back to top
2025. július 13. 13:19
Kezdőlap Blog Oldal 604

Valencia: Augusto Fernandez kezdett az élen, Ogura 7.

0

Mivel a Moto2-ben sem dőlt még el a bajnoki cím, így itt is árgus szemekkel érdemes figyelni a két esélyes teljesítményét. Közülük Augusto Fernandez kezdett lendületesebben. Köszönthettük egy nagy visszatérőt, ugyanis Baltus motorján ezen a hétvégén Mattia Pasini versenyzik.

Az első szabadedzés az Ajo KTM külön csatáját hozta. Pedro Acosta sokáig vezetett, de a csapattárs elképesztő tempójával ő sem tudott mit kezdeni. A gyors körök mellett a szélárnyékot is gyakorolták – alighanem az időmérőre készülve -, tehát Acosta vélhetően kész segíteni a csapattársnak a bajnoki csatában.

A két Ajo motor tavalyi évet idéző dominanciáját jól jelzi, hoyg a harmadik Beaubier már több, mint 8 tizeddel van lemaradva. Bár egy szabadedzésből nem lehet kiindulni, Ai Ogura több mint egy másodpercet kapott a legfőbb vetélytársától a 7. helyen. A csapattárs támogatására vélhetően ő is számíthat, de Chantra is vele azonos tempót diktált csak, így egyelőre messze vannak az elejétől.

Végeredmény:

1 Augusto Fernandez Red Bull KTM Ajo 01’34.979 0.000
2 Pedro Acosta Red Bull KTM Ajo 01’35.206 0.227 / 0.227
3 Cameron Beaubier American Racing 01’35.811 0.832 / 0.605
4 Jake Dixon Inde GASGAS Aspar Team 01’36.055 1.076 / 0.244
5 Aron Canet Flexbox HP40 01’36.090 1.111 / 0.035
6 Tony Arbolino Elf Marc VDS Racing Team 01’36.098 1.119 / 0.008
7 Ai Ogura IDEMITSU Honda Team Asia 01’36.109 1.130 / 0.011
8 Somkiat Chantra IDEMITSU Honda Team Asia 01’36.141 1.162 / 0.032
9 Albert Arenas Inde GASGAS Aspar Team 01’36.229 1.250 / 0.088
10 Fermín Aldeguer Beta Tools Speed Up 01’36.364 1.385 / 0.135
11 Borja Gomez Flexbox HP40 01’36.3660 1.387 / 0.002
12 Celestino Vietti Mooney VR46 Racing Team 01’36.366 1.387 / 0.000
13 Alonso Lopez Beta Tools Speed Up 01’36.466 1.487 / 0.100
14 Senna Agius Elf Marc VDS Racing Team 01’36.513 1.534 / 0.047
15 Marcel Schrotter Liqui Moly Intact GP 01’36.518 1.539 / 0.005
16 Lorenzo Dalla Porta Italtrans Racing Team 01’36.765 1.786 / 0.247
17 Mattia Pasini RW Racing GP 01’36.819 1.840 / 0.054
18 Filip Salac Gresini Racing Moto2 01’36.944 1.965 / 0.125
19 Joe Roberts Italtrans Racing Team 01’37.028 2.049 / 0.084
20 Simone Corsi MV Agusta Forward Racing 01’37.064 2.085 / 0.036
21 Bo Bendsneyder Pertamina Mandalika SAG Team 01’37.139 2.160 / 0.075
22 Alessandro Zaccone Gresini Racing Moto2 01’37.202 2.223 / 0.063
23 Taiga Hada Pertamina Mandalika SAG Team 01’37.311 2.332 / 0.109
24 Keminth Kubo Yamaha VR46 Master Camp Team 01’37.352 2.373 / 0.041
25 Jeremy Alcoba Liqui Moly Intact GP 01’37.533 2.554 / 0.181
26 Sean Dylan Kelly American Racing 01’37.555 2.576 / 0.022
27 Niccolò Antonelli Mooney VR46 Racing Team 01’37.652 2.673 / 0.097
28 Manuel Gonzalez Yamaha VR46 Master Camp Team 01’37.666 2.687 / 0.014
29 Alex Escrig MV Agusta Forward Racing 01’37.870 2.891 / 0.204
30 Marcos Ramirez MV Agusta Forward Racing 01’38.319 3.340 / 0.449
31 Zonta Van Den Goorbergh RW Racing GP 01’38.975 3.996 / 0.656

