back to top
2025. július 12. 23:36
Kezdőlap Blog Oldal 606

Rins hazavinné Suzukiját – ez azonban nem olyan egyszerű

0

A hétvégén megrendezésre kerülő valenciai szezonzáró után a Suzuki GSX-RR eltűnik a MotoGP mezőnyéből. Álex Rinsnek van egy különleges kívánsága régi munkaadója számára.

Álex Rins szeretné, ha a Suzuki neki ajándékozná az egyik jelenlegi MotoGP-motorját. A spanyol versenyző szeretné, ha a versenygép a nappalijában kapna helyet, de a Suzuki vezetősége nem kifejezetten örül a kérésnek, ezen kívül eszük ágában sincs ingyen odaadni Rinsnek.

„Kértem egy motort, és azt a választ kaptam, hogy ez csak díj ellenében lehetséges, ha egyáltalán lehetséges” – árulta el Rins.

Hogy mennyit lenne hajlandó költeni Rins a motorra, azt nem árulta el, csak annyit jegyzett meg:

„Talán ki tudnám fizetni. Kényelmes havi részletekben.” – vigyorgott a katalán, és nem volt hajlandó nyilatkozni az esetleges vételárról.

„Egy ilyen gép értéke attól függ, hogy beindul-e. Ez tényleg így van. A 2020-as modell például, amelyet annak idején a világbajnoki harmadik helyemért kaptam, nem indul.” – mondta a 26 éves versenyző.

Rins reményei, miszerint a valenciai szezonzárón a bokszból egyenesen a lakóautójába viheti az egyik GSX-RR-t, semmiképpen sem teljesülnek majd.

„A csapatfőnök, Shinichi Sahara már visszautasította. A motoroknak először vissza kell menniük Japánba.” 

 

Aleix Espargaró: Az én motorom soha nem volt a legjobb

0

Az Aprilia és Aleix Espargaró számára az elmúlt hetek nem voltak különösebben sikeresek. Bár sok sikert ünnepeltek, a spanyol tudja, hogy az övé sosem bizonyult a legjobb motornak.

Espargaró a spanyolországi dobogó után nem tudott a legjobb 8-ban végezni, Motegiben pedig a bokszutcából kellett indulnia a tartalék motorral, mert az elsővel gondok adódtak. A thaiföldi esőben a veterán csak a tizenegyedik helyen végzett. A Phillip Island-i versenyen az Aprilia sztárja kezdetben az élcsoportban volt, de végül a 9. helyre esett vissza. Sepangban soha nem tudott jó eredményt elérni, itt pedig csak tizedik lett.

„Ez vicces. Három-négy hónappal ezelőtt mindenki azt mondta, hogy az Aprilia az új csodamotor. Ismerem a motoromat, tudom, hogy ez egy jó motor. Sokat javítottunk rajta. Azonban köztudott, hogy nem ez a gép a rajtrács legjobbja.” – jegyezte meg Aleix Espargaró.

„Soha nem is volt a legjobb. A többiek csak sok hibát követtek el a szezon elején.”

A spanyol, aki jövő héten Valenciában a világbajnokság harmadik helyéért versenyez Bastianinivel.

„Őrületes eredményei vannak, még ha szörnyű is kimondani. Nem számít, hogy ki ül erre a Ducatira, az első hatban végez. Ez nagyon frusztráló számunkra.” 

 

Serafino Foti: Bautista egy szuper versenyző

0

Álvaro Bautista már az indonéz futamon magasba emelheti a világbajnoki trófeát. Serafino Foti, csapatfőnök pontosan tudja, mennyire értékes a spanyol a Ducati számára.

A 2022-es Superbike-világbajnokságban minden a Ducati és Álvaro Bautista világbajnoki címéről szól, aki két találkozóval a vége előtt 82 ponttal vezet a bajnokságban Toprak Razgatlıoğlu és 98 ponttal Jonathan Rea előtt.

Bár a 37 éves spanyol sikere szinte borítékolható, sem ő, sem a csapata nem akar még a közelgő győzelemre gondolni. Túl mély a seb számukra a 2019-es szezonból, amikor Bautista sok futamot nyert nagy fölénnyel, egyértelműen vezette a bajnokságot, és a végén mégis csak második lett.

„Nagyon optimisták vagyunk, de nem fogjuk elveszíteni a koncentrációnkat.” – jegyezte meg Serafino Foti, csapatfőnök.

