back to top
2025. július 12. 10:05
Kezdőlap Blog Oldal 608

Baz középső ujja 1000 euróba került

0

A kvalifikációs 6. helyével Loris Baz erős teljesítményt nyújtott. Ezután jön a kérdés, hogy lehet, hogy 1 pontot szerzett csupán a versenyhétvégén?

Bukások mindkét főfutamon és a 9. hely a sprintfutamon: egy világbajnoki pont nem az, amire Loris Baz számított Argentínában a kvalifikáción elért hatodik helye után.

„Egyáltalán nem éreztem a motor elejét, és gyakran éppen csak elkerültem egy bukást” mondta Baz a szombati első futam után. „Végül mégis buktam, összeszedtem a motort és továbbmentem. Sajnos a pontszerző helyen kívül végeztem.”

A francia a hatodik helyről indulva a vasárnap délelőtti Superpole futamon a kilencedik helyet szerezte meg, a szezonban tizedik alkalommal.

Ennek megfelelően a második főfutamon Baz a harmadik sorból indult, és az első körben két pozíciót javított. Bazt azonban a második körben Axel Bassani leszorította a pályáról és bukott. Még az esés közben kinyújtotta a középső ujját, és még akkor is mutatta az olasznak, amikor már felkelt.

Baz a közösségi média oldalán is kifejezte érzéseit, kritizálva a FIM-et is:

„A mai érzés.
Elfogadható Superpole verseny.
Elestem a 2. futamon! 🤷🏻♂️
Köszönöm a srácoknak a kemény munkát!
Utóirat: egy ujj 1000€-ba kerül a FIM szerint vajon mennyibe kerülhetett volna a tegnapi hibájuk, hogy nem volt piros zászló 😂😘”

Bassani a verseny után bocsánatot kért Baztól, és hosszú körös büntetést kapott tettéért.

Természetesen csalódott vagyok” – foglalta össze hétvégéjét Baz. „Minden BMW-s versenyző küzdött, összességében nem ez volt a legkönnyebb pálya számunkra. A Superpole futamon sikerült az első kilencben végeznünk. A második futamot nagyon-nagyon jól kezdtem, és a top5-ben voltam, aztán megpróbáltam nyugodtan motorozni és vigyázni a gumikra. Bassani kiütött, és ennyi volt. Továbbmentem és a 17. helyen végeztem, de sajnos nem szereztem pontot. Hosszú utazással eljönni Argentínába, és csak egy pontot hozni a Superpole futamról, nem túl nagy jutalom.”

„Még mindig van néhány problémánk, amelyekre nincs végleges megoldásunk” – tette hozzá Michael Galinski csapatfőnök. „Egyes pályákon ez rosszabb, másokon kevésbé rossz. De nem adjuk fel, és küzdünk, hogy mindig a lehető legjobbat adjuk a srácoknak. Loris tempója időnként nagyon jó volt. A rajtpozíciójával a csúcson volt! A második futamban jól rajtolt és ott is tudott volna maradni, ha Bassani nem üti ki. Ha a top7 vagy top8-as helyezést tudjuk elérni, az a határunk jelenleg.”

Morbidelli nem érzi jogosnak a büntetést

0

A Yamaha versenyzője, Franco Morbidelli izgalmas MotoGP-futamot élt át Sepangban. Az olasz gyors volt, de dupla hosszú körös büntetést kellett teljesítenie. Végül újabb büntetést kapott.

Franco Morbidelli a 7. helyről indult a Malajziai GP-n. A Yamaha gyári versenyzője előbb elengedte csapattársát, Fabio Quartararót, majd letöltötte mindkét hosszú körös büntetését, amit pénteken kapott Pecco Bagnaia és Marc Márquez feltartásáért.

A végén még Aleix Espargaróval csatázott a 10. helyért. „Franky” a 10. helyen haladt át a célvonalon, de a stewardok három másodpercet hozzáadtak az idejéhez „felelőtlen motorozás” miatt a spanyol ellen.

„Érdekes, eseménydús, de jó verseny volt, mert elégedett vagyok a tempónkkal – már ami az egész hétvégét illeti. Nagyon elégedett vagyok a futam kezdetével. A két hosszú kör után azonban valami megváltozott a motoron.” – kezdte Morbidelli.

