogy Phillip Islanden a gumikkal fogunk küzdeni, a második futamon, bár rövidebb volt, de úgy éreztem, hogy nagyon sok tapadásom maradt. Tényleg megoldottunk néhány problémát a motorral, de még mindig van mit javítanunk, különösen az utolsó körökben, a forró körülmények között való küzdelemben, ami szerintem egy olyan terület, ahol még javulhatunk. Télen nagyon nehéz ezen dolgozni, mert a pályán nem fogunk 40-45 fokos hőmérséklettel találkozni. De tudjuk, hogy mely területeket kell megcéloznunk. Tudom, hogy az egykörös tempó vagy a Superpole versenyen ott tudok lenni, de a legfontosabb kérdés a főfutamok utolsó néhány köre.”

Mit adhat a Hondának az új igazolás? – az egykori vezér fontos területen számít változásra

0

A korábbi Honda- és Suzuki-csapatfőnök elemezte a MotoGP.com-nak a HRC új technikai vezetőjének érkezését a bajban lévő márkához.

Többször boncolgattuk már különböző MotoGP szakemberek és versenyzők véleményén keresztül azt, hogy mi lehet a probléma a Honda berkein belül. A HRC új technikai vezetőjének, Ken Kawauchinak a szerződtetése jó ideje az egyik legtöbbet emlegetett személyi változás a MotoGP paddockjában. Kawauchi nagy tekintélynek örvend a versenyzők körében, kulcsszerepet játszott a Suzuki 2020-as világbajnoki sikereiben. Most egy küszködő Honda-projektbe lép. Livio Suppo is elemezte a kialakult helyzetet és azt is, hogy mit vár a japán szakember érkezésétől.

Livio Suppónál jobban senki sem tudná megmondani, mit hozhat Kawauchi a Hondának 2023-ban. Hét év és öt MotoGP bajnoki cím a Hondánál, valamint két MotoGP-győzelem a Suzukinál az egyéves csapatvezetői munkája során, az olasznak szoros munkakapcsolata van mind Kawauchival, mind a Hondával.

Suppo elmondta, hogy „szinte lehetetlen megérteni”, mi történt a Hondánál 2022 folyamán, amikor a konstruktőri tabella alján végeztek, miután mindössze két dobogós helyezést sikerült elérniük. A tapasztalt csapatfőnök azonban biztos benne, hogy Kawauchi rendelkezik azokkal a képességekkel, amelyek segítségével pozitív irányba indulhat meg a Honda.

„Ken a Suzuki technikai igazgatója volt kezdte az olasz. „Ami azt jelenti, hogy a csapat összes technikusának minden edzés és minden verseny után el kellett küldenie neki a jelentését. Ő vezette az összes technikai értekezletet, így Ken nagyon jó abban, hogy összegyűjtse az információkat és továbbítsa azokat a gyár felé. Különösen a japán gyártók számára nem könnyű eljuttatni az információkat a pályáról a gyárba és a gyárból a pályára. Véleményem szerint ez a munka igazán fontos része. Létfontosságú, hogy ugyanazzal a látásmóddal rendelkezzenek, és hogy a pályán dolgozó emberek bízzanak a gyárban dolgozókban, és fordítva. Ha nem ugyanazok az elképzeléseik, akkor az katasztrófa a motor fejlesztésére nézve.”

„Ken két nagy előnnyel rendelkezik ezen a téren. Először is, bebizonyította, hogy nagyon jó a munkájában. Másodszor, nagyon jó jelleme van. Szerintem az empátia egy ilyen munkában nagyon fontos, mert lehetetlen, hogy a pályán dolgozó mérnököknek és a gyárban dolgozóknak mindenben ugyanaz legyen a véleményük. A pályán lévők kihagyhatnak valamit, amit a gyárban lévők megértenek, és fordítva. Tehát az empátia és az a képesség, hogy mindkét csoporttal együtt tudjunk dolgozni, nagyon fontos, és szerintem Kenben ez megvan.

„Nem hiszem, hogy Ken szerepe az lesz, hogy új motort építsen – folytatta Suppo, amikor arról kérdezték, hogy milyen hatása lehet Kawauchinak a Hondánál. „Elképzelésem szerint ugyanolyan lesz, mint amilyen a Suzukinál volt, és szerintem nagyon jó munkát fog végezni. Segíteni fog mindenkinek a HRC-nél, hogy egy irányba haladjon, ami nagyon fontos. Azt mondom, hogy ugyanabba az irányba, és nem a jó irányba, mert nagy különbség van.

