back to top
2025. július 08. 20:35
Kezdőlap Blog Oldal 623

Salač: Ezt a dobogót Jasonnek szeretném ajánlani

0

A Moto2 vasárnapi burirami futamát félbe kellett szakítani heves esőzés miatt. Filip Salač a Gresini csapatból sokáig vezetett, de egy hiba után egy hajszállal maradt le a győzelemről. Ennek ellenére nagy volt az öröm a dobogón.

Filip Salač három Moto3-as év után az idei szezonban felkerült a Moto2-es géposztályba az olasz Gresini csapathoz. Legjobb eredménye eddig egy 9. hely volt az augusztusi brit versenyen.

A burirami versenyt először 16 körre rövidítették az eső miatt.  A Kalex versenyzője a 12. helyről rajtolt, és már az első kör után ötödik volt. Az 5. körben átvette a vezetést, amelyet a 8. körben egy hiba után vissza kellett adnia.

Mivel a pályán egyre több volt a víz, a versenyirányítás úgy döntött, hogy a 8. körben leállítja a versenyt. Az időjárás a következő időszakban sem javult, és a MotoGP-futam még mindig a menetrendben volt, a versenyt nem folytatták, fél pontokat osztottak ki. Filip Salač így első dobogós helyezését ünnepelhette a Moto2-es géposztályban.

„Ez a legjobb eredmény, amiről álmodhattunk Buriramban. Szeretném megköszönni a csapatnak ezt az eredményt, mert tökéletes motort készítettek fel erre a versenyre. Különösen ilyen nehéz körülmények között és az utolsó pillanatban.” – sugárzott a cseh versenyző.

„Még mindig nem tudom elhinni, mert nem számítottam arra, hogy idén még a dobogón leszünk. Most szeretnénk a lehető legjobban befejezni a szezont – úgy, ahogyan itt befejeztük.”

„Bosszús vagyok magamra, amiért elkövettem azt a hibát. Ez a győzelembe került nekem – egy valóra vált álom lett volna itt nyerni.”

„Még mindig nagyon elégedett vagyok az eddig elvégzett munkával. Szeretnék köszönetet mondani a családomnak, a szponzoraimnak és az egész csapatomnak. Ezt a dobogót Jasonnek szeretném ajánlani.” – mondta a Gresini versenyzője, aki a 2021-ben Mugellóban elhunyt Jason Dupasquier legjobb barátja volt.

García esélyei elúszni látszanak

0

Sergio García számára az, hogy Adrián Fernández a burirami futam elején kiütötte őt, a bajnoki reményei végét jelentette. Izan Guevara viszont már Ausztráliában elorozhatja a világbajnoki koronát.

A burirami Moto3-as hétvége kihívásnak bizonyult a sikerekhez szokott GASGAS Aspar csapat számára. Miután a világbajnokságot vezető Izan Guevara egy héttel korábban megnyerte a Japán GP-t, Thaiföldön neki és Sergio Garcíának is a Q1-ben kellett versenyeznie. Míg Guevara továbbjutott és a 11. helyet szerezte meg a rajtrácson, csapattársa, García csak a 20. helyet tudta hozni.

Guevara kezdetben még meg tudta tartani magát az élmezőnyben, de García számára korán véget ért a verseny. Adrián Fernández a 12-es kanyarban bukott hatalmasat, és kiütötte a spanyolt.

„Nem tudom, mit mondjak.” – zokogott García.

„Lépésről lépésre akartam előre dolgozni, de a versenyem még egy teljes körig sem tartott. Tudom, hogy ilyesmi megtörténhet, mégis nehéz elfogadni. Aztán próbáltam folytatni, de hiába.”

A Tech3 KTM versenyzője, Adrián Fernández dupla hosszú körös büntetést kapott a versenybíróktól az akciójáért, amit az Ausztrál GP-n kell majd letöltenie.

Guevara eközben a második bolyban küzdött, és viharos párharcok után az ötödik helyen hozta át a célvonalon a motort.

A thaiföldi baleset után, amely nem az ő hibájából történt, García nemcsak az összesített tabella második helyét kellett átadnia Foggiának, de már 56 ponttal van lemaradva Guevara mögött is. Mivel még 75 pontot kell szereznie, a spanyolnak már csak csekély esélye van a Moto3-as világbajnoki címre.

