„Természetesen jól akartam szerepelni a három év utáni első hazai futamon, de Álex Márquez ugyanolyan csalódott, mint én.”– sóhajtott Jack Miller az ausztráliai bukás után.
„Voltak már szebb vasárnapjaim is, de voltak már rosszabbak is, az biztos.” – sóhajtott Jack Miller a verseny után, amikor találkozott az újságírók tömegével.
„A verseny nem úgy alakult, ahogyan terveztem, erről biztosíthatok mindenkit. Mivel szuperül éreztem magam, tisztességesen elindultam. Előrenyomultam. Aztán többször is majdnem Pecco mellett voltam, de láttam, hogy ő akarja átvenni a vezetést. Nekem ez nem volt gond, figyeltem mögötte, és türelmesen vártam, hogy mit tartogat számomra a verseny.”
„Észrevettem, hogy az elöl lévő srácok, mint például Jorge Martín, elég keményen nyomják a 3. és 12. kanyarban. Gondoltam, hagyom őket csatázni. Tudtam, hogy az ilyen manőverek nem mennek itt örökké, mert a gumikopás úgyis közbeszól. Amit a 3. és 12. kanyarban elvesztettem időt, azt a 4. és 10. kanyarban többnyire be tudtam hozni. A 9-es kanyarból a 10-esbe való átmenetben nagyon erősnek éreztem magam. Aztán amikor Bezzecchi megelőzött, a 10. kanyarban újra támadni akartam. Végül nem sikerült, mert közbeszólt a Márquez-incidens. Tehetetlen voltam, mert az egyik pillanatban Bezzecchi motorját láttam hátulról, a következőben csillagokat. Eléggé összetörtnek éreztem magam. Most már jól vagyok. Csak néhány zúzódásom van…”
Jack kezdetben mérges volt Álex Márquezre, de később megjegyezte: „Mi értelme van? Mindannyian azért vagyunk ott, hogy a legjobbunkat nyújtsuk. Láttam, hogy megpróbálta megelőzni Marinit, és egy kicsit túlságosan is elbízta magát. Megbeszéltük a dolgot, többször is bocsánatot kért. Mindannyian követtünk el hibákat. Álex ugyanolyan összetört, mint én, mert nem szereztünk pontot. Természetesen szerettem volna más eredményt elérni a három év utáni első hazai futamomon.”
Elérkeztünk a Brit Superbike Bajnokság záróakkordjához, ahol a szombati első futam után bajnokká koronázták Bradley Ray-t.
Az utolsó versenyhétvége szomorúan kezdődött a mezőny számára, hiszen doningtoni parki bukásának következtében elhunyt Chrissy Rouse. A hétvége megemlékezéssel kezdődött pilótatársuk tiszteletére. Az elmúlt hetek a motorsportban nem voltak örömteliek, Chrissy mellett Victor Steemanra és Phil Readre is emlékeztek a brit paddockban.
The paddock community come together to pay tribute to Chrissy Rouse
— Bennetts British Superbike Championship (@OfficialBSB) October 15, 2022
Időmérő edzés
Glenn Irwin szerezte meg a szezon utolsó pole pozícióját Brands Hatchben szombat délután, a Honda versenyzője jól időzítette a leggyorsabb kört. Egy zápor érkezett a pályára, így a mezőny már nem tudott javítani a köridőkön.
Glenn Irwin hét perccel az időmérő vége előtt az élre állt, és a változó körülmények miatt nem tudta senki felülmúlni idejét. Peter Hickman indulhatott mellőle a délutáni futamon, megelőzve Tommy Bridewell-t.
Fotó: British Superbike Media
Kyle Ryde, Danny Buchan, Bradley Ray alkották a második, míg Andrew Irwin, Jason O’Halloran és Josh Brookes a harmadik rajtsort. A legjobb tíz versenyzőt Danny Kent zárta.
