back to top
2025. július 11. 11:49
Kezdőlap Blog Oldal 612

Marc Márquez: Mind Pecco, mind Fabio megérdemli a címet

0

Marc Márquez úgy nyilatkozott, hogy Francesco Bagnaia számára ez a hétvége lesz az első meccslabda, hogy megszerezze a világbajnoki címet. Fabio Quartararónak pedig talán Sepang lesz az utolsó esélye, hogy ezt megakadályozza.

Francesco „Pecco” Bagnaia lehet 2009 óta az első olasz MotoGP-világbajnok. (Abban az évben pont mentora, Valentino Rossi hódította el a címet). A 25 éves olasz egyúttal véget vetne a Ducati 15 éves aszályos időszakának, hiszen a gyártó Casey Stoner 2007-es győzelme óta vár a sikerre.

Marc Márquez így vélekedik a maláj hétvége előtt:

„Ez Pecco első dobása, és szerintem nagy esélye van arra, hogy itt sikerül is neki megszereznie a címet. Ugyanakkor Fabiónak pedig az utolsó lehetősége, hogy ezt megakadályozza. Reagálnia kell. Mivel ő a bajnok, reagálni fog, erre számítok. Jó lesz látni, hogy a hétvégén hogyan fognak küzdeni – különösen Fabio. Már Ausztráliában is kockáztatott, de most kell igazán kockáztatnia, ha még esélyt akar Valenciában.”

„Amit Fabio művel, az nagyszerű. Van egy versenyképes motorja, de csak az edzésekre. A versenyen harcolni, amikor a motorerő kiesik, sokkal nehezebb.”

„Fabio a szezon első felében megmutatta: ha vezet egy versenyen, akkor elhúz. Másrészt, ha nem ő vezet, és a mezőny közepén halad, akkor ott ragad, különösen a Ducatik ellen. Semmit sem tehet ilyenkor. A Ducatinak jó versenyzői vannak, a féktávokon és a kigyorsításban is jók. Így ez egyre nehezebbé válik. Ha a szezon első felében sikerült neki, akkor az utolsó két futamon is képes lehet rá. Pecco a szezon második felében is remekül szerepelt. Mindketten megérdemlik a címet” – zárta gondolatait Márquez.

A világ két felén: Malajzia és Argentína – hétvégi menetrend

A MotoGP és a WSBK is a szezonzáráshoz közeledik, a 2 sorozat 6 kategóriájából mindössze kettőben dőlt el a bajnoki cím sorsa, így izgalmas hétvégékre számíthatunk.

Sepang

Elérkezett a MotoGP szezon utolsó előtti fordulója, amikor ismét a malajziai aszfaltcsíkon versenyeznek a pilóták: a Sepang International Circuit újra otthont ad a MotoGP mezőnyének. A Moto3 kategória korona sorsa múlt hétvégén gazdára talált, hiszen Izan Guevera bebiztosította címét Ausztráliában, Ennek ellenére izgalmas hétvégének nézünk elébe, hiszen Francesco Bagnaia és a Moto2-es Ai Ogura számára is ez az első meccslabda. Hogy tudnak-e ezzel élni? Hamarosan kiderül.

San Juan

A Superbike világbajnokság 2018-ban versenyzett először Argentínában, a nyugati San Juan tartományban található San Juan Villicum aszfaltcsíkon.

A bajnokság kilenc európai fordulója után a paddock Dél-Amerikába utazik az argentin fordulóra a Circuito San Juan Villicumra. Mivel a címért folyó küzdelem egyre fokozódik, és minden versenyző szeretné erősen befejezni a szezont, a 2022-es argentin  versenyhétvége kulcsfontosságúnak ígérkezik a tekintetben, hogy az év végén ki szerzi meg a világbajnoki címet. Bautista, Razgatlioglu vagy Rea? Aki a hétvégén tarol, az egy nagy lépéssel közelebb kerül a hőn áhított trófeához.