„Ha mindenki ugyanabba az irányba dolgozik, akkor megtapasztalod, hogy ez a helyes út vagy sem. Ha az emberek ellentétes irányba dolgoznak, akkor senki sem fogja tudni, mi a jó és mi a rossz. A motor lehet egy rakás sz*r, és senki sem tudja, hogy kinek a hibája. Fontos, hogy ne legyen belső háború az emberek között, akik azt hiszik, hogy az ő elképzeléseik jobbak, mint más elképzelései.

„Mit tud ez hozni rövid távon? Ez egy nehéz kérdés. Rövid távon nagyon fontos lesz látni, hogyan alakul a szezon eleje. Úgy gondolom, ha az eredmények azonnal javulnak, akkor a légkör, a motiváció, a versenyzők érzése mind javulni fog, és akkor sokkal könnyebb lesz. Ha nem lesz jó az elején, nem mondom, hogy lehetetlen lesz, de természetesen nehezebb lesz.

„A paddockban minden versenyző úgy gondolja, hogy a Honda nem olyan jó, igaz? Egy évvel ezelőtt, a szezon előtti teszteken és az első katari futamon, ha megnézed az akkori cikkeket, mind azt mondták, hogy a Honda visszatért. Még Pol Espargaró is azt nyilatkozta a médiának, hogy ezzel a motorral tudnak harcolni, jó irányba haladnak és így tovább. De mi történt azután?

„Hogyan tud egy motor a katari dobogós helyezés után – Polnak megvolt a lehetősége, hogy megnyerje azt a versenyt, de túlságosan nyomta az elején, így elfogyott a gumija a végére -, majd a szezon közepén az első tízért küzdeni? Ez nagyon furcsa. Őszintén szólva szinte lehetetlen megérteni, hogy mi történt tavaly.

„Kokubu-san [Shinichi Kokubu, a HRC technikai igazgatója] bebizonyította, hogy képes jó motort építeni. Ugyanebben a pozícióban volt, amikor én is ott voltam, és például 2012-ben, amikor 1000 köbcentisre váltottunk, erős motort építettek, így Casey [Stoner], Dani [Pedrosa], Cal [Crutchlow] mind gyorsak voltak. Abban az időben Nakamoto-san [Shuhei Nakamoto, a HRC korábbi alelnöke] is ott volt, és létfontosságú volt számára, hogy mindenki egy irányba tartson. Ken és Kokubu barátjaként remélem, hogy meg tudják menteni ezt a hajót, amely most éppen viharban van, egy nagyon nehéz pillanatban.”

Carrascónak vagy Bautistának van igaza? – Egy példa a múltból

0

Az Ana Carrasco és Álvaro Bautista közelmúltbeli vitája a jerezi teszten felidézett egy 1982-es esetet, mely a Brit Nagydíj előtti pályanapon történt, amelyen a világbajnokság különböző kategóriáinak versenyzői vettek részt, mindannyian együtt.

A sebességkülönbség okozott bonyodalmakat már abban az időben is. Az ominózus eset a Silverstone-i pályán történt, amikor a Yamaha versenyzője Patrick Igoa egy 250-es motorral nekiment egy másik pilótának, és ez olyan láncreakciót indított el, melyben a mögöttük érkező Barry Sheene az 500-as Yamahájával nem tudta elkerülni őket és súlyosan megsérült – idézte fel az esetet a GPOne.com. Sheene több töréssel távozott, és miután kikerült a kórházból, panaszkodott arra, hogy a szervezők hogyan engedhették, hogy különböző sebességű motorok legyenek egyszerre a pályán.

Nem a versenyzői képességekről van szó jelen esetben. Ha a maihoz hasonlítjuk, nagyjából úgy kell elképzelni, mint az SBK- és az SSP-versenygépek közötti különbséget. Ha pedig még a pilóták is más szintet képviselnek, akkor csak még rosszabb a helyzet.

Fontos megjegyezni, hogy 5 másodperc különbség (ami átlagosnak mondható), még kezelhető, de tíz másodperc már valószínűleg nem. Nyilván Ana Carrasco nem amatőr versenyző, és amellett, hogy világbajnokságot nyert, bizonyára tudja, hogy mennek a dolgok egy-egy pályán, de Bautistának is igaza van, mert egy tíz másodperccel lassabb köridőt futó versenyzőre felérni már problémát okozhat. Olyan problémát, melynek súlyos baleset is lehet a kimenetele.

Ezért nagy hiba, ha különböző motorok, vagy különböző tapasztalattal és sebességgel rendelkező versenyzők szerepelnek egyszerre egy pályán. Persze az érintett motorosok nemének semmi köze ehhez.