A kvalifikáció végeredménye:
1
Glenn IRWIN
Honda Racing UK
Honda
1:25.168
2
Peter HICKMAN
FHO Racing BMW
BMW
1:25.199
3
Tommy BRIDEWELL
Ducati Oxford Products
Ducati
1:25.497
4
Kyle RYDE
Rich Energy OMG
Yamaha
1:25.629
1:25.519
5
Danny BUCHAN
SYNETIQ BMW
BMW
1:25.546
6
Bradley RAY
Rich Energy OMG
Yamaha
1:25.626
7
Andrew IRWIN
SYNETIQ BMW
BMW
1:25.626
8
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha
Yamaha
1:25.714
9
Josh BROOKES
MCE Ducati
Ducati
1:26.047
10
Danny KENT
Buildbase Suzuki
Suzuki
1:26.060
11
Lee JACKSON
FS-3 Racing
Kawasaki
1:26.066
12
Josh OWENS
Rapid CDH Racing
Kawasaki
1:26.150
13
Tom SYKES
MCE Ducati
Ducati
1:25.973
1:26.230
14
Leon HASLAM
VisionTrack Kawasaki
Kawasaki
1:25.775
1:26.240
15
Ryo MIZUNO
Honda Racing UK
Honda
1:26.257
1:26.377
16
Ryan VICKERS
FHO Racing
BMW
1:26.723
17
Jack KENNEDY
Mar-Train Racing
Yamaha
1:26.159
1:27.649
18
Tom NEAVE
Honda Racing UK
Honda
1:26.092
1:27.827
19
Dean HARRISON
DAO Racing
Kawasaki
1:26.374
20
Charlie NESBITT
Buildbase Suzuki
Suzuki
1:26.393
21
Christian IDDON
Buildbase Suzuki
Suzuki
1:26.394
22
Takumi TAKAHASHI
Honda Racing UK
Honda
1:26.399
23
Storm STACEY
Team LKQ
Kawasaki
1:26.658
24
Davey TODD
Milenco by Padgetts
Honda
1:26.690
25
Leon JEACOCK
Specsavers Suzuki
Suzuki
1:26.928
26
Eemeli LAHTI
Powerslide Racing
Suzuki
1:27.455
27
Liam DELVES
Rapid CDH Racing
Kawasaki
1:27.702
Első futam
Glenn Irwin fölényes győzelmet aratott a hétvége első futamán, a rajt után keményen nyomta, hogy előnyt építhessen ki az üldözőkkel szemben, így előnye 1,374 másodperc volt a kockás zászló előtt. Mögötte Peter Hickman és Andrew Irwin csatázott a második helyért.
Végül Hickman szelte át a célvonalat másodikként, Andrew Irwin pedig a szezon harmadik dobogós helyezését szerezte meg a SYNETIQ BMW számára.
Raynek elég volt az első hét helyen végeznie ahhoz, hogy övé legyen bajnoki cím, végül az ötödik lett Tommy Bridewell mögött, amivel behúzta a bajnoki elsőséget. Jason O’Halloran és Danny Buchan végeztek a hatodik-hetedik pozícióban, míg Danny Kent szezonja legjobb eredményét érte el a nyolcadik helyen, megelőzve Kyle Ryde-ot és Tom Sykes-t, akik a top10-et zárták.
Peter Hickman lett a 2022-es Brit Superbike Bajnokság tizedik különböző futamgyőztese a Brands Hatch-i második futamon, és ezzel megszerezte az FHO Racing BMW első győzelmét a szezonban.
Glenn Irwin a pole-ból indulva vezetett az első körben a testvére, Andrew, Hickman, Danny Buchan és az újdonsült bajnok, Bradley Ray előtt.
Hickman azonban nagyon motiváltan versenyzett és az FHO Racing BMW versenyzője a negyedik körre a mezőny élére állt. Buchan kivárta az időt, és öt körrel a vége előtt a második helyre lépett előre, miközben az Irwin testvérek és Jason O’Halloran folyamatosan nyomás alá helyezték, akik az utolsó körökben egyre közelebb kerültek az élcsoporthoz.
Az utolsó körre Hickman előnyre tett szert Buchannal szemben, de a harmadik helyért folyó küzdelem Glenn Irwin és Andrew Irwin, valamint O’Halloran között idő előtt véget ért, amikor a SYNETIQ BMW versenyzője érintkezett McAMS Yamaha versenyzőjével. O’Halloran sérülés nélkül úszta meg az esetet, Andrew Irwin pedig egy áthajtással egyenértékű időbüntetést (20 másodperc), a harmadik futamra háromhelyes rajtbüntetést és két büntetőpontot kapott.
— Bennetts British Superbike Championship (@OfficialBSB) October 16, 2022
Glenn Irwin újabb dobogós helyezést ért el, ami azt jelentette, hogy a harmadik futam előtt előnyben volt a második helyért a tabellán, miután Tommy Bridewell kénytelen volt az eBay boxutcából indulni, miután a rajtrácson problémája adódott.
