back to top
2025. július 11. 08:44
Kezdőlap Blog Oldal 613

A VR46 Yamaha Master Camp csapata is teljes – Manu Gonzalez marad 2023-ban

0

A VR46 Yamaha Master Camp bejelentette, hogy Manuel Gonzalez 2023-ban is az alakulatnál marad Kohta Nozane csapattársaként.

A VR46 Yamaha Master Camp Moto2-es csapata is teljessé vált, miután bejelentették, hogy Manu Gonzalez 2023-ban is színeikben versenyez.

Tetsu Ono – a Yamaha Motorsport stratégiai divíziójának vezérigazgatója a következőt nyilatkozta a bejelentéssel kapcsolatban:

„Nagy örömünkre szolgál, hogy 2023-ban is Manuel Gonzalezzel versenyezhetünk a Moto2-ben. Nagyszerű munkát végzett az első szezonjában, gyorsan alkalmazkodott az új motorhoz és az új pályákhoz. Láttuk, hogy mennyire elkötelezett minden nap az edzéseken, és milyen sok energiát fektet bele, ezért nagyon büszkék vagyunk rá, hogy a csapatunkban van.

Remélem, hogy mindazt, amit idén tanult, felhasználja a következő szezonban és még erősebb teljesítményt nyújthat. Csapatunk második évébe lépve az a célunk, hogy a legtöbbet hozzuk ki abból, amit ebben a szezonban elértünk, és maximálisan támogassuk Gonzalez és Nozane szereplését a Moto2 osztályban. Reméljük, hogy a következő szezonban is szurkolni fogtok a Yamaha VR46 Master Camp Teamnek!”

Gelete Nieto – a Yamaha VR46 Master Camp sportigazgatója:

„Örülök, hogy Manu jövőre is a mi versenyzőnk lesz. Jó munkát végzett 2022-ben, folyamatosan fejlődött. Tudjuk, hogy a kategória nem könnyű, de ő keményen dolgozik és mindig nagyon koncentrált, így megérdemli. Még két verseny van hátra, és reméljük, hogy jó eredményeket tud elérni, ami lendületet adhat neki a jövő évre.

2023-ban nagyobb lesz a nyomás Manu és a csapat számára is. Magasak az elvárásaink, és mindannyian együtt dolgozunk azon, hogy olyan eredményeket érjünk el, amilyeneket mindannyian szeretnénk.”

Manuel Gonzalez is elmondta érzéseit:

“Szeretném megköszönni a Yamahának, hogy hittek bennem és lehetőséget adtak, hogy jövőre is a csapatnál maradjak. Jó volt az első szezonunk: a csapat és én jól dolgoztunk együtt futamról futamra. Sok tapasztalatot szereztünk, minden helyzetből tanultunk és folyamatosan fejlődtünk. Voltak job és rosszabb hétvégéink, de mindegyikből tanultunk.

Nagy elvárásaim vannak a jövő évre, és szeretnék tovább fejlődni az alakulattal, mert jó csapat vagyunk együtt. Biztos vagyok benne, hogy az újonc évemben szerzett tapasztalatoknak köszönhetően harcba szállhatunk az első helyekért.

Örülök, hogy a csapatom ugyanaz marad, mert jól érzem magam velük. Minden nap keményen dolgoznak értem, és nagyon szenvedélyesek. Ez lesz a harmadik évem a Yamaha köreiben, és nem is lehetnék elégedettebb azzal, ahogyan velem bánnak. Jövőre is megpróbállak szórakoztatni titeket.”

Marc Márquez: Sepangban mindig nagyon erős mindenki

0

A MotoGP mezőnye úton van a következő, sepangi nagydíj felé: a Repsol Honda sztárja, Marc Márquez motivált a Phillip Island-i sikerélmény után, ugyanakkor igyekszik visszafogni magát.

Marc Márquez idén februárban, Sepangban lendült vissza először MotoGP-motorra, miután 2021. október 30-án történt balesetét követően hetekig kettős látással küzdött. Nem ez volt az egyetlen visszatérése ebben a szezonban. A 29 éves spanyol, miután átesett összesen negyedik felkarműtétjén, ismét csúcsformában van, amit a vasárnapi Phillip Island-i erős második helye – egyben a 100. MotoGP-dobogója – is bizonyított.

