back to top
2025. július 27. 14:08
Kezdőlap Blog Oldal 579

Marc Márquez elárulta, mi volt számára a legfontosabb a Rossiék elleni versenyzésben

0

Marc Márquez Carlos Sainzcal, a Ferrari F1-es pilótájával edzett, és kedvenc futballcsapata, a Barcelona meccsén is járt az elmúlt napokban. Utóbbin meg is szólaltatták, és Jorge Lorenzo dicsérő szavaira reagálva elmondta, mi volt a legfontosabb abban, hogy vele, valamint Valentino Rossival és Dani Pedrosával is versenyezhetett.

Marc Márquez vasárnap öccsével, Álexszel együtt futballmeccsen járt. A két fivér Az Atlético Madrid–Barcelona mérkőzésre látogatott ki, amelyet a Wanda Metropolitano stadionban rendeztek. A két testvér örülhetett, hiszen kedvenc csapatuk, a katalán együttes 1–0-s győzelmet aratott a fővárosiak ellen. Az élményről egy rövid videó is felkerült a két versenyző közösségi médiás felületeire, és ebből kiderül, hogy melyikük találta el a végeredményt, és hogy miért jár majd szélárnyék Portimãóban, az idénynyitó helyszínén.

A mérkőzés előtt Marc Márquez a pályához is lement, hogy nyilatkozzon a DAZN stábjának. A streamingszolgáltató munkatársai megkérdezték a spanyol pilótát, hogy mi a helyzet a felkészüléssel. Nos, tekintve, hogy az előszezoni tesztekig még egy hónap van hátra, csak mostanában indult el az igazán kemény munka.

Ezen a héten kezdtünk el intenzívebben [készülni], jobban összpontosítva arra, amit tennünk kell, mert a december eseménydúsabban telt – jelentette ki Márquez, aki a négyszer műtött karjára is kitért. – Ami a sérülést illeti, követtem a karommal kapcsolatos kezeléseket, most pedig fizikailag készülök fel, hogy február közepén motorra ülhessek, március végén pedig [elkezdődjön] a világbajnokság Portimãóban.”

A 29 éves motoros hozzátette, arra kell koncentrálnia, amit tennie kell, ez pedig a győzelemre való törekvés. A hétvégén egy kép is kikerült az Instagram-oldalára: ezen Carlos Sainzcal, a Ferrari Forma-1-es pilótájával együtt edzett. A Honda versenyzője elárulta, nem véletlen, hogy sikeres sportolókkal együtt készül. „Az ember azért is veszi magát körül olyanokkal, mint Carlos Sainz, az öcsém vagy más sportolók, mert így mindig kap egy kis lökést, és még ha edzésről is van szó, rendre egy kicsit többet hoz ki belőle” – magyarázta.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Carlos Sainz (@carlossainz55) által megosztott bejegyzés

Ezt követően kitértek Jorge Lorenzo közelmúltbeli megszólalására: a szintén a DAZN-nál dolgozó egykori versenyző Cuatro Tiempos című műsorban kijelentette, hogy szerinte még mindig Márquez a legjobb pilóta a MotoGP mezőnyében. Honfitársa nagyra értékelte a dicséretet, és elmondta, elsősorban nem azért jelentett számára sokat, hogy versenyezhetett Lorenzo, valamint Valentino Rossi és Dani Pedrosa ellen, mert ellenük bizonyíthatta tudását.

Jorgéval mindig is nagy volt a tisztelet köztünk, sokat tanultam tőle – fogalmazott. – Számomra ő egy referenciapont volt, ahogyan Dani Pedrosa és Valentino Rossi is. Versenyezhettem ellenük, képes voltam nyerni, de mindenekelőtt tanulhattam, ami a legfontosabb. Néha nem elég a legjobbnak lenni. Az embernek a legteljesebbnek, a leggyorsabbnak és a legokosabbnak kell lennie, fel kell használnia a tapasztalatát, emellett [megfelelő] csapatot és motort kell kapnia, hogy a világbajnoki címért harcoljon. Megtiszteltetés, hogy Jorge ilyen szavakat mondott rólam.”

Ami a csapatot és főleg a motort illeti, annak kapcsán vannak kétségek az idei szezont illetően. A valenciai tesztek után maga Márquez is élesen kritizálta a 2023-ra szánt versenygépet, később pedig arra is utalt, hogy gyenge teljesítmény esetén új csapat után nézhet. Most viszont leszögezte, hogy a hullámvölgy ellenére töretlenül hisz a japánokban.

Még mindig száz százalékig megbízom a Hondában – hangsúlyozta. – Ez az a márka, amely az összes címet adta nekem a MotoGP-ben, hatot, ami nem kis dolog. Igaz, hogy amikor megsérültem, egyúttal az első számú versenyző sérült meg, és a gyártó egy kicsit letért a [megfelelő] útról, de teljesen megbízom bennük. Hiszek abban, hogy jó motort építenek, nekem pedig az a feladatom, hogy a lehető legjobban felkészüljek, hogy aztán a világbajnoki címért küzdhessek. Ez az én célom, a Honda célja és az egész csapaté, ahol tudják, hogy mindenkinek össze kell fognia, ha ezt el akarjuk érni.”