 

Valencia: Quartararo a leggyorsabb, Bagnaia 17. az első szabadedzésen

0

Bár látványosan zavarta ujjsérülése Fabio Quartararot a valenciai első szabadedzésen, de ez sem akadályozta meg abban, hogy a leggyorsabb legyen. Remekül kezdett Marc Marquez is, noha a nyolcszoros világbajnok a kettes kanyarban még egy bukást is összehozott.

Marquez sokáig vezetett, a végén viszont Quartararo is szórta a jó köröket. A Ducatik bár különösen egykörön rendkívül domináns teljesítményt nyújtottak, az első edzésen most lassabban kezdtek. Bár Jack Miller, illetve a két Pramac Zarcoval és Martinnal ott van az első 10-ben, de mind Enea Bastianini, mind a bajnokságot vezető Fancesco Bagnaia egyelőre hátul. A különbség persze minimális, hiszen mindössze 6 tizedet kapott a címvédőtől.

Végeredmény:

1 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP 01’31.399 0.000
2 Marc Marquez Repsol Honda Team 01’31.434 0.035 / 0.035
3 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing 01’31.470 0.071 / 0.036
4 Jack Miller Ducati Lenovo Team 01’31.542 0.143 / 0.072
5 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR 01’31.564 0.165 / 0.022
6 Johann Zarco Prima Pramac Racing 01’31.684 0.285 / 0.120
7 Jorge Martin Prima Pramac Racing 01’31.762 0.363 / 0.078
8 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing 01’31.775 0.376 / 0.013
9 Aleix Espargaro Aprilia Racing 01’31.782 0.383 / 0.007
10 Joan Mir Team SUZUKI ECSTAR 01’31.809 0.410 / 0.027
11 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team 01’31.874 0.475 / 0.065
12 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing 01’31.881 0.482 / 0.007
13 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP 01’31.915 0.516 / 0.034
14 Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP 01’31.917 0.518 / 0.002
15 Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing 01’31.977 0.578 / 0.060
16 Maverick Viñales Aprilia Racing 01’31.993 0.594 / 0.016
17 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team 01’31.999 0.600 / 0.006
18 Alex Marquez LCR Honda CASTROL 01’32.068 0.669 / 0.069
19 Pol Espargaro Repsol Honda Team 01’32.116 0.717 / 0.048
20 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team 01’32.159 0.760 / 0.043
21 Cal Crutchlow WithU Yamaha RNF MotoGP Team 01’32.274 0.875 / 0.115
22 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP 01’32.604 1.205 / 0.330
23 Takaaki Nakagami LCR Honda IDEMITSU 01’32.982 1.583 / 0.378
24 Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP Team 01’33.969 2.570 / 0.987

Valencia: Guevara nyerte a sárga zászló alatt véget ért első edzést

0

Ketten is megfutották azt a kört, amelyik végül a leggyorsabb volt az első szabadedzés végén. Dennis Foggia viszont sárga zászló alatt tette ezt, így az ő köre nem érvényes, így maradt az idei világbajnok Izan Guevara.

Az első szabadedzésen sokáig nem sok minden történt, a végén viszont kicsit felpörögtek az események. Ivan Ortola futott egy remek kört, amivel feljött az élmezőnybe. David Munoz viszont bukott az utolsó percekben, és még le sem tért a pályáról, amikor az edzést vezető Diogo Moreira is ugyanabban a kanyarban dobta el a motort.

