A Repsol Honda sztárja, Marc Márquez láthatóan megkönnyebbült Motegiben, miután negyedik felkarműtétje óta először ért célba. Thaiföld előtt azonban továbbra is igyekszik visszafogni az elvárásokat.
A Motegiben elért tisztes negyedik hely után Marc Márquez elégedett volt egy stabil, egyenletes és mindenekelőtt fájdalommentes futammal. Ettől függetlenül megjegyezte:
„Nem felejtettem el a karomat, még akkor sem, ha ez egy jó hétvége volt. Az is igaz, hogy a szombati esős időjárás segített abban, hogy lazítsak. Segítség volt az is, hogy a pole pozícióból induljak. Mindig őszinte vagyok: úgy gondolom, hogy egy normális hétvégén nem egy negyedik hely lett volna, hanem egy hetedik, nyolcadik vagy kilencedik.”
„A motorok változnak, az aerodinamikával és mindennel együtt. A versenygép tehát egyre fontosabbá válik a MotoGP-ben. Láttam vasárnap a versenyen, hogy nagyon nehéz előzni. Ha valaki mögött vagy, nem tudod megállítani a motort, mert az aerodinamika hatása nem érvényesül. Korábban könnyebb volt követni valakit. Most egy körön keresztül meg tudod csinálni, de a versenytávot tekintve már nehezebb. Nagyon sokat változott a MotoGP-világ 2019 óta.”
„Tehát két dologról van szó: a karom állapotával kapcsolatban tudjuk, hogy a következő versenyeken javulni fog. Ehhez javítanunk kell a motoron is.” – zárta a nyolcszoros világbajnok.
„A szenvedélyem és az ambícióm változatlan 2013 óta, amikor a MotoGP világbajnokságra érkeztem. Ugyanaz a szenvedélyem a motorozás iránt és ugyanaz a motivációm – és ugyanazt a célt követem, minden évben a bajnoki címért akarok küzdeni. Aztán persze vannak olyan évek, amikor ezt meg tudjuk tenni, és vannak olyanok, amikor ez nem lehetséges. A célom az, hogy versenyezzek, hogy megpróbáljak futamokat nyerni és harcoljak a világbajnoki címért. Most még nem állunk készen erre, de motivált maradok, mert ha el akarsz jutni odáig, akkor meg kell dolgoznod érte.”
„A cél ezen a hétvégén az, hogy egy teljes hétvégét teljesítsünk, mint Japánban. Természetesen én is szeretnék újra az élvonalban harcolni, de nem hiszem, hogy ez az elvárás reális lenne. Nem is ez a célunk. Azért vagyunk itt, hogy lépésről lépésre folytassuk az építkezést.”
2023-ban egy új ötéves megállapodás veszi kezdetét, amelynek keretében a MotoGP a világ egy új régiójában gurul pályára, méghozzá Kazahsztánban.
A FIM MotoGP-világbajnokság Kazahsztánba érkezik! – jelentette be a MotoGP. 2023-ban kezdődik egy új ötéves megállapodás, amelynek keretében a MotoGP a világ egy új régiójában versenyez, a Sokol International Racetrack csatlakozik a naptárhoz.
A MotoGP 2023-ban a 30. különböző országba és a 74. helyszínre érkezik.
A Kazahsztán legnagyobb városától, Almatytól nem messze található Sokol egy vadonatúj motorsportkomplexum, amelyet Közép-Ázsia szívében építettek. A régió a MotoGP új megállója lesz. A sportág terjeszkedése szemmel látható, új piacokat és szurkolói bázisokat szeretne megfogni.
Kazahsztán lesz a 30. ország, amely 1949 óta motoros nagydíjnak ad otthont, ami tökéletes mérföldkő a világ első motorsport-világbajnokságának egyre bővülő történetének megünneplésére. A Sokol International Racetrack pedig a 74. helyszín lesz, amely vendégül látja a királykategóriát.
Nakagami továbbra sem épült fel sérülése után, így Nagashima egymás után másodszor áll rajthoz a királykategóriában, ezúttal Thaiföldön.
