back to top
2025. július 08. 04:16
Kezdőlap Blog Oldal 626

MotoGP: két új helyszín is a 2023-as versenynaptárban

0

A Thai Nagydíj péntekén kiadták az előzetes 2023-as versenynaptárt. Ezek alapján jövőre várhatóan még hosszabb lesz a szezon. Egy pálya távozik, viszont kettő is érkezik.

Néhány nappal ezelőtt hivatalossá vált, hogy 2023-tól Kazahsztán is rendez MotoGP futamot, amely már a 30. ország lesz, amely otthonául szolgál egy nagydíjhétvégének. A körforgásba pedig India is bejelentkezett már 31. országként. Utóbbit 2024-re prognosztizálták, de az előzetes versenynaptárban már jövőre is szerepel szeptember 23-án. A két új helyszín egyelőre homologizációra vár, amint az megtörténik, akkor lesz hivatalos. A bővülés utáni naptár viszont csak 21 állomásból áll, ugyanis bár eddig úgy tűnt, hogy marad minden, de végülis a Motorland Aragonra jövőre már nem látogatnak el. Így 2009 után először nem négy, „csak” három hétvége lesz Spanyolországban.

Forrás: MotoGP Media

Amit már hivatalosan is tudtunk, hogy a szezonnyitó helyszín Portugália lesz március utolsó hétvégéjén. Katar a felújítások miatt őszre került át, azon kívül viszont jelentősen nem változott a naptár eleje. Ezúttal már Európában is lesz egy tripla-hétvége, hiszen júniusban egymást követő héten kerül sorra Mugello, Sachsenring, és a szokásos június utolsó hétvégéjén Assen. A Katalán Nagydíj átkerült szeptemberre (elkerülve, hogy túl közel legyen a Forma-1-hez), így kétszer egy hónap szünet is van: először májusban, majd a szokásoknak megfelelően júliusban – épp a kazah verseny után.

Ősztől viszont besűrűsödik a program, hiszen szeptemberben három, októberben pedig négy hétvége lesz, miközben a tengerentúli túra is elkezdődik. A sok ázsiai helyszín miatt a triplás hétvégék is besűrűsödnek, hiszen az Indonézia-Ausztrália-Thaiföld triplázást követően mindössze egy hét szünet, és akkor egy Malaysia-Katar-Valencia hármassal zárul a szezon november 26-án.

A 2023-as előzetes MotoGP versenynaptár:

Március 26. Portugál Nagydíj Portimao
Április 2. Argentin Nagydíj Termas de Rio Hondo
Április 16. Amerikai Nagydíj Circuit of the Americas
Április 30. Spanyol Nagydíj Jerez de la Frontera
Május 14. Francia Nagydíj Le Mans
Június 11. Olasz Nagydíj Mugello
Június 18. Német Nagydíj Sachsenring
Június 25. Holland TT Assen
Július 9. Kazah Nagydíj Sokol Circuit
Augusztus 6. Brit Nagydíj Silverstone
Augusztus 20. Osztrák Nagydíj Red Bull Ring
Szeptember 3. Katalán Nagydíj Barcelona
Szeptember 10. San Marinó-i Nagydíj Misano
Szeptember 24. Indiai Nagydíj Buddh International Circuit
Október 1. Japán Nagydíj, Motegi
Október 15. Indonéz Nagydíj Mandalika
Október 22. Ausztrál Nagydíj Phillip Island
Október 29. Thaiföldi Nagydíj Buriram
November 12. Malajziai Nagydíj Sepang
November 19. Katari Nagydíj Losail
November 26. Valenciai Nagydíj Valencia

Buriram – Marc Márquezé a délelőtt, Johann Zarcóé a délután

0

A királykategória is teljesítette a pénteki napot a három év után visszatérő Thai Nagydíjon. Délelőtt Marc Márquez, délután pedig Johann Zarco volt a leggyorsabb. Mindkét edzést szárazon teljesítették.

Első szabadedzés

A délelőtti tréninget Marc Márquez nyerte, bár az első percekben elfektette a Hondát egy festett szakaszon:

Mindössze harminckét ezreddel előzte meg Fabio Quartararót, és csak hatvanöttel Jack Millert – de Luca Marini is még egy tizeden belül volt. Az első szabadedzés eredménye itt olvasható.

