back to top
2025. július 12. 04:56
Kezdőlap Blog Oldal 609

Ma 11 éve hagyott itt minket Marco Simoncelli

0

Napra pontosan 11 éve állt rajthoz utolsó nagydíján Marco Simoncelli. Az olasz tehetségre emlékezünk.

Marco Simoncelli, becenevén „Sic” 1987. január 20-án született az Emilia-Romagna régióban található Cattolica városában, de Corianóban élt kisgyermekkora óta. Itt került kapcsolatba először a motorozással, amikor 7 éves volt. Tehetsége igen korán felszínre tört. Kilencévesen már az olasz minimotor-bajnokságon szerepelt, meglehetősen eredményesen.

A 2001-ben debütált a 125 köbcentisek olasz bajnokságában, ahol újoncként bajnoki címet szerzett, majd egy évvel később a 125 köbcentis Európa-bajnoki sorozatban is diadalmaskodott. Nemzetközi szinten ezután kezdett ismertté válni.

2003-ban a Matteoni Racing szerződtette le az olaszt, aki az idény során számtalanszor pontszerzéssel örvendeztette meg csapatát.

2004-ben, új csapatnál szerezte első futamgyőzelmét. A következő szezonban 5. lett a világbajnoki tabellán, majd feligazolt a 250-es kategóriába, ahol a Metis Gilera színeit képviselte.

A 2008-as év kétségtelenül a legsikeresebb idénye volt: világbajnoki címet szerzett a középső kategóriában.

Sokan támadták agresszív stílusa, kíméletlen előzései miatt. Honfitársához, Valentino Rossihoz kezdték hasonlítani, aki egyébként jó barátságot ápolt a fiatal tehetséggel. Bizonyára minden motorsport-rajongó emlékszik Simoncelli bohókás frizurájára, magas termetére és olykor megmosolyogtató megjelenésére. Ki ne emlékezne?

A 2010-ben feligazolt a MotoGP-be, ahol a Gresini Honda csapatát erősítette. Dobogót ugyan nem szerzett, de a világbajnoki 8. hely meglehetősen erős kezdés volt az újonctól.

A következő évről azt gyanították, ez az ő éve lesz. 2011-ben már sikerült dobogós helyezéseket elérnie. Hihetetlen futamokat teljesített, és utolsó versenyein megfigyelhető volt a megfontoltabb, nyugodtabb versenyzés.

Elérkezett aztán 2011. október 23-a. Édesapja korábban azt nyilatkozta, hogy Simoncelli minden fontosat Sepangban csinált. Itt szerezte meg például a korábbi 250-es világbajnoki címét is. A pálya rövidítése pedig megfelel az olasz becenevének.

A futam második körében történtekre azonban senki nem számított. Simoncelli a 11-es kanyarban kicsúszott. Próbált visszatérni az ideális ívre, de sajnos a mögötte érkező két versenyző, Colin Edwards és Valentino Rossi nem tudta kikerülni a pályára sodródó Simoncellit.

Az esetet követően a versenyt piros zászlóval félbeszakították, Simoncellit pedig a pálya melletti mobilklinikára szállították, de az orvosok minden erőfeszítése hiábavaló volt. 50 percig próbálták újraéleszteni, sikertelenül. Helyi idő szerint 16:56 perckor örökre eltávozott közülünk.

Kirobbanó tehetség volt, nagyszerű versenyző, és egy olyan ember, akire a motorsport világa örökké emlékezni fog.

Nyugodjon békében!

Marc Márquez: Ez azt jelzi, hogy jól haladunk

0

Marc Márquez szerint a maláj MotoGP-futamon elért hetedik helyezés megfelelt az elvárásainak, annak ellenére, hogy a harmadik helyről indult. A Repsol Honda sztárja elmondja milyen nehézségei voltak, de lát biztató jeleket is.

„Erre számítottam.” – nyilatkozta az 59-szeres MotoGP-győztes.

„A szombati teljesítményem nem volt normális, de ahogy elmagyaráztam, az egy körre elég. A versenyt erősen kezdtem az első két körben, de gyorsan láttam, hogy túl sokat veszítek a két hosszú egyenesben és az első szektorban. Túl sokat kockáztattam. Így négy-öt kört megtehetsz, de nem többet.”

