back to top
2025. július 08. 13:59
Kezdőlap Blog Oldal 624

Donington Park: Sykes dupla, Glenn Irwin lábtartó nélkül dobogós

0

Tom Skyes kettős győzelmet könyvelhetett el Donington Pakban, a harmadik futamot Ray húzta be. Ez a hétvége sem volt sajnos mentes a sérülésektől és drámáktól…

Időmérő edzés

Jason O’Halloran nyerte a kvalifikációt a Donington Parkban, mindössze 0,009 másodperces előnnyel szerezte meg a McAMS Yamaha csapat szezonbeli negyedik pole pozícióját.

O’Halloran állt az élre az időmérőn, és a bajnokságot vezető Bradley Ray minden erőfeszítése ellenére sem tudott elé kerülni. A korábbi világbajnok Tom Sykes kihasználta donington park-i tapasztalatait, és ő zárta az első sort.

A negyedik helyen Peter Hickman Kyle Ryde és Andrew Irwin mellől indulhatott a futamon a második sorból. A top 10-be Glenn Irwin, Ryan Vickers, Lee Jackson és Josh Brookes fértek be.

Poz. versenyző Csapat Márka Q1 Q2
1 S Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1:29.404 1:28.338
2 S Bradley RAY Rich Energy OMG  Yamaha 1:28.347
3 Tom SYKES MCE Ducati Ducati 1:29.305 1:28.581
4 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 1:28.749
5 S Kyle RYDE Rich Energy OMG  Yamaha 1:28.935
6 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad  BMW 1:29.097
7 S Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 1:29.102
8 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 1:29.439 1:29.119
9 S Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 1:29.575 1:29.289
10 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 1:29.309
11 S Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford  Ducati 1:29.326
12 Leon HASLAM VisionTrack  Kawasaki 1:29.337
13 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad  BMW 1:29.450
14 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 1:29.665
15 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 1:29.414 1:29.691
16 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 1:29.704
17 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 1:29.680 1:29.784
18 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 1:31.017
19 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 1:30.284
20 Charlie NESBITT Buildbase Suzuki Suzuki 1:30.370
21 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 1:30.407
22 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 1:30.515
23 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 1:30.740
24 Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 1:30.995
25 Luke MOSSEY TAG Racing Honda 1:31.500
26 Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki 1:32.001
27 Eemeli LAHTI Powerslide Racing Suzuki 1:32.669

S= Showdown, azaz rájátszás résztvevő

Első futam

Tom Sykes győzelmet aratott a Donington Parkban rendezett Brit Superbike eBay sprintversenyén, ezzel ő lett a kilencedik különböző futamgyőztes a szezonban, és az MCE Ducati csapata ismét a dobogó legfelső fokára állhatott.

Sykes a 15 körös sprintfutam során tökéletesen versenyzett, és elhallgattatta kritikusait azzal, hogy a rajt pillanatától kezdve vezetett, és győzelmet ünnepelhetett az MCE Ducatival, amely a hetedik különböző csapat lett, amely ebben a szezonban győzelmet aratott.

A rajtnál Sykes az első sorból indult el, majd hamar az élre állt. A korábbi világbajnok ezután uralta a versenyt, és annak ellenére, hogy a záró szakaszon csökkent a különbség, 2010 óta először szerzett győzelmet a brit bajnokságon.

Jason O’Halloran volt az egyik üldözője az a McAMS Yamahával, aki a múlt heti két, nagy sebességű bukását követően jó teljesítményt nyújtott, és visszatért a dobogóra. Az ausztrál a hatodik helyre esett vissza az első körökben, majd lépdelt felfele és végül a második helyen fejezte be a futamot.

A dobogó legalsó fokának sorsa az utolsó körben dőlt el. A bajnokságot vezető Bradley Ray mögött szorosan haladt Peter Hickman, majd a listavezető egy apró hibát vétett, ami elég volt Hickman számára, hogy behúzza a harmadik helyet. Hickmannak ez volt a 400. futama a BSB mezőnyében.

Ray öt ponttal növelte előnyét a tabellán.  Glenn Irwin lett az ötödik, maga mögött tartva Lee Jacksont és Kyle Ryde-ot. Tommy Bridewell, Leon Haslam és Ryan Vickers végzett még az első tízben.