Második szabadedzés

A második tréning a Ducatik uralmát hozta: Johann Zarco előzte meg 18 ezreddel Francesco Bagnaiát, illetve jó két tizedet adott Jorge Martínnak és három tizedet Luca Marininek – aki az első percekben kihasználta Fabio Quartararo szélárnyékát, amit a címvédő nehezményezett is:

Később megfordult a helyzet, és a francia kezdte el követni a Valentino Rossi féltestvérét. Bár ez nem segített rajta, délután a nyolcadik helyen zárt – összességében pedig az ötödiken. A második szabadedzés eredménye itt olvasható.

Mindkét szabadedzés szárazon zajlott, így nem mindenki javított a délelőtti idejéhez képest. Az összetett lista végén két beugrót találunk: a Takaaki Nakagamit helyettesítő Tetsuta Nagashima a 23., míg a múlt héten még egy superbike Ducatit vezető Danilo Petrucci zárt az utolsó helyen Joan Mir helyetteseként.

Bár most ült először Suzukin, GP-motoron pedig a tavalyi szezonzáró óta nem, így is a 105%-os szintidőn belül motorozott.

Buriram – MotoGP szabadedzések összesített végeredménye:

 

Versenyző Csapat Márka FP1 FP2 Kül.
1 J.ZARCO Pramac Racing DUC 1’30.985 1’30.281
2 F.BAGNAIA Ducati Lenovo DUC 1’30.746 1’30.299 0.018
3 J.MARTIN Pramac Racing DUC 1’30.842 1’30.471 0.190
4 M.MARQUEZ Repsol Honda HON 1’30.523 1’30.714 0.242
5 F.QUARTARARO Monster Yamaha YAM 1’30.555 1’30.961 0.274
6 J.MILLER Ducati Lenovo DUC 1’30.588 1’31.330 0.307
7 L.MARINI Mooney VR46 DUC 1’30.621 1’30.594 0.313
8 M.OLIVEIRA Red Bull KTM  KTM 1’30.756 1’30.608 0.327
9 A.RINS SUZUKI ECSTAR SUZ 1’30.641 1’31.088 0.360
10 F.MORBIDELLI Monster Yamaha YAM 1’30.765 1’31.177 0.484
11 E.BASTIANINI Gresini Racing DUC 1’30.790 1’30.963 0.509
12 C.CRUTCHLOW WithU RNF YAM 1’30.881 1’31.651 0.600
13 A.ESPARGARO Aprilia Racing APR 1’31.087 1’30.892 0.611
14 M.BEZZECCHI Mooney VR46 DUC 1’31.230 1’30.964 0.683
15 M.VIÑALES Aprilia Racing APR 1’31.160 1’30.996 0.715
16 F. GIANNANTONIO Gresini Racing DUC 1’31.004 1’31.155 0.723
17 P.ESPARGARO Repsol Honda HON 1’31.007 1’31.308 0.726
18 B.BINDER Red Bull KTM  KTM 1’31.059 1’31.102 0.778
19 A.MARQUEZ LCR Honda HON 1’31.655 1’31.113 0.832
20 R.GARDNER Tech3 KTM KTM 1’31.325 1’31.966 1.044
21 D.BINDER WithU RNF YAM 1’32.949 1’31.367 1.086
22 R.FERNANDEZ Tech3 KTM KTM 1’31.551 1’31.390 1.109
23 T.NAGASHIMA LCR Honda HON 1’33.073 1’31.927 1.646
24 D.PETRUCCI SUZUKI ECSTAR SUZ 1’32.706 1’32.890 2.425

Buriram – Jake Dixon volt a leggyorsabb pénteken

0

A Moto2-es géposztály számára is lezajlott a Thai Nagydíj két szabadedzése – a legkisebbekkel ellentétben ők száraz körülmények között futották mindkét szabadedzésüket. Összességében a brit Jake Dixon zárt az élen.

Első szabadedzés

Az első tréning szinte teljesen száraz körülmények közt zajlott, de bukásoktól nem volt mentes. Először Pedro Acosta és Barry Baltus között volt egy kis kontakt a boxutcában:

Később Arón Canet esett egy nagyot, de a spanyol versenyzőnek nem lett baja:

Az első tréninget a jövőre a MotoGP-ben versernyző Augusto Fernández nyerte meg, aki mindössze 32 ezreddel előzte meg a helyi sztár Somkiat Chantrát. Jake Dixon lett a harmadik, Ai Ogura a negyedik. Pedro Acosta a nyolcadik helyen zárt.