Legnagyobb ellenfele „ellopta” a címvédő „tulajdonát”, ám ő ezt nem bánta

0

Humoros párbeszéd zajlott le a MotoGP legutóbbi világbajnokai között a közösségi médiában. Fabio Quartararo „elvette” Francesco Bagnaia 63-as rajtszámát, az olasz versenyző pedig nem késlekedett a reakcióval.

Valaki szerint jó, mások szerint kevésbé, mindenesetre tény, hogy a MotoGP-ben manapság nincsenek akkora rivalizálások, mint öt, tíz vagy húsz évvel ezelőtt. Annak ellenére, hogy tavaly sokáig négy-öt versenyzőnek is volt esélye a világbajnoki címre, semmilyen botrány vagy komolyabb konfliktus nem robbant ki az élmenők között, sőt, sokkal inkább barátságos volt a légkör.

Erre utal Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia legutóbbi üzenetváltása is, amelyet a közösségi médiában, nyilvánosan folytattak le. Az elmúlt két év eseményei azt indokolnák, hogy a gyári Yamaha, illetve Ducati pilótája a mai MotoGP legnagyobb rivalizálását szolgáltassa a nagyközönségnek, hiszen 2021-ben és 2022-ben is ők végeztek a tabella első két helyén, tavaly ráadásul az utolsó futamig tartott a küzdelem kettejük között. Mindez azonban a pályán kívül egyáltalán nem nyilvánul meg.

A francia versenyző Instagram-történet formájában közzétett egy videót, amelyben minden bizonnyal éppen motokrosszedzésre készül. A felvételen lévő motoron jól látszik a 63-as rajtszám, Quartararo pedig odaírta, hogy „most elveszem a 63-asodat”, majd megjelölte ellenfelét. Ezzel arra utalt, hogy a 26 esztendős motoros idén nem ezzel, hanem címvédőként az 1-es rajtszámmal fog versenyezni.

Bagnaia válaszára nem kellett sokat várni: az olasz pilóta az azóta törölt történetében úgy fogalmazott, hogy „jó kezekben van, szóval rendben”. A címvédő a gyári Ducati bemutatóján jelentette be, hogy idén az 1-es rajtszámmal fog versenyezni, amire 2012, illetve Casey Stoner óta nem volt példa. Ugyanakkor a régihez is igyekezett hűséges maradni.

Ez az a szám, amellyel megnyertem a bajnoki címet [a MotoGP-ben] – nyilatkozta a Ducati bemutatóján. – Az én számom a 21-es, ezzel arattam az első győzelmemet a Moto3-ban. A 21-es duplájával nyertem meg a Moto2-es bajnoki címet, a háromszorosával pedig a MotoGP-t. Szóval a 63-as sokat jelent nekem, és nagyon közel áll hozzám. Igaz, hogy a motoron és a bokszutcában az 1-es szám lesz az enyém, de minden másban maradok a 63-asnál. A garázsban és sok minden máson is a 63-as lesz a számom, mint mindig, mert úgy gondolom, hogy az emberek ezzel azonosítanak.”

Ezzel a motorral védené meg címét a Ducati, rég nem látott jelenség tér vissza a MotoGP-be (kép, videó)

Könnyen lehet, hogy Bagnaia és Quartararo ezúttal is az egész szezonon átívelő, kiélezett párharcot fognak vívni a bajnoki címért. Persze ehhez minden bizonnyal a Yamaha javulására is szükség lesz, de a francia pilóta képességei valamilyen szinten ellensúlyozzák a teljesítménybeli hátrányt. Emellett pedig az sem kizárt, hogy kettejük mellé más is csatlakozni fog.

A Ducati csapatfőnöke nem tart belharctól, de Bagnaiát előre figyelmeztette

0

Davide Tardozzi pontosan tudja, hogy az idei évben sem lesz sétagalopp az előttük álló szezon. A Ducati csapatfőnöke elmondja, miben kell még fejlődnie Pecco Bagnaiának.

A Ducati elsődleges célja a címvédés lesz. Ez azonban nem könnyű feladat:

„2023 minden bizonnyal kemény év lesz a 42 futam miatt. Szóval nagyon nehéz lesz újra megnyerni a világbajnokságot, azért is, mert az ellenfeleink nagyon erősek. Véleményem szerint Pecco és Enea jó képességekkel rendelkeznek ahhoz, hogy újra a csúcsra érjünk. Nem szabad elmenni amellett azonban,  hogy Peccónak még tökéletesítenie kell néhány dolgot. Néhány 2022-es futamon nagyszerűen szerepelt, de voltak hibák is. Ezen pedig javítania kell. Időnként neki is be kell érnie egy olyan pozícióval, amely nem az első hely. Ha 2023-ban meg akarja nyerni a bajnoki címet, akkor el kell fogadnia a dobogós eredményeket is. Nehéz feladat mind a 42 futamot befejezni, de azt hiszem, az egyik sikertényező az lesz, hogy minden alkalommal pontot szerezzünk.” – kezdi Tardozzi, szavait a SPEEDWEEK.com idézi.

