back to top
2025. július 08. 23:39
Kezdőlap Blog Oldal 622

Joan Mir Ausztráliában visszatér

0

A Suzuki versenyzője, Joan Mir azt tervezi, hogy az augusztusban elszenvedett bokasérüléséből való hosszú felépülést követően a következő ausztrál futamonvissza a versenyzéshez.

A mallorcai versenyző egy átfogó felépülési programon van túl, amely fizioterápiát és pihenést is tartalmaz. Múlt hónapban Aragónban próbálkozott a visszatéréssel, de ez végül nem sikerült. Október 5-én, szerdán elektromiográfiás vizsgálaton esett át, hogy ellenőrizzék a sérült jobb bokája körüli idegek és izmok állapotát. Ezek a legutóbbi vizsgálatok a gyógyulás biztató jeleit mutatták, így Mir Ausztráliában megpróbál versenyezni. Nagyon szeretne visszatérni a csapathoz, és a Phillip Island-i pálya az egyik abszolút kedvence a naptárban.

Mir a jövő héten részt vesz az orvosi vizsgálatokon a pálya orvosainál, mielőtt október 14-én, pénteken remélhetőleg visszatér a pályára.

„Úgy tűnik, hogy minden egyre jobb, és nagyon örültem, amikor a legutóbbi híreket hallottam az orvosoktól az kontrollvizsgálatokat követően. Úgy tűnik, hogy a sérülésem gyógyul, és az eddigi munka, amit végeztem, meghozta gyümölcsét. Még mindig nem vagyok 100%-os állapotban, de úgy érzem, itt az ideje visszatérni, mert a helyzet sokkal jobb, mint az elmúlt hetekben volt. A szezon utolsó három futamát a csapattal akarom tölteni, így remélem, hogy jól érzem majd magam a motoron, és jól fogok tudni motorozni.” – nyilatkozta Mir.

Livio Suppo is megszólalt a spanyol visszatérése kapcsán:

„Nagyon örülök, hogy Joan visszatérhet Ausztráliában és újra velünk lehet. Bár néhány kedves beugró versenyző kisegített minket, éreztük a hiányát. Jó lesz újra a motoron látni őt! Mindent megteszünk, hogy megnyugtassuk, és lehetővé tegyük számára, hogy élvezze az egyik kedvenc pályáját.”

Bagnaia: Senki nem lesz olyan, mint Vale

0

Szerda este Pecco Bagnaia volt a Rai 2 olasz késő esti „Stasera c’è Cattelan” című műsorának vendége. A Ducati sztárja beszélt a MotoGP világbajnoki esélyeiről, Fabio Quartararóról és Valentino Rossiról.

Francesco „Pecco” Bagnaia mindössze két ponttal van lemaradva a címvédő Fabio Quartararo mögött három futammal a szezon vége előtt. Mielőtt a motoros világbajnokság ázsiai túrája október közepén Phillip Island-en folytatódik, a 25 éves olasz szülővárosában, Torinóban vendégeskedett – többek között a Rai 2 közszolgálati televízióban is szerepelt.

Először Fabio Quartararóval való kapcsolatáról beszélt:

„Nagy a tisztelet köztünk, ami a legfontosabb dolog. Mi nagyon sok éve ismerjük egymást. A csapatom bemutatóján ismerkedtem meg vele még annak idején Olaszországban, amely Spanyolországban is érdekelt volt. Onnantól kezdve szinte mindig együtt versenyeztünk.”

„Nagyon következetes volt idén.” – dicsérte Bagnaia.

„A korábbi években több hullámvölgye volt – 2020-ban világbajnoki éllovas volt, de aztán kikapott. Tavaly aztán sikerült megnyernie a bajnoki címet. Idén sikerült nagyon kiegyensúlyozottnak lennie, bár szerintem a motorja gyengébb, mint a miénk. Ettől függetlenül nagyon jól teljesített.”

Arra a kérdésre, hogy melyik korszakban szeretett volna motorozni, Bagnaia könnyedén válaszolt:

„Az 1990-es évek végén vagy a 2000-es évek elején szerettem volna motorozni, mert akkoriban még nem volt közösségi média, ami bizonyára mindent megkönnyített”.