A vasárnapi Japán GP futam után Takaaki Nakagami konzultált egy specialistával Japánban, és a kedd reggeli vizsgálatot követően a kisujjában ínszakadást diagnosztizáltak. A japán versenyzőt pénteken további műtétnek vetik alá, és reméli, hogy a további vizsgálatok függvényében visszatérhet az Ausztrál GP-re.
Tetsuta Nagashima: „Először is, minden jót kívánok Taka-nak, és remélem, hogy minél hamarabb visszatérhet. Megpróbálom majd a legjobbamat nyújtani helyette az LCR Honda IDEMITSU csapatért, és megpróbálom élvezni a versenyzést.
„Már nagyon várom a hétvégi versenyt. Nagyon jól éreztem magam a JapánGP-n, és elég sokat tanultam. Szóval ezen a hétvégén is ugyanezt szeretném folytatni, mert még sok mindent kell megtanulnom a MotoGP-motorral.”
A barcelonai fordulót követően a 2022-es Superbike-világbajnokság Portimãóba költözik. Aragóniai kitérőt tesznek a Kawasaki és a Honda Racing Corporation gyári csapatai.
A barcelonai aszfaltcsíkon rendezett forduló után Jonathan Rea lemaradása a világbajnokságot vezető Álvaro Bautistával szemben már 67 pontra nőtt. Még ha a spanyol ki is hagyná a szezon kilencedik hétvégét Portimãóban, és a hatszoros világbajnok mindhárom futamot megnyerné, Rea akkor is öt pont hátrányban lenne.
Jó oka van tehát Rea-nek arra, hogy még keményebben dolgozzon, és ugyanezt követelje meg a Kawasaki csapatától is. Ezért az északír és csapattársa, Alex Lowes egy teszten vesznek részt Aragónban, útban Portimão felé, ahol két hét múlva rendezik meg a szezon kilencedik fordulóját.
A Hondának Barcelona után rendezni kell a problémákat, ezért Iker Lecuona és Xavi Vierge is megáll Aragónban a HRC csapatával.
A tesztet a KTM szervezi, és zárt kapuk mögött zajlik.
Az Aprilia csapat botlása Motegiben Aleix Espargarónak a világbajnoki címért folytatott küzdelemben való felzárkózás lehetőségébe került. Massimo Rivola szeretné levonni a tanulságokat a hibából.
„Tényleg elszúrtuk.” – erősítette meg Rivola, de ugyanakkor hangsúlyozta:
„Ez emberi hiba, megtörténhet. A mi feladatunk, hogy megértsük, miért történt ez – két szempontból: Először is, egy, a repülőgépekéhez hasonló eljárás létrehozása, kettős és hármas ellenőrzéssel. Aztán azt is megnézzük, hogy néha nem bonyolítjuk a dolgokat, és talán egyszerűbb módon csináljuk őket.”
Néhány rajongó és megfigyelő már akkor is megkérdőjelezte, hogy miért van szükség egy ilyen öko-térképre egy MotoGP-motoron – Aleix Espargaró szerint ez megakadályozza, hogy a motor meghaladja az 5000-es fordulatszámot vagy a 100 km/h-t -.
„A mi feladatunk, hogy a végletekig menjünk. Ahogyan az is, hogy ezt biztonságos módon tegyük. Többet nem nagyon lehet erről mondani.”
„Egyszerűen kár volt.” – tette hozzá az Aprilia Racing vezérigazgatója.
„Egyrészt szerencsénk volt, mert a srácok, akikkel küzdünk, nem szereztek sok pontot. Másrészt viszont nagyon jó irányba terelhettük volna a bajnokságot számunkra. Szerintem Aleix legalább a dobogó közelében vagy azon a helyen végzett volna – figyelembe véve, hogy a számára rossz gumikon teljesítette a versenyt.”