Morbidelli: Ez volt a legijesztőbb élményem

0

Franco Morbidelli számára a burirami esős verseny a kitartás próbája volt. A Yamaha gyári csapatának olasz versenyzője katasztrofális körülményekről számolt be, és örült, hogy a 13. helyen fejezte be a versenyt.

Franco Morbidelli a hétvégén ismét felfelé ívelő formát mutatott. A Yamaha gyári versenyzője a pénteki edzésen az első 10-ben végzett, a kvalifikáción pedig ez a 14. helyhez volt elég a rajtrácson.

Azonban a rajt előtti heves esőzés kínszenvedéssé tette a 25 kört Morbidelli számára.

„Ez a verseny volt életem legijesztőbb és legrosszabb élménye.” – árulta el az olasz.

„Az eső miatt egyáltalán nem láttam semmit. Szerencsére mindenki elég józan volt, és senki sem indított őrült támadást azokon a területeken, ahol a látótávolság nulla volt.”

„Az első körökben egyikünk sem tudta, mi történik. Ez nagyon meglepő volt. Ezután kezdődött el igazán a verseny. Aztán lehúztam egy tisztességes tempót és gyors voltam.”

„Amikor más motorosok mögött haladtam, nem tudtam megelőzni őket. Többet nem tudtam tenni, és akkor arra koncentráltam, hogy bukás nélkül fejezzem be a futamot.”

 

Pol Espargaró: Marc más, mint mi

0

Pol Espargaró a burirami futam után nyíltan beszélt a Honda RC213V-vel kapcsolatos problémáiról, és kifejtette, mennyire reménytelen a helyzete. Egyúttal a visszatérő Marc Márquez mellett is kiállt.

„Nehéz volt a versenyem, mert többé-kevésbé ugyanazokkal a problémákkal küzdöttünk, mint szárazon.” – így összegzett Pol Espargaró, aki a 14. helyen hozta be a Repsol Hondát.

A 31 éves versenyző a 19. rajtkockából indulva küzdött az utolsó pontszerző helyekért, míg csapattársa, Marc Márquez, aki sérüléséből tért vissza, végül az ötödik helyen végzett. Espargaró eközben 21 másodperccel Marc Márquez mögött, valamint kilenc másodperccel márkatársa, Alex Márquez mögött ért célba.

„Bonyolult leírni a problémákat.” – fakadt ki a spanyol a verseny után.

„Nem tudok rendesen fékezni a motorral, és nem tudok rendesen kigyorsítani. Rossz a testhelyzetem, egyszerűen mindenhol gondjaink vannak. A Honda nem működik rosszul, ezt Marc is mutatja. Lehet, hogy ő egy kicsit más, mint mi, nem olyan rossz a helyzet, mint ahogy az én esetemben tűnik. Nem értem, hogyan kell motorozni, vizes vagy száraz pályán.”

 

Jorge Navarro ül Aegerter helyére 2023-ban

A Yamaha csapat Ten Kate Racing megerősítette, hogy Jorge Navarro 2023-ban a Supersport világbajnokságon folytatja, Dominique Aegerter helyén.

A Ten Kate Racing bejelentette, hogy Jorge Navarro 2023-ban a Supersport világbajnokságon fog versenyezni a nieuwleuseni székhelyű csapatnál. A tehetséges spanyol a Ten Kate Racing által felkészített Yamaha YZF-R6-os nyergébe ül, ami azt jelenti, hogy minden összetevő adott a sikerhez.

Navarro 2015-ben debütált állandó versenyzőként a Moto3-as géposztályban, és azonnal négyszer állt dobogóra, amivel az „Év újonca” címet szerezte meg. A következő évben a spanyol megszerezte első két nagydíjgyőzelmét, majd 2017-ben átkerült a Moto2-es osztályba. Legjobb szezonja 2019-ben volt, amikor Navarro nem kevesebb, mint nyolcszor állhatott dobogóra, és negyedik lett a Moto2 világbajnokságban.