„Ebben a tekintetben hatalmas lépést tettem előre, már nem nézem a kommenteket és az ilyen dolgokat. Nem nekik kell bebizonyítanom, hogy gyors vagyok, hanem magamnak és a velem dolgozóknak.”

Bagnaia természetesen mentora, Valentino Rossi ellen is szeretett volna versenyezni.

„Még akkor is, ha véleményem szerint alulmaradtam volna ellene, szerettem volna legalább megküzdeni vele.”

„Annyival jobb volt, mint mindenki más. Senki sem lesz olyan, mint Vale. Ebből a szempontból tehát kisebb a nyomás. Az is igaz viszont, hogy 2009 óta egyetlen olasz sem nyert MotoGP-címet.”

 

Kirúgják a Tom Booth-Amos-t bántalmazó szerelőt

0

A korábbi CIP-szerelő elveszíti állását a MotoGP-paddockban, miután három évvel ezelőtt bántalmazta Tom Booth-Amos-t. Ez derül ki a FIM, a Dorna és az IRTA közleményéből.

Pénteken a közösségi médiában felbukkant egy videó a 2019-es Thaiföldi GP-ről, amelyen Tom Booth-Amos-t agresszíven megtámadta, sőt meg is rúgta az akkori CIP csapatának egyik szerelője, amikor visszatért a boxba.

A videó a közösségi médiában:

A motorkerékpáros világszervezet, a FIM, a világbajnokság promótere, a Dorna és a csapatok szövetsége, az IRTA szerdán közös közleményben reagált a megdöbbentő jelenetekre. „A FIM, a Dorna és az IRTA a lehető leghatározottabban elítéli ezt a viselkedést. Az is kiderült, hogy az érintett személy továbbra is a paddockban dolgozott, és egy másik csapat alkalmazásában állt (a Sterilgarda Husqarna Max alakulatánál – a szerk.), amely nem tudott az esetről. A csapat azonban most úgy döntött, hogy a Maláj GP után felbontja a munkaviszonyt. A FIM, az IRTA és a Dorna ezt helyes döntésnek tartja, és teljes mértékben támogatja a csapat azon lépését, hogy felbontotta a szerződést ezzel a személlyel. A visszaélésszerű viselkedést nem szabad és nem is fogjuk tolerálni. Minden fél továbbra is azon dolgozik majd, hogy a MotoGP paddockja biztonságos munkakörnyezet legyen.”

Tom Booth-Amos nyilatkozata:

„A megjelent videó a 2019-es Thai Nagydíjról származik. Abban az évben rengeteg probléma volt a csapattal, amiről soha nem beszéltek, én pedig hallgattam, csak azért, hogy megpróbáljam megtartani a helyem a 2020-as szezonra, mivel az volt az álmom, hogy a paddockban maradjak.

„Ez a verseny után történt, amikor a motorom egy szerelő hibája miatt elromlott, megkértek, hogy ne mondjak semmit, és én hallgattam. Senkinek nem mondtam el, beleértve a Dornát és az akkori menedzsmentemet sem. Ez csak egy dolog, ami abban az évben történt, az emberek nem tudják, mi zajlik a tévéképernyő mögött.”

A CIP Green Power Team ezután a következő nyilatkozatot adta ki: A 2019-es videóval kapcsolatban a csapat nevében határozottan elítéljük ezt a fajta viselkedést, és nyilvánosan szeretnénk bocsánatot kérni Tom Booth-Amos-tól. Egy csapat nem egy ember erőfeszítése, hanem egy egész csoporté. Ezért a technikus a továbbiakban nem része a csapatunknak. A sportágunkban és azon kívül is elfogadhatatlan mindenféle erőszak. Minden szükséges intézkedést megtettünk annak érdekében, hogy ez a jövőben ne fordulhasson elő még egyszer.”

Egyes hírforrások szerint az aragóniai eset – amikor a Sterilgarda Max szerelői megakadályozták Adrián Fernández kihajtását a boxból – egyik elkövetője szintén a Booth-Amost bántalmazó szerelő volt. Annyi bizonyos, hogy a spanyolországi esetben érintett szerelőket nem csak felfüggesztették, de megszüntették munkaviszonyukat, amit Max Biaggi is megerősített. Hogy a két eset elkövetője valóban ugyanaz a személy, nem megerősített információ.