A hétvégi menetrend:
PÉNTEK
03:00 – 03:40 Moto3 1. szabadedzés TV: Match 4
03:55 – 04:35 Moto2 1. szabadedzés TV: Match 4
04:50 – 05:35 MotoGP 1. szabadedzés TV: Match 4
07:15 – 07:55 Moto3 2. szabadedzés TV: Arena 4
08:10 – 08:50 Moto2 2. szabadedzés TV: Arena 4
09:05 – 09:50 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena 4
14:30 – 15:15 Supersport VB 1. szabadedzés
15:25 – 16:10 Superbike VB 1. szabadedzés TV: Match 4
19:00 – 19:45 Supersport VB 2. szabadedzés
20:00 – 20:45 Superbike VB 2. szabadedzés TV: Match 4
SZOMBAT
03:00 – 03:40 Moto3 3. szabadedzés TV: Arena 4
03:55 – 04:35 Moto2 3. szabadedzés TV: Arena 4
04:50 – 05:35 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena 4
06:35 – 06:50 Moto3 1. időmérő TV: Arena 4
07:00 – 07:15 Moto3 2. időmérő TV: Arena 4
07:30 – 07:45 Moto2 1. időmérő TV: Arena 4
07:55 – 08:10 Moto2 2. időmérő TV: Arena 4
08:25 – 08:55 MotoGP 4. szabadedzés TV: Arena 4
09:05 – 09:20 MotoGP 1. időmérő TV: Arena 4
09:30 – 09:45 MotoGP 2. időmérő TV: Arena 4
15:00 – 15:30 Superbike VB 3. szabadedzés
16:25 – 16:45 Supersport VB Superpole
17:10 – 17:35 Superbike VB Superpole
18:30 Supersport VB 1. verseny
20:00 Superbike VB 1. verseny TV: Eurosport 2
VASÁRNAP
04:00 – 04:10 Moto3 Warm-up
04:20 – 04:30 Moto2 Warm-up
04:40 – 05:00 MotoGP Warm-up
06:00 Moto3 Verseny TV: Arena 4
07:20 Moto2 Verseny TV: Arena 4
09:00 MotoGP Verseny TV: Arena 4
15:00 – 15:15 Superbike VB Warm-up
15:25 – 15:40 Supersport VB Warm-up
17:00 Superbike VB Superpole verseny
18:30 Supersport VB 2. verseny TV: Eurosport 2
20:00 Superbike VB 2. verseny TV: Eurosport 2

 

 

Suppo: Jerez óta mondom mindenkinek, hogy nem adhatjuk fel

0

A Suzuki csapata első győzelmét ünnepelte Álex Rinsszel Ausztráliában ebben a szezonban. Livio Suppo csapatfőnök hangsúlyozta, mennyire fontos ez a siker, és hogy a Suzuki kiszállásnak semmi köze a győzelmekhez.

Álex Rins mindössze 0,186 másodperccel előzte meg Marc Márquezt, a Honda ászát a MotoGP vasárnapi futamán Phillip Island-en. A Suzuki versenyzője számára ez elégtétel volt, hiszen két futammal a japán gyártó kivonulása előtt Rins ismét nagy örömet okozott csapatának, ami jutalom a kemény munkáért ebben a nehéz búcsúszezonban.

Livio Suppo is nagyon boldog volt a siker után.

„Nagyon fontos volt, mert természetesen nehéz szezon van mögöttünk, miután megtudtuk, hogy Suzuki ki akar szállni. Nagyon örülök, hogy Álex megajándékozott minket ezzel, hogy legalább egy futamot nyertünk. Még két futam van hátra, és sosem lehet tudni, mi történik. Álex hihetetlenül jó versenyt futott, csak azt sajnálom, hogy Joan versenyét egy technikai hiba befolyásolta. Pozitívan gondolkodunk. Nagyon örülök, boldog vagyok.”

Egyértelmű, hogy a Suzuki nem fogja meggondolni magát a siker után sem. A motorsport egyelőre nem játszik szerepet a japán csoport számára a jövőben.

„Mindannyian tudjuk, hogy nem a mi hibánk volt. Amikor megtudtam a rossz hírt, vasárnap este volt Portimãóban, vezettük a versenyzők és a csapatok bajnokságát.” – tekintett vissza Suppo.

„Ez azt jelenti, hogy mi a magunk részéről jó munkát végeztünk, a vállalat pedig egyértelműen olyan döntést hozott, amelynek semmi köze az eredményekhez.”

„Tiszteletben tartom a döntést, és megértem, hogy ebben a világban sok minden változik, méghozzá nagyon gyorsan. Mind a gazdasági helyzet, mind a háború szempontjából. Itt élünk a paddock-ban, és elfelejtjük a valóságot. Ha mérlegeljük a helyzetet, rá kell jönnünk, hogy a világ egy nagyon nehéz időszakot él át.”

