back to top
2025. július 13. 04:55
Kezdőlap Blog Oldal 605

Marc Márquez: A szurkolók számára izgalmas hétvége lesz

0

A Honda az egyetlen gyártó, amely még győzelem nélkül áll a MotoGP jelenlegi szezonjában a valenciai szezonzáró előtt. Marc Márquez magabiztosabb, mint Sepangban volt, de szokásához híven óvatos.

„Ez az utolsó futam egy meglehetősen hosszú idényben.” – mondta Marc Márquez a közelgő szezonzáróról.

„A visszatérés óta minden hétvégén hozzá tudtunk tenni valamit, és ez a célunk erre a versenyre is.”

Sepangban a Repsol Honda sztárja legutóbb nem játszott szerepet a dobogós helyekért folytatott harcban, a hetedik helyen végzett. A 4,005 kilométeres Ricardo Tormo pálya előtt – amely az óramutató járásával ellentétes irányban halad, és kilenc bal- és öt jobbkanyarral rendelkezik – Márquez így nyilatkozott:

„Azt hiszem, Valencia jobban fekszik majd a motorunknak, mint Sepang, így remélhetőleg közelebb kerülhetünk az élmezőnyhöz. Ez egy olyan pálya, ahol a múltban jó eredményeket értem el, és ahol a vonalvezetés miatt szoros a verseny.”

A nyolcszoros világbajnok 2012-ben a Moto2-ben, 2014-ben és 2019-ben pedig a királykategóriában is győzni tudott Valenciában.

„A szurkolók számára mindenképpen izgalmas hétvége lesz, hiszen a Moto2-ben és a MotoGP-ben is kiadó még a bajnoki cím.”

Paul Denning: Ez volt Toprak egyik legjobb versenye

0

Toprak Razgatlıoğlu a San Juan-i első futamon történt bukása okán Álvaro Bautista már Indonéziában megszerezheti a 2022-es világbajnoki címet. A Yamahának azonban van még egy utolsó célja a szezonra.

Amikor a Yamaha sztárja, Toprak Razgatlıoğlu bukott a 2022-es Superbike-világbajnokság első futamán legutóbb, a Ducatinak hatalmas ajándékot adott. A török előtt 82 pontos előnye van, így Álvaro Bautistának még a november 12-13-i utolsó előtti versenyhétvégén, Indonéziában még csak győznie sem kell ahhoz, hogy idő előtt megnyerje a bajnokságot.

A Yamaha csapatfőnökének, Paul Denningnek tehát már az argentin találkozó előtt sem voltak illúziói, hogy a sikeres címvédés aligha lehetséges.

„Azzal a tudattal érkeztünk, hogy a bajnokság többé-kevésbé eldőlt. Sajnos az első futamon elért eredmény és Álvaro eredményei azt jelentik, hogy ennek a dolognak lőttek. Legalább a cím megszerzését késleltetni tudjuk Ausztráliáig. Ha versenyképesek leszünk Mandalikában, a győzelmekért harcolunk és legyőzzük Álvarót, akkor legalább egy kis nyomást gyakorolhatunk rá Phillip Island-en. Jó lenne. Minden hétvégén 62 pontot lehet szerezni, úgyhogy soha ne mondd, hogy soha.”

„Toprak háromszor is megelőzte Álvarót a kilences kanyarban. Mondtam a csapatfőnökének, Philnek, hogy ez az önbizalmának a jele, amikor egy ilyen jó versenyzőt előzött meg abban a kanyarban, ahol egy nappal korábban bukott.” – emlékezett vissza Denning.

„Ez pozitív jel volt. A verseny az egyik legizgalmasabb volt idén. Toprak a megengedett határértéket túllépte. Nehéz megmondani, annyi hihetetlen, őrült, jó versenyt futott már, de szerintem ez volt az egyik legjobbja.”

Gino Borsoi: Guevara olyan, mint Valentino Rossi

0

Izan Guevara olyan, mint Valentino Rossi? Gino Borsoi hasonlóságot vél felfedezni az olasz legenda és az újdonsült Moto3-as világbajnok között.

Izan Guevara hatalmas tehetség, és elképesztő képességei miatt a MotoGP ikonjához, Valentino Rossihoz hasonlítják.

