back to top
2025. július 29. 10:26
Kezdőlap Blog Oldal 578

Meglepnéd magad egy igazi csodamotorral – itt a lehetőség!

0

Lassan úgy tűnik, itt az ideje, hogy híres versenymotorokat vásároljunk! A Silverstone Auctions most tette közzé a London Motorcycle Show katalógusát, amelyben olyan motorok szerepelnek, amelyekkel Guy Martin a TT-n és Colin Edwards a MotoGP-ben versenyzett!

Mindkét gépet az idei londoni motorkerékpár kiállításon árverezik el. Az árverés hivatalosan február 18-án, szombaton, brit idő szerint 1:30-kor kezdődik.

Guy Martin versenygépe:
A BSB és Isle of Man TT specifikációra épített Suzuki GSX-R1000-est Guy Martin és Steve Mercer vezette. A Man-szigeti TT-n használták, de Guy a Northwest 200-on és az Ulster Grand Prix-n is rajthoz állt vele. Állítólag az építési költsége 2013-ban 80 000 font körül volt, és a motor K-tech felfüggesztéssel, gyorskioldós lengőkarral, Yoshimura motorvezérléssel, valamint superbike-specifikus motorral büszkélkedhet. Irányárát 20 000 és 25 000 font között határozták meg – plusz a vételi felár és az áfa.

Colin Edwards versenygépe:
Ha egy kicsit egzotikusabb dologra vágysz, akkor egy igazi, versenyen használt MotoGP prototípust is a garázsodba tehetsz. Az FTR a 2013-as szezonra épült, mellyel a versenyző a világbajnoki tabella 14. helyén végzett. A motor olyan állapotban van, mint amilyenben az év utolsó fordulóján Valenciában végzett, és 2015 óta a jelenlegi tulajdonosa tulajdonában van, és mindig csak felvonulásokon és rendezvényeken használták. Nyilvánvaló, hogy az egykori MotoGP-motorok drága darabok, bár az FTR valójában elég jó ár-érték arányúnak tűnik, 35 000 és 40 000 font közötti becslést adtak rá.

A Yamaha világbajnoka elárulta, mi játszott kulcsszerepet a visszaesésükben

0

Fabio Quartararo szezonjának meghatározása korántsem egyszerű. Elveszítette a világbajnoki címért folytatott küzdelmet, de nem az ambíciója hiánya miatt.

Igen, hihetetlenül ambiciózus fickónak tartja magát, akár Playstation-t játszik, akár kártyázik, de a 2022-es szezonban mindössze ennyire futotta. A Yamaha bokszában a francia az egyetlen, aki mégis igyekezett kihozni a legtöbbet a Yamahából. Sem csapattársa, Franco Morbidelli, sem az RNF Team duója nem tudta megközelíteni az eredményeit.

Eddig a francia volt az egyetlen versenyképes Yamaha-pilóta. Hasonló a helyzet, mint Marc Márquez esetében. Elmondható, hogy ugyanaz történik Quartararóval és a Yamahával?

„Ha egyszer hatszoros MotoGP-világbajnok leszek, mint Marc a Hondával, akkor ezzel együtt tudok élni.” – jegyezte meg Quartararo nevetve.

Komolyra fordítva a szót, úgy véli, hogy nehéz a helyzete, de az összes többi versenyzőnek problémái vannak. Ennek ellenére jó motornak tartja az M1-et. Egyszerűen hiányzik belőle a gyorsulás és a teljesítmény. Hozzátette, hogy igyekszik folyamatosan nyomást gyakorolni a japán mérnökökre, mert ha ezt a gyengeséget ki tudják küszöbölni, akkor minden hétvégén esélyük lesz a győzelemért harcolni. Jelenleg általában nem ez a helyzet szerinte.

A motor jelenlegi helyzete az, hogy a Ducati árnyékában van:

„Néhány évvel ezelőtt még egyértelműen előnyünk volt a kanyarokban, de ez már nem így van. A Ducati és más gyártók majdnem ugyanolyan erősek ezen a területen. A Yamahának hiányzott a végsebesség, de a Ducati sokkal erősebb lett féktávokon és a kanyarokban, így már nem igazán vagyunk előnyben. Továbbra is reménykedem abban, hogy a Yamaha hamarosan nagy előrelépést tesz, és még gyorsabbak lehetünk.”