„Ezt nagyon nehéz megemészteni, de remélem, hogy ez még éhesebbé tesz minket Thaiföldre, hogy megpróbáljunk nyerni Buriramban – még akkor is, ha tudjuk, hogy ez nem a mi pályánk. De Motegi sem feltétlenül a mi pályánk volt. Jack kivételével, aki vasárnap tényleg más munkát végzett, a többiek olyan tartományban voltak, ami elérhető volt. Azt hiszem, ha jó pozícióból indulunk, akkor Aleix jó helyezést érhetett volna el.”
Maverick Viñales végül hetedik lett.
„Maverick nem volt elégedett a közepes gumival. Úgy éreztük, hogy ez volt a legjobb választás. Aleix számára az lett volna, de neki talán nem. Ha ilyen körülmények között nem sokat tudsz tesztelni, akkor ez egy kicsit szerencsejáték. Mint mondtam, ilyen szinten vagyunk.”
„Azt mondanám, hogy mindannyian hozzászoktunk ehhez a munkához. Nem vagyunk kezdők. Ha arra gondolok, hogy egy hétvégén [2023-ban] két futamot is rendezünk, ez csak még több tapasztalatot jelent majd. Tehát az eljárásnak még erősebbnek kell lennie. de ezt jelenleg nem látom problémának. Azt sem szeretném, ha azt gondolnánk, hogy nyugodtak vagyunk, mert eddig jó szezont produkáltunk. Nem ez a lényeg. Igaz, hogy nem vagyunk hozzászokva ahhoz, hogy valami nagyon fontos dologért harcoljunk, de nem is ez a lényeg. Ez egy emberi hiba, ami sajnos előfordulhat. Én sem akarok a balszerencséről beszélni. Ez arról szól, hogy jól csináljuk a dolgokat.”
„Ezért az Aprilia csapat felelőssége, hogy tanuljon a hibából és gondoskodjon arról, hogy ez ne forduljon elő még egyszer.”– tette egyértelművé Rivola.
A japán Moto2-es futam nagy izgalmakat hozott. A versenyen időnként több versenyző is vezetett, de végül a helyi hős, Ai Ogura győzött riválisai felett – a japán szurkolók legnagyobb örömére.
Miután a szombati kvalifikációt hosszú időre félbeszakították, mert a heves esőzés miatt nem lehetett a motegi versenypályán körözni. Arón Canet megszerezte a pole pozíciót – Ai Ogura viszont csak a 13. lett.
A verseny napján azonban kisütött a nap, és a 4,8 km-es pálya a legjobb oldaláról mutatkozott meg. Ai Ogura, az Idemitsu Honda Team Asia versenyzője vasárnap fordított, és megszerezte a futamgyőzelmet. Canet, Somkiat Chantra és Alonso López is az élen állt korábban, de Ogura a 13. körben átvette a vezetést, és a célig nem is adta át azt.
„Ez a győzelem nagyon nagy jelentőséggel bír, különösen a japán szurkolók számára. 2006 óta egyetlen japán sem nyert hazai versenyen. Fantasztikus, hogy sikerült elérnünk ezt az eredményt.” – számolt be büszkén Ogura.
„Természetesen ez a győzelem a legjelentősebb számomra ebben a szezonban.”
A legutóbbi japán győztes a felkelő nap országában rendezett nagydíjon Hiroshi Aoyama, a Honda Team Asia csapatfőnöke volt. 2006-ban a 250 köbcentiméteres géposztályban diadalmaskodott a KTM-en.
„Szeretnék köszönetet mondani a csapatomnak és mindazoknak, akik támogatnak.” – tette hozzá Ogura.
„Tudtam, hogy az elejétől kezdve nyomnom kell, mert csak a 13. helyről indultam. Szerencsére jól indultam. Mivel jó volt a tempóm, így be tudtam húzni a győzelmet.”
Jake Dixon és a GASGAS Aspar Team 2023-ban újra együtt fog dolgozni, miután egy nagyszerű szezonban négyszer álltak a Moto2 dobogójára.
A brit versenyző a legjobb időszakát éli a világbajnokságon, miután a 2020 és 2021 közötti szünet után visszatért a GASGAS Aspar Teamhez, és jövőre ismét a spanyol csapatnál küzd majd a bajnoki címért. A világbajnokság negyedik szezonja Jake Dixont a kategória egyik legerősebb versenyzőjévé tette.
