back to top
2025. július 12. 00:00
Kezdőlap Blog Oldal 610

Martín: Nem számított ilyen köridőre

0

A Pramac Ducati versenyzője, Jorge Martín kétszer is megdöntötte a korábbi rekordot Sepangban, és ezzel megszerezte a pole pozíciót. Az FP4-es bukása ellenére is bizakodóan várja a versenyt.

Szombaton Jorge Martín megszerezte második egymást követő pole pozícióját és idén először szeretne győzni.

„Nagyon meleg volt ma, így nem számítottam erre a köridőre” – mondta a spanyol.  „Az FP4-es bukás is egy kis önbizalmamba került. Az első szabadedzésen azonban 1:58.0 perces időt motoroztam, két hibával. Szóval azt mondtam magamnak: ‘Talán egy 1:57-es idő lehetséges’. Úgy éreztem, hogy néhányan javíthattak volna az 1:58.0-n, így még keményebben nyomtam – és az 1:57.7 fantasztikus körnek számít.”

„Most már alig várom, hogy az adatok alapján megnézzem, hogyan sikerült” – tette hozzá mosolyogva a 24 éves spanyol. „Tényleg a határon voltam, hihetetlen, nagyon boldog vagyok.”

A bukásáról is kérdezték Martínt. „A harmadik körben a 9-es kanyarban megpróbáltam egy kicsit erősebben nyomni. Túl korán engedtem el a féket, és így bultam. De nem sokáig gondolkodtam rajta, mert rögtön jól éreztem magam a második motoron, még más beállítással is. Csak egy kis bukás volt, és egy kicsit elvesztettem az önbizalmamat a kanyarban, de utána visszanyertem. Szóval nem volt probléma.”

„A szezon közepén nagyon elvesztettük a motor elejét és a villát, rengeteg változtatást eszközöltünk, és emiatt elvesztettem az önbizalmamat. A normál beállításaimmal mindig szupergyors voltam. Egyszerűen már nem nyúlunk a motorhoz, ez a legfontosabb, és ezért vagyok újra versenyképes. A tempó jó – mondta Martín. „Kár, hogy buktam, mert szerettem volna tovább motorozni a közepes-lágy kombinációval. Még a közepes hátsó gumival is nagyszerű volt a tempóm” – hangsúlyozta a Pramac versenyzője, aki a közepes első gumit és a lágy hátsó abroncsot részesítené előnyben a versenyen. „Úgy érzem, hogy a verseny egyik legerősebbje lehetek. Az biztos, hogy fizikai szempontból kemény lesz, az elején kicsit menedzselni kell majd a dolgokat. De ez mindenkinél így van, a legjobbunkat fogjuk nyújtani.”

San Juan – Bautista magabiztosan győzött, dráma Razgatlıoğlu számára

0

Bautista magabiztos győzelmet aratott Rea előtt, miközben Razgatlıoğlu számára drámaira sikeredett a futam, bukása után csupán 1 pontot szerzett.

A 21 körös futam 19 fokos levegő és 49 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdődött meg a Superbike mezőnye számára.

Az élről rajtoló Razgatlıoğlu rajtja nem sikerült a legjobban, de ennek ellenére megtartotta a vezető pozíciót Rea előtt. Az első métereken nagy harc alakult ki Razgatlıoğlu, Rea és Bautista között. Bautista előzte meg Rea-t és Razgatlıoğlut, a török vissza akart érni az élre, de túlvállalta magát és bukott a verseny első körében. A yamahás versenyző ezután vissza tudott menni a pályára, de messze a mezőny végére érkezett megtépázott motorjával. Nem adta fel a küzdelmet, megindult, hogy mentse, ami menthető és pontot tudjon szerezni.

A török bukása után Rea állt az élre, majd Bassani előzte meg az északír versenyzőt.

Néhány kör után Bautista már Rea-t előzve a második helyre ért vissza és elindult márkatársa, Bassani után a győzelemért. Nem túl nagy meglepetésre néhány kör után meg is előzte az olaszt. Bautista ezután hamar elnyúlt a mezőnytől, miközben a második helyért Bassani és Rea csatázott, többször helyet cserélve. Mögöttük közel 2 másodperces lemaradással haladt Lecuona és Rinaldi.

