back to top
2025. július 10. 22:17
Kezdőlap Blog Oldal 615

Bagnaia: A verseny végéig következetesnek kell lennünk

0

Pecco Bagnaia arról beszélt, hogyan ment a kvalifikáció szombaton, és hogyan áll a 27 körös versenyhez Phillip Island-en.

Francesco „Pecco” Bagnaia nem sokat törődött azzal, hogy Marc Márquez körről körre követte őt a kvalifikáción, mert a világbajnoki második helyezett tudja: a szezon utolsó szakaszában nem tőle kell tartania.

„A cél ma az volt, hogy az első sorban legyünk. Ez természetesen mindig nagyon fontos. Már az első kifutásnál is láttam, hogy sok versenyző volt mögöttem. Ezért azt mondtam magamnak, hogy a kivezető körben kicsit lelassítok, de ha senki sem fog megelőzni, akkor elindulok. Tudtam, hogy a már megtett köridőm nem elég jó ahhoz, hogy a rajtrács első sorába kerüljek. Szóval így csináltam.” – kezdi Bagnaia.

„Megpróbáltam mindent megtenni, hogy a rajtrács első sorába kerüljek. Az FP4-en elvégzett beállítási változtatások segítettek abban, hogy versenyképesebb legyek a Q2-ben.”

„Kicsit küszködtünk a széllel a kanyarokban. A gumi szélén nincs olyan sok tapadásunk, így abban a fázisban vesztettünk egy kis időt. Egy apró változtatást hajtottunk végre, ami nagy változást hozott, hogy nagyobb terhelést adjunk a gumiknak. Ez segített a gyors kanyarokban.”

A 25 éves olasz szerint ki lesz különösen erős vasárnap?

„Marc, Jorge és Fabio [Quartararo] nagyon versenyképesek lehetnek. Aleix esetében nem hiszem, hogy jelenleg olyan erős lenne, mint az imént említettek. Bezzecchi is nagyon versenyképesnek tűnik, de ő egy újonc. Ezen a pályán mindig nehéz bármit is megjósolni. A tapasztalat itt nagy különbség lehet.”

„Azt hiszem, ezen a pályán okosnak kell lenni. Kezelni kell a gumiabroncsok kopását. Az első körökben nagyon nehéz lesz következetesnek és versenyképesnek lenni, ugyanakkor nem veszíteni a tempóból. Sok versenyző – talán hátrébbról – nyomulni fog, hogy a mezőny elejére kerüljön, és a hátsó gumi kopása sokban fog befolyásolni mindent. Ezért nagyon fontos, hogy az első körökben okosak legyünk, és ne veszítsünk túl sok pozíciót, majd a végéig következetesek legyünk.”

 

A GMT94 csapata debütál a WSBK-ban, méghozzá Lorenzo Baldassarrival

0

A WorldSBK mezőnye jövőre tovább bővül, mivel a GMT94 Yamaha a Supersport kategóriából fellép a „nagyok” közé, versenyzőjük pedig nem más lesz, mint a jelenleg sikeres újonc szezonját teljesítő Lorenzo Baldassarri.

Az alakulat továbbra is szerepel a Supersport kategória küzdelmeiben is 2023-ban. A GMT94 Yamahának rengeteg sikere van a WorldSSP osztályban, és bár a bajnoki címről eddig lemaradtak, rengeteg futamgyőzelmet tudhatnak magukénak. Jules Cluzel 2019-ben a csapatot a bajnokság harmadik helyére vezette. 2020-ban egy sérüléssel tarkított szezonban lemaradt az elsőségről, de 2021-ben visszatért a győzelem útjára. A francia az év végén visszavonul, helyét Valentin Debise foglalja el a rajtrácson.