Az utolsó köröknél így nem is az volt a legfontosabb kérdés, hogy ki tud javítani, hanem hogy a sárga zászló miatt érvényes köröket is láthatunk-e. Dennis Foggia megjavította Mroeira idejét, de szabálytalanul. Az utolsó körével viszont az idei világbajnok, Izan Guevara futott egy Foggia-val ezredre azonos kört, amikor már nem volt sárga zászló. Ezzel pedig meg is nyerte az első edzést Moreira és Holgado előtt.

Végeredmény:

1 Izan Guevara Valresa GASGAS Aspar Team 01’39.533 0.000
2 Diogo Moreira MT Helmets – MSI 01’39.543 0.010 / 0.010
3 Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo 01’39.683 0.150 / 0.140
4 Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max 01’39.715 0.182 / 0.032
5 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 01’39.722 0.189 / 0.007
6 Dennis Foggia Leopard Racing 01’39.780 0.247 / 0.058
7 John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max 01’39.847 0.314 / 0.067
8 Sergio Garcia Valresa GASGAS Aspar Team 01’39.855 0.322 / 0.008
9 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI 01’39.905 0.372 / 0.050
10 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP 01’39.938 0.405 / 0.033
11 Kaito Toba CIP Green Power 01’40.030 0.497 / 0.092
12 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse 01’40.116 0.583 / 0.086
13 Tatsuki Suzuki Leopard Racing 01’40.145 0.612 / 0.029
14 Sergio Garcia GASGAS Aspar Team 01’40.215 0.682 / 0.070
15 Andrea Migno Rivacold Snipers Team 01’40.231 0.698 / 0.016
16 Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 01’40.296 0.763 / 0.065
17 Ivan Ortola Angeluss MTA Team 01’40.486 0.953 / 0.190
18 Joel Kelso CIP Green Power 01’40.518 0.985 / 0.032
19 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo 01’40.545 1.012 / 0.027
20 David Muñoz BOE Motorsports 01’40.629 1.096 / 0.084
21 David Salvador Angeluss MTA Team 01’40.636 1.103 / 0.007
22 Finetwork Team BOE Motorsports 01’40.800 1.267 / 0.164
23 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP 01’40.936 1.403 / 0.136
24 Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse 01’41.347 1.814 / 0.411
25 Joshua Whatley VisionTrack Racing Team 01’41.467 1.934 / 0.120
26 Nicola Carraro QJMotor Avintia Racing Team 01’41.485 1.952 / 0.018
27 Alberto Surra Rivacold Snipers Team 01’41.706 2.173 / 0.221
28 Scott Ogden VisionTrack Racing Team 01’41.902 2.369 / 0.196
29 Taiyo Furusato Honda Team Asia 01’41.912 2.379 / 0.010
30 Mario Suryo Aji Honda Team Asia 01’42.002 2.469 / 0.090
31 Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team 01’42.032 2.499 / 0.030
32 Ana Carrasco BOE Motorsports 01’43.015 3.482 / 0.983

 

Mir utolsó versenyére készül a Suzukival

0

Joan Mir, a MotoGP 2020-as világbajnoka vasárnap teljesíti 65. és egyben utolsó versenyét a Suzuki színeiben. A spanyol ezután új fejezetet kezd a Hondánál.

Kedden Joan Mir először ül majd a gyári Hondára, maga mögött hagyva a Suzukinál töltött időszakot. A spanyol 2019-ben érkezett a királykategóriába, azóta pedig egy világbajnoki címet nyert és összesen 13 dobogós helyezést ért el. A vasárnapi valenciai futam után vége – a Suzuki kiszáll a motoros világbajnokságból.

„Vége a nagyon szép időszakunknak ezzel a márkával, a Suzukival. Valóban fantasztikus időszak volt, de ennek most már vége. Sajnos az jár a fejemben, ami az elmúlt két versenyen történt. Végig remek eredményeink voltak, de problémáink voltak Ausztráliában és Malajziában is.” – magyarázta Mir csütörtökön.