Felreppentek olyan pletykák is, melyek szerint 2024-ben Rossi Mooney VR46 csapata veheti át az RNF helyét Iwata szatellitcsapataként, amire Fabio elárulta:

„Nem ismerem a Yamaha pontos terveit 2023-ra, de számomra teljesen rendben van, hogy jövőre csak két motorunk lesz.”

Baleset és komoly büntetés is hátráltatta Rossit, de így is dobogóval kezdte az évet

A 2023-as  DUBAI versenyen a HAAS RT egy akciódús első négy órát követően minimális előnnyel vezetett a 2022-es győztes Team WRT előtt. A kilencszeres MotoGP-világbajnok, Valentino Rossi is a mezőny tagja volt. Lássuk, hogyan birkózott meg az olasz a számára új kihívással.

A BMW M4 GT3 Valentino Rossival a fedélzetén a 8. helyről kezdte a versenyt (#46, Timothy Whale / Valentino Rossi / Sean Gelael / Max Hesse / Maxime Martin). A csapat már 2,5 óra után bajba került, miután a hatos kanyarban megcsúszott egy olajfolton. Tim Whale ült ekkor a volánnál. Az autó és a sofőr is sértetlenül megúszta az esetet, így zökkenőmentesen folytatódhatott tovább a futam számukra. Az esetet követően Hesse gurult ki a pályára a BMW-vel.

Rossi nem volt elégedett saját szereplésével, mégis teljesült a vágya a dubaji időmérőn

A pole pozíciót megszerző Al Manar Racing by HRT (#777, Luca Stolz / Fabian Schiller / Axcil Jefferies / Martin Konrad) és az Abu Dhabi Racing by HRT (#4, Hubert Haupt / Khaled Al Qubaisi / Sébastien Baud / Jules Gounon) az első körök során az üldöző Team WRT minden erőfeszítése ellenére is megőrizte pozícióját. A tankolásnál elvesztegetett idő azonban azt jelentette, hogy a Haupt Racing Team által vezetett Mercedes-AMG GT3-asok az élmezőnytől a 6., illetve a 9. helyre estek vissza.

Miután az első Code 60 figyelmeztető időszak alatt a pályapozíciót előnyben részesítette a tankolással szemben, a Tresor Attempto Racing Audi R8 LMS GT3 EVO II (#99, Alex Arkin Aka / Finlay Hutchison / Andrey Mukovoz / Dylan Pereira) az első két óra nagy részében vezetett, de majd mezőny végére esett vissza, miután hajtáslánc-problémák miatt megállni kényszerült a pályán.

Hasonlóképpen, a European GT Trophy regnáló győztese, a Phoenix Racing (#1, Michael Doppelmayr / Pierre Kaffer / Elia Erhart / Christer Jöns) a 15. helyről a Top 10-be küzdötte fel magát, de több mint 25 percet vesztett a bokszban, amikor a Rossiéknál is fellépő olajfolt-probléma miatt kiállásra kényszerült.

A versenyt hibátlanul kezdő Porsche 911 GT3 Cup közül az egyik (#932, Michael Blanchemain / Franck Leherpeur / Stephane Adler / Jérôme Da Costa) beleszaladt gumikordonba az ötös kanyarban. Hihetetlen módon, az elöl és hátul is jelentős sérülések ellenére a Porsche vissza tudott túrázni a bokszba, viszont még 3 óra elteltével sem került elő onnan. Szerencsére a GT3-AM osztály jelenlegi vezető CP Racing (#85, Charles Putman / Charles Espenlaub / Joe Foster / Philip Quaife / Shane Lewis) valahogy ki tudta kerülni a bajba jutott Porschét.

A sorozat újonca, a 7TSIX (#76, James Cottingham / Andrew Gilbert / Fran Rueda / Matúš Výboh) a nyitó szakaszon az élen haladt a GT3-AM-ben, csakhogy a bokszban időt vesztett egy lengéscsillapító-probléma miatt. A mezőny egyetlen McLaren 720S GT3-asa a kevésbé biztató 29. helyen állt.