A helyi versenyző, Tati Mercado is bukott a futamon. Ő a törökkel ellentétben nem tudott visszatérni a pályára, az orvosi központba kellett szállítani vizsgálatokra.

A verseny utolsó harmadába érve Bautista már utcahosszal vezetett a mezőny előtt, Rea pedig továbbra sem bírt Bassanival. 3 körrel a leintés előtt intenzívebb pengeváltások kezdődtek Rea és Bassani között. A brit versenyző áthámozta magát az olaszon, határon motorozva. A ducatis versenyzőnek ezután már nem volt válasza, így be kellett érnie a harmadik hellyel.

Az utolsó körre érkezve az élen nem volt változás, Razgatlıoğlu pedig a korábban hibázó Bazt előzte az 1 pontot érő 15. helyért. Lecuona a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót, megelőzve Rinaldit, Lowest, Reddinget, Locatellit, Vierget és van der Markot a top 10-ben.

Bautista előnye 80 pontra nőtt Razgatlıoğluval, míg 87-re Rea-vel szemben a világbajnoki tabellán.

A futam végeredménye: 
1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati
2 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 5.141
3 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 6.689
4 I. LECUONA Team HRC Honda 11.917
5 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 13.882
6 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 14.507
7 S. REDDING BMW Motorrad BMW 18.402
8 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 18.869
9 X. VIERGE Team HRC Honda 19.540
10 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 24.661
11 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 31.397
12 X. FORES Team Goeleven Ducati 32.969
13 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 35.081
14 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 36.961
15 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 39.885
16 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 40.371
17 P. OETTL Goeleven Ducati 44.885
18 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 45.220
19 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’04.546
20 M. SCHEIB MIE Racing Honda 1’19.515
21 M. SOLORZA TPR Team Pedercini Kawasaki 1’32.427
Nem ért célba:
L. MERCADO MIE Racing Honda 14 kör

San Juan – Aegerter 14. futamgyőzelmét szerezte meg az idei szezonban, Sebestyén pontokat szerzett

A futamot végig De Rosa vezette, de a verseny végén megérkezett Aegerter és be is húzta a futamgyőzelmet. Baldassarri számára drámaira sikeredett a futam, a 9. helyen látta meg a kockás zászlót, amivel a svájci tovább növelte előnyét a tabellán.

A 19 körös futamot 17 fokos levegő és 46 fokos aszfalthőmérséklet mellett kezdhette meg a Supersport kategória mezőnye az Andok lábánál fekvő, San Juan Villicum aszfaltcsíkon.

A poleból induló Aegerter jól kapta el a rajtot, de az első kanyar után már Caricasulo állt az élen. Nem sokkal később De Rosa is elment a bajnokságot vezető versenyző mellett.

Glenn Van Straalen bukott rögtön a futam elején, a versenyző saját lábán tudta elhagyni a pályát és motorját is időben el tudták vinni, így nem kellett megszakítani a futamot.

Sebestyén Péter rajtja nem sikerült jól, 2 pozíciót is veszített az első körökben, ahogy csapattársa, Baldassarri is elrontotta a startot, egészen a 8. helyig esett vissza.

Bulega elkezdett közeledni a vezető trióra, de megérkezett Manzi, aki megelőzte honfitársát. Manzi ezután már Aegertert támadta és maga mögött is hagyta a svájcit. Bulega kiesett a ritmusából, így Tuuli is elment a ducatis mellett. De Rosa és Caricasulo a háttérben zajló előzgetéseknek köszönhetően el tudott nyúlni a mezőnytől. Baldassarri is megkezdte a felzárkózást, Cluzel és Bulega előzésével a hatodik helyre jött előre.

Aegerter megelőzve Manzit, elindult a vezető duó után, akik már több mint 1,5 másodperces előnnyel motoroztak a svájci előtt.

De Rosa a futam feléhez érve megdöntötte a versenyben futott leggyorsabb kör rekordját és el is tudott nyúlni az őt üldöző Caricasulótól és Aegertertől. Eközben a háttérben Baldassarri Tuuli előzésével a negyedik pozíciót foglalta el.