Max Biaggi:

„Személyesen követtem és koordináltam a hivatalos értesítést a csapatom két tagjával szemben, akik az Adriàn Fernàndez versenyző és a Team Tech3 KTM elleni eseményekért felelősek. Miután a szerződéses előírások betartásával hivatalosan is felkértük a feleket, hogy tisztázzák és indokolják a történteket, elérkeztünk a kellemetlen, de szükséges epilógushoz. Csapatként úgy gondoljuk, teljesen meg kell szakítanunk a kapcsolatot a sportszerűtlen magatartásért, valamint a szabályokat és előírásokat megszegő személyekkel. Az ilyen cselekedet nem maradhat és nem marad büntetlen vagy észrevétlen. A nevünket ért kár felmérhetetlen.”

Rins: A feleségem valószínűleg le fogja cserélni a zárat

0

Álex Rins Buriramban beszélt néhány olyan változásról, amely 2023-tól a MotoGP világbajnokságban bekövetkezik, és amely hatással lehet a versenyzőkre. A mobilklinika is eltűnik.

A MotoGP naptára a 2023-as szezonban meglehetősen zsúfolt lesz. A jelenlegi állás szerint a Motorland Aragónban található pálya tizenkét év után legalább egy évre kiesik a világbajnoki naptárból, és helyette olyan új célpontok kerülnek be, mint Kazahsztán és India.

Ez a fejlemény pénteken Buriramban is téma volt.

A Suzuki ásza, Álex Rins így nyilatkozott az aragóniai kérdésről:

„Kár, hogy nem versenyzünk többé Aragónban. Fabio valószínűleg boldog lesz. Számunkra ez egy jó hely a versenyzésre, sokkal inkább hazai verseny volt, mint például a montmelói futam. A jövőben Aragónban a stock motorral fogunk edzeni.” – kezdte Rins.

A közelgő hosszú tengerentúli hétvégékről (2023-ban tíz verseny lesz Európán kívül) Rins így nyilatkozott:

„A feleségem valószínűleg le fogja cserélni a zárat otthon. Nem, vicceltem – szeretek új dolgokat és új versenypályákat felfedezni. Bár nehezebb lesz, mert többet leszünk távol otthonról.”

„Számomra a 21 verseny már a határ. Oké, a sprintversenyekkel együtt 42 futam lesz. Ez a határ – többet ne, kérem! A sprintversenyeket hirtelen bele sem számoltam.”

Az is téma volt, hogy a mobilklinika jövőre már nem lesz jelen a paddockban.

„Ez fontos! Ezt a „Biztonsági Bizottságban” fogjuk megvitatni. Kíváncsi vagyok, hogy mit terveznek. Szükségünk van ellátásra, nem csak a fizioterapeutáról van szó. A klinika nagyon jó felszereléssel is rendelkezik, például a hideg jégzselé a karnak egy esés után. A motorosok gyakran használják ezt, amikor elesnek és megütik magukat.”

 

Xavi Forés visszatér a WSBK-ba, Bernardi a WSSP-be

0

Xavi Forés a 2022-es évadot a WorldSBK-ban Luca Bernardi helyén zárja, aki a szezont a CM Racinggel fejezi be a WorldSSP-ben.

Xavi Forés a szezon utolsó három fordulójára visszatér a Superbike világbajnokság mezőnyébe. A BARNI Spark Racing színeiben fog versenyzeni Luca Bernardi helyén. Bernardi a CM Racingnél fejezi be az évadot a WorldSSP-ben. Bernardi Maximilian Kofler helyére érkezik a Ducati Panigale V2-es motor nyergébe. A felállások változatlanok maradnak a portugál fordulóra, de a szezon első, Argentínában megrendezésre kerülő futamán már megtörténik a csere.