„Próbáltam megtalálni a pozíciómat. Amikor megelőznek, akkor sem könnyű felvenni a ritmust. Miután Mir és Rins megelőzött, úgy éreztem, hogy a tempóm megfelelő. Igaz, hogy egy kicsit gyorsabbak voltak nálam, de erre számítottunk.”

„Ma a maximumot hoztam ki magamból. Ez egy olyan pálya, ahol megmutatkoznak a vezetési stílusom és a motor gyengeségei. Tehát ez az egyik legrosszabb forgatókönyv. Ennek ellenére a 7. helyen fejeztük be a versenyt. A kvalifikáció után azt mondtam: a 8. és vagy 10. hely környékére tudunk odaérni. Valójában a 7. helyen végeztünk, mert Martín elesett.”

„Ez mindennek a következménye. Egész hétvégén lassúnak éreztem a motort. Így a kanyarokban jobban kellett nyomnom. Ha csak egy körön keresztül csinálod, akkor is lehetséges, de versenytávon ez jobban terheli a gumikat. Ennek következtében azok a megszokottnál jobban elhasználódnak. A végén nem volt tapadásom, mert túl keményen nyomtam a kanyarokban. Küzdöttem a motorral, és ezért éreztem magam fizikailag rosszabbul, mint a többi versenyen. Ez nem jelenti azt, hogy az állapotom rosszabb. Ez történik, amikor a motorral küzdesz, ezért van szükséged több energiára.”

„Hosszú volt a verseny, de befejeztük – túl messze az élmezőnytől, de a legfontosabb számomra, hogy versenytempót tekintve én voltam a leglassabb Honda itt télen, de ma a versenyen én voltam a leggyorsabb. Nem az a célom, hogy én legyek az első Honda-pilóta. A célom mindig az, hogy az élen legyek. Ez azt jelzi, hogy jó úton haladunk.”

 

Bagnaia: Hihetetlen volt a rajt

0

Francesco Bagnaia nagy lépést tett a MotoGP bajnoki címe felé a szezonbeli hetedik győzelmével, bár a bajnoki cím sorsa még nem dőlt el. Azonban ezt már kizárólag az olasz veszítheti el, hiszen 23 pontos előnnyel érkezik a szezonzáróra Valenciába.

Francesco Bagnaia a 9. helyről álomrajtot vett, és már az első kanyarban a második helyen állt. A pole-t megszerző Jorge Martín bukása után az olasz megörökölte a vezetést, de leendő csapattársa, Enea Bastianini nem könnyítette meg a dolgát. Bagnaia ellenállt a nyomásnak, és győzelmet ünnepelhetett.

„Soha nem rajtoltam még jobban pályafutásom során. Hihetetlen volt.” – mondta elégedetten a világbajnoki éllovas. „Ezen a hétvégén minden rajtpróbát elszalasztottam, mert az FP3-ban és a Q2-ben is buktam. Így nem voltam annyira biztos a rajtban, sőt a bemelegítésben a két rajtkísérlet nem volt túl jó. De a barcelonai teszten dolgoztunk az indítórendszernél a fordulatszámon, ami jól működött számunkra. Korábban nagyon nehéz volt jó rajtot venni, mert erős volt a kipörgési hajlam. Barcelonában 23 rajtpróbát hajtottam végre, és azóta minden rajtom tökéletes volt. A mai volt a legjobb közülük” – mondta Bagnaia, bár azt is elismerte: „Az első féktáv egy kicsit kockázatos volt, de hasznos.”

„Aztán az első két kanyar után már nyugodtabb voltam. Azt mondtam magamnak: „Oké, most már elkezdhetem beállítani a tempómat. Jorge keményen nyomta előttem. Két körön keresztül próbáltam követni őt, de aztán láttam, hogy ez a tempó túl sok nekem. Csak próbáltam egyenletes ritmusban haladni. Jorge aztán sajnos bukott, de szerintem ilyen tempó mellett a hátsó gumi is többet jobban romlott volna.”

