back to top
2025. július 07. 21:23
Kezdőlap Blog Oldal 628

Zarco: Egyik hiba jött a másik után

0

Az egyik nagy vesztes vasárnap Motegiben Johann Zarco volt. A francia az első sorból indult a MotoGP futamán, de végül  nem jutott be a Top10-be.

Johann Zarco a rajtrács első sorába kvalifikálta magát szombaton Japánban. Vasárnap azonban a 4,8 km-es pályán az időjárás jobbra fordult. Nyárias meleg volt.

A Pramac Ducati pilótája a 2. helyről rosszul kezdte a versenyt. Aztán Viñales nehezítette meg a dolgát a 7. helyért folytatott csatában, így Zarco hibázott, ami visszavetette őt. Ugyanebben a körben újabb hibát követett el, így már nem volt az első tíz versenyző között.

Zarco végül a tizenegyedik helyen végzett.

„Nagyon kemény volt. Amikor az első öt körben megpróbáltam megelőzni Viñalest, elkövettem ezt a hibát. Aztán jött a többi is egymás után, túl sok pozíciót vesztettem. Ezután a hetedikről a 13. helyre estem vissza.”

„A Top10 végén lévő csoport is jó tempót diktált. Nem tudtam gyorsabban menni, hogy visszaszerezzem a pozíciókat.” – ismerte el Zarco.

„Sajnos az én hibám volt, de aztán a végéig mindent megtettem. Megpróbáltam megelőzni Bezzecchit a 10. helyért, de keményen küzdött, így nem sikerült.”

„Nagy különbségek vannak a mögöttes és az egyedül motorozás között. Nagyon megnehezíti az előzést. Ha előzni akarsz, akkor tényleg nagyon jól kell érezned magad a motoron.” – mutatott rá Zarco.

„Úgy tűnt, Jack remekül érzi magát, hihetetlenül jól ment. Továbbra is azon dolgozunk, hogy visszatérjünk az élmezőnybe.”

Sebestyén Peti nehéz hétvégéje Barcelonában

Sebestyén Petinek nem sikerült pontot szereznie a Supersport VB barcelonai állomásán. Szombaton már az első körben kiesett, vasárnap pedig a pontzónán kívül ért célba. Olvassátok el az ő és a csapata gondolatait.

SZOMBAT

Gyorsan véget ért az első futam Barcelonában

Szombaton reggel felszáradó pályán rendezték meg a kvalifikációt, majd a délutáni verseny már száraz körülmények között zajlott Barcelonában. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti igazán balszerencsés napot zárt, hiszen a rajtot követően rögtön az első kanyarban fellökte őt egy másik pilóta.

A pénteki szabadedzések után egyáltalán nem volt elégedett a VB magyar résztvevője, hiszen nem sikerült felvenni a megfelelő ritmust és nem tűnt működőképesnek az irány, amit mérnökeivel jónak gondoltak. Szombatra jobb lett a motor, de volt még egy kisebb lépéshátrány, így csak a 15. pozicióba tudott kvalifikálni. A mezőny azonban nagyon egyben volt, így Peti pozitívan állt az előtte lévő futamhoz:

„Pénteken furcsa napunk volt itt Barcelonában, mert az a beállítás, amivel kezdtünk nem volt versenyképes. A Superpole-ra már jobban éreztem magam a motoron, ám sajnos akkor tartottunk csak ott, ahova a többiek már pénteken nap végén megérkeztek. Ennek ellenére azt éreztem versenyképes lehetek, egészen addig, amíg a rajt után ki nem löktek. Sajnos a rossz rajtpoziciónak ez a legnagyobb hátránya, hogy túlságosan a sűrűjéből indulok, ahol gyakori az ilyen felelőletlen viselkedés. A pozitívum, hogy vasárnap még előttünk áll egy futam, ahol lesz még lehetőség a bizonyításra.” – mondta szombaton a HUMDA pilótája.

Bukás után az aszfalton. Fotó: PS56 Team

VASÁRNAP

Nehéz vasárnap a Supersport VB-n!

Ismét izgalmas futamot hozott a Supersport-világbajnokság vasárnapi napja Barcelonában. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti a rajt után azonnal előretört, ám sajnos nem működött alatta a motor, így visszacsúszott a mezőny végére és végül a 20. helyen intették le.

