back to top
2025. július 11. 19:26
Kezdőlap Blog Oldal 611

Sepang: Martín körrekorddal a pole-ban

0

Hektikus FP4-en van túl a MotoGP mezőnye. Számos nagy név kötött ki a kavicságyban, köztük Fabio Quartararo is.

Q1

Nem csak Marc Márquez, hanem a két gyári Ducati is az időmérő edzés első szakaszába kényszerült. A Márquez-fivérek számára katasztrofálisan sikerült a Q1. Álex bukott, míg Marc kiszélesítette az ívet, így már nem volt lehetősége javítani.

Jack Miller taktikus körözéssel biztosította Pecco Bagnaia biztonságát, de a nagy igyekezetben sajnos elesett az ausztrál.

Bagnaiát behívták a bokszba, de még érkezett Binder és Marc Márquez. Utóbbi ki is szorította Jack Millert a 2 továbbjutó helyről. Végül a világbajnoki aspiráns olasz és Márquez folytathatta a Q2-ben.

Q2

Bagnaia meglehetősen erős körrel kezdte az időmérő edzés második szakaszát, de Jorge Martín még nála is gyorsabb volt. Fabio Quartararo korábbi rekordja innentől kezdve hivatalosan is a múlté.

Quartararo jelentősen lassabb volt a többieknél, feltehetően az ujjsérüléséből fakadó fájdalom hátráltatta a franciát.

A második kifutásnál Márquez rátapadt Bagnaiára. Az olasz igyekezete sajnos bukásba torkollott. A 4-es kanyarban eldobta a Ducatit.

Márquez a 3. helyre küzdötte fel magát, Morbidelli piros első szektorral nyitott. Quartararo belehibázott utolsó gyors körébe, így nem tudta kihasználni, hogy legnagyobb riválisa elesett.

A nagy nevek közül Aleix Espargaró is bukott az utolsó mért körben. Jorge Martín a korábban megfutott hatalmas idejét is képes volt megjavítani, bejött 1.58 alá.

A MOTOGP Időmérő edzés végeredménye:
1 Jorge MARTÍN Pramac Racing DUCATI 1’57.790
2 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 1’58.246 0.456
3 Marc MÁRQUEZ Repsol Honda HONDA 1’58.454 0.664
4 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 1’58.490 0.700
5 Alex RINS SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’58.575 0.785
6 Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 1’58.579 0.789
7 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 1’58.654 0.864
8 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’58.766 0.976
9 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI 1’58.862 1.072
10 Aleix ESPARGARÓ Aprilia Racing APRILIA 1’58.935 1.145
11 Joan MIR SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’59.145 1.355
12 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 1’59.215 1.425
Nem jutott tovább a Q1-ből
13 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 1’59.053
14 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 1’59.064
15 Cal CRUTCHLOW WithU RNF YAMAHA 1’59.256
16 F. DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 1’59.278
17 Pol ESPARGARÓ Repsol Honda HONDA 1’59.363
18 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 1’59.690
19 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 1’59.699
20 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 1’59.803
21 Alex MÁRQUEZ LCR Honda HONDA 2’00.008
22 Raul FERNÁNDEZ Tech3 KTM KTM 2’00.077
23 Tetsuta NAGASHIMA LCR Honda HONDA 2’00.803
24 Darryn BINDER WithU RNF YAMAHA 2’10.717

 

Sepang: Foggia az időmérőt is behúzta

0

Az olasz mellett a világbajnok Guevara és nagy riválisa, García is ott lesz az első sorban Malajziában.

Egy új körrekorddal Dennis Foggia megszerezte szezonbeli negyedik Moto3-as pole pozícióját, mivel 2:11:411-es idejével az olasz megelőzte a világbajnok Izan Guevarát a Q2-ben Sepangban. Sergio García révén mindkét GASGAS pilóta ott lesz az első sorban.

Ryusei Yamanaka, Kaito Toba, Taiyo Furusato és Joel Kelso a Q1-en való továbbjutás után csatlakozott a Q2 küzdelmeihez, mivel a második 15 perces sprintben a korai tempót Foggia diktálta – és ez remekül sikerült.