„Mindkét futamon megvolt a lehetőségünk az első helyezések valamelyikére.” – bosszankodott a Suzuki versenyzője.

„Jobban kell teljesítenünk, mert valahol mélyen azt súgja valami: ‘Gyerünk, többet is tudunk.’. Erősen hiszek abban, hogy a végén erős eredményt érhetünk el.”

„Ha jól emlékszem, tavaly Ducati-versenyzők vettek körül minket. Mindig nagyon nehéz ellenük küzdeni. Ha ugyanebben a helyzetben találnánk magunkat, akkor talán egy kicsit nagyobb végsebességgel jobban tudnánk teljesíteni. Ha ezt élvezni tudom, akkor a pályán is képes leszek gyors lenni.”

 

Bastianini: Kedden egy új kaland kezdődik

0

A Gresini Racinggel közös utolsó MotoGP-s hétvégéje előtt Enea Bastianini visszatekint, majd előre néz a Ducati gyári csapatnál végzett jövőbeli munkájára, amelyet a keddi valenciai teszttel kezd.

A Sepang GP körül még volt vita, de a valenciai szezonzáró előtt egyértelmű: a Ducati-táborban mindenki örülne egy Bastianini győzelemnek a hétvégén. Mert ha Fabio Quartararo nem nyer, Francesco Bagnaia mindenképpen világbajnok lesz. Az biztos – vigyorgott Enea.

Ugyanakkor a leendő Ducati gyári pilóta elmondta: „Ez egy olyan pálya, ahol soha nem értem el jó eredményeket. De ezt félre kell tenni, idén jó lábbal kell felkelnem. Úgy gondolom, hogy az idei motorom nagy segítségemre lesz. A fő probléma eddig az első kerék viselkedése volt. Azt hiszem, ezzel már kevesebb gondom lesz.”

A szezonzáró alkalmat ad arra, hogy Bastianini visszatekintsen a Gresini Racinggel eltöltött sikeres szezonjára a Ducati gyári csapatához való átigazolása előtt: „A mérleg pozitív, azt mondanám, hogy jó szezont zárunk. Természetesen voltak pillanatok, amikor nem mentek jól a dolgok, de szerencsére a jó pillanatok felülmúlták ezeket. Elégedett vagyok” – összegzett a négyszeres futamgyőztes.

„Kedden egy új kaland kezdődik. Az elején biztosan nehéz lesz, meg kell próbálnom megérteni, hogyan kell dolgozni egy gyári csapatban. De nyugodt vagyok” – mondta Bastianini.

Vasárnap azonban még a Gresini színeiben a világbajnokság harmadik helyéért küzd majd. „Ez lenne a hab a tortán, hogy a legjobb módon fejezzem be ezt a szezont. De ha ez nem sikerül, akkor is úgy gondolom, hogy jó munkát végeztünk” – mondta az olasz.

Visszatekintve a szezonra, Bastianini elmondta: „Volt néhány verseny, ahol jobban is teljesíthettem volna. De ez még csak a második évem [a MotoGP-ben], így nem vártam tökéletességet. A cél az volt, hogy fejlődjek. És azt hiszem, ez sikerült is. Az eredmények tekintetében a várakozások felett vagyunk. Ez azt jelenti, hogy jól dolgoztunk. Amit szeretnék megőrizni, az pontosan ez a szempont. De a munkamódszerem amúgy is nagyon hasonlít a Ducatiéra, mert a mérnökök tőlük jöttek. Szeretném megtartani azt a könnyedséget is, amit a Gresini csapatnál időről időre megismertem. A gyári csapatban biztos vagyok benne, hogy sokkal módszeresebb és komolyabb lesz, de nem hiszem, hogy egy csipetnyi könnyedség ártana.”

Valencia: elérkeztünk az izgalmas szezonzáróhoz – íme a menetrend

0

Elérkeztünk a MotoGP 2022-es szezonjának fináléjához. Valencia hatalmas izgalmakat tartogat, hiszen a Moto2-ben és a királykategóriában is a hagyományos záróhelyszínen avatunk bajnokot. 