„A mai nap nagy csalódás volt. Lágy gumit választottunk a versenyre, ami az időmérőn jól működött, de a versenybeállításokkal egyáltalán nem voltam versenyképes. Nem fordult a motor, a kanyarok közepén rengeteget veszítettem. Mikor elkopott a hátsó gumi, sokkal jobb lett az érzés, de akkor már sajnos késő volt. Magny-Cours után egyáltalán nem ilyen hétvégére számítottam, de nem adjuk fel, már el is kezdtem Portugáliára koncentrálni, ahol reményeim szerint végre egy erős hétvégét futunk majd.”mondta el a HUMDA pilótája.

A Supersport-világbajnokság mezőnye legközelebb október 07-09-én Portimaóban lép pályára.

Aegerter: Teljes gázzal motoroztam, nem csak félgázzal

Dominique Aegerter hibája ellenére magabiztosan nyerte a második futamot is Barcelonában. Le a kalappal a svájci előtt.

Assen, Estoril, Misano és Donington Park után a világbajnok Domi Aegerter ebben a szezonban ötödik alkalommal tudott duplázni, ezúttal Barcelonában.

A svájci elképesztő, 1,078 másodperces előnnyel, 1:43,983 perces rekordidővel szerezte meg a kilencedik, összesítésben kilencedik pole pozícióját. Az első futamban a svájci 3,472 másodperc előnnyel nyert Lorenzo Baldassarri előtt. A második futamban ismételten győzni tudott, ezúttal 2 másodperces előnnyel. Tette ezt úgy, hogy 7 körrel a leintés előtt hatalmasat hibázott, amivel a negyedik helyre esett vissza, több, mint 1 másodperces lemaradással.

„Teljes gázzal motoroztam, nem csak félgázzal, ahogy szombaton olvastam” – vigyorgott a Ten-Kate Yamaha versenyzője, amikor a SPEEDWEEK.com-nak nyilatkozott. „Előzni akartam, de a szélárnyék miatt a fékezéskor majdnem 300 km/h-val kicsit más volt a helyzet. Nem tudtam egyszerre mindkettőjüket megelőzni, ezért balra húzódtam, hogy ne érintsem őket. Ez hiba volt a részemről. Úgy mentem, mintha egy hosszúkörös büntetést hajtottam volna végre. Szerencsém volt, hogy a mögöttem lévő csoport nem volt közvetlenül mögöttem, mert a szélárnyék itt több mint 10 km/h-t ad. Amikor visszatértem, majd előztem, tudtam, hogy két-három tizedmásodperccel előrébb kell mennem a célegyenesben, hogy ne jöjjenek ki újra a szélárnyékból. Ez sikerült is.”

„Az első tíz körben az élen motoroztak – elemezte Aegerter. „Ezért maradt mindenki olyan közel egymáshoz, és ezért volt olyan sok előzési manőver. Amikor második és harmadik voltam, megpróbáltam támadni, de a többiek is támadtak, különösen az egyenesben. És persze én is spórolni akartam a gumijaimmal, és nem feltétlenül akartam elöl lenni. Nem tudtuk, hogy milyen lesz a hátsó gumi az utolsó öt körben ilyen körülmények között.”

Katalóniában aratott két győzelmével Aegerter 36 pontra növelte előnyét a világbajnokságban a második helyezett Baldassarri előtt.

Rea elégedett a hétvége eredményével

0

Bár Jonathan Rea-nek nem volt esélye Álvaro Bautistával szemben Barcelonában, és ismét győzelem nélkül maradt, a Kawasaki versenyzője nem elégedetlen az eredménnyel.

Jonathan Rea május óta nem nyert futamot, ami a leghosszabb nyeretlen időszak azóta, hogy a 35 éves versenyző 2015-ben csatlakozott a Kawasakihoz.

„Álvaro egy másik ligában motorozott” – ismerte el az északír. „Arra számítottam, hogy gondjaink lesznek Barcelonában. A második, második és negyedik helyekkel jobban ment, mint amire számítottam.”

