back to top
2025. július 11. 03:35
Kezdőlap Blog Oldal 614

Miller: Egyik pillanatban még Bezzecchit láttam, utána csillagokat

0

„Természetesen jól akartam szerepelni a három év utáni első hazai futamon, de Álex Márquez ugyanolyan csalódott, mint én.” – sóhajtott Jack Miller az ausztráliai bukás után.

„Voltak már szebb vasárnapjaim is, de voltak már rosszabbak is, az biztos.” – sóhajtott Jack Miller a verseny után, amikor találkozott az újságírók tömegével.

„A verseny nem úgy alakult, ahogyan terveztem, erről biztosíthatok mindenkit. Mivel szuperül éreztem magam, tisztességesen elindultam. Előrenyomultam. Aztán többször is majdnem Pecco mellett voltam, de láttam, hogy ő akarja átvenni a vezetést. Nekem ez nem volt gond, figyeltem mögötte, és türelmesen vártam, hogy mit tartogat számomra a verseny.”

„Észrevettem, hogy az elöl lévő srácok, mint például Jorge Martín, elég keményen nyomják a 3. és 12. kanyarban. Gondoltam, hagyom őket csatázni. Tudtam, hogy az ilyen manőverek nem mennek itt örökké, mert a gumikopás úgyis közbeszól. Amit a 3. és 12. kanyarban elvesztettem időt, azt a 4. és 10. kanyarban többnyire be tudtam hozni. A 9-es kanyarból a 10-esbe való átmenetben nagyon erősnek éreztem magam. Aztán amikor Bezzecchi megelőzött, a 10. kanyarban újra támadni akartam. Végül nem sikerült, mert közbeszólt a Márquez-incidens. Tehetetlen voltam, mert az egyik pillanatban Bezzecchi motorját láttam hátulról, a következőben csillagokat. Eléggé összetörtnek éreztem magam. Most már jól vagyok. Csak néhány zúzódásom van…”

Jack kezdetben mérges volt Álex Márquezre, de később megjegyezte: „Mi értelme van? Mindannyian azért vagyunk ott, hogy a legjobbunkat nyújtsuk. Láttam, hogy megpróbálta megelőzni Marinit, és egy kicsit túlságosan is elbízta magát. Megbeszéltük a dolgot, többször is bocsánatot kért. Mindannyian követtünk el hibákat. Álex ugyanolyan összetört, mint én, mert nem szereztünk pontot. Természetesen szerettem volna más eredményt elérni a három év utáni első hazai futamomon.”

 

Brands Hatch BSB – Bradley Ray a 2022-es bajnok!

0

Elérkeztünk a Brit Superbike Bajnokság záróakkordjához, ahol a szombati első futam után bajnokká koronázták Bradley Ray-t.

Az utolsó versenyhétvége szomorúan kezdődött a mezőny számára, hiszen doningtoni parki bukásának következtében elhunyt  Chrissy Rouse. A hétvége megemlékezéssel kezdődött pilótatársuk tiszteletére. Az elmúlt hetek a motorsportban nem voltak örömteliek, Chrissy mellett Victor Steemanra és Phil Readre is emlékeztek a brit paddockban.

Időmérő edzés

Glenn Irwin szerezte meg a szezon utolsó pole pozícióját Brands Hatchben szombat délután, a Honda versenyzője jól időzítette a leggyorsabb kört. Egy zápor érkezett a pályára, így a mezőny már nem tudott javítani a köridőkön.

Glenn Irwin hét perccel az időmérő vége előtt az élre állt, és a változó körülmények miatt nem tudta senki felülmúlni idejét. Peter Hickman indulhatott mellőle a délutáni futamon, megelőzve Tommy Bridewell-t.

Glenn Irwin
Fotó: British Superbike Media

Kyle Ryde, Danny Buchan, Bradley Ray alkották a második, míg Andrew Irwin, Jason O’Halloran és Josh Brookes a harmadik rajtsort. A legjobb tíz versenyzőt Danny Kent zárta.