Christophe Guyot csapatfőnök izgatottan várja a GMT94 projekt új fejezetét: „Pályafutásom kezdete óta ez volt a célom, versenyzőként is, és ez volt a cél akkor is, amikor 2018-ban megérkeztünk a WorldSSP-be. Köszönöm mindenkinek, aki a projekt mögött áll. Először is a Dornának és Gregorio Lavillának. Ők a kezdetektől fogva támogattak, valamint Andrea Dosolinak és a Yamahának, illetve természetesen minden partnerünknek. Lorenzo Baldassarri azért indul a WorldSBK-ban, mert megérdemli. Idén az első vagy második helyen fog végezni a WorldSSP-ben. Az volt az első kívánságom Andrea Dosolival, hogy olyan versenyzőt igazoljunk, aki megérdemli, és ugyanez a helyzet Valentin esetében is a WorldSSP-ben.”

Guyot ezután megköszönte Jules Cluzelnek, a csapat jelenlegi versenyzőjének az elmúlt négy szezonban végzett kemény munkáját: „Sok embernek kell köszönetet mondanom, de az első, akinek szeretném megköszönni, az Jules. Merci, Jules. Jules-el már hét győzelmet és 25 dobogós helyezést értünk el. Nélküle biztosan nem lennénk most abban a helyzetben, hogy a WorldSBK-ban induljunk. Szeretnénk segíteni neki, hogy a szezon vége előtt még győzni tudjon.”

A 25 éves Baldassarri készen áll a WorldSBK-ban való bevetésre, és nagyon szeretné kihasználni a nagyobb, erősebb motorok előnyeit: „Nagyon boldog vagyok, mert ezt a projektet a Yamahával a WorldSSP-ben kezdtem a Moto2után, és az volt a célom, hogy a WorldSBK-ban versenyezzek. Idén nagyon jó szezonunk volt, együtt nőttünk fel, és folyamatosan fejlődöm. Készen állok a következő lépésre a Yamahával és a GMT94 Yamaha WorldSBK csapattal. Köszönöm nekik, hogy megadták nekem ezt a lehetőséget; alig várom, hogy elkezdhessem ezt az új kalandot.”

A Yamaha WorldSBK-projektje egyre növekszik, és évről évre egyre erősebbé válik.  A japán gyártó 2023-ra bővülő jelenlétét Andrea Dosoli, a Yamaha Motor Europe versenysportért felelős vezetője izgatottan várja: „Ez jó hír a Yamaha és a GMT94 számára. Ez azt jelenti, hogy a program működik és elég jól megy. A GMT sokat fejlődött, és ahogy a múltban a GRT-nél is láttuk, jó, hogy ez a csapat képes feljebb lépni. Kemény kihívás lesz, de Christophe és a GMT94-es srácok keményen dolgoznak, hogy készen álljanak a következő szezonra.

„Nem vagyok álmodozó, tudom, hogy nehéz egy újonc csapatnak, és azt is tudom, hogy nehéz egy újonc versenyzőnek ebben a bajnokságban. A WorldSBK színvonala évről évre emelkedik, így reálisnak kell lennünk. Lorenzo idén bebizonyította, hogy képes alkalmazkodni egy új bajnoksághoz és új versenyzőkhöz. Megmutatta a gyorsaságát és a motivációját. Meg van győződve arról, ahogy mi is, hogy a WorldSBK illik hozzá a vezetési stílusát tekintve, de a legfontosabb az elkötelezettség. Minden nap keményen dolgozik, hogy a lehető legjobb eredményeket érje el idén. A bajnoki címért küzd, és reméljük, hogy megvalósítja az álmát. Egyértelmű célt tűzött ki maga elé 2023-ra a WorldSBK-ban, és mi támogatni fogjuk ezt a fontos lépést.”

 

Phillip Island – A piros zászlóval véget érő edzést Aldeguer húzta be

0

A piros zászlóval véget ért kvalifikáción Aldeguer szerezte meg a pole pozíciót Fernández és López előtt.

A középső géposztály kvalifikációjának első szakaszából Gonzalez, Dalla Porta, Vietti és Chantra mentek tovább. Albert Arenas bukott, így számára korán befejeződött az időmérő edzés.

