A Prima Pramac Ducati versenyzője, Jorge Martín szombaton Buriramban a második helyet szerezte meg a rajtrácson. A spanyol a leggyorsabb körén hibázott, de a versenyen többet akar.
Marco Bezzecchi meglepetésszerűen megszerezte a pole pozíciót a MotoGP szombati kvalifikációján Buriramban. Az olasz 1:29,671 perces idejével új körrekordot állított fel. Mögötte mindössze 0,021 másodperccel lemaradva következett Jorge Martín.
Martín, aki az előző héten dobogós helyezést ünnepelhetett a Japán GP-n, utólag elmesélte, milyen nehéz volt valójában a kvalifikáció.
„A célunk az volt, hogy a rajtrács első sorába kerüljünk. Jó a tempónk, és úgy gondolom, hogy vasárnap én leszek az egyik főszereplő. Sajnos a leggyorsabb körömön hibáztam. Aztán újra megpróbáltam, de sosem könnyű versenyképesnek lenni egy három körös gumival.” – mondta a spanyol a sajtótájékoztatón.
„Mindent beleadtam – 100 százalékot. Jó itt állni, boldog vagyok.”
Martínnak már nincs esélye a bajnokságban. Vasárnap felszabadultan versenyezhet?
„Igen, pontosan, a versenyen tudok kockáztatni. A rajt és az első két kör nagyon érdekes lesz. Szeretnék élni az esélyeimmel, a győzelem nagyon fontos számomra, de egy dobogós helyezésnek is örülnék. Sok Ducati-pilóta, valamint Fabio és Marc is erős lesz. Már csak a jó hátsó gumit kell kiválasztanunk.”
„Úgy gondolom, hogy maximum három-négy versenyző húzhat el az élen. A hőmérséklet miatt gondot jelent, ha más versenyzők mögött ragadsz. Lehet, hogy a pályán a végsőkig tartó csatát látunk.”
A Ducati sztárjának, Pecco Bagnaiának négy futam áll rendelkezésére, hogy bizonyítson. A burirami futamot a rajtrács első sorából kezdi meg.
Pecco Bagnaia a Ducati márkatársai, Marco Bezzecchi és Jorge Martín mögé volt kénytelen felsorakozni a MotoGP kvalifikációján. Míg a második helyezett az első sorból indul a vasárnapi futamon, addig a címvédő és világbajnoki éllovas Fabio Quartararo a második sorba, a negyedik helyre kvalifikálta magát. Aleix Espargaró, aki jelenleg hét ponttal van lemaradva Bagnaia és 25 ponttal Quartararo mögött, csak a 13. lett.
„A kvalifikáció elején egy kicsit megcsúsztam a hátsó gumi miatt, és túl kevés volt a tapadásom.” – jegyezte meg Bagnaia.
„A második próbálkozásnál már az első körtől kezdve jobban éreztem magam, és megpróbáltam egy tisztességes, de biztonságos kört teljesíteni. Ez egy kis időbe került. A pénteki és szombati eredményeket tekintve úgy gondolom, hogy versenyképesek vagyunk.”
A 25 éves versenyző örömmel látta, hogy honfitársa, Marco Bezzecchi megszerezte első pole pozícióját a MotoGP-ben:
„Minden nap egy kihívás. Sokat edzünk együtt, és mindig azt nézzük, ki a legjobb. Ma ő volt a legjobb, ő és mindenki a csapatából megérdemelte ezt a pole-t.”
„A többiek folyamatosan arra ösztönöznek, hogy fejlődjek. A Ducati összes versenyzője remekül megy. Természetesen a motor segít nekünk abban, hogy ennyire versenyképesek legyünk. Valójában az összes Ducati-pilóta minden egyes edzésen segíti egymást.”
A Red Bull KTM Ajo büszkén 2023-as felállása is hivatalos. Pedro Acosta mellé Albert Arenas csatlakozik a csapathoz.