Súlyos vádak Lorenzótól: maffiamódszerekkel tették tönkre a pályafutása végét

0

Jorge Lorenzo közleményt adott ki, miután az elmúlt napokban megjelentek az adóügyeiről szóló híradások. A háromszoros MotoGP-világbajnok szerint évek óta boszorkányüldözés zajlik ellene, maffiamódszerekre hajazó eszközöket vetettek be vele szemben, és ez meglehetősen negatívan hatott pályafutása utolsó éveire.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, úgy néz ki, Jorge Lorenzo újabb győzelmet arathat a spanyol adóhatósággal szemben, miután 2021-ben már megnyert egy pert az állami szerv ellen. A spanyol exmotorost a 2013 és 2016 közötti időszak kapcsán vonták kérdőre, de úgy tűnik, hogy a bíróság elfogadja azt az érvelést, miszerint adóügyi szempontból svájci illetőségűnek számít, hiszen már hosszú ideje ott él.

Csőbe akarták húzni Jorge Lorenzót – nem sikerült

Ugyanakkor hiába hiába a bíróságon aratott győzelem, az ügy nyilvánvalóan nem tesz jót a hírnevének, hiszen néhány emberben bizonyára felmerül a gyanú, hogy adót csalt, csak valahogyan megúszta. Éppen ezért Lorenzo úgy döntött, hogy egy közleményt ad ki, amelyben igyekezett tisztázni, hogy mi történt az elmúlt öt és fél évben.

Tekintettel a spanyol adóhatósággal folytatott közelmúltbeli vitáimról szóló hírekre, szeretnék néhány sort írni nektek, hogy elmondjam, hogyan látom a történteket – üzent a rajongóinak, illetve a teljes közvéleménynek a 35 éves egykori pilóta saját Twitter-oldalán. – Mint azt mindannyian tudjátok, sok évvel ezelőtt úgy döntöttem, hogy Luganóba költözöm, egy kicsi, de modern svájci városba, alig egy órára Milanótól. Sok más sportolóhoz hasonlóan azért költöztem oda, mert szükségem volt a város nyújtotta nyugalomra, amikor nem a fél világot kellett beutaznom, valamint a Yamaha csapatának létesítményeiben (60 km-re az otthonomtól) való edzéslehetőség miatt. Emellett persze értékeltem az adórendszert is, amelyet [Svájc] a polgároknak kínál, sokkal észszerűbb, és kevésbé agresszív, illetve elkobzó, mint más országoké.”

Lorenzo tehát Svájcban, az ottani feltételek mellett adózott, vagyis a spanyol adóhatóságnak papíron nem volt dolga vele. Ennek ellenére még a pályafutása alatt rászálltak, és kétségbe vonták ezt a státuszát. Ráadásul a háromszoros MotoGP-világbajnok elmondása alapján már-már maffiamódszerek bevetésével próbálták őt kellemetlen szituációba hozni.

2017 júniusában a spanyol adóhatóság adóellenőrzést indított, megkérdőjelezve, hogy adóügyi szempontból svájci illetőségű vagyok – idézte fel kálváriájának kezdetét. – A vizsgálat végül a 2013 és 2016 közötti időszakra terjedt ki. Annak ellenére, hogy a svájci hatóságok ragaszkodtak ahhoz, hogy a helyzetem teljesen legális, a spanyol adóhatóságok mindig mindent megkérdőjeleztek. Ennélfogva több száz megkeresést küldtek a szponzoraimnak és a csapataimnak, és nemcsak információk után kutattak, hanem arra is törekedtek, hogy lejárassanak a közvélemény előtt, és adócsalóként tüntessenek fel a médiában. Még odáig is elmentek, hogy néhány ügynököt küldtek a paddockba, hogy egy dokumentum aláírására kényszerítsenek. Ezek az emberek elállták a kijáratot előlem, amikor percekkel a verseny rajtja előtt fel akartam szállni a motorra. Hasonlóképpen, meg kellett előlegeznem a pénzt, amit követeltek tőlem, hogy elkerüljem az elkobzást és a megalázó helyzeteket (például hogy felkerüljek a csalók listájára). Igazi megvetés.”

Ebben az időszakban Lorenzo még két és fél éven át versenyzett. Bár a megpróbáltatások nem mindig látszottak meg az eredményein, hiszen 2018-ban három futamot is nyert, állítása szerint padlóra küldték őt az események. Olyannyira, hogy szerinte ebben a küzdelemben bizonyos szempontból sokkal inkább alulmaradt, mint bármelyik riválisa ellen a pályán. Ráadásul mindez a visszavonulása után sem ért véget.

Sokat szenvedtem ebben az öt és fél évben – emlékezett vissza. – Profiként igyekeztem mindig a futamokra koncentrálni, és elszigeteltem magam a harmadik fél okozta zajtól. Azonban be kell vallanom, hogy a spanyol adóhatóságok igazságtalan és kiforgatott üldözése okozta nyomás és gyötrelem végül a szakmai életemre is kihatott. Lelkileg legyőztek engem (ellentétben más versenyzőkkel, akiknek ez soha nem sikerült).”