Bár a címvédő számára véget ért a szezon múlt heti bukása után, a paddockban azért feltűnt MacKenzie:

A sprintverseny végeredménye:

1 Tom SYKES MCE Ducati Ducati
2 S Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 1.476
3 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 2.085
4 S Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 2.224
5 S Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 3.277
6 S Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 8.052
7 S Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 9.979
8 S Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 11.075
9 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 13.069
10 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 13.453
11 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 14.298
12 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 16.179
13 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 18.037
14 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 18.380
15 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 20.582
16 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 27.362
17 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 27.513
18 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 27.596
19 Charlie NESBITT Buildbase Suzuki Suzuki 27.783
20 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 33.090
21 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 33.672
22 Jack KENNEDY Mar-Train Racing Yamaha 41.474
23 Luke MOSSEY TAG Racing Honda 46.260
24 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 46.421
25 Eemeli LAHTI Powerslide Racing Suzuki 1:06.631
Nem ért célba:
DNF Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 4 kör
DNF Liam DELVES Rapid CDH Racing Kawasaki
S= Showdown, azaz rájátszás résztvevő
Második futam:

Tom Sykes megszerezte a második futamgyőzelmet is, a tabellát vezető Bradley Ray előtt.

Sykes nem a legjobban rajtolt az első sorból, Ray vette át a vezetést a futam elején. Leon Haslam már az első körben kiesett a versenyből. Sykes visszaküzdötte magát az élmezőnybe, Andrew Irwint előzve a második helyre ért fel, majd Rayt vette célba.

Az MCE Ducati versenyzője a harmadik kör elején az élre állt, majd lenyűgöző teljesítményt nyújtva megszerezte második győzelmét a hétvégén. Ray a második helyen tért vissza a dobogóra, ezzel növelve előnyét a tabella élén, mögötte Glenn Irwin harmadikként látta meg a kockás zászlót. A harmadik hellyel három ponttal megelőzte Lee Jacksont a tabellán a harmadik futam előtt.

Andrew Irwin korábban a testvérével csatázott, de végül a negyedik helyen ért célba.  Lee Jackson a lett az ötödik, miután az utolsó körben maga mögött tartotta Tommy Bridewellt és Jason O’Hallorant.

Peter Hickman Josh Brookes és Ryan Vickers végzett még a top10-ben.

A második futam végeredménye:

1 Tom SYKES MCE Ducati Ducati
2 S Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha 1.435
3 S Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 4.424
4 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 8.053
5 S Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 8.875
6 S Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 8.930
7 S Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 9.062
8 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 9.939
9 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 15.705
10 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 15.878
11 S Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 17.849
12 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 20.158
13 Charlie NESBITT Buildbase Suzuki Suzuki 26.403
14 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 26.702
15 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 27.403
16 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 27.933
17 Chrissy ROUSE Crowe Performance BMW 31.563
18 Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 33.145
19 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 44.526
20 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 49.444
Nem ért célba:
DNF Eemeli LAHTI Powerslide Racing Suzuki 1 Lap
DNF Jack KENNEDY – Mar-Train Racing Yamaha 7 kör
DNF Luke MOSSEY TAG Racing Honda 12 kör
DNF Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 14 kör
DNF Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 16 kör
DNF Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki
S= Showdown, azaz rájátszás résztvevő
Harmadik futam:

Bradley Ray a hétvége utolsó versenyén a Donington Parkban győzelmet aratott, miután visszaverte az Irwin testvérek kihívását.

A verseny már az első körben piros zászlóval kezdődött, amikor Chrissy Rouse bukott a futam első körében. A BSB orvosi csapata stabilizálta és mesterséges kómába helyezte az orvosi központban, majd további vizsgálatokra és kezelésre a nottinghami Queens Medical Centre/University Hospitalba szállították.

A 18 körös futam újraindítása után Tom Sykes az élre állt, miközben Jason O’Halloran a második helyre ugrott Ray előtt, Glenn és Andrew Irwin pedig üldözőbe vette őket. A második körben O’Halloran vette át a vezetést, de Sykes azonnal visszatért az MCE Ducatijával az élre.

Sykes továbbra is tartotta előnyét, de Ray hamarosan a második helyre került, majd a negyedik körben átvette a vezetést. Glenn Irwin is megindult, és Sykes elé tudott kerülni, majd megkezdte Ray üldözését.

Miközben Sykes megpróbált ellentámadást indítani az előtte lévő versenyzők ellen, O’Halloran hibázott a hajtűkanyarban, nekiment Sykes-nak és kiesett. Sykes az eset következtében szintén kénytelen volt feladni a versenyt. A kettejük közötti incidenst vizsgálják. O’Halloran nagyot esett, aminek következtében hordágyon kellett levinni a pályáról. Az ausztrál sérüléseket szenvedett a hüvelykujján és a bokáján. Az ügyet Brands Hatchben fogják tárgyalni.