„Jerez óta minden versenyen elmondom mindenkinek, hogy nem adhatjuk fel. Elkötelezettek vagyunk az idei szezonra, a legjobbat kell nyújtanunk, megvan bennünk a potenciál, hogy gyorsak legyünk, és ezt meg kell valósítanunk. Nehéz megérteni, hogy ez a döntés mennyire befolyásolta a szezont.”

 

Oliveira rámutatott egy általános problémára a MotoGP-ben

0

Miguel Oliveira egy „normális hétvégét” remél Sepangban, miután Ausztráliában rosszul alakultak a dolgok. Most a világbajnokságon a nyolcadik helyet célozza meg.

Miguel Oliveira a tizedik helyen áll jelenleg a világbajnoki tabellán. A Red Bull KTM gyári versenyzője pedig bízik abban, hogy Malajziában újabb előrelépést tesz majd. Az Ausztrál GP-n a rajtrács 24. helyéről a 12. helyre küzdötte fel magát, szóval elmondhatjuk, hogy megvan a potenciál a portugál versenyzőben.

„Remélem, hogy itt ismét elég tapadást találunk, és meg tudjuk teremteni a szükséges üzemi hőmérsékletet a gumik számára.” – jelentette ki a Oliveira, aki idén két esős futamot is megnyert Mandalikában és Buriramban.

„Nincs különleges helyzet ezen a pályán, nem úgy, mint Phillip Island-en, ahol az aszfaltcsík keskeny volt, és állandóan nagy szél fújt. Sepangban egy normális versenyhétvégére számítunk.”

Oliveira szerint minden csapat és versenyző elsősorban arra törekszik, hogy minél több tapadást találjon.

„Ez egy általános probléma a MotoGP-ben. Mindenki a lehető legjobb tapadásminőséget szeretné a lehető legtöbb körön át. Ez nem könnyű, mert minden nagydíjon más gumikeverékeket és néha más gumikonstrukciókat kapunk. Ezért mindig meg kell találni a megfelelő megközelítést az elektronikával kapcsolatban. Nem árulok el semmilyen titkot, amikor azt mondom, hogy a modern MotoGP-ben nagyon sok múlik azon, hogy mennyit lehet profitálni a gumikból. Ez nem csak a KTM-eseknek szól, ez mindenkinek szól.”

Oliveira 137 ponttal a tizedik helyen áll a világbajnokságban, mindössze egy ponttal lemaradva Martín és kettővel Rins mögött. A világbajnoki nyolcadik hely tehát még elérhető közelségben van.

„Igen, a nyolcadik hely továbbra is cél. Már a szezon kezdete előtt is egyértelmű célom volt, hogy a legjobb 8 között végezzek a világbajnokságon, de nem beszéltem túl sokat róla. 2022-ben néha messze voltam ettől, aztán megint közel. Most még mindig van lehetőség 50 pont megszerésére. Remélem, minél többet össze tudok gyűjteni belőlük. Aragón óta friss lendületben vagyunk, ez Phillip Island-en is megvolt, mert minden edzésen versenyképes voltam. Aztán a kvalifikáció végén elkövetett apró hiba hozzájárult a szombati rossz eredményhez. Mivel a Q1-ben nem találtam szélárnyékot, nem jutottam be a Q2-be. Ez nagyban befolyásolta volna a hétvégét.”

 

Bagnaia: Határozottan nyugodt maradok

0

A Ducati gyári pilótája, Pecco Bagnaia átvette az összesített vezetést az ausztrál futamon szerzett 3. helyével. A Maláj Nagydíj előtt tisztában van azzal, hogy koncentráltan kell hozzáállnia a versenyhez.

Mivel Fabio Quartararo az utolsó négy futamon csak nyolc pontot tudott szerezni, Francesco Bagnaia az Ausztrál GP-n elért dobogós helyezésével megelőzte őt a világbajnoki tabellán. Két futammal a szezon vége előtt a Ducati olasz versenyzője 14 ponttal vezet a Yamaha pilótája előtt.

Bagnaia nyugodtan vág neki az év 19. versenyének.

„Már alig várom, hogy újra versenyezhessek Malajziában. Phillip Island-hez képest, ahol a múlt hétvégén voltunk, sokkal magasabb lesz a hőmérséklet. Ezzel a trópusi időjárással nehéz lesz megjósolni, hogy száraz vagy nedves lesz a futam.” – jegyezte meg Bagnaia.

„Határozottan nyugodt maradok. Ausztráliában, ahol több problémánk van, mint más pályákon, a győzelemért küzdöttünk. Sepang papíron sokkal barátságosabb helyszín a motorunk számára. Minden feltétel adott ahhoz, hogy jól teljesítsünk.”