„A verseny legnehezebb része az volt, amikor Enea megelőzött” – folytatta a 25 éves versenyző. „Tudtam, hogy Fabio a harmadik, és nagyon fontos volt ma, hogy minél több pontot szerezzek Valencia előtt. Csak próbáltam felmérni Enea tempóját, és amikor láttam, hogy az én tempóm jobb, megpróbáltam visszakerülni az élre, és olyan keményen fékezni, ahogy csak tudtam, hogy ne adjak neki esélyt az előzésre. Nehéz volt, nagyon nehéz, de a szezon egyik legjobb pillanata.”

„Egyáltalán nem volt könnyű ellene, de az erősségem az volt, hogy nagyon-nagyon keményen fékeztem. A hosszú kanyarokban egy kicsit vesztettem, ő jobban ment, és nagyobb sebességgel zárta az íveket. Szóval ott vesztettem egy kicsit, de a féktávokon nagyon erős voltam. Ez vezetett ahhoz, hogy megnyertem a versenyt” – összegzett az immár hétszeres győztes.

Két hét múlva Bagnaiának mindössze két pontra van szüksége Valenciában ahhoz, hogy 2022-ben a MotoGP világbajnoka legyen. Így egy 14. hely is elég lenne, míg Fabio Quartararónak a győzelemre kell hajtania.

„Biztosan más lesz a helyzet” – tekintett előre a döntőre. „A 23 pontos előny azt jelenti, hogy már csak két pont van hátra. Ha ő nyer, nekem elég a 14. helyen végeznem. Most könnyen mondja az ember, de nagyon nehéz lesz. Néha több problémád van, ha óvatos vagy, mert jobban elterelődik a figyelmed, és hajlamosabb vagy a hibákra. Úgyhogy megpróbálok egy normális hétvégét teljesíteni, mint itt Malajziában – oké, talán kevesebb bukással, mert túl sokszor estem ezen a hétvégén. Ez arról szól, hogy okosnak kell lenni, jól kell dolgozni. Ha van esélyem a győzelemre, megpróbálok újra nyerni.”

A Ducati Lenovo megszerezte a csapatbajnoki címet Malajziában. Így már csak az első versenyzői cím van hátra Casey Stoner 2007-es győzelme óta, amivel meglenne a Tripla Korona.  „Megpróbáljuk – monta Bagnaia.

Quartararo: Úgy nyomtam, mint egy őrült

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo a 12. helyről küzdötte fel magát a MotoGP dobogójára a sepangi versenyen. Francesco Bagnaia győzelme ellenére még nyílt a világbajnoki cím sorsa.

Fabio Quartararo a spielbergi MotoGP-futam óta nem tudott dobogón végezni. Sepangban újra sikerült neki, úgy tűnik túljutott a kudarcokkal teli időszakon. Bagnaia előnye így is 23 pontra nőtt a szezonzáró, valenciai futam előtt.

„Természetesen reméltem, hogy Pecco nem nyer, de legalább megtettünk minden tőlünk telhetőt. A rajt és az első kör voltak a kulcsmomentumok. Ausztráliához képest változtattunk a stratégián, hogy a gumik jók maradjanak a végéig” – magyarázta Quartararo vasárnap délután. „Az elején nagyon keményen nyomtam, de a motorunk nem túl jó, ha gumitakarékosságról van szó. Szóval mindent beleadtam, hogy Marc elé kerüljek, aztán minden rendben volt. Nagyon boldog vagyok ezzel az eredménnyel.”

Quartararo a 12. rajtkockából indult a versenyen. A 23 éves versenyző jól kezdett, az első körben 4 rajthelyet javított. „Amikor láttam, hogy Pecco sok helyet ment előre az 1-es kanyarban, reagálnom kellett, különben elszálltak volna a bajnoki esélyeim” – mondta a francia. „Jó volt az első köröm. Nem adom fel, és a lehető legjobban szeretném befejezni a szezont Valenciában.”

