back to top
2025. július 12. 14:19
Kezdőlap Blog Oldal 607

Quartararóra műtét vár Valencia után

0

A MotoGP regnáló világbajnokát, Fabio Quartararót a hírek szerint megműtik a 2022-es világbajnokság jövő hétvégi zárófordulóját követően.

A Monster Energy Yamaha versenyzője a Maláj Nagydíj szombati napján történt bukását követően törést szenvedett a bal keze középső ujján, és most a döntő ütközetig kell összeszorítania a fogát, majd a Valenciai Nagydíjat követő napokban kés alá feküdne.

A sepangi pályán rendezett 4. szabadedzésen Quartararo a 8-as kanyarban bukott, és a bal keze az aszfalttal érintkezett. Később ujjtörést diagnosztizáltak nála, de így is képes volt a 12. helyről felküzdeni magát a dobogó utolsó fokára, és életben tartani a bajnoki címért folytatott reményei. Most már az említett törött ujjal kell megnyernie a jövő vasárnapi utolsó fordulót, hogy esélye legyen elnyerni 2021 után újra a koronát.

Quartararónak mindenképp győznie kell, és Francesco Bagnaiának a 15. vagy annál rosszabb helyen kell végeznie ahhoz, hogy a francia nyerje el a 2022-es bajnoki címet. A kihívás nagy, de nem lehetetlen. Ezután megvárja a verseny és a keddi teszt befejezését, mielőtt kés alá feküdne.

Bár Quartararo elmondta, hogy az ujjsérülés nem befolyásolta őt a malajziai futam alatt, a parc ferme-be érkezése után azonnal jegelte kezét.

Fabio Quartararo
Fotó: MotoGP Media

Valentino Rossi ott lesz a paddockban Valenciában

0

A kilencszeres világbajnok, Valentino Rossi ott lesz a paddockban a döntő ütközeten Valenciában, hogy támogassa védenceit, különösen a világbajnoki címre törekvő Francesco Bagnaiát.

A VR46 Academy egyik tagja, Francesco Bagnaia esélyes arra, hogy a közelgő valenciai versenyen megszerezze első MotoGP világbajnoki címét, a kilencszeres világbajnok Valentino Rossi pedig ott lesz, hogy ebben támogassa a ducatis pilótát.

12 hónappal ezelőtt Valenciában a „Doktor” nem mindennapi karrierjének lezárását szemlélte a világ. Ez egy korszak vége volt. Ezúttal, 2022-ben azonban láthatjuk munkájának gyümölcsét, hiszen Pecco második világbajnoki címére pályázik, és ő lehet az első VR46 Academy versenyző, akit bajnokká avatnak a királykategóriában. Ráadásul Bagnaia célja, hogy Rossi után 2009 óta ő legyen az első olasz, aki MotoGP világbajnok.

Rossi természetesen nem kizárólag Bagnaia miatt lesz jelen, hiszen a Mooney VR46 csapata is első szezonzárójára készül, nem is akármilyen szezon után, hiszen testvére, Luca Marini is sok fejlődött 2021-hez képest. Marco Bezzecchi pedig korábban már elnyerte az Év Újonca címet. A MotoGP legenda méltán lehet büszke arra, amit aktív versenyzőként, mentorként és csapattulajdonosként véghez vitt.

Valentino Rossi továbbra is aktívan motorozik barátaival és tanítványaival, amibe kislányát is bevonja már:

 

Bagnaia: Nem vagyok olyan babonás, mint Valentino

0

A világbajnokságot vezető Pecco Bagnaia nagy eséllyel pályázik a 2022-es MotoGP világbajnoki címre. A Ducati-sztárnak jövőre új csapattársa lesz Enea Bastianini személyében, aki Sepangban jelentősen megszorongatta honfitársát.

Enea Bastianini és Pecco Bagnaia idén többször is szoros csatát vívott a győzelemért. Le Mans-ban Bagnaia bukott, miután Bastianini átvette tőle a vezetést. Aragónban Bastianini az utolsó körben győzte le a Ducati gyári versenyzőjét. A misanói és a sepangi versenyen Bagnaia mindkét alkalommal szűkmarkúan megőrizte a fölényét.