Második szabadedzés

A második etap teljesen száraz körülmények között zajlott, mégis sok volt a bukás. Az első percekben elesett Chantra, majd Arón Canet repetázott – bár ezúttal nem volt akkora bukás, mint délelőtt:

Egy darabon Pedro Acosta is állt az élen, de Jake Dixon nyolc perccel a vége előtt futott egy 1:36.280-as időt, amelyre a többiek nem tudtak válaszolni. Az első győzelmét nemrég megszerző Alonsó Lopez lett a második, míg a délelőtti győztes Augusto Fernández ezúttal csak a harmadik lett – annak ellenére, hogy az utolsó percekben eldobta a vasat:

Somkiat Chantra a negyedik, Pedro Acosta az ötödik helyeken zártak. Tony Arbolino lett a hatodik, míg a motegi győztes Ai Ogura a hetedik. A listát Sean Dylan Kelly zárja – mivel Simone Corsi nem teljesített mért időt a második edzésen.

Csupán három versenyző nem tudott javítani az FP2-ben a délelőtti idejéhez képest: Marcel Schrötter, Barry Baltus és a már említett Corsi. Így a második szabadedzés végeredménye csak minimálisan tér el a kombinált listától.

Buriram – Moto2 második szabadedzés végeredménye:

1 Jake DIXON GASGAS Aspar KALEX 1’36.280
2 Alonso LOPEZ Speed Up BOSCOSCURO 1’36.453 0.173
3 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo KALEX 1’36.564 0.284
4 Somkiat CHANTRA Honda Team Asia KALEX 1’36.597 0.317
5 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo KALEX 1’36.643 0.363
6 Tony ARBOLINO Marc VDS Racing KALEX 1’36.681 0.401
7 Ai OGURA Honda Team Asia KALEX 1’36.725 0.445
8 Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 1’36.789 0.509
9 Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact KALEX 1’37.025 0.745
10 Fermín ALDEGUER Speed Up BOSCOSCURO 1’37.041 0.761
11 Filip SALAC Gresini Racing KALEX 1’37.094 0.814
12 Albert ARENAS GASGAS Aspar KALEX 1’37.168 0.888
13 Joe ROBERTS Italtrans Racing KALEX 1’37.181 0.901
14 Cameron BEAUBIER American Racing KALEX 1’37.230 0.950
15 Bo BENDSNEYDER Pertamina SAG KALEX 1’37.234 0.954
16 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 1’37.251 0.971
17 Celestino VIETTI Mooney VR46 KALEX 1’37.322 1.042
18 Manuel GONZALEZ VR46 Master KALEX 1’37.325 1.045
19 Niccolò ANTONELLI Mooney VR46 KALEX 1’37.380 1.100
20 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact KALEX 1’37.395 1.115
21 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP KALEX 1’37.432 1.152
22 Keminth KUBO VR46 Master KALEX 1’37.465 1.185
23 Sam LOWES Marc VDS Racing KALEX 1’37.473 1.193
24 Taiga HADA Pertamina SAG KALEX 1’37.604 1.324
25 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing KALEX 1’37.620 1.340
26 Barry BALTUS RW Racing GP KALEX 1’37.803 1.523
27 Marcos RAMIREZ Forward Racing MV AGUSTA 1’38.131 1.851
28 Alessandro ZACCONE Gresini Racing KALEX 1’38.132 1.852
29 Sean Dylan KELLY American Racing KALEX 1’38.503 2.223
Köridő nélkül
Simone CORSI Forward Racing MV AGUSTA

 

Buriram – Sasaki a péntek legjobbja

0

Vegyes körülmények fogadták a három év után visszatérő MotoGP világbajnokságot a Thai Nagydíj szabadedzésein. A pénteki nap japán elsőséggel zárult Ayumu Sasaki és Tatsuki Suzuki révén. A mezőnyben egy új nevet is találunk: a Rivacolt Snipers csapatnál ezúttal a spanyol Vicente Perez helyettesíti a sérült Alberto Surrát.

Első szabadedzés

Az első tréning teljesen nedves pályán zajlott, ezen a japán Tatsuki Suzuki lett a leggyorsabb, megelőzve Jaume Masiát és Andrea Mignot. Elia Bartolini esett egy látványosat:

Ezen Deniz Öncü küszködött, csak a 29. lett, mivel még mindig fájlalta a kezéti a motegi bemelegítőn történt bukása miatt.

Második szabadedzés

A második tréning kezdetén ismét elkezdett esni az első, de később elkezdett felszáradni, így félidőnél már előkerülhettek a slick gumik. A száraz pályán elkezdtek záporozni a jó köridők: végül mindenki 8-9 másodperccel megjavította a délelőtti körideit. Azaz majdnem mindenki: Adrián Fernández ugyanis 1:50-en túli időt motorozott, így a 105%-os határon kívül maradt.
A leggyorsabb a japán Ayumu Sasaki lett, aki a honfitársát, a délelőtti első Tatsuki Suzukit előzte meg.