2021-ben született egy számára kedvező ítélet, hiszen megúszta a 35 millió euró befizetését, ugyanakkor még így sem lehet feltétlenül kijelenteni, hogy győztesként került ki a dologból. Természetesen azt a pénzmennyiséget, amit jogtalanul követeltek tőle, visszakapta, de semmilyen más formában nem kárpótolták, még egy egyszerű gesztust sem tettek az irányába.

Az ügy Lorenzo karrierjének utolsó éveire is negatív hatással volt (Fotó: MotoGP Media)

Másfél évvel ezelőtt, 2021 júniusának végén, a versenyzéstől már visszavonulva, végre megláttam a fényt az alagút végén – fogalmazott. – A 2013-as, 2014-es és 2015-ös évre vonatkozóan a bíróság helyt adott az ügyvédem meggyőző érveinek, és természetesen visszafizették a megelőlegezett pénzt. Azonban semmilyen kártérítést, semmilyen kompenzációt nem kaptam az okozott kárért. Sem egy bocsánatkérést, sem egy nyilvános vagy magánjellegű levelet vagy telefonhívást. Semmit.”

Már csak a 2016-os évre vonatkozó ügy lóg a levegőben, de úgy néz ki, hogy Lorenzót ebben sem találják majd bűnösnek, és végleg lezárulhat a kálváriája. A 47-szeres MotoGP-futamgyőztes ugyanakkor hangsúlyozta, hogy a spanyol adóhatósággal szembeni konfliktusától függetlenül a közteherviselés alapesetben hasznos és jó dolog.

Decemberben új nyilatkozatot adtak ki 2016-ra vonatkozóan – folytatta. – Bízom benne, hogy ez a rémálom most már véget ér. Az adókra szükség van, és ha a pénzt jól kezeli a kormány (ami nem mindig van így), akkor büszkék lehetünk a hozzájárulásunkra. A spanyol adóhatóság boszorkányüldözésbe kezdett, és azt hitte, megtalálta a bűnbakot. Tévedtek. Természetesen senki nem fogja visszaadni nekem az álmatlan éjszakákat vagy a nyugalmat, amire szükségem lett volna ahhoz, hogy a pályákra koncentrálhassak.”

Ismét nem jött össze – a Pramac Ducati versenyzője egyedül vág neki az idei szezonnak

0

Második próbálkozásra sem sikerült: A 2023-as MotoGP-szezonban Johann Zarco tanácsadója már nem a motokrossz- és szuperkrossz-legenda Jean-Michel Bayle lesz.

Még 2019-ben Jean-Michel Bayle rövid ideig a Red Bull KTM akkori gyári versenyzőjének, Johann Zarcónak a pályafutását segítette. Amikor a KTM és a kétszeres Moto2-világbajnok szerződése idő előtt felbontásra került, Zarco és Bayle útjai is elváltak.

2022 elején azonban ismét együttműködés jött létre az 53 éves krosszlegenda a Pramac Ducati versenyzője között.

„Jean-Michellel az a célunk, hogy egy kicsit változtassunk a hozzáállásunkon a versenyhétvégéken, hogy apránként javuljunk az edzéseken, és aztán a versenyen erősebbek legyünk. Azt hiszem, segíthet nekem abban, hogy a megfelelő dolgokra összpontosítsak.”– magyarázta Zarco akkoriban.

Most azonban Bayle a Facebook-oldalán jelentette be, hogy a két francia közötti együttműködés ismét véget ért:

„Ezúton szeretném bejelenteni, hogy véget ért a Johann Zarcóval való együttműködésem. Sok mindent elemeztem, amin a 2022-es szezonban dolgoznom kellett, és nagy elvárásaim voltak a télre, hogy ezeket a dolgokat javítsam. Különböző okok miatt azonban a 2023-as szezonra vonatkozó programomat és stratégiámat nem lehet megvalósítani. Tudtam, hogy a szokások megváltoztatása nehéz dolog, és ez a kaland csalódással és a befejezetlen kihívás érzésével ér véget.”

Emlékeztetőül: Bayle kétszeres motokrossz-világbajnok (1988-ban a 125 köbcentis kategóriában, 1989-ben a 250 köbcentisben), valamint amerikai krossz- és szuperkrossz-bajnok, aki aztán nagy feltűnést keltett, amikor átváltott az országúti versenyzésre. A gyorsasági motoros világbajnokságban nem sikerült dobogóra állnia, de 1994-ben a 250 köbcentis világbajnokságon nyolcadik, 1996-ban pedig az 500 köbcentis világbajnokságon kilencedik lett. A királykategóriában kétszer is pole pozíciót szerzett. Ezt követően megnyerte a Bol d’Or és a Le Mans-i 24 órás klasszikusokat.