„Marco eleinte 1,5 másodperccel volt mögöttem, aztán ez kevesebb lett, időnként csak három tizeddel” – utalt a Ducati versenyzőjével, Marco Bezzecchivel folytatott párharcot. „De én úgy nyomtam, mint egy őrült. Tudtam, hogy ha megelőz, Pecco világbajnok lesz, ha nyer. Nagyon akartam ezt a dobogót. Ha megelőzött volna, nem hiszem, hogy képes lettem volna visszaelőzni.”

Quartararo törött középső ujjal versenyzett. „Nem volt nagy bukás, de szerencsétlen volt, eltörött az ujjam közben. Nagyon fájdalmas volt, de az orvosok elláttak. Köszönet érte. Az adrenalin jó fájdalomcsillapító, még egy ilyen kemény küzdelemben is” mosolygott a yamahás. „Alig éreztem az ujjamat, de a verseny után már nagyon fájt.”

Fabio Quartararo
Folyamatos hűtést igényelt a francia ujja Fotó: MotoGP Media

Most pedig irány Valencia, a vb-cím még mindig lehetséges, de ehhez győznie kellene, Peccónak pedig maximum egy pontot kellene szereznie. „Úgy készülök majd erre a hétvégére, mint egy őrült. Tudom, hogy az egyetlen esélyem a győzelem lesz. Ettől függetlenül élvezni akarom a valenciai versenyt, mert ez az utolsó a szezonban.”

Bagnaia előnye 23 pont Valencia előtt – versenyzői nyilatkozatok

0

Francesco Bagnaia nyerte a malajziai futamot, miután izgalmas küzdelmet folytatott márkatársával és leendő csapattársával, Enea Bastianinival. Fabio Quartararo felállt a korábbi kudarcok után és törött ujjal is a 3. helyen ért célba.

Bagnaia nem szerezte meg a bajnoki címet Malajziában, előnye 23 pont a második helyen álló Quartararóval szemben, így Valenciában fogunk bajnokot avatni.

Íme a versenyzői nyilatkozatok a futam után:

Pecco Bagnaia: „Pályafutásom eddigi legjobb rajtja volt. Tökéletes volt. Aztán sokat kockáztattam, hogy az élre kerüljek. Jorge követése túl sok volt a hátsó gumiabroncsnak, kezdtek gondjaim lenni. Tehát visszavettem valamit a tempóból. A bajnokság szempontjából ma nagyszerű munkát végeztünk. Ez volt a hetedik győzelmem a szezonban, nagyon elégedettek lehetünk vele.”

Enea Bastianini: „Az utolsó körben mindent megtettem, hogy megelőzzem Peccót, de lehetetlen volt. Nem volt jó a tapadásom, de a féktávokon a motor tökéletes volt. Nagyon jó versenyt futottunk, erős küzdelemmel. Most jön az utolsó futam a Gresinivel, szeretnénk a 3. helyen végezni a bajnokságban.”

Fabio Quartararo: „Nagyon jól érzem magam, mert már régóta nem álltam dobogón. A maximumot hoztam, ennél jobbat nem tudtam volna nyújtani. Büszke vagyok magamra, a Ducatinak jó napja volt, de nekünk is. Pontosan tudom, hol vesztettem időt. Számomra ez volt az egyik legjobb verseny ebben a szezonban, különösen az első körök voltak erősek. A bajnoki cím megszerzésére nagyon kicsi az esély, de a bajnokavatás Valenciára maradt. Mindent beleadtunk.”

A 12. helyen kezdte Sebestyén Peti az argentin versenyhétvégét!

Pozitívan kezdte a hétvégét a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti. A VB egyetlen magyar résztvevője a pénteki első szabadedzésen a 6. helyen nyitott, majd szombaton a 10. helyre kvalifikált. A versenyre nem sikerült a legoptimálisabb beállításokat megtalálni, így végül a 12. pozícióban fejezte be az első futamot.

Argentína mindig is nagyon feküdt a magyar pilóta számára, ez azonnal megmutatkozott már a pénteki napon, amikor pályára gurult. Az időmérőn is remek formát mutatott Peti, közel volt a TOP6 is, aztán végül a 10. helyre lett elég a köridő, de elképesztően szoros volt a mezőny.