„Álvaro még a hétvégén Argentínában is csak futamról futamra gondolkodott, nem gondolva a bajnokságra. Az év eleje óta ezt a megközelítést alkalmazza. Nem szándékozunk a címre gondolni. Jelenleg csak arra gondolunk, hogy elmegyünk Mandalikába, és megteszünk minden tőlünk telhetőt. Ha sikerülne, természetesen nagyon boldogok lennénk. Majd Mandalikán vagy Phillip Island-en beszélünk róla.”

A Ducati hosszú idő óta a legjobb Superbike-szezonja előtt áll. Ugyanis Bautista mellett csapattársa, Michael Rinaldi a negyedik helyet foglalja el az összesített tabellán.

Azonban senki sem vezeti olyan tökéletesen a V4R-t, mint Bautista.

„Néhányan elfelejtik, hogy világbajnoki címet nyert a 125 köbcentis géposztályban. Hogy Marco Simoncellivel küzdött a 250-es géposztályban, és hogy Valentino Rossi, Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo és Casey Stoner idején a MotoGP öt legjobb versenyzője közé tartozott – ő egy szuper versenyző.” – zárta gondolatait Foti.

Jarvis: Morbidelliből hiányzik az önbizalom

0

Franco Morbidelli 2022-ben 19 futamon mindössze 36 pontot gyűjtött, így a világbajnokság tizenkilencedik helyén áll. Lin Jarvis elmagyarázta, miért marad mégis a Yamaha gyári csapatnál az olasz.

Az elmúlt hónapokban több Gújságíró is kritizálta a Yamaha gyári csapatát, amiért nem váltotta le a 27 éves Franco Morbidellit a 2023-as szezonra, pedig több ígéretes jelölt is rendelkezésre állt – Oliveirától kezdve Remy Gardneren át Álex Rinsig.

Lin Jarvis  azonban már a májusban kijelentette a SPEEDWEEK.com-nak, hogy a Yamaha továbbra is foglalkoztatja Franco Morbidellit. A Yamaha vezetősége emellett emlékeztetett arra, hogy Franky 2020-ban milyen nagyszerűen szerepelt, és emellett már 3 futamgyőzelem is van a neve mellett a királykategóriában.

2022-ben Morbidelli hosszú időn keresztül csak árnyéka volt korábbi önmagának. 2021 szeptemberében tért vissza a MotoGP-világbajnokságba, miután az első misanói futamon súlyos térdsérülést szenvedett. A Yamahának akkoriban szüksége volt rá, mert Viñales a szezon közben az Apriliához igazolt. „Morbido” ekkor került át a Petronastól a gyári csapathoz.

Azóta a Yamaha vezetőségének nagyon türelmesnek kellett lennie Morbidellivel. A teljesítménye stagnál, annak ellenére, hogy a pénteki vizes FP2-ben az élen végzett Sepangban.

„Ez a szezon nagyon kiábrándító volt Franco számára és számunkra is.” – ismerte el Lin Jarvis a SPEEDWEEK.com-nak adott interjújában.

„Az év második felében keményen próbáltuk összekapni őt. A nyári szünet óta az első néhány versenyen egy kicsit megváltoztattuk a bokszban végzett munkánkat. Megváltoztattuk a megközelítést, ami kezdetben úgy tűnt, hogy meghozza a gyümölcsét, nem feltétlenül a pontokban, de egyértelműen láttuk a fejlődést. Úgy gondoltuk, hogy most más irányba megyünk, és ha így folytatjuk, akkor az eredmények is jobbak lesznek. De sajnos ez a terv nem jött össze. Franky szezonja nagyon-nagyon kiábrándító volt.”

„A térdsérülés kétségtelenül megnehezítette a dolgokat, de az elsősorban fizikai tekintetben. Ez befolyásolta Franky teljesítményét 2021 tavaszán. Aztán amikor a 2021-es misanói műtét után a gyári csapatban lépett fel, akkor az még korai volt. A sérülés a 2022-es szezon kezdetére meggyógyult.” – jegyezte meg Lin Jarvis.

„Utólag visszatekintve nem volt helyes, hogy Misanótól kezdve bizonyos elvárásokat támasztottunk Francóval szemben. Idén már teljesített néhány versenyt a gyári motoron, megszokta a csapatot, így sokkal jobb szezonra számítottunk. De nem ez volt a helyzet. . Ez egy fejben dől el. Franky-nek mentális blokkja van. Nincs elég önbizalma ahhoz, hogy igazán agresszívan vezessen. Minden versenyző egyetért abban: a Yamahát ma „támadó üzemmódban” kell vezetni. A kanyarokba kell vinni a sebességet. Ehhez önbizalomra van szükség, és ez az, ami Franky-ből hiányzik.”