Albert Arenas több mint száz Grands Prix-vel a háta mögött érkezik a Red Bull KTM Ajo csapatához. Miután 2020-ban Moto3-as világbajnok lett, 2021-ben fellépett a Moto2-be, a következő szezonban pedig már a harmadik évét fogja teljesíteni a kategóriában. A 25 éves Arenas arra törekszik, hogy a 2023-as szezonban a lehető legjobb eredményeket érje el.
Pedro Acosta a Red Bull KTM Ajo versenyzője lesz a harmadik egymást követő évben. A 2021-es újonc évében Moto3-as világbajnok, a 2020-as Red Bull Rookies Cup bajnoka jövőre második Moto2-es szezonjának vág neki. Acosta az idei szezonban eddig két győzelmet, egy dobogót és egy pole pozíciót tudhat magáénak.
Aki Ajo és Pedro Acosta Fotó: Ajo Motorsport
Ezzel a felállással a Red Bull KTM Ajo két fiatal, de tapasztalt versenyzőt hoz össze annak érdekében, hogy a lehetős legjobb eredményeket érjék el.
AKI AJO – CSAPATVEZETŐ:
„A szezon véghajrájában nagyon elégedettek vagyunk a versenyzőink által elért eredményekkel, de itt az ideje bejelenteni azokat a versenyzőket, akik a következő szezonban a Red Bull KTM Ajo színeiben fognak versenyezni. Nagyon örülünk, hogy két erős versenyzőnk van Albert Arenas és Pedro Acosta személyében. Ez a tehetség és a fiatalság nagyszerű kombinációja, amellyel nagyszerű lehetőségünk lesz arra, hogy megtartsuk azt a szintet, amit eddig a Moto2-ben mutattunk. Pedro Moto3-as világbajnok, és idén megmutatta, hogy képes a győzelemre és a gyors alkalmazkodásra, annak ellenére, hogy még csak két éve van a világbajnokságban. Biztos vagyok benne, hogy jövőre egy lépéssel tovább megy, és örülünk, hogy már most megértette, hogy egy versenyző profi karrierje nem egy év alatt épül fel, hanem lépésről lépésre, miközben élvezi a folyamatot. Láthattuk, hogy Albert Arenas egy olyan versenyző, aki minden osztályban mindig a csúcsra tör. Egyre közelebb kerül az élmezőnyhöz a Moto2-ben. Bízunk benne, hogy jövőre együtt odaérhetünk, hiszen Albert már most megmutatta, hogy igazán szorgalmas és olyan srác, aki mindig feljebb emeli a céljait.”
ALBERT ARENAS – VERSENYZŐ:
„Nagyon boldog és izgatott vagyok, hogy a következő szezonban a Red Bull KTM Ajo csapatához csatlakozhatok. Tudom, mit jelent ennek a projektnek a részese lenni, és úgy gondolom, hogy ugyanazok az értékek jellemeznek minket. Az én DNS-em megegyezik ennek a csapatnak a DNS-ével. Szeretném megköszönni Aki Ajo-nak, a KTM-nek és a Red Bullnak a belém vetett bizalmat, hogy ezt lehetővé tették. Most itt az ideje, hogy az idei szezon hátralévő futamaira koncentráljunk, tovább fejlődjünk, és készen álljunk 2023-ra.”
PEDRO ACOSTA – VERSENYZŐ:
„Boldog vagyok, hogy a Red Bull KTM Ajo csapatnál folytathatom. Ez lesz a harmadik közös évünk, és ez olyan bizalmat teremtett, amely fontos alapot teremt 2023-ra. Idén jól készülünk a következő szezonra. Hibáztunk, de ugyanakkor sokat tanulunk belőlük. Ez az, ami számít, és úgy gondolom, hogy 2023-as jó év lehet a csapat számára.”
A bolognai márka elképesztő teljesítményt nyújtott ismét, az első 10-ben 7 ducatist láthatunk – Bezzecchi megszerezte királykategóriás pályafutásának első pole pozícióját.
Q1
A Q1-be kényszerült Marc Márquez, az Aprilia versenyzőpárosa, Oliveira és Pol Espargaró is. Az edzés elején Marc Márquez azonnal kezébe vette az irányítást és az élre állt egy erős idővel. A második helyen folyamatosan cserélődtek a versenyzők, a gyakorlás feléhez közeledve Cal Crutchlow ugrott oda.