A kvalifikáció végeredménye:
1 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 1:25.168
2 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 1:25.199
3 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 1:25.497
4 Kyle RYDE Rich Energy OMG  Yamaha 1:25.629 1:25.519
5 Danny BUCHAN SYNETIQ BMW BMW 1:25.546
6 Bradley RAY Rich Energy OMG  Yamaha 1:25.626
7 Andrew IRWIN SYNETIQ BMW BMW 1:25.626
8 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1:25.714
9 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 1:26.047
10 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 1:26.060
11 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 1:26.066
12 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 1:26.150
13 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 1:25.973 1:26.230
14 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 1:25.775 1:26.240
15 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 1:26.257 1:26.377
16 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 1:26.723
17 Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 1:26.159 1:27.649
18 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 1:26.092 1:27.827
19 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 1:26.374
20 Charlie NESBITT Buildbase Suzuki Suzuki 1:26.393
21 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 1:26.394
22 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 1:26.399
23 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 1:26.658
24 Davey TODD Milenco by Padgetts Honda 1:26.690
25 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 1:26.928
26 Eemeli LAHTI Powerslide Racing Suzuki 1:27.455
27 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 1:27.702

Első futam

Glenn Irwin fölényes győzelmet aratott a hétvége első futamán, a rajt után keményen nyomta, hogy előnyt építhessen ki az üldözőkkel szemben, így előnye 1,374 másodperc volt a kockás zászló előtt. Mögötte Peter Hickman és Andrew Irwin csatázott a második helyért.

Végül Hickman szelte át a célvonalat másodikként, Andrew Irwin pedig a szezon harmadik dobogós helyezését szerezte meg a SYNETIQ BMW számára.

Raynek elég volt az első hét helyen végeznie ahhoz, hogy övé legyen bajnoki cím, végül az ötödik lett Tommy Bridewell mögött, amivel behúzta a bajnoki elsőséget. Jason O’Halloran és Danny Buchan végeztek a hatodik-hetedik pozícióban, míg Danny Kent szezonja legjobb eredményét érte el a nyolcadik helyen, megelőzve Kyle Ryde-ot és Tom Sykes-t, akik a top10-et zárták.

A futam végeredménye:
1 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda
2 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 1.374
3 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 1.808
4 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 5.105
5 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 5.524
6 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 7.743
7 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 9.895
8 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 13.358
9 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 13.547
10 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 14.465
11 Charlie NESBITT Buildbase Suzuki Suzuki 15.715
12 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 18.663
13 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 24.193
14 Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 27.815
15 Davey TODD Milenco by Padgetts Honda 30.060
16 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 30.172
17 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 30.390
18 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 32.713
19 Eemeli LAHTI Powerslide Racing Suzuki 44.110
20 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 46.895
Nem ért célba:
DNF Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 1 kör
DNF Ryan VICKERS FHO Racing BMW 1 kör
DNF Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 8 kör
DNF Josh BROOKES MCE Ducati Ducati
DNF Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki
DNF Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda
DNF Tom NEAVE Honda Racing UK Honda
Második futam

Peter Hickman lett a 2022-es Brit Superbike Bajnokság tizedik különböző futamgyőztese a Brands Hatch-i második futamon, és ezzel megszerezte az FHO Racing BMW első győzelmét a szezonban.

Glenn Irwin a pole-ból indulva vezetett az első körben a testvére, Andrew, Hickman, Danny Buchan és az újdonsült bajnok, Bradley Ray előtt.

Hickman azonban nagyon motiváltan versenyzett és az FHO Racing BMW versenyzője a negyedik körre a mezőny élére állt. Buchan kivárta az időt, és öt körrel a vége előtt a második helyre lépett előre, miközben az Irwin testvérek és Jason O’Halloran folyamatosan nyomás alá helyezték, akik az utolsó körökben egyre közelebb kerültek az élcsoporthoz.

Az utolsó körre Hickman előnyre tett szert Buchannal szemben, de a harmadik helyért folyó küzdelem Glenn Irwin és Andrew Irwin, valamint O’Halloran között idő előtt véget ért, amikor a SYNETIQ BMW versenyzője érintkezett McAMS Yamaha versenyzőjével. O’Halloran sérülés nélkül úszta meg az esetet, Andrew Irwin pedig egy áthajtással egyenértékű időbüntetést (20 másodperc), a harmadik futamra háromhelyes rajtbüntetést és két büntetőpontot kapott.

Glenn Irwin újabb dobogós helyezést ért el, ami azt jelentette, hogy a harmadik futam előtt előnyben volt a második helyért a tabellán, miután Tommy Bridewell kénytelen volt az eBay boxutcából indulni, miután a rajtrácson problémája adódott.

Bridewell az ötödik helyre küzdötte fel magát, alig lemaradva Kyle Ryde-tól. A bajnok Ray a második körben kiesett a Paddock Hill Bendben. Danny Kent a hatodik helyen folytatta a szezon eddigi legjobb hétvégéjét, Christian Iddon és az újonc Charlie Nesbitt előtt, míg az első tízet Josh Brookes és Tom Sykes zárta.