A 26 versenyző idén is dobogóra állt a Moto2-es géposztályban, de nyolc szezonnyi nagydíj után itt az ideje egy új kihívásnak. Navarro megtalálta ezt a kihívást a Ten Kate Racinggel a Superbike világbajnokságon, és együtt fognak további sikerekre vadászni abban az osztályban, ahol a holland csapat rengeteg sikert ért el az évek során.

Jorge Navarro: „Nagy örömmel jelentem be, hogy jövőre a Ten Kate Racinggel fogok versenyezni a Supersport világbajnokságban a Yamaha R6-os motorral. Ez egy új kaland számomra és egy új fejezet a versenyzői karrieremben. Nagyon izgatottan várom a kezdést!”

Kervin Bos – Ten Kate Racing csapatvezető: „A Ten Kate Racing mérhetetlenül büszke arra, hogy bejelentheti, Jorge Navarro az első szerződtetett versenyzője a 2023-as szezonra. Kiváló pályafutása van, ami teljes mértékben illeszkedik a Ten Kate Racing ambícióihoz és elvárásaihoz. Még mindig benne vagyunk a 2022-es bajnoki címért folyó versenyben, de ez máris megalapozza a 2023-as évet. Alig várjuk, hogy a jelenlegi szezon végeztével teljesítsük az első teszteket Jorge-val. 2023, hajrá!”

Arbolino: Ez az első sikerem vizes pályán

0

A Buriramban rendezett kaotikus esős versenyen Tony Arbolinót hirdették ki győztesként. Az olasz úgy gondolja, hogy az újraindítással is megszerezte volna második Moto2-es győzelmét.

A Moto2 burirami versenye több szempontból is teszt volt a versenyzők számára. Először is, a rajtot elhalasztották, mivel a pályára nagy mennyiségű eső zúdult. Ennek eredményeképpen a versenytáv 24-ről 16 körre csökkent. Tony Arbolino a Marc VDS Team versenyzője először óvatosan kezdte a nagydíjat, a második helyről a kilencedikre esett vissza.

A verseny előrehaladtával egyre erősebben kezdett esni az eső, ami megnehezítette a versenyzők látási viszonyait, és folyamatosan rontotta a pálya körülményeit. Arbolino időközben megismerkedett a körülményekkel, és az élre tört. Nem sokkal később a versenyt a heves esőzés miatt félbeszakították.

Az újraindítást egy újabb esőzés miatt törölték, és a 17. világbajnoki fordulót befejezettnek nyilvánították. Így a győztes Tony Arbolino lett, aki Austin után második Moto2-es győzelmét szerezte a szezonban.

„Ez egy nagyszerű eredmény és igazi győzelem.” – jelentette ki a 22 éves olasz.

Arbolino biztos benne: „Ha nem állították volna meg a versenyt, akkor is nyertem volna. Nagyon nyugodt és koncentrált voltam, és úgy éreztem, hogy a győzelem az enyém.”

„Ez az első sikerem vizes pályán, nagyon büszke vagyok rá.” 

 

Crutchlow megmondta a tutit

0

Franco Morbidelli  kivételével az összes Yamaha-pilóta üres kézzel távozott a Buriramból. Cal Crutchlow a 19. helyezéssel kapcsolatos csalódottsága mellett a gyenge szereplés okát is megmagyarázta.

„Sokkal többre számítottam. De ez nem a Yamaha napja volt” – hangzott a WithU RNF Yamaha MotoGP versenyzőjének, Cal Crutchlow-nak józan ítélete. A brit a 15. rajthelyével jó rajtpozícióból vághatott neki az esős futamnak Buriramban. A rajtot azonban elrontotta, és az első kört csak a 21. helyen zárta. „A verseny rajtja hihetetlenül veszélyes volt, abszolút semmit sem láttunk. Ezért is lassultam le az első két körben.”

Emlékeztetőül: Crutchlow a második szabadedzésen törést szenvedett a jobb bokáján, így hátrányos helyzetből indult. A 36 éves versenyző azonban összeszorította a fogát, és a versenyen a világbajnok Fabio Quartararo ellen küzdött. „Egy csoportban voltam Fabióval. Nem tudott rendesen befordulni a kanyarba. Pontosan ugyanolyan érzésem volt, mint neki.”