Bridewell az ötödik helyre küzdötte fel magát, alig lemaradva Kyle Ryde-tól. A bajnok Ray a második körben kiesett a Paddock Hill Bendben. Danny Kent a hatodik helyen folytatta a szezon eddigi legjobb hétvégéjét, Christian Iddon és az újonc Charlie Nesbitt előtt, míg az első tízet Josh Brookes és Tom Sykes zárta.
Fotó: British Superbike Media
A második futam végeredménye:
1
Peter HICKMAN
FHO Racing BMW
BMW
2
Danny BUCHAN
SYNETIQ Motorrad BMW
BMW
0.622
3
Glenn IRWIN
Honda Racing UK
Honda
2.702
4
Kyle RYDE
Rich Energy OMG Racing
Yamaha
13.381
5
Tommy BRIDEWELL
Ducati Oxford Products
Ducati
13.494
6
Danny KENT
Buildbase Suzuki
Suzuki
13.902
7
Christian IDDON
Buildbase Suzuki
Suzuki
15.181
8
Charlie NESBITT
Buildbase Suzuki
Suzuki
16.426
9
Josh BROOKES
MCE Ducati
Ducati
18.912
10
Tom SYKES
MCE Ducati
Ducati
20.511
11
Josh OWENS
Rapid CDH Racing
Kawasaki
20.798
12
Dean HARRISON
DAO Racing
Kawasaki
25.461
13
Takumi TAKAHASHI
Honda Racing UK
Honda
25.956
14
Storm STACEY
Team LKQ
Kawasaki
26.215
15
Davey TODD
Milenco by Padgetts
Honda
27.826
16
Tom NEAVE
Honda Racing UK
Honda
27.918
17
Andrew IRWIN
SYNETIQ Motorrad BMW
BMW
35.241
18
Ryo MIZUNO
Honda Racing UK
Honda
37.811
19
Leon JEACOCK
Specsavers Suzuki
Suzuki
43.226
20
Liam DELVES
Rapid CDH Racing
Kawasaki
49.410
21
Eemeli LAHTI
Powerslide Racing
Suzuki
49.868
Nem ért célba
DNF
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha
Yamaha
1 kör
DNF
Jack KENNEDY
Mar-Train Racing
Yamaha
8 kör
DNF
Ryan VICKERS
FHO Racing
BMW
16 kör
DNF
Leon HASLAM
VisionTrack Kawasaki
Kawasaki
17 kör
DNF
Bradley RAY
Rich Energy OMG Racing
Yamaha
19 kör
Harmadik futam
Glenn Irwin megszerezte a szezon utolsó futamgyőzelmét a Honda Racing UK csapat számára, így ő nyitotta és zárta a győzelmek sorát a Brit Superbike Bajnokság 2022-es idényében.
Glenn Irwin a rajtnál az élre állt, de Danny Buchan már az első körben megelőzte. Mögötte Peter Hickman, Glenn és Andrew mellett haladt az élmezőnyben.
Buchan ellenállt a nyomásnak, de ahogy a verseny a záró szakaszhoz ért, a SYNETIQ BMQ versenyzője hibázott a Surtees kijáratánál, ami megteremtette a lehetőséget az Irwin testvérek számára, hogy megelőzzék. Glenn Irwin az élre állt, majd az utolsó három körben elhúzott, és a szezonban utoljára elsőként látta meg a kockás zászlót, és biztosította második helyét a tabellán. Andrew Irwin ismét felállhatott a dobogóra, mivel megtartotta előnyét csapattársával, Buchannal szemben, aki végül a harmadik helyen végzett, az utolsó körökben küszködve a gumik tapadásával.
Tommy Bridewell lett a negyedik Hickman előtt, akinek az ötödik hely is elég volt ahhoz, hogy bebiztosítsa a Bennetts BSB Riders Cup trófeáját.
A bajnok Bradley Ray a hatodik helyen fejezte be a futamot, Josh Brookes, Danny Kent, Christian Iddon és Kyle Ryde előtt a top10-ben.