A 2:11.958-as idő volt a hétvége legjobb körideje, de ez nem tartott sokáig, mivel Ayumu Sasaki és megszerezte az ideiglenes pole-t.

A gyors körök első sorozata után 0,087 másodperc választotta el az első négy helyezettet. Sasaki vezetett Foggia, Riccardo Rossi és David Muñoz előtt.

Guevara rövid időre átvette a vezetést, de Foggia új körrekordja révén mindenkit maga mögé utasított.

A Moto3-asok időmérő edzésének végeredménye:

1 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 2.11,411
2 Izan GUEVARA Gaviota GASGAS  GASGAS 0,224
3 Sergio GARCIA Gaviota GASGAS GASGAS 0,263
4 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 0,340
5 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 0,425
6 Andrea MIGNO Rivacold Snipers  HONDA 0,432
7 Ayumu SASAKI Sterilgarda Husqvarna  HUSQVARNA 0,496
8 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 0,523
9 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra  HONDA 0,549
10 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 0,640
11 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 0,725
12 Stefano NEPA Angeluss MTA  KTM 0,992
13 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1,021
14 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA  KTM 1,030
15 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1,106
16 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1,201
17 Carlos TATAY CFMOTO Racing  CFMOTO 1,951
18 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 2,251
19 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 0,277
20 Xavier ARTIGAS CFMOTO Racing  CFMOTO 0,312
21 Syarifuddin AZMAN VisionTrack Racing HONDA 0,459
22 John MCPHEE Sterilgarda Husqvarna  HUSQVARNA 0,608
23 Nicola Fabio CARRARO QJMotor Avintia  KTM 0,609
24 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia  KTM 0,771
25 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 0,812
26 Alberto SURRA Rivacold Snipers  HONDA 0,839
27 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra  HONDA 0,953
28 Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 1,399
29 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1,628
30 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 2,170
31 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 2,387

 

Sepang: Nagyon fontos pole pozíció Ogura számára

0

A Moto2-es géposztály időmérő edzésének első szakasza meglepő névsorral vette kezdetét. Joe Roberts és Celestino Vietti is a Q1-be kényszerült.

Q1

Az időmérő első etapjának első pár percében nagy helyezkedések zajlottak. A versenyzők egymásra vártak. 10 perccel a vége előtt azonban mind Vietti, mind Roberts megelégelte ezt, és hihetetlen köröket raktak össze. Meglepő módon Vietti csapattársa, Antonelli is befért a továbbjutó 4 közé.

5 perccel a leintés előtt Antonelli számára egy bukással ért véget az időmérő első szakasza. Ennek ellenére körideje elég volt ahhoz, hogy bent maradjon az első 4-ben, így a Q2-ben is részt vehessen.

Roberts futotta a legjobb időt, Vietti végül kiszorult a továbbjutó versenyzők közül.

Q2

Canet, Fernández és Arbolino fejezte be indította nagyszerű körökkel az időmérő edzés második szakaszát. Arbolino megfutotta a hétvége legjobb körét, és ezzel az élre állt. Canet, López és Dixon követte. A brit versenyző piros szektorral kezdte második körét, ahogyan Fernández is igyekezett javítani.

Végül mindketten képesek voltak javítani, de Arbolino elsőségét nem veszélyeztette egyik versenyző sem. Érkezett azonban Ogura, aki a második helyre taszította olasz versenytársát.

Ami az időmérő első szakaszára nem volt jellemző, itt a versenyzők visszatértek a bokszba új gumikért. Meglepő módon azonban érdemi javítást nem tudott bemutatni szinte egyik versenyző sem.

A Moto2-es időmérő végeredménye:

1 Ai OGURA IDEMITSU Honda  KALEX 2’06.405
2 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS Racing  KALEX 0.083 0.083
3 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 0.247 0.247
4 Jake DIXON Inde GASGAS Aspar KALEX 0.296 0.296
5 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master KALEX 0.300 0.300
6 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo  KALEX 0.333 0.333
7 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda  KALEX 0.491 0.491
8 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 0.529 0.529
9 Cameron BEAUBIER American Racing  KALEX 0.545 0.545
10 Alonso LOPEZ Beta Tools Speed Up  BOSCOSCURO 0.547 0.547
11 Joe ROBERTS Italtrans Racing  KALEX 0.606 0.606
12 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika KALEX 0.691 0.691
13 Albert ARENAS Inde GASGAS Aspar  KALEX 0.776 0.776
14 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact GP KALEX 0.798 0.798
15 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing  KALEX 0.876 0.876
16 Fermín ALDEGUER Beta Tools Speed Up  BOSCOSCURO 1.130 1.130
17 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 Racing  KALEX 1.743 1.743
18 Joe ROBERTS Italtrans Racing  KALEX
19 Filip SALAC Gresini Racing  KALEX 0.067 0.067
20 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing  KALEX 0.142 0.142
21 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46  KALEX 0.608 0.608
22 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP KALEX 0.617 0.617
23 Celestino VIETTI Mooney VR46  KALEX 0.649 0.649
24 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 0.831 0.831
25 Taiga HADA Pertamina Mandalika  KALEX 0.993 0.993
26 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master KALEX 1.086 1.086
27 David SANCHIS MV Agusta Forward  MV AGUSTA 1.288 1.288
28 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1.378 1.378
29 Borja GOMEZ Flexbox HP40 KALEX 1.463 1.463
30 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1.624 1.624
31 Azroy ANUAR Petronas MIE Racing KALEX 1.676 1.676
32 Kasma DANIEL Petronas MIE Racing KALEX 2.579 2.579

Sam Lowes kihagyja a Maláj Nagydíjat

0

Az Elf Marc VDS versenyzője, Sam Lowes a Moto2 pénteki edzéseit követően nem vesz részt a Maláj Nagydíj folytatásában.

A sepangi verseny első napján Lowes szenvedett, mivel válla még mindig nem gyógyult meg 100%-ban, így a 20. helyen körözött a tomboló hőségben. Délután azonban heves esőzés érte el a pályát, és a a brit a 13-as kanyarban el is esett, miközben tartott vissza a boxba. A csapat ezért úgy döntött, hogy a 32 éves versenyzőt visszalépteti a hétvége hátralévő részéről, mivel a bal vállában nem volt elég erő.

„Őszintén szólva, nem sok mindent tudok mondani” – mondta Lowes. „Nagyon szomorú és csalódott vagyok, hogy le kell szállnom a motorról, mert olyan keményen dolgoztam minden nap, hogy képes legyek felépülni és visszatérni oda, ahol a sérülés előtt voltam. Mindent megteszek ennek érdekében, de a fizikai állapotom még mindig nem optimális. Szeretek mindent beleadni a pályán, de ez hátráltat. A csapat úgy döntött, hogy a fizikai közérzetem és a hosszú távú felépülésem érdekében az a legjobb, ha visszalépek a Maláj Nagydíjtól.”

Bagnaia: Az én döntésem volt

0

A Ducati pilótája, Pecco Bagnaia Sepangban akár be is biztosíthatja a világbajnoki címet. Az olasz számára azonban nem túl fényesen indul a hétvége.

Valójában Francesco „Pecco” Bagnaia a terveknek megfelelően és nagyobb incidensek nélkül kezdte pályafutása talán legfontosabb MotoGP-hétvégéjét: az FP1-ben tizenegyedik lett (lágy gumikon), az FP2-ben pedig második, amikor is egyike volt annak a hét versenyzőnek, akik slick gumikon merészkedtek ki a száradó pályára.

A probléma: az összesített időkben a világbajnoki éllovas három ezredmásodperccel van az ideiglenes Top10-en kívül, mert délután már nem lehetett javítani.

„Az én döntésem volt.” – magyarázta Pecco az FP1-es gumistratégiáról.

„Nem számítottam az esőre, ez volt a fő ok. Ugyanakkor nagyon fontos volt, hogy a közepes gumikkal is megtegyünk köröket. Mint mondtam, az eső váratlanul ért. Mindenesetre hasznos volt megbizonyosodni arról, hogy a közepes-kemény keverék megfelelő lehet-e a vasárnapi versenyen.”