„Egy nagyobb potenciállal rendelkező motor jövőre biztosan segíteni fog Franky-nek. De vajon elég lesz ez? Ez a kérdés.”

 

Marc Márquez: Az izom még nem működik tökéletesen

0

Marc Márquez talán még nincs azon a szinten, amit a 2023-as MotoGP bajnoki címért való küzdelem előtt megcélzott, azonban a Honda versenyzője „egyre jobban és jobban” érzi magát, miután a múlt hónapban visszatért a versenyzéshez.

A hatszoros MotoGP-bajnok, aki visszatérése óta három kiemelkedő pillanatot produkált – pole Motegiben, dobogó Phillip Island-en és első sor Sepangban.

Márquez a sepangi kvalifikáción úgy tűnt, hogy lemarad a Q2-ről, mielőtt egy briliáns körrel megelőzte Jack Millert, és megszerezte a második helyet.

A Repsol Honda versenyzője aztán megismételte ezt néhány perccel később a Q2-ben.

Bár a versenytempója nem volt elég ahhoz, hogy a dobogóért szálljon harcba, Márquez egy nagyon stabil hetedik helyezést ért el.

Az évből már csak egy forduló van hátra, Márquez pedig megosztott néhány gondolatot fizikai állapotát illetően:

„Lépésről lépésre egyre jobban érzem magam, lépésről lépésre többet tudok játszani a motorral, és lépésről lépésre jobban fel tudom dolgozni a motor problémáit.”

„Ez olyasmi volt, amire az elmúlt két évben nem voltam képes. Ennek nagyon-nagyon örülök.”

A pozitív jelek ellenére Márquez elismerte, hogy még messze van attól, hogy elérje azt a szintet, amit szeretne és amire szüksége van ahhoz, hogy folyamatosan versenyképes legyen.

Márquez, akit a múlt hétvégi kvalifikáción mindenféle pozícióban lehetett látni a motoron, hogy megfelelő testhelyzetbe kerüljön, kívülről szívesen visszanézné magát.

„Nem tudom! Szeretném látni ezeket a fotókat.” – nevetett Márquez. „De még mindig nincs meg a kellő erőm. Az izom még mindig nem működik a legjobban a jobb karomban.”

„Még mindig nem működik tökéletesen. Ezen a télen kihozom a maximumot ebből a karból, de a kemény fékezéseknél még mindig meg kell találnom a módját, hogy [a megfelelő] testegyensúlyom legyen.”

 

 

 

Bastianini: Tudtam, hogy nagy a felelősségem

0

Enea Bastianini az utolsó körig nyomás alatt tartotta Pecco Bagnaiát Sepangban a szezon utolsó előtti futamán. Azonban megjegyezte: „Tudtam, hogy nagy a felelősségem.”

A sepangi futamon a Ducati-belső párharc volt a téma a címvédő Pecco Bagnaia és leendő csapattársa, Enea Bastianini között. A megfigyelők és a szurkolók véleménye megoszlott: vajon a Gresini sztárja túlságosan visszafogta magát, vagy már a világbajnoki helyzetre való tekintettel is túl nagy kockázatot vállalt?

Bastianini a maga részéről megerősítette:

„100 százalékot adtam a versenyemért. Próbáltam a saját ritmusomat követni, és az élre állni. Ahogy a verseny után is mondtam: Valami megváltozott a verseny vége felé, a tapadással küszködtem. Nem voltunk olyan versenyképesek, mint szombaton. Volt egy jelzés [a bokszutcában], de megpróbáltam Peccóval maradni és támadni az utolsó körben. Egyértelmű, hogy egy támadás az utolsó körben sosem könnyű. Tudtam, hogy nagy a felelősségem.”

„Sosem könnyű egy ilyen versenyt menedzselni, amikor tudod, hogy a leendő csapattársadról van szó, akivel közös kalandot és versenyhétvégéket fogsz megélni a Ducatinál.”

Arra a provokatív kérdésre, hogy fennáll-e a veszélye annak, hogy a bokszutcában elválasztó fal alakul majd ki, Enea határozottan elhárította a kérdést.

„Nem, szó sincs falról. Egyszerűen csak két olyan versenyző vagyunk, akik – úgy gondolom – nagyon erősek és mindig nyerni akarnak. Nem igaz, hogy vasárnap vissza kellett volna vennem, de egy kicsit tapintatos voltam.”

„Egy ponton átvettem a vezetést, és megpróbáltam a saját ritmusomat követni. Amikor aztán láttam, hogy nincs meg a tempóm ahhoz, hogy elhúzzak, nem támadtam túl nagy lendülettel. Azt hiszem, jó munkát végeztem.”