„Nagyon szeretem ezt a pályát és nagyon fekszik is nekem, azt gondolom ezt eddig minden évben bármelyik motorral is mentem, látni lehetett. Megvolt a nyers tempóm az FP1-en, amit aztán nem sikerült kamatoztatni az FP2-re a beállítások tekintetében, így ismét lépéshátrányba kerültünk. Tavaly is már elég egyértelmű volt, hogy hol van a hiba a versenytávon, nem fordult alattam megfelelően a motor, így a félidőre teljesen elfogytak a gumik. Tegnap is ez történt. Remélem mára rájön a technikai stáb, hogyan tudjuk ezt a problémát kiküszöbölni és tudunk egy jó helyezést elérni.” – mondta el a HUMDA pilótája

A vasárnapi verseny 18.30-tól kezdődik és az Arena4.hu online felületén, illetve a Eurosport2 csatornán lehet nyomon követni.

 

Elhunyt Dietrich Mateschitz, a Red Bull alapítója

0

Hosszan tartó, súlyos betegség következtében 2022. október 22-én, 78 éves korában elhunyt a világ egyik legismertebb energiaitalának, a Red Bullnak az alapítója és tulajdonosa, az osztrák Dietrich Mateschitz.

Dietrich Mateschitz 1944. május 20-án látta meg a napvilágot az akkor a Harmadik Birodalomhoz (ma Ausztriához) tartozó stájerországi Sankt Marein im Mürztalban. 1972-ben diplomázott a bécsi Világkereskedelmi Főiskolán (a mai Bécsi Közgazdaságtudományi Egyetemen) marketingből. Kezdetben az Unilever, majd a Blend-a-med fogkrémjéről ismert Blendax cégeknek lett a marketingese.

A Red Bull története

Az egyik thaiföldi üzleti útja során 1982-ben megismerte a Krating Daeng (thai nyelven: vörös bölény) nevű italt, majd hamarosan üzleti partnerségre lépett az italt 1976-ban megalkotó thai Chaleo Yoovidhyával. Ők ketten fejenként félmillió dollár befektetésével 1984-ben létrehozták a Red Bull GmbH-t. A cég 49%-a Mateschitzé, 51%-a pedig Yoovidhyáé és az ő fiáé lett, de megállapodtak abban, hogy a céget Mateschitz vezeti majd.

redbull
Fotó: PxHere

Mateschitz a nyugati ízlésvilágnak megfelelően átalakíttatta némileg az ital receptjét, majd 1987-től kezdve elkezdte árulni a termékét. Először az európai piacon, majd később az egész világon ismertté vált a Red Bull márka, amely rövidesen a világ első számú energiaitalává vált.

Szponzoráció

Felsorolni is nehéz lenne, hogy a Red Bull mennyi mindent szponzorált: a motorsportok és az extrémsportok valamennyi szakágában és bajnokságában jelen van, de a labdarúgásban éppúgy érdekelt, mint a kulturális rendezvényekben is (utóbbiaknál elég csak a Gulácsi Pétert és Szoboszlai Dominikot foglalkoztató RB Leipzigra, valamint a Red Bull Pilvakerre gondolni). Több stadion is a Red Bull nevet viseli, ahogyan az ausztriai versenypálya, a Red Bull Ring is. Megemlíthetnénk még az egyik legnépszerűbb légisport-sorozatot, a Red Bull Air Race-t, valamint a tudományos kísérlettel is felérő Red Bull Stratos projektet is. Ennek során az osztrák extrémsportoló Felix Baumgartner 42 kilométeres magasságból hajtott végre ejtőernyős ugrást.

Brad Binder
Nincs gyári KTM Red Bull nélkül. Fotó: MotoGP Media

A motorsportok valamennyi szakágában és géposztályában szorosan együttműködik a szintén osztrák KTM márkával. A MotoGP-ben hosszú évek óta együttműködnek a Repsol Honda csapatával, de egyéni szinten is támogatnak versenyzőket, (pl. Jack Miller, Filip Salač) vagy a Superbike világbajnokságról mondhatnánk Kenan Sofuoğlu két tanítványát: Toprak Razgatlıoğlut és Can Öncüt. De szintén ők a tulajdonosai a Görbe Somát is soraiban tudó Red Bull Rookies Cup utánpótlás-szériának is.