Riccardo Rossi lett a harmadik, Daniel Holgado a negyedik. A bajnoki éllovasoknak nem ment annyira jól: Izan Guevara a 7., Dennis Foggia a 9., Sergio García a 13. lett ma, mindannyian egy másodpercnél nagyobb lemaradással.

Mivel mindenki javított délután, így az FP2 végeredménye egyben az összetett eredménylista is!

Buriram – Moto3 második szabadedzés végeredménye:

1 Ayumu SASAKI Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’43.503
2 Tatsuki SUZUKI Leopard Racing HONDA 1’43.694 0.191
3 Riccardo ROSSI SIC58 Squadra HONDA 1’44.330 0.827
4 Daniel HOLGADO Red Bull KTM Ajo KTM 1’44.393 0.890
5 Jaume MASIÁ Red Bull KTM Ajo KTM 1’44.423 0.920
6 Deniz ÖNCÜ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’44.465 0.962
7 Izan GUEVARA GASGAS Aspar GASGAS 1’44.570 1.067
8 Ivan ORTOLÁ Angeluss MTA KTM 1’44.605 1.102
9 Dennis FOGGIA Leopard Racing HONDA 1’44.684 1.181
10 Scott OGDEN VisionTrack Racing HONDA 1’44.747 1.244
11 Kaito TOBA CIP Green Power KTM 1’44.761 1.258
12 Andrea MIGNO Rivacold Snipers HONDA 1’44.784 1.281
13 Sergio GARCÍA GASGAS Aspar GASGAS 1’44.906 1.403
14 Xavier ARTIGAS CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’44.910 1.407
15 Diogo MOREIRA MT Helmets – MSI KTM 1’44.917 1.414
16 John MCPHEE Sterilgarda Max HUSQVARNA 1’45.047 1.544
17 Joel KELSO CIP Green Power KTM 1’45.186 1.683
18 David MUÑOZ BOE Motorsports KTM 1’45.233 1.730
19 Carlos TATAY CFMOTO PrüstelGP CFMOTO 1’45.261 1.758
20 Vicente PEREZ Rivacold Snipers HONDA 1’45.373 1.870
21 Mario AJI Honda Team Asia HONDA 1’45.513 2.010
22 Ryusei YAMANAKA MT Helmets – MSI KTM 1’45.555 2.052
23 Joshua WHATLEY VisionTrack Racing HONDA 1’46.134 2.631
24 Stefano NEPA Angeluss MTA KTM 1’46.153 2.650
25 Ana CARRASCO BOE Motorsports KTM 1’46.243 2.740
26 Taiyo FURUSATO Honda Team Asia HONDA 1’46.408 2.905
27 Elia BARTOLINI QJMotor Avintia KTM 1’46.774 3.271
28 Nicola CARRARO QJMotor Avintia KTM 1’46.796 3.293
29 Lorenzo FELLON SIC58 Squadra HONDA 1’46.838 3.335
105%-on kívül
Adrián FERNÁNDEZ Red Bull KTM Tech3 KTM 1’51.662 8.159

David Alonso debütál a Moto3-ban a GASGAS Aspar csapattal

0

David Alonso 2023-ban fellép a Moto3-as világbajnokságba, folytatva az Aspar Team Junior elmúlt években végzett jó munkáját.

Alonso három bajnoki címmel a háta mögött érkezik a világbajnokságra, és azzal a céllal, hogy tovább tanuljon, hogy hamarosan az első helyekért küzdhessen. A kolumbiai már kétszer indult a világbajnokságon. Egyszer 2021-ben a sérült Sergio García helyetteseként, egy másik alkalommal pedig 2022-ben, Portugáliában szabadkártyás versenyzőként.

Alonso először a 2017-es spanyol bajnokság utolsó fordulójában versenyzett az Aspar Team Junior színeiben, és már 2018-ban megszerezte első bajnoki címét, a 85GP kategóriában. A következő szezonban feljutott a European Talent Cupba, ahol 2020-ban bajnok lett. Egy évvel később a kolumbiai versenyző megnyerte a Red Bull Rookies Cupot is. Ezt a JuniorGP-vel kombinálta, ahol jelenleg is versenyez. Most egy új kihívás áll előtte 2023-ban, amikor állandó világbajnoki versenyzőként debütál a GASGAS Aspar csapat színeiben, Ryusei Yamanaka csapattársaként.