„Most mi vagyunk az elsők a bajnokságban. Koncentráltnak kell maradnunk, jobban, mint valaha. A megközelítés azonban nem fog változni: Mint mindig, most is jól kell végeznünk a munkánkat, hogy készen álljunk a vasárnapi versenyre.”

Rossi Moor csuklója nem javult, így meg kell műteni

Rossi Moor, a Northern Talent Cup bajnoka röviddel a spielbergi zárófutam előtt megsérült, eltörött a csuklója. Most kiderült, hogy nem gyógyult megfelelően, így minél hamarabb meg kell operálni.

Rossi Moor nyerte az idei Northern Talent Cup sorozat bajnoki címét, ahol 5 alkalommal csendült fel a magyar himnusz a fiatal tehetség tiszteletére. Rossi 12 futamon indult a 2022-es évadban, ahol összességében 10 alkalommal állt dobogóra és mindössze egy alkalommal nem sikerült célba érnie. Ez vitathatatlanul egyedülálló teljesítmény. A szezon vége azonban nem alakult szerencsésen a fiatal magyar számára, hiszen néhány nappal a zárófutam előtt megsérült egy edzésen, amikor 14 ponttal vezetett a bajnokságban Farkas Kevin előtt. Már-már eldőlni látszott az aranyérem sorsa, amikor érkezett a hír, hogy Kevin szintén nem indulhat a záróakkordon, így Rossi végzett az első helyen a nagyon nívós sorozatban.

Az egyik legnagyobb TV csatorna is felfigyelt Rossi Moorra, az interjú itt megtekinthető:

Rossi keze 5 hétig volt gipszben, a napokban került le a rögzítés róla. Azonban rossz hírek érkeztek állapotáról, több orvos is mielőbbi operációt javasolt.

„Helló Mindenki Biztos vagyok benne, hogy a legtöbben tudják, hogy eltörtem a csuklómat egy edzés balesetben. Amikor megérkeztem a kórházba az orvos úgy döntött, hogy nem operálja meg a csuklómat. 5 hétig volt rajtam gipsz, és amikor az orvos levette, rájöttünk, hogy valami nincs rendben. Sok orvossal konzultáltunk, és azt mondták, hogy minél hamarabb meg kell műteni. Ha valaki tudna segíteni valamiben, azt nagyon megköszönném.” – tette közzé Rossi Moor Instagram oldalán.

Nem néz ki jól az a csukló…

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Rossi Moor 🇺🇸/🇭🇺 (@thesamurai92) által megosztott bejegyzés

Bizonyára a legtöbben tisztában vannak azzal, hogy a motorsport milyen áldozatokkal és költségekkel jár, így mi sem mehetünk el szó nélkül a csapat segítségkérő bejegyzése mellett. Mi természetesen senkit nem kérünk arra, hogy támogassa a fiatal magyar tehetség gyógyulását, ezt mindenkinek magában kell mérlegelnie.

A P1Race szerkesztősége mielőbbi gyógyulást kíván Rossi Moornak és bízunk abban, hogy mielőbb a háta mögött tudhatja ezt az időszakot, hiszen fényes jövő áll előtte!

Marini indokoltnak tartja a „piros zászló gombot”

0

Marini az úgynevezett „piros zászlós gombról” ejtett néhány szót pénteken Ausztráliában a médiának, és ez olyasmi, amiről a Biztonsági Bizottság is beszél.

Péntek délután az Ausztrál Nagydíjon a Mooney VR46 Racing Team versenyzője, Luca Marini arról beszélt, hogy a MotoGP versenyzői potenciálisan kaphatnának egy „piros zászló gombot” a motorjukra, amely lehetővé tenné számukra, hogy a verseny vagy az edzés alatt információkat küldjenek vissza a versenyigazgatóságnak.

„Ilyen szélben, az 1-es kanyarban fékezve, kimész a pályáról. Egy ütközés után piros zászló. Nehéz a helyzet. Nehéz is meghozni ezt a döntést. Nincs könnyű dolguk a versenyigazgatóság tagjainak, mert nem a pályán vannak, és nem érzik a szelet.”

„Szóval arra kérjük őket, a Biztonsági Bizottságban is, hogy legyen egy gomb, amit meg lehet nyomni, és talán ha a rajtrács 80%-a megnyomja ezt a gombot, akkor például egy versenyen is piros zászlót lehetne lengetni.”