„Természetesen, ha több motor van előtted, több gondot okoz, hogy megtartsd az ívet és gyorsan menj. A két büntetés után kevesebb tapadásom is volt. Mégis, elég gyors voltam ahhoz, hogy a 10. helyért harcoljak.”

„Sajnos az utolsó körben, az utolsó előtti kanyarban egy normális előzési manőverért kaptam egy újabb büntetést. Remélem, hogy ez gyakran látható lesz – például a közösségi médiában vagy a televízióban. Akkor mindenki láthatja, mekkora hibát követtek el a versenybírók. Ők is emberek, hibázhatnak. Fontos lesz azonban, hogy a jövőben milyen módon születnek majd a döntések. Le kell ülnünk és meg kell beszélnünk. Valami itt nem stimmel.”

Mi történt volna, ha Morbidelli nem kap büntetéseket?

„Nehéz megmondani, de szerintem a Top5 is elérhető lett volna. Sikerült így is a kellő agresszivitással és néhány változtatással újra sebességbe kerülnöm. Örülök ennek, és nagyon várom már Valenciát. Remélem, ezt most már minden hétvégén, minden pályán, minden körülmények között folytathatjuk.”

Ciabatti: Megmutattuk, hogy milyen erősek vagyunk

0

Kilenc évvel azután, hogy Gigi Dall’Igna átvette az irányítást, a Ducati a MotoGP világbajnokság élén áll. Paolo Ciabatti sportigazgató visszatekint a kiemelkedő 2022-es szezonra, amely azonban nem volt gondoktól mentes.

A Ducati idén úgy uralta a MotoGP világbajnokságot, ahogyan a 990 köbcentis négyütemű motorok 2002-es bevezetése óta egyetlen más márka sem. Pecco Bagnaia már 23 ponttal vezet a világbajnok és Yamaha-sztár Fabio Quartararo előtt a döntő futam előtt.

15 éve, hogy a Ducati Casey Stonerrel megnyerte a bajnoki címet, és pontosan kilenc éve, hogy Gigi Dall’Igna leszerződött a csapathoz. Azonban több évnek kellett eltelnie ahhoz, hogy a Desmosedici ismét győztes motor legyen. Egészen 2016-ig, amikor Iannone Spielbergben, Dovizioso pedig Sepangban diadalmaskodott.

A Ducati 2017-ben, 2018-ban és 2019-ben, valamint 2021-ben is tündökölt a világbajnokságon elért második helyeivel, háromszor Dovizioso, tavaly Bagnaia révén.

„Amikor Pecco a 2021-es szezon végén négy futamot nyert, majd Misanóban két körrel a vége előtt az élen állva bukott, tudtuk, hogy jó irányba menetelünk.” – tekintett vissza a SPEEDWEEK.com-nak nyilatkozva Paolo Ciabatti sportigazgató Sepangban.

„A 2022-es szezon kezdetén még mindig volt néhány probléma a motorral, ami nem tette lehetővé, hogy úgy kezdjük a szezont, ahogy szerettük volna.”

„A szezon elején Dohában Peccónak nem volt a legjobb érzése a motorral, majd a versenyen Jorge Martínnal együtt bukott, az 5. helyért harcolva.” – jegyzi meg Ciabatti.

„Ugyanakkor Losail általában egy Ducati-pálya, ahol az utóbbi időben mindig dobogós helyezésekért harcoltunk. A problémák Indonéziában folytatódtak, majd elkezdtük megoldani a problémákat. Pecco újra megtalálta a jó érzést, javult, az eredményei nagyon jók lettek. Ha megnézzük az eredményeit, azok vagy győzelem, 2. és 3. hely – vagy nulla pont! Ez volt a bizonyíték arra, hogy – különösen Peccóval – minden pályán versenyképesek voltunk.”

„Talán a közönség nem úgy ismerte el Pecco Bagnaia tavalyi sikersorozatát, ahogyan azt kellett volna. Ez a célzás nem maradhatott el. Pecco, Enea és Jack tizenkét MotoGP-győzelmével idén megmutattuk, hogy milyen erősek vagyunk. Elégedettek vagyunk a statisztikákkal. Most például Sepangban sorozatban 37. alkalommal állt versenyzőnk a rajtrács első sorában.”