Míg a francia szűkszavúan nyilatkozott gyenge teljesítményének okairól, addig Crutchlow megnevezte az okokat: „Túl magas volt a hőmérséklet, ezért túl nagy volt a légnyomás az első gumiban. Ezután a hátsó gumit terheltem, hogy megmentsem az első abroncsot, azonban közben tönkretettem a hátsó gumit.”

„Az eső csak súlyosbította azokat a problémákat, amelyekkel a motor száraz pályán küzd. A végén nem tudtam gyorsulni. Egy ponton megelőztem Fabiót, mert utolértük az előttünk lévő csoportot”számolt be Crutchlow. „Egy másodperccel Fabio előtt voltam, azonban aztán újra utolért. Nem tudtam megközelíteni az előttem lévő csoportot, és amúgy sem tudtam volna bajnoki pontokat szerezni, így hagytam őt elmenni. Ezután ugyanabban a pozícióban maradt, mint amiben korábban voltam.”

Petrucci: Nem lettem utolsó

0

Danilo Petrucci reménykedett egy esős futamban a MotoGP thaiföldi hétvégéjén, de a Suzuki GSX-RR-rel való tapasztalatlansága gondot okozott neki. Az olasz több lehetőséget is nyitva tart 2023-ra.

Tíz – királykategóriában töltött év után Danilo Petrucci 2021-ben bejelentette, hogy befejezi MotoGP-karrierjét. Az olasz Buriramban váratlanul lehetőséget kapott, hogy a sérült Joan Mir helyére ugorjon be a Suzuki gyári csapatában.

„Még egyetlen kört sem mentem vizes pályán a Suzukival, ami igazi kihívássá tette a versenyt.” – vallotta be.

A 31 éves versenyző azonban stabil teljesítményt nyújtott a GSX-RR-rel, és a versenyben maga mögött hagyta Darryn Bindert, Tetsuta Nagashimát és Luca Marinit (bukott).

„A csapat a tapasztalatlanságom miatt vakon állította be a motort, de szuper munkát végeztek. Nem lettem utolsó, ez jelent valamit. Biztos vagyok benne, hogy a verseny jobban ment volna egy vizes bemelegítéssel. Mégis hálás vagyok, hogy megkaptam ezt a lehetőséget.”

„Amikor a pálya szárazabbá vált, gondjaim voltak az első kerékkel, mert a guminyomás nagyon magas volt. Ezért nem tudtam követni Di Giannantoniót.”

A MotoAmericában elért második helyezése és a MotoGP-s vendégszereplése után Petruccinak egyértelmű tervei vannak a következő hónapokra:

„Ez volt az év utolsó munkanapja, mostantól szabadságon vagyok. Annyira kimerült és fáradt vagyok, tényleg szükségem van egy kis szünetre.”

Az olasz jelenleg még bizonytalan a jövőjét illetően: „Vannak lehetőségeim a MotoAmericában és a Superbike-világbajnokságban. De el kell gondolkodnom azon, hogy egyáltalán akarok-e versenyezni.”

Valentino Rossi egy hatodik hellyel zárta a szezont

0

A GT World Challenge Europe szezonzáróján, a barcelonai pályán Valentino Rossi ismét jó eredményt könyvelhetett el csapattársaival, Frédéric Vervisch-sel és Nico Müllerrel együtt.

Valentino Rossi első teljes szezonja az autóversenyzésben véget ért. A Circuit de Barcelona-Catalunya pályán, amelyet Rossi a MotoGP-ből ismer, a GT World Challenge Europe befejezte a 2022-es szezont. Valentino és két csapattársa, a belga Frédéric Vervisch és a svájci Nico Müller pedig a Team WRT 585 lóerős Audi R8 LMS GT3 evo II-jével ismét a hatodik helyen végzett.

Vasárnap délelőtt először a kvalifikációra került sor. A sorozatban ez három szakaszra van osztva, amelyek mindegyikén autónként egy-egy versenyző indul. A végén az egyes versenyzők legjobb idejéből átlagot számolnak, amely alapján meghatározzák a rajtrácsot. Rossi/Vervisch/Müller 1:45,073 perces kombinált időt értek el, ami a tizenkettedik helyet jelentette. A pole pozíciót egy Ferrari szerezte meg 1:44.558 perccel.