„Úgy érkezünk Malajziába, hogy egy csodálatos versenyen vagyunk túl Phillip Island-en, de tovább kell dolgoznunk. Az ausztrál pálya egyedi, így nem számíthattunk arra, hogy rögtön gyorsak leszünk. Sepangban mindig nagyon erős mindenki, mert rengeteg adatunk van a tesztekről.” – jegyezte meg a Repsol Honda sztárja.

„Mint mindig, most is arról lesz szó, hogy kimegyünk a pályára, tesztelünk néhány dolgot, és megnézzük, mi a helyzet. A mostani eredmények nagy motivációt jelentenek számomra és a csapat számára. Olyan pillanatban vagyunk, amikor a munka folytatásáról és a szezon lehető legjobb befejezéséről van szó.”

Bár Marc Márquez az idei szezon eddigi 18 futamából nyolcat sérülés miatt kihagyott, egyértelműen ő a legjobb Honda-pilóta a tabellán: két nagydíjjal a vége előtt 31 pont választja el a tizedik helyezett, Miguel Oliveirától. Így nem kizárt, hogy befoghatja a portugált a pontversenyben.

 

 

Bastianini légzsákja kinyílt a versenyen

0

Enea Bastianini légzsákja kioldott, de végül a 20. helyről az 5. helyre ért fel, mindössze 0,557 másodperccel lemaradva a győztes Mir mögött Phillip Islanden.

Mivel a gumikímélés kritikus volt Phillip Islanden, Bastianini neve automatikusan az élmezőnyben motorozó versenyzők között bukkant fel. De a 15. rajtkockából – miután Miguel Oliveira feltartotta a kvalifikáción – a verseny első körei után rémálomszerű 20. hely lett.

„Nem vagyok teljesen boldog, habár kétségtelenül nagyszerű versenyünk volt, de egy jobb rajtpozíció segített volna” – mondta a Gresini Ducati versenyzője.

„Tudtuk, hogy a 15. helyről indulva bonyolult lesz, de az első kör nagyon furcsa volt, mert [a többiekkel együtt haladva] nagyon idegesnek éreztem a motort, aztán az utolsó kanyarban [egy nagy rázkódás miatt] kinyílt a légzsákom.

„Másfél kört mentem felfújódott légzsákkal és sok pozíciót veszítettem, de körről körre magabiztosabb lettem és végül nagyon közel végeztem az első csoporthoz.” Bastianini az utolsó körben megelőzte a verseny első felében vezető Jorge Martínt és Luca Marinit, de néhány tizeddel lemaradt a dobogóról.

„Bíztam a dobogóban, mert nagyon közel voltam hozzá”mondta a négyszeres 2022-es futamgyőztes. „A végén megelőztem Martínt, Marinit és Aleixet, de a hátulról indulás eldöntötte a versenyemet.”

„Az, hogy itt Phillip Islanden erős voltam, nagyszerű eredmény. Mivel a pálya új volt számomra a MotoGP-motorral és a többi osztályban sosem értem el itt igazán jó eredményeket. Ezért biztosan mosolyogva utazom tovább.”

Navarro combcsontörést szenvedett Phillip Islanden

0

Jorge Navarrot combcsonttörés miatt megműtötték, miután a vasárnapi Ausztrál Moto2-es nagydíj korai szakaszában, Phillip Islanden bukott és a hátulról érkező Simone Corsi eltalálta őt.

A Pons HP40 versenyzője közvetlenül Corsi útjába esett, amikor az újonnan elnevezett Miller-kanyar (4-es kanyar) kijáratánál a spanyol bukott. Az ütközés következtében az akkor 23. helyen álló Navarro a pálya szélén lévő fűre csúszott, ahol lábsérülései miatt nem tudott megmozdulni.

Furcsa módon a versenyt nem szakították meg, miközben Navarro a pálya szélén ült. Körök teltek el, mire a spanyolt hordágyon elvitték, majd a melbourne-i kórházba szállították.

A Navarro Instagramján közzétett frissítés szerint: „Helló mindenkinek! A tegnapi baleset után, hála Istennek, Jorge jól van. A lábát már megműtötték. Most már csak azt kell megnéznünk, hogyan épül fel, és mikor térhet haza. Reméljük, hogy @simonecorsi24 is hamar rendbe jön.”