 

Vasárnap is a 12. helyen végzett Sebestyén Peti

Világbajnoki pontokkal zárta a vasárnapi napot is a HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti. A szombati naphoz hasonlóan, a második futamot is a 12. pozícióban fejezte be.

Vasárnap sem volt eseményekben hiány a Supersport-világbajnokság futamán, rengetegen hibáztak és buktak a változó körülmények miatt. A reggeli warm up-on kipróbált beállítástól teljesen elkoptak a gumik, úgyhogy a versenyre egy más motort adott Peti alá a csapat, amivel aztán a futam is szenvedősre sikerült.

„Nagyon csalódott vagyok emiatt a nap miatt mert a pénteki első szabadedzésen remekül éreztem magam, de onnan csak hátrafelé mentünk. A vasárnapi versenyre a beállítások nem voltak túl jók, köridőben a szombati futam első felét sem tudtam megközelíteni. Az utolsó európai futamon mellettem volt a régi mérnököm és látszott is a különbség, szóval abban reménykedem, hogy a csapat lehetővé teszi, hogy az utolsó két versenyre is mellettem legyen és akkor hiba nélkül, méltóképpen fejezem be a bajnokságot.” – mondta el a HUMDA pilótája.

Fotó: PS56 Team

Marc Márquez: Nincs kapcsolatom Rossival, és nem is akarom, hogy legyen

0

Ha már Sepang, az a bizonyos 2015-ös vita is téma volt Valentino Rossi és Marc Márquez között, amelyet soha nem sikerült lezárni. Marc: „Nincs kapcsolatom Rossival. És nem is akarom, hogy legyen.”

A szupersztárok viszálya akkor kezdődött, amikor Rossi úgy érezte, Márquez akadályozta őt a 2015-ös Ausztrál Nagydíjon. Ezt követően a Malajziában tartott hivatalos, verseny előtti sajtótájékoztatón azzal vádolta meg a spanyolt, hogy szándékosan feltartotta őt, hogy a világbajnoki címért folytatott végső sprintben Jorge Lorenzót segítse. A sepangi versenyen a két szupersztár ismét összecsapott. Egy furcsa, szinte lassított felvételen lejátszott macska-egér játékban végül Márquez a földre került.

Rossi, Márquez és rajongóik között elkeseredett háború kezdődött, mindegyikük intrikával vádolta a másikat. Rossi időmérőkkel támasztotta alá vádjait, Márquez az ártatlant játszotta, ami nem akadályozta meg a Rossi-szurkolókat abban, hogy transzparenseiken pestist és rosszabbat kívánjanak Márqueznek, és hosszan tartó tapssal nyugtázzák a spanyol bukásait.

„Volt egy ember, aki meghúzhatta volna a vonalat a cicahangok és a tapsok alatt a balesetek során. Ez az ember nem akarta. Ezt tudomásul vettem, és úgy döntöttem, továbblépek.” – magyarázta Márquez.

Ugyanebben az interjúban ragaszkodott ahhoz a verzióhoz, hogy akkoriban Ausztráliában csak kötelességtudóan teljesítette a saját versenyét.

„Aztán amikor Rossi megérkezett a malajziai sajtótájékoztatóra ezekkel az időmérőkkel és a vádjaival, egyáltalán nem értettem semmit. Körülbelül olyan volt, mintha azt mondanám, hogy múlt vasárnap Phillip Island-en az egész futam alatt oda-vissza játszottam az előzési manőverekkel. Bagnaiát azért előztem meg, mert meg akartam, Rins-t pedig azért nem, mert nem akartam. Az ilyen állítások teljesen légbőlkapottak lennének – és akkoriban azok is voltak. Ha 2015-ben Phillip Island-en színházat játszottam volna, és Lorenzo kegyeit kerestem volna, nem előztem volna meg, pláne nem a 10-es kanyarban lefelé.” – mutatott rá Márquez.

Azt is elmondta, hogy az ezt követő Maláj Nagydíjon nem ő volt a hibás, amiért olyan feltűnően lassú maradt Rossi körül.

„Nem tudtam elszakadni Rossitól. Ha megnézzük az időket, semmi tartalékom nem volt. Lorenzónak és Pedrosának több volt a tarsolyában, mint bárki másnak.”