 

Agostini: Az olaszok büszkék lehetnek Peccóra

0

50 évvel a 15-szörös világbajnok 1972-es, MV Agustával aratott győzelme után Bagnaia újra történelmet írhat a Ducatival.

Vasárnap Francesco Bagnaia lehetőséget kap arra, hogy beírja nevét a történelemkönyvekbe: Pecco abban reménykedik, hogy Valentino Rossi 2009-es győzelme óta ő lesz az első olasz, aki MotoGP bajnoki címet szerez.

Ráadásul egészen 1972-ig kell visszamennünk, hogy felidézzük, amikor egy olasz versenyző olasz gépen megnyerte a királykategória bajnoki címét. Ez a versenyző a MotoGP-legenda Giacomo Agostini volt, aki abban az évben az MV Agusta színeiben versenyzett. A 15-szörös világbajnok a Sky Sport olasz műsorszolgáltatónak nyilatkozva izgatottan várta, hogy Pecco megismételheti sikerét a Ducatival.

„Bagnaiának csak két pontra van szüksége. Quartararónak nyernie kellene, ami nem lesz könnyű. Úgy gondolom, hogy Bagnaia meg fogja nyerni a bajnoki címet, ami nagyon fontos számunkra.” – mondta Agostini.

„Ez 50 évvel az utolsó olasz motoron szerzett bajnoki címem után történne meg. Remélem, hogy Bagnaia megnyeri, ő is olasz motoron ül. Ez azt jelenti, hogy világszinten is megerősítjük az olasz technológiát, egy olasz versenyzővel. Az olaszoknak büszkének kell lenniük rá.”

November 6-án, vasárnap, helyi idő szerint 14:00 óra után nem sokkal kiderül, hogy Bagnaia vagy Fabio Quartararo emelheti-e magasba a 2022-es világbajnoki trófeát.

Jordi Torres visszatér az Aspar csapathoz

0

A kétszeres MotoE-világbajnok Jordi Torres a következő szezonban Jorge Martínez csapatához igazol. A spanyol számára ez egy visszatérés egy olyan csapathoz, amellyel már ünnepelhetett sikereket.

Jordi Torres az egyik legérdekesebb figura a paddockban, mindig kész a viccelődésre. A 35 éves spanyol 2010 és 2014 között a Moto2-es géposztályban versenyzett, 2013-ban és 2014-ben pedig állandó versenyzője volt Jorge Martinez „Aspar” csapatának. Torres 2013-ban a Sachsenringen szerezte meg egyetlen győzelmét a kategóriában, és az összesített tabella 10. helyével ez volt a legsikeresebb éve is.

A Superbike-világbajnokságban eltöltött néhány év után 2020-ban a MotoE-világbajnokságba vezetett az útja. Torres három évig a Pons csapatban versenyzett és 2020-ban és 2021-ben a világbajnokság összesített győztese lett.

Egy nehéz 2022-es szezon után, ahol sérülések miatt csak a 11. helyen végzett, Torres most megállapodott korábbi csapatával, az Asparral a következő szezonra.

Jordi Torres hihetetlenül várja az új kihívást.

„Nagyon boldog vagyok, hogy visszatérhetek az Aspar csapathoz. Ők lehetőséget adtak arra, hogy 2011-ben elinduljak a Moto2-es világbajnokságban, és beinduljon a karrierem.” – tekintett vissza.

„Új kihívással térek vissza a csapathoz, mert újra világbajnoki címért szeretnék a MotoE-ben. Örülök, hogy ezt Jorge Martínez „Aspar” csapatában és segítségével együtt tehetem meg.”

„Ez egy átmeneti szezon lesz egy új motorral, amely közelebb áll egy versenymotorhoz, és keményen kell dolgoznunk a fejlődésért. Az is nagyszerű motiváció, hogy Nico Terol mellettem áll. Nagyon keményen küzdöttünk együtt, tökéletesen ismerjük egymást, és tudom, hogy vég nélkül fog dolgozni. Nagyon motivált vagyok, és alig várom, hogy elkezdjük.”

 

 

5 éve hunyt el Stefan Kiefer

0

Október 27-én volt Stefan Kiefer halálának ötödik évfordulója. Stefan Bradl emlékszik vissza egykori csapatfőnökére. Együtt ünnepelték a Moto2-es bajnoki címet 2011-ben.

Öt évvel ezelőtt a Moto2-es csapat tulajdonosának, Stefan Kiefernek meglepő halála nagy megdöbbenést okozott a sepangi paddockban. A Moto2 harmadik edzése után 11.50-kor egyperces néma csendet tartottak a bokszutcában lévő irányítótorony közelében.