„Hogy őszinte legyek, elégedett vagyok. Azt hiszem, én voltam az egyetlen, aki használt közepes gumival javított az utolsó etapban. Figyelembe véve, hogy milyen gyorsak voltak a versenyzők a lágy gumikon, úgy gondolom, hogy ezekben sokkal nagyobb potenciál van a versenyen.”

San Juan – Razgatlıoğlu kezdett legjobban Argentínában

0

Toprak Razgatlıoğlu bizonyult a leggyorsabbnak pénteken Argentínában, annak ellenére, hogy a délutáni gyakorláson nem tudott javítani az első szabadedzésen elért idején.

FP1

Toprak Razgatlıoğlu uralta az első szabadedzést Argentínában, és két gyors kör után 0,718 másodperccel gyorsabb volt a második helyezettnél. A török 1:38,009-es idejével már négy kör után nagyon gyors köröket teljesített, bár messze elmaradt a körrekordtól.

Összehasonlításképpen: A leggyorsabb versenykört Scott Redding (Ducati) érte el 2021-ben 1:37.345 perc alatt a sprintversenyben. Az eddigi leggyorsabb kört nem a Superpole-ban, hanem az FP3-ban futotta tavaly Razgatlıoğlu 1:37.239 perc alatt.

A 45 perces edzés kétharmada után a török 1:37.879 percre javított, amivel több mint fél másodperccel előzte meg a második helyen álló Jonathan Rea-t. A világbajnokságot vezető Álvaro Bautista közeledett ugyan riválisaihoz, de a spanyolnak nem sikerült az első háromban végeznie.

Razgatlıoğlu tovább faragta köridejét, amivel 0,322 másodperces előnnyel zárta az edzést Rea előtt. Harmadik helyen végzett Andrea Locatelli, míg Bautista a negyedik, az ötödik pedig Axel Bassani lett.

Mint mindig a három szabadedzésen, az idők csak korlátozott jelentőséggel bírnak, mivel a versenyzők a kemény hátsó gumitól az SC0-n át a lágy SCX-ig és a kvalifikációs SCQ-ig mindent használhatnak, és a csapatok különböző stratégiákat követnek.

A Yamaha csapatok, a Motoxracing (Tamburini) és a Gil Motor Sport (Ponsson) nem indulnak a szezon végén a három tengerentúli versenyen – Argentínában, Indonéziában és Ausztráliában.

A hazai versenyét teljesítő Leonardo Mercado bejelentette, hogy nem marad jövőre a MIE Racing kötelékében és ülést keres 2023-ra.

FP2

A második szabadedzés 30 perces késéssel kezdődött, mert a Supersport kategória után a pályát meg kellett tisztítani. Alex Lowes érte el az első említésre méltó időt – az angol jobb kört teljesített, mint a délelőtti edzésen, de így is jó egy másodperccel maradt el a leggyorsabb időtől.

Razgatlıoğlu hamar az élre állt és 1:38 perc alatti időt motorozott. A világbajnok ekkor 0,5 másodperccel volt gyorsabb a második helyen álló Rea-nél.

15 perccel a vége előtt a mezőny fele már jobb időkkel körözött a pályán, mint délelőtt, köztük Bautista is, aki 1:37.986 perces körével feljött a második helyre, 0,2 másodperccel lemaradva Razgatlıoğlu mögött. Őt Rea, Lowes, Locatelli és Axel Bassani követte.

A versenyzők sok kört tettek meg, hogy optimalizálják a versenybeállításaikat, nem volt sok mozgás a sorrendben. Az edzés vége felé néhányan ismét pályára gurultak, hogy faragjanak idejükön. Rea öt perccel a vége előtt nyitotta az utolsó nagy rohamot és teljesítette leggyorsabb körét, amivel a második edzés élére ugrott.

A kombinált eredménylistán Razgatlıoğlu zárt az első helyen, aki az FP2-ben nem tudott javítani, de így is 0,2 másodperccel Rea (2.) és majdnem 0,5 másodperccel Bautista (3.) előtt végzett.