A harmadik futam végeredménye:
1
Glenn IRWIN
Honda Racing UK
Honda
2
Andrew IRWIN
SYNETIQ Motorrad BMW
BMW
0.672
3
Danny BUCHAN
SYNETIQ Motorrad BMW
BMW
1.956
4
Tommy BRIDEWELL
Ducati Oxford Products
Ducati
5.474
5
Peter HICKMAN
FHO Racing BMW
BMW
5.679
6
Bradley RAY
Rich Energy OMG Racing
Yamaha
11.000
7
Josh BROOKES
MCE Ducati
Ducati
11.334
8
Danny KENT
Buildbase Suzuki
Suzuki
11.485
9
Christian IDDON
Buildbase Suzuki
Suzuki
17.652
10
Kyle RYDE
Rich Energy OMG Racing
Yamaha
17.744
11
Tom SYKES
MCE Ducati
Ducati
19.156
12
Charlie NESBITT
Buildbase Suzuki
Suzuki
23.330
13
Ryan VICKERS
FHO Racing
BMW
23.406
14
Josh OWENS
Rapid CDH Racing
Kawasaki
24.046
15
Takumi TAKAHASHI
Honda Racing UK
Honda
24.172
16
Storm STACEY
Team LKQ
Kawasaki
24.353
17
Tom NEAVE
Honda Racing UK
Honda
35.186
18
Leon JEACOCK
Specsavers Suzuki
Suzuki
39.884
19
Ryo MIZUNO
Honda Racing UK
Honda
47.258
20
Eemeli LAHTI
Powerslide Racing
Suzuki
57.124
Nem ért célba:
DNF
Jack KENNEDY
Mar-Train Racing
Yamaha
9 kör
DNF
Dean HARRISON
DAO Racing
Kawasaki
9 kör
DNF
Liam DELVES
Rapid CDH Racing
Kawasaki
11 kör
DNF
Davey TODD
Milenco by Padgetts
Honda
16 kör
DNF
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha
Yamaha
A Brit Superbike Bajnokság 2022-es szezonának végeredménye:
1
Bradley RAY
Rich Energy OMG Racing
Yamaha
1192
2
Glenn IRWIN
Honda Racing UK
Honda
1171
3
Tommy BRIDEWELL
Ducati Oxford Products
Ducati
1141
4
Lee JACKSON
FS-3 Racing
Kawasaki
1095
5
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha
Yamaha
1087
6
Kyle RYDE
Rich Energy OMG Racing
Yamaha
1077
7
Tarran MACKENZIE
McAmS Yamaha
Yamaha
1031
8
Rory SKINNER
FS-3 Racing
Kawasaki
1017
9
Peter HICKMAN
FHO Racing BMW
BMW
283
10
Danny BUCHAN
SYNETIQ Motorrad BMW
BMW
272
11
Leon HASLAM
VisionTrack Kawasaki
Kawasaki
205
12
Tom SYKES
MCE Ducati
Ducati
187
13
Andrew IRWIN
SYNETIQ Motorrad BMW
BMW
181
14
Josh BROOKES
MCE Ducati
Ducati
161
15
Christian IDDON
Buildbase Suzuki
Suzuki
135
16
Danny KENT
Buildbase Suzuki
Suzuki
77
17
Ryan VICKERS
FHO Racing
BMW
65
18
Storm STACEY
Team LKQ
Kawasaki
38
19
Tom NEAVE
Honda Racing UK
Honda
36
20
Takumi TAKAHASHI
Honda Racing UK
Honda
28
21
Charlie NESBITT
Buildbase Suzuki
Suzuki
23
22
Chrissy ROUSE
Crowe Performance
BMW
18
23
Ryo MIZUNO
Honda Racing UK
Honda
18
24
Josh OWENS
Rapid CDH Racing
Kawasaki
14
25
Dean HARRISON
DAO Racing
Kawasaki
9
26
Dan LINFOOT
iForce BMW
BMW
7
27
Jack KENNEDY
Mar-Train Racing
Yamaha
2
Szerkesztőségünk is gratulál a 2022-es Brit Bajnokság győzteseinek!
Az LCR Honda versenyzője, Álex Márquez jól versenyzett Phillip Island-en, de a 9. körben elkövetett egy hibát, ami neki és Jack Millernek is a versenyébe került. A stewardok büntetést szabtak ki.
Álex Márquez a 11. helyről kezdte meg az Ausztrál Nagydíjat Phillip Island-en. A 9. körben azonban a korábbi Moto3-as és Moto2-es világbajnok súlyos hibát követett el.
A 4-es kanyarban a 26 éves versenyző elvesztette uralmát motorja felett. Márquez 90 fokos szögben ütközött a helyi hős Jack Millerrel – ezzel mindkét versenyző kiesett a versenyből.