Jorge Martínez „Aspar”:„Jake Dixon 2019-es világbajnoki szereplésére fogadtunk, és azt kell mondanom, hogy látványosan fejlődött az elmúlt években. Nagyon boldogok vagyunk, hogy egy nagyszerű csapatot tudtunk köré építeni, amely lehetővé tette, hogy csak a versenyzésre és a lehető legjobb eredmény elérésére gondoljon. Idén már ünnepelhettünk vele néhány dobogós helyezést, de jövőre következetesen az első három helyezésért kell küzdenie. Biztosak vagyunk benne, hogy képes lesz rá.”
Jake Dixon:„Már nagyon várom a harmadik szezonom a GASGAS Aspar csapatnál. Szeretnék folyamatosan fejlődni és fejlődni, mind az idén hátralévő nagydíjakon, mind a következő szezonban. Az idei év hihetetlenül jó volt, négy dobogós helyezéssel, két pole pozícióval és hat első sorral. Hiányzik a győzelem, de nem kell türelmetlenkednünk, mert ha így dolgozunk, akkor idén eljön, és ha nem, akkor jövőre. A legjobbat akarom kihozni magamból, és örülök, hogy továbbra is együtt dolgozhatok a technikai csapattal. Szeretném még egyszer megköszönni a csapatnak, hogy a kezdetektől fogva bíztak bennem, és hogy együtt nagyszerű eredményeket tudunk elérni.”
A hétvégén rendezték a 2022-es MotoAmerica Superbike Bajnokság szezonzáró fordulóját az alabamai Barber Motorsports Parkban. A pontvadászat szoros volt: a címvédő Jake Gagne előnye mindössze négy pont volt a trónkövetelő GP-sztár Danilo Petrucci előtt, miközben Alabamában még 50 pontot osztottak ki. Nézzük a hétvége történéseit.
Időmérő
A kvalifikáción a rajtelsőséget a címvédő yamahás Jake Gagne szerezte meg a csapattárs Cameron Petersen és a márkatárs Mathew Scholtz előtt. A második sor elejéről a korábbi Supersport VB-futamgyőztes BMW-s PJ Jacobsen, az ötödikről a korábbi GP-menő ducatis Danilo Petrucci, a hatodikról pedig a suzukis Richie Escalante várhatták a rajtlámpák kialvását.
Első verseny
A szombati futam összefoglalóját itt tudjátok megtekinteni:
Gagne a rajtot követően fokozatosan ellépett a többiektől: a két dél-afrikai yamahás Petersen és Scholtz nem tudták tartani vele a tempót, így ők egymással csatáztak. Egészen a hatodik körig, amikor is Petersen a második helyről elesett. Folytatni tudta, de a jó eredménytől elbúcsúzhatott.
Petruccinak esélye sem volt a futamgyőzelemre, a harmadik helyen motorozott stabilan, Jacobsennel a sarkában. A zsűri úgy látta, hogy Danilo kiugrott a rajtnál, így öt másodperces időbűntetéssel sújtották. A dobogóra így Jacobsen állhatott fel Gagne és Scholtz mellé.
Gagne (1) és Scholtz (11) újabb kettős Yamaha-győzelmet szállítottak. Fotó: Yamaha Racing / Brian J. Nelson
A Warhorse HSBK csapat megóvta a döntést, a fellebbezést pedig elfogadták. Így Petrucci visszakapta a harmadik helyét, de a hátránya így is 13 pontra nőtt.