Bár Bagnaia és új csapattársa, Enea Bastianini között az elmúlt szezonban voltak szoros párharcok, az olasz nem aggódik amiatt, hogy a csapaton belül elszabadulna a pokol:

„Annak ellenére, amit a hírekben olvastam, nem hiszem, hogy Peccónak és Eneának gondjai lesznek. Már a valenciai teszten is nagyon jól dolgoztak együtt, együtt reggeliztek és információt cseréltek. Úgyhogy szerintem nagyon jól kijönnek majd egymással. A cél ugyanaz marad, és remélhetőleg 2023-ban is lesz néhány kemény párharc a győzelemért. Ezt akarjuk, meglátjuk, ki lesz a legjobb. Ismét kemény ellenfeleink vannak, és jól kell együtt dolgozniuk, hogy folyamatosan fejlesszük a motort, a pálya pedig megmutatja majd, ki a gyorsabb.”

Milyen furcsaságokat rejt egy világbajnok táskája? – Márquez megmutatta (videó)

0

Mindenkinek megvannak a maga rituáléi, rögeszméi… amelyek különlegessé tesznek minket. Marc Márquez sem kivétel természetesen. Most megismerhetünk 10 olyan dolgot, melyek nélkül a spanyol versenyző nem tudja elképzeli az életét.

A GQ közzétett egy videót a Youtube-on, melyben Márquez részletesen elmeséli, mik az ő rigolyái.

Az első kapásból elég intim… A világbajnok alsónadrágjához van köze. Igen, szó szerint. A spanyol versenyző ugyanis edzésre kék, versenyre pedig piros nadrágot visel.

„Amikor egy szezont elkezdek egy bizonyos alsónadrággal, az onnantól kezdve szent. Ugyanazt kell viselnem a futamokon mindig, mert szerencsét hoznak nekem.”

Márquez kedvenc színe? Asszociálhatnák rögtön a narancssárgára vagy a pirosra, ha már szinte mindig ezt a két színt viseli a versenyhétvégéken, de sajnos tévedünk. A kék az, mivel mikor gyerekként nézte a versenyeket a tévében, volt egy versenyző, akik kék sisakkal érte el a legjobb időt.

„A sapka, amelyen a 93-as szám van, soha nem hiányozhat.” – mondja. Ezenkívül egy kivetítőt is magával visz, hogy a versenyek ismétlését a falon nézhesse. Vasárnaponként minden verseny után arra használják, hogy vacsora vagy egy ital mellett megnézzék azt, vagy egy focimeccset, vagy akár filmeket.

Motorra csak füldugóval! Érthető. Alváshoz is használja őket egyébként, tekintve, hogy egy versenyhétvégén elkerülhetetlen a zaj a motorhangok, bulik, koncertek miatt.

Márquez emellett sokat ad a személyi higiéniájára. Piperetáskával utazik. Egy kis arctiszító, fogkrém, szemcsepp mindig van nála. Imádja az illatokat, de különösen azt a parfümöt, amit édesanyjától kapott. Mindig ezt használja.

Mi is lehetne fontosabb az útlevélnél. Ezenkívül a személyi igazolványát is mindig magánál hordja, bár kicsit szétszórt.  Ausztráliában volt, hogy az utcán elvesztette, de érdekes módon valaki megtalálta és visszajuttatta a csapatnak.

Marc nem igazán Apple-rajongó (mindig a Samsung van a szerződésében). Telefonján rendszerint az időjárást nézi meg, illetve hogy milyen új dalok jelentek meg.

Végül az alapvető dolgok. Először is, egy rugalmas szalag az izmok karbantartására, egy masszázspisztoly, illetve kényelmes nappali viselet.

Rossi újra motorra ült, és a fiatal magyar versenyzővel is találkozott (videó, kép)

A Valentino Rossi akadémiáján nevelkedő vagy nevelkedett versenyzők közül néhányan Portimãóban ültek motorra a hétvégén. Az olasz legenda egy másik visszavonult világbajnokkal együtt szintén motorra ült, és jó néhány más jelenlegi pilótához hasonlóan egy feltörekvő magyar tehetséget is megörvendeztetett.