Fotó: British Superbike Media
A második futam végeredménye:
1 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW
2 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 0.622
3 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 2.702
4 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 13.381
5 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 13.494
6 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 13.902
7 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 15.181
8 Charlie NESBITT Buildbase Suzuki Suzuki 16.426
9 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 18.912
10 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 20.511
11 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 20.798
12 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 25.461
13 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 25.956
14 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 26.215
15 Davey TODD Milenco by Padgetts Honda 27.826
16 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 27.918
17 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 35.241
18 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 37.811
19 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 43.226
20 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 49.410
21 Eemeli LAHTI Powerslide Racing Suzuki 49.868
Nem ért célba
DNF Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1 kör
DNF Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 8 kör
DNF Ryan VICKERS FHO Racing BMW 16 kör
DNF Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 17 kör
DNF Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 19 kör
Harmadik futam

Glenn Irwin megszerezte a szezon utolsó futamgyőzelmét a Honda Racing UK csapat számára, így ő nyitotta és zárta a győzelmek sorát a Brit Superbike Bajnokság 2022-es idényében.

Glenn Irwin a rajtnál az élre állt, de Danny Buchan már az első körben megelőzte. Mögötte Peter Hickman, Glenn és Andrew mellett haladt az élmezőnyben.

Buchan ellenállt a nyomásnak, de ahogy a verseny a záró szakaszhoz ért, a SYNETIQ BMQ versenyzője hibázott a Surtees kijáratánál, ami megteremtette a lehetőséget az Irwin testvérek számára, hogy megelőzzék. Glenn Irwin az élre állt, majd az utolsó három körben elhúzott, és a szezonban utoljára elsőként látta meg a kockás zászlót, és biztosította második helyét a tabellán. Andrew Irwin ismét felállhatott a dobogóra, mivel megtartotta előnyét csapattársával, Buchannal szemben, aki végül a harmadik helyen végzett, az utolsó körökben küszködve a gumik tapadásával.

Tommy Bridewell lett a negyedik Hickman előtt, akinek az ötödik hely is elég volt ahhoz, hogy bebiztosítsa a Bennetts BSB Riders Cup trófeáját.

A bajnok Bradley Ray a hatodik helyen fejezte be a futamot, Josh Brookes, Danny Kent, Christian Iddon és Kyle Ryde előtt a top10-ben.

A harmadik futam végeredménye:
1 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda
2 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 0.672
3 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 1.956
4 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 5.474
5 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 5.679
6 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 11.000
7 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 11.334
8 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 11.485
9 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 17.652
10 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 17.744
11 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 19.156
12 Charlie NESBITT Buildbase Suzuki Suzuki 23.330
13 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 23.406
14 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 24.046
15 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 24.172
16 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 24.353
17 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 35.186
18 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 39.884
19 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 47.258
20 Eemeli LAHTI Powerslide Racing Suzuki 57.124
Nem ért célba:
DNF Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 9 kör
DNF Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 9 kör
DNF Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 11 kör
DNF Davey TODD Milenco by Padgetts Honda 16 kör
DNF Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha
A Brit Superbike Bajnokság 2022-es szezonának végeredménye:
1 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 1192
2 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 1171
3 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 1141
4 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 1095
5 Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1087
6 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 1077
7 Tarran MACKENZIE McAmS Yamaha Yamaha 1031
8 Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki 1017
9 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 283
10 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 272
11 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 205
12 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 187
13 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 181
14 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 161
15 Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki 135
16 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 77
17 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 65
18 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 38
19 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 36
20 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 28
21 Charlie NESBITT Buildbase Suzuki Suzuki 23
22 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 18
23 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 18
24 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 14
25 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 9
26 Dan LINFOOT iForce BMW BMW 7
27 Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 2

 

Szerkesztőségünk is gratulál a 2022-es Brit Bajnokság győzteseinek!

Álex Márquez: Nagy hibát követtem el

0

Az LCR Honda versenyzője, Álex Márquez jól versenyzett Phillip Island-en, de a 9. körben elkövetett egy hibát, ami neki és Jack Millernek is a versenyébe került. A stewardok büntetést szabtak ki.

Álex Márquez a 11. helyről kezdte meg az Ausztrál Nagydíjat Phillip Island-en. A 9. körben azonban a korábbi Moto3-as és Moto2-es világbajnok súlyos hibát követett el.

A 4-es kanyarban a 26 éves versenyző elvesztette uralmát motorja felett. Márquez 90 fokos szögben ütközött a helyi hős Jack Millerrel – ezzel mindkét versenyző kiesett a versenyből.