Ezt követően pályára gurult a biztonsági autó. Az újraindítás után Glenn Irwin az élre állt, de Ray keményen küzdött, hogy visszaszerezze a pozícióját. A Honda Racing versenyzője egészen a 14. körig vezetett, amikor letörött a lábtartója, és ezután már csak mentette a menthetőt.

Andrew Irwin a második helyre lépett előre, amit a célig meg is tartott, míg Glenn Irwin az utolsó három körben Tommy Bridewellel küzdött, aki megelőzte őt, de a hondás lábtartó nélkül is vissza tudott érni a harmadik helyre.

Danny Buchan zárta az első öt helyezettet Kyle Ryde és Lee Jackson előtt. Ryan Vickers lett a nyolcadik, megelőzve Danny Kentet és Leon Haslamet az első tízben.

1 S Bradley RAY Rich Energy OMG Racing Yamaha
2 Andrew IRWIN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 2.226
3 S Glenn IRWIN Honda Racing UK Honda 2.628
4 S Tommy BRIDEWELL Ducati Oxford Products Ducati 3.065
5 Danny BUCHAN SYNETIQ Motorrad BMW BMW 4.020
6 S Kyle RYDE Rich Energy OMG Racing Yamaha 6.068
7 S Lee JACKSON FS-3 Racing Kawasaki 6.522
8 Ryan VICKERS FHO Racing BMW 6.906
9 Danny KENT Buildbase Suzuki Suzuki 7.162
10 Leon HASLAM VisionTrack Kawasaki Kawasaki 7.536
11 Peter HICKMAN FHO Racing BMW BMW 11.457
12 Storm STACEY Team LKQ Kawasaki 14.315
13 Charlie NESBITT Buildbase Suzuki Suzuki 14.588
14 Tom NEAVE Honda Racing UK Honda 14.851
15 Takumi TAKAHASHI Honda Racing UK Honda 18.140
16 Josh BROOKES MCE Ducati Ducati 21.147
17 Jack KENNEDY – Mar-Train Racing Yamaha 28.440
18 Leon JEACOCK Specsavers Suzuki Suzuki 32.671
19 Josh OWENS Rapid CDH Racing Kawasaki 33.352
20 Ryo MIZUNO Honda Racing UK Honda 36.547
21 Eemeli LAHTI Powerslide Racing Suzuki 37.017
Nem ért célba:
DNF Dean HARRISON DAO Racing Kawasaki 9 kör
DNF Tom SYKES MCE Ducati Ducati 12 kör
DNF S Jason O’HALLORAN McAMS Yamaha Yamaha 13 kör

Zarco: Meg akartam nyerni a versenyt

0

A Pramac Ducati veteránja, Johann Zarco kemény, de tisztességes párharcot vívott Marc Márquezzel a negyedik helyért, de úgy döntött, hogy a célban nem támadja a világbajnoki aspiráns Pecco Bagnaiát.

A kétszeres Moto2-es világbajnok határozott manővert hajtott végre Marc Márquezzel szemben, ami egy enyhe érintkezést eredményezett. A francia célba vette márkatársát, Pecco Bagnaiát, de végül nem támadta meg.

„Ez egy jó negyedik hely volt. Ilyen körülmények között mindig nagyon nehéz koncentrálni. Ez egy kielégítő eredmény.” – hangsúlyozta Zarco.

„Meg akartam nyerni ezt a versenyt. A futam eleje azonban elég nehéz volt. A többi versenyző jobb tempót diktált, mint én. Aztán gyorsabb lettem. Azonban akkor már túl késő volt.”

„Ha két körrel korábban elkapom Peccót, akkor megelőzhettem volna, és talán utolérhettem volna az első kettőt. Már csak három kör volt hátra a kockás zászlóig. Amint elhagytam a száraz ívet, a motor elkezdett imbolyogni vagy csúszni. Túl veszélyes lett volna hibázni. Aztán azt mondtam magamban, hogy ilyen nehéz körülmények között a győzelem lett volna a cél, de a negyedik hely is elég nekem ma. Nagyon nehéz volt a koncentráció.”

„A közepes gumiabroncs jó választás volt. Nekem jót tett, hogy akkor kevesebb víz volt a pályán, így fel tudtam zárkózni.”

Bagnaia: Jack a barátom, ahogy Enea is

0

A Ducati gyári versenyzője, Pecco Bagnaia a harmadik helyen ért célba Buriramban. Bár a múlt héten Japánban még sok gondja volt az esőben, mégis élt a lehetőséggel, hogy újra harcba szálljon a világbajnoki címért.