Valentino Rossi 2021-ben köszönt el a MotoGP-től, és azóta autóversenyzőként próbál minél jobb eredményeket elérni. A kilencszeres világbajnokot azóta nem sokszor lehetett látni nyilvánosan motorozni, pláne versenypályán. Most azonban ismét felült egy versenygépre, ráadásul egy másik visszavonult világbajnok is csatlakozott hozzá, hogy együtt nosztalgiázzanak.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

VR46RidersAcademy (@vr46ridersacademyofficial) által megosztott bejegyzés

Ennek apropója az volt, hogy Rossi akadémiájának egykori és jelenlegi tagjai közül jó néhányan Portimãóba látogattak, hogy ott körözzenek, ezáltal is készülve a szezonra. A legnagyobb sztár Francesco Bagnaia volt, de rajta kívül Franco Morbidelli, Marco Bezzecchi, Luca Marini, valamint a Moto2-es Calestino Vietti is motorra ült. Sőt, nem csak az akadémia versenyzői voltak jelen, hiszen például Johann Zarco is pályára ment.

A világbajnoki címvédő egy Ducati Panigale V4S-t vezetett, és az eredményjelzőről készített képernyőfotó tanúsága szerint ő volt a leggyorsabb a pályán. A 26 éves motoros 1:43.286 másodperces körrel végzett az élen, de mindössze 13 ezreddel előzte meg Bezzecchit, Morbidelli pedig további 564 ezredes hátrányban követte őket.

Ami Rossit illeti, a 43 éves exmotoros a Yamahától kapott ajándékát, a YZF-R1M-et hajtotta meg. Hozzá csatlakozott honfitársa, Alessandro Gramigni, aki szintén pályára hajtott. Az 54 éves egykori versenyző szintén világbajnoknak mondhatja magát, hiszen 1992-ben nem talált legyőzőre a 125 köbcentiméteres géposztályban. A királykategóriában azonban csak egy futam jutott neki, az 1997-es malajziai szezonnyitó, amit nem tudott befejezni.

Gramigni saját Facebook-oldalán osztotta meg a videót, amelyen Rossival együtt kigurul a bokszból, és megköszönte a meghívást. Emellett még néhány képet is közzétett, melyek közül az egyiken ők ketten láthatóak Bagnaia társaságában. Avagy az olasz motorsport két korábbi nagy alakja, valamint a jelenkor legnagyobb csillaga látható a fotón.

Ha már fényképek, a hétvége alighanem óriási élmény volt az egyik legnagyobb magyar tehetség, Farkas Kevin számára. Az idén a Red Bull Rookies Cupban szereplő 15 éves pilóta a hétvégén szintén Portimãóban edzett, és ha már ott volt, Rossival és Bagnaiával is összeállt egy közös képre. Sőt, később Marinivel, valamint a Superbike-világbajnokság 2021-es győztesével, Toprak Razgatlıoğluval is fotózkodott.

Mirt annyira lenyűgözte a Honda, hogy rögtön haza is vitt egyet (kép)

0

Joan Mir az idei szezonban debütál a Repsol Honda színeiben, Marc Márquez csapattársaként. A fiatal spanyol versenyző azonban nem csak a futamokon szeretné kiélvezni új versenygépét, hanem úgy döntött, otthoni garázsát is kibővíti egy Honda CBR 1000 RR-R Fireblade-del.

Mirnek már volt lehetősége kipróbálnia új szerzeményét egy teszt keretén belül. Az említett kétkerekű egyébként hasonló ahhoz a motorhoz, amelyet Iker Lecuona és Xavi Vierge használ Superbike-ban, de nem teljesen ugyanaz. A FIM szabályzata egyébként arra kötelezi a MotoGP versenyzőit, hogy a motorjaikat szigorúan a készleten tartsák, és nepróbáljanak rajtuk semmiféle változtatást eszközölni, ami esetleg a Superbike-világbajnokság résztvevői számára előnyös lehet. Ezért van az, hogy a motorok nem tartalmaznak semmilyen módosítást a jobb fékeken és felfüggesztésen kívül.

A pálmai versenyző egy egész napon át körözött a valenciai pályán, írja a Todocircuito.com. Mir ezt osztotta meg az Instagramon néhány fotóval együtt, amelyeken új szerzeményével szerepel:

„A valenciai pályán az új Honda CBR 1000 RRR Fireblade-emmel. Tetszik, ahogy kinéz?”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MIR36 (@joanmir36official) által megosztott bejegyzés