A pénteki szabadedzések kombinált végeredménye:
1 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 1’37.511
2 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 1’37.707 0.196
3 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 1’37.986 0.475
4 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 1’38.068 0.557
5 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 1’38.082 0.571
6 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’38.443 0.932
7 I. LECUONA Team HRC Honda 1’38.452 0.941
8 S. REDDING BMW Motorrad BMW 1’38.547 1.036
9 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 1’38.601 1.090
10 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’38.680 1.169
11 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 1’38.701 1.190
12 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 1’38.812 1.301
13 X. VIERGE Team HRC Honda 1’38.933 1.422
14 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’39.096 1.585
15 P. OETTL Goeleven Ducati 1’39.405 1.894
16 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 1’39.410 1.899
17 X. FORES Team Goeleven Ducati 1’39.431 1.920
18 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 1’39.485 1.974
19 L. MERCADO MIE Racing Honda 1’39.829 2.318
20 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’39.977 2.466
21 M. SCHEIB MIE Racing Honda 1’41.110 3.599
22 M. SOLORZA TPR Team Pedercini Kawasaki 1’42.499 4.988

Rins szárnyalása folytatódik

0

Az Ausztrál Nagydíj győztese, Álex Rins a második helyet szerezte meg a száraz pályán pénteken Sepangban, mivel egyike volt azoknak a versenyzőknek, akik a lágy hátsó gumival mentek ki. Az esőben azonban a spanyol is jól boldogult.

Senki sem számított esőre péntek délután a Malajziában, így sokan nem mentek ki a lágy gumikkal az FP1 végén, hogy gyors kört fussanak. A MotoGP második szabadedzése előtt azonban heves esőzés kezdődött, így először nem is lehetett száraz gumikra gondolni.

Bár a pálya az FP2 érdemi részére felszáradt, a délelőtti időket nem sikerült elérni. Álex Rins már az első edzésen gyors kört mert menni, amivel a 2. helyen végzett, így a Suzuki versenyzője ideiglenesen helyet szerzett a Q2-ben.

„Az FP1 és az FP2 is remekül sikerült számunkra. A száraz pályán reggel nagyon versenyképes voltam. A végén megpróbáltunk egy gyors kört futni, hogy lássuk, hol tartunk. A csapatfőnököm délután szerette volna, ha legalább egy kört megyünk, ezért a lágy hátsó gumit próbáltuk ki.”

„Az eső ellenére jól sikerült az FP2. A pálya nem volt teljesen nedves, mert az itteni magas hőmérséklet miatt nagyon gyorsan szárad. Végül nem váltottunk a slick gumikra, mint néhány versenyző. Jó érzésem van, és izgatottan várom a szombatot.”

„A tapadás vizes aszfalton is elég jó volt. Ha összehasonlítjuk a Phillip Island-i pályával, akkor itt sokkal jobb. Ausztráliában a gumi jobb oldala folyamatosan lehűlt, ezáltal a jobb kanyarokban csúszkáltunk. Ha az FP2 a versenykörülmények között lett volna, akkor tíz vagy tizenkét kör után mindenkinek a bokszba kellett volna mennie kereket cserélni.”

 

San Juan – Aegerter az élen, Sebestyén 10. a pénteki edzéseket követően

A pénteki napot a gyenge kezdés után végül Dominique Aegerter zárta az élen Argentínában. Sebestyén Peti délelőtti 6. helye után, a kombinált eredmények alapján a 10. helyen zárt.

FP1

A tavalyi győztes Jules Cluzel volt a leggyorsabb a Supersport világbajnokság argentin fordulójának első szabadedzésén.

A legtöbb európai versenypályához képest a Circuito San Juan Villicumon kevés verseny van. Az idők ennek megfelelően lassabbak addig, amíg a környező kősivatag porát egy gumiréteget váltja.

A 45 perces edzés felénél Öncü vezetett. A török szereti ezt a pályát, hiszen tavaly második és harmadik helyen tudott végezni. Az edzés utolsó harmadába érve Cluzel vette át vezetést, a francia 2021-ben mindkét futamot megnyerte az Autodromo Villicumban. Rövid időre ismét Öncü került az élre, de végül a francia 0.094 másodperccel rövidebb idő alatt teljesítette a kört, mint török riválisa.

A Ducati és a Triumph nem rendelkezett adatokkal a versenypályáról, mivel csak idén csatlakoztak a Supersport világbajnoksághoz. Az MV Agusta is új motorkerékpárral érkezett, hiszen ők az előző években az F3 675-össel versenyeztek. Annál meglepőbb Tuuli (MV Agusta) 3. és Raffaele De Rosa (Ducati) 4. helye.