Vagyona

A kiváló üzleti érzéke és ügyes marketingstratégiája révén a Red Bull mérhetetlenül gazdaggá tette Mateschitzet: a több, mint 20 (a Forbes szerint 27,4, a CEOWorld szerint 23,4) milliárd dolláros vagyona révén hosszú éveken át ő volt Ausztria leggazdagabb embere, de az európai Top15-ben is ott találtuk a nevét.

The Flying Bulls formation
The Flying Bulls – a „Repülő Bikák”. Fotó: Predrag Vuckovic / Red Bull Content Pool

Az ausztriai Fuchsl am See-ben élt, ahol a Red Bull GmbH székhelye is található. Luxusautói és repülőgép-gyűjteménye mellett még a Fidzsi melletti Laukala-sziget is az övé volt.

Nem nősült meg, egy fia van. Hosszan tartó, súlyos betegség következtében hunyt el,  életének 79. évében.

Sepang: Bagnaia 7. futamgyőzelmét szerezte a szezonban

0

Vajon Pecco Bagnaia ki tudta-e használni első meccslabdáját, hogy bebiztosítsa a világbajnoki címet Sepangban?

A legjobban Jorge Martín kapta el a rajtot, de a világbajnoki aspiránst, Pecco Bagnaiát sem kellett félteni, azonnal a második helyre verekedte fel magát. Quartararo megelőzve Morbidellit, immár az 5. helyen haladt.

Martín megfutotta a leggyorsabb kört, Bagnaiával szemben már közel egy másodperc volt az előnye. Az olasz versenyzőt honfitársa, Bastianini szorongatta. Mögöttük pedig Marc Márquez érkezett.

A spanyol azonban nem lehetett nyugodt, mert a mindenre elszállt Quartararo pár kör alatt megérkezett mögé. Márquez elrontotta a célegyenes ráfordítót, így a francia azonnal bevágott elé, de a spanyolnak jobban sikerült a kigyorsítás. Az első kanyarban azonban újra hibát követett el, így Quartararónak végül sikerült átvennie a 4. helyet.

Az Aprilia versenyzői rendkívül hátul, a 15. és 16. helyen motoroztak.

14 körrel a vége előtt Martín – ugyan nem szándákosan – de 5 pontot adott ajándékba Bagnaiának, ugyanis a spanyol az első helyről bukott.

Bezzecchi átverekedte magát a két Suzukin, valamint Márquezen is, és Quartararót vette célba. Bastianini azonban nem könnyítette meg Bagnaia dolgát sem az élen, folyamatosan a hátsó kerekén motorozott. 10 kör után pedig megelégelte a második helyet, és bevágott Bagnaia elé.

Bezzecchi hátránya már alig fél másodperc volt Quartararo mögött 9 körrel a vége előtt. Bagnaia 6 körrel a vége előtt visszavette az első helyet Bastianinitől.

A nagy csatározás az élen viszont azzal járt, hogy Quartararo és Bezzecchi szépen lassan megközelítette az első két helyen motorozó pilótákat.

Végül nem sikerült neki kellő felzárkózást bemutatni, viszont Bezzecchit leszakította magáról.

Bastianini igyekezete hiábavalónak bizonyult, Bagnaiát semmi és senki nem állította meg. Ugyan világbajnokavatás nem történt, de az olasz előnye elegendőnek tűnik, hogy Valenciában szinte bármilyen forgatókönyv mellett bebiztosítsa a címét.