Bagnaiának mindössze két pontra van szüksége a valenciai futamon, hogy visszahozza a bajnoki címet Olaszországba. Hogyan fog hozzáfogni?

„Egész hétvégén csak megpróbálok versenyképes lenni, mert meg akarom nyerni a bajnoki címet” – magyarázta magabiztosan.

„Én nem vagyok annyira babonás, mint Valentino. A hetet a szokásos módon otthon fogom tölteni, mert nagyon fontos, hogy felkészüljek, és egy kis időt töltsek a barátnőmmel, a kutyámmal, a családommal és a barátaimmal. Nem fogok semmi különlegeset csinálni vagy változtatni Valencia miatt.”

A valenciai forduló után Bastianini csatlakozik a Ducati gyári csapatához, ahol Jack Miller helyére érkezik, aki a KTM-hez megy.

Hogyan értékeli Pecco a jövő évi hangulatot a jövő évi csapatánál?

„A légkör? Ez biztosan nem lesz könnyű. Meg kell próbálnunk a lehető legjobb módon dolgozni. Természetesen más lesz, mint most, mert ő egy más személyiség. Biztosan azt akarja… – Nagyon nehéz angolul elmagyaráznom, mert nincs meg az a szókincsem, ami olaszul van”.

„Azt mondanám, hogy ez egy más helyzet, mert ő egy másik ember. Amikor egy gyári csapathoz kerülsz, alkalmazkodnod kell az összes mérnökhöz és együtt kell működnöd velük. Nem lesz könnyű számára a teszteken, de aztán a bajnokságban ugyanez lesz a helyzet.”

„Mint mindig, most is arról van szó, hogy a csapattársad az első, akit meg akarsz verni. Mindig is így volt, és így is lesz ez számunkra.”

Paolo Simoncelli: Az ő emléke erősebb, mint a múló idő

0

Marco Simoncelli édesapja érzelmes megemlékezést írt fiáról Sepangból, a 11 évvel ezelőtti tragédia helyszínéről.

Paolo Simoncelli a La Repubblicában írt:

„Néhány szóval próbálni Marcóról beszélni olyan, mintha Reinhold Messnertől azt kérnénk, hogy egyetlen nap alatt mássza meg a világ mind a tizennégy 8000 méteres csúcsát. A SIC nevű pályáról írok nektek. Ironikus módon nem azért viseli ezt a nevet, mert a fiamnak szentelték, hanem mert ez a Sepang International Circuit rövidítése, amely hosszú évek óta a világbajnokság egyik állandó állomása.

Malajziából írok nektek, mert – mint azt a leglelkesebbek biztosan tudják – 2012 óta vezetek egy csapatot a Moto3-ban. Sokak számára Malajzia a Nap és a tenger országa, ahol a párás éghajlat ezt az összetéveszthetetlen nyaralás illatot árasztja. Számomra ugyanolyan összetéveszthetetlen, mint az érzelmek, amelyek ehhez a helyhez kötnek, ehhez a pályához. Amely oly sokat adott és oly sokat elvett tőlem. A szépség, amit ez a pálya adott nekem: 2008-ban volt, és október 19-én egy nagy göndör hajú versenyző áthaladt a célvonalon, és világbajnok lett a 250-es géposztályban. A csúfság ismert történelem.

Idén október 23-a ismét vasárnapra esik. Ugyanezen a pályán rendezik meg a versenyt. A SIC58 Racing Team, ahogy a csapatunkat hívják, mint mindig, most is büszkén fog felvonulni. Azokkal a színekkel, amelyek Marcót képviselték. Még mindig ezen a világon vagyok, annak ellenére, hogy őrlődöm. Az ég szerelmére, a legszebbek között, az azért van, mert az ő emléke erősebb, mint a múló idő.

Ha még mindig itt vagyok 11 év után, minden nehézség ellenére, az azért van, mert ő él bennünk, hogy úgy emlékezzünk rá, ahogy a legjobban tudunk: versenyzéssel.”

 

Biaggi: A szenvedélyem kimeríthetetlen

0

A Sterilgarda Max Racing Team Sepangban ünnepelte első kettős győzelmét. John McPhee nyerte a szezon utolsó előtti Moto3-as futamát Ayumu Sasaki előtt.