A helyszín

A Gran Premio de la Comunitat Valenciana-t minden évben a Circuit Ricardo Tormo pályán rendezik meg azóta, hogy a világbajnokság először látogatott el a spanyol pályára 1999-ben, ugyanabban az évben, amikor a helyszín építése befejeződött. Az esemény mára a hagyományos szezonzáróvá vált, és a 150.000 férőhelyes pályán hatalmas tömegek gondoskodnak a fergeteges hangulatról.

A pálya körül kialakított lelátók stadion jellege miatt a rajongók az egész pályát láthatják. A pályán két nagy spanyol versenyzőről, Jorge Martínez Asparról és Angel Nietóról neveztek el kanyarokat. Mindketten nagyban hozzájárultak a motorkerékpárversenyzés népszerűségéhez Spanyolországban és szerte a világon.

A döntő ütközet a királykategóriában

Egyetlen futam van hátra a 2022-es MotoGP szezonból. Francesco Bagnaia kényelmes előnnyel vezeti a tabellát, és amennyiben Fabio Quartararo megnyeri a versenyt, akkor is elég a legjobb 14-en belül végeznie, ahhoz, hogy megszerezze első királykategóriás világbajnoki címét. A regnáló bajnok Yamaha versenyzőnek kizárólag akkor van esélye a címvédésre, ha győzni tud és Bagnaia a 15 vagy az annál hátrébb lévő helyek valamelyikén végez.

A harmadik helyért nagy csata zajlik Aleix Espargaró és Enea Bastianini között, akiket mindössze 1 pont választ el egymástól az utolsó futam előtt.

Kétségtelenül izgalmas hétvégének nézünk elébe. Quartararo vagy a második bajnoki címét nyeri meg egymás után, vagy Bagnaia lesz a negyedik különböző királykategóriás bajnok négy év alatt, miután Joan Mir 2020-ban és Marc Marquez 2019-ben nyert. Hogy melyik forgatókönyv valósul meg, az rövidesen kiderül.

A kisebb kategóriák

A Moto3 világbajnoki címe néhány héttel ezelőtt már elkelt, ahol Izan Guevara ünnepelhetett.

A középső géposztályban azonban még nyitott a cím sorsa, hiszen a jövőre MotoGP-be igazoló Augusto Fernández előnye mindössze 9,5 pont a második helyen álló, Malajziában hibázó Ai Ogura előtt.

Red Bull Rookies Cup

A tehetségkutató bajnokság is zárja a szezont, Görbe Somával a mezőnyben. A magyar tehetségnek nem volt szerencsés szezonja, így a tabella 22. helyét foglalja el jelenleg a bajnokságban. Még egy javításra van lehetősége az idei évad utolsó futamain.

Íme a hétvégi menetrend:
PÉNTEK
09:00 – 09:40 Moto3 1. szabadedzés TV: Arena 4
09:55 – 10:40 MotoGP 1. szabadedzés TV: Arena 4
10:55 – 11:35 Moto2 1. szabadedzés TV: Arena 4
11:55 – 12:20 RBRC Időmérő
13:15 – 13:55 Moto3 2. szabadedzés TV: Arena 4
14:10 – 14:55 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena 4
15:10 – 15:50 Moto2 2. szabadedzés TV: Arena 4
16:30 RBRC 1. verseny Online: Facebook
SZOMBAT
09:00 – 09:40 Moto3 3. szabadedzés TV: Arena 4
09:55 – 10:40 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena 4
10:55 – 11:35 Moto2 3. szabadedzés TV: Arena 4
12:35 – 12:50 Moto3 1. időmérő TV: Match 4
13:00 – 13:15 Moto3 2. időmérő TV: Match 4
13:30 – 14:00 MotoGP 4. szabadedzés TV: Match 4
14:10 – 14:25 MotoGP 1. időmérő TV: Match 4
14:35 – 14:50 MotoGP 2. időmérő TV: Match 4
15:10 – 15:25 Moto2 1. időmérő TV: Match 4
15:35 – 15:50 Moto2 2. időmérő TV: Match 4
16:30 RBRC 2. verseny Online: Facebook
VASÁRNAP
09:00 – 09:10 Moto3 Warm-up
09:20 – 09:30 Moto2 Warm-up
09:40 – 10:00 MotoGP Warm-up
11:00 Moto3 Verseny TV: Arena 4
12:20 Moto2 Verseny TV: Arena 4
14:00 MotoGP Verseny TV: Arena 4