A KTM X-BOW GTX (#714, Daniel Drexel / Leo Pichler / Kris Rosenberger / Bob Bau / Ernst Kirchmayr) a kezdetektől fogva uralta a GTX-osztályt, és három körös előnyben haladt a két Vortex V8-as nevezéssel szemben.

A Wolf-Power Racing #117-es Audi RS3 LMS TCR (Marcus Menden / Marlon Menden / Rob Huff / Peter Posavac) egy szerencsétlen kvalifikációs eredmény után visszatért a TCR élére, és ezt az előnyt az első négy órában végig megtartotta. A negyedik óra letelte előtti bokszkiállás azt jelentette, hogy az AC Motorsport Audi RS3 LMS (#188, Stéphane Perrin / Yannick Mettler / Miklas Born / Sam Dejonghe) a mezőny élére került. A Wolf-Power második autója (#121, Jasmin Preisig / Ivars Vallers / Calle Bergman / Andreas Höfler) nagyszerűen haladt, miután egy elektromos probléma miatt a legközelebbi rivális, a 700 Miles (#106, Thierry Chkondali / Marc Girard / Michel Sallenbach / Jordan Mougenot / Fabian Duffieux) Volkswagen Golf GTi-je korán késett.

A BMW M4 GT3 volánja mögött a 7. óra végén már Valentino Rossi ült. Az olasznak nem volt könnyű dolga, majdnem megpördült ő is az autóval.

Ekkor a belga csapat a 3. helyen haladt. Az utolsó etapra fordulva a #91-es Herberth állt az élen, mögötte több mint 10 másodperces különbséggel érkezett a 7-es rajtszámú WRT. Rossiék csapata balesetet okozott, így a 18. órában 30 másodperces büntetéssel sújtották őket. Rajtuk kívül csak két másik csapat részesült ilyen megrovásban.

A BMW a dobogó legalsó fokán rótta a köröket. Rossi 2 órával a futam vége előtt átadta a stafétabotot Galaelnek.

Végül az eredmény nem változott. Rossi azonban nem volt rest, igyekezett kihasználni a debütálást, így még egy pár körre visszaült a volán mögé. A győztes Herberth 621 kört tett meg, míg a kilencszeres világbajnok által erősített csapat 619-et. Hátrányuk 4:25:889 volt a 91-es rajtszámú autóval szemben.

A korábbi világbajnok szerint Gardner nagyon tehetséges, de ez egy másik paddock

0

Troy Corser úgy véli, Remy Gardner nagy sikereket érhet el a WorldSBK-ban, miután „sokat tanult a MotoGP-ben”, azonban a korábbi világbajnok úgy véli, a superbike motorokat „valószínűleg’ nehezebb vezetni, mint a MotoGP gépeket.”

Corser, aki korábban kétszeres világbajnok volt a Ducatival és a Suzukival, 15 teljes szezont töltött a Superbike világbajnokságban. Olyan legendákkal versenyzett, mint Carl Fogarty, Colin Edwards, James Toseland, Neil Hodgson és Noriyuki Haga, és hatalmas sikereket ért el, amit szerinte Remy Gardner is elérhet.

A WorldSBK színvonala soha nem volt még olyan magas, mint jelenleg, ezért Corser nehezen tudja megmondani, hogy ausztrál kollégája hol fog végezni a hamarosan kezdődő, újonc szezonjában. A korábbi bajnok szerint azonban kétség sem férhet ahhoz, hogy Gardner milyen tehetséggel rendelkezik.

„Remy esetében egy kicsit nehéz megmondani, hogy hol fog végezni a WorldSBK-ban” –  mondta Corser. „Az biztos, hogy nagyon tehetséges versenyző, de ez egy másik paddock. Hatalmas tehetsége van, nagyon gyors, de itt egy egész szezont összerakni, nem könnyű. Sokat tanult a MotoGP-ben, de szerintem a Superbike-ot talán egy kicsit nehezebb vezetni. Minden jót kívánok neki. Várunk és meglátjuk, nehéz megmondani, amíg nem láttam őt a motoron.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team (@grtyamahawsbk) által megosztott bejegyzés

Corser arról is beszélt, hogy Álvaro Bautista, Toprak Razgatlıoğlu és Jonathan Rea milyen szintre tudott eljutni 2022-ben, és azt mondta: „ez az, ami különlegessé teszi a WorldSBK-t”.