A világbajnok Dominique Aegerter csak kilencedik lett, 0,915 mp hátránnyal. A korábbi MotoGP-pilóta Bradley Smith, aki a sérült Leo Taccini helyett versenyez a Ten Kate Yamaha csapatánál, a 14. helyet szerezte meg.

Sebestyén Peti számára jól alakult az edzés, a 6. helyen zárta az első gyakorlást a magyar motoros.

FP2

A második edzésen az első említésre méltó időt mindössze Niki Tuuli érte el. 1:42.818 perc alatt a finn fél másodperccel gyorsabb volt a második helyen álló Cluzelnél. Dominique Aegerter az első edzésen 0.9 másodperces lemaradással csak kilencedik volt.

A Ducati versenyzői, Federico Caricasulo és Raffaele De Rosa is vezetett rövid ideig, majd Cluzel vette át az első helyet.  Ezután Caricasulo és De Rosa párbajt vívott a legjobb időért. Az egyre erősebb Althea versenyzője a hétvége leggyorsabb idejét érte el.

17 perccel a leintés előtt a szabadkártyás Baris Sahin bukása után piros zászlóval szakították félbe az edzést. A svájci versenyző highside-ot szenvedett, és az aszfaltra csapódott, motorja is a pályán maradt. Miután Sahin felállt és tett néhány lépést, majd a pálya mellett guggolt, és az egészségügyi gárda elvitte őt a helyszínről és az orvosi központba szállították kivizsgálásra.

Az újraindításkor minden versenyző a pályára sietett egy utolsó rohamra. Ahogy az várható volt, jöttek is a javítások. Míg Caricasulo kicsit tudott javítani idején, addig Aegerter megfutotta a leggyorsabb kört. Az összesített időmérőn a világbajnok közvetlenül Caricasulo és Cluzel előtt végzett.

Niki Tuuli az edzésen bukott, míg Nicoló Bulega technikai probléma miatt fejezte be az edzést.

Bradley Smith jól kezdett, az angol a tizenkettedik helyre ért oda, 1,1 másodperces hátránnyal Aegerterrel szemben.

Sebestyén Péter délelőtti 6. helye után a pénteki napot a 10. helyen zárta, míg bajnokaspiráns csapattársa, Baldassarri a 11. pozícióban várhatja a szombati folytatást.

A pénteki nap kombinált végeredménye:
1 D. AEGERTER Ten Kate Racing  Yamaha 1’42.271
2 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 1’42.280 0.009
3 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 1’42.363 0.092
4 C. ONCU Kawasaki Puccetti  Kawasaki 1’42.457 0.186
5 R. DE ROSA Orelac Racing  Ducati 1’42.461 0.190
6 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 1’42.592 0.321
7 N. TUULI MV Agusta Reparto  MV Agusta 1’42.594 0.323
8 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 1’42.804 0.533
9 N. BULEGA Aruba.it Racing  Ducati 1’42.882 0.611
10 SEBESTYÉN Péter Evan Bros. Yamaha 1’42.905 0.634
11 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 1’43.030 0.759
12 G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 1’43.224 0.953
13 B. SMITH Ten Kate Racing  Yamaha 1’43.404 1.133
14 O. BAYLISS BARNI Spark Racing  Ducati 1’43.581 1.310
15 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 1’43.764 1.493
16 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti  Kawasaki 1’43.915 1.644
17 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 1’44.101 1.830
18 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing  Kawasaki 1’44.128 1.857
19 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 1’44.214 1.943
20 O. VOSTATEK MS Racing  Yamaha 1’44.487 2.216
21 L. BERNARDI CM Racing Ducati 1’44.586 2.315
22 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 1’45.639 3.368
23 B. SAHIN MS Racing  Yamaha 1’48.075 5.804

Talmácsi Gábor a Bagnaia – Ducati párost érzi a legerősebbnek

Szerkesztőségünk beszélgetett Talmácsi Gábor, magyar világbajnokunkkal a 2022-es szezonról. Szóba került a MotoGP és természetesen nem mehetett el szó nélkül a hihetetlenül tehetséges magyar utánpótlás mellett sem.