4 körrel a leintés előtt továbbra is De Rosa, Caricasulo, Aegerter sorrendben haladt a vezető trió, 5 másodperccel a mezőny további része előtt. Caricasulo hibázott 3 körrel a leintés előtt (elváltotta magát), amit Aegerter ki is használt és elment a ducatis mellett. Baldassarri esett folyamatosan hátra a mezőnyben, hibája után már 9. helyen motorozott.

Az utolsó kör kezdetén De Rosa állt az élen, de Aegerter ekkor már közvetlenül mögötte haladt. Ez rossz hír volt a ducatis számára, hiszen a svájci szokásos módon nagyon erősen ért oda a futam utolsó szakaszába. A svájci az élre állt és behúzta 14. futamgyőzelmét 2022-ben.

A dobogóra De Rosa és Caricasulo állhattak fel. Öncü, Tuuli, Cluzel, Manzi, Montella, Baldassarri és Soomer végeztek a top10-ben. Sebestyén Péter pontokat szerzett, a 12. helyen látta meg a kockás zászlót.

Az első futam végeredménye: 
1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha Yamaha
2 R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura  Ducati 0.292
3 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 2.497
4 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 6.983
5 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 9.240
6 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 11.945
7 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 12.963
8 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 13.507
9 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 14.247
10 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 14.695
11 N. BULEGA Aruba.it Racing   Ducati 16.175
12 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros. Yamaha 16.591
13 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing WorldSSP Kawasaki 19.412
14 B. SMITH Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 19.415
15 O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 27.918
16 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha 40.614
17 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 50.732
Nem ért célba
L. BERNARDI CM Racing Ducati 4 kör
A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 6 kör
A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 7 kör
M. BRENNER VFT Racing Yamaha 12 kör
G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha

Bezzecchi: Versenyképesek vagyunk

0

Marco Bezzecchi újonc szezonjában hatodik alkalommal biztosította be helyét a rajtrács első két sorában. Az olasz az Ausztrál GP-n bezsebelte a szezon legjobb újoncának járó győzelmet, most pedig a hollandiai asseni TT után a második MotoGP-s dobogóra hajt.

„Versenyképesek vagyunk” – mondta Bezzecchi szombaton Sepangban. „Nem lesz könnyű a rajt, de jól dolgoztunk. Különösen az FP4-en éreztem jól magam. Az harmadik szabadedzésen is jó volt az érzés a motoron, még akkor is, ha szerintem nem volt különösebben jó a tempóm. De amikor egy kicsit elemeztem a többi időt, rájöttem, hogy elég gyors voltam. Meglátjuk, szerintem vasárnap az időjárás is megteszi majd a magáét. Meglátjuk hogy alakul.”

Bezzecchi nagy vágya futamgyőzelmet szerezni a királykategóriában. „Ez egy magasztos cél”mondta óvatosan a 23 éves olasz. „Egy győzelem a MotoGP-ben a legnagyobb dolog, amit egy motoros elérhet. Ezért biztosan messze van még ez a cél, de igyekszem dolgozni és fejlődni, hogy minél hamarabb sikerüljön. Ezen a két versenyen vagy jövőre, nem érdekel annyira. Az a fontos, hogy eljussak a célba.”

„Úgy gondolom, hogy az első négy vagy öt helyért harcolhatok a versenyen. Remélem, hogy ott leszek. És ha ennél többre van lehetőség, én leszek az első, aki megpróbálja” – jelentette ki a Mooney VR46 Racing Team Ducati-pilótája.

Még nem elemeztem alaposan a többiek tempóját, de azt hiszem, hogy Martin és Enea [Bastianini] erősek lesznek. Márquez mindig erős a versenyen. Ha valaki mögé kerül, automatikusan ugyanolyan sebességgel megy” – mondta a VR46-os versenyző. Aztán szerintem Luca [Marini] is erős lesz – és remélem, Pecco is” – tette hozzá, utalva barátjára, Pecco Bagnaia-ra, aki vasárnap MotoGP-világbajnok lehet.

San Juan – Az óriási tűzijáték végén Razgatlıoğlu örülhetett a legjobban

0

Nem semmi időmérőt láthattunk a Superbike kategória mezőnyétől – többször is megjavították a versenyzők a körrekordot, végül Razgatlıoğlu húzta be a rajtelsőséget.