A kolumbiai olyan versenyzőkhöz csatlakozik, mint Albert Arenas, Izan Guevara, Dani Holgado, Iván Ortolá, Raúl Fernández, Carlos Tatay, Álex Escrig vagy Barry Baltus. Ők mind az Aspar Team Junior tagjai voltak, és a 2016-os szezon óta megtették a világbajnokságra való feljutást.

Jorge Martínez „Aspar”: „David Alonso egy újabb bizonyítéka annak a kemény munkának, amit az Aspar Team Juniorral a fiatal versenyzőkkel végzünk. Daviddel 2018 óta dolgozunk együtt. Akkor még csak 11 éves volt, és most, a hatodik velünk töltött szezonjában végre megtehetjük az ugrást a világbajnokságba. Minden olyan értékkel rendelkezik, amit a csapatban szeretnénk átadni. Az Aspar Team Junior teljes csapatával edzett és tanult – főként Nico Terollal. Nagyon szeretnénk vele folytatni a közös munkát, és megnézni, mit tudunk együtt elérni a világbajnokságon”.

David Alonso: „Nagyon boldog és büszke vagyok, hogy részt vehetek a világbajnokságon, ez egy olyan álom, amely minden versenyzőben fiatal kora óta él, és amelyet a GASGAS Aspar Teamnek köszönhetően teljesíthetek. 2018 óta versenyzem a csapattal. Voltunk együtt már spanyol bajnokok, Európa-bajnokok és Red Bull Rookies Cup bajnokok. Most pedig egy lépéssel tovább megyünk. Az elmúlt két évben a JuniorGP-ben versenyeztünk. Most egy olyan tanulságokkal teli szakaszt zárunk, amely lehetővé teszi számunkra, hogy fellépjünk a világbajnokságba. Nyomás nélkül vágunk neki ennek az új szakasznak. Már kétszer versenyeztem a világbajnokságon, de most már állandó versenyzőként fogom ezt tenni, és továbbra is sok olyan pályán kell majd tapasztalatot gyűjtenem, amelyeket nem ismerek, de biztos vagyok benne, hogy jó év lesz.”

A Red Bull KTM Ajo Deniz Öncüvel és Ruedával folytatja 2023-ban

0

Deniz Öncü visszatér az Ajo Motorsporthoz, míg José Antonio Rueda debütál az osztályban, miután Junior GP bajnok lett.

A Red Bull KTM Ajo megerősítette Moto3-as felállását a 2023-as szezonra. A csapatban két olyan versenyző lesz, akik a fiatalságot, a tapasztalatot és a tehetséget ötvözik a jó eredmények reményében. Deniz Öncü negyedik szezonjában vesz részt a Moto3-as világbajnokságban, míg José Antonio Rueda JuniorGP-bajnoki címét követően debütál.

Deniz Öncü 2018-ban és 2019-ben a Moto3 Junior Világbajnokságban versenyzett. A Red Bull Rookies Cupban is szerepelt, ahol 2017-ben negyedik, 2018-ban pedig második lett. A török versenyző az idei szezonban nem szerepel rosszul, egy dobogós helyet és három pole pozíciót szerzett. Jelenleg az összesített tabellán az ötödik helyet foglalja el. A csapat célja, hogy 2023-ban Öncüvel a bajnoki címért harcoljon.

José Antonio Rueda közel tökéletes szezont futott, és egyszerre indult a Junior GP és a Red Bull Rookies Cup sorozatban. Misanóban 2022-ben Junior GP bajnokká koronázták, két futammal a szezon vége előtt, öt győzelmet, három dobogós helyezést és három pole pozíciót gyűjtve. A Red Bull Rookies Cup bajnoki címére is van esélye. A spanyol 16 évesen a motorsport egyik legígéretesebb versenyzője, és a tökéletes csapathoz csatlakozik, ahol folytathatja fejlődését.

AKI AJO – CSAPATVEZETŐ

„A 2022-es szezon még nem ért véget, de nagy örömmel jelentjük be a 2023-as Moto3-as versenyzőinket. Deniz visszatér a csapathoz, volt néhány jó évünk együtt a FIM CEV-ben és néhány nagydíjon szabadkártyával 2018-ban és 2019-ben. Nagyon jól teljesít a Moto3-ban, és úgy gondolom, hogy nagy dolgokat érhetünk el együtt. José Antonio Rueda lesz a másik versenyzőnk: nemcsak a Junior GP-ben mutatott nagy potenciált, ahol idén bajnok lett, hanem a Rookies Cupban is. Láthattuk, hogy ő is egyike azoknak a versenyzőknek, akik nagy tehetséggel rendelkeznek. Úgy gondoljuk, hogy egy tapasztalt és egy fiatal versenyző kombinációja nagyon jól illeszkedik a filozófiánkhoz.”