„Hogy őszinte legyek, nem voltam boldog. Reggel a bemelegítés során próbáltuk megtalálni a megfelelő hátsó gumit a száraz versenyre. Minden tökéletesen ment, jó tempót tudtam menni. Ez volt életem egyik legjobb bemelegítése.” – magyarázta Pecco a verseny után.

„Aztán amikor láttam, hogy a Moto3-as futam után elkezdett esni az eső, nem is kicsit, hanem szakadt, kicsit le voltam törve. Szerencsés voltam, hogy Jack eljött hozzám, és sok mindenről beszélt velem. Adott néhány tippet. Ő egy igazi csapattárs. Nehéz lesz újra ilyesmit létrehozni. Remélem, jövőre ugyanez lesz a helyzet az Eneával is.”

„Jack a barátom, Enea is. Előbbivel nagyon jó a kapcsolatom, nagyon jól ismerjük egymást. Furcsa volt, hogy Japánban és Indonéziában olyan lassú voltam vízen. Ezért Jack többé-kevésbé azt mondta nekem, hogy jobban higgyek magamban a vizes pályán.”

A verseny második felében párharc alakult ki Marc Márquezzel, aki egyszer még Peccót is megelőzte, de nem tudta tartani az ívet. Hogyan alakult a küzdelem a nyolcszoros világbajnokkal?

„Csak próbáltam előtte maradni. Szerettem volna felzárkózni az élen állókhoz, ami nagyon nehéz volt, mert a verseny utolsó részében az első gumi elkopott. Az első kerék nagyon gyakran blokkolt. Olyan harcunk volt, mint Aragónban, mert megpróbált megelőzni. Zarco is nagyon keményen nyomta, de én erősen fékeztem, így nem könnyítettem meg a dolgukat.”

„Nagyon fontos lesz, hogy versenyképes legyek Ausztráliában. Nem lesz könnyű dolgunk, mert az évnek ebben az időszakában az időjárás általában nagyon vegyes ott. Ennek ellenére nagyon várom már, hogy ott versenyezhessek. Úgy érzem, hogy ott majd jól tudunk teljesíteni.”

Miller: Annyit mondtam Peccónak, hogy hinnie kell

0

A Ducati ásza, Jack Miller a japán győzelme után Thaiföldön is a dobogóra állhatott. Pontosan tudja, hogy hol veszítette el a versenyt Miguel Oliveirával szemben.

A thaiföldi Buriramban rendezett nehéz esős versenyen Jack Miller már korán az élre állt, később pedig keményen küzdött az esőművész, Miguel Oliveira ellen. A portugál a második előzési kísérlete után a célegyenesre vezető kanyarban megtartotta a fölényét, és megnyerte a futamot az ausztrál előtt.

Miller, aki a napokban elveszi barátnőjét, ennek ellenére bőségesen tudott örülni a második helynek.

„Csak két bemelegítő kört mentünk az esőben. Stresszes volt. Általában minden esős edzésen rögtön elég gyors vagyok. A középső szektorban – az 5-ös kanyar környékén – egy kicsit lemaradtam; Miguel ott nagyon gyors volt.”

„Még mindig harcban vagyunk a világbajnoki címért, szerencsére. Az első néhány alkalommal ellenálltam Miguel támadásainak. Ez egy hosszú, stresszes verseny volt. Ezután újra meg akartam próbálni a célban. A 3. és 4. szektorban az egész verseny alatt problémáim voltak. Ott több kockázatot akartam vállalni, lejöttem a száraz ívről, és egyenesbe kellett hoznom a motort. Így nem tudtam támadni az utolsó kanyarban. Fantasztikus nap volt ez a csapat számára, Pecco is kiváló versenyt futott. Ez egy jó nap volt számunkra a világbajnokság szempontjából.”

Miller a futam előtt motiválta csapattársát is:

„Csak azt mondtam neki, hogy hinnie kell. Eddig szuper munkát végzett, elvégre a világ legjobb versenyzői vannak itt. Azt hiszem, ez segített.”

Guidotti: Miguel hihetetlen volt ma

0

Thaiföldön Miguel Oliveira megszerezte a Red Bull KTM csapat második győzelmét a szezonban. Guidotti csapatfőnök el volt ragadtatva. Brad Binder a 10. helyig küzdötte fel magát.

Miguel Oliveira másodszor nyert egy hibátlan futamot teljesítve esőben, ismét egy ázsiai pályán.