A Superbike kategória Superpoleja rögtön az elején körrekord döntésekkel kezdődött. Első mért körében Razgatlıoğlu motorozott egy elképesztő időt, egyből meg is dőlt a körrekord. A török mögé Rea sorakozott fel, szintén a korábbi rekordon belüli idővel, majd érkezett Baz, aki megelőzte a kawasakist, majd az északír újra elfoglalta a második helyet, ezredre azonos időt motorozva, mint Baz. Az első etap után Razgatlıoğlu – Rea – Baz sorrendben gurultak a boxba a versenyzők, őket követte Lowes és Bautista a negyedik – ötödik helyen.

Az utolsó rohamra 3,5 másodperccel a leintés előtt indult el a mezőny. Az első 5 perc tűzijátéka után izgalmasnak ígérkezett az edzés utolsó szakasza is. Az első nagy javítás Bautista nevéhez fűződött, aki az élre ugrott, ismét megjavítva a körrekordot. Sorba érkeztek a piros szektorok a versenyzőktől. Rea volt a következő, aki faragott a köridőn és 1 perccel a leintés előtt át is vette a vezetést spanyol riválisától.

Loris Baz az utolsó próbálkozásánál eldobta versenygépét, így számára és a mögötte érkezőknek is eloszlottak a remények a javításra. Razgatlıoğlu elkerülte az esetet és piros szektorokkal körözött, a török meg is nyerte az időmérő edzést, nem akármilyen idővel, hiszen több mint 1 másodperccel javította meg saját 2021-es rekordját. Az első rajtsor Razgatlıoğlu – Rea – Bautista sorrendben alakult. A bajnokságot is vezető trió mögött Lecuona, Redding és Baz várhatják a piros lámpák kialvását a futamon, míg a harmadik sorból Bassani, Rinaldi és Lowes kezdheti meg a versenyt. A top10-et a másik Hondával Vierge zárta.

A kvalifikáció végeredménye:
1 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 1’36.216
2 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 1’36.449 0.233
3 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 1’36.671 0.455
4 I. LECUONA Team HRC Honda 1’36.953 0.737
5 S. REDDING BMW Motorrad BMW 1’36.974 0.758
6 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’37.027 0.811
7 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’37.031 0.815
8 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 1’37.066 0.850
9 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 1’37.122 0.906
10 X. VIERGE Team HRC Honda 1’37.159 0.943
11 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 1’37.347 1.131
12 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 1’37.399 1.183
13 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 1’37.634 1.418
14 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 1’37.770 1.554
15 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 1’38.108 1.892
16 X. FORES Team Goeleven Ducati 1’38.119 1.903
17 P. OETTL Goeleven Ducati 1’38.149 1.933
18 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’38.153 1.937
19 L. MERCADO MIE Racing Honda 1’38.184 1.968
20 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’38.683 2.467
21 M. SCHEIB MIE Racing Honda 1’39.225 3.009
22 M. SOLORZA TPR Team Pedercini Kawasaki 1’40.750 4.534

San Juan – Aegerter körrekorddal húzta be a pole-t, Sebestyén 10.

Hatalmas csata volt Aegerter és Caricasulo között a Supersport kategória időmérő edzésén Argentínában. Végül Aegerter körrekorddal húzta be a pole pozíciót.

A Supersport kategória időmérő edzésének elején Aegerter, majd De Rosa álltak az élre, majd jött Caricasulo és maga mögé utasította vetélytársait. Az edzés feléhez érkezve a mezőny visszagurult a boxba egy szusszanásra, mielőtt megkezdték volna az utolsó rohamot a rajtelsőségért. Sebestyén Peti az első etap után a 15. helyen állt az időmérő listán.

A negyedik helyen álló Can Öncü kapott némi támogatást a boxban honfitársától, Toprak Razgatlıoğlutól.

A második etap kezdetén Sebestyén tudott sokat javítani idején, amivel megközelítette az élmezőnyt, felsorakozott csapattársa, Baldassarri mögé a 9. helyre. Azonban borítékolható volt, hogy az igazán gyors körök csak ezután következnek.