A Q1 záró szakaszához érve Aleix Espargaró magasabb fokozatra kapcsolt és átvette a vezetést Márqueztől. Ám erre reagálni tudott a repsol hondás versenyző és Oliveira is, így az ekkor már boxban tartózkodó Aleix Espargaró nem tudott továbbmenni a Q2-be.
Q2
Az első gyors körök után a tabellavezető, Fabio Quartararo állt az élre, majd érkezett Jack Miller, aki megelőzte a yamahást. A Ducatik nagyon belendültek, sorra javították a köridőket, a Pramac duója pedig az élre állt az edzés első harmadában.
A kvalifikáció utolsó szakaszába érve Francesco Bagnaia a negyedik helyre ugrott előre, 2 tizedes lemaradással a vezető Martínhoz képest. Nem sokkal később egy elképesztő utolsó szektorral az olasz az élre állt. Martín nagyon jó körön volt, szeretett volna válaszolni olasz riválisa idejére, de a nagy igyekezetben megcsúszott a motorja és el kellett engednie ezt a próbálkozást. Következő körében azonban nem hibázott, pályacsúccsal vette át a vezetést.
Erre az újonc Marco Bezzecchitől érkezett a válasz, aki végül megszerezte az első helyet. Az első három helyen így ismételten Ducati uralom volt – ezúttal Bezzecchi – Martín – Bagnaia sorrendben. A VR46 csapatának és Marco Bezzecchinek ez az eredmény az első pole pozíciót jelenti a királykategóriában. Bezzecchi a 10. versenyző, aki a 2022-es szezonban rajtelsőséget tudott szerezni.
A top10-be Quartararo, Zarco, Bastianini, Miller, Marc Márquez, Marini és Rins fértek be. A Ducati dominanciáját mutatja, hogy a legjobb 10 között 7 Ducatit láthatunk majd a rajtrácson.
A hazai közönség nagy örömére Somkiat Chantra indulhat az első rajtkockából vasárnap, pályafutása első Moto2-es pole pozícióját szerezte a thai.
Q1
Az edzés kezdeti szakaszában Viettinek sikerült hétvégéje legjobb köridejét elérnie, amivel az élre állt, megelőzve Kubót, Bendsneydert és Roberts-t az első négyben.
5 perccel a leintés előtt Kubo nézte meg a kavicságyat, így számára a kvalifikáció véget ért. Csak remélhette, hogy ideje kitart és tovább tud jutni a Q2-be. A mentés viszonylag hosszú ideig tartott, így percekig nem volt esélye a pilótáknak javítani.
Az utolsó percekben is szürke szektorok jöttek a versenyzőktől, csak Aldeguer és Van Der Goorbergh tudta saját idejét javítani, de ez sem volt elég a továbbjutás nem sikerült nekik. A Q2-be Vietti, Kubo, Bendsneyder és Roberts ment tovább.
Q2
Arón Canet rögtön az edzés elején, a kivezető körén eldobta versenygépét, ami egyben a kvalifikáció végét is jelentette számára, még mielőtt megkezdte volna azt. Az első próbálkozás után Dixon állt az élre, majd érkezett a helyi hős, Chantra és átvette a vezetést.
Roberts és Arenas buktak egy hatalmasat az edzés felénél. Szerencsére mindkét versenyző a saját lábán távozott a kavicságyból. Később érkezett az információ, miszerint Roberts-et az orvosi központba szállították kivizsgálásra.
Chantra a thai szurkolók nagy örömére továbbra is vezette az edzést, de Arbolino folyamatosan közeledett idejéhez. Az olasznak a nagy igyekezetben egy mentést is be kellett mutatnia.
Az edzés végén nagy volt a helyezkedés az utolsó gyors kör előtt, de számottevő javulás már nem érkezett, így az első sorból Chantra, Arbolino és Ogura várhatja a piros lámpák kialvását vasárnap. Chantra első pole pozícióját szerezte, ráadásul hazai közönsége előtt. A második sorból Acosta, Vietti és López kezdheti meg a versenyt. A top 10-be Dixon, Fernández, Navarro és González fértek be.