 

Kölcsönökből kezdte karrierjét, mára világbajnok – íme néhány érdekesség a Ducati sztárjáról

0

Álvaro Bautista 37 évesen egyike azon pilótáknak Spanyolországban, akik az életük nagy részét versenyzéssel töltötték. Apránként küzdötte fel magát: 50ccm-es Aprilia Kupa, megosztva egy helyet Jorge Lorenzóval, MoviStar Activa Kupa, és még sorolhatnánk. Íme egy sor érdekesség, amit a WorldSBK hozott nyilvánosságra a spanyol versenyzőről.

A 19-es szám összetéveszthetetlen, és a Talavera de la Reina-i pilótához kötődik. Bautista azért viseli a 19-es számot, mert ezzel indult korábban számos világbajnok, és úgy gondolta, hogy ez szerencsét hoz majd neki. Például Freddie Spencer 1985-ben vagy John Kocinski 1990-ben. Kedvenc pilótája Carl Fogarty.

CEV-ben töltött évei alatt anyagi okokból majdnem meghiúsultak tervei. A nővére adott neki pénzt a CEV és a 125 köbcentisek mezőnyében töltött idő között, amíg végül kapott egy jó helyet és elkezdett pénzt keresni. Évekkel később Álvaro visszafizette a nővérének kölcsönadott pénzt.

Álvaro bevallottan az Atlético Madrid szurkolója. Sőt, a CEV-ben a csapat színeit viselte az Aprilián. Fernando Torres tiszteletére még a 9-es szám is helyet kapott a motorján.

Ha nem motorversenyzésre adja a fejét, akkor szerelő szeretett volna lenni, emellett a főzés is az egyik rejtett tehetsége. Kedvenc étele a gnocchi quatri formaggi, és imádja a carcamusát, egy hagyományos toledói spanyol pörköltet.

A szokatlan frizurák rendszeres viselője, Bautista megígérte, hogy a szezon végén levágatja a haját, ha megnyeri a világbajnokságot, de még mindig viseli a viking copfokat. 2018-ban, amikor az utolsó MotoGP-futamán indult, mielőtt a Ducatival a WSBK-ban versenyzett volna, lilára festette a haját.

 

 

Majdnem egy évtizede próbálkozik, de ismét kudarcot vallott a korábbi világbajnok

0

Sito Pons elárulta, szívesen visszatért volna csapatával a MotoGP-be a távozó Suzuki helyére, ám privát istállóként erre nem volt lehetőségük. A Pons Racing alapítója hozzátette, 2013 óta próbálkozik a bekerüléssel.

Sito Pons visszavonulása után, 1992-ben csapatot alapított, amely kisebb megszakítással, de a mai napig működik. Az 50 köbcentiméteres, illetve MotoGP-kategóriában azonban csak 2005-ig indultak, azóta csak a jelenleg Moto2 néven futó géposztályban fordultak meg, illetve 2019 óta a MotoE-ben is részt vesznek.

A kétszeres 250-es világbajnok azonban lassan egy évtizede próbál visszatérni a Pons Racinggel, ám rendre kudarcot vallott, hiába a Moto2-ben és a MotoE-ben elért bajnoki címek. Ennek elsődleges oka, hogy Carmelo Ezpeleta, a MotoGP kereskedelmi jogait birtokló Dorna vezérigazgatója egy gyári istállót szeretne látni új érkezőként.

A korábbi világbajnok megmenekült a 24 év börtöntől

Sok megbeszélést folytattunk a MotoGP-ről a Dorna vezérigazgatójával, Carmelo Ezpeletával – nyilatkozta a SPEEDWEEK-nek. – Hivatalosan is megkérdeztük tőle, hogy visszatérhetünk-e a MotoGP-géposztályba a Team Ponsszal. Carmelo azonban világossá tette számomra, hogy egy gyártót akar, és jelenleg nem ír alá szerződést újabb szatellitcsapatokkal. Ez volt az egyértelmű válasza. Évek óta kérdezzük tőle, hogy kaphatunk-e helyet a MotoGP-ben. Egyszer volt rá lehetőség, de elszalasztottuk, mert egyetlen gyártó sem adott nekünk motort.”

Pons azt is elárulta, hogy 2013 óta próbál visszakerülni a MotoGP-be, és korábban erre kétszer is adódott némi esély. Először 2015-ben, amikor a Yamaha Forward csapatfőnöke, Giovanni Cuzari börtönbe került, aminek következtében az istálló elvesztette a helyét a sorozatban, majd 2018-ban, amikor a Marc VDS és az abban az évben Ángel Nieto Team néven működő Aspar Racing is kiszállt. Azonban egyik alkalommal sem járt sikerrel.

Legutóbb tavaly tett kísérletet, amikor kiderült, hogy a Suzuki az év végén kiszáll a MotoGP-ből. Ám Ezpeletának akkor sem kellett újabb szatellitcsapat, és végül a Gasgas lett a befutó. „Amikor a Suzuki májusban bejelentette a kivonulását, újra [próbálkoztunk], beszéltünk Carmelóval – idézte fel Pons. – Megvannak az erőforrásaink, és rendelkezünk a [szükséges] tapasztalattal. Sajnos azonban privát csapatnak nincs hely.”