„Sajnos csak nyolc teljes kör volt.” – bosszankodott Álex Márquez a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.
„Először is szeretnék bocsánatot kérni Jack-től, mert tönkretettem a hazai futamát. Megértem, hogy dühös, minden oka megvan rá. Hibát követtem el a kanyar bejáratánál.”
„Óvatosan mentem be a kanyarba, mert tudtam, hogy ott könnyű hibázni. Ezen a körön egy kicsit többet akartam támadni, mert az ellenfelek elkezdtek megelőzni. Amikor kicsit később fékeztem, a hátsó kerék blokkolt. Sajnálom Millert és a csapatát, valamint a saját csapatomat is.”
„Nagyon jól éreztem magam egyébként, ezért többet kockáztattam. A tempó erős volt, tudtam kímélni a hátsó gumit. Volt néhány kontaktom a versenyen Bezzecchivel, Rins-szel és így tovább. Minden srác ebben a csoportban akart motorozni. Az első támadási kísérletnél elkövettem a hibát.”
„Elszalasztottunk egy lehetőséget egy jó eredményre, de ilyen az élet. A versenyzésben mindenki követhet el hibákat, de ez a botlás egy kicsit sok volt.”
A baleset után Álex Márquez a Ducati boxába ment, hogy bocsánatot kérjen Millertől.
„Jack feldúlt volt, ez normális. Beszéltünk, de sok volt benne az adrenalin. Beszéltem Tardozzival is. Ez megtörténhet, Jack is elkövetett néhány hibát a múltban, különösen az első években. Ez nyilván nem mentség, nagy hibát követtem el.”
A futam után az ítélet is megszületett, Álex Márquez hosszú körös büntetést kap a következő versenyre.
Marc Márquez szinte napra pontosan egy év után először állhatott újra dobogóra. A Honda sztárja győzni akart, de elismerte: „A verseny szórakoztató volt, jó úton vagyunk”.
Marc Márquez leírhatatlan kockázatvállalási hajlandóságának és elkötelezettségének köszönhetően az Ausztrál GP-n megszerezte szezonbeli első dobogós helyezését.
A Repsol Honda sztárja az első kanyartól kezdve fantasztikus teljesítményt nyújtott, és ez egyben ébresztő is volt a Ducati, Aprilia, Yamaha és KTM versenyzői számára is, hiszen ha a Honda egy kicsit erősebbé teszi az RC213V-t, akkor a spanyol 2023-ban újra versenyben lesz a bajnoki címért. Phillip Island-en jól látszott, hogy Marc az egyetlen, aki tudja kezelni ezt a motort. A Honda minden kanyarban, és még az egyenesekben is megingott, de a szupersztárt ez nem hatotta meg.
„Igen, hihetetlen, mennyire instabil Marc motorja.” – csodálkozott Jack Miller, aki a futam nagy részét a bokszból követte korai bukása miatt.
„Nagyszerű verseny volt, nagyon élveztem.”– jelentette ki Márquez, aki ma megszerezte 100. dobogós helyezését a MotoGP kategóriában.
„Szórakoztató verseny volt, még rövidnek is tűnt – a 27 kör ellenére. Régen volt már, hogy a célba érkezésig az élcsoportban küzdöttem. Persze, Thaiföldön közel voltam hozzá, de az esőben volt.”
„Ma a kezdetektől fogva elöl voltam. A verseny egy szakaszában sok pozíciót vesztettem, de sikerült visszatolakodnom az élre. Számomra rendkívül nehéz volt az előzés, mert az egyenesekben gondjaink vannak. A kanyar előtti egyenesekben a fékezés is gondot okozott. Azonban így is feljutottunk a dobogóra.”
„Megpróbáltam megelőzni Rinst, de ő ügyesen védekezett. Nem szabad elfelejteni, hogy honnan jöttem… Ezért vagyok 100 százalékig boldog a mai második hellyel. Most minden jobbra fordul. Tegnap már kifejtettem, hogy jó úton járunk. A hangulat javul, a helyzet egyre jobbnak tűnik. Ez pozitív.”
Elképesztően fordulatos, de drámai versenyt hozott az Ausztrál Nagydíj, amely szinte Moto3-at idézett a mezőny szorosságában. A rajtnál még nem sokat változott a sorrend, a bajnoki esélyesek hamar egymásra is találtak. Martin viszont ahogy ilyen szokta, remekül kezdett a pole pozícióból.