„A sprintverseny a tervek szerint alakult. A szezon egyik legjobb rajtját kaptam el, ami néha a gyenge pontom. Ez megváltoztatta az egész verseny menetét, mert azonnal jó pozícióba kerültem a pályán” magyarázta a Kawasaki versenyzője, aki csak az utolsó körben vette át a második helyet csapattársától, Alex Lowes-tól. „Alex sebessége a Superpole futamon elképesztő volt. Aztán a verseny után láttam, hogy a gumijaim jó állapotban vannak, még Álvaróhoz képest is. Szóval elég optimistán tekintettem a második futamra.”

A dolgok másképp alakultak: ahelyett, hogy Bautistával csatázott volna, Rea a Ducati versenyzőivel, Michael Rinaldival és Axel Bassanival, valamint a Yamaha versenyzőjével, Toprak Razgatliogluval vívott kiélezett harcot. A 16. körben pedig épphogy elkerülte a bukást.

„A 7-es kanyarban ideális íven kívülre kerültem. Így motorfék nélkül mentem be abba a kanyarba, az első kerék letapadt, és mindent megpróbáltam, hogy ne bukjak” – mondta Rea. „Ezután még mindig próbáltam visszaérni a dobogóra, de elfogytak a körök. Kicsit frusztráló, mert megérdemeltük volna, de nem így alakult. Kemény versenyre számítottam, de a ritmusom sokkal egyenletesebb és gyorsabb volt, mint az első futamon.”

Rea a szezon nyolcadik fordulója után 327 ponttal a harmadik helyen áll a világbajnokságban. A lemaradása a vezető Álvaro Bautistával szemben 67 pontra nőtt, a világbajnoki második Razgatlioglu mögött pedig nyolc pont a hátránya.

Redding csalódott, de jól van

0

A Donington Parkban, Mostban és Magny-Cours-ban elért dobogós helyezések után a barcelonai versenyen a BMW gyári versenyzője, Scott Redding nem tudott dobogóra állni. Az angol egyik főfutamon sem látta a kockás zászlót.

A BMW nem volt versenyképes Barcelonában, pedig a müncheni gyártó augusztusban két napot tesztelt a spanyol aszfaltcsíkon. Bár Eugene Laverty és Loris Baz a fő futamokon egy-egy alkalommal bejutott a top10-be, mindketten tetemes lemaradással értek célba Álvaro Bautistával szemben.

A BMW gyári versenyzője, Scott Redding mindkét főfutamon bukott, a sprintfutam 8. helye adhatott némi vígaszt a britnek.

„Egy kicsit jobb volt, mint szombaton, amikor nagy problémáim voltak” mondta Redding. „Az éjszaka folyamán változtattunk néhány dolgot a motoron, és a Superpole futam jobban sikerült. A 6. helyért küzdöttünk, és végül a 8. helyen végeztünk. A délutáni második főfutamon a keményebb első gumit kellett használnunk, amivel szombaton is buktam. A hőmérséklet miatt ismét ezt a gumit választottuk, és úgy gondoljuk, hogy ez volt a helyes út. De az első körben ismét buktam. Összességében jól vagyok, csak a térdem fáj egy kicsit. A következő versenyre már egészséges leszek. De egy kicsit csalódott vagyok a hétvégi teljesítményünk miatt. Azonban vannak jó és rossz napok. Mindkettő a része.”

Redding 147 pontjával a BMW kvartett legjobbjaként a kilencedik helyen áll a világbajnokságban, tizenegy ponttal lemaradva az előtte álló Honda versenyző, Iker Lecuona mögött.

„Egyértelműen nem feleltünk meg az elvárásainknak” – jegyezte meg Marc Bongers, a BMW motorsport-igazgatója. „Scott kétszer is bukott a fő futamokon. Viszonylag jó Superpole futamot teljesített, ami ismét bizakodóvá tett minket. És ha megnézzük az időket, akkor a top 8-as helyezés is lehetséges lett volna számára a 2. futamban. Ezt most elemezzük, hogy levonjuk a szükséges következtetéseket.”

Hivatalos: Fenati visszatér a Moto3-ba

0

A Snipers csapat szombaton megerősítette a 2023-as Moto3-as szezon első versenyzőjét: egy régi ismerős, a 26 éves Romano Fenati személyében.