A spanyolországi Mallorcáról származó 18 éves versenyző megnyerte a Moto3-as bajnokságot, és a következő szezonban Jake Dixon csapattársa lesz a GASGAS Aspar Team Moto2-es csapatánál.

„Brutális tehetsége van.” – mondta a Marca.com-nak az ex-pilóta Gino Borsoi.

„Japánban megkérdezték tőlem, hogy kire hasonlít, és szerintem Valentino Rossira. A motorozás és a győzelem iránti vágya, illetve az életvitele miatt, amit a paddock-on belül folytat.”

„Mindig viccelődik és nevet, olyan keveset dolgozik, mint Valentino annak idején, de hatalmas tehetsége van.”

„Olyan, mintha Valentino tökéletes mása lenne, de majd meglátjuk, hogyan boldogul a Moto2-ben, hogyan alkalmazkodik a kategóriához.”

Jorge Martínez Aspar csapattulajdonos hozzátette:

„Hihetetlen tehetséggel rendelkezik, az a természetesség és könnyedség, amivel teszi, amit csinál, mindig meglep minket. Őrült sebességgel fejlődik és halad előre.”

Nico Terol, a korábbi versenyző azt mondta: „Egyedülálló tehetség, nem is tudja, milyen kvalitásokkal rendelkezik. A spontaneitása teszi különlegessé.”

Marc Márquez is elhalmozta dicséretekkel spanyol kollégáját: „Természetesen izgatott leszek, amikor ilyen fiatalokat látok, mert tudom, hogy innentől kezdve meg fogják nehezíteni a dolgomat.”

 

Crutchlow: A megfelelő helyen voltam megfelelő időben

0

Cal Crutchlow a múlt héten Jerezben tesztelt. Az angol a MotoGP szezonzárójára készül Valenciában, és beszélt az újoncok helyzetéről.

Cal Crutchlow az Aragóniai Nagydíj óta újra az RNF Yamaha M1-esével versenyez, mivel ő váltotta a visszavonult Andrea Doviziosót. Crutchlow, aki három MotoGP-futamot nyert a Hondával, meglepődött azon, hogy milyen magas szintre lépett a királykategóriában.

A MotoGP-ben a legnagyobb akadály minden bizonnyal a kezdet. Láthatjuk, hogy az olyan gyors versenyzők, mint Remy Gardner és Darryn Binder már egy év után elhagyják a kategóriát. Fabio Di Giannantonio is sokat küzdött, de igyekszik eredményes lenni.

Crutchlow 2011-ben érkezett a MotoGP-be a Yamaha gyári csapatától a Superbike-világbajnokságból. Az első évben a Tech3 Yamahán is alig-alig tudott sikerélményt szerezni. A következő években azonban számos dobogós helyezést, majd később győzelmeket is szerzett az LCR Hondával.

„Mindig azt mondtam a pályafutásom során, hogy szerencsés voltam. A megfelelő helyen voltam a megfelelő időben, és a legjobb döntéseket hoztam. Keményen megdolgoztam érte, és aztán bejött.” – mutatott rá az angol.

„Az első évem úgy telt, hogy az volt a mottóm: győzelem vagy vereség. Néha csak haza akartam menni. Mindig összeszedtem magam, és a következő év jól sikerült.”

A Yamaha tesztpilótája tudja, mekkora nyomás alatt vannak a MotoGP újoncai.

„A MotoGP-ben nagyon nehéz, mert mindenki rendkívül gyors. Fabio Di Giannantonio például sokkal jobb versenyző, mint amit most mutat.” – mondta a 37 éves veterán.

„Darryn is erős. A Darryn által futott köridőkkel három évvel ezelőtt is dobogóra állhatott volna. Ez a valóság, és ő a Moto3-ból érkezett.”

Pedrosa két kerék helyett Portimãóban versenyez a MotoGP szezonzárójának időpontjában – négy keréken

0

A KTM tesztpilótája, Dani Pedrosa eredetileg a MotoGP szezonzáróján, Valenciában állt volna rajthoz az RC16-os motorral. A spanyol azonban ehelyett a jövő hétvégén Portimãóban ismét négy kerékre vált.