Sepangban John McPhee és Ayumu Sasaki biztosította a csapat első kettős győzelmét, összességében pedig négy év alatt ez volt a nyolcadik győzelmük.

John McPhee számára a sepangi győzelem ünneplése elégtétel volt a sérülésekkel teli, nehéz szezon után.

„Büszke vagyok magamra, mert nagyon keményen dolgoztam. Ez egy nagyon nehéz szezon volt, egy nagyon kemény hétvége. A szombati nap különösen fárasztó volt, de most örülök azoknak az embereknek, akik támogattak. Ez egy utolsó győzelem a Moto3-ban, de még van egy újabb esélyünk Valenciában.”

Ayumu Sasaki a 2. helyet szerezte meg, és még mindig jó esélye van a világbajnoki 3. helyre.

„Megtudtam, hogy Dietrich Mateschitz elhunyt, ezért ezt a versenyt neki szeretném ajánlani. Mindent beleadtam, amit tudtam. Legalább John volt az, aki legyőzött a versenyen, mert tudom, hogy nem volt a legkönnyebb szezonja. A végén meg akartam előzni, de az utolsó kanyarban egy kicsit túl ambiciózus voltam. Mégis boldog vagyok.”

A csapattulajdonos Max Biaggi is örült a vasárnapi diadalnak, de a tekintete már a jövőre szegeződik.

„Csodálatos kettős győzelem egy nagyon nehéz időszak után, amelyben fontos döntéseket kellett hozni. Négy évvel ezelőtt indultunk a Moto3-as világbajnokságban, és minden évben nyertünk legalább egy futamot. Az első évben még három győzelem is volt, mint ebben a szezonban. Az a megtiszteltetés ért minket, hogy három különböző versenyzőt hozhattunk vissza a győzelmi sávba, és egy fiatal versenyzővel ünnepelhettük a debütáló győzelmet. Ez büszkeséggel és elégedettséggel tölt el.”

„Amikor elkezdtük, messze le voltunk maradva, de néhány év elteltével egy győztes csapatot formáltunk belőle. Most eljött az idő, hogy új kihívásokat keressek. Valencia lesz az utolsó alkalom, hogy a Max Racing Team részt vesz egy Moto3-as versenyen. A szenvedélyem kimeríthetetlen, és ez a motorja az új céloknak, amelyekkel már 2023-ban versenyezhetünk.”

Fernández és Acosta már Valenciára összpontosít

0

Augusto Fernández egy drámai Moto2-es futam után vasárnap Sepangban visszavette a világbajnoki vezetést a Moto2-es géposztályban. Pedro Acosta viszont nem volt ilyen szerencsés.

Ai Ogura 3,5 pontos előnnyel érkezett a Moto2-es világbajnokság utolsó előtti, malajziai fordulójára. Az Idemitsu Honda Team Asia japán versenyzője rögtön kiváló tempót mutatott. A versenyen Tony Arbolinóval együtt elhúzott a mezőnytől, és döntő mértékben növelhette volna világbajnoki előnyét, mivel Augusto Fernández csak az üldözők között volt.

Ogura azonban győzni akart. Az utolsó körben megpróbálta megelőzni Arbolinót – és bukott. Fernández számára ez olyan volt, mintha a lottón nyert volna, hiszen a spanyolnak csak be kellett hoznia a motort a 4. helyen. A Kalex versenyzője így 9,5 pontos előnnyel utazik a valenciai szezonzáróra.

„Számomra ez egy olyan verseny volt, ahol nagyon óvatosnak kellett lennem. Nagyon keményen meg kellett küzdenem az 5. helyért, de képes voltam nyugodt maradni és kivárni a legjobb pillanatot.” – hangsúlyozta Augusto Fernández a szezon utolsó előtti futama után.

„Erősnek éreztem magam, és végül a negyedik helyen végeztem.”

„Ez egy nagyon jó eredmény, amely nagyon fontos pontokat ad nekünk a bajnokságban. Ezzel ismét az élre álltunk, így nagyon jó esélyekkel utazunk Valenciába, hogy megnyerjük a bajnoki címet. A végsőkig harcolhatunk.”