2 és fél perccel a leintés előtt Dominique Aegerter futott egy erős kört, amivel az élre állt Caricasulo előtt, de sorra jöttek a piros szektorok az élmezőnyben. Az olasz át is vette az első helyet ideiglenesen, de a svájci a következő körében ismételten az élre ugrott. Sorra döntögették a körrekordot. Eközben Baldassarri is elkezdett közelíteni, néhány másodpercig a harmadik helyen állt, de Cluzel és Caricasulo is megelőzte a bajnokaspiráns pilótát. Baldassarri utolsó körében ismét átvette a harmadik pozíciót, azonban az utolsó másodpercekben De Rosa hátrasorolta őt egy rajtsorral. De Rosa 2020 óta most indulhat először az első rajtsorból.

Az élről Aegerter, Caricasulo és De Rosa várhatja a lámpák kialvását az első verseny startjánál. A második rajtsort Baldassarri, Tuuli és Cluzel, míg a harmadikat Bulega, Van Straalen és Manzi alkotják. A top10-et Sebestyén Péter zárja a rövidesen induló első futamon.

Kvalifikáció végeredménye: 
1 D. AEGERTER Ten Kate Racing  Yamaha 1’41.181
2 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1’41.336 0.155
3 R. DE ROSA Orelac Racing  Ducati 1’41.362 0.181
4 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 1’41.391 0.210
5 N. TUULI MV Agusta Reparto  MV Agusta 1’41.575 0.394
6 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1’41.689 0.508
7 N. BULEGA Aruba.it Racing  Ducati 1’41.730 0.549
8 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’41.779 0.598
9 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1’41.978 0.797
10 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros. Yamaha 1’41.984 0.803
11 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 1’41.988 0.807
12 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1’42.087 0.906
13 B. SMITH Ten Kate Racing  Yamaha 1’42.115 0.934
14 C. ONCU Kawasaki Puccetti  Kawasaki 1’42.126 0.945
15 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 1’42.398 1.217
16 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti  Kawasaki 1’42.541 1.360
17 O. BAYLISS BARNI Spark Racing  Ducati 1’42.603 1.422
18 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing  Kawasaki 1’42.712 1.531
19 L. BERNARDI CM Racing Ducati 1’42.727 1.546
20 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha  Yamaha 1’42.979 1.798
21 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 1’43.222 2.041
22 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 1’43.731 2.550

Bagnaia: Ez volt a legnagyobb hiba

0

A Ducati gyári pilótája, Francesco „Pecco” Bagnaia vasárnap megszerezheti a világbajnoki címet, de odáig még rögös út vezet a 9. rajtkockából indulva.

Pecco Bagnaia szombaton Sepangban két bukást is elszenvedett a lehető legrosszabbkor: előbb az FP3 végén a 8-as kanyarban csúszott ki, majd a Q2-ben is bukott.

A világbajnoki éllovas természetesen nem volt elégedett a kvalifikációs napjával.

„Az egyetlen jó dolog ma az FP4 volt – és persze a Q1. Különösen az FP4, mert nagyon konstans és nagyon gyors voltam a használt gumikon. Ettől eltekintve mindent megtettem, hogy tönkretegyem a saját napomat. Reggel túl ideges voltam a Francóval történtek miatt. Kicsit dühös voltam. Aztán egy óra múlva azt mondtam magamnak: „Oké, ez bárkivel megtörténhet”. Én is csak ember vagyok, és kezdek egy kis nyomást érezni. Szerintem ez normális.”

„A kvalifikáción sem voltam elég okos ahhoz, hogy megértsem, a tempóm elég jó ahhoz, hogy az első sorba kerüljek anélkül, hogy túlságosan erőltetném. Keményen nyomtam a négyes kanyarban, és elestem. Motivált voltam, mert az első szektorban másfél tizeddel a leggyorsabb időn belül voltam, így megpróbáltam – csak elvesztettem az irányítást a motor eleje felett. Ez volt a legnagyobb hiba.”

Végül is: Fabio Quartararo és Aleix Espargaró is rossz napot fogott ki.