A kvalifikáció második szakaszának elején Aldeguer állt az élre, a másik két kategóriához hasonlóan a Moto2-ben is megdőlt a körrekord. A spanyol mögé López és Fernández sorakozott fel. Utóbbi két versenyző nem sokkal később helyet cseréltek. Manuel Gonzalez és Augusto Fernández akadtak össze az edzésen, a versenyzők jól meg is beszélték a pályán a történteket gesztikulálások közepette. Mindkét versenyzőt figyelmeztetésben részesült az eset kapcsán a sportfelügyelőktől és tovább vizsgálják a történteket.

Röviddel a leintés előtt Dalla Porta bukott a 4-es kanyarban, amivel jó pár versenyző gyors körébe piszkált bele, hiszen előkerült a sárga zászló.

A sorrend nem változott már a záró szakaszban, az utolsó gyors körök teljesítését piros zászló gátolta. Nem baleset volt az ok, hanem pályára tévedt madarak miatt lett korábban vége az edzésnek. Nem hiába, a MotoGP nagyon népszerű Ausztráliában, ők is meglesték mit művelnek a versenyzők az aszfaltcsíkon. A madarak látogatása miatt korábban véget érő edzést így Aldeguer nyerte körrekorddal, Fernández és López előtt.

Phillip Island – Moto2 kvalifikáció végeredménye: 
1 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’32.233
2 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’32.306 0.073
3 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 1’32.543 0.310
4 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’32.721 0.488
5 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’32.837 0.604
6 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’32.858 0.625
7 Manuel GONZALEZ VR46 Master KALEX 1’32.858 0.625
8 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’32.872 0.639
9 Jeremy ALCOBA Intact GP KALEX 1’32.946 0.713
10 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’32.970 0.737
11 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’33.006 0.773
12 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’33.040 0.807
13 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’33.067 0.834
14 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’33.241 1.008
15 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’33.284 1.051
16 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’33.299 1.066
17 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’33.328 1.095
18 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’34.152 1.919
Q1
Manuel GONZALEZ VR46 Master KALEX 1’33.162
L. DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’33.381 0.219
Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’33.392 0.230
Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’33.515 0.353
19 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’33.598 0.436
20 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’33.599 0.437
21 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’33.774 0.612
22 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’33.922 0.760
23 Simone CORSI MV Agusta Forward MV AGUSTA 1’34.011 0.849
24 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’34.031 0.869
25 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’34.461 1.299
26 Keminth KUBO VR46 Master KALEX 1’34.501 1.339
27 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’34.600 1.438
28 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’34.607 1.445
29 Taiga HADA Pertamina SAG KALEX 1’35.082 1.920

Phillip Island – Martín körrekorddal nyerte a kvalifikációt

0

Jorge Martin indulhat a pole pozícióból, miután a kvalifikáción új körrekordot állított fel Phillip Islanden.

Johann Zarco pénteki két elsősége után némi meglepetésre a Q1-ben találta magát szombaton. A francia továbbjutása nem volt kérdés, első helyen ment tovább az időmérő második szakaszába. A ducatis mellett Alex Rins tudta kiharcolni a továbbjutást, míg a vb címért versenyben lévő Bastianini csupán a harmadik helyen zárta a Q1-et. Az utolsó körön Oliveira tartotta fel az olaszt, az esetet vizsgálják.

 

A Q2-ben nagy volt a küzdelem a rajtelsőségért, amit végül Jorge Martín szerzett meg körrekordjával.

Martín mellől Marc Márquez és Francesco Bagnaia kezdheti meg a vasárnapi futamot az első sorból. Őket követi Aleix Espargaró és Fabio Quartararo. Sokáig Francesco Bagnaia vezette a kvalifikációt, de a második etapban Jorge Martín óriási időt motorozott, átadva a múltnak Jorge Lorenzo 9 évvel ezelőtt elért körrekordját. Marc Márquez tapadt rá Bagnaiára és az olasz szélárnyékában motorozva egészen a második helyig ment előre a spanyol. A Honda versenyzője egy nagy mentést is bemutatott a kvalifikáción.

Aleix Espargarót csapattársa, Maverick Vinales segítette, így rövid időre a második helyre is fellépett, de végül a negyedik helyen zárta a kvalifikációt.