Összeesküvést sejtenek a Ducatinak kedvező szabályváltozás mögött

0

A 2023-as Superbike-világbajnokságra engedélyezett motorkerékpárok gyártási modelljeinek maximális árát tíz százalékkal emelik az euróövezetben tapasztalható magas infláció miatt. Természetesen azonnal előkerültek az összeesküvés-elmélet gyártói….

Amikor a Ducati tavaly októberben bemutatta az új Panigale V4R-t, annak ára 43 990 euró volt. Ezzel a motorkerékpár nem lenne jogosult a homologizációra, mivel 2022-ig a Superbike-világbajnokság szabályzata azt írta elő, hogy a megvásárolható alapmotor legfeljebb 40 000 euróba kerülhet.

A FIM nagyjából ugyanebben az időben hallotta, hogy a jövőben a maximális vételárat inflációs tényezővel fogják növelni, és 2023-ban 44 000 euró lesz. Németországban az infláció jelenleg 8,6 százalék, ami jó 40 éve a legmagasabb szint.

Mivel a Ducati áremelése és a Superbike-világbajnokság motorjai számára az idei évtől engedélyezett maximális ár tökéletesen illeszkedik egymáshoz, sok ellenfél a bolognai gyártó, a FIM és a promóter Dorna közötti összeesküvést szimatolja.

A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában válaszolt ezekre a konspirációkra. „Mindenki tud a megélhetési költségek tíz százalékos emelkedéséről” – mondta az olasz. „Ez nem jelenti automatikusan azt, hogy egy kerékpár, amely korábban 40 000 euróba került, most 44 000 euróba kerül, így több pénzt keresünk. Az áremelkedés inkább a beszállító vállalataink és az energia megnövekedett költségeihez kapcsolódik.”

Jelenleg csak a Ducati profitál a megemelt költségplafonból, mivel a V4R messze a legdrágább alapmotor a Superbike-világbajnokságban, és mindig is a megengedett határon volt.

„Számomra alapvetően az infláció figyelembevételének van értelme, amikor a költségplafonról van szó” – hangsúlyozta Ciabatti. „Csak idő kérdése, hogy a jelenlegi infláció mellett a többi gyártó is emelni fogja a motorjai árát.”

Szerencséből és pechből is kijutott az Európa-kupa magyar döntőseinek a Superenduro-vb-n

A Superenduro-vb németországi fordulójában az Európa-kupában döntőbe jutott Szőke Márk és Liszka Roland is értékelte a versenynapot. Mindkettejüknek meg kellett küzdeniük nehézségekkel, egyiküknek a fájdalommal is, de végül remek eredménnyel zártak.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, szombaton rendezték a Superenduro-világbajnokság második fordulóját a németországi Riesában. Az Európa-kupában ugyanakkor ez volt az első kör, így a versenyzők tiszta lappal indulhattak. Az öt magyar indulóból ketten is döntőbe jutottak Szőke Márk és Liszka Roland személyében, és mindketten kiváló eredményt értek el.

Előbbi a finálé futamain elért eredményei alapján az összetett második helyén végzett, mindössze 3 ponttal lemaradva a győztes Dan Peace-től. Pedig nem indult könnyen számára a nap: bár szakaszokra lebontva nem ment rosszul a gyakorláson, nem sikerült megfutnia a tökéletes vagy ahhoz közeli kört, ráadásul extra erőfeszítéseket kellett tennie annak érdekében, hogy egyáltalán ott lehessen a döntőben.

Elég nehezen indult be a napom, hiszen az első szabadedzésen nagyon jól összetettem a szekciókat, de egy normális kört sem tudtam menni – nyilatkozta Szőke a P1race-nek. – A pálya nagy része remekül ment, de volt egy mumus, a köves emelkedő. Az az egész versenynapomon nagyon keresztbe tett. Jött az időmérő, amelyen egy gyorskört tudtam menni, a többin mind elakadtam felfelé. Azt zárójelben meg kell jegyeznem, hogy állítottunk a futóműn, emellett folyamatosan variálni kellett a guminyomást és a hátsó teleszkópot, hogy ez látszódjon. A köridőkön is látszott, hogy javulok, ahogyan állítottunk ezeken a dolgokon. Ekkor jött egy olyan szerencsétlen dolog, hogy nem jutottam be egyenes ágon: tizenegyedik lettem, és az első tíz kerül be [automatikusan] a döntőbe. Kellett mennem egy Last Chance futamot, hogy bejussak a legjobb tizennégy közé. Ezt sikeresen megcsináltam, aztán félóra múlva jött az időmérő, ahol a nyolcadik időt tudtam menni.”

A 27 éves versenyző hangsúlyozta, hogy itt elsősorban a döntőbe jutás a cél, és innentől kezdve leginkább a szerencse és az állóképesség az, ami befolyásolja az események alakulását. Nos, ezt a fináléban is megtapasztalta. Már az első futamon is kifejezetten szép eredményt érhetett volna el, ám a vége nem úgy alakult, ahogyan azt szerette volna.