Romano Fenati a híresztelések szerint a Superbike paddockban is körülnézett, de most már biztos: az olasz ismét a motoros világbajnokság legkisebb osztályában próbálja ki magát – méghozzá visszatér a Snipers csapathoz, amely idén Andrea Mignóval megnyerte a szezonnyitót Katarban, de azóta a 26 éves VR46-os növendék elmaradt a várakozásoktól. Alberto Surra viszont sérülésmizériát él át első teljes világbajnoki szezonjában, legutóbb Aragónban törte el a csuklóját.

„Nagy örömmel üdvözöljük Romanót újra a Snipers családban. Meggyőződésünk, hogy tehetsége és tapasztalata az egész csapat fejlődését segíti majd” hangsúlyozta Mirko Cecchini csapatfőnök. „Mindketten egy nehéz szezonból jövünk, ahol egyikünk sem érte el a céljait – különböző okokból. A jóvátétel vágya fog minket hajtani ebben az új kalandban.”

Romano Fenati. „Boldog vagyok, hogy visszatérhetek a Cecchini családhoz, akikkel második lettem” – utalt a 2017-es Moto3-as szezonra. „Nincsenek elvárásaim, csak szeretném, ha ismét nyugodt légkör uralkodna a boxban, hogy a lehető legjobban tudjunk dolgozni.”

Emlékeztetőül: a Snipers csapat már 2019-ben is adott Fenatinak egy második esélyt, miután a misanói botrányt követően karrierje a végéhez közeledett. Így most az olasz alakulat 2023-ban tesz egy újabb kísérletet, miután a most 26 éves versenyző Moto2-es visszatérése Luca Boscoscuro Speed Up csapatával a Jerez GP után a szezonban az előrelépés és az eredmények hiánya miatt hirtelen véget ért.

Oulton Park: Jackson és Bridewell győztek a drámai napon, MacKenzie újra megsérült

0

Drámaira sikerült a vasárnapi nap a Brit Superbike mezőnyében. A rengeteg bukással tarkított 2. futamot Jackson húzta be, míg Bridewell személyében újabb győztest avattak a 3 versenyen.

Második futam

Lee Jackson nyerte az Oulton Parkban rendezett drámai második Brit Superbike futamot. A két piros zászlót követő hétkörös újraindítás során Tommy Bridewell és Bradley Ray előtt győzött.

Jason O’Halloran az első rajtnál az élre állt, de Ray azonnal támadásba lendült, és átvette a vezetést. Ahogy a mezőny először áthaladt a Druids-on, O’Halloran és Tommy Bridewell között érintkezés történt, és a McAMS Yamaha versenyzője ismét kiesett a versenyből. Hordágyon kellett levinni a pilótát a pályáról. Később bejelentették, hogy zúzódásos sérüléseket szenvedett és a hétvége számára véget ért. Bridewell egy áthajtásos büntetést kapott, emellett három rajtpozíciót veszített a 3. futamra és 2 büntetőpontot is bejegyeztek számára a versenyigazgatóság bírói nyilvántartásába.

Ray az élen haladt, mögötte a riválisok a dobogós helyekért küzdöttek. Rory Skinner megelőzte Tarran Mackenzie-t és Leon Haslamet. Mackenzie azonban a negyedik körben bukott a Hislopsnál, és a futamot piros zászlóval megszakították. Később jött az információ, miszerint a regnáló bajnok valószínűleg combcsont törést szenvedett.

A verseny újraindításánál Ray ismét az élre állt, megelőzve Kyle Ryde-ot, Jacksont, Skinnert és Christian Iddont. A futamot azonban másodszor is piros zászlóval kellett megszakítani, amikor Skinner, Ryde és Iddon összeakadtak Brittensnél. Később közölték, hogy Skinnert és Iddont is kórházba kellett szállítani, Iddon az eszméletét is elvesztette a baleset során. Skinner hasi fájdalmakkal küzdött.