Nem kellett sokat várni az első komolyabb drámára. A világbajnoki címvédő Fabio Quartararo a futam elején még a vetélytársaival csatázott, de egy hibát követően visszaesett a mezőny végére. Innen még megkezdte a felzárkózást, mivel a hátránya nem volt nagy, de pár körrel később el is esett a Yamahával.
Nagy lendülettel indította a futamot a hazai pályán versenyző Jack Miller. A gyári Ducatitól év végén távozó pilótának viszont csak a futam egyharmadáig tartott a csillogás, ugyanis Alex Marquez egy benézett féktávval megtorpedózta a már róla elnevezett kanyarban. A Ducatik armada így sem fogyott jelentősen Marc Marquez körül, de idén először egy Suzuki is becsatlakozott az élmezőnybe. A futam közepén Alex Rins vette át a vezetést az addig magabiztosan élen álló Jorge Martintól.
Az élmezőny irama nem csökkent, és Rins sem tudta sokáig tartani a pozíciót, ugyanis az egyenesben szinte kikerülték a Ducatik a többi motort. Bagnaia visszavette a vezetést, a két spanyol, Rins és Marquez pedig Bezzecchivel kényszerült nagy csatába. 3 körrel a vége előtt aztán együtt előzték meg a VR46 versenyzőjét, és Bagnaia nyomába eredtek.
Az utolsó körben aztán Rins elment a Ducatis mellett a második kanyarban, Marquez pedig szorosan követte. A nyolcszoros világbajnok nem tudott újabb támadást indítani már, így Rins az év végén távozó Suzukinak megszerezte idei első győzelmét. A spanyol ezzel a hetedik különböző idén, akinek ez sikerült. Marc Marquez második helye pályafutása 100. királykategóriás dobogója, az örökranglistán pedig beérte Angel Nietot minden kategóriát figyelembe véve. A legelégedettebb mégis Francesco Bagnaia lehet, aki harmadik helyével átvette a vezetést az összetettben, és 14 ponttal vezet Fabio Quartararo előtt. Ha a vb-cím még nem is, az év újonca címe már ezzel a futammal eldőlt, azt a negyedik helyezett Marco Bezzecchi szerezte.
Rendkívül szoros volt a pontverseny a Moto2-es kategória mezőnyének rajtja előtt. A tegnapi kvalifikáció siralmasan sikerült Ai Ogurának. Vajon sikerült megszorongatnia Fernándezt?
Az élről induló Aldeguer remekül kezdte a futamot, de Ogura talán még nála is eredményesebb volt. Az ötödik soros indulást követően az első kört már a 9. helyen fejezte be. A hosszú körös büntetéssel sújtott Alonso López vette át a vezetést, és kisebb előnyre is tett szert az üldözőkkel szemben. A fiatal spanyol nem bízta a véletlenre. Rövid időn belül 1.7 másodpercre növelte a különbséget az élen. Mire úgy döntött, hogy teljesíti a büntetést, volt annyi előnye a többiekkel szemben, hogy simán vissza tudott térni az első pozícióba.
A spanyol pilóta mögött 1.3 másodperccel csapattársa érkezett, Arbolino, Fernández és Acosta társaságában. Az olasz versenyző gyorsan leszakította magáról az üldözőket és López nyomába eredt.
Meglepő képsoroknak lehettünk szemtanúi: Jorge Navarro a pálya szélén ült a füvön. Két kör is eltelt úgy, hogy a futamot nem szakították meg piros zászlóval, pedig a versenyző továbbra is nagy veszélynek volt kitéve. A spanyol versenyző Corsival ütközött, melynek eredményeképp az olasz áthajtott Navarro derekán.
Arbolino nagy igyekezete 18 körrel a futam vége előtt bukásba torkollott. Aldeguer eközben a 8. helyre esett vissza. López előnye már több, mint 3 másodperc volt, mikor a második helyért hatalmas csata kezdődött Acosta és Fernández között.
Vietti számára ismét nem alakult eredményesen ez a futam. 12 körrel a vége előtt bukott az olasz. Amire viszont senki nem számított, hogy a következő körben Augusto Fernández is eldobta a motort a 2-es kanyarban.
A harmadik helyért markáns csata zajlott Dixon és Beaubier között. Acosta egy ideig igyekezett faragni a hátrányát az élen haladó Lópezzel szemben, de a tavalyi Moto3-as világbajnok minden erőfeszítése hiábavaló volt.