A 33-szoros WorldSBK futamgyőztes hozzátette: „Fantasztikus volt nézni. Látni három ilyen szintű versenyzőt különböző gyártóknál, akik ilyen közel vannak egymáshoz, és a tiszteletet a versenyzők között, amit a pályán látok… keményen, de tisztességesen küzdenek, nem okoznak problémát a többi pilótának. Számomra ez teszi különlegessé a WorldSBK-t. Nehéz azt elhinni, hogy ez előtt a Ducati 11 évig nem tudott bajnoki címet nyerni. Mindig is mondtam, hogy Bautista egy nagyszerű versenyző. A Ducati mérnökeivel és személyzetével való közös munka szerintem a legjobbat hozta ki belőle, mint versenyzőből, és ő is a legjobbat hozta ki a csapatból. Ez nagyszerű. Jó karakter, nagyon kedves a szurkolókkal, a közönséggel és mindenkivel.”­

Szörnyű bukásban vesztette el lábát a későbbi csapatfőnök, akit gúnyolódás kísért óriási sikere felé

0

A mai napon ünnepli 62. születésnapját Simon Buckmaster, aki úgy aratta legnagyobb sikerét a királykategóriában, hogy az élmenőkkel ellentétben fittyet hányt a biztonságra. Később egy borzalmas balesetben amputálni kellett a bal lábát, majd csapatfőnök lett belőle, többek között Sebestyén Péter is versenyzett nála.

1961. január 15-én, azaz 62 évvel ezelőtt Simon Buckmaster, aki 62 versenyen vett részt az 500 köbcentiméteres kategóriában. Egyetlen futamot leszámítva soha nem végzett az első tízben, ám azon az egyen dobogós helyet szerzett, igaz, meglehetősen ellentmondásos körülmények között. Pár évvel később egy baleset következtében szörnyű sérülést szenvedett, ami miatt be kellett fejeznie versenyzői pályafutását, de ezt követően is megtalálta a számításait.

A brit pilóta édesapja, Ken Buckmaster szintén motorversenyző volt, legnagyobb sikereit a hosszútávú versenyzésben aratta a 60-as, illetve 70-es években. Ő maga 1977-ben vett részt első viadalán, és saját elmondása szerint a helyi szinttől kezdve egészen a legnagyobb nemzetközi futamokig minden téren győzelmet aratott, így nem volt kérdés, hogy apja nyomdokaiba lép.

1983-ban bemutatkozhatott az 500 köbcentiméteres világbajnokság mezőnyében, de Silverstone-ban nem tudta magát kvalifikálni a futamra. Egy évvel később ez már sikerült neki, de csak a huszonkettedik pozícióban ért célba. A következő három évben a szezon nagy részében már szerepelt, de pontot nem tudott szerezni, ahogyan 1988-ban sem, amikor csupán három futamon indult.

Embed from Getty Images

Az áttörést a következő év hozta meg, amikor a Racing Team Katayamához igazolt, és a Honda motorjával a futamok többségén pontot szerzett. Igaz, mindez szinte mindig a tizenkettedik és a tizenötödik közötti pozíciók egyikét jelentette, az első tízbe csupán egyszer tudta beverekedni magát. Igaz, akkor elég magasra jutott, más kérdés, hogy milyen körülmények között.

A Nemzetek Nagydíja előtt úgy tűnt, hogy ezúttal is legfeljebb a pontszerzésért harcolhat, hiszen csupán a tizenhetedik helyről indulhatott. A rajt után nem sokkal azonban eleredt az eső, és az akkor már többszörös futamgyőztes, a pole-ból kezdő Kevin Schwantz integetett, hogy szakítsák félbe a körözést. Az élmenők egy gyors kupaktanács után azt javasolták, hogy a veszélyes körülmények miatt végleg fújják le a versenyt, ám a misanói rendezők nem hallgattak rájuk.