Bridewell a 22. rajtkockából indult a 15 másodperces időbüntetés miatt az újraindítás után a hatodik helyre küzdötte fel magát. A verseny hét körösre rövidült, és Ray átvette a vezetést Glenn Irwin és Jackson előtt, de az első körben még több dráma történt, amikor Ryde és Tom Neave kiesett az Old Hallnál. Ezután Glenn Irwin állt az élre. Egy körrel később Bridewell már a második helyre érkezett, amikor Ray-t újabb egy hellyel sorolta hátra. Az élen álló öt versenyző szorosan haladt egymás mögött, Jackson maga mögött tartotta Bridewellt, Rayt, Irwint és Danny Buchant, előnyét a kockás zászlóig tartó hajrában is meg tudta tartani.

Ray végül a harmadik helyen ért célba, megelőzve Irwint az utolsó dobogós helyezésért, míg Buchan zárta az első ötöt. Leon Haslam a hatodik helyen ért célba, megelőzve Tom Sykes-t, Josh Brookest, Andrew Irwint, és Peter Hickmant az első tízben.

Második futam végeredménye:
1 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki
2 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 0.289
3 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 0.807
4 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 1.348
5 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 1.679
6 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 3.398
7 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 4.955
8 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 5.759
9 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 6.095
10 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 6.533
11 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 9.363
12 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 10.178
13 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 10.718
14 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 12.917
15 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 13.227
16 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 15.308
17 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 39.746
Nem ért célba
Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW
Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki
Tom NEAVE Honda Racing UK Honda
Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha
Christian IDDON Buildbase Suzuki Suzuki
Rory SKINNER FS-3 Racing Kawasaki
Tarran MACKENZIE McAMS Yamaha Yamaha
Jason O’HALLORAN
McAMS Yamaha Yamaha
Harmadik futam

Tommy Bridewell megszerezte első győzelmét a 2022-es Brit Superbike Bajnokságban a hétvége utolsó futamán, az Oulton Parkban.

A második futam során bukást szenvedő O’Hallorant, MacKenzie-t, Skinnert és Iddont nem láthattuk a rajtrácson, mindegyikőjüket versenyzésre alkalmatlanak találta az orvosi stáb.

A harmadik futamban a győzelemért folytatott harc négy különböző csapat és gyártó küzdelmévé vált, Bridewell, Glenn Irwin, Lee Jackson és Danny Buchan egyaránt versenyben volt.

A futam elején Glenn Irwin átvette a vezetést Bradley Ray és Jackson előtt. Később Ray állt az élre, de Irwin visszavágott, és a nyolcadik körben visszavette a pozíciót a Lakeside-nál, majd Bridewell előre ment a harmadik helyre, egy körrel később pedig az Old Hallnál átvette a második helyet. Az Oxford Products Racing Ducati versenyzője ezután Irwint vette célkeresztbe, és egy döntő mozdulattal Lodge-nál átvette a vezetést.

Bridewell maga mögött tudta tartani Glenn Irwint aki egyre nagyobb nyomást gyakorolt rá, és a kockás zászlónál mindössze 0,089 másodperc volt köztük.

A harmadik helyért folytatott harcban Jackson és Buchan a dobogó utolsó fokáért cseréltek helyet. Az utolsó előtti körben az FS-3 Kawasaki versenyzője visszaszerezte a harmadik pozíciót, és ezt meg is tudta tartani a célig.

Ray az ötödik helyen haladt át a célvonalon, miközben Tom Sykes szezonja legjobb eredményét érte el hatodik helyével, Peter Hickman és Josh Brookes előtt. Kyle Ryde a második futamban elszenvedett balesete után a hátsó sorból rajtolva végül a kilencedik helyen ért célba, míg az első tizet Danny Kent zárta.

Jelenleg Ray 40 ponttal vezeti a tabellát Bridewell előtt, aki a hétvégi Oulton Park-i győzelmét és kettős dobogós helyezését követően a második helyre ugrott fel. Jackson mindössze nyolc ponttal van lemaradva az előtte álló Ducati-versenyzőtől, Glenn Irwin pedig csak további három ponttal követi őt.

Jason O’Halloran és Tarran Mackenzie az ötödik és hatodik helyen áll a tabellán, a címvédő a második futamban történt balesete után combcsonttörés gyanújával szállították kórházba. Ryde és Skinner zárja az első nyolc helyezettet a tabellán.