A bemelegítő edzések alatt érkező heves esőzések után a pálya nem száradt fel minden pontján a Moto3-as verseny kezdetére. Biztonsági okokból végül az eredetileg tervezetthez képest 5 perccel később rajtolt el a legkisebb kategória.
Az első kört szerencsére megúszta a mezőny komolyabb galiba nélkül, de a bajnokságot vezető Guevara dolgát alaposan megnehezítette Deniz Öncü. A két rivális minimális kontaktját követően a bajnoki éllovas veszített pár pozíciót, az élen pedig egy ötös boly próbált elszakadni. Guevara vezetésével viszont többen is gyorsan felzárkóztak, és néhány kör után a két GasGas csatázott a vezető pozícióért. Hátrébb pedig egy bukás borzolta a kedélyeket, de szerencsére Holgado és Furusato is megúszta komoly gond nélkül.
A hajrára mindössze négyen maradtak a győzelemért folytatott csatában. Guevara és García mellett a pole-ból induló Sasaki és Öncü cserélhették a pozíciókat szinte kétkanyaronként. Hátrébb a Leopard Racing pilótái nem tudtak felzárkózni, Suzuki ráadásul a futamot sem fejezte be, miután elesett. Deniz Öncü sokáig a negyedik helyen motorozott, de az utolsó körre fordulva egy kettős előzéssel második volt, a célegyenes végén meg már az első helyet ostromolta. A kavarodást kihasználva viszont Guevara állt az élre, a kört elsőként kezdő García pedig a negyedik helyre csúszott vissza.
Izan Guevara végül megnyerte a futamot, ez pedig azt jelenti, hogy két fordulóval a vége előtt a világbajnoki címet is elhódította. Mögötte Öncü jött be a második helyen, ami az idei legjobb eredménye, Sergio García pedig harmadik lett. Guevara tehát az első alkalommal bebiztosította a címet, jövőre pedig a Moto2-es kategóriában folytatja. Az Aspar csapat pedig 2020 után örülhet ismét Moto3-as világbajnoki címnek.
A Pramac Ducati versenyzője, Jorge Martín szerezte meg a pole pozíciót a Phillip Island-en szombaton. A spanyolnak azonban kezdetben gondjai voltak a pálya megszokásával.
Jorge Martín 1:27.767-es idejével győzedelmeskedett ellenfelei felett a királykategória kvalifikációján. A Ducati versenyzője a leggyorsabb körével új körrekordot állított fel Phillip Island-en. A korábbi rekord 2013 óta szerepelt a statisztikában: Jorge Lorenzo rekordját adta át a múltnak.
Martín – aki a pénteki első két edzés után még a 10. helyen állt – nagyon boldog volt a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón. A Ducati pilótájának ez a harmadik pole pozíciója ebben a szezonban, összességében pedig a hetedik.
„Egy újabb körrekord, ez nem történik meg minden nap, és ez nagyon különleges. Austinban működött, itt megint. Nagyon örülök ennek, élvezem a pillanatot.” – kezdte Martín.
„A kvalifikáció remekül sikerült. Már az első kifutásnál nagyon erősnek éreztem magam, de azt gondoltam, hogy nagyon nehéz lesz még gyorsabban menni. A második etapnál aztán gondjaim voltak a motor elejével. A határon voltam, sokat kockáztattam, és ezért meg is lett a jutalmam.”
„Pénteken eléggé el voltam veszve. Pecco még kívülről is megelőzött a 3-as kanyarban. Megvolt a tapasztalat, és utána mindent kielemeztünk. Meg kellett értenünk, hol vesztettük időt. Szombaton sikerült egy nagy lépést tennünk előre. A gyors kanyarok nagyon nehezek MotoGP-motorral, de jól éreztem magam.”
„Akarom ezt a győzelmet, és vasárnap mindent megpróbálok majd. Úgy érzem, készen állok. Nem tudom, hogy el tudok-e szakadni a mezőnytől, szerintem lesz egy négy-öt fős csoport elöl.”
A világbajnokságot vezető Fabio Quartararo az ötödik helyre kvalifikálta magát szombaton. Elégedett, és egyben csalódott a francia versenyző.
„Elégedett vagyok az edzésünkkel, de csalódott vagyok a helyezésem miatt. Futottam néhány nagyon erős kört, de ez sosem elég.” – sóhajtott Quartararo.