DENIZ ÖNCÜ

„Nagyon örülök, hogy visszatérhetek ebbe a csapatba, a Junior GP-ben eltöltött közös évek után. Úgy gondolom, hogy 2023-ban nagyon jó dolgokra leszünk képesek együtt, és harcolni fogunk a bajnoki címért. Szeretném megköszönni Akinak és a KTM-nek ezt a lehetőséget, biztos vagyok benne, hogy a pályafutásom ezen új szakasza hozzá fog járulni a tapasztalataimhoz, és velük együtt tudok majd versenyzőként fejlődni.”

JOSÉ ANTONIO RUEDA

„Nagyon boldog vagyok, hogy csatlakozhatok a Red Bull KTM Ajo csapatához. Egy álmom vált valóra azzal, hogy egy ilyen csapat tagjaként debütálhatok a Moto3-as világbajnokságban és versenyezhetek. Nagy lelkesedéssel nézünk majd szembe a szezonnal, és minden versenyen mindent beleadunk. Ez az év a tanulás éve lesz, de biztos vagyok benne, hogy a lehető legjobb eredményeket fogom elérni.”

Jone Antonio Rueda és Aki Ajo Fotó: Ajo Motorsport

Bagnaia: Nem követhetek el több hibát

0

A Ducati gyári pilótája, Pecco Bagnaia tudja, hogy Thaiföldön egy jó futamra van szüksége ahhoz, hogy versenyben maradjon a MotoGP világbajnoki címért. Az olasz szeretné elfelejteni a Japán GP-t.

Motegiben érdekesen alakultak a dolgok a MotoGP összesített tabellája élén szereplő négy versenyző számára. Míg Aleix Espargaró már a verseny előtt elvesztette esélyét a jó eredményre az Aprilia csapat hibája miatt, addig Fabio Quartararo és Enea Bastianini csak a 8. és 9. helyen végzett.

Pecco Bagnaia számára még rosszabb volt a helyzet. Az olasz egy bolyban volt Quartararóval és Bastianinivel, és kétségbeesetten próbálta megelőzni a franciát az utolsó körben. A 3-as kanyarban egy rosszul sikerült manővert hajtott végre, így a világbajnoki második helyezett bukott, és nem szerzett pontot a Japán GP-n.

Bagnaia ezt a hibát – a szezon ötödik nullázását – a hétvégén Thaiföldön szeretné jóvátenni. A Ducati gyári pilótája 18 pont hátrányban érkezik Buriramba, és a céljai egyértelműek.

„Már alig várom, hogy újra Thaiföldön versenyezhessek. A hangulat mindig hihetetlen, biztosan sok szurkoló lesz ott, hogy támogasson minket.” – mondta Bagnaia.

„Az, hogy a Japán GP után egy héttel újra motorra ülhetek, segíteni fog, hogy magam mögött hagyjam a múlt vasárnapi versenyt.”

„Ezen a hétvégén már a szokásos munkarend szerint tudunk majd dolgozni, mert Motegitől eltérően ismét a megszokott menetrend szerint haladunk majd. Keményen fogunk dolgozni péntektől kezdve, hogy készen álljunk a verseny napjára, ami valószínűleg esős lesz. Eltökélt szándékom, hogy jól teljesítsek, és ne kövessek el több hibát.”

 

Hivatalos: Dominique Aegerter a Superbike mezőnyben folytatja!

0

Ami eddig csak találgatás volt, az most hivatalossá vált: Dominique Aegerter a Superbike világbajnokságon folytatja 2023-ban!

Egy új név csatlakozik a Superbike Világbajnokság rajtrácsához 2023-ban. Dominique Aegerter a következő szezonban a GYTR GRT Yamaha WorldSBK csapattal feljebb lép a Supersport kategóriából, és az ausztrál Remy Gardner csapattársaként fog versenyezni. Ez egy teljesen új felállás lesz a szatellit Yamaha csapat számára, akik 2023-ban egy újonc párosítás mellett döntöttek. Korábban már bejelentették Remy Gardner szerződtetését, immár a svájci Supersport világbajnok csatlakozása is hivatalos.