Végeredmény:
1
Jake Gagne
Fresh N Lean
YAMAHA
28:03.913
2
Mathew Scholtz
Westby Racing
YAMAHA
5.433
3
Danilo Petrucci
Warhorse HSBK
DUCATI
18.998
4
PJ Jacobsen
Tytlers Cycle
BMW
20.110
5
Héctor Barberá
Tytlers Cycle
BMW
24.576
6
Hayden Gillim
Disrupt Racing
SUZUKI
33.556
7
Jake Lewis
M4 ECSTAR
SUZUKI
33.615
8
Corey Alexander
Tytlers Cycle
BMW
42.737
9
Cameron Petersen
Fresh N Lean
YAMAHA
43.881
10
David Anthony
ADR Motorsports
SUZUKI
45.910
11
Ashton Yates
Scheibe Racing
BMW
52.016
12
Max Flinders
Thrashed Bike Racing
YAMAHA
53.561
13
Kyle Wyman
Tytlers Cycle
BMW
53.878
14
Brandon Paasch
Altus Motorsports
SUZUKI
57.169
15
Geoff May
KWS
HONDA
58.101
16
Danilo Lewis
Tecfil Racing
BMW
59.420
17
Jeremy Coffey
Triple M
SUZUKI
1:24.018
18
Hunter Dunham
Dunham Racing
YAMAHA
1:24.165
19
Andrew Lee
Chuckwalla Racing
SUZUKI
1:28.421
20
Joseph Giannotto
Zendejas Racing
BMW
1 kör
Nem értek célba
DNF
Richie Escalante
M4 ECSTAR
SUZUKI
DNF
Eziah Davis
CW Moto Racing
YAMAHA
DNF
Nolan Lamkin
Wood Powersports
BMW
DNF
Jason Waters
Edge Racing
BMW
DNF
Ezra Beaubier
BST Racing
BMW
DNS
Travis Wyman
Tytlers Cycle
BMW
Második verseny
A vasárnapi, egyben szezonzáró verseny összefoglalóját itt láthatjátok:
A második futamon a két gyári Yamaha kiválóban jött el, és végig tartották a vezető pozíciójukat. Petersen az első kör elején leelőzte Gagne-t. A címvédő jó csapatjátékosnak bizonyult: eszébe sem jutott támadni a csapattársát. Tudta jól, hogy neki nem kell győznie a bajnoki címhez, Petersennek viszont kellenek a pontok a bajnoki bronzhoz. Petrucci lerajtolta Jacobsent, majd az első körben leelőzte Scholtzot is. Petrucci és Scholtz kettőse pár kör erejéig tarotta a tempót a gyári yamahásokkal, de azután leszakadtak tőlük. Nem hogy a győzelemért nem tudtak küzdeni, de megérkezett rájuk Jacobsen. A BMW-s a 12. körben leelőzte Scholtzot, aki végül tőlük is leszakadt másodpercekre. Petrucci ki tudta védekezni a támadásait, de aztán Jacobsen végül az utolsó körben le tudta előzni, így a ducatis a negyedik helyen zárta az utolsó futamot. A dobogóra tehát Petersen, Gagne és Jacobsen álltak fel.
Az utolsó dobogó: 2. Gagne – 1. Petersen – 3. Jacobsen. Fotó: MotoAmerica / Brian J. Nelson
Ezzel természetesen eldőlt, hogy Jake Gagne megvédi a címét, és Danilo Petruccié lesz a bajnoki ezüst. Gagne a díjkiosztón már az erre a célra készített atlétában jelent meg.