A San Marinó-i GP-n Misanóban kiderült, hogy az osztrák gyártó KTM szabadkártyát kért tesztpilótája, Dani Pedrosa számára a valenciai MotoGP szezonzáróra. A Red Bull-KTM korábban is tervezte már és kérvényezte tesztpilótája indulását, de aztán visszavonta azt.

„Az ilyen nevezéseknek csak akkor van értelme, ha már új anyaggal rendelkezünk a következő szezonra” – hangzott a KTM magyarázata.

Pedrosa 2006 és 2018 között 31 MotoGP-futamot nyert a Repsol Hondával, majd befejezte versenyzői pályafutását, és azóta a KTM tesztpilótájaként dolgozik. A 2019 óta végzett munkája nagy szerepet játszott a motor fejlesztésében.

A spanyol 2021-ben egy versenyt teljesített a KTM-el Spielbergben, amikor a Stájerországi GP-n a 10. helyet szerezte meg. Amikor a szeptemberi misanói GP-n kiderült, hogy Valenciában Pedrosa számára szabadkártyát terveznek, a háromszoros világbajnok rajongói örültek.

A Red Bull KTM csapatfőnöke, Francesco Guidotti azonban már akkor hangsúlyozta a SPEEDWEEK.com-nak: „Egy világbajnoki futamra való felkészülés során lehetőséget kellene adnunk neki, hogy kidolgozza a beállításokat az egyéni gyors körökre. Meg kellene adnunk neki ezt a lehetőséget. Hogy ezt meg tudjuk-e tenni, azt jelenleg nehéz megjósolni. Szezononként csak korlátozott számú tesztgumink van, és az őszi tesztnapokra elsősorban a legújabb, 2023-as újítások kipróbálásához van szükségünk.”

A valenciai GP után kedden lesz az első hivatalos teszt a 2023-as MotoGP-szezonra, Pedrosa pedig novemberben és decemberben Jerezben is kipróbálja az RC16-ost. A 37 éves pilóta szabadkártyás nevezését ennek megfelelően vissza is vonták.

Pedrosa ezen a hétvégén nem lesz ott Valenciában, mivel a versenyautóba fog ülni. A portimãói versenypályán Pedrosa egy Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2-t fog vezetni a Lamborghini Super Trofeo nagydöntőjében. Ezzel az autóval már versenyzett Imolában és Misanóban 2022-ben.

Mick Doohan fia F1 babérokra tör

0

Jack Doohan a motoros legenda, Mick Doohan fia. Apjával ellentétben Jack nem két keréken találta meg az utat. Az ifjabb Doohan a Forma-1 mexikói nagydíján ülhetett először autóba a legfelsőbb kategóriában.

Mick Doohan egy legenda a motorsport világában, hiszen az ausztrál a Hondával zsinórban ötször nyerte meg az 500 köbcentis világbajnokságot. Doohan 54 GP-győzelmet, 58 pole-t és összesen 95 dobogós helyezést ünnepelhetett motorversenyzői pályafutása során. 1997-ben a szezon 15 futamából 13-on diadalmaskodott – a világbajnokságot 143 pontos előnnyel fejezte be a második helyezett előtt.

Egy 1999-es jerezi súlyos edzésbaleset után azonban befejezte aktív versenyzői pályafutását. Négy évvel később megszületett fia, Jack. A gokartozás után Jack 2018-ban a Formula 4-re váltott, 2019-ben pedig már a Formula 3-ban versenyzett. A 2021-es évben három szezongyőzelemmel a Formula 3 bajnokság második helyét ünnepelhette.

Doohan 2022-ben a Formula 2-ben versenyez a Virtuosi Racing csapatnál, az Abu Dhabiban megrendezésre kerülő döntő előtt egy győzelemmel a 4. helyen áll az összesítésben. A múlt pénteki mexikóvárosi Forma-1-es versenyen Jack először gurulhatott pályára F1-es autóban a szabadedzésén az Alpine csapatnál.

Bár Doohan csak néhány kört tudott teljesíteni az F1-es versenygéppel a motor meghibásodása miatt, a 19 éves versenyző utána nagyon boldog volt. „Csodálatos volt ez a nap. Sajnos az edzésünk rövidebb volt, mint reméltem, de ott lehettem a pályám és meg tudtam tenni néhány kört” – írta Twitter-oldalán. „Fernando Alonsóval és az összes többi F1-es pilótával egy pályán lenni nagyon különleges volt. Köszönöm az Alpine F1 csapatnak, hogy megadta nekem ezt a lehetőséget.”