Talmácsi Gábor visszavonulása óta is intenzíven foglalkozik a motorsporttal, különös tekintettel az utánpótlás-nevelésre.

A HUMDA által alapított akadémia kiválasztási folyamatát Michelisz Norberttel együtt irányították.

Megkérdeztük Talmától, hogy mi a véleménye az idei motorsport szezonról.

“A MotoGP ebben az évben nagyon izgalmas. 7 különböző győztese volt az eddigi 19 futamnak, és még hátra van kettő. Nagyon úgy tűnik, hogy Pecco Bagnaia a legnagyobb esélyese a bajnokságnak. Gyakorlatilag a motorja is a legjobb, a legerősebb. Quartararóban még mindig benne van a világbajnoki cím, de talán erősebb csomagnak érzem most Francesco Bagnaiát a Ducatival. Jack Miller feltámadása az utolsó versenyeken is szenzációs volt. És ott van Aleix Espargaró is az Apriliával, aki tényleg sok alkalmat eldobott magától, különböző okoknál fogva, akár még több pontja is lehetne.

Gyakorlatilag Márquez visszatérése is csoda, ahogy most motorozik. Mindig vannak történések és imádom nézni. Mindig élőben nézem a futamokat, vagy éppen a helyszínen. Évről évre egyre izgalmasabb a MotoGP, feltehetnénk a kérdést, hogy hova feljebb, de mindig van feljebb. A kisebb kategóriákban is óriási nagy a verseny.

Szeretném megemlíteni a magyar versenyzőket. Hihetetlen siker volt a Northern Talent Cup, nagyon ügyesen mentek a magyar versenyzők, Görbe Soma szereplése, Sebestyén Peti szereplése, úgyhogy most van egy ilyen jó helyzet a motorsportban. A HUMDA támogatásával létrejött az akadémia, 29-en kaptak támogatást az autó-motorsportokban. Ahhoz képest, hogy pici ország vagyunk, nagy a múltunk és a nevünk az autó és motorsportok területén, ami jó érzés és ezért is jó ebben a sportban dolgozni.”

Crutchlow: Éltem a lehetőséggel

0

A Yamaha versenyzője, Cal Crutchlow a 18. helyen áll a kombinált eredmények alapján, de a délutáni FP2-n mindenkit meglepett Sepangban, mivel a pálya felszáradt.

A MotoGP első edzésnapját a szeszélyes időjárási körülmények jellemezték, és csúszott a program is. A MotoGP második szabadedzése azonban délután ismét félig-meddig normálisan folytatódhatott a felszáradó pályán. A reggeli csúcsidők azonban elérhetetlenek voltak.

Ennek ellenére Cal Crutchlow volt az, aki az FP2-ben 2:05.710-es időt ért el a még mindig nedves pályán. A brit pilóta végül a 18. helyen végzett a nap összesített eredménylistáján.

A 36 éves veterán 1,7 másodpercet veszített Brad Binderrel szemben a Sepang, aki 1:59.479-es idővel a nap legjobbját érte el.

Crutchlow az alábbi gondolatokat fogalmazta meg:

„Éltem a lehetőséggel, tudtam, hogy ma trükkösek a körülmények. Ezután bekockáztattam a slick gumikat, és megpróbáltam megdönteni a legjobb időt.”

„Ez volt a délutáni cél. Boldogan mehetek haza, és elvégeztem a munkámat.” – jegyezte meg nevetve.

„Nem, ez egy lényegtelen volt természetesen, de jól éreztem magam. Csak kár, hogy nem sikerült egyelőre a Q2-be jutnom.”

„Csodálkoztam, hogy Franco miért volt olyan gyors az elején a teljesen vizes pályán, Fabio pedig miért olyan lassú. Amikor teljesen vizes volt a pálya, tényleg sok problémánk volt. Úgy tűnik, hogy amikor sok víz van a pályán, a Yamaha nem jön ki jól a kanyarból. Mindig is jó voltam ilyen körülmények között a pályafutásom során. A szombat sűrű nap lesz, kipróbálunk néhány dolgot.”