Phillip Island- MotoGP kvalifikációja:
1 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing DUCATI 1’27.767
2 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 1’27.780 0.013
3 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI 1’27.953 0.186
4 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 1’27.957 0.190
5 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha  YAMAHA 1’27.973 0.206
6 Johann ZARCO Prima Pramac Racing DUCATI 1’28.007 0.240
7 Luca MARINI Mooney VR46 Racing  DUCATI 1’28.029 0.262
8 Jack MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 1’28.116 0.349
9 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing  DUCATI 1’28.185 0.418
10 Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’28.541 0.774
11 Alex MARQUEZ LCR Honda CASTROL HONDA 1’28.733 0.966
12 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 1’28.765 0.998
Q1:
Johann ZARCO Prima Pramac Racing DUCATI 1’28.132
Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’28.347 0.215
13 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 1’28.392 0.260
14 Joan MIR Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 1’28.492 0.360
15 Enea BASTIANINI Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’28.647 0.515
16 Brad BINDER Red Bull KTM Factory  KTM 1’28.652 0.520
17 Cal CRUTCHLOW WithU Yamaha RNF  YAMAHA 1’28.677 0.545
18 Darryn BINDER WithU Yamaha RNF  YAMAHA 1’28.760 0.628
19 Remy GARDNER Tech3 KTM Factory  KTM 1’28.820 0.688
20 F. DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 1’28.830 0.698
21 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory  KTM 1’28.859 0.727
22 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM Factory  KTM 1’28.966 0.834
23 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha  YAMAHA 1’29.146 1.014
24 Tetsuta NAGASHIMA LCR Honda IDEMITSU HONDA 1’29.624 1.492

Phillip Island – Sasaki körrekorddal a pole pozícióban

0

Ayumu Sasaki magabiztosan, körrekorddal húzta be a pole pozíciót az ausztrál versenyhétvége kvalifikációján a legkisebb géposztályban.

Szikrázó napsütésben, de erős, 30 km/órás szél mellett kezdődött meg a Moto3 kategória időmérő edzése.

A Q1 korai szakaszában gyorsan kezdtek érkezni a jó köridők. Annak ellenére, hogy John McPhee az első etapban végig a mezőny végén kullogott, az edzés végén előhúzott egy erős kört és az első helyen ment tovább a Q2-es szakaszba. Végül David Muñoz, Carlos Tatay és Taiyo Furusato folytathatták a küzdelmet a poleért a kvalifikáció második szakaszában.

Andrea Migno katasztrofális szombatot zárt, a gyakorlás végén bukott, így a 23. helyről vághat neki a vasárnapi futamnak.

A Q2 feléhez közeledve Sasaki állt az időmérő élén, aki nem is engedte ki a kezéből a pole pozíciót. A japán nagyot gyorsult, egy körrekkorddal erősítette meg vezető pozícióját, amit a mezőny nem tudott megközelíteni.

Néhány perccel a leintés előtt Suzuki dobta el versenygépét, így mért idő nélkül az utolsó helyen  fejezte be a kvalifikáció második szakaszát, így a 18. helyről vághat neki a futamnak.Ivan Ortolá Sasaki mögé García és Ortolá sorakozott fel az első soros indulók között. Őket követi Tatay, Moreira, és Nepa a második rajtsorban, míg Guevara, Öncü és Masiá a harmadik sorból várhatja a lámpák kialvását vasárnapi a futam startjánál.