Jack összesen 13 kört teljesített, és 1:24,615 perces idővel a 19. helyen végzett – 3,908 másodperccel elmaradva a Ferrari versenyzője, Carlos Sainz legjobb idejétől. Abu-Dzabiban a szabadedzéseken ismét ő ül majd az Alpine volánja mögé.

Petrucci: Pecco zsákmányból ragadozóvá vált

0

Francesco Bagnaia 23 ponttal vezet Fabio Quartararo előtt a MotoGP tabelláján a valenciai MotoGP szezonzáró előtt. Danilo Petrucci is megosztotta gondolatait az utolsó futamot megelőzően.

„Mindez Gigi Dall’Igna-nak köszönhető.” – mondta az ex-Ducati versenyző Petrucci a La Gazzetta dello Sportnak a csapat karnyújtásnyira lévő dicsőségéről.

„Andrea Dovizioso és én sokszor értetlenül álltunk előtte, mert nem értettük, hogy mi miért van. Néhány ezred itt, néhány ezred ott, a végén megtalálod azokat a tizedeket, amelyekkel most a MotoGP-ben futamokat nyerhetsz.”

„Nekem nagyon jó Ducatinak tűnt ez a motor, Pecco zsákmányból ragadozóvá változott, tekintve, hogy hogyan indult a szezon és hogyan áll most.”

„Fabio sajnos nyúllá változott, akit üldözni kell, körülötte minden ducatis lesben áll.”

„Kétségtelenül nem számítottam arra, hogy Pecco ilyen jó és következetes lesz. A bajnokság első részében úgy tűnt, hogy mindent elveszített.”

Petrucci a regnáló bajnok Quartararóról is beszélt, aki a szezon elején 91 pontos előnnyel vezetett Bagnaia előtt:

„Dávidot látom Góliát ellen. Néhány hónappal ezelőttig elképzelhetetlen volt, hogy egy versenyző hét Ducatival küzdjön. Amikor azt látod, hogy egyre több pontot veszítesz, mindent beleadsz, de ez nem elég, normális, hogy összetörve érzed magad.”

Természetesen a visszatérő Marc Márquezt sem hagyta ki az olasz:

„Jó, hogy egy ilyen erős versenyző visszatért a bajnokságba, láttam a jól ismert Marc Márquezt. A Honda válságban volt, nem szereztek több pontot. Ő pedig visszatért, hogy pole-ért és győzelmekért harcoljon, ő egy hihetetlen tehetség. Örülök személy szerint, mert ő egy olyan srác, aki szenvedett a karja miatt, hogy újra formába lendüljön. A támogatáson és a márkán túl az utóbbi évek egyik legerősebb versenyzője a MotoGP-ben. Jövőre pedig újra világbajnoki esélyesként indulhat majd.”

 

 

Di Giannantonio egyre kevésbé élvezi a motorozást

0

A Ducati sportigazgatója, Paolo Ciabatti nyolc Ducati versenyzőért felel a királykategóriában. Az újonc Fabio Di Giannantonio a Gresini Racing versenyzője lesz 2023-ban is. Vajon ez így is marad?

A legutóbbi Maláj Nagydíjon Fabio Di Giannantonio kiesett a versenyből. Az olasz az Instagram-fiókján keresztül szólalt meg. A MotoGP újonca, aki idén már ünnepelhetett egy pole pozíciót Mugellóban és egy Top10-es helyezést a Sachsenringen, hangsúlyozta, hogy jelenleg nem élvezi a motorozást.

„Egyre kevésbé élvezem, és az eredmények sem jönnek.” – magyarázta a Ducati versenyzője.

„Végül is a kérdés az: megvan-e benned a megszállottság? Mert csak így tudsz versenyezni a sportág legnagyobbjaival.”

A 24 éves pilóta végül így fejezte be:

„Valencia után egy újabb fejezet nyílik, ki tudja…”.

De mire célzott Di Giannantonio? Van okunk aggódni amiatt, hogy befejezi MotoGP-karrierjét?