Csapattársa, Pedro Acosta a futam elején egy több résztvevős bukásba keveredett:

„A verseny nem úgy alakult, ahogy vártuk. A 2-es kanyarban többen ütköztek előttem, és nem tudtam kitérni az útjukból. Tapasztalatot tudtam szerezni azzal, hogy visszaálltam a versenybe. Kár, mert megvolt a tempóm az elejére. Aztán megint elestem, egyszerűen nem a mi hétvégénk volt. Most Valenciára összpontosítunk, hogy a lehető legjobb módon fejezzük be az évet.”

 

Ogura: Ami vasárnap történt, az már a múlté

0

A Moto2-ben versenyző Ai Ogura számára a malajziai futam katasztrofálisan sikerült. Valenciában nehéz feladat lesz a bajnoki cím megszerzése.

Tony Arbolino és Ai Ogura már korán elhúzott a mezőny többi tagjától a Moto2-es géposztály sepangi futamán. Mindkettőjüknek jobb volt a tempója, és mindketten nyerni akartak. Amikor azonban a világbajnokságot vezető Ai Ogura az utolsó körben a 9-es kanyarban előzésbe kezdett, nem úgy sültek el a dolgok, ahogy azt a japán versenyző elképzelte.

Ogura, aki a 2. hellyel fontos pontokat tudott behozni világbajnoki ellenfelén, Augusto Fernándezen, mivel utóbbi csak az 5. helyért küzdött, kiesett a versenyből. Úgy tűnik, hogy a verseny megnyerésére irányuló akarata sokkal erősebb volt, mint az, hogy a második helyet megszerezze, és előnyét 3,5 pontról több mint tíz pontra növelje.

Ogura pont nélkül maradt, Fernández a 4. helyet szerezte meg, és 9,5 ponttal előzi meg a japánt.

„Harcoltam a győzelemért. Mindent megpróbáltam, de ezúttal elestem. Nekem a második hely nem volt elég ahhoz, hogy kényelmes előnnyel érkezzek Valenciába.” – magyarázta a 21 éves versenyző.

„Győznöm kellett itt. Sajnos a végén kiestem a versenyből, de ilyen a motorsport, néha megtörténik az ilyesmi.”

„Most már koncentráltan kell mennem Valenciába, hogy ott nyerhessek. A bajnokságnak még nincs vége, és ami vasárnap történt, az már a múlté. A jövőre kell koncentrálnom, és a legjobbamat kell nyújtanom.”

Hiroshi Aoyama a következőképp kommentálta az eseményeket:

„Ogura az első helyért küzdött, és az utolsó körben megelőzte Arbolinót. Sajnos, néhány kanyarral a vége előtt elesett. Ez nagyon bosszantó, mert most 9,5 ponttal van lemaradva a világbajnoki éllovas mögött, ami nem az, amit szerettünk volna. Még egy versenyünk van hátra, senki sem tudja, mi fog történni. Soha nem adjuk fel, és Valenciában újra megpróbáljuk.”

Rea: Csak utas voltam a második futamon

0

Jonathan Rea leghosszabb győzelem nélküli sorozata, mióta a Kawasakihoz csatlakozott, San Juanban folytatódott, miután mindkét vasárnapi futamon harmadik lett. Az északír 18 futam óta nem tudott győzni.

Miután a szombati futamon megszerezte a második helyet, Rea ismét nem bírt riválisaival és vasárnap mindkét futamon a harmadik pozícióban ért célba.

A Superpole versenyen az élre állt, azonban nagy hibát vétett az első kanyarban, ami miatt nem tudott harcba szállni Bautistával és a későbbi győztes Razgatlıoğluval a futamgyőzelemért.

A második futamon Rea tempója nem volt jó, majd azt nyilatkozta, hogy „utasnak” érezte magát: „Nagyon csalódott vagyok, mert a motorom ma reggel hihetetlenül jó volt a Superpole futamon. Jó volt a tapadásom és minden működött.  A délutáni 2. futamon a rajttól kezdve kezdve nem volt semmim. Amint bekanyarodtam a 2-es kanyarba, úgy éreztem, ‘miért nem fordul be a motor?

„Küzdöttem, utas voltam a verseny nagy részében, szóval ki kell elemeznünk, hogy pontosan mi történt, mert furcsa volt. Csatáztam volt a csapattársammal, Alexszel. Az elején Viergével és Rinaldival is.