Végeredmény:
1
Cameron Petersen
Fresh N Lean
YAMAHA
28:11.350
2
Jake Gagne
Fresh N Lean
YAMAHA
3.172
3
PJ Jacobsen
Tytlers Cycle
BMW
7.719
4
Danilo Petrucci
Warhorse HSBK
DUCATI
7.925
5
Mathew Scholtz
Westby Racing
YAMAHA
15.122
6
Richie Escalante
M4 ECSTAR
SUZUKI
18.813
7
Jake Lewis
M4 ECSTAR
SUZUKI
22.065
8
Hayden Gillim
Disrupt Racing
SUZUKI
25.627
9
Kyle Wyman
Tytlers Cycle
BMW
38.874
10
Héctor Barberá
Tytlers Cycle
BMW
39.692
11
Ashton Yates
Scheibe Racing
BMW
43.812
12
David Anthony
ADR Motorsports
SUZUKI
1:03.682
13
Travis Wyman
Tytlers Cycle
BMW
1:04.721
14
Danilo Lewis
Tecfil Racing
BMW
1:06.077
15
Brandon Paasch
Altus Motorsports
SUZUKI
1:06.441
16
Andrew Lee
Chuckwalla Racing
SUZUKI
1:14.278
17
Ezra Beaubier
BST Racing
BMW
1:19.516
18
Nolan Lamkin
Wood Powersports
BMW
1:28.838
19
Hunter Dunham
Dunham Racing
YAMAHA
1 kör
20
Max Flinders
Thrashed Bike Racing
YAMAHA
4 kör
Nem értek célba
DNF
Jason Waters
Edge Racing
BMW
DNF
Geoff May
KWS
HONDA
DNF
Eziah Davis
CW Moto Racing
YAMAHA
DNF
Joseph Giannotto
Zendejas Racing
BMW
DNS
Corey Alexander
Tytlers Cycle
BMW
DNS
Jeremy Coffey
Triple M
SUZUKI
A bajnokság végeredménye
A yamahás Jake Gagne tehát megvédte a bajnoki címét, teljesen megérdemelten: a 20 futamból 12-t ő nyert. A tavalyi évvel ellentétben azonban idén komoly ellenfele akadt a korábbi GP-futamgyőztes Danilo Petrucci személyében. Ám míg Gagne jól ismerte a pályákat és a motort, „Petrux” még nem versenyzett superbike-specifikációjú Ducatival, és egyedül a texasi Circuit of the Americas-ról volt tapasztalata.
Respekt: Gagne és Petrucci tisztelik és jó ellenfeleknek tartják egymást. Fotó: MotoAmerica / Brian J. Nelson
Őket követi a két dél-afrikai yamahás: Cameron Petersen és Mathew Scholtz. A két ászon kívül ők tudtak egyedül futamot nyerni idén. A tabella ötödik helyén egy ismerős nevet találunk: a korábbi Grand Prix-menő spanyol Héctor Barberát. Neki nem voltak kiemelkedő eredményei, de a negyedik-ötödik helyeket stabilan hozta, és egyszer még a dobogóra is felállhatott.
Tarran MacKenzie korántsem tudhat maga mögött szerencsés évet. 2 korábbi sérülése után Oulton Parkban egy újabb törést szenvedett. De megsérült a csapattársa, Jason O’Halloran is – ahogyan Rory Skinner és Christian Iddon is.
McAMS rémálom: MacKenzie és O’Halloran is megsérült
Mozgalmas, és egyben szerencsétlen évet tudhat maga mögött a regnáló bajnok, MacKenzie. Már a felkészülés sem volt egyszerű a brit bajnok számára, hiszen az előszezoni edzések során balesetet szenvedett, aminek következtében eltörött a bokája és kficamodott a válla. Rehabilitációja hosszú heteket vett igénybe, de a hivatalos tesztek kezdetére újra fitt volt. Azonban Silverstone-ban ismét bokatörést szenvedett, ami után a kórházi ágyból köszöntötte rajongóit.
2022 hasn’t been kind to me yet but looking forward to turning that around soon. Big thank you to all of the @officialbsb medics that looked after me yesterday, Dad for sitting in hospital with me all night and @mcamsyamaha for being all round legends pic.twitter.com/C9dz4TRbcF
Visszatérése után hamar visszazökkent a versenyzésbe, bejutott a Showdownba is. Szezonja csúcspontja minden bizonnyal WSBK debütálása volt, ahol pontokat is tudott szerezni. Ezután nyilvánvalóan elkezdtek dolgozni világbajnoki szereplésén 2023-ra, a híresztelések szerint a GMT94 Yamaha ülésére is pályázik.
A sors fintora, hogy a szezon elején Oulton Parkban szeretett volna visszatérni sérülése után, ahol nem kapta meg az orvosi engedélyt, majd az elmúlt hétvégén ismételten erre az aszfaltcsíkra látogatott a Brit Superbike mezőnye, MacKenzie-nek pedig combtöréssel kellett távoznia. A brit keményen küzdött a szezonban, hogy újra övé legyen a korona. 2022-es szezonjának vége, amit Facebook oldalán erősített meg. Műtét várt rá hétfőn, ezután reméli hamar talpra tud állni.