A megérdemelt feljebb lépés

Aegerter 2021-es, újonc szezonjában elnyerte a bajnoki címet és a 2022-es évadban is vezeti a tabellát 36 ponttal Lorenzo Baldassarri előtt, négy fordulóval a szezon vége előtt.

A svájci versenyző 2020-ban, 2021-ben és 2022-ben a MotoE-ben is indult, ahol a harmadik, második és első helyen végzett. Néhány héttel ezelőtt egy MotoGP teszten is részt vehetett a Suzukival Misanóban a sérült Joan Mir helyett. A Ten Kate Yamaha versenyzőjének pályafutása során már rendelkezik tapasztalattal Superbike gépeken, miután többször is részt vett a Suzuka 8 órás versenyen, ahol két dobogós helyezést is elért. Aegerter a Moto2 és a 125 köbcentiméteres világbajnokságban is éveket töltött el.

Aegerter Dominic Schmitter óta az első svájci versenyző lesz, aki a Superbike világbajnokságon szerepelhet: „Nagyon boldog vagyok, hogy csatlakozhatok a Yamahához a WorldSBK-ban a következő szezonban. Ez egy nagyszerű lehetőség számomra, és fantasztikus jutalom a tavalyi világbajnoki címért és az idei WorldSSP szezonért. Alig várom, hogy a GYTR GRT Yamaha WorldSBK csapatnál versenyezhessek, Remy Gardner mellett, aki Moto2 világbajnokként és jelenlegi MotoGP versenyzőként erős csapattársam lesz.

„Alig várom már az első tesztet a Yamaha R1-es motoron, hiszen ez egyértelműen egy versenyképes gép. Toprak tavaly világbajnoki címet szerzett vele, és az idei szezonban is ott van a címvédésért folytatott küzdelemben. Boldog vagyok, hogy megkaptam ezt a lehetőséget. Szeretném megköszönni a Yamahának és a GYTR GRT Yamaha csapatnak, hogy hittek bennem. A következő szezonban mindent beleadok majd, de egyelőre arra koncentrálok, hogy megszerezzem a második világbajnoki címemet a WorldSSP-ben.”

A kézenfekvő választás

Természetesen a Yamaha Motor Europe Road Racing menedzsere, Andrea Dosoli  is nyilatkozott a szerződés bejelentése után: „Amióta csak belépett a paddockba, Dominique megmutatta, hogy ő az egyik legnagyobb tehetség, és már nagyon korán világossá vált, hogy készen áll a WorldSBK-s lehetőségre.  Sajnos 2022-ben nem volt lehetőség arra, hogy ezt az esélyt megadjuk neki. Azonban amikor 2023-ra felszabadult egy hely, akkor Dominique volt a kézenfekvő választás, hogy betöltse azt. Nemcsak a tempójával, a versenyzői képességeivel és a következetességével nyűgözött le. Megmutatta azt az elszántságot és lendületet is, ami ahhoz szükséges, hogy versenyképes legyen ezen a szinten. Pályafutása során már bizonyította, hogy nagyon gyorsan képes alkalmazkodni az új gépekhez, és biztosak vagyunk benne, hogy ez a képessége kifizetődő lesz számára, amikor a következő szezonban a Yamaha R1 WorldSBK versenyzője lesz. Már nagyon várjuk, hogy lássuk, mire lesz képes. Szeretnék köszönetet mondani Kohta Nozane-nak is az elmúlt két szezonban nyújtott segítségéért. A WorldSBK-ban sok kihívással kellett szembenéznie, de ezt mindig pozitív hozzáállással tette. Minden jót kívánunk neki a jövőre nézve.”

Hétvégi menetrend – Buriram és Donington

0

Az előttünk álló hétvége sem múlik el MotoGP nélkül: Aragónia és Japán után a gyorsasági motoros világbajnokság Thaiföldre látogat, ahol a Buriram melletti Chang International Circuit fogadja majd a Grand Prix mezőnyét. De a Brit Superbike is folytatódik.

MotoGP

A koronavírus-járvány miatt az előző két évben Buriram nem volt része a MotoGP naptárának, de pandémiahelyzet javulásával Délkelet-Ázsia visszakerült a motorsport vérkeringésébe. Az eddigi két Thai Nagydíjat (2018, 2019) Marc Márquez nyerte meg, de idén – a legutóbbi rajtelsősége ellenére – csodaszámba menne, ha ezúttal is ő diadalmaskodna. Nemcsak a pálya tér vissza a hétvégén: Danilo Petrucci újra GP-motorra ül, mivel ezúttal ő helyettesíti a Suzukinál a sérült Joan Mirt.
A warm-upok kivételével a teljes burirami hétvégét élőben láthatjuk a tévében: az első szabadedzéseket a Match 4, az összes többi programot pedig az Arena 4 csatornán láthatjuk.