Ez a hely annyiban különleges, hogy a pálya felülete nagyon csúszós, és ha vizes, akkor nem lehet rajta motorozni – magyarázta álláspontjukat az abban az évben a negyedik vb-címét megszerző Eddie Lawson. – Az összes élversenyző úgy érezte, hogy ez túl veszélyes, és az is, ezért nem mentünk rajta, ez ilyen egyszerű. Rengeteg versenypályán járunk, ahol egész héten tesztelünk napsütésben, aztán elkezd esni az eső, mi pedig feltesszük az esőgumit, és versenyzünk. Ezen a helyen ezt nem lehet megtenni. Függetlenül attól, hogy nem tesztelünk, [itt] egyszerűen nem lehet vizes pályán motorozni, szimplán túl veszélyes.”

Ennek következtében a 33 fős mezőnyből mindössze 10-en maradtak az újraindításnál, köztük Buckmaster is, aki előtt így megnyílt a lehetőség egy nagy eredményre. A brit pilóta végül a második helyen ért célba az első győzelmét megszerző Pierfrancesco Chili mögött. A beszámolók szerint Lawson gúnyosan „szurkolt” az olasz pilótának, a megszakítás előtt vezető Christian Sarron pedig csókokat dobált neki. Hogy Buckmasternek mi jutott ebből, azt nem tudni, de alighanem róla is hasonlóan vélekedtek azok, akik nem kezdték újra a viadalt.

A dobogónak is köszönhetően a brit versenyző az összetett tizenkettedik helyén végzett, de a következő évben nem volt a mezőny tagja. 1991-re visszatért, de hét hétvégén mindössze 6 pontot szerzett, utolsó idényét pedig pont nélkül zárta a királykategóriában. Persze könnyen lehet, hogy versenyezhetett volna még ott, ám a sors ezt másképp akarta.

1993-ban elindult a hosszútávú világbajnokságon, és csapata, a Phase One Endurance kifejezetten jól szerepelt, hiszen Doug Toland révén az egyéni és a csapatok közötti pontversenyt is megnyerték. A szezonzárón azonban borzalmas baleset történt. Buckmaster állítása szerint önhibáján kívül összeütközött Michel Grazianóval, aminek következtében óriásit bukott. (Az incidens vége megtekinthető ezen a videón 7:28-tól.) Balszerencséjére a bal lába beszorult a szalagkorlát alá, és annyira megsérült, hogy térdtől lefelé amputálni kellett. „Az egész csapat összetört – nyilatkozta a csapatot akkoriban irányító Russell Benney a Performance Bikes Magazine-nek. – Abba akartuk hagyni a motorversenyzést.”

Buckmasternek természetesen be kellett fejeznie a karrierjét, de egyúttal egy újat is kezdett, és csapatfőnökké vált. Azóta is ebben a szakmában tevékenykedik, jelenleg a Supersport-világbajnokságban szereplő Dynavolt Triumph istállóját vezeti, amely tavaly egy futamgyőzelmet szerzett. 2008-ban, a Parkalgar Honda csapatfőnökeként szörnyű tragédiát élt át, hiszen pilótája, Craig Jones halálos balesetet szenvedett Brands Hatch-ben. 2018-ban a CIA Hondát irányította, és a szezon második felére Sebestyén Péter a csapathoz igazolt, és a következő évet is ott töltötte. A magyar pilótának a Phillip Island-i idénynyitón elért nyolcadik helye volt a legjobb eredménye ebben az időszakban.

A Honda vezethetett a menedzser és a Márquez testvérek elválásához?

0

A MotoGP-menedzser szerint a Honda állt a középpontban a Marc Márquez és Emilio Alzamora között kialakult helyzetben.

Marc és Álex Márquez tavaly nyáron erősítette meg, hogy véget vetnek 18 éves együttműködésüknek Alzamorával. Alzamora akkor kezdett el dolgozni Marc-kal, amikor a versenyző csupán 12 éves volt, majd végigkísérte fénykorán, amely hat királykategóriás bajnoki címet hozott számára.

A Márquez testvérek elhagyják menedzserüket?