A harmadik futam végeredménye:
1 Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati
2 Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 0.089
3 Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 0.222
4 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 0.708
5 Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 2.024
6 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 2.143
7 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 2.390
8 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 4.789
9 Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 10.013
10 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 10.130
11 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 11.098
12 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 11.813
13 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 12.150
14 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 14.707
15 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 15.795
16 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 22.373
17 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 24.449
18 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 25.675
19 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 37.875
20 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 48.029
Nem ért célba:
Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 6 kör
Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 10 kör

Bezzecchi: Pecco jó barátom, a tempóm jobb lett volna

0

A Ducati versenyzője, Marco Bezzecchi újabb top10-es helyezést ért el Motegiben. A MotoGP újonca a tizedik helyen végzett Japánban, de valójában gyorsabb is lehetett volna.

Marco Bezzecchi, a Mooney VR46 Racing versenyzője a 13. helyről indult a vasárnapi MotoGP futamon Motegiben. Az olasz jó versenyt futott, de amikor a Ducati gyári csapatának világbajnoki címvédője, Francesco Bagnaia mögé került, visszafogta magát.

Az olasz nem kapott utasítást a Ducatitól, de nem akarta veszélybe sodorni VR46-os Akadémiás barátját. Végül Bagnaia bukott, Bezzecchi pedig megelőzte Zarcót, és 16 másodperccel a márkatárs Jack Miller mögött ért célba. 20 futamból 16 után Bezzecchi a legjobb újoncként a 13. helyen áll.

„Nem volt rossz verseny. A gumiválasztás nehéz volt, mert korábban nem teszteltem a kemény gumit. Egyszer sem. Tudtuk, hogy túl kockázatos lenne a lágy gumival, mert a fékezés és a kigyorsítás itt túl kemény. A kemény gumit választottuk, szerencsére jó választás volt” – magyarázta az interjúban.

„Jól rajtoltam, aztán amikor Pecco mögé kerültem, nem akartam megkockáztatni bármilyen problémát”ismerte el a 23 éves versenyző. „Így hát mögötte maradtam. Amikor a csoport kialakult, tíz-tizenegy körrel a vége előtt észrevettem, hogy gondjaim vannak az első gumiabroncs nyomásával. Néhány métert vesztettem. Végül egy újabb top10-es eredményt sikerült elérnem a Zarcóval vívott csata után. Ez így rendben van.”

Könnyű volt előzni a versenyen? – kérdezték az ifjú olasztól. „Nagyon keményen fékeztem, ami lehetővé tette, hogy jó előzési manővereket mutassak be” – válaszolta a Ducati versenyzője. „Sajnos egy kicsit túl sokat gondolkodtam a versenyen. Pecco nagyon jó barátom, de az én tempóm jobb lett volna. Inkább nem támadtam meg. Ez a saját döntésem volt, Gigi nem mondott nekem semmit a verseny előtt.”

Bagnaia: Túl nagy volt az ambícióm

0

A MotoGP világbajnoki címre esélyes Pecco Bagnaia hét pontot dobott a kavicságyba Motegiben az utolsó körben, és nagyon haragudott magára.

Pecco Bagnaia épp egy előzési manővert hajtott volna végre Fabio Quartararo ellen, amikor bukott. A Yamaha sztárjának szerencséje volt, hogy üldözője nem vitte magával a kavicságyba.

Bagnaia ironikus tapssal bosszankodott magán, ezen kívül megjegyezte:

„Idióta manőver volt, óriási hibát követtem el.”

„Ma nehezen tudtam előzni, mert a tapadásom ma nem volt a legjobb. Általában jobban szeretem, ha az elektronika nem nyom túl sokat a latba, inkább magam irányítom a dolgokat, de ma nehéz volt. Minden kigyorsításnál vesztettem egy kis időt. A féktávokon nagyon erős voltam, és ebben az esetben egy kicsit túl optimista voltam. Az volt a szerencse, hogy nem értem hozzá Fabióhoz, amikor buktam, és nem tettem tönkre a versenyét.”