Ha újra 22 éves lenne, és még egyszer ugyanabban a helyzetben lenne, ugyanúgy cselekedne, mint akkor – erősítette meg Márquez.

„Ahogy telnek az évek, és ahogy telik az idő, egyre kevésbé akarom ezt a vitát. Egyre kevésbé érdekel ez a téma.”

Az, hogy ezt a témát egyáltalán ilyen sokáig tárgyalták, egy okos kérdéssel függött össze: Vajon a motoros világnak a visszavonult Rossi vagy a sérült Márquez hiányzott-e jobban az elmúlt hónapokban.

„Ahhoz, hogy hiányozzon valaki, szükség van a visszatérés reményére. Valentino visszavonult a világbajnokságtól, és bármennyire is hiányzik a MotoGP-nek és sok rajongónak, ezt el kell fogadni, akárcsak más versenyzők visszavonulását. Ha egy lovas megsérül, mindig van remény a visszatérésre, és ezért fog hiányozni!”

 

Jarvis: A Ducatinál soha nem egy versenyzőről van szó, hanem egy csapatról

0

Lin Jarvis nyíltan beszél a Yamaha gyengeségeiről, dicséri Quartararo-t és említést tesz a 2023-as idényről is.

Fabio Quartararo és a gyári Yamaha csapat az elmúlt hónapokban keményen küzdött a Ducati és Pecco Bagnaia ellen, akik Sachsenring és Sepang között 91 pontot szereztek, majd Phillip Island-en 14 pontos előnyre tettek szert, amit Sepangban 23 pontra növeltek.

A Yamaha szembesült azzal, hogy a Gigi Dall’Igna és csapata kilenc év után olyan Desmosedicit rakott össze, amely végre minden pályán versenyképes, nem csak az olyanokon, mint Mugello, Catalunya és Spielberg. Éppen ezért a szezon utolsó harmadában egyre közelebb került hozzájuk világbajnoki cím, miután 2017-ben, 2018-ban és 2019-ben Andrea Dovizioso, 2021-ben pedig Bagnaia négy második helyet szerzett.

Az idei szezonban a Ducati már 12 győzelmet, 29 dobogós helyezést és 15 pole pozíciót tudhat magáénak a Valencia előtt, ráadásul a világbajnokság első hét helyén négy Ducati-pilóta áll.

„Igen, így van” – ért egyet Lin Jarvis.

„A múltban mindig tudtuk, hogy vannak gyenge pontjaink a motorunkon. Emellett természetesen ismertük az M1 erősségeit is. Ennek köszönhetően hat világbajnoki címet nyertünk a Ducati legutóbbi, 2007-es győzelme óta – Valentinóval, Jorge Lorenzóval és Fabióval. 2022-re az előnyünk szépen lassan elfogyott. Javítottak a fékezésen, a kanyarodáson és a kanyarsebességen. Ráadásul nagyon, nagyon erős motorral rendelkeznek.”

„Ha megnézzük a Ducati-versenyzők csoportját, akik általában elöl vannak, soha nem egy emberről van szó, hanem egy csapatról. Idén már hét különböző versenyzőjük állt a MotoGP dobogóján. Ez egy erős csomag. Nehéz úgy, hogy Yamaha esetében csak egy olyan versenyződ van, aki maximális teljesítményt nyújt.”

„A mostani helyzetünkből kiindulva nem valószínű, hogy a 2023-as szezon kezdetére teljesen be tudjuk hozni a lemaradást a legerősebb motorokkal szemben. Bízunk abban, hogy a szezon előtt rendbe tudjuk hozni azokat a hibákat, amelyeket elkövettünk. Végül is, még januárban kezdtünk el együtt dolgozni Ing Marmorinivel és csoportjával. Most már látjuk a stílusban és a megközelítésben bekövetkezett változások előnyeit.”

„Nem fordítottunk elég időt, energiát és erőfeszítést a fejlesztésekre. Ehhez kétség sem férhet. Nem mondanám, hogy jelenleg ez a legnagyobb problémánk, mert ami leginkább a gyengeségünk az a motorerő hiánya, tehát a tiszta erő és a sebesség. Az aerodinamika és a sebesség összefügg. Ha jobb aero csomagod van, jobban tudsz gyorsulni, talán több leszorítóerőt és tapadást kapsz a kanyarokban. Azt mondanám, hogy ezen a téren hátrányban vagyunk, mint néhány más gyártó a MotoGP-ben. Nem voltunk olyan agresszívek az aerodinamikai fejlesztések terén, mint a Ducati – vagy az Aprilia.”