„Sajnos csak nyolc teljes kör volt.” – bosszankodott Álex Márquez a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Először is szeretnék bocsánatot kérni Jack-től, mert tönkretettem a hazai futamát. Megértem, hogy dühös, minden oka megvan rá. Hibát követtem el a kanyar bejáratánál.”

„Óvatosan mentem be a kanyarba, mert tudtam, hogy ott könnyű hibázni. Ezen a körön egy kicsit többet akartam támadni, mert az ellenfelek elkezdtek megelőzni. Amikor kicsit később fékeztem, a hátsó kerék blokkolt. Sajnálom Millert és a csapatát, valamint a saját csapatomat is.”

„Nagyon jól éreztem magam egyébként, ezért többet kockáztattam. A tempó erős volt, tudtam kímélni a hátsó gumit. Volt néhány kontaktom a versenyen Bezzecchivel, Rins-szel és így tovább. Minden srác ebben a csoportban akart motorozni. Az első támadási kísérletnél elkövettem a hibát.”

„Elszalasztottunk egy lehetőséget egy jó eredményre, de ilyen az élet. A versenyzésben mindenki követhet el hibákat, de ez a botlás egy kicsit sok volt.”

A baleset után Álex Márquez a Ducati boxába ment, hogy bocsánatot kérjen Millertől.

„Jack feldúlt volt, ez normális. Beszéltünk, de sok volt benne az adrenalin. Beszéltem Tardozzival is. Ez megtörténhet, Jack is elkövetett néhány hibát a múltban, különösen az első években. Ez nyilván nem mentség, nagy hibát követtem el.”

A futam után az ítélet is megszületett, Álex Márquez hosszú körös büntetést kap a következő versenyre.

 

Marc Márquez: Nem szabad elfelejteni, honnan jöttem

0

Marc Márquez szinte napra pontosan egy év után először állhatott újra dobogóra. A Honda sztárja győzni akart, de elismerte: „A verseny szórakoztató volt, jó úton vagyunk”.

Marc Márquez leírhatatlan kockázatvállalási hajlandóságának és elkötelezettségének köszönhetően az Ausztrál GP-n megszerezte szezonbeli első dobogós helyezését.

A Repsol Honda sztárja az első kanyartól kezdve fantasztikus teljesítményt nyújtott, és ez egyben ébresztő is volt a Ducati, Aprilia, Yamaha és KTM versenyzői számára is, hiszen ha a Honda egy kicsit erősebbé teszi az RC213V-t, akkor a spanyol 2023-ban újra versenyben lesz a bajnoki címért. Phillip Island-en jól látszott, hogy Marc az egyetlen, aki tudja kezelni ezt a motort. A Honda minden kanyarban, és még az egyenesekben is megingott, de a szupersztárt ez nem hatotta meg.

„Igen, hihetetlen, mennyire instabil Marc motorja.” – csodálkozott Jack Miller, aki a futam nagy részét a bokszból követte korai bukása miatt.

„Nagyszerű verseny volt, nagyon élveztem.” – jelentette ki Márquez, aki ma megszerezte 100. dobogós helyezését a MotoGP kategóriában.

„Szórakoztató verseny volt, még rövidnek is tűnt – a 27 kör ellenére. Régen volt már, hogy a célba érkezésig az élcsoportban küzdöttem. Persze, Thaiföldön közel voltam hozzá, de az esőben volt.”

„Ma a kezdetektől fogva elöl voltam. A verseny egy szakaszában sok pozíciót vesztettem, de sikerült visszatolakodnom az élre. Számomra rendkívül nehéz volt az előzés, mert az egyenesekben gondjaink vannak. A kanyar előtti egyenesekben a fékezés is gondot okozott. Azonban így is feljutottunk a dobogóra.”

„Megpróbáltam megelőzni Rinst, de ő ügyesen védekezett. Nem szabad elfelejteni, hogy honnan jöttem… Ezért vagyok 100 százalékig boldog a mai második hellyel. Most minden jobbra fordul. Tegnap már kifejtettem, hogy jó úton járunk. A hangulat javul, a helyzet egyre jobbnak tűnik. Ez pozitív.”

 

Phillip Island: Alex Rins nyerte az év futamát, új versenyző a pontverseny élén

0

Elképesztően fordulatos, de drámai versenyt hozott az Ausztrál Nagydíj, amely szinte Moto3-at idézett a mezőny szorosságában. A rajtnál még nem sokat változott a sorrend, a bajnoki esélyesek hamar egymásra is találtak. Martin viszont ahogy ilyen szokta, remekül kezdett a pole pozícióból.