Az első futamon a második sorból indultam – folytatta. – A legszéléről eljöttem, az edzéseken pont ezeket gyakoroltam. Nem kapkodtam, hanem szépen kievickéltem, és eljöttem másodikként. Elég sokáig voltam elöl, aztán a harmadik helyen mentem egészen az utolsó körig. Utána megint jött az emelkedő, és volt egy lekörözött. Én beleraktam, a mögöttem lévő pedig rám tette a motort. Nem tudtuk feltolni, és leégtem, a váltókar beesett. Nagyon nehéz volt utána visszaállni, pedig be kellett fejezni a kört. Ötödikként értem célba, nagyon csalódott voltam. A szerencse, amiről beszéltem, nem jött meg, és emiatt elbuktam a harmadik helyet.”

A két futam között körülbelül 40-50 perc szünet volt, és ezalatt Szőkének volt ideje gondolkodni. Eszébe jutott, hogy mostanában, a leghidegebb időszakban is folyamatosan edz, olykor fagyoskodik. Már az első versenyen is jól szerepelt, de a második volt az, amelyiken igazán beérett a munka gyümölcse. Ott ugyanis, bár egy kis szerencse is kellett hozzá, de győzelmet aratott.

A második futamon is nagyon jól eljöttem a rajtnál, és végig elöl voltam – fogalmazott. – Az utolsó [körben] az angol srác gyorsabb volt, éreztem, hogy kicsit vissza kell venni, különben hibázni fogok. Az emelkedőn megint felmentem, az első kerék elakadt, ő pedig szűken pont el tudott slisszolni. Nem bántam, hiszen második lettem, de végül volt egy piros zászlós leintés, mert valaki elesett. Második lettem összetettben, így másodikként megyek a magyarországi [fordulóra].”

Diadalának köszönhetően 20 pontot tett hozzá az eddigi 11-éhez, így 31 egységet gyűjtött összesítésben. Ez a tabella második helyére volt jó, ami nyilvánvalóan remek kezdésnek számít. Ennélfogva nem győzött hálálkodni azoknak, akik bármit is hozzátettek ehhez a sikeres szerepléshez.

Nagyon szépen köszönöm mindenkinek, aki szurkolt és mellettem volt, hiszen ez számomra hihetetlenül nagy eredmény, mert annyi energiát tettem bele – üzent a támogatóinak. – Még egyszer meg szeretném köszönni azoknak, akik miatt kijutottam: a Halasi-családnak, a PT Productionnek, a feleségemnek, a családomnak és a sok-sok szponzoromnak, akik miatt itt lehetek. Beérett az a gyümölcs, amiért küzdöttem és szenvedtem.”

Honfitársa szintén remekül teljesített. Szavai alapján Liszkának jobban alakult a nap első része, a gyakorlástól kezdve egészen az időmérőig, és valamivel könnyebben jutott el a döntőig. Neki inkább akkor volt nehéz, amikor még pályára sem gurult, hanem csak megnézte a kört, még a pénteki napon, hiszen bizonyos pontoktól félt.

Nagyon nehéznek tűnt, volt egy-két akadály, amitől tartottam – kezdte. – Utólag viszont szerintem remekül sikerült, mert nagyon élveztem, és azt hiszem, mondhatom, hogy enyém volt a pálya. Életemben öt Superenduro-versenyen voltam, eddig ez tetszett a legjobban. Az edzéseken három kört tudtam futni, mert kisebb problémák akadtak, versenyzőtársak elakadtak, meg ilyenek. Akkor jöttem rá először, hogy ez jónak tűnik. Az időmérőn az első körömet tisztán meg tudtam nyomni, az egyik akadály csak abban az egy körben sikerült normálisan. Másodikként kvalifikáltam magam, és ezután jött még egy időmérő, ahol már a tizennégy bejutott versenyző a rajtpozíciókért ment. Itt sajnos csak ötödik lettem: a köridőm szinte ugyanolyan lett, mint a kvalifikáción. Itt még mindig nem igazán tudtam feljutni azon a hídon, aztán viszont megpróbáltam kicsit összerakni ezt az egészet fejben.

Az első futam azonban nem kezdődött jól a 18 éves pilóta számára, hiszen nem sokkal a rajt után visszaesett az utolsó helyre. Ráadásul az ezt előidéző ütközés fizikai következményeit is viselnie kellett, ám ez nem akadályozta meg abban, hogy nagy felzárkózást mutasson be. Végül ő volt az egyik, aki profitált Szőke megakadásából a verseny végén.

Az első futam előtt nagyjából tudtam a taktikát, hogy hogyan kellene végigmenni a pályán – jelentette ki. – A rajt után, a következő egyenesben megelőztem az elsőt, aztán egy kicsit összeakadtunk, és elég nagyot estem. Ez egyrészt fájt, másrészt utolsóként kellett folytatnom. Szerencsére folyamatosan tudtam zárkózni, [végül] harmadikként intettek le, és itt már sikerült olyan szinten összeraknom az egész pályát, hogy az egész futam alatt egyszer vagy kétszer akadtam el.”

A második viadalon nem az indulás, hanem a rajtsorrend állította nagy kihívás elé Liszkát, ám ezúttal is sikerült megelőznie a legtöbb versenytársát. Sőt, akár a győzelem is összejöhetett volna neki, ám ami Szőkének szerencse volt, az neki pech. Mindezek ellenére összesítésben csupán 1 ponttal szerzett kevesebbet honfitársánál.