Corsi, aki ujjsérülést szenvedett, a közösségi médiában írt: „Sajnálom, hogy nem tudtam elkerülni @jorge_navarro9-et, de kívánom neki, hogy gyógyuljon meg és hamarosan újra nyeregbe szálljon… Nekem mindenképpen műtétre lesz szükségem a kisujjamon, és remélem, hogy én is minél hamarabb felépülök.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Simone Corsi (@simonecorsi24) által megosztott bejegyzés

 Navarro – aki kétszeres Moto3-as futamgyőztes és tíz dobogós helyezést ért el a Moto2-ben – a következő szezonban a Ten Kate Yamahával indul a Supersport-világbajnokságban.

Az eset a két versenyző között a Twitteren:

Crutchlow: Az első versenyem amikor nem izzadtam meg Ausztráliában

0

A Yamaha versenyzője, Cal Crutchlow elmondta mik a Yamaha problémái és mire kell Quartararónak odafigyelnie.

Cal Crutchlow a 13. helyen haladt át a célvonalon Phillip Islanden az elrontott első kör után. A brit a futam után nemcsak a saját versenyére reflektált, hanem a Yamaha és Fabio Quartararo helyzetére is a Pecco Bagnaia (Ducati) elleni világbajnoki csatában.

„A motorunk nem elég gyors ahhoz, hogy az 1-es kanyar előtt előzni tudjunk Phillip Islanden. Sokkal gyorsabbnak kellett volna lennem”mondta Crutchlow. „De egyébként elégedett voltam a motorral. Ez volt az első verseny, ahol nem izzadtam meg itt – elég jól éreztem magam a motoron.”

Crutchlow azonban tudja: „A Yamahának problémái vannak. Oké, Darryn Binder jó eredményt ért el vasárnap, mert a kemény gumit használta és mögöttem volt. Elég gyors volt a végén, mert sokkal jobban motorozott, mint az elején – sokkal nagyobb kanyarsebességgel, ez látszott az adatokon is.”

„Fabio kiesése persze rossz, de kockáztatni kell, ilyenkor előfordulhatnak ilyen dolgok. Az élen motorozott a világ legjobb versenyzői ellen.” Crutchlow ezután elárulta: „Üzenetet küldtek nekem a műszerfalon, hogy Fabio mögöttem van. Nem láttam az üzenetet, de tudtam, hogy valahol ott kell lennie, mert egy ponton szélesre ment. Aztán az egyik kanyarban hátranéztem, és megláttam őt – aztán elment mellettem.”

„Fabio fejben erős, a verseny végéig az élen lehetett volna, de hibázott, és ezért meg kellett fizetnie. A motorja lassú volt az egyenesekben, de a kanyarokban sokat javított. Most meg kell próbálnia újra nyerni Malajziában, most már csak ennyit tehet.”

Változások a 2023-as Superbike bajnokságon

0

Bejelentették a 2023-as Superbike világbajnokság mezőnyére vonatkozó első szabályváltoztatásokat a 2022. október 6. és 8. között tartott ülések után.

A Superbike Bizottság tagjai: Gregorio LAVILLA (Dorna, WorldSBK ügyvezető igazgató), Franck VAYSSIÉ (FIM Circuit Racing Bizottság igazgatója), Biense BIERMA (MSMA főtitkár), Paul DUPARC (FIM Commission of Circuit Racing Manager – SBK), a Bizottság titkára Jorge VIEGAS (FIM elnök), Ludovic REIGNIER (FIM WorldSBK műszaki igazgató), Roland BERGER (FIM CTI igazgatója) és Scott SMART (FIM WorldSBK műszaki igazgatója) jelenlétében a következő döntéseket hozta Portimaóban 2022. október 6-án és 8-án.

Technikai szabályok

Szuper koncesszió

Egy átdolgozott koncessziós pontrendszert fogadtak el, amely több célba érő (5) számára osztja ki a koncessziós pontokat a relatív motorteljesítmény jobb egyensúlyának rögzítése érdekében. A koncessziós pontokat minden harmadik eseményen összesítik. Az előnyökben részesülő gyártók ezután választhatnak a meglévő koncessziós alkatrészek (motor) vagy az új szuperkoncessziós alkatrészek (alváz) portfóliójából.