Phillip Island – Moto3 időmérő edzés végeredménye:
1 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’35.854
2 Sergio GARCIA GASGAS Aspar Team GASGAS 1’36.041 0.187
3 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA Team KTM 1’36.579 0.725
4 Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’36.671 0.817
5 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’36.680 0.826
6 Stefano NEPA Angeluss MTA Team KTM 1’36.690 0.836
7 Izan GUEVARA GASGAS Aspar Team GASGAS 1’36.774 0.920
8 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’36.796 0.942
9 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 1’36.852 0.998
10 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’36.978 1.124
11 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1’37.021 1.167
12 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’37.023 1.169
13 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’37.030 1.176
14 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’37.031 1.177
15 Adrian FERNANDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’37.107 1.253
16 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’37.271 1.417
17 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’37.418 1.564
18 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA
Q1 végeredménye:
John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’37.041
David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1’37.223 0.182
Carlos TATAY CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’37.248 0.207
Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’37.356 0.315
19 Scott OGDEN VisionTrack Racing  HONDA 1’37.495 0.454
20 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’37.502 0.461
21 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 1’37.694 0.653
22 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 1’37.801 0.760
23 Andrea MIGNO Rivacold Snipers Team HONDA 1’37.852 0.811
24 Xavier ARTIGAS CFMOTO PruestelGP CFMOTO 1’37.864 0.823
25 Alberto SURRA Rivacold Snipers Team HONDA 1’37.933 0.892
26 Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 1’38.128 1.087
27 Nicola Fabio CARRARO Avintia Racing  KTM 1’38.267 1.226
28 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’38.287 1.246
29 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing  HONDA 1’38.359 1.318
30 Elia BARTOLINI Avintia Racing  KTM 1’38.431 1.390

Rory Skinner a Moto2-ben folytatja 2023-ban!

0

Rory Skinner a következő szezonban a Moto2-es világbajnokságba igazol, és az American Racing Teamhez csatlakozik.

Skinner a brit bajnokságban a Cheshire Mouldings FS-3 Kawasaki csapattal teljesített erős szezont az idei évben. A fiatal skót már kétszer is szerepelt a Moto2-es világbajnokságban az idei évadban szabadkártyával Silverstone-ban és Ausztriában, hogy fontos tapasztalatot szerezzen az előtte álló kihíváshoz.

Skinner így nyilatkozott: „Nagyon örülök, hogy a következő két szezonra az American Racinghez csatlakozhatok. A MotoGP paddockjában versenyezni minden versenyző álma, és ilyen lehetőségek nem sűrűn adódnak.

„Az American Racing tökéletes csapatnak tűnik ahhoz, hogy a Moto2-ben állandó versenyzőként debütáljak. Tudom, hogy a Moto2 mennyire versenyképes. Mindent meg fogok tenni, hogy megháláljam a belém vetett bizalmat, és szeretnék köszönetet mondani mindazoknak, akik az elmúlt négy szezonban támogattak a Bennetts Brit Superbike Bajnokság paddockjában. Az apámtól kezdve, aki egy privát Kawasakival indított el engem a Brit Supersportban, Robinnak és Dougnak, hogy lehetőséget adtak nekem az Appleyard Macadam Racingnél, és természetesen a jelenlegi FS-3 Racing csapatomnak.

„Nagyon szerencsés vagyok, hogy sok csodálatos emberrel dolgozhattam együtt, akik segítettek abban, hogy emberként és versenyzőként is fejlődjek ebben a magas szintű bajnokságban.”

John Hopkins, az American Racing csapat igazgatója hozzátette: „Nagyon izgatottak vagyunk, hogy Rory-t nálunk fog versenyezni. Ő egy kivételes tehetség, amit már a vele való közös munka kezdetétől fogva tudtunk. Manapság nagyon nehéz rávenni az embereket, hogy MotoGP paddockján kívül is lássák a versenyzők tehetségét, ez a fő oka annak, hogy idén korábban szabadkártyával szerepelt a csapatban. Megmutatta, hogy milyen kivételes a gyorsasága, mivel korábban még sosem ült Moto2-es motoron.

„Nagyon izgatottak vagyunk, hogy a csapatba hozhatjuk őt, tudjuk, hogy nehéz lesz a kezdet, de mindannyian készen állunk a kihívásra. Rory mentális hozzáállása az, ami számomra azt bizonyítja, hogy versenyképes lesz, és ezzel együtt biztosítjuk, hogy minden eszköze meglegyen ahhoz, hogy ezt végig tudja vinni.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Rory Skinner (@rory_skinner_11) által megosztott bejegyzés

Aleix Espargaró: Egy hiba nagyon sokba kerülhet itt

0

Az Aprilia világbajnoki reménysége, Aleix Espargaró a 7. helyet szerezte meg pénteken Phillip Island-en.