„Csak arról szólt a verseny, hogy megelőzzük ezeket a srácokat. Alex tempója gyors volt! Csak ment és ment és ment és ment.  Volt egy pont, amikor azt gondoltam, hogy ‘talán a negyedik a legjobb pozíció ma számomra’. Tovább nyomtam, nem adtam fel, és végül dobogóra állhattam.”

Razgatlıoğlu: Elvesztettem a motivációt, de a csapat bízott bennem

0

Amikor Toprak Razgatlıoğlu a 2022-es Superbike-világbajnokság argentin fordulójának első versenyén bukott, a Yamaha versenyzője teljesen összetört. Majd gyorsan talpra állt.

Toprak Razgatlıoğlu rögtön tudta, hogy mit jelent a bajnoki esélyeire nézve bukása. Mivel a világbajnokságot vezető Álvaro Bautista újabb 25 ponttal növelte előnyét,a szezon utolsó két hétvégéjére megnyugtató, 82 pontos előnnyel érkezik a török előtt.

Razgatlıoğlu Assenben és Misanóban vesztett sok pontot 1-1 alkalommal, de ez volt az első olyan eset, amikor saját hibája miatt került bajba.

Csapata természetesen a regnáló bajnok mellett áll. „A csapatom mindig hisz bennem. A motivációm a bukás után csökkent. De soha nem hibáztatnak, csak azt mondják, hogy hisznek bennem” – mondta a 25 éves versenyző a SPEEDWEEK.com-nak. „Ez jó érzés, még ha nem is könnyű számomra. Két év óta ez volt az első hibám egy versenyen – azt hiszem, utoljára 2020-ban Portimãóban buktam (saját hibából). Így a csapatom segít nekem motiváltnak maradni.”

Razgatlıoğlu ezt a vasárnapi Superpole futamon is megmutatta, amikor oroszlánként küzdött Bautistával szemben, hogy megszerezze a győzelmet. A második futamban ez a második helyre volt elég a Ducati versenyzője mögött. „Ki voltam akadva szezonbeli első hibám miatt, de vasárnap együtt erős választ adtunk” – jegyezte meg Razgatlıoğlu. „A csapat nagyszerű munkát végzett, én pedig felálltam. Vasárnap reggel csak arra tudtam gondolni, hogy győzelemre van szükségem.”

Man-szigeti TT: Olivier Lavorel elhunyt sérülései következtében

A Man-szigeti TT az izgalmak mellett, rengeteg szomorúságot is tartogatott az idei évben. Közel 5 hónappal a verseny után újabb rossz hírek érkeztek – Olivier Lavorel is elhunyt sérülései következtében.

A Tourist Trophy versenyei idén rossz csillagzat alatt kerültek megrendezésre. Mark Purslow, César Chanal, Davy Morgan, Roger és Bradley Stockton után most Olivier Lavorel a 6. áldozata a 2022-es versenynek.

Az oldalkocsis TT első fordulója mindössze néhány percig tartott. Alig több mint egy kilométerrel a rajt után a francia TT újoncai, César Chanal és Olivier Lavorel az Ago’s Leap szakaszon elvesztették uralmukat a versenygép felett, és súlyos balesetet szenvedtek.

Este a szervezők bejelentették, hogy a bukás egy emberéletet követelt. Először Lavorelt nevezték meg elhunytként, de néhány nappal később a szervezőknek be kellett ismerniük, hogy sajnálatos keveredés történt, ugyanis a versenyzők ismeretlen okokból felcserélték azonosító céduláikat.

Míg Chanalnak nem volt esélye a túlélésre, Lavorelt még aznap este egy speciális kórházba szállították Nagy-Britanniába, miután a közeli Noble’s Hospitalban ellátásban részesült. A 35 éves francia nagyon súlyos sérüléseket szenvedett a balesetben. Lavorel azonban erős harcosnak bizonyult, hónapokig küzdött az életéért. Ezt a harcot azonban október 25-én éjjel Franciaországban elveszítette.

A P1 Race szerkesztősége őszinte részvétét fejezi ki Olivier Lavorel családja és barátai felé!