Nem kellett sokat várni az első komolyabb drámára. A világbajnoki címvédő Fabio Quartararo a futam elején még a vetélytársaival csatázott, de egy hibát követően visszaesett a mezőny végére. Innen még megkezdte a felzárkózást, mivel a hátránya nem volt nagy, de pár körrel később el is esett a Yamahával.

Nagy lendülettel indította a futamot a hazai pályán versenyző Jack Miller. A gyári Ducatitól év végén távozó pilótának viszont csak a futam egyharmadáig tartott a csillogás, ugyanis Alex Marquez egy benézett féktávval megtorpedózta a már róla elnevezett kanyarban. A Ducatik armada így sem fogyott jelentősen Marc Marquez körül, de idén először egy Suzuki is becsatlakozott az élmezőnybe. A futam közepén Alex Rins vette át a vezetést az addig magabiztosan élen álló Jorge Martintól.

Az élmezőny irama nem csökkent, és Rins sem tudta sokáig tartani a pozíciót, ugyanis az egyenesben szinte kikerülték a Ducatik a többi motort. Bagnaia visszavette a vezetést, a két spanyol, Rins és Marquez pedig Bezzecchivel kényszerült nagy csatába. 3 körrel a vége előtt aztán együtt előzték meg a VR46 versenyzőjét, és Bagnaia nyomába eredtek.

Az utolsó körben aztán Rins elment a Ducatis mellett a második kanyarban, Marquez pedig szorosan követte. A nyolcszoros világbajnok nem tudott újabb támadást indítani már, így Rins az év végén távozó Suzukinak megszerezte idei első győzelmét. A spanyol ezzel a hetedik különböző idén, akinek ez sikerült. Marc Marquez második helye pályafutása 100. királykategóriás dobogója, az örökranglistán pedig beérte Angel Nietot minden kategóriát figyelembe véve. A legelégedettebb mégis Francesco Bagnaia lehet, aki harmadik helyével átvette a vezetést az összetettben, és 14 ponttal vezet Fabio Quartararo előtt. Ha a vb-cím még nem is, az év újonca címe már ezzel a futammal eldőlt, azt a negyedik helyezett Marco Bezzecchi szerezte.

Végeredmény:

1 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR 40’50.654
2 Marc Marquez Repsol Honda Team +0.186
3 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team +0.224
4 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team +0.534
5 Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP +0.557
6 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team +0.688
7 Jorge Martin Prima Pramac Racing +0.884
8 Johann Zarco Prima Pramac Racing +3.141
9 Aleix Espargaro Aprilia Racing +4.548
10 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing +5.940
11 Pol Espargaro Repsol Honda Team +11.048
12 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing +13.606
13 Cal Crutchlow WithU Yamaha RNF MotoGP Team +13.890
14 Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP Team +14.526
15 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing +19.470
16 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing +20.645
17 Maverick Viñales Aprilia Racing +22.167
18 Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR +23.489
19 Tetsuta Nagashima LCR Honda IDEMITSU +39.618
20 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP +39.633
Nem fejezte be a futamot
Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP 6 laps
Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP 17 laps
Alex Marquez LCR Honda CASTROL 19 laps
Jack Miller Ducati Lenovo Team 19 laps

Phillip Island: Lópezt a hosszú körös büntetés sem állította meg

0

Rendkívül szoros volt a pontverseny a Moto2-es kategória mezőnyének rajtja előtt. A tegnapi kvalifikáció siralmasan sikerült Ai Ogurának. Vajon sikerült megszorongatnia Fernándezt?

Az élről induló Aldeguer remekül kezdte a futamot, de Ogura talán még nála is eredményesebb volt. Az ötödik soros indulást követően az első kört már a 9. helyen fejezte be. A hosszú körös büntetéssel sújtott Alonso López vette át a vezetést, és kisebb előnyre is tett szert az üldözőkkel szemben. A fiatal spanyol nem bízta a véletlenre. Rövid időn belül 1.7 másodpercre növelte a különbséget az élen. Mire úgy döntött, hogy teljesíti a büntetést, volt annyi előnye a többiekkel szemben, hogy simán vissza tudott térni az első pozícióba.

A spanyol pilóta mögött 1.3 másodperccel csapattársa érkezett, Arbolino, Fernández és Acosta társaságában. Az olasz versenyző gyorsan leszakította magáról az üldözőket és López nyomába eredt.