„Az európai szélcsatorna-teszteken már végeztünk aerodinamikai fejlesztéseket. Rengeteg kísérletet végzünk. Úgy gondolom, ha tovább haladunk, egyértelmű előrelépést érhetünk el az aero-csomag terén.”

 

Pernat: Normális esetben Bastianini megpróbált volna egy előzési manővert az utolsó körben

0

Carlo Pernat, Enea Bastianini menedzsere megvédte pártfogoltját a malajziai futam után.

Nem ez volt az első alkalom, hogy Bastianini menedzsere, Carlo Pernat és a Ducati managementje között éles vita alakult ki, hiszen a Gresini Racing csapat versenyzője már többször megnehezítette a világbajnokság jelenlegi éllovasának versenyét.

Bastianini ugyan a Gresini csapatban szerepel, de gyári szerződése van a Borgo Panigale-val, és a tiszteletdíját a Ducati fizeti. Ennek ellenére a 24 éves olasz szeret ragaszkodni ahhoz, hogy a saját érdekeit helyezze előtérbe, ami érthető is.

Éppen ezért a Sepang GP-n a saját (bár csekély) bajnoki esélyeit tartotta szem előtt, valamint a világbajnoki harmadik helyet tűzte ki célul. A malajziai második helyezésével egy pontra megközelítette Aleix Espargarót, aki a világbajnokság harmadik helyén áll.

A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti a futam után hangos szóváltásban világossá tette Pernati szémára hogy Bastianininek a nagy egészet, azaz Bagnaia bajnoki címét kellene szem előtt tartania.

„Két különböző dologról van szó” – magyarázta később Carlo Pernat a SPEEDWEEK.com-nak adott interjúban. „Enea még mindig oda akar érni a harmadik helyre a bajnokságban. Ez volt a célja ma, és ugyanez lesz a célja két hét múlva Valenciában is. Ha a Ducatinak vannak kívánságai Eneával kapcsolatban, akkor garantálniuk kell Eneának és nekem a harmadik világbajnoki helyért járó bónuszt.”

„Mostanra igen, egyértelmű, hogy Enea a győzelemért mehet Valenciában, mert egy esetleges Ducati győzelem végleg megakadályozza Fabiót és a Yamahát a címvédésben” – mondta Pernat.

Pernat, aki olyan versenyzőket is menedzselt már, mint Capirossi, Simoncelli és Iannone, valamint a Moto2-es győztes Tony Arbolino üzleti ügyeit is intézi, szintén megjegyezte: „Enea 43 ponttal volt lemaradva Bagnaia mögött a világbajnokságban Sepang előtt, és még 50 pontot kellett volna szereznie. Ha Bagnaia és Quartararo ma pont nélkül maradt volna, akkor Valenciára megmaradt volna a bajnoki esélye.”

Pernat tehát megérti, hogy Bastianini miért motorozott motiváltan. Amikor azonban a futam közepén tapadási problémák jelentkeztek Enea motorján, az olasz lelassított, és az utolsó öt körben Bagnaia-val körözött.

„Normális helyzetben Enea megpróbált volna egy előzési manővert az utolsó körben. Talán katasztrófa lett volna, nem tudom. De nem vállalta be ezt a kockázatot. Ezért kérjük most a Ducatitól a világbajnoki harmadik helyért járó bónuszt, még akkor is, ha végül csak negyedik lesz a világbajnokságban. Ez biztos!”

A Ducati a következő napokban még tárgyalásokat folytat erről a témáról, mondta Pernat.

„Bagnaia előnye most 23 pont Fabio előtt, aki nagyon erős, bár nem tudom elképzelni, hogy Valenciában az első háromban végezzen” – mondta Carlo Pernat. Alapvetően két verseny zajlik jelenleg. Bagnaia Quartararo ellen és Bastianini Aleix Espargaró ellen. Most a pénzről van szó. A Ducatinak mindenképpen garantálnia kell a pénzt a világbajnoki harmadik helyért. Mert a különbség a negyedik helyért járó bónuszhoz képest jelentős.”