A SPEEDWEEK.com ezen a héten a Ducati sportigazgatójával, Paolo Ciabattival beszélgetett a Gresini csapat fiatal versenyzőjéről. Ciabatti pedig ennek megfelelően tisztázta: „Diggiát a Gresini csapatnál marad a következő szezonban. Frankie Carchedi lesz az új csapatfőnöke. Ebben a tekintetben semmi sem fog változni.”

 

Bautista: A végsebességnél fontosabb a kigyorsítás

0

A hosszú egyenesekben a Ducati ellenfelei tehetetlenek a gyors Panigale V4R ellen a 2022-es Superbike-világbajnokságban. A közhiedelemmel ellentétben a motor nem rendelkezik kiemelkedő végsebességgel.

Amikor Álvaro Bautista első szezonjában a Superbike-világbajnokságban motorozott még 2019-ben, szinte minden csúcssebesség-listát vezetett az akkori Ducati Panigale V4R-rel, az ellenfeleknek pedig elállt a szavuk, amikor szembesültek ezekkel a számokkal.

Ez 2022-ben már nem így van, a versenytársak egyértelműen felzárkóztak a végsebesség tekintetében. Jonathan Rea még úgy véli, hogy a Honda CBR1000RR-R motorja potenciálisan jobb, mint a bolognai versenygép.

Ennek ellenére az ellenfeleknek nincs esélyük a világbajnokságot vezető Bautistával szemben a hosszú egyenesekben. Az argentin versenyen Michael Rinaldi és Axel Bassani is nagyon jól tudta kihasználni ezt az előnyt.

„A végsebességnél fontosabb a kigyorsítás.” – jelentette ki Bautista.

„Könnyebb súlyú vagyok, így előnyben vagyok az egyenesekben. Ugyanakkor emiatt vannak hátrányaim is, de ezeket nehezebb észrevenni. Az egyenesekben könnyen észrevehető az előny, mert mindenki egyenesen megy. Csak ismételni tudom magam: Ha a versenytársaim jobb kigyorsítást akarnak, akkor beszélniük kell a gyártóikkal, hogy azok segítsenek nekik.”

Mivel Bautista a mezőny legkönnyebb versenyzője, rendszeresen beszélnek arról, hogy bevezetnének egy minimális versenyzői súlyt. Az idei szabálykönyv még nem tartalmazza ezt, de a 2024-esbe már belefoglalhatják.

„Ki tudja, hogy akkor még mindig versenyezni fogok-e. 2023-ra nem jön minimális súlyra vonatkozó szabály – szóval boldog vagyok.”

Bastianini a bronzéremért hajt

0

Ezen a héten a MotoGP mezőnye a valenciai szezonzáróra készül. A Ducati ásza, Enea Bastianini vasárnap indul a Gresini csapatnál  utoljára – természetesen „támadó üzemmódra” kapcsol az olasz.

Enea Bastianini volt a MotoGP világbajnokság nagy meglepetése volt a szezon elején. Az olasz, aki csak 2021-ben debütált a királykategóriában, és két dobogós helyet szerzett, a szezonnyitót Katarban nyerte meg az újonnan alakult Gresini csapattal.

A 2020-as Moto2-es világbajnok a Ducati GP21-es motorral is nagy sikereket ünnepelhetett a szezon hátralévő részében.

A gyári csapat világbajnoki favoritja, Pecco Bagnaia elleni küzdelemben az olasz mindig megvillantotta magát, és ezzel, akárcsak a legutóbbi, sepangi GP-n, aggódó arcokat okozott a Ducati vezetőségében. Valenciában a 24 éves versenyző a világbajnokság harmadik helyéért küzd az Aprilia sztárjával, Aleix Espargaróval, 19 futam után mindössze egy pont választja el a két versenyzőt egymástól.

„Ez lesz az utolsó versenyem a Gresini csapatnál. Próbálom a lehető legjobban megünnepelni. Biztosan nehéz verseny lesz, sok versenyképes pilótával.” – jegyezte meg Bastianini.

„Jól haladunk, és ismerjük a lehetőségeinket. Mindent megteszünk azért, hogy jól teljesítsünk, és a világbajnokság első három helyezettje között végezzünk.”