„Miguel hihetetlen teljesítményt nyújtott.” – ujjongott Francesco Guidotti, a Red Bull KTM csapatfőnöke.

„A rajtnál az első körökben tizedik volt, rosszak voltak a látási viszonyok, amit az állandó bolyozás sem könnyítette meg. Miguel így is gyorsan felzárkózott. Nagyon gyors és nagyon ügyes volt, kiváló előzési manőverekre volt képes. Mindent nagyon ügyesen időzített, és minden támadást ragyogóan előkészített. Ma „küldetése” volt.”

„Tudjuk, hogy Miguel milyen erős ilyen körülmények között. Ma azonban a korlátozott látási viszonyok miatt különösen nehéz volt a feladata. Miután átvette a vezetést, minden rendben volt….. Ezután gyors, de biztonságos tempót tudott futni. Megint megcsinálta! Hihetetlen, ilyen körülmények között.”

„Brad Binder is gyors volt az edzésen, de a Q2-ben problémája akadt, és csak a tizenkettedik helyet szerezte meg a rajtrácson. Aztán Aleix a mai verseny első körében leszorította a pályáról. Brad a 15. helyre esett vissza, és küzdött, hogy előrébb kerüljön. A tizedik hely jó, feljebb léptünk a csapat-világbajnokságban. Már csak három futam van hátra. Nagyon optimisták vagyunk, és a maximumot fogjuk kihozni belőle.”

A világbajnokság egyre szorosabb – Versenyzői nyilatkozatok

0

A KTM versenyzője, Miguel Oliveira diadalmaskodott Buriramban Jack Miller és Pecco Bagnaia előtt. Mivel Fabio Quartararo nem volt elég gyors, a bajnoki címért folytatott küzdelem ismét nyitott.

A heves esőzések miatt Buriramban 55 percbe telt, mire végre elkezdődhetett a MotoGP futam. 26 fokos melegben és helyenként sok vízzel a pályán 76 856 néző előtt vette kezdetét a thai futam.

Miguel Oliveira a második helyre küzdötte fel magát a futam korai szakaszában. A verseny felénél a portugálnak sikerült megelőznie a vezető Jack Millert. Ahogy Indonéziában, amikor hasonló időjárási körülmények között győzött, a KTM-pilóta 25 körön keresztül vezetett. Ötödik MotoGP-futamgyőzelmét aratta.

Oliveira mögött Jack Miller végzett a második helyen. Az ausztrál éppen csapattársa, Pecco Bagnaia előtt ért célba, aki a harmadik helyet hozta. Mivel a világbajnokságot vezető Fabio Quartararo csak a 17. helyen zárt, és nem szerzett pontot, Bagnaia már csak két ponttal van lemaradva a franciától az összesített tabellán.

A dobogósok nyilatkozatai következnek:

1. Miguel Oliveira: „Hosszú volt a verseny, de nem panaszkodhatok. Amikor vizes időben motorozunk, szupergyors vagyok. Amikor ma elkezdett esni az eső, természetesen Indonézia járt a fejemben, de a földön akartam maradni. Jól rajtoltam, és nem akartam hibázni. Nagyon örülök ennek a győzelemnek a szezon végén, még ha nem is szárazon, mert annak jobban örülnénk.”

2. Jack Miller: „Mindent beleadtam, és az utolsó körig nem adtam fel a győzelmet. Az utolsó szektorban sok gondom volt, a vizes kanyarokban nem mentem olyan jól, mert ott hiányzott a tapadás. Miguelnek nagyon erős volt a tempója. Kialakult egy száraz vonal, és azt hittem, hogy megint közel kerülhetek, de ez van. Ilyen körülmények között az élen motorozni tényleg nem könnyű feladat, Miguel erősen teljesített. Le a kalappal előtte. Pecco is hihetetlenül jó munkát végzett. Most már közelebb vagyok az élmezőnyhöz a világbajnokságban, legalábbis Phillip Island előtt még van esélyem. Az esküvőm is közeleg, nagyon boldog vagyok.”

3. Pecco Bagnaia: „Nagyon boldog vagyok. Ez a dobogó olyan számomra, mint egy győzelem, ez az első dobogós helyezésem esőben, eltekintve a tavalyi osztrák futamtól, ahol vegyes körülmények voltak. Szeretnék köszönetet mondani Millernek, mert a verseny előtt nagyon motivált azzal, hogy sokáig beszélgetett velem.”