Akárcsak a legutóbbi Endurance versenyen, szeptember elején Hockenheimben, ismét Rossi kapta a megtiszteltetést, hogy a trióból elsőként induljon. A viharos rajtfázisban a 43 éves versenyző nem teljesített rosszul. Két pozíciót javított, és az első kört az első tízben fejezte be. Ezt követően kilencedik helyért küzdött, de nem jött össze az előzés.

Rossi jó munkát végzett, és bizonyítani tudta kvalitásait. Alig egy óra elteltével Nico Müller vette át az Audi vezetését. A svájci még egy helyet javított, mielőtt Vervisch az utolsó szakaszra beült az Audiba. Az Audi Sport hivatalos pilótája a hatodik helyre tudott előrelépni. A győzelmet Klaus Bachler, Alessio Picariello és Matteo Cairoli szerezte meg a Dinamic Motorsport Porsche 911 GT3 R-rel, akik a második rajtkockából indultak.

Valentino Rossi számára tehát a GT World Challenge első teljes szezonja egy újabb élmezőnybeli eredménnyel zárult. Mind a sprintfutamokon, mind az endurance formátumban a legjobb idei eredménye egy ötödik hely volt az ex-MotoGP versenyző számára. Rossi gyorsan tanult a szezon során, és megállta a helyét a profik között. Ez az elmúlt években nem minden motorosnak sikerült az autóversenyzésben. Így a szezon során nyújtott teljesítménye abszolút figyelemre méltónak értékelhető. Minden valószínűség szerint Rossi 2023-ban ismét a GT World Challenge Europe-ban fog versenyezni, és valószínűleg szintén a Team WRT színeiben indul. A végleges megerősítés azonban még várat magára.

Bezzecchi: Büntetés nélkül se lett volna sokkal jobb az eredmény

0

A pole pozíció után Marco Bezzecchi pont nélkül távozott Buriramból. A Mooney VR46-os csapat Ducati-pilótája kiszabott büntetés miatt veszítette el a vezetést, ami miatt csak a fejét rázta.

A Mooney VR46 Team versenyzője, Marco Bezzecchi jó formában volt a burirami versenyen. A MotoGP újonca szombaton meglepetésre megszerezte első pole pozícióját a királykategóriában. Az FP4-ben, amely köztudottan versenyszimulációként szolgál a versenyzők számára, Bezzecchi a 3. helyen zárt.

Bezzecchi a rajtnál jól jött el, azonban az első kanyar előtt összeütközött márkatársával, Jorge Martínnal. „Jó rajtot vettem, de Martín túl közel került hozzám a kanyar előtt, ezért szélesre kellett mennem” – jellemezte a helyzetet a 23 éves versenyző.

Bezzecchi nem hagyta magát kizökkenteni, és az első három körön át vezette a mezőnyt. A versenybírók azonban végül közölték vele, hogy egy pozíciót vissza kell adnia. Az ok, hogy Bezzecchi nem vesztett elég időt az 1-es kanyarban zajló esetben, így előnyre tett szert. „A büntetés teljesen érthetetlen” – morogta a dühös olasz a verseny után. „Martín mind az egyenesben, mind a kanyarban hozzám ért, és ennek következtében szélesre mentem. De én megkaptam a büntetést, ő pedig nem.”

A büntetés letöltése után Bezzecchi a második helyre állt be Jack Miller mögött. Azonban nem tudta tartani az élen haladók tempóját, és a verseny előrehaladtával egyre több pozíciót veszített. A 14. körben a Ducati versenyzője végül a pontszerző helyen kívülre került, és a 16. helyen haladt át a célvonalon.

„Amikor a pálya igazán vizes volt, nagyon gyors voltam, és jól éreztem magam. A büntetés azonban egy kicsit kizökkentett a ritmusból, és amikor a pálya szárazabbá vált, egyre rosszabbul éreztem magam a motoron. Gyakrabban vesztettem el az első kereket, és nem volt önbizalmam. Nem akartam bukni és eldobni egy jó hétvégét” magyarázta Bezzecchi a teljesítménye visszaesését. „A büntetés nélkül sem lett volna sokkal másabb az eredmény.”