A 2022-es szuperkoncessziók alváz alapúak. A nagyobb beállítási tartomány lehetővé tételével a gyártók jobban tudják majd optimalizálni gépeiket a Superbike világbajnokság intenzív versenyeire. Az SBK Bizottság október 6-i, csütörtöki első ülése óta ezt a szuperkoncessziós koncepciót alkalmazzák, elsősorban a 2022-es szezon végi koncepció tesztelésére és a 2023-as szezonra való felkészülésre.

Fenntartható üzemanyag minden WorldSBK kategóriában

Az SBK Bizottság megállapodott abban, hogy a 2024-es szezontól kezdődően fenntartható üzemanyagot vezetnek be minden WorldSBK osztályban, legalább 40%-os fenntartható üzemanyag-tartalommal. Ennek az E40-es üzemanyagnak meg kell felelnie a MotoGP-ben elfogadott specifikációnak.

Árplafon

A világgazdasági helyzet és az infláció miatt elfogadták a homologizált gyártási modellek kiskereskedelmi árának maximális százalékos emelésére vonatkozó általános javaslatot. A pontos összegeket és százalékokat a későbbiekben teszik közzé.

Sportszabályzat

Pódium ceremónia

A többi FIM világbajnoksággal összhangban jóváhagyták, hogy „ha a dobogó a boxutcában vagy felette van, a boxutca nem lehet nyitva a dobogós ceremónia alatt”. Ez azért történik, hogy elkerüljék a biztonsági problémákat a boxutcában.

Szabadkártyák

Amikor egy szabadkártyás jelöltet visznek az SBK Bizottság elé, a nemzeti szövetségeknek biztosítaniuk és validálniuk kell, hogy a versenyző, személyzetük, felszerelésük és csapatuk megfelel a Superbike Világbajnokság szintjének.

Mir: Túl magas volt a guminyomás

0

A Suzuki gyári csapat számára Álex Rins győzelme Phillip Island-en aranyat ért. Csapattársa, Joan Mir azonban egyáltalán nem szerepelt jól.

Joan Mir az elmúlt hétvégén Phillip Island-en ünnepelte visszatérését a világbajnokságba. A spanyol négy futamot hagyott ki egy bokasérülés miatt, amelyet még Ausztriában szenvedett el.

Az edzésen elért eredményei figyelemre méltóak voltak, a 14. rajthely megfelelő pozíciót biztosított számára a 27 körös versenyre a 4,448 kilométeres dél-ausztráliai pályán. A 2020-as MotoGP-világbajnok jól rajtolt, és négy kör után a 7. helyen állt a versenyben. Aztán szépen fokozatosan visszaesett, és végül a 18. helyen intette le a kockás zászló.

„Amikor visszatértem a bokszba, panaszkodtam, hogy valami baj van a gumikkal. A csapat ellenőrizte az adatokat, és kiderült, hogy a guminyomás túl magas volt.” – számolt be Mir vasárnap délután.

„Mindkét gumiabronccsal gondok voltak, a hátsóval talán egy kicsit több. A csapatom nem érti, hogyan tudtam így befejezni a versenyt.”

„Természetesen tönkretette a versenyemet, egy olyan versenyt, amelyet a motorunk megnyerhetett volna. Miután négy versenyt kihagytam, szükségem lett volna egy jó eredményre. Biztos vagyok benne, hogy lett volna rá lehetőségem. Nagyon fáj.”

„Nem volt tapadás a hátsó keréken, és az elsővel sem volt minden tökéletes. Végül a gumi elfogyott. A 4. kör után vettem észre a problémát, amikor mindenki megelőzött az egyenesben. Már az első körben gondok voltak egyébként. Azt hittem, talán azért, mert a gumi még hideg volt. Aztán körről körre rosszabb lett. Fizikailag egyébként jól vagyok, mentálisan volt nehéz számomra ez a hétvége.”

 

Guevara: Hihetetlenül boldog vagyok

0

A GASGAS versenyzője, Izan Guevara nyerte a futamot Phillip Island-en vasárnap, és ezzel együtt a világbajnoki címet is elhódította. A verseny után alig hitte el, ami történt.