„Igen, az ő napjuk még az enyémnél is rosszabb volt. Fabio eltörte az egyik ujját az FP4-es balesetben. Szeretném hozzátenni, hogy sajnálom őt. A balszerencse, ami most éri, túl sok. Ezt nem érdemelte meg. Aleix pedig a hétvége eleje óta nagy bajban van.”

„Azt hiszem, ha lehetőségük van a győzelemre, akkor megpróbálnak nyerni – ahogy egész évben tették. Talán holnap lesz a csapatutasítás, de majd meglátjuk… Az biztos, hogy fontos, hogy elöl legyünk. Mindenekelőtt okosnak kell lennünk.”

„Fontos lesz, hogy holnap okosak legyünk, ha sikerült, boldog leszek. Valenciában sokkal nagyobb lesz a nyomás. Annak is örülnék, ha pontokat tudnék menteni holnap.”

 

Quartararo: Ki kellene próbálnunk valami mást

0

Fabio Quartararo bizonyára igyekszik minél hamarabb elfelejteni a szombati eseményeket. A Yamaha sztárja az FP4-en bukott és eltörte a bal kezének középső ujját, így a kvalifikáción sem mentek jól a dolgok számára.

Fabio Quartararo jól motorozott a negyedik szabadedzésen Sepangban, de egy bukás megszakította ezt. A Yamaha gyári versenyzőjének megsérült a bal kezének középső ujja, és motorcserére is kényszerült. Mint utólag kiderült, zúzódást és kisebb törést szenvedett ezen az ujján.

A kvalifikációra a francia versenyző legénysége ismét elkészítette a motort, hogy Quartararo egy jó rajtpozícióért küzdjön.Gyors körén azonban majdnem újra bukott, így kifutott az időből, nem tudott javítani. Ennek következtében a Yamaha versenyzőjének a vasárnapi futamot a 12. helyről kell kezdenie, de a világbajnokságot vezető Pecco Bagnaia is csak a 9. helyről várhatja a piros lámpák kialvását.

„A tempót tekintve nem éreztem rosszul magam. A baleset után a másik versenygéppel folytattam. Egy motorunk van száraz és egy vizes pályára, így az összetört motorral egyenesen vissza akartam menni a bokszba. A versenyen ilyen hátulról indulni nagyon nehéz lesz.” – számolt be a MotoGP tavalyi világbajnoka.

„A kvalifikáción az ujjam nem jelentett problémát. Talán nem koncentráltam eléggé, nem tudom. Az első kifutást még mindig nem értem. A másodiknál szintén nem értem, miért számoltuk el magunkat, és miért nem tudtunk két kört megtenni. Jól ment minden, amíg meg nem csúsztam, abban a kanyarban, ahol korábban buktam.”

„Rengeteg bukkanó van abban a kanyarban. Általában csak visszaveszed a gázt, és máris jobb lesz. Viszont amikor gázt adtam, megcsúsztam. Elég furcsa.”

A kvalifikáción a világbajnoki második helyezett csapattársa, Franco Morbidelli mögött motorozott, aki végül a 7. helyen végzett.

„Franco nagyon gyors volt aznap, különösen a kvalifikáción. Ki kell elemeznünk, különösen a 8-as kanyarban elkövetett hibák után. Meg akarjuk nézni, mit csinált másképp. Ha előrelépést tesz, az nagyon fontos lehet a jövő évre nézve.”

Mi a stratégia a versenyre?

„Amikor a 12. helyről indulsz, nincs stratégia. Olyan gyorsan kell mennünk, amilyen gyorsan csak tudunk, és meglátjuk, hogyan elég-e. Előzetesen még el kell döntenünk, hogy melyik abroncsot használjuk. Nem volt sok időnk a közepes és a lágy hátsó gumi tesztelésére. A bemelegítés során több kört fogunk megtenni a lágy gumikon, aztán majd meglátjuk.”

„Nem érzem a nyomást, de ezek az utolsó körök furcsán alakultak. Nem tudom, hogy jól dolgozunk-e, de sok minden hiányzik, és ki kellene próbálnunk valami mást.”