„Amikor egy kapcsolat [közel] 20 év után megszakad, az mindig nagy probléma” —mondta a veterán menedzser, Carlo Pernat, aki jelenleg Enea Bastianinit képviseli.

„Véleményem szerint nem a pénzről volt szó, hanem arról, hogy a káoszos időszak után a Honda útjába került, amely már nem fogadta el őt. [A Honda] Marcot el tudta fogadni, de Alzamorát nem, ezért [ultimátumot] adtak Marcnak.”

Álex Márquez elhagyta a Hondát, és a 2023-as MotoGP szezonban a Gresini Ducati versenyzője lesz. Marc marad annál a csapatnál, amely hat bajnoki címének mindegyikéhez hozzásegítette, de már panaszkodott a 2023-as prototípus motorjukra.

Az, hogy öccse a Ducati istállóhoz vált, tovább fokozza a Marc jövőjével kapcsolatos spekulációkat, amelyek csak fokozódni fognak, ha a Honda nem tud versenyképes gépet szállítani neki. Alzamora nem beszélt a Márquez testvérekkel való szakításáról, ahogy maguk a versenyzők sem.

Alzamora 2022 közepétől gyakran nem volt ott a versenyhétvégéken, ami a Márquez testvérektől való különválásáról szóló találgatásokhoz vezetett, mely végül beigazolódott.

Hivatalos: Külön utakon folytatja Alzamora és a Márquez testvérpár

Pernat szerint a doppingolás miatt eltiltott versenyző 2024-ben visszatér

0

Carlo Pernat szerint Andrea Iannone vissza fog térni a versenyzéshez és 35 évesen is „gyors lehet”, akárcsak Valentino Rossi.

„Iannonénak felajánlják a visszatérést – kérdezd meg Rossit, hogy 35 évesen is gyors lehet-e!” ­– nyilatkozta Carlo Pernat, Enena Bastianini menedzsere.

Andrea Iannone büntetése 2023 végén lejár és visszatérhet a világbajnoki színtérre, állítja volt menedzsere, aki Valentino Rossihoz hasonlította „őrült tehetségét”.

A korábbi Ducati, Suzuki és Aprilia versenyző, Iannone MotoGP-karrierje romokban hevert, amikor doppingvétség miatt négyéves eltiltást kapott, de ez az év végén lejár. A 2024-es szezonban már rajthoz állhat, és Carlo Pernat szerint két kulcsfontosságú tulajdonságát – a sebességet és a promóciós képességet – megtartaná.

„Iannone egy nagy tehetség, négy év nem elég ahhoz, hogy eltűnjön a tehetség „­– mondta Pernat, Enea Bastianini menedzsere.

„Ez mindig megmarad, és véleményem szerint neki, még ha nem is mondja ki, a fejében van a visszatérés. Ebben a MotoGP-ben, amelyben a marketing vált uralkodóvá, én, mint marketinges, kockáztatnék Iannone-val. Talán valamelyik csapat megpróbálja majd. Vajon nyerni fog? Gyors lesz? Nem tudom, de a média szemszögéből nézve akkor is nagyszerű lenne. Azt mondom, még látjuk őt egy világbajnokságon. Talán nem a MotoGP-ben, talán a Superbike világbajnokságon, de valaki jövőre, amikor letöltötte a kizárás éveit, felajánl neki egy helyet. Meg vagyok róla győződve.”

Korábban a Pramac tulajdonosa, Paolo Campinoti is nyilatkozott arról, hogy Iannone megérdemelne még egy esélyt.

Campinoti: Iannone megérdemel egy esélyt

Crutchlow meglepő kulisszatitkokat árult el a 2023-as Yamaháról

0

A Yamaha vakon bízik Cal Crutchlow-ban. A brit versenyző 2021 óta dolgozik tesztpilótaként az iwatai székhelyű csapatnál, amikor is elfogadta Lin Jarvis ajánlatát, hogy átvegye a Yamaha tesztcsapatán belül a korábban Jorge Lorenzo által betöltött pozíciót.

A gyárhoz való érkezése óta Cal abszolút elkötelezettséget mutat, legyen szó akár arról, hogy a világot járja és részt vegyen privát teszteken, akár arról, hogy helyettesítsen egy pilótát.