Dennis Foggia a kvalifikáción ismét megjavította a körrekordot és magabiztosan szerezte meg a pole pozíciót Masía és Sasaki előtt.
Száraz időben folytatódott a nap Thaiföldön, amikor a Moto3 kategória versenyzői a pályára gurultak a kvalifikáción.
Q1
A Q1 feléhez érkezve Fellon, Furusato, Fernández és García álltak a továbbjutó helyeken. Némi meglepetésre Guevara a 10. helyen tanyázott az edzés első felében. Néhány perccel a leintés előtt érkeztek a piros szektorok a versenyzőktől, Muñoznak és Guevarának is sikerült első négyet jelentő időt motoroznia, így viszont csapattársa, García szorult ki a továbbjutók közül. A legkisebb kategóriához híven hatalmas volt a forgalom és a helyezkedés a pályán, a versenyzők vártak egymásra.
Nem sikerült a javítás a versenyzőknek az utolsó körön, így a továbbjutók sorrendje Fellon, Guevara, Furusato és Muñoz volt. García a 20. helyről vághat neki a vasárnapi futamnak.
Q2
A kvalifikáció második szakaszának az elején Sasaki állt az élre, akitől Foggia vette át a vezetést. 2 perccel a leintés előtt Foggia – Sasaki – Moreira volt a sorrend az elő háromban, amikor az utolsó nagy rohamra indult a mezőny a pole pozícióért. 5 versenyzőnek sem volt mért ideje az utolsó gyors körök előtt – Masiá, Suzuki, Rossi, Kelso és Fellon is az edzés végére tartogatták gyors körüket.
Szinte minden versenyzőnél narancssárga szektorok érkeztek a leintéskor. Masiá vette át a vezetést ideiglenesen, de érkezett Foggia, aki ismét pályacsúcsot motorozott, és így megszerezte a pole pozíciót Masiá és Sasaki előtt. A top 10-ben Nepa, Moreira, Holgado, Rossi, McPhee, Yamanaka és Muñoz végeztek.
Guevara számára kevésbé sikerült jól a kvalifikáció, csupán a 11. helyről kezdheti meg a vasárnapi futamot.
Ogura érte el a legjobb időt a szabadedzéseken, megelőzve Acostát és Arbolinót az első háromban.
Ogura a lehető legtöbbet hozta ki a száraz időjárásból, amikor a hétvége referencia köridejét 1:35.810-re javította mindössze a második köridején. Mint kiderült, ez elég lett volna ahhoz, hogy az FP3-ban a leggyorsabb legyen, de a Honda Team Asia pilótája a következő körben tovább javított, és az edzés nagy részében több mint hét tizedmásodperccel jobb volt a többieknél. A hazai pályán versenyző Somkiat Chantra a második helyen állt, de Acosta és Arbolino visszataszította a thai pilótát a negyedik helyre.
Alonso Lopez, Cameron Beaubier, Salac, Dixon, Alcoba és Fernández alkotta a top10-et a középső géposztályban. A Q2-t érő helyezéseken még Canet, Arenas, Navarro és Gonzalez zártak.
Lorenzo Dalla Porta, Celestino Vietti, és a bukó Joe Roberts A Q1-ben kezdik majd meg a kvalifikációt.
Dennis Foggia megdöntötte az eddigi körrekordot a Chang International Circuit versenypályán, és ezzel a az élen zárta az edzéseket.
A szombat reggeli burirami eső előrejelzések ellenére száraz körülmények fogadták a Moto3 versenyzőit, és mivel ebből a hétvégén eddig kevés volt, a köridők gyorsan javulni kezdtek. Sasaki 1:43.503-as FP2-es referenciaideje 10 percen belül megdőlt.