A második futamon a fordított rajtsorrend miatt szinte utolsóként rajtoltam el, így ezúttal is a legvégéről kellett feljönnöm – magyarázta. – A harmadik helyig zárkóztam fel, számításaim szerint lett volna még két kör, és nagy hátrányt tudtam ledolgozni az éllovasokhoz képest, úgyhogy szerintem még jobb is lehetett volna [az eredmény]. Ám két körrel a vége előtt egy esés miatt piros zászlóval leintették, és így két harmadik pozícióval összetettbeli harmadik lettem.”

A Superenduro-világbajnokság mezőnye legközelebb Budapestre, a Papp László Sportarénába látogat. A fordulót, amely az Európa-kupa utolsó állomását is jelenti, február 4-én rendezik. Az eseményre továbbra is kaphatóak jegyek, amelyeket az EnduroGP.hu felületén lehet megvásárolni.


A KTM Centrum is készül a budapesti Superenduro GP-re. A webshopban minden jegyvásárló 15%-os kedvezményre jogosult alkatrészek, kiegészítők és ruházat vásárlása esetén, valamint 5% kedvezményre minden motor megvásárlása alkalmával. A KTM Centrum az idei versenyhez hasonlóan 2023-ban is megjelenik a Papp László Budapest Sportarénában, ahol szintén megvásárolhatók lesznek a termékek. További részletek az EnduroGP.hu oldalon. (X)

Gyönyörű környezetben, az F1 sztárjával együtt edzett az Európa-bajnok motoros – kép

0

Az Aprilia tesztversenyzője, Lorenzo Savadori nem mással síelt, mint a Forma-1 versenyzőjével, Charles Leclerc-rel.

A síelés egy közkedvelt téli sport a MotoGP és Forma-1 pilótáinak körében is. Ezúttal az Aprilia tesztversenyzője, Lorenzo Savadori mutatta meg, hogy mivel tölti a téli szünetet. A Dolomitokban síelve, nem mással akadt össze, mint a Ferrari pilótájával, Charles Leclerc-rel és Antonio Fuocóval, aki a Ferrari GT és az F1-es szimulátorcsapatot erősíti.

 „Edzés és szórakozás, szuper társaságban..” – mutatta meg Instagram-oldalán a Leclerc-rel készített közös fényképet.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lorenzo Savadori (@sava32) által megosztott bejegyzés

Lorenzo Savadori 2008-ban olasz és Európa-bajnok volt 125 köbcentis kategóriában az Apriliával. Ugyanebben a szezonban három szabadkártyás indulással debütált a 125-ös világbajnokságon. 2007-ben második lett a Red Bull Rookies Cup sorozatában. Lorenzo 2016-ban, 2017-ben és 2018-ban a WorldSBK bajnokságban is indult az Aprilia RSV4-el. 2019-ben a Campionato Italiano Velocità Superbike bajnokságban második helyen végzett. 2020-ban az Aprilia tesztpilótája lett, miközben nyolc futamból hat győzelemmel uralta a CIV Superbike szezont, megszerezve az olasz bajnoki címet az új Aprilia RSV4 motoron ülve. Eredménylistájának köszönhetően a MotoGP-ben is helyet kapott több alkalommal, például az eltiltott Iannone helyén.

A Forma-1-et kedvelő olvasóknak nyilvánvalóan nem kell bemutatni Charles Leclerct sem, aki GP3 és Fomula-2 bajnoki címei után 2018-ban debütált a Forma-1-ben. 2019 óta a Ferrari csapatát erősíti. 2022-ben a monacói volt a bajnok Max Verstappen legnagyobb kihívója, azonban meg kellett elégednie a tabella második helyével.

Savadori korábban azt is megmutatta Instagram-oldalán, ahogy kipróbálta a szánozást, szánhúzó kutyákkal.

 „Új barátok ma…! Csodálatos élmény” – tette hozzá

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Lorenzo Savadori (@sava32) által megosztott bejegyzés

Főnöke szerint egyvalamiben már Rossi és Marc Márquez szintjén van a Yamaha világbajnoka

0

Elmúltak a Honda és a Yamaha abszolút dominanciájának napjai. Lin Jarvis felidézte, hogy a régi időkben Rossi, Lorenzo, Stoner és Pedrosa kiemelkedtek a mezőnyből. Most azonban az esélyek megosztottak – mondja – 8-10 versenyző között, akik egymásnak adogatják a világbajnoki futamgyőzelmeket.

Annak ellenére, hogy egy másik, gyökeresen más korszakot élt meg, úgy véli, hogy mindig vannak rendkívüli és kivételes tehetségek, és Fabio Quartararo egyértelműen közéjük tartozik, akit úgy jellemez, mint egy olyan srácot, akiben van valami extra.

Jarvis így dicséri versenyzője tehetségét: „Pimaszság, ügyesség, villámgyors reakcióidő, a motor megértése… Rengeteg különböző elem, és Fabio mindezekkel rendelkezik.”