Buriram: Oliveira győzött az esőben, Quartararo nem szerzett pontot

0

Az esőzés miatt közel 1 órával kellett elhalasztani a MotoGP-sek rajtját. A kezdés pedig így is necces volt, hiszen bár az eső elállt, a pálya bizonyos szakaszain még ekkor is megállt a víz. Bezzecchi viszont megtartotta a vezetést, de az első kanyarban Martinnal együtt szélesre futottak. Az olasz ugyan nem vesztett pozíciót, de a versenybírák kötelezték egy hely átadására.

Miután Bezzecchi félreállt, a Bagnaia-t előző Miller került az élre. Nagy iramban zárkózott viszont hátulról Miguel Oliveira, aki egyesével előzgette a Ducatikat. Ezzel párhuzamosan Quartararo pedig fokozatosan esett hátra, és már a pontszerző helyekről is kicsúszott. Aleix Espargaronak sem volt sokkal jobb futama: előbb Brad Binderrel akadt össze, majd az esetért hosszúkörös büntetést kapott. Az élen Miller vezetett sokáig, de Oliveira körökön keresztül lekövette. Első kísérletre még nem, de pár körrel később másodjára már sikeresen el is ment az ausztrál mellett.

Az első kettőt más nem tudta veszélyeztetni, mivel Bagnaia csak ideiglenesen tudta tartani a tempót. Marquez és Zarco viszont felgyorsult a futam utolsó köreire, és utolérték az élmezőnyt. Marquez próbált előbb előzni, de Bagnaia visszaverte a támadást, fél körrel később pedig már Zarco is elment a Hondás mellett. A francia viszont hiába volt sokkal gyorsabb, Bagnaia mögött megállt a lendülete.

Az utolsó körben már nem változtak a pozíciók, így Miguel Oliveira idei második győzelmét szerezte Miller és Bagnaia előtt. Mivel Quartararo nem pontszerző helyen ért célba, így előnye mindössze 2 pontra csökkent Bagnaia előtt.

Végeredmény:

Pos. Rider Team Bike
1 Miguel Oliveira Red Bull KTM Factory Racing KTM 41’44.503
2 Jack Miller Ducati Lenovo Team Ducati +0.730
3 Francesco Bagnaia Ducati Lenovo Team Ducati +1.968
4 Johann Zarco Prima Pramac Racing Ducati +2.490
5 Marc Marquez Repsol Honda Team Honda +2.958
6 Enea Bastianini Gresini Racing MotoGP Ducati +13.257
7 Maverick Viñales Aprilia Racing Aprilia +14.566
8 Alex Marquez LCR Honda CASTROL Honda +14.861
9 Jorge Martin Prima Pramac Racing Ducati +15.365
10 Brad Binder Red Bull KTM Factory Racing KTM +18.097
11 Aleix Espargaro Aprilia Racing Aprilia +19.041
12 Alex Rins Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +19.659
13 Franco Morbidelli Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +22.439
14 Pol Espargaro Repsol Honda Team Honda +23.646
15 Raul Fernandez Tech3 KTM Factory Racing KTM +30.483
16 Marco Bezzecchi Mooney VR46 Racing Team Ducati +33.466
17 Fabio Quartararo Monster Energy Yamaha MotoGP Yamaha +34.072
18 Fabio Di Giannantonio Gresini Racing MotoGP Ducati +36.203
19 Cal Crutchlow WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha +36.532
20 Danilo Petrucci Team SUZUKI ECSTAR Suzuki +42.508
21 Darryn Binder WithU Yamaha RNF MotoGP Team Yamaha +49.992
22 Tetsuta Nagashima LCR Honda IDEMITSU Honda +51.346
23 Luca Marini Mooney VR46 Racing Team Ducati 2 laps
Nem fejezte be a futamot
Remy Gardner Tech3 KTM Factory Racing KTM 14 laps

Buriram: Arbolino nyerte a mindössze 8 kör után leintett futamot

0

5 perccel a tervezett kezdés előtt csúsztatni kellett a középső géposztály rajtját, ugyanis az addig csak fenyegető esőfelhőből számottevő csapadék kezdett hullani. A csapatoknak gyorsan gumit kellett cserélni, a rajtra ugyanis már szinte állt a víz a pályán. Az élről induló Somkiat Chantra viszont magabiztosan jött el a hazai pályáján a 16 körösre rövidített futamon. Mögötte Beaubier jött fel a második helyre, abban a pillanatban el is esett még az első körben.