A futam végeredménye:

1 Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo DUCATI
2 Enea BASTIANINI Gresini Racing DUCATI 0.270
3 Fabio QUARTARARO Monster Yamaha YAMAHA 2.773
4 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 DUCATI 5.446
5 Alex RINS Team SUZUKI SUZUKI 11.923
6 Jack MILLER Ducati Lenovo DUCATI 13.472
7 Marc MARQUEZ Repsol Honda HONDA 14.304
8 Brad BINDER Red Bull KTM KTM 16.805
9 Johann ZARCO Pramac Racing DUCATI 18.358
10 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 21.591
11 Franco MORBIDELLI Monster Yamaha YAMAHA 23.235
12 Cal CRUTCHLOW RNF Yamaha YAMAHA 24.641
13 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM KTM 24.918
14 Pol ESPARGARO Repsol Honda HONDA 25.586
15 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 27.039
16 Maverick VIÑALES Aprilia Racing APRILIA 30.427
17 Alex MARQUEZ LCR Honda HONDA 33.322
18 Remy GARDNER Tech3 KTM KTM 33.691
19 Joan MIR Team SUZUKI SUZUKI 41.838
Nem ért célba:
Darryn BINDER RNF Yamaha YAMAHA 10 kör
Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing DUCATI 10 kör
Jorge MARTIN Pramac Racing DUCATI 14 kör
Tetsuta NAGASHIMA LCR Honda HONDA 16 kör
Luca MARINI Mooney VR46 DUCATI 19 kör

Sepang: Arbolinónak sikerült, Ogurának nem

0

3,5 pont volt a különbség Augusto Fernández és Ai Ogura között a japán javára a futam előtt. Hogyan alakult vajon kettejük párharca?

Arbolinónak sikerült legjobban a rajt, és nem is kellett sokat várnunk az első drámai pillanatig.

Chantra a nagy helyezkedések közepette nekiment Dixonnak, Acosta pedig nem tudta elkerülni a helyzetet.

Arbolino és Ogura több, mint 1 másodperces előnyre tett szert az élen. Fernández ekkor mindössze a 6. helyen haladt. A Vietti és Canet párharcot tekintve, az olasz a 13. helyen körözött, míg vetélytársa 2 pozícióval előtte. Fernández körideje majdnem egy másodperccel lassabb volt, mint Oguráé.

Arbolino az élen megfutotta a verseny leggyorsabb körét, leszakította magáról Ogurát. A japán nyugodtan körözhetett olasz versenytársa mögött, mivel 2,2 másodperces előnyben volt a 3. helyen motorozó López előtt.

Vietti számára gyorsan véget ért a futam. 13 körrel a verseny vége előtt, a 4. szektorban esett el az olasz.

Ogura szépen lassan elkezdett felzárkózni Arbolinóra, Fernández eközben leszakadt Dixonról. A 3. helyen López kénytelen volt átadnia pozícióját a nagy elánnal érkező Gonzáleznek. Joe Roberts ekkor kiállni kényszerült a versenyből.

Az élmezőny két tagja közel 7 másodperces előnyben haladt, Ogura szépen lassan elkezdte szorongatni Arbolinót.

Ogura 6 körrel a vége előtt átvette a vezetést Arbolinótól. Fernández továbbra is csak a 6. helyen haladt. A világbajnoki tabellán jelentősen megugrott a japán versenyző előnye.

A következő körben azonban Ogura kiszélesítette az ívet, így Arbolino visszavette az első pozíciót. A harmadik helyért eközben hatalmas csata zajlott 4 versenyző között. López állt ekkor a boly élén.

Fernández igyekezett mindent megtenni annak érdekében, hogy maga mögé utasítsa Dixont. A britnek azonban esze ágában nem volt megválni az 5. helytől. Sőt. Pár kanyarral később már Gonzálezt szorongatta.

Az utolsó körben Arboli előnye 0,3 másodperc volt, de Ogura egyéni legjobb második szektorral érkezett az olasz mögött. Megelőzte Arbolinót, de hiába a higgadt versenyzés, mégis elesett a japán. Aoyamáék bokszában teljes csalódottság és megsemmisülés uralkodott.

Fernández a 4. helyen hozta be a motort, így újra átvette a vezetést a világbajnoki tabellán. A futamot végül Tony Arbolino nyerte.