Jelenleg a versenyzők a kezük felemelésével jelzik, hogy szeretnék, ha piros zászlóval megszakítsanak egy futamot vagy edzést. Marini szerint egy gomb a kormányon sokkal jobb megoldás lenne, különösen a technológia mai fejlettsége mellett.

„Szerintem most már sokkal jobb a technológia, és amikor felemeled a kezed, csak azt a három-négy embert látod, akik elöl vannak. Nekik lehet valami a fejükben, hogy abban a pillanatban előnyt élvezzenek a kezük felemelésével.”

„Amikor a versenyzők 80%-a, még az utolsó, még a 16. helyezett is megnyomná a gombot, jelezve, hogy veszélyes a helyzet, akkor ez olyan lenne, mint egy szavazás. Szerintem könnyebb lenne nekik, ha így tudnánk információt küldeni. Beszélni túl nehéz, de egy gombot megnyomni, azt könnyen megtehetjük. Nyitottak vagyunk más verzióra is, de ez lenne a legegyszerűbb.”

Varga Tiborért is szoríthatunk a European Talent Cup zárófutamán

Varga Tibor és Farkas Kevin szabadkártyával részt vesznek a European Talent Cup valenciai zárófordulóján.

Varga Tibikét a 2022-es Northern Talent Cup szezonban több balszerencse sújtotta, mint a többi magyar versenyzőt. Ennek ellenére a tabella 6. helyén tudta zárni az évadot a rendkívül erős mezőnyben, ahol háromszor állhatott a dobogón, egy alkalommal annak legmagasabb fokán. Csupán két versenyen nem ért célba, az összes többi futamon értékes pontokkal térhetett haza.

Varga Tibor részt vett a Red Bull Rookies Cup válogatóján, ahol nem jutott be a sorozatba annak ellenére, hogy az időeredményei az élmezőnybe repítették.

A KRT Academy csapatának jóvoltából most lehetősége van szabadkártyával elindulni a European Talent Cup zárófodrulóján Valenciában, amit Facebook oldalán jelentett be az ifjú magyar tehetség.

A bejelentést megelőzően Tibike részt vett egy teszten Spanyolországban, ahol meglehetősen biztató időket tudott motorozni.

Arról, hogy miképp alakul a 2023-as szezon Tibike számára, illetve milyen eredményt várnak a valenciai futamtól, a versenyző édesapjával beszélgettünk.

„A 2023-as szezonra vannak lehetőségeink, ezt az anyagiak nyilvánvalóan befolyásolni tudják, amit a jelenlegi világpiaci helyzet nem feltétlenül segít. Azt tudni kell, hogy ez egy közös családi projekt.

Ami viszont biztos, hogy Tibike rendkívül elhivatott, eltökélt és nagyon jó formában van. Minden nap keményen edz annak érdekében, hogy álmait elérje. Idén 600-as motorral is ment, méghozzá a MAMS OB-n, amivel jó eredményeket ért el és a Hungaroringen is többször megjavította a pályacsúcsot. 

Nagyon várjuk a valenciai hétvégét, ahol minél jobb szereplés a cél. A KRT csapat színeiben indulunk, ami egy kis csapat, de hiszünk abban, hogy Tibike kiemelheti az alakulatot, hiszen egy nagyszerű istálló.

Korábban voltunk kint Valenciában tesztelni, ahol Tibike nagyon jó eredményt hozott. Az ETC versenyhétvégére a célunk a nagyon szoros 70 fős mezőnyből az „A” versenyben való szereplés, ami nagyszerű eredmény lenne. A nem álmunk a top20 elérése, a többi már hab lenne a tortán. 

A 2022-es NTC szezont igyekszünk magunk mögött hagyni, amit sok technikai hiba kísért, amikor minden rendben volt, jöttek a jó eredmények, egyszerűen ez egy balszerencsés sorozat volt.”

Varga Tibor elhivatottságát mi sem árnyalhatná jobban, mint az alábbi Facebook bejegyzés:

A P1Race szerkesztősége sok sikert kíván az ETC futamra, amelyről természetesen beszámolunk!

Farkas Kevin ott lesz a European Talent Cup zárófutamán

A sikeres Northern Talent Cup szezon után Farkas Kevin és Varga Tibor ott lesz a European Talent Cup zárófutamán Valenciában.