„Egy pont is számíthat. Szóval megpróbáltam, de talán túl ambiciózus voltam. Ha Fabio mögött maradok, vagy várok egy jobb előzési lehetőségre, utólag visszagondolva biztosan jobb lett volna. Abban a pillanatban, amikor versenyeztem, az volt a célom, hogy megelőzzem Fabiót, és aztán elég közel legyek Maverickhez, ha esetleg még egyszer hibázna. Ambiciózus voltam, de ez az egyetlen dolog, amit megtehetek, ha meg akarom próbálni megnyerni a világbajnokságot. A hiba tehát a baleset volt, az biztos.”

„Ez a hétvége elég furcsa volt, az biztos. Ami a versenyen történt, az egy kicsit furcsa volt. Tudtuk, hogy nehéz a saját tempónkat futni, ha hátulról indulunk. A következő versenyeken a szokásos módon fogom végezni a munkámat, és megpróbálok versenyképes lenni. Nem kell agresszívabbnak lennem, csak azt kell tennem, amit Aragónban vagy Misanóban tettem – a saját tempómat kell diktálnom, és megpróbálni pontokat szerezni.”

Marc Márquez: Nem éreztem fájdalmat

0

Marc Márquez válláról hatalmas kő esett le a Japán GP-n. „Mivel nem voltak fájdalmaim, ezért tudtam támadni Oliveirát a finisben” – mondta a spanyol.

Marc Márquez méltán lehet büszke teljesítményére, hiszen szombaton megszerezte a pole pozíciót Motegiben, míg a futamon a 4. helyen ért célba. Ez mindössze a második versenyhétvégéje a spanyolnak visszatérése után.

Az eredménylistára pillantva Marc Márquez fölényét mi sem mutatja jobban, minthogy a legjobb hondás lett, 12. Pol Espargaró, 13. Alex Márquez, 20. Nakagami, akit az aragóniai bukás megviselt.

„Nagyon-nagyon boldog vagyok, különösen azért, mert ez egy stabil, egyenletes verseny volt”jegyezte meg elégedetten a hatszoros MotoGP-világbajnok. „A legfontosabb, hogy a teljes versenytáv alatt nem éreztem fájdalmat. A karom valóban lomhának éreztem, a végére elfáradtam. De semmi sem fájt, ami azért fontos, mert emiatt tudtam támadni Oliveirát az utolsó két körben. Régen volt már, hogy a verseny utolsó két körében képes voltam támadni egy elöl haladó versenyzőt. A negyedik felkarműtétem előtt mindig fájdalmaim voltak a verseny ezen szakaszában. Emiatt mindig nehéz volt fenntartani a koncentrációt.”

„Ma elfáradtam, de egyébként mindent kézben tartottam – folytatta Márquez. „Boldog vagyok.”

„Ilyen eredményekkel, még az edzéseken is, egyre nő az önbizalmam” – mondta a spanyol. „Fokozatosan egyre nyugodtabb vagyok. Ahogy pénteken is mondtam, ezen a pályán kevésbé jönnek elő a motorunk gyenge pontjai. Ezért voltam gyors az FP1-től kezdve. Ugyanazt a motort használjuk, mint Aragónban. De közelebb vagyunk az ellenfelekhez. Ez sokat segít nekünk.”

„Az egyetlen balszerencse a versenyen az volt, hogy a lágy hátsó gumit vettem fel – sajnálkozott Márquez. „Rögtön az elején támadni akartam vele, de az első körben volt egy kis problémám. Emiatt sok időt vesztettem, sok versenyző megelőzött. Szerencsére tudtam változtatni a mappingen, és a probléma megszűnt. Ez csak egy kis gond volt, de amikor az ember egy szoros mezőnyben van, a következmények nagyok. Utána nyugodtan le tudtam vezényelni a versenyemet.”

Megkérdezték tőle, hogy fizikailag újra 100%-os-e. „Nem, nem” – legyintett. „Egyetlen kör erejéig nem állok messze attól, hogy úgy menjek, ahogyan elképzelem. De amikor a váratlan események – például a motor rázkódása fékezéskor vagy irányváltoztatáskor – kontrollálásáról van szó, még mindig küszködöm egy kicsit. Ezen még dolgoznom kell és fejlődnöm. Nem szabad elfelejtenünk: ez még csak a második verseny volt a visszatérésem után.”