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 38’25.233
2 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 11.411
3 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 11.802
4 Augusto FERNÁNDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 13.206
5 Manuel GONZÁLEZ VR46 Master Camp KALEX 14.770
6 Marcel SCHRÖTTER Liqui Moly Intact KALEX 17.166
7 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 20.222
8 Arón CANET Flexbox HP40 KALEX 24.279
9 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 24.407
10 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 24.482
11 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 30.636
12 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 33.595
13 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 34.448
14 Bo BENDSNEYDER Mandalika SAG KALEX 34.927
15 Taiga HADA Mandalika SAG KALEX 43.757
16 Keminth KUBO VR46 Master Camp KALEX 44.940
17 Marcos RAMÍREZ Forward Racing MV AGUSTA 45.182
18 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 48.818
19 Kasma DANIEL MIE Racing RW KALEX 53.121
20 Borja GÓMEZ Flexbox HP40 KALEX 54.465
21 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 54.812
22 Azroy ANUAR MIE Racing RW KALEX 55.685
Nem értek célba
Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1 kör
Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 9 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 9 kör
Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 10 kör
Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 13 kör
Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 17 kör
Nem teljesítette az első kört
David SANCHIS Forward Racing MV AGUSTA

 

Sepang: Amire senki nem számított – McPhee a győztes

0

A futamot száraz versenynek nyilvánították a rajtnál, annak ellenére, hogy a pálya meglehetősen vízfoltos volt. Vajon García elfogadta Guevara segítségét a világbajnoki második hely megszerzése érdekében?

Guevara lőtt ki a legjobban a piros lámpák kialvásakor, a kör közepén azonban már Foggia volt az élen, mögötte pedig García érkezett.

A 2. körben Nepa szenvedett el egy highside-ot a mezőny közepén. Szerencsére minden mögötte érkező versenyző ki tudta őt kerülni.

Az első 5 versenyző minimális előnyre tett szert az üldözőkkel szemben. Foggia visszaesett a boly végére, Guevara már csak 9. helyen motorozott. Moreira vette át a vezetést, Holgado pedig felzárkózott az élmezőnyre.

Az élen folyamatos volt az átrendeződés. García, Moreira, Foggia és Masiá folyamatosan cserélgették egymás között az első helyet.

6 körrel a vége előtt a világbajnoki tabella első 3 helyezettje vezette a mezőnyt. Sasaki és Masiá azonban nem hagyták ezt sokáig, és gyorsan befurakodtak Foggiáék közé.

Guevara a célegyenesre ráfordulva hozzáért Sasakihoz, nem jól gyorsított ki a japán, így a spanyolnak hatalmasat kellett mentenie, kikényszerült a fűre. Szerencsére vissza tudott állni a versenybe.

A Guevara-Sasaki incidensnek köszönhetően García állt az élre. Guevara ekkor a 12. helyen haladt, így García elveszítette szövetségesét. Az élbolyban pedig olyan helyezkedés zajlott, ami jelentősen megnehezítette a spanyol versenyző dolgát.

García kezdte meg az élen az utolsó kört. Majd olyan fordulat következett, amire senki nem számított. McPhee tűnt fel a bolyban. Foggia igyekezett Garcíát maga mögé utasítani, de egyiküknek sem volt ellenszere a semmiből érkező McPhee ellen.

Végül a skót versenyző szerezte meg a futamgyőzelmet, Sasaki és García előtt.

A Moto3-as futam végeredménye:

1 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 38’04.589
2 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 0.048
3 Sergio GARCIA GASGAS Aspar GASGAS 0.146
4 Jaume MASIA Red Bull KTM Ajo KTM 0.245
5 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 0.319
6 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 0.371
7 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 5.817
8 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 6.034
9 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA KTM 6.230
10 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 6.732
11 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 6.789
12 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 9.148
13 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 13.416
14 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 13.682
15 Adrian FERNÁNDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 14.659
16 Syarifuddin AZMAN VisionTrack Racing HONDA 14.812
17 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 14.990
18 Joel KELSO CIP Green Power KTM 20.530
19 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra Corse HONDA 28.240
20 Nicola Fabio CARRARO QJMotor Avintia KTM 28.285
21 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 43.055
22 Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 43.250
23 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 54.110
Nem értek célba
Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 2 kör
Riccardo ROSSI SIC58 Squadra Corse HONDA 5 kör
Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 5 kör
Alberto SURRA Rivacold Snipers HONDA 9 kör
Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 13 kör
David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 14 kör
Stefano NEPA Angeluss MTA KTM 16 kör
Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 16 kör