„Nem tudok mást mondani, mint hatalmas köszönetet a Brit Superbike Bajnokság személyzetének, az orvosoknak és a sportbíróknak. Annyira keményen dolgoztam egész évben, hogy a lehető legjobb formában legyek a rájátszás előtt, de sajnos ez nem így lett. Ezzel véget ért a 2022-es szezonom. Szomorú vagyok, hogy így fejezem be egy ilyen erős visszatérés után a McAMS Yamahával. Minden rendben lesz, ma meg kell műteni a combcsontomat, és hamarosan meggyógyulok. Köszönöm a kedves üzeneteket, és örülök, hogy Christian Iddon és Rory Skinner is viszonylag jól megúszták 😊 Béke! 💙”
A csapat jókívánságai MacKenzie-nek:
De a McAMS Yamaha csapat nemcsak a címvédő miatt szomorkodhat: a másik versenyzőjük, Jason O’Halloran is megsérült, hiszen a második futamon ismét bukott – méghozzá pontosan ugyanott, ahol az elsőn. A harmadik futamra nem kapta meg az orvosi engedélyt, így azon csapattársához hasonlóan nem vehetett részt. A csapat elmondta a twitteren, hogy az ő esetében még nem tudni, hogy milyen állapotban lesz a hétvégi Donington Park-i futamra, de úgy tervezik, hogy indulni fog.
A hétvégi nagy balesetek felvétele:
Skinner és Iddon balesete
A második futamon nemcsak Tarran MacKenzie és Jason O’Halloran sérültek meg: az újraindítást követően Rory Skinner és Christian Iddon egy bizarr balesetbe keveredtek. Kyle Ryde-al együtt egy hármas bukás részesei lettek, amely során Iddon Suzukijának hátsó kereke begyűrte Skinner lábát! Skinner elszabaduló Kawasakija pedig eltalálta Kyle Ryde-ot – neki szerencsére nem lett baja. Ezt a bukást, ahogyan a többit is, a fenti videón láthatjátok.
Rory Skinner is mondott néhány szót Facebook oldalán állapotáról:
„Nem olyan hétvége volt, mint amilyet reméltem. Először is szeretnék hatalmas köszönetet mondani a Brit Superbike Bajnokság összes orvosának és sportbírójának. Továbbá a csapatomnak, az FS-3 Racingnek, hogy ők a legjobbak 💚. Sajnos a 2. futam során történt balesetben megsérültem. Az, hogy csak néhány csonttöréssel megúsztam a jobb kezemben és eléggé kifacsartnak érzem magam mindenhol, egy csoda. Nagyon szerencsés vagyok, hogy a legjobb felszerelést viseltem az Alpinestars és az Arai jóvoltából. Most pedig gyógyulni kell, hogy újra 100%-os legyek! Köszönöm mindenkinek a kedves üzeneteket. A támogatás hihetetlen volt. Gyors felépülést Christian Iddonnak és Tarran MacKenzienek. Remélhetőleg hamarosan újra látjuk egymást!”
Christian Iddon is komolyan megsérült a hétvégén:
„Amire emlékszem a hétvégéből, azt el kell felejtenünk. Úgy tűnik, hogy ismét volt tempónk, és hogy végre sikerült volna ezüstérmet szereznünk, de nem így történt. Nagyon sajnálom a csapatomat és mindenkit, aki támogat. Ez a szezon nem volt túl kegyes, de a sisakom állapotából ítélve hálás lehetek, hogy viszonylag épségben megúsztam. A következő futamról az agyrázkódási protokoll miatt kizártak, és eltört a kezem is, ami remélem, hogy a néhány hét múlva esedékes Brands Hatch-i döntőre megfelelően erős lesz. Hálás vagyok, hogy HJC és az Alpinestars felszerelését viselhetem, és a legjobbakat kívánom Taznak és Rory-nak, akik szintén sérüléseket szenvedtek tegnap.”