Brit Superbike

Az Egyesült Királyság bajnoksága sem tart szünetet: Oulton Park után a hétvégén Donington Parkban állnak rajthoz. Az idei szezon utolsó előtti hétvégéjén már biztosan nem lesz ott a címvédő Tarran MacKenzie, mivel ő is érintett volt az oultoni balesetdömpingben.
A futamokat televízióban nem, csak a fizetős Eurosport Playeren láthatjuk.

Hétvégi menetrend: Buriram és Donington – magyar idő szerint:

PÉNTEK
04:00 – 04:50 Moto3 1. szabadedzés TV: Match 4
04:55 – 05:35 Moto2 1. szabadedzés TV: Match 4
05:50 – 06:35 MotoGP 1. szabadedzés TV: Match 4
08:15 – 08:55 Moto3 2. szabadedzés TV: Arena 4
09:10 – 09:50 Moto2 2. szabadedzés TV: Arena 4
10:05 – 10:50 MotoGP 2. szabadedzés TV: Arena 4
SZOMBAT
04:00 – 04:40 Moto3 3. szabadedzés TV: Arena 4
04:55 – 05:35 Moto2 3. szabadedzés TV: Arena 4
05:50 – 06:35 MotoGP 3. szabadedzés TV: Arena 4
07:35 – 07:50 Moto3 1. időmérő TV: Arena 4
08:00 – 08:15 Moto3 2. időmérő TV: Arena 4
08:30 – 08:45 Moto2 1. időmérő TV: Arena 4
08:55 – 09:10 Moto2 2. időmérő TV: Arena 4
09:25 – 09:55 MotoGP 4. szabadedzés TV: Arena 4
10:05 – 10:25 MotoGP 1. időmérő TV: Arena 4
10:30 – 10:45 MotoGP 2. időmérő TV: Arena 4
17:15 Brit Superbike 1. verseny
VASÁRNAP
05:00 – 05:10 Moto3 Warm-up
05:20 – 05:30 Moto2 Warm-up
05:40 – 06:00 MotoGP Warm-up
07:00 Moto3 Verseny TV: Arena 4
08:20 Moto2 Verseny TV: Arena 4
10:00 MotoGP Verseny TV: Arena 4
14:15 Brit Superbike 2. verseny
17:30 Brit Superbike 3. verseny

Quartararo: Ez a pálya fekszik nekem és a Yamahának is

0

A MotoGP világbajnoka, Fabio Quartararo 18 pontos előnnyel érkezik a thaiföldi futamra az összesített tabellán. Korábban Buriramban erős eredményt ért el, ezt szeretné megismételni 2022-ben.

Fabio Quartararo szerencséjére riválisai, Pecco Bagnaia és Aleix Espargaró pont nélkül maradtak Motegiben. A Yamaha sztárja ezen a hétvégén ismét az élmezőnyben szeretne harcolni.

Fabio Quartararo 18 pontos előnnyel érkezik az év 17. futamára.

„Az, hogy Motegiben tovább növeltük a bajnoki előnyünket, pozitívum, de ezen a hétvégén keményen kell dolgoznunk, mert a potenciálunk jobb, mint a 8. hely.” – hangsúlyozta a Yamaha 23 éves gyári versenyzője.

„Örülök, hogy a burirami pályán versenyezhetek, mert ez egy jó pálya a Yamahának és nekem is. Amikor legutóbb 2019-ben versenyeztünk itt, a második helyen végeztem. Az biztos, hogy ezúttal is 100 százalékot fogok nyújtani, hogy a dobogón végezzek.”

A Monster Energy Yamaha MotoGP csapat igazgatója, Massimo Meregalli is izgatottan várja a burirami GP-hétvégét.

„A Thai GP az utolsó a három egymást követő verseny közül. Ezek a versenyek mindig nagyon megterhelőek, mert sok energiát követelnek a csapattól és a versenyzőtől, és nincsenek pihenőidők.” – mondta az olasz.

„Fontos, hogy megőrizzük a koncentrációnkat, különösen azért, mert a bajnoki tabella négy futammal a vége előtt nagyon szoros. Buriram egy olyan pálya, amely megfelel a motorunknak.”