Chantra sem örülhetett sokáig, egy körrel később ugyanott ő is kiesett a versenyből. Ekkor Lopez örökölte meg a vezető pozíciót, amit Aron Canet hamar elvett tőle. Féltávhoz közeledve viszont már nem ők, hanem Filip Salac és Tony Arbolino csatáztak az első helyért. A 8. kör végén a célegyenesre fordító kanyarban Salac futott szélesre, így Arbolino meg is előzte. Sokáig viszont nem jutottak, ugyanis már az egyenesben is felúsztak a motorok, így jelezték, hogy a versenyt le kell állítani. Pár másodperccel később pedig lengett is a piros zászló.

Mivel még a rövidített versenytáv kétharmadát sem teljesítették, próbálkoztak az újraindítással, de mivel a körülmények nem javultak, így végleg leintették a futamot. Arbolino nyert Salac és Canet előtt, a versenyzők pedig félpontokat kapnak. Így a bajnoki címért küzdő Ogura és Fernandez között mindössze 1,5 pontra csökkent a különbség.

Végeredmény:

1 Tony Arbolino Elf Marc VDS Racing Team Kalex 15’10.854
2 Filip Salac Gresini Racing Moto2 Kalex +0.251
3 Aron Canet Flexbox HP40 Kalex +3.112
4 Jake Dixon Inde GASGAS Aspar Team Kalex +3.268
5 Alonso Lopez Beta Tools Speed Up Boscoscuro +4.137
6 Ai Ogura IDEMITSU Honda Team Asia Kalex +5.715
7 Augusto Fernandez Red Bull KTM Ajo Kalex +9.862
8 Joe Roberts Italtrans Racing Team Kalex 1 laps
9 Keminth Kubo Yamaha VR46 Master Camp Team Kalex 1 laps
10 Celestino Vietti Mooney VR46 Racing Team Kalex 1 laps
11 Sean Dylan Kelly American Racing Kalex 1 laps
12 Barry Baltus RW Racing GP Kalex 1 laps
13 Taiga Hada Pertamina Mandalika SAG Team Kalex 1 laps
14 Albert Arenas Inde GASGAS Aspar Team Kalex 1 laps
15 Marcel Schrotter Liqui Moly Intact GP Kalex 1 laps
16 Pedro Acosta Red Bull KTM Ajo Kalex 1 laps
17 Zonta Van Den Goorbergh RW Racing GP Kalex 1 laps
18 Bo Bendsneyder Pertamina Mandalika SAG Team Kalex 1 laps
19 Sam Lowes Elf Marc VDS Racing Team Kalex 1 laps
20 Jorge Navarro Flexbox HP40 Kalex 1 laps
21 Alessandro Zaccone Gresini Racing Moto2 Kalex 1 laps
22 Niccolò Antonelli Mooney VR46 Racing Team Kalex 1 laps
23 Marcos Ramirez MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1 laps
24 Simone Corsi MV Agusta Forward Racing MV Agusta 1 laps
25 Manuel Gonzalez Yamaha VR46 Master Camp Team Kalex 2 laps
Nem fejezte be a futamot
Lorenzo Dalla Porta Italtrans Racing Team Kalex 3 laps
Jeremy Alcoba Liqui Moly Intact GP Kalex 4 laps
Somkiat Chantra IDEMITSU Honda Team Asia Kalex 7 laps
Fermín Aldeguer Beta Tools Speed Up Boscoscuro 7 laps
Cameron Beaubier American Racing Kalex 8 laps

Buriram: Dennis Foggia magabiztosan győzött, García ismét nullázott

0

Dennis Foggia simán megtartotta a vezetést az élről indulva, García viszont hamar bajba került a középmezőnyben. Bár a rajtnál tisztán eljött a mezőny, az első kör végén Adrian Fernandez highside bukásánál Garcíát is kiütötte a versenyből. Mivel Guevara sem tudott az élbolyhoz csatlakozni, így ez óriási lehetőség volt Foggia számára, hogy jelentősen csökkentse a ponthátrányát.

Nem sokáig tartott a versenye Tatsuki Suzukinak, aki műszaki hiba miatt állt ki idejekorán. Ekkor még a Moto3-as szokásoknak megfelelően egy 10 fős élboly vezette a futamot. Bár Foggia végig elöl volt, nem tudott elszakadni. Később viszont egyre kevesebben maradtak az üldözői. Hátrébb pedig Masia próbált előretörni, de többször is hibázott, és közel volt ahhoz, hogy Guevara is bajba kerüljön emiatt.