„Nem csak a Ducati szerződésről van szó, hanem olyan szponzorokról is, mint az Alpinestars, a Red Bull, a KYT és kisebb adományozók. Ha nem leszünk harmadikak a világbajnokságban, mert Enea itt a célban Bagnaia érdekeit vette figyelembe, akkor rengeteg pénzt veszítünk.”

Carlo Pernat sok éven át dolgozott versenymenedzserként olyan cégeknél, mint a Cagiva és az Aprilia. „A gyáraknál mindig az egész tortát menedzseltem, de mindig felosztottam a azt. Ha a Ducati megnyeri a világbajnokságot, amit reméltem, talán a szponzor Lenovo több pénzzel járul hozzá. A Ducatinál még mindig nem akarják megosztani a tortát?”

Bukása ellenére Martín elégedett

0

A pole-ból induló Jorge Martín sepangi futamának egy tökéletes rajtot követően bukás következtében idejekorán ért véget.

A Pramac-Ducati versenyzője, Jorge Martín a szezon utolsó előtti MotoGP-futamát Sepangban a pole pozícióból kezdte, majd a korai szakaszban elesett, és átadta a vezetést a világbajnokságban vezető márkatársának, Francesco Bagnaiának.

„Kár érte, 1 km/h-val gyorsabb voltam azon a ponton, mint az előző körben” – ismerte el csalódottan Martín. „Ilyen körülmények között már egy apró hibával is bukhatsz. Próbáltam nagyon egyenletesen motorozni és tartani a tempót. Emellett próbáltam kímélni a gumit és fizikailag is spórolni az energiával.”

„Sajnos ez történt. Ez egy tapasztalat számomra a jövőre nézve. Én voltam a legerősebb versenyző ezen a hétvégén. Ezeket a pozitív benyomásokat magammal viszem a jövőre nézve. Várjuk a szezon végét, és utána már 2023-ra szeretnénk koncentrálni. Úgy érzem, hogy képes vagyok harcolni a legjobbakkal, úgy érzem, hogy a legjobb versenyzők közé tartozom, és ez jó.”

Mint mindig, a spanyol rendkívül magabiztosnak tűnik: „Most hasznosítom a tapasztalatokat, és javulni akarok, mert különben újra bukni fogok. Úgy gondolom, hogy nagyon gyors lehetek és a világbajnoki címért is harcolhatok.”

„Először 0,8 másodperccel voltak mögöttem, aztán láttam, hogy 1,2 másodperc volt. Abban a pillanatban azt gondoltam, talán el tudok lépni. Aztán változtattam is a mappingen, itt volt az ideje, hogy jobban nyomjam. Ez a két kör döntő volt a győzelem szempontjából. Versenyezhettem volna a dobogóért is, de annak nem volt értelme – győzni akartam. Kockázatot vállaltam, így nem hibáztathatom magam és nyugodt maradhatok.”

A pálya körülményeiről így nyilatkozott: „A tapadás elég jó volt, taktikusan motoroztam. Előfordulhat, sajnos, ha el akarsz lépni, hogy többet kockáztatsz, mint a többiek. De elégedett vagyok a hétvégével. Az elmúlt négy versenyhétvégén szupererős voltam. A motor jól működik, és jó formában vagyok. Ott van még Valencia, az egyik kedvenc pályám.”

A Ducati vezetősége nem volt boldog Bagnaia és Bastianini csatája miatt

0

A Ducati számára az idei szezonban 2007 óta az első MotoGP-világbajnoki cím megszerzése a tét, amihez közel állnak. A bolognaiak ezért is voltak feldúltak Bastianini Bagnaia elleni küzdelme után.

A MotoGP világbajnokság utolsó előtti fordulója a sepangi pályán ismét bőven szolgáltatott beszédtémát, hiszen a Gresini-Ducati versenyzője, Enea Bastianini nem sokat foglalkozott Pecco Bagnaia és a Ducati bajnoki esélyeivel.

A Lenovo-Ducati berkein belül még a tévénézők is heves vitáknak lehettek tanúi a boxfalnál Gigi Dall’Igna vezérigazgató, Paolo Ciabatti sportigazgató és Davide Tardozzi csapatfőnök között.