Meglepő képsoroknak lehettünk szemtanúi: Jorge Navarro a pálya szélén ült a füvön. Két kör is eltelt úgy, hogy a futamot nem szakították meg piros zászlóval, pedig a versenyző továbbra is nagy veszélynek volt kitéve. A spanyol versenyző Corsival ütközött, melynek eredményeképp az olasz áthajtott Navarro derekán.

Arbolino nagy igyekezete 18 körrel a futam vége előtt bukásba torkollott. Aldeguer eközben a 8. helyre esett vissza. López előnye már több, mint 3 másodperc volt, mikor a második helyért hatalmas csata kezdődött Acosta és Fernández között.

Vietti számára ismét nem alakult eredményesen ez a futam. 12 körrel a vége előtt bukott az olasz. Amire viszont senki nem számított, hogy a következő körben Augusto Fernández is eldobta a motort a 2-es kanyarban.

A harmadik helyért markáns csata zajlott Dixon és Beaubier között. Acosta egy ideig igyekezett faragni a hátrányát az élen haladó Lópezzel szemben, de a tavalyi Moto3-as világbajnok minden erőfeszítése hiábavaló volt.

Végül a dobogón López, Acosta és Dixon végzett.

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Alonso LOPEZ Beta Tools Speed Up  BOSCOSCURO 39’14.947
2 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo  KALEX 3.556
3 Jake DIXON Inde GASGAS Aspar  KALEX 9.583
4 Fermín ALDEGUER Beta Tools Speed Up BOSCOSCURO 15.745
5 Manuel GONZALEZ Yamaha VR46 Master  KALEX 15.775
6 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact GP  KALEX 15.892
7 Cameron BEAUBIER American Racing  KALEX 16.034
8 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda  KALEX 17.949
9 Aron CANET Flexbox HP40  KALEX 24.817
10 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika  KALEX 30.652
11 Ai OGURA IDEMITSU Honda  KALEX 32.981
12 Sam LOWES Elf Marc VDS  KALEX 34.407
13 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact  KALEX 47.584
14 Albert ARENAS Inde GASGAS Aspar  KALEX 47.608
15 Taiga HADA Pertamina Mandalika  KALEX 48.028
16 Alessandro ZACCONE Gresini Racing  KALEX 53.827
17 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 54.356
18 Sean Dylan KELLY American Racing  KALEX 54.637
Nem ért célba:
            Joe ROBERTS Italtrans Racing Team KALEX 2 kör
Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 8 kör
Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 9 kör
Celestino VIETTI Mooney VR46 Racing  KALEX 10 kör
Filip SALAC Gresini Racing Moto2 KALEX 11 kör
Keminth KUBO Yamaha VR46 Master  KALEX 12 kör
Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 Racing  KALEX 13 kör
Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing Team KALEX 14 kör
Tony ARBOLINO Elf Marc VDS  KALEX 15 kör 
Simone CORSI MV Agusta Forward  MV AGUSTA 16 kör
Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 17 kör

 

 

 

 

 

 

 

 

Phillip Island – Izan Guevara győzelemmel szerezte meg a Moto3-as világbajnoki címet!

0

A bemelegítő edzések alatt érkező heves esőzések után a pálya nem száradt fel minden pontján a Moto3-as verseny kezdetére. Biztonsági okokból végül az eredetileg tervezetthez képest 5 perccel később rajtolt el a legkisebb kategória.

Az első kört szerencsére megúszta a mezőny komolyabb galiba nélkül, de a bajnokságot vezető Guevara dolgát alaposan megnehezítette Deniz Öncü. A két rivális minimális kontaktját követően a bajnoki éllovas veszített pár pozíciót, az élen pedig egy ötös boly próbált elszakadni. Guevara vezetésével viszont többen is gyorsan felzárkóztak, és néhány kör után a két GasGas csatázott a vezető pozícióért. Hátrébb pedig egy bukás borzolta a kedélyeket, de szerencsére Holgado és Furusato is megúszta komoly gond nélkül.

A hajrára mindössze négyen maradtak a győzelemért folytatott csatában. Guevara és García mellett a pole-ból induló Sasaki és Öncü cserélhették a pozíciókat szinte kétkanyaronként. Hátrébb a Leopard Racing pilótái nem tudtak felzárkózni, Suzuki ráadásul a futamot sem fejezte be, miután elesett. Deniz Öncü sokáig a negyedik helyen motorozott, de az utolsó körre fordulva egy kettős előzéssel második volt, a célegyenes végén meg már az első helyet ostromolta. A kavarodást kihasználva viszont Guevara állt az élre, a kört elsőként kezdő García pedig a negyedik helyre csúszott vissza.