Aleix Espargaró jól kezdte a hétvégét. Az első napon a 7. helyen végzett. Csapattársa, Maverick Viñales azonban ismét gyorsabb volt nála.

„Nem volt rossz nap – miután két nehéz futamon vagyunk túl. A normál gumikkal ismét nagyon jól éreztem magam ezen a gyors pályán.”

„A határon voltam végig. Reggel nagyon erős szél fújt, és nagyon hideg is volt. Egy-két helyen kissé vizes is volt az aszfalt. Nehéz volt megtalálni a középutat a sebesség és a hibátlan körözés között. Egy hiba nagyon sokba kerülhet itt.” – jegyezte meg a spanyol.

„Thaiföldön mindent kipróbáltam, két különböző motorral álltam rajthoz – és alig voltam jobb, mint az edzéseken. Itt ma nem a kemény első gumival mentem, inkább a lágy mellett döntöttem biztonsági okokból. Sajnos nem volt jó választás. Szombaton mindenképpen a keményebb gumikkal fogjuk teljesíteni a hosszú etapokat.”

 

Viñales: Csak néhány apróságon kell javítanunk

0

A spanyol Maverick Viñales az ötödik helyet szerezte meg pénteken Phillip Island-en. „Elégedett vagyok az első napunkkal” – mondta az Aprilia gyári versenyzője.

Maverick Viñales a 14. helyen végzett a MotoGP első, péntek délelőtti edzésén Phillip Island-en, de délután az ötödik helyre verekedte fel magát, és sugárzott az örömtől.

„Thaiföldön más gumit használtunk, és nagyon küzdöttem. Itt Ausztráliában szerencsére visszatért a tapadás, az érzés, és sokkal könnyebb elöl lenni.” – mondta boldogan a 27 éves pilóta.

„Persze, a széllökések jelentősen megnehezítették a dolgomat, de másoknál is ugyanez volt a helyzet. Itt Ausztráliában csak egy motor igazán stabil.” – utalt a Ducati Desmosedicire.

„Jól érzem magam, már csak néhány apróságon kell javítanunk, és fantasztikus, hogy ilyen jól állok eddig. Elégedett vagyok az első napunkkal.”

„Elvileg ugyanazzal a felállással megyünk végig a szezonon, és csak a finomhangolással foglalkozunk. Itt például minden a súlyátvitelről szól. Ezen a pályán nem éri akkora nyomás a futóművet, mint más pályákon. Ezt kompenzálnunk kell, hogy a gumik megfelelő hőmérsékletűek legyenek, és teljes tapadást tudjanak kialakítani a kanyarokban.”

„Úgy érzem, hogy uralom a motort, különösen a gyors kanyarokban, amikor gázt adok. Az Apriliával fékezés közben és a lassabb kanyarokban is kényelmesen érzem magam.”

Quartararo: Tempó tekintetében még van hova fejlődnünk

0

A Yamaha sztárja, Fabio Quartararo pozitív első napot zárt Phillip Island-en. A francia a 4. helyet szerezte meg pénteken, de már az esetleges motorfejlesztésekre koncentrál.

Johann Zarco érte el a leggyorsabb időt a Ducati Desmosedici GP22-es versenygépével a MotoGP mindkét pénteki edzésén Ausztráliában. A második szabadedzésen a délelőtti 1:30.368 perces idejét 1:29.475 percre javította. A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo 0.139 másodpercet veszített honfitársához képest a leggyorsabb körén – ez a 4. helyre volt elég.

„Elég jó volt a mai nap” – magyarázta a világbajnokságot vezető francia.

„Reggel nehéz volt, de jó tempót tudtam menni a körülmények ellenére is. Délután már jobban ment, sajnos a gyors körömön hibáztam, így örülök, hogy az első ötben maradtam. Szombaton kipróbálunk néhány dolgot, hogy még jobb legyen az érzés.”