A futam után Ciabatti és a Bastianini menedzsere, Carlo Pernat között hangos vitára lett figyelmes a speedweek.com stábja. A 8 ducatis versenyző a rajtrácson nagy segítséget jelenthet egy egyéni vb-cím megszerzéséhez, azonban hátrányként is szolgálhat, hiszen versenyzőik egymástól vesznek el pontokat.

Teljesen érthető volt, hogy a Ducati vezetősége csóválta a fejét. Bastianini és Bagnaia már Le Mans-ban is összecsapott, Pecco akkor bukott. Misanóban ismét heves csata volt közöttük, amit a Ducati vezérigazgatója, Claudio Domenicali akkor egyértelműen kritizált. Pernat ezek után még a győzelmi bónuszt is követelte pártfogoltja, Bastianini számára. Bastianini esetében is teljesen érthető, hogy saját érdekeit tartja szem előtt, hiszen matematikailag neki is volt még esélye a bajnoki cím megnyerésére. Hogy mi a helyes ebben az esetben? Arról nyilván megoszlanak a vélemények. Az az egy biztos, hogy a Ducati számára nyilvánvalóan a bajnokság ezen szakaszában már Bagnaia támogatása a legfontosabb.

Sepangban Fabio Quartararo a futam után azt mondta, hogy remélte, hogy a nevető harmadik lesz. „Figyeltem a párharcot az élen, és drukkoltam Eneának” – mondta a francia.

A SPEEDWEEK.com a verseny után találkozott Paolo Ciabattival egy interjú erejéig.

Paolo, nem túl gyakran fordul elő, hogy Gigi Dall’Igna elhagyja kényelmes főnöki székét a boxban, és a boxfalhoz jön. Sürgős megbeszélésre volt szükség?

„Ez volt az a pillanat a versenyen, amikor úgy gondoltuk, hogy az élen folytatott küzdelem talán túl kockázatos lenne, figyelembe véve, hogy mi történt az imént, és mi volt a tét.

Szóval azon gondolkodtunk, hogy milyen stratégiát válasszunk. Mert Pecco számára túl fontos volt, hogy ne csak nyerjen, de ne is vállaljon felesleges kockázatot. Enea pedig, mint tudjuk, mindig nagyon agresszívan közelít. És egyszerűen nem akartuk, hogy megismétlődjön a Le Mans-i baleset.”

Már Misanóban is voltak megbeszélések Carlo Pernattal a kemény küzdelem után a célban. Mutattál ma Bastianininek kódolt boxutca jelzést, vagy beszéltél a Gresini csapatával?

„Nem, úgy döntöttünk, hogy nem teszünk semmit, mert ha Bezzecchi megelőzte volna Quartararót, akkor kötelező lett volna Peccónak nyernie. Ha Fabio a 4. helyen végzett volna, akkor Peccóval megnyertük volna a bajnokságot. „Bez” 0,8 másodpercen belülre került Quartararóhoz képest, de aztán visszaesett. Ezért úgy döntöttünk nem avatkoztunk be.”

Mit tudott Carlo Pernat mondani Bastianini védelmében? Hogy a világbajnoki harmadik helyért küzd Aleix Espargaró ellen?

„Egy versenyző-menedzser mindig megpróbálja a maximumot kihozni a helyzetből anyagilag – a versenyzője javára.”

De Enea harmadik világbajnoki helye ebben az esetben mellékes, amikor a Ducati 15 év után először nyerheti meg az egyéni világbajnokságot?

„Fontos, mert presztízst jelent, és pénzt is, mert bónusz is jár hozzá. De amikor az egyik dolog sokkal fontosabb, mint a másik, akkor fontossági sorrendet kell felállítani.”

Mit vársz most a valenciai döntőtől?

„Ha jól emlékszem a helyzetre: ha Fabio Quartararo nem győz, akkor a világbajnokság a mi javunkra dől el. Ha Quartararo második helyen végez, Pecco a bajnok, még akkor is, ha nem szerez pontot.

Tavaly Valenciában három Ducati indult a rajtrács első három helyéről, és a versenyen Bagnaia, Martin és Miller révén mindhárom dobogós helyet megszereztük.