Úgy véli, hogy amellett, hogy nagyszerű a motoron, nagyszerű a pályán kívül is, ami azért fontos, mert nem sok versenyző képes arra, hogy egy csoportot maga körül összefogjon, és csapatként működjön együtt.

Jarvis szerint Quartararo egy a nagy nevek közül

Jarvis példaként Valentino Rossit hozza fel, akivel évekig együtt dolgozott a Yamahánál, és akivel jelentős sikereket értek el: „Rossi is pont ilyen volt, és tulajdonképpen Márquez is ilyen.”

A 2023-as szezon döntőek lesz Quartararo jövője szempontjából, akinek 2024 végéig van szerződése az iwatai csapattal. Jarvis azt szeretné, ha maradna:

„Remélem, hogy sokáig marad a Yamahánál, és úgy gondolom, hogy megvan benne a potenciál, hogy többször is világbajnok legyen. Azt hiszem, a cím egyfajta személyes nyugalmat adott neki, hogy elérte a célját, egyfajta önbizalmat, egyfajta érettséget. Láthattuk, milyen lépést tett a bajnoki címét megelőző évben. Azon a télen tett egy lépést előre, és megváltozott a mentalitása a versenyzéshez való hozzáállásában.”

Jarvis szerint Quartararo nyugodtabb, racionálisabb emberré vált, kevésbé hajlamos a dühre és a frusztrációra, bár elismeri, hogy ezek olyan reakciók, amelyek még mindig megvannak benne, mert minden versenyzőben ott van a düh, ha valami nem sikerül.

 

Zsigovits elégedett a döntős szereplésével, szerinte jó úton halad a célok felé

Zsigovits Norbert értékelte a Superenduro-világbajnokság szombati, németországi fordulójában nyújtott teljesítményét. A 23 éves versenyző úgy véli, az első két futamon az esései után jó tempót tudott menni, a harmadikon elért tizedik helye pedig kifejezetten biztató a jövőre nézve.

Ahogyan arról mi is beszámoltunk, Zsigovits Norbert a krakkói nyitány után a németországi Riesában is döntőbe jutott a Superenduro-világbajnokság Prestige-kategóriájában. A Ride Hard Motorsport versenyzője a 12. helyet szerezte meg összesítésben, és 14 pontot tett hozzá eddigi 10 egységéhez, aminek köszönhetően a bajnokságban is feljött a 10. pozícióba.

Zsigovits újra döntős a Prestige-ben, magyar sikerek az Európa-kupában a Superenduro-vb-n

Az első és a második is nehezen indult számára, ugyanis mindkét rajt után elesett. Ennélfogva a 14., utolsó helyről kellett felzárkóznia, és végül mindkét alkalommal a 12. pozíciót szerezte meg. Bár a bukások nyilvánvalóan nem jöttek jól, az azt követő percek bizakodásra adtak okot Zsigovits számára.

Az első futam elején estem kettőt, és azzal sok idő elment, ezért nagyon a mezőny végéről tudtam kezdeni a versenyt nyilatkozta a P1race-nek. – Aztán viszont egész jól fel tudtam jönni, egész jónak éreztem a tempómat, és a végén tizenkettedikként értem célba. A második futamon megint az elején, a rajtnál elcsúsztam, úgyhogy a mezőny végéről jöttem fel, de egész jó tempót tudtam utána menni. Azonban itt kicsit erősebb volt a verseny, így újra a tizenkettedik helyen tudtam célba érni, de itt már kiegyensúlyozottabban tudtam teljesíteni, mint az elsőn.”

Zsigovits egyértelműen a harmadik futamon nyújtotta a legjobb teljesítményét, ahol bár szintén visszaesett a 14. helyre, onnan egészen a 10. pozícióig sikerült visszazárkóznia. Ennek köszönhetően teljesítette azt a vágyát, hogy összetettben felülmúlja a krakkói eredményét, és a hosszú távú célkitűzésekhez is közelebb került.

A harmadik futamot megint a végéről kezdtem, de aztán egész jól tudtam jönni, és a végén a tizedik helyet tudtam megszerezni, aminek nagyon örülök, hiszen az volt a cél, hogy a legjobb tízben tudjunk lenni – magyarázta a 23 esztendős pilóta. – Azt gondolom, hogy jó úton haladunk a célok felé.”

Zsigovits tehát pozitív előjelekkel készülhet a harmadik fordulóra, amelyet Budapesten, a Papp László Sportarénában rendeznek február 4-én. Az eseményre továbbra is kaphatóak jegyek, amelyeket az EnduroGP.hu felületén lehet megvásárolni.


A KTM Centrum is készül a budapesti Superenduro GP-re. A webshopban minden jegyvásárló 15%-os kedvezményre jogosult alkatrészek, kiegészítők és ruházat vásárlása esetén, valamint 5% kedvezményre minden motor megvásárlása alkalmával. A KTM Centrum az idei versenyhez hasonlóan 2023-ban is megjelenik a Papp László Budapest Sportarénában, ahol szintén megvásárolhatók lesznek a termékek. További részletek az EnduroGP.hu oldalon. (X)