Miller: Pecco és a Ducati is hiányozni fog

0

Az ausztrál Jack Miller számára vasárnap Valenciában véget ér a Ducatival eltöltött hosszú idő. Az év utolsó MotoGP-futamán azonban még szeretne jó eredményt elérni.

Csütörtökön egy interjúban beszélt szándékáról.

„Az utolsó verseny a Ducatinál egy olyan pályán, amit nagyon szeretek. Egy egész szezonon keresztül vártam ezt a helyszínt, azonban ez egyben a szezon vége is.” – mondta Miller.

„Szerintem jó munkát tudunk végezni. Nagyon motivált vagyok, de ez minden verseny előtt így van. Az álmom persze az lenne, ha megnyerném a versenyt.”

„A motor jól megy, erős vagyok, ráadásul úgy érzem, hogy a hosszú tengerentúli utat követő rövid szünet után fellelkesültem. Készen állok a hétvégére.”

„Tavaly a negyedik helyen végeztem a bajnokságban. Még mindig van egy nagyon kicsi esélyünk arra, hogy a végén a harmadik helyen végezzünk. Nem lesz könnyű, de ezért küzdök. Maga a szezon a katalán teszt után remekül alakult, eltekintve néhány kieséstől, mint Misano vagy Phillip Island. Elég komplex volt az biztos. Elégedett vagyok a szezon második részével.”

„2019-ben Marc-kal és Fabióval álltam itt a dobogón, 2020-ban Franky-vel küzdöttem a győzelemért, tavaly is. Szeretem ezt a pályát, és a motorok nagyon jól működnek itt. Évről évre jobb lesz, tavaly különösen sokat javultunk. Idén a motor is jobb lett, különösen a kanyarokban.”

Millernek vajon csapattársa, vagy a Ducati fog jobban hiányozni?

„Mindkettő hiányozni fog. Nagyon kedvelem Peccót, mint embert, és nagyon élveztem a Ducatinál töltött időt. A Ducatihoz egyetlen dobogós helyezéssel érkeztem. Mostanra már sokkal több lett belőle. Sokat tanultam belőle, együtt haladtunk előre, úgyhogy nagyon kötődöm ezekhez a dolgokhoz.”

 

Aleix Espargaró: Quartararo az „év versenyzője”

0

Az Aprilia pilótája, Aleix Espargaró izgatottan várja a címvédő Fabio Quartararo és Francesco Bagnaia döntő összecsapását.

A 33 éves versenyző úgy látja, hogy bár „Pecco és a Ducati hihetetlen munkát végzett”, de Fabio újabb MotoGP-címet ünnepelhet majd. Espargaró szerint ugyanis utóbbi az „év versenyzője”.

Aleix Espargaró a harmadik helyért van nagy csatában Enea Bastianinivel: „Szeretném a szezont a világbajnokság harmadik helyén zárni, mert úgy gondolom, hogy megérdemeljük.”

Bár „nehéz lesz a Ducati ellen”, nem akarja, hogy ez elkeserítse, mert keményen dolgoztak Valenciáért és „tettek egy lépést előre”.

Ahhoz, hogy a világbajnokság harmadik helyét megszerezze – Espargaró 212, Bastianini 211 ponttal áll -, az apriliásnak olasz riválisa előtt kell végeznie. Ha azonban a Gresini versenyzője eggyel több pontot szerez, és így pontszámban kiegyenlít, Bastianini átvenné a harmadik helyet a bajnokságban, mivel jelenleg négy győzelmet ért el az idei szezonban.