A tehetséges magyar versenyzők közösségi média oldalaikon osztották meg a jó hírt a magyar szurkolókkal. Farkas Kevin az Artbox csapat színeiben fog indulni a versenyhétvégén – amely csapatban Görbe Soma a JuniorGP géposztályban versenyez egész évben.

Kevin az idei Northern Talent Cup sorozatban a második helyen végzett a szintén magyar Rossi Moor mögött. 2022-ben 8 dobogós helyezést zsebelt be a 12 futamból, ahol rajthoz tudott állni, amelyből 5 győzelemmel végződött. Kevinnek és legnagyobb riválisának, Rossi Moornak nem volt szerencséje az utolsó, spielbergi fordulóval kapcsolatban, mindkettőjüknek ki kellett hagynia az ausztriai versenyhétvégét. A záróforduló után Farkas Kevinnek a Red Bull Rookies Cup válogatóján kellett volna részt vennie – Rossi Moorral és Varga Tiborral együtt – de a sérülés nem tette lehetővé az indulást számára. Azonban az ifjú magyar felépülése óta gőzerőkkel edz, hogy minél jobb formában legyen a 2023-as szezon előtt. A napokban érkezett a nagyszerű hír, miszerint Kevin és Varga Tibor részt vehetnek szabadkártyával a European Talent Cup valenciai záróakkordján.

” Nagyon boldog vagyok hogy bejelenthetem, hogy az ArtBox Team színeiben részt vehetek az utolsó ETC-s futamon!” – tette közzé Kevin Facebook oldalán.

Hogy hogyan telik a felkészülés és mik a tervek a 2023-as évre, arról a versenyző beszélt lapunknak.

„Teljesen felépültünk a sérülés után és pozitívan várjuk ezt a lehetőséget. Hatalmas köszönet az ArtBoxnak, hogy erre lehetőséget adtak. A szezonzáró futam óta nagyon sokat edzettem mind konditeremben, mind a pályán, a tél előtt szeretnék minél több időt a pályán tölteni. Egyrészt azért, hogy kondiban tartsam magam, másrészt, mert a minél több motoron megtett kilométer hozzáad a teljesítményemhez. Az a közeljövőben fog kiderülni, hogy milyen sorrendben állítjuk magunk elé a kihívásokat. A kilátásaink a 2023-as évre pozitívak, vannak opcióink. Köszönjük a segítséget Tóth Imrének, Talmácsi Gábornak és a HUMDA-nak.”

Farkas Kevinnel korábban a SportTV is interjút készített:

A P1Race szerkesztősége sok sikert kíván az ETC futamra, amelyről természetesen beszámolunk!

Varga Tibor indulásáról következő cikkünkben olvashattok!

Morbidelli: Tovább dolgozunk a rejtély megoldásán

0

Phillip Island-en Franco Morbidellinek ismét nem sikerült. A gyári Yamaha csapat katasztrofális hétvégét zárt. Vajon van kiút a gödörből az olasz számára?

A Thai Nagydíjon még Franco Morbidelli – az esős futam nehéz körülményeit leszámítva – fejlődésről számolt be, miután saját bevallása szerint teljesen át kellett alakítania a vezetési stílusát az aktuális versenygéphez.

A múlt hétvégén Phillip Island-en azonban már a kezdetektől fogva nem mentek jól a dolgok:

„Franky” pénteken a 19. helyen végzett, Cal Crutchlow mögött, és a szél miatt instabil motorra is panaszkodott. A 2020-as világbajnokság második helyezettje szombaton csak az utolsó előtti helyen végzett a kvalifikáción, majd öt körrel a vasárnapi futam vége előtt bukott.

„Sajnos a versenyen elestem. Rossz rajtpozícióból kezdtem, és nehezen tudtam előrébb keveredni. Amikor egyedül voltam, nem volt meg a sebességem. Amikor viszont a többi versenyző mögött voltam, jól éreztem magam.” – számolt be a háromszoros MotoGP-győztes.

„Összességében nehéz hétvége volt, de például az FP4-en, amikor gyors voltam. Ezért tovább dolgozunk és mélyebbre ásunk, hogy ezek a pillanatok tovább tartsanak. Phillip Island-en nehezen sikerült mindent összehoznom, de Malajziában újra megpróbáljuk.”

„A szombati 1:29-es időeredmények valójában jó tempót jelentettek, de ismét nem tudtam kihasználni a motor előnyeit a kvalifikáción. Ez rejtély. Tovább dolgozunk ennek megoldásán. Néhány edzésen gyorsak vagyunk, de különösen a kvalifikáción visszaesik a tempónk.”