„A tempó tekintetében még van hova fejlődnünk. Azt is észrevettük, hogy az egyik versenyző a kemény hátsó gumikon volt. Úgy tűnik, hogy jól működik, és azt hiszem, mindenki kipróbálja ezt a keveréket. A lágy gumiabroncs tényleg nagyon lágy.”

(A kemény keverékkel Álex Rinsre és Cal Crutchlow-ra céloz)

„Vicces volt, hogy a végén az utolsó kanyarban még mindig vizes volt minden. Így még mindig volt némi csúszásveszély. Úgy tűnik, hogy ez egy jó pálya számunkra, mert találtam néhány helyet, ahol előzni tudok.”

„Az 1-es szektorban és különösen az 1-es kanyarban kell javulnunk, ott még mindig veszítünk időt. Pol első szektora igazán lenyűgöző volt. Általában a kanyarokban elég jók vagyunk, de van még mit javítanunk. Megállapodtunk abban, hogy az első napon csak a sebességen dolgozunk, és nem sokat gondolunk a gumikra. Bár a gumiabroncs itt nagyon könnyen elhasználódik.”

„Három éve nem voltunk itt, a gyártók nagy lépéseket tettek, így nem tudtam, mire számítsak. Végül is tudom, hogy a lehetőségeink elég jók. Nehéz megmondani, hogy jobbra vagy rosszabbra számítottam-e. Ez az első alkalom, hogy változtatnunk kellett a motoron, hogy tovább tudjunk lépni. Általában ugyanazzal a motorral fejezzük be a hétvégét, mint amivel az FP1-en indultunk. Ez viszont egy másfajta pálya.”

Jonathan Rea újabb kitüntetést kapott

0

Jonathan Rea korábban már megkapta az MBE kitüntetést, és egy ünnepségen a motorkerékpárversenyzésért tett szolgálataiért most az OBE fokozatban részesült.

Jonathan Rea portugáliai versenyhétvégéje után Londonba repült, hogy átvegye MBE kitüntetése után a következő fokozatot, az OBE-t.

A Brit Birodalom Rendje (The Most Excellent Order of the British Empire) 1917. június 4-én V. György király által alapított brit lovagrend. A rendnek öt polgári és katonai fokozata van, a legmagasabb rangtól a legalacsonyabbig ezek a következők:

  • Knight Grand Cross (GBE) vagy Dame Grand Cross (GBE) – lovag nagykereszttel
  • Knight Commander (KBE) vagy Dame Commander (DBE) – lovagparancsnok
  • Commander (CBE) – parancsnok
  • Officer (OBE) – tiszt
  • Member (MBE) – tag

Rea korábban már 2017-ben megkapta az MBE-t, ami a Brit Birodalom Rendjének tagjává tette, szintén a motorkerékpárversenyzésben szerzett szolgálataiért járt. Most, hat bajnoki címmel a háta mögött, Rea megkapta az OBE-t, azaz a Brit Birodalom Rendjének tisztje kitüntetést. Rea az OBE-t a Buckingham-palotában tartott ünnepségen vehette át Anna hercegnőtől.

Rea így nyilatkozott az ünnepség után: „Igazán megtisztelő számomra, hogy ismét ilyen szintű elismerésben részesülök az eredményeimért és a motorkerékpározáshoz való hozzájárulásomért. Mintha csak tegnap vettem volna át az MBE kitüntetésemet Vilmos hercegtől a palotában, de hogy a királyi hercegnőtől OBE kitüntetést kaptam, és hogy ennyi csodálatos név és legenda között lehetek, akik szintén megkapták, az minden képzeletemet felülmúlja. Igazán nagy megtiszteltetés számomra, hogy a néhai II. Erzsébet királynő újévi kitüntetéseiben OBE-t kaptam, és hogy ezt nemcsak magamért vehettem át, hanem a családom, a Kawasaki Racing Team, valamint a rajongóim nevében is, Észak-Írországban és szerte a világon. Ez segít nekem abban, hogy továbbra is koncentrált maradjak és az élen harcoljak a Superbike-világbajnokságban.”