Espargaró nem ment el szó nélkül Morbidelli mellett sem, akik a malajziai ütközésük óta nem egyeztettek. „Folyamatosan büntetéseket gyűjt, nem értem, miért nem függesztik fel például egy futamra. De ez nem az én dolgom. Örültem, hogy nem estem ki. Ez az egy pont, amivel most Enea előtt állok, nagyon fontos számomra.”

Quartararo: Nem fogok sokat stresszelni

0

A Yamaha gyári versenyzője, Fabio Quartararo 23 pontos hátrányban érkezik a valenciai szezonzáróra Pecco Bagnaia mögött. Számára az a cél, hogy egy tiszta hétvégét teljesítsen.

Quartararo motivált a hétvégi futam előtt.

„Jó versenyünk volt Malajziában. Nagyon élveztem, és jó volt újra a dobogóra állni. A világbajnoki cím megszerzése most nagyon nehéz lesz.” – kezdte Quartararo.

„Természetesen 100 százalékot fogok adni, mint mindig. Nem fogok túl sokat stresszelni a bajnokság miatt. Ez a szezonzáró, szeretném élvezni, és jó eredménnyel zárni az évet.”

Massimo Meregalli hozzátette: „Két hosszú tengerentúli csomag után újra Európában vagyunk. Ez már a szezon utolsó versenye. Úgy kezdtük a szezont, hogy 20 futam nagyon hosszú, de az idő hihetetlenül gyorsan eltelt.”

„Tudjuk, hogy nehéz lesz megnyerni a bajnoki címet. Fabiónak nyernie kellene, és az ellenfelünknek nem szabad pontot szereznie. Nem könnyű feladat, az biztos, de nem adjuk fel a reményeinket, amíg le nem intik a versenyt. A küzdőszellemünk továbbra is él, és mindent beleadunk ezen a hétvégén.”

Bagnaia: Végig koncentráltnak kell maradnunk

0

A MotoGP-világbajnokság nagy fináléja ezen a hétvégén lesz Valenciában. Pecco Bagnaia és a Ducati számára ez lesz a szezon legfontosabb hétvégéje, hiszen a bajnoki cím karnyújtásnyira van.

Fabio Quartararónak győznie kell vasárnap, hogy életben tartsa csekély esélyeit a bajnoki címre. Ha nem, Pecco Bagnaia ünnepelheti első világbajnoki diadalát. Az olasz azonban normális módon közelít a valenciai döntőhöz, csak magára fókuszál.

Ha Bagnaia a vasárnapi futamon a 14. vagy annál jobb helyen végez, akkor Casey Stoner óta (2007) először lesz Ducati-pilóta világbajnok a királykategóriában. A bolognai székhelyű gyártó már idő előtt biztosította a konstruktőri és a csapatbajnokságot. Bagnaia 2022-ben hét futamot nyert, és további három dobogós helyezést ért el.

„Egy nagyon fontos hétvége következik számunkra, de nyugodtan és lazán érkezem Valenciába.” – mondta a 25 éves versenyző.

„Ez egy olyan pálya, ahol tavaly nagyon gyorsak voltunk. Papíron illik a motorunkhoz.”

Bagnaia a Phillip Island-i futam után először vette át a világbajnoki vezetést, bár a júniusi Német Nagydíj után még mindig 91 pont volt a hátránya Quartararo mögött.

„Sokkal előnyösebb helyzetben vagyunk, mint Malajziában, de a végéig koncentráltnak kell maradnunk. Arról van szó, hogy az első edzéstől kezdve jól kell dolgoznunk, hogy a versenyen a legjobbunkat tudjuk nyújtani, mint mindig. Rengeteg Ducati-rajongó lesz ott, valamint a családom, a barátaim és a rajongói klubom. Remélem, hogy vasárnap nagyszerű érzelmeket tudok nekik okozni.”