Stefan Bradl így emlékszik vissza:

„Reggel egyenesen kiugrottam az ágyból, amikor először láttam a hírt az Instagramon. Utánanéztem az interneten, hogy kiderítsem, mi történt.”

„Annyi emlék merült fel bennem azonnal.” – mesélte Bradl.

„Régóta ismertem a Kieferéket. Csak szép emlékeim vannak. Kiefék 2007-ben a barcelonai GP-n szerződtettek a 2008-as 125 köbcentis világbajnokságra, az első évben két nagydíjat nyertünk. Az egy jó időszak volt. Négy gyönyörű év. Kiefer nélkül soha életemben nem lettem volna világbajnok…. Mindig nagyszerű volt a kapcsolatunk, sok nehéz helyzetet küzdöttünk le együtt. Jochennel és Stefannal mindig nyugodtan beszélhettem. Stefan olyan volt, mint egy kézfogás. A szóbeli megállapodásban foglaltakat mindig betartották. Stefan jó ember volt. Néha talán túl szép ehhez a világhoz.”

„Olyan volt a csapatunk, mint egy család, remek volt a kapcsolat. 17 évesen csatlakoztam Kiefer csapatához. Amikor 18 éves voltam, körbeutaztam velük a világot, a szüleim akkor még nem voltak a közelben. A tengerentúli versenyeken néha egy szobában laktam Stefannal. Mindig jól éreztük magunkat. Ez volt pályafutásom egyik legjobb szakasza. Emlékszem 2010 októberére, amikor Michi Ranseder volt a csapattársam a tengerentúlon a Moto2-ben. Kieferék tanítottak meg pókerezni, pénzért játszottunk, Stefan mindig vezette az adóslistát, hogy tudd, ki kinek mennyi pénzzel tartozik. A japán, ausztrál és malajziai versenyeken este mindig elmentünk a negyedbe, aztán mindannyian pókereztünk, általában a szerelők is. Stefan eltűnt a paddockból. Ez fáj.”

 

Meregalli: Valenciában mindent beleadunk

0

A Yamaha gyári csapata vasárnap erős MotoGP-futamot teljesített Sepangban, hiszen idén először mindkét pilóta megmutatta, mire képes.

Fabio Quartararo törött ujjal a tizenkettedik helyről a dobogóra hajtott a MotoGP sepangi futamán a csúcssebességben gyengébb Yamaha M1-gyel. A francia ezzel a hősies teljesítménnyel megakadályozta, hogy Pecco Bagnaia idő előtt megszerezze a bajnoki címet.

A verseny után a Yamaha főnökei elégedettek voltak. Lin Jarvis a motogp.com-nak elmondta:

„A tizenkettedik helyről a harmadik helyre kerülni lenyűgöző. Törött ujjal a dobogón végezni nagyon erős teljesítmény. Látszott a versenyen, hogy szívből motorozott. Nagyon precíz és sajátos vezetési stílussal. Ez nagy motivációt adott neki. Még játékban vagyunk, Valenciában bármi megtörténhet.”

Massimo Meregalli  is elégedetten nyilatkozott a szezon 19. futama után.

„Csak elégedettek lehetünk a teljesítményünkkel. A pálya körülményei ellenünk voltak, de kárenyhítést végeztünk, és mindent megtettünk, hogy a szezonzáróig életben tartsuk a címvédésért folytatott küzdelmet.” – mondta az olasz.

„Fabio egyszerűen mindent jól csinált.” – mondta elégedetten Meregalli.

„Versenyben volt a kézsérülése ellenére, és nem hagyta, hogy ez látszódjon. A verseny során végig tartotta a tempót, és nem is mehetett volna jobban. A dobogó nagyon fontos neki és a csapatnak, mert ezzel bizonyítjuk, hogy nem adjuk fel harc nélkül.”

Quartararo csapattársa, Franco Morbidelli a versenyen dupla hosszú körös büntetést volt kénytelen bevállalni. Az olasz végül mégis a pontszerző helyen végzett, a tempója nem volt rossz.

„Franky lenyűgöző versenyt futott. Az első körökben segített Fabiónak, hogy minél tovább maga mögött tartsa a Suzukikat, amíg nem kellett végrehajtania a hosszú körös büntetést. Az, hogy utána visszaküzdötte magát, és a 11. helyet szerezte meg, megmutatta, milyen erős a tempója.” – mutatott rá Meregalli.

„Egy hosszú és stresszes tengerentúli időszak után most visszatérünk Európába. Van egy hetünk, hogy felkészüljünk. Valenciában mindent beleadunk.”