Egy régi ismerős tűnik fel újra a MotoGP mezőnyében – Danilo Petrucci helyettesíti majd a hétvégén Buriramban megrendezésre kerülő Thai Nagydíjon Joan Mirt.
Mivel Mir továbbra is küzd az augusztusi Osztrák GP-n elszenvedett bokasérülésével, amely többek között taluscsonttörést és szalagszakadást is tartalmaz, egy újabb MRI-vizsgálat miatt kénytelen kihagyni egy újabb MotoGP-futamot.
Kazuki Watanabe és Takuya Tsuda san marinói, illetve Japán GP-n történt beugrása után a következő versenyző, aki a GSX-RR-rel versenyez nem más, mint Petrucci. Az olasz versenyző 10 alkalommal állt dobogón a MotoGP-ben, köztük két győzelemmel. Miután 2021 végén visszavonult MotoGP-től, A Dakar-ralin is versenyzett, ahol szakaszgyőzelmet is szerzett.
A 2022-es szezonban a MotoAmerica Superbike sorozatában versenyzett, ahol öt győzelmet tudhatott magáénak, és a múlt hétvégi szezonzárón csak hajszál híján maradt le a bajnoki címről. Korábban hírbe hozták már Mir helyettesítésével a Suzukinál, de akkor ez nem valósulhatott meg kötelezettségei miatt. Azonban a MotoAmerica évada most hétvégén lezárult, így a Ducati is engedhetett.
„Nagyon jó visszatérni Buriramba, nem utolsósorban azért, mert az itteni szurkolók hihetetlenül szenvedélyesen szeretik a motorversenyzést, és a hangulat mindig nagyon jó. Mint mindenki tudja, Motegi nem volt pozitív verseny számunkra, de a japán szurkolók hatalmas lökést adtak, és ezt a támogatást szeretném átvinni a hátralévő futamokra.”
Danilo Petrucci :
„Mondanom sem kell, hogy nagyon örülök a lehetőségnek, hogy Thaiföldön versenyezhetek a Team Suzuki Ecstarral. Szeretném megköszönni a csapatnak, hogy megadta nekem ezt a fantasztikus lehetőséget. Szeretnék köszönetet mondani a Ducatinak és a jelenlegi csapatvezetésemnek is, amiért megengedték, hogy elvállaljam ezt a beugró versenyt. Nagyon várom, hogy felpattanjak a GSX-RR-re és kipróbáljam, nagyon gyorsnak tűnik és tudjuk, hogy ez egy nyerő gép. Alig várom, hogy együtt dolgozhassak a Suzuki csapatával, akiket már régóta ismerek, és nagyszerű a kapcsolatunk. Tudom, hogy nem lesz könnyű, úgyhogy nem támasztok elvárásokat az eredményekkel szemben, csak élvezni akarom. Azért is izgatott vagyok, mert egyike leszek azon kevés versenyzőnek a történelemben, aki egy MotoGP-gépről egy Dakar-motorra, majd egy Superbike-ra, majd egy másik gyári MotoGP-motorra pattan!”
Livio Suppo:
„Sajnos egy újabb MRI vizsgálat után az orvosok megerősítették, hogy Joan helyzete javul, de nem eléggé ahhoz, hogy Thaiföldön versenyezhessen. Ezért folytatja a rehabilitációját, hogy Phillip Islandre már egészséges legyen. A hétvégén Buriramban Danilo Petrucci fogja helyettesíteni őt. Szeretnénk köszönetet mondani a Ducatinak, hogy Danilo élhet ezzel a lehetőséggel. Tudjuk, hogy Danilo a „zászlóshajójuk”, és ezt nagyon nagyra értékeljük – ez is mutatja, hogy a szenvedély és a megértés mindennél fontosabb a sportágunkban. Üdvözöljük tehát Danilót a csapatunkban, mindent megteszünk, hogy ez a hétvége felejthetetlen legyen számára!”
PETRUX TO RIDE THE GSX-RR IN BURIRAM AS MIR CONTINUES RECOVERY