Izan Guevara végül megnyerte a futamot, ez pedig azt jelenti, hogy két fordulóval a vége előtt a világbajnoki címet is elhódította. Mögötte Öncü jött be a második helyen, ami az idei legjobb eredménye, Sergio García pedig harmadik lett. Guevara tehát az első alkalommal bebiztosította a címet, jövőre pedig a Moto2-es kategóriában folytatja. Az Aspar csapat pedig 2020 után örülhet ismét Moto3-as világbajnoki címnek.

Végeredmény:

Pos. Rider Team
1 Izan Guevara Gaviota GASGAS Aspar Team 37’38.762
2 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 +0.345
3 Sergio Garcia Gaviota GASGAS Aspar Team +0.460
4 Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max +0.560
5 Stefano Nepa Angeluss MTA Team +7.428
6 John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max +7.496
7 Diogo Moreira MT Helmets – MSI +7.574
8 Joel Kelso CIP Green Power +7.575
9 Dennis Foggia Leopard Racing +16.794
10 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse +16.831
11 David Muñoz BOE Motorsports +17.066
12 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP +17.768
13 Ivan Ortola Angeluss MTA Team +17.884
14 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP +21.354
15 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo +22.414
16 Andrea Migno Rivacold Snipers Team +40.095
17 Kaito Toba CIP Green Power +41.799
18 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 +41.826
19 Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse +41.828
20 Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team +41.837
21 Joshua Whatley VisionTrack Racing Team +41.946
22 Nicola Carraro QJMotor Avintia Racing Team +42.006
23 Ana Carrasco BOE Motorsports +42.753
24 Alberto Surra Rivacold Snipers Team +54.640
Nem fejezte be a futamot
Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI 1 laps
Mario Suryo Aji Honda Team Asia 2 laps
Tatsuki Suzuki Leopard Racing 5 laps
Scott Ogden VisionTrack Racing Team 11 laps
Taiyo Furusato Honda Team Asia 21 laps
Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo 21 laps

Martín: Pénteken még el voltam veszve

0

A Pramac Ducati versenyzője, Jorge Martín szerezte meg a pole pozíciót a Phillip Island-en szombaton. A spanyolnak azonban kezdetben gondjai voltak a pálya megszokásával.

Jorge Martín 1:27.767-es idejével győzedelmeskedett ellenfelei felett a királykategória kvalifikációján. A Ducati versenyzője a leggyorsabb körével új körrekordot állított fel Phillip Island-en. A korábbi rekord 2013 óta szerepelt a statisztikában: Jorge Lorenzo rekordját adta át a múltnak.

Martín – aki a pénteki első két edzés után még a 10. helyen állt – nagyon boldog volt a kvalifikáció utáni sajtótájékoztatón. A Ducati pilótájának ez a harmadik pole pozíciója ebben a szezonban, összességében pedig a hetedik.

„Egy újabb körrekord, ez nem történik meg minden nap, és ez nagyon különleges. Austinban működött, itt megint. Nagyon örülök ennek, élvezem a pillanatot.” – kezdte Martín.

„A kvalifikáció remekül sikerült. Már az első kifutásnál nagyon erősnek éreztem magam, de azt gondoltam, hogy nagyon nehéz lesz még gyorsabban menni. A második etapnál aztán gondjaim voltak a motor elejével. A határon voltam, sokat kockáztattam, és ezért meg is lett a jutalmam.”

„Pénteken eléggé el voltam veszve. Pecco még kívülről is megelőzött a 3-as kanyarban. Megvolt a tapasztalat, és utána mindent kielemeztünk. Meg kellett értenünk, hol vesztettük időt. Szombaton sikerült egy nagy lépést tennünk előre. A gyors kanyarok nagyon nehezek MotoGP-motorral, de jól éreztem magam.”

„Akarom ezt a győzelmet, és vasárnap mindent megpróbálok majd. Úgy érzem, készen állok. Nem tudom, hogy el tudok-e szakadni a mezőnytől, szerintem lesz egy négy-öt fős csoport elöl.”

Quartararo: Minden a versenytempón múlik

0

A világbajnokságot vezető Fabio Quartararo az ötödik helyre kvalifikálta magát szombaton. Elégedett, és egyben csalódott a francia versenyző.

„Elégedett vagyok az edzésünkkel, de csalódott vagyok a helyezésem miatt. Futottam néhány nagyon erős kört, de ez sosem elég.” – sóhajtott Quartararo.