Izan Guevara már újonc szezonjában megszerezte első futamgyőzelmét. Austinban diadalmaskodott egy olyan versenyen, amelyet korán le kellett állítani. A spanyol 125 ponttal a 8. helyen zárta a szezont akkor.

2022-re Jorge „Aspar” Martínez csapatában maradt. Guevara egyértelműen a bajnoki cím megszerzését tűzte ki célul. A szezon 18. futamán a mallorcai születésű Guevara idén hatodszor diadalmaskodott, és ez a siker egyúttal a Moto3-as világbajnokság megnyeréséhez is elég volt.

„Nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy a karrierem eddig alakult. 2019-ben megnyertem a European Talent Cup-ot, majd felkerültem a JuniorGP-be. Ott az Asparral töltött első évemben megnyertem a bajnoki címet.”

„A csapat aztán elvitt a világbajnokságra is. Tavaly erős első szezonom volt, Austinban megnyertem az első nagydíjamat. Igazán jó újonc szezon volt. Idén minden versenyen azon voltam, hogy valóra váltsam az álmomat és világbajnok legyek. Ma sikerült, nagyon boldog vagyok.” – nyilatkozta Guevara vasárnap.

„A verseny rajtjánál nagyon bonyolultak voltak a pálya körülményei, de nagyon jól éreztem magam. A tempóm jó volt, így az élcsoportban tudtam haladni. Annyira hihetetlenül boldog vagyok. Szeretném megköszönni a csapatomnak, a családomnak és a szurkolóknak a nagyszerű támogatást.”

 

 

Az Év Újonca: Marco Bezzecchi

0

A 2022-es év legjobb MotoGP-újonca címet Marco Bezzecchi nyerte el Phillip Islanden szerzett 4. helyével.

A Ducai berkein belül az elmúlt hetekben olyan élénken tárgyalták a csapatutasítás témáját. Ilyen döntés elméletileg nem született, de Marco Bezzecchi, mint márkatárs és mint barát sokáig Pecco Bagnia mögött motorozott.

Miért nem ment el „Bez” márkatársa és VR46 akadémiás barátja mellett? „Mert nem voltam elég gyors” – válaszolta habozás nélkül az osztály újonca. „Megpróbáltam előzni. Az egyetlen hely, ahol biztonságosan tudtam volna előzni, az 1-es kanyar volt. De az utolsó kanyarban túl sokat veszítettem. Nagyon gyors volt, és nem tudtam kihasználni a szélárnyékot. Az ő motorja egy kicsit gyorsabb, mint az enyém. Hülyeség lett volna a 10-es kanyarban manőverrel próbálkozni – neki, de nekem is. Mert fantasztikus versenyt vittem végig, és nem akartam a kavicságyban vagy a top 5-ön kívül végezni.”

„Próbáltam Peccón maradni. De már azért is keményen nyomtam, hogy egyáltalán a közelébe kerüljek. Aztán az utolsó három körben tönkrementek a gumijaim, különösen az első gumival voltak gondjaim. A hátsó gumival egy kicsit jobban tudtam gazdálkodni, de aztán mindkettő egy kicsit a határon volt.”

A futamot kommentálva Bez így nyilatkozott: „Már a rajtnál tudtam, hogy nagyon gyors tudok lenni, mert a tempóm nagyon jó volt szombaton. A kvalifikáción egy kicsit jobban is teljesíthettem volna, de szerencsére ezen a pályán a rajtpozíció nem számít olyan sokat. Jól kezdtem, de aztán Miller hozzám ért, így ismét vesztettem néhány helyet. Ezután gyorsan felzárkóztam. Amikor láttam, hogy elől tudok menni, csak azt akartam, hogy ne kerüljek bajba, és persze megpróbáltam felállni a dobogóra. Rins és Marc azonban egy kicsit gyorsabbak voltak nálam.”

Az új „Év újonca”, Bezzecchi egyértelműen élvezte az Ausztrál GP-t. „Igen, nagyon is” – erősítette meg. „Nagyszerű csata volt az összes versenyzővel a csoportban. A mezőny hátsó részéből zárkóztam fel, így még jobb volt számomra, mert nagyon jó előzési manővereket tudtam végrehajtani. A féktávokon nagyon erős voltam, nagyon jó móka volt.”