Amellett, hogy a tavalyi évben hat versenyen indult, Crutchlow keményen dolgozott 2022-ben, hogy hatékony fejlesztést keressen a 2023-as YZR-M1-en; úgy tűnik, hogy az Iwata mérnökei megtartották a szavukat, és az új motornak megadták azt a hiányzó lóerőt, amire a versenyzői 2022 folyamán panaszkodtak.

„A Yamaha rengeteg tesztelendő dolgot adott nekem.”– mondja Cal a 2022-es év során végzett munkájáról.

„Hihetetlen a különbség aközött, amikor velük kezdtem, és a mostani között. Minden tesztre 27 alkalmazottat visznek, ez hatalmas erőfeszítés, és ez nagyszerű. Élvezem ezt a munkát, és a tesztcsapat egyre jobban és jobban végzi ezt.”

A brit szerint gyára agresszívebbé vált az M1 fejlesztését illetően, és elárulta, hogy Lin Jarvis és Meregalli most már sokkal jobban irányítja a dolgokat, amit jónak tart, és ami erősíti az Európa és Japán közötti hidat, amelyet az elmúlt években nagyon elhanyagoltak.

Arra a kérdésre, hogy Fabio Quartararo képes lett volna-e megvédeni az idei MotoGP-koronát, ha a 2023-as motorral versenyzett volna, Crutchlow úgy véli, hogy erre nehéz válaszolni, és meg is magyarázza, hogy miért:

„Egyértelmű, hogy az új motorral sokkal nagyobb a végsebességünk, de ezzel együtt új problémák is jönnek.” 

Crutchlow egyrészt az új motorral nem titkolja, hogy mostantól a motor nagyobb sebességgel érkezik az egyenesek végére, és versenyképesebb lesz, mert Fabiót nem fogják olyan könnyen megelőzni, és meg van győződve arról, hogy az új motor -az olasz Luca Marmorini irányításával fejlesztett-, meg fog felelni a gyári versenyzők elvárásainak.

„Azt hiszem, tudom, hogy milyen irányba kell mennünk, és ezt a Yamahának is elmagyaráztam. Úgy gondolom, hogy a 2022-es motor nagyon agresszív volt, és ezért szenvedtünk. A gumi túlságosan csúszott, és nem gyorsultunk ki a kanyarból, ezen is javítanunk kell. Az utolsó néhány versenyen más motorok ellen versenyezve jobban megértettük a problémát, mert pontosan láttuk, hol erősebbek a többiek, és ezt az információt vissza is tudtuk adni.” – részletezte a brit.

Rossi nem volt elégedett saját szereplésével, mégis teljesült a vágya a dubaji időmérőn

Valentino Rossiék a nyolcadik helyet szerezték meg a Dubaji 24 órás autóverseny időmérőjén. Az olasz versenyző nem volt maradéktalanul elégedett saját szereplésével, viszont az autóját dicsérte.

Ezen a hétvégén rendezik a Dubaji 24 órás autóversenyt, amelyen többek között a MotoGP-ben hét, összességében pedig kilenc világbajnoki címet szerző Valentino Rossi is szerepel. A 43 éves versenyző a W Racing Team egyik autóját vezetheti a hétvégén, ám a tavalyi évvel ellentétben ezúttal nem egy Audi, hanem a BMW M4 GT3-as volánja mögött ült.

Itt nézhető vissza a nappali szakasz közvetítése

A pénteki napon a szabadedzések mellett az időmérőt is megrendezték. A gyakorláson az egységek minden tagja autóba ült, az időmérő egyes szakaszaiban azonban rendre csak egyvalaki kapott szerepet, persze mindig más. Az egyes pilótáknál a legjobb kör számított, ám az összesített rangsornál ezeknek az átlagát vették figyelembe autónként.

A Q1-ben a stílszerűen 46-os rajtszámú kocsi amatőr pilótája, Timothy Whale kapott szerepet. A brit versenyző 2:01.198 másodpercet autózott, amivel a tizedik helyet szerezte meg saját idősávjában. A második, szintén nappali szakaszban Rossi volt a volán mögött. A MotoGP legendája elsőre 2:01.045-ös kört teljesített, és ezt később sem tudta megjavítani. Mindez a saját mezőnyében a tizenharmadik helyre volt elég, míg összességében feljöttek a tizenegyedik pozícióba.