Razgatlıoğlu: Csak a versenyre koncentrálok

0

Az első szabadedzésen elért köridejével Toprak Razgatlıoğlu volt az etalon a Superbike-világbajnokság első edzésnapján San Juanban. A Yamaha versenyzője csak a hőségre panaszkodott Argentínában.

Toprak Razgatlıoğlu uralta a péntek délelőtti első edzést San Juanban. A Yamaha sztárja 0,3 másodperccel volt gyorsabb a második helyen álló Jonathan Rea-nél, ami elég volt ahhoz, hogy a forró délutánon megőrizze vezető helyét az összetett eredménylistán.

„Imádok itt lenni Argentínában, szeretem ezt a pályát, és pénteken is jó volt – az egyetlen probléma a hőség volt” – mondta a török. „Szombaton állítólag kicsit hűvösebb lesz, de vasárnap ismét meleg lesz. Imádom az itteni szurkolókat, sokan skandálják az El Turco-t! Mindent megteszek, hogy győzzek értük.”

Az „El Turco” becenevet, ami lefordítva egyszerűen „a török”, az argentin szurkolók adták neki néhány évvel ezelőtt. Razgatlıoğlunak megtetszett, és a felirat a bőrruhájára is felkerült.

„Jól kezdtünk, de nem igazán érdekelt a helyezés. Látjuk, hogy a többi versenyző mit csinál, és hogy melyik szektorokban erősek, de mi csak a felkészülésünkre koncentrálunk – úgy érzem, készen állok az első versenyre” – folytatta a Yamaha pilótája. „A tapadás nem volt olyan jó, de sokkal jobb, mint tavaly. Bautista is erős időket fut, Johnny is, valamint Locatelli és Bassani. De a versenyek mindig másképp alakulnak, és fontos lesz, hogy a hátsó gumi rendben legyen a teljes távon. A hőség gondot fog okozni nekünk, versenyzőknek. Az SCX-szel akkor is voltak gondjaim, amikor nem is igazán nyomtam. Aztán használtuk az SC0-t, és a probléma megszűnt. Az 1:37,7 jó köridő, de ha az ember belevág, akkor a kemény versenygumival 1:37,4 is lehet. Nem gondolok a bajnokságra, csak a versenyre koncentrálok.”

Drámai edzés a bajnokság éllovasainak, boldogság a top3-nak – versenyzői nyilatkozatok

0

Drámaira sikeredett a MotoGP időmérő edzése szombaton, hiszen a bajnokaspiránsok hibáztak és a kavicságyban kötöttek ki a kvalifikáción.

A Q1-ből érkező Marc Márquez végül odaért az első rajtsorba, de Jorge Martín elképesztő köridejével senki nem tudta felvenni a versenyt, a második helyezett Enea Bastianini lemaradása is közel fél másodperc volt.

Íme az első érzések az időmérő után:

Jorge Martín: „A Phillip Island-i pole is nagyszerű volt, akárcsak Austinban. Mindig éreztem, hogy gyors köröket kell mennem, és örülök, hogy ez az érzés most visszatért. Nagyon fontos, hogy így fejezzük be a szezont. Azt gondoltam, hogy valaki más javítani fog a második etapban, ezért egy kicsit keményebben nyomtam. Jól működött a motor, bár néha a határon voltam, és majdnem el is estem. De nagyon boldog vagyok, és úgy gondolom, hogy megvan a tempónk a győzelemhez.”

Enea Bastianini: „Nagyon örülök ennek a második helynek. Tegnap óta nagy lépést tettünk, mert akkor nem mentek túl jól a dolgok. A tempónk is javult, de a kvalifikáción mindig nagyon szoros az állás. Remélem, vasárnap is sütni fog a nap, és akkor nagyszerű versenyünk lehet.”

Marc Márquez: „Az érzés nincs meg, de legalább a kör jól sikerült. Sok kockázatot vállaltam. Meglepett, hogy a Q1-ben és a Q2-ben szinte minden kört egyedül tudtam megtenni. Általában sok problémám van ott. Csak a két egyenesben legalább három tizedet veszítek. Ezért mi, Hondások mindig megpróbáljuk elkapni a szélárnyékot. Nem tudom, hogyan sikerült az első sorba kerülnöm, mert reggel még hátul voltunk, és sok nehézségünk volt.”