Az 5 fős boly előbb 4, majd 3 főre csökkent. Sasaki ugyan egy apróbb hibát kihasználva egy rövid időre átvette a vezetést, Foggia hamar visszaelőzte a japánt, akinek inkább Riccardo Rossi ellen kellett megvívnia a második helyért. Munoz és Moreira a verseny első felében még tartották a tempót, de az utolsó körökben már Guevara, és a többi üldöző volt az ellenfél.

Az utolsó körben Foggia már egy másodperccel vezetett, így az olasz győzelmét senki nem veszélyeztette. Rossi az utolsó kanyarban megpróbálta kifékezni Sasakit, de elmérte a féktávot, így maradtak az eredeti pozíciók. Az egész futamon küszködő Guevara végül Munor hibája után az 5. helyen ért célba, így összetettben 49 pont az előnye a második helyre felkapaszkodó Foggia előtt.

Végeredmény:

1 Dennis Foggia Leopard Racing Honda 37’52.331
2 Ayumu Sasaki Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna +1.524
3 Riccardo Rossi SIC58 Squadra Corse Honda +2.804
4 Stefano Nepa Angeluss MTA Team KTM +9.414
5 Izan Guevara Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS +9.527
6 Diogo Moreira MT Helmets – MSI KTM +9.971
7 Andrea Migno Rivacold Snipers Team Honda +9.610
8 Jaume Masia Red Bull KTM Ajo KTM +10.033
9 David Muñoz BOE Motorsports KTM +10.046
10 Ryusei Yamanaka MT Helmets – MSI KTM +10.088
11 Daniel Holgado Red Bull KTM Ajo KTM +14.571
12 Joel Kelso CIP Green Power KTM +23.432
13 Carlos Tatay CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO +23.763
14 Xavier Artigas CFMOTO Racing PruestelGP CFMOTO +23.842
15 Scott Ogden VisionTrack Racing Team Honda +23.868
16 Lorenzo Fellon SIC58 Squadra Corse Honda +24.232
17 Deniz Öncü Red Bull KTM Tech3 KTM +24.055
18 Elia Bartolini QJMotor Avintia Racing Team KTM +40.092
19 Vicente Perez Rivacold Snipers Team Honda +40.094
20 Ivan Ortola Angeluss MTA Team KTM +40.228
21 Mario Suryo Aji Honda Team Asia Honda +40.366
22 Ana Carrasco BOE Motorsports KTM +43.876
23 Joshua Whatley VisionTrack Racing Team Honda +48.480
24 Nicola Carraro QJMotor Avintia Racing Team KTM +54.747
25 Taiyo Furusato Honda Team Asia Honda 3 laps
Nem fejezte be a futamot
Sergio Garcia Gaviota GASGAS Aspar Team GASGAS 8 laps
John McPhee Sterilgarda Husqvarna Max Husqvarna 15 laps
Tatsuki Suzuki Leopard Racing Honda 15 laps
Kaito Toba CIP Green Power KTM 21 laps
Adrian Fernandez Red Bull KTM Tech3 KTM

Quartararo: Az utolsó kanyarban lehet esélyem

0

„A maximumot nyújtottam.” – hangsúlyozta Fabio Quartararo szombaton Buriramban. A MotoGP világbajnokság éllovasa azonban a kvalifikáción nem tudott a 4. helynél többet kiharcolni a Ducati fölényével szemben.

„Nyomtam, mint mindig, de ma nehéz volt.” – sóhajtott Fabio Quartararo a burirami kvalifikációs nap után.

„Úgy éreztem, hogy nagy a potenciálunk, különösen a tempó tekintetében. Használt gumikkal mentem ki a pályára, és elég gyorsnak éreztem magam. Az időmérőn 100 százalékot adtam, de tudjuk, hogy a motorral sok helyen a határon vagyunk. Tudjuk, hogy mennyit veszítünk az egyenesekben az 1-es és 2-es kanyar között, majd a 3-as és 4-es kanyar között, de így is a maximumot nyújtottam.”

A világbajnoki éllovasnak úgy tűnik, megvan a tempója ahhoz, hogy a 26 körös versenyen a győzelemért harcoljon. De hol tud előzni vajon?

„Az utolsó kanyarban.” – nem kellett sokáig gondolkodnia.

„Ez az egyetlen hely, ahol kipróbálhatok valamit. Nagyon jól érzem magam a 9-es és a 10-es kanyarban, különösen utóbbiban tudom felvenni a sebességet, és rákészülni az utolsó kanyarra – nem csak az utolsó körben.”

„Elégedett lennék a 3. vagy 4. helyezéssel a futamon. Ha meg tudnám tartani a pozíciómat, az jó lenne.” – mondta Quartararo.