„Ami a versenytempót illeti, jól állunk, mert a negyedik szabadedzés megmutatta, hogy hosszabb távokon viszonylag kíméletesen tudok bánni a gumikkal. A ritmusom erős, csak a kvalifikáció miatt vagyok frusztrált.” – ismételte meg.

A ravasz Marc Márquezzel ellentétben Quartararo nem próbálta meg elkapni egy másik versenyző szélárnyékát, és egyedül teljesítette a kvalifikációt.

„Minden alkalommal, amikor egy másik versenyző mögé kerülök, kipörög az első kerék. Ez azt jelenti, hogy tíz másodpercet veszítek, az első gumi veszít a hőmérsékletéből, és nem működik optimálisan, amikor újra támadni akarok. Ezért nem is próbálkozom ezekkel a taktikákkal.” – magyarázta a francia.

„Furcsa verseny lesz, mert minden versenyzőnek gondjai vannak a gumikopással. Phillip Island az egyik legnehezebb pálya ebből a szempontból. A kanyarokban fel kell gyorsulnom, és a kanyar kijáratáig fel kell hoznom a sebességet, ami természetesen még nagyobb terhelést jelent a hátsó gumikra. Nem sokat számít, hogy a lágy, a közepes vagy a kemény keveréket használod, mert a lágy keverékkel az elején gyorsabban tudsz menni, de a tapadás hamarabb csökken, és a verseny későbbi szakaszában lassabb leszel. A végén az a versenyző lesz az élen, aki a legjobban kezeli a gumikat. Viszonylag magabiztos vagyok, mert jó a tempónk. Konzervatívan bánok a gumikkal. Erősnek érzem magam.”

„Mindegyik motor kanyarodási viselkedése nagyon hasonló, és a lágy gumik jobb tapadása miatt mindenki hatalmas kanyarsebességgel hajt. Ráadásul a világ legjobb versenyzői egyesülnek ebben az géposztályban. Ezért minden a versenytempón múlik.”

Marc Márquez: A határon vagyunk

0

Marc Márquez az első sorba kvalifikált Ausztráliában, de ehhez Pecco Bagnaia szélárnyékára volt szüksége.

Marc Márquez majdnem megszerezte hatodik pole pozícióját Ausztráliában,de Jorge Martín 0,013 másodperccel gyorsabb volt nála.

A Repsol Honda gyári versenyzője azonban a leggyorsabb körén azonban hatalmas ajándékot kapott, Pecco Bagnaia személyében, aki biztosította a spanyol számára  a szélárnyékot.

„Igen, persze Pecco referenciája és szélárnyéka nagyon hasznos volt”. – ismerte el Márquez.

„Tudjuk, hogy azzal a csomaggal, ami jelenleg a Hondánál van, lehetetlen, hogy mindenki ilyen köridőt érjen el. Tehát egy gyors versenyzőt kell keresnünk elöl. Követtem Peccót, így sikerült egy jó kört mennem. Nincs rossz tempónk a versenyre, de a legjobbtól nagyon messze áll. A csapatomat is meg kell dicsérnem, mert hibátlan munkát végzett ezen a hétvégén.”

„A negyedik műtét után azonnal jobban éreztem magam, amikor visszatértem, mert nem érzek több korlátot, már ami a csontokat és az izmokat illeti. Viszont még mindig hiányzik némi erő. Most az lesz a fontos, hogy a tél folyamán ideálisan felkészüljünk a következő szezonra.”

Marc Márquez a pénteki edzéseket a thaiföldi beállításokkal kezdte, csak egy új aerodinamikát próbált ki.

„Mivel itt az elejétől fogva versenyképes voltam, és az új aerodinamika is jónak bizonyult, megtartottuk a hátralévő két napra. Alapvetően elsősorban a következő szezonra dolgozunk előre, bár természetesen fordítunk időt a megfelelő beállítások megtalálására is. A pozitívum az, hogy futamról futamra közelebb kerülünk az élmezőnyhöz. Ez fontos.”

„Holnap hosszú verseny vár ránk, ezért különösen fontos, hogy a megfelelő gumit válasszuk. A Ducati tapadása elképesztő. Örömteli volt továbbá, hogy a jobb karom és az egész testem kifogástalanul reagált, mikor majdnem elestem. Pontosan ugyanazokat a mozdulatokat tudtam elvégezni, hogy mentsem a helyzetet, mint korábban. Ez a hiba viszont nem volt jó jel, mert azt bizonyítja, hogy a határon vagyunk.”