Miben volt jobb Rins és Marc Márquez? „Álex Rins – mint tudjátok – nagyon jó a Suzukival a gumikezelés szempontjából. Szóval a futam végén még mindig jó volt a gumija, és nagyon gyors volt. Marc viszont nagyon erős a féktávokon a kanyarok bejáratánál. De az is lenyűgözött, hogy lágy hátsó gumival motorozott. Hihetetlen, számomra lehetetlen lett volna lágy gumival végigcsinálni a versenyt. Szóval a gumikezelésben is nagyon jó.”

És hogy mit csinált különösen jól az osztály újonca? „Nem hiszem, hogy sokan számítottak arra, hogy a végéig ott leszek az élmezőnyben. Ezen a pályán már az elején fel lehet zárkózni. De amikor a gumikezelésről van szó, ez az egyik legnehezebb pálya. Remélem, gondoskodtam róla, hogy felkössék a gatyájukat. Végül is bemutattam néhány jó manővert. Nagyon erős voltam az 1-es kanyar előtti féktávon. Már alig várom, hogy visszanézzem a futamot.”

Így ünnepelte a csapat a fiatal olaszt:

Marini: Egy jobb beállítással előrébb végeztünk volna

0

Luca Marini a hatodik helyen végzett a MotoGP Phillip Island-i versenyén. Az olasz biztos benne, hogy a Michelin problémái miatt más irányt vett a verseny.

A Bridgestone-nak már 2013-ban is reagálnia kellett, amikor Phillip Islanden a gumik néhány kör után beszakadtak, sőt néha szét is estek. A teljes versenytáv nem volt lehetséges, ezért kötelező boxkiállást vezettek be. A pálya a MotoGP naptárának egyik leggyorsabb és a gumik szempontjából legmegterhelőbb pályája.

Luca Marini szerint ez volt az egyik oka a látványos versenynek.

„A probléma ezzel a futammal az volt, hogy mindenki félt a hátsó gumiabroncsok elhasználódásától. A kipörgésgátló túl sokat dolgozott, nincs olyan mappingünk az elektronikában, amely kevesebb kipörgésgátlót ad, de hagyja dolgozni a hátsó gumit” – mondta az olasz.

Marini biztos benne: „Rins gyorsulása lenyűgöző volt. Mindannyian a biztonságos utat választottuk az elektronikával, mert a Michelin még soha nem használta ezt a gumit ezen a pályán. Voltak aggályaik, és azt a tippet adták, hogy menjünk biztosra. Ezt tettük, ez rendben van. De azok a srácok, akik egy kicsit többet kockáztattak, végül elöl végeztek.”

„Ez egy különleges verseny volt, mert ilyen csoportban motorozni nem mindennapi. Szórakoztató és érdekes volt. Nagyon élveztem” – mondta a Ducati pilótája, aki idei kilencedik top10-es eredményét szerezte. „Szépen küzdöttünk, sajnos sok időt vesztettem Alex és Jack bukása miatt. A felzárkózással elhasználtam a gumijaimat. Közel kerültem az élcsoporthoz, több problémáim voltak.”

Marini végül a 6. helyen végzett, 0,688 másodperccel lemaradva a győztes Alex Rins mögött. „Könnyebb lett volna, ha minden körben az élmezőnyben lettem volna. De ez van. Fantasztikus hétvégénk volt, még ha rosszul is kezdődött. Sokat tettünk azért, hogy újra az élre kerüljünk, úgyhogy ez nagyon boldoggá tesz.”

„A verseny nagyon, nagyon lassú volt. Talán azért, mert mindenki a gumikat akarta kímélni” – mondta a 25 éves versenyző. „Ez logikus, mert ezen a pályán még soha nem használtuk ezeket az abroncsokat, senki sem ismerte a határokat. De jó egy ilyen futam.”

„A Sachsenring óta megvan a tempóm a dobogóhoz. Sajnos mindig a 6., 5., 7. vagy 4. helyen végzek. Ez nem frusztráló, mert elégedettséggel tölt el, hogy ilyen következetes vagyok. Gyakran vagyunk a legjobb nyolc között, ami fantasztikus. Sajnos egy olyan napon, mint a mai, egy apróság hiányzott. Az elektronika jobb beállításával erősebben is teljesíthettünk volna”fejezte be Marini.