„Ami a versenytempót illeti, jól állunk, mert a negyedik szabadedzés megmutatta, hogy hosszabb távokon viszonylag kíméletesen tudok bánni a gumikkal. A ritmusom erős, csak a kvalifikáció miatt vagyok frusztrált.” – ismételte meg.
A ravasz Marc Márquezzel ellentétben Quartararo nem próbálta meg elkapni egy másik versenyző szélárnyékát, és egyedül teljesítette a kvalifikációt.
„Minden alkalommal, amikor egy másik versenyző mögé kerülök, kipörög az első kerék. Ez azt jelenti, hogy tíz másodpercet veszítek, az első gumi veszít a hőmérsékletéből, és nem működik optimálisan, amikor újra támadni akarok. Ezért nem is próbálkozom ezekkel a taktikákkal.” – magyarázta a francia.
„Furcsa verseny lesz, mert minden versenyzőnek gondjai vannak a gumikopással. Phillip Island az egyik legnehezebb pálya ebből a szempontból. A kanyarokban fel kell gyorsulnom, és a kanyar kijáratáig fel kell hoznom a sebességet, ami természetesen még nagyobb terhelést jelent a hátsó gumikra. Nem sokat számít, hogy a lágy, a közepes vagy a kemény keveréket használod, mert a lágy keverékkel az elején gyorsabban tudsz menni, de a tapadás hamarabb csökken, és a verseny későbbi szakaszában lassabb leszel. A végén az a versenyző lesz az élen, aki a legjobban kezeli a gumikat. Viszonylag magabiztos vagyok, mert jó a tempónk. Konzervatívan bánok a gumikkal. Erősnek érzem magam.”
„Mindegyik motor kanyarodási viselkedése nagyon hasonló, és a lágy gumik jobb tapadása miatt mindenki hatalmas kanyarsebességgel hajt. Ráadásul a világ legjobb versenyzői egyesülnek ebben az géposztályban. Ezért minden a versenytempón múlik.”
Marc Márquez az első sorba kvalifikált Ausztráliában, de ehhez Pecco Bagnaia szélárnyékára volt szüksége.
Marc Márquez majdnem megszerezte hatodik pole pozícióját Ausztráliában,de Jorge Martín 0,013 másodperccel gyorsabb volt nála.
A Repsol Honda gyári versenyzője azonban a leggyorsabb körén azonban hatalmas ajándékot kapott, Pecco Bagnaia személyében, aki biztosította a spanyol számára a szélárnyékot.
„Igen, persze Pecco referenciája és szélárnyéka nagyon hasznos volt”. – ismerte el Márquez.
„Tudjuk, hogy azzal a csomaggal, ami jelenleg a Hondánál van, lehetetlen, hogy mindenki ilyen köridőt érjen el. Tehát egy gyors versenyzőt kell keresnünk elöl. Követtem Peccót, így sikerült egy jó kört mennem. Nincs rossz tempónk a versenyre, de a legjobbtól nagyon messze áll. A csapatomat is meg kell dicsérnem, mert hibátlan munkát végzett ezen a hétvégén.”
„A negyedik műtét után azonnal jobban éreztem magam, amikor visszatértem, mert nem érzek több korlátot, már ami a csontokat és az izmokat illeti. Viszont még mindig hiányzik némi erő. Most az lesz a fontos, hogy a tél folyamán ideálisan felkészüljünk a következő szezonra.”
Marc Márquez a pénteki edzéseket a thaiföldi beállításokkal kezdte, csak egy új aerodinamikát próbált ki.
„Mivel itt az elejétől fogva versenyképes voltam, és az új aerodinamika is jónak bizonyult, megtartottuk a hátralévő két napra. Alapvetően elsősorban a következő szezonra dolgozunk előre, bár természetesen fordítunk időt a megfelelő beállítások megtalálására is. A pozitívum az, hogy futamról futamra közelebb kerülünk az élmezőnyhöz. Ez fontos.”
„Holnap hosszú verseny vár ránk, ezért különösen fontos, hogy a megfelelő gumit válasszuk. A Ducati tapadása elképesztő. Örömteli volt továbbá, hogy a jobb karom és az egész testem kifogástalanul reagált, mikor majdnem elestem. Pontosan ugyanazokat a mozdulatokat tudtam elvégezni, hogy mentsem a helyzetet, mint korábban. Ez a hiba viszont nem volt jó jel, mert azt bizonyítja, hogy a határon vagyunk.”