Jobban is mehetett volna, volt némi problémám a forgalommal és a piros zászlóval, de ez mindenkinek ugyanolyan – nyilatkozta a nem teljesen elégedett Rossi az esti szabadedzés alatt, miután teljesítette a rá eső részt. – Most nem vagyunk valami jó pozícióban, a tizenegyedik helyen állunk, de egy óra múlva jön a Q3 Sean [Gelaellel] és a Q4 Max [Martinnal]. Reméljük, képesek lesznek két jó körre, és kicsit előrébbről rajtolhatunk.”

Bár Rossi korábban már tesztelte a BMW-t, éles körülmények között most először vezette a számára új autót. Az olasz pilóta elárulta, mi a legfontosabb különbség a korábbi Audijához képest „Az autók nagyon eltérőek, főleg a motor tekintetében, mivel a BMW-nek turbója van, az Audinak nem – magyarázta. – Másképp kell vezetni, de nagyon kedvelem a BMW-t, könnyebben [irányíthatónak] tűnik.”

Ami az időmérő esti szakaszát illeti, csapattársai teljesítették Rossi vágyát, és összességében előrébb kerültek a rangsorban. Bár Gelael 2:00.391-gyel a tizennegyedik, míg Maxime Martin 2:00.606-tal a tizenegyedik lett saját mezőnyében, az átlagot tekintve 2:00.840 másodperccel, a nyolcadik pozícióban végeztek, vagyis innen kezdik meg a futamot.

Itt nézhető vissza az esti szakasz közvetítése

A WRT másik autója a negyedik legjobb átlagidővel rendelkezik, de csupán hatodikként fog elrajtolni, mert még a nappali szakasz után nem felelt meg maradéktalanul a technikai szabályzatnak. A pole pozíciót az Al Manar Racing by HRT 777-es számú Mercedes-AMG GT3-asa szerezte meg 1:59.791-es átlaggal. A futam magyar idő szerint ma 12 órakor indul, és vasárnap ugyanekkor ér véget.

Jelentősen átalakítják a tavalyi MotoGP-szezon egyik legrémisztőbb balesetének helyszínét

0

A téli szünetben szorgalmasan dolgoznak a montmelói „Circuito de Barcelona-Catalunya” pályán, hogy növeljék a biztonságot a közelgő versenyekre és edzésekre.

Jelenleg is zajlanak a munkálatok a katalán pályán, egész pontosan az 1-es kanyarban. Bizonyára mindenkit sokkolt a 2022-es barcelonai futam első kanyarjában bekövetkezett, 3 résztvevős bukás. Takaaki Nakagami indította el a dominót, Álex Rins külső íven érkezett mellette, így a japán motorja elsodorta. Nakagami olyan szerencsétlenül esett, hogy fejével eltalálta Pecco Bagnaia hátsó kerekét, így az olasz is feladni kényszerült a futamot.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

MotoGP™ (@motogp) által megosztott bejegyzés

 A pálya vonalvezetése a munkálatok során nem változik, de a biztonság érdekében a pálya kifutási zónáját mintegy 40 százalékkal megnövelik.

A munkálatok már tavaly novemberben megkezdődtek és várhatóan összesen 18 hetet vesznek igénybe. A Circuito de Barcelona-Catalunya üzemeltetői szerint a tiszta kavicságyat körülbelül 3100 m2-ről 5100 m2-re, a teljes zónát pedig körülbelül 5200 m2-ről 7200 m2-re bővítik.

Márqueztől Márquezig – ezek voltak a 2022-es idény legijesztőbb balesetei a MotoGP-ben (videó)

Különösen az egyre magasabb végsebességi értékek miatt a MotoGP világbajnokságban a rendelkezésre álló ütközési zónák komoly biztonsági problémát jelentenek.

Emlékeztetőül: a 2022-es katalán futamon Enea Bastianini az 1047 méter hosszú rajt-cél egyenesben 352,9 km/h-s csúcsot ért el.