A sorrend nagyrészt a gyakorlás utolsó három percében dőltek el, amikor mindenki az utolsó gyorskörre indult. Míg a mezőny nagy része úgy tűnt, hogy forgalomba került, a Leopard Racing duója egyedül ment ki, és Foggia – Suzuki vonatban haladtak. A szélárnyékozás meghozta eredményét, Foggia a körrekordot megjavítva az élre tudott ugrani. Suzuki maga nem tudott javítani, de az 1:42.844-es ideje elég volt a hetedik helyre. Sasaki lett a második, míg Nepa 1:42.528-as idejével feljött a harmadik helyre, John McPhee pedig a negyedik helyet szerezte meg.
A top14-be Jaume Masia, Kaito Toba, Suzuki, Daniel Holgado, Riccardo Rossi, Deniz Öncü, Andrea Migno, Ryusei Yamanaka, Diogo Moreira Joel Kelso fértek be.
A nagy meglepetést GASGAS Aspar duó okozta. Sem Guevara, sem García nem lesz ott egyenes ágon a Q2-ben.
That's it! Both @AsparTeam riders miss out on Q2 places! 😮
Jorge Martín húzta be a harmadik szabadedzést és egyben a kombinált időeredmények listáján is az első helyen végzett. Marc Márqueznek jelenése lesz az időmérő első szakaszában.
Raul Fernéndez nem volt ott a harmadik edzésen gyomproblémái miatt. A gyakorlás elején nem láthattunk nagy javításokat, 13 perccel a leintés előtt az első tíz sorrendje változatlan volt a pénteki nap után.
Az edzés utolsó szakaszában a VR46-os csapata versenyzője, Marco Bezzecchi tudott javítani először akkorát, hogy beférjen a top10-be.
Az utolsó percek hozták a a legjobb időket, néhány perccel a leintés előtt indult a mezőny a pályára a Q2-ért folytatott utolsó nagy rohamra. Jöttek is a gyors körök egymás után, Martínnak sikerült egy első helyet érő kört teljesítenie. Érkeztek a narancssárga és piros szektorok a versenyzőktől, így teljesen átrendeződött a pénteken kialakult sorrend a legjobbak között.
Jack Miller felérkezett a második helyre, majd megnézte a kavicságyat a leintés előtti utolsó percben, aminek versenyzőtársai a sárga zászlós jelzés előkérülése miatt nyilvánvalóan nem örültek.
Aleix Espargarónak nem sikerült a top10, míg Marc Márquez is kiszorult onnan az utolsó másodpercekben Brad Binder gyors körének köszönhetően. Izgalmas Q1-nek nézünk elébe a 2 kiadó helyért.
A Pramac Ducati sztárja, Jorge Martín egészítette ki a Ducati-triót az időmérőlista élén a MotoGP első edzésnapját követően Buriramban. Nagyon pozitívan beszélt csapata munkájáról.
A Prima Pramac Ducati csapata örömmel látta, hogy Johann Zarco és Jorge Martín az 1., illetve a 3. helyen végzett pénteken Buriramban.
„Összességében nagyszerű nap volt. Úgy tűnik, végre megtaláltuk azt az alapbeállítást, amit már régóta kerestünk.” – jegyezte meg a 2018-as Moto3-as világbajnok.
„Motegi óta nem nyúltunk a motorhoz.”
„Felszereltük azt a villát is, amivel általában gyorsan szoktam menni. Ez a villa Barcelonában és Argentínában ott volt a motoron. Aztán változtattunk rajtuk, nem igazán tudom, miért – és valahogy eltévedtünk. Aztán Motegiben azt mondtam – állj!”
„A javulás a vezetési stílusom megváltoztatásából is adódott. Most szuper későn fékezek, ami szintén segít nekem. Ezt a villavariációt most már biztosan megtartjuk az év hátralévő részében. Most próbálok a részleteken dolgozni, de a tempó nagyszerű volt. Ha most így folytatjuk, szombaton nem lehet gond.”
„Reggel nem volt olyan jó a közepes hátsó gumival.” – ismerte el.
„Aztán ki akartuk próbálni a lágy gumit is, ami szintén rendben volt. Ami a versenyt illeti, a gumikat illetően még nem tudom, mi lesz. Reméljük, hogy száraz idő lesz.”