Tudjuk, hogy ez egy olyan pálya, amely a motorjainknak és a versenyzőinknek fekszik, és nem feltétlenül Quartararónak és a Yamahának, akik 2021-ben az ötödik helyen végeztek. Szóval nem hiszem, hogy szükségünk lenne csapatutasításra. Elég, ha egy Ducati nyer.”

Akkor most már nyugodtan aludhatsz a következő két hétben?

„Természetesen jobban, mint a malajziai utazás előtt. Mert 14-ről 23 pontra növeltük az előnyünket. Fabio most abban a helyzetben van, hogy mindenképpen nyernie kell Valenciában, és remélni, hogy Pecco pontok nélkül fejezi be a versenyt. Matematikailag ez lehetséges, ahogy Lin Jarvis mondta a futam után. 2017-ben Andrea Doviziosóval hasonló helyzetben érkeztünk a döntőbe, mint most Fabio – és elveszítettük a bajnoki címért folytatott harcot Márquezzel szemben.”

San Juan – Bautista dominálta a második főfutamot

0

Bautista domináns győzelmet aratott a második főfutamon Argentínában Razgatlıoğlu és Rea előtt. 

A legjobban Rinaldi kapta el a rajtot, de Rea állt az élre az első méterek után, majd az olasz vezetett a mezőny előtt. Razgatlıoğlu az ötödik helyre esett vissza a start után. A harmadik helyre Lowes sorolt be csapattársa mögé.

A 2. körben Rea nagyot hibázott, aminek következtében a 6. helyre esett vissza, Lecuona mögé. Lowes ért fel a 2 helyre Rinaldi mögé, majd néhány méter után a vezetést is átvette, de az olasz nem hagyta ezt annyiban és visszavette a pozíciót. A helyzet gyorsan változott, Lowes-t Bautista, majd Razgatlıoğlu is megelőzte. Várható módon Bautista gyorsan elment csapattársa mellett, aki megkapta a nyakába a törököt. Rövidesen Razgatlıoğlu is elment Rinaldi mellett.

Baz Bassani közreműködésével bukott, amiért az olasz hosszú körös büntetést is kapott. Bassani nem töltötte le megrovását, ezért dupla hosszú körös büntetést kapott, majd ezt sem teljesítette, amiért egy áthajtásos büntetést is kapott.

Lowes és Rinaldi között indult meg egy oda-vissza előzgetés. Rinaldi hibázott, Lowes az olasz elé került, majd Rea is elment mellette. A háttérben való csatározások következtében Bautista és Razgatlıoğlu megléptek a mezőnytől.

Rea tempója nem volt jó, leszakadt a harmadik helyen haladó csapattársa mögött, nem tudta tartani a tempót Lowes-al szemben sem.

A futam felénél Bautista előnye már majdnem 1 másodperc volt Razgatlıoğlu előtt és a mezőny további részében sem voltak nagy csaták.

5 körrel a leintés előtt Rea már szorosan csapattársa mögött haladt, az északír meg is előzte Lowes-t, így felzárkózott a harmadik pozícióba.

Bautista végül senkitől nem zavartatva húzta be a győzelmet Razgatlıoğlu és Rea előtt. A top10-be Lowes, Rinaldi, Vierge, Lecuona, Locatelli, Redding és van der Mark fértek be.

Bautista győzelmével 82 pontra növelte előnyét Razgatlıoğluval, és 98 ponttal Rea-vel szemben.

A futam végeredménye: 
1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati
2 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 3.389
3 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 9.784
4 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 11.650
5 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 15.656
6 X. VIERGE Team HRC Honda 16.381
7 I. LECUONA Team HRC Honda 16.584
8 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 20.401
9 S. REDDING BMW Motorrad BMW 21.420
10 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 22.413
11 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 30.732
12 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 32.655
13 X. FORES Team Goeleven Ducati 34.058
14 P. OETTL Goeleven Ducati 38.422
15 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 39.869
16 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 41.107
17 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 44.649
18 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 49.119
19 L. MERCADO MIE Racing Honda 54.421
20 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’06.518
21 M. SCHEIB MIE Racing Honda 1’17.049
22 M. SOLORZA TPR Team Pedercini Kawasaki 1’37.575