Forés útja a visszatérésig

A 37 éves Forés a szezon korábbi szakaszában beugrott a Team Goelevenhez, és mindhárom futamon pontot szerzett: az 1. futamon a 11., a Tissot Superpole Race-en a 9., a 2. futamon pedig a 10. helyet szerezte meg. Utoljára 2020-ban versenyzett egész szezont a WSBK-ban, akor Kawasaki Puccetti Racing színeiben. Ekkor négy alkalommal is a legjobb eredménye a nyolcadik hely volt, és folyamatosan harcolt a pontokért. Az utolsó versenyén elért pontszerző helyével a Kawasaki megszerezte a gyártók bajnoki címét. A spanyol versenyző 2016 és 2018 között a Barni Ducati színeiben versenyzett, és hat dobogós helyezést szerzett, ebből ötöt 2018-ban. Most Luca Bernardi helyére tér vissza ugyanehhez a csapathoz a 2022-es szezon utolsó három fordulójára.

A BARNI Spark Racing Team csapatfőnöke, Marco Barnabo hozzátette: „Nehéz döntés volt, de úgy gondolom, hogy jól döntöttünk, a csapat és Luca számára is. A szezon elején, a 2021-es hátsérülése ellenére is bíztam benne, mert hiszek a kvalitásaiban, de nyolc forduló után sajnos az eredmények nem feleltek meg a várakozásoknak. Miután támogattam őt a gerincprotézis eltávolítását célzó műtét során is, úgy gondolom, hogy a legjobb megoldás az, ha Luca a Supersportban folytatja a fejlődését. Megtettem a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy ez megtörténhessen. Együttműködünk a CM csapattal a Panigale V2 fejlesztése során, és szükségük volt egy olyan versenyzőre, aki ki tudja használni a motorban rejlő lehetőségeket. Miért Xavit választottam? Ő már ismeri a csapatunkat és a Panigale V4 R-t, és az Endurance-ban már bizonyította, hogy erős ezzel a motorral.”

Bernardi útja vissza a CM Racinghez:

Bernardi a 2022-es szezont Ducati motoron fogja végigcsinálni. A san marinói a Supersport kategóriás 2020-as erős szereplése után a tavalyi évadot Magny-Cours-ban elszenvedett hátsérülése miatt kellett megszakítania. Annak ellenére, hogy a szezon második részét kihagyta, Bernardi a bajnokság kilencedik helyén végzett, és helyet szerzett a WorldSBK rajtrácsán a Barni Ducatival. A 21 éves versenyző legjobb eredménye egy tizedik hely, a 2. futamon Mostban ebben a szezonban. A WorldSSP-ben tavaly, ugyanezzel a csapattal, de Yamaha géppel Bernardi hét forduló alatt öt dobogós helyezést és egy pole pozíciót szerzett, és egyetlen futam kivételével, ahol meglátta a kockás zászlót, minden versenyen a legjobb hét közé jutott. Ugyanahhoz az alakulathoz tér vissza, bár más motorral az argentin fordulótól kezdve.

A CM Racing csapatfőnöke, Alessio Cavaliere így nyilatkozott Bernardi visszatéréséről a csapathoz: „Először is szeretném hangsúlyozni, hogy mennyire nehéz döntés volt a Max-szal való együttműködés befejezése: az egész csapat a szezon eleje óta a legjobbját nyújtotta, azzal a céllal, hogy mindent megadjunk neki a kiugráshoz, de sajnos az eredmények nem feleltek meg a közös elvárásainknak. Most még egy utolsó közös hétvége áll előttünk, abban a reményben, hogy sikerül a kalandot méltóképpen befejezni. Az egész CM Racing csapat nevében kívánok neki sikeres jövőt, mert megérdemli. Ami Lucát illeti, természetesen nagyon örülünk, hogy újra a csapatban üdvözölhetjük, hiszen tavaly kiválóan megértettük egymást a pályán és azon kívül is. Ismerjük a benne rejlő potenciált, amit az eredményei is megerősítettek, így alig várjuk a közös munkát.”

Guevara a Moto2-ben debütál 2023-ban!

0

A GASGAS Aspar Team versenyzője, Izan Guevara 2023-ban a Moto2-ben fog debütálni, így teljes lesz a létra az Aspar Team Juniorból a legmagasabb kategóriába, amelyben a csapat a világbajnokságon indul.

Guevara a Moto2-be harmadik szezonjában érkezik, és eddigi mérlege hat győzelem és összesen tizenegy dobogós helyezés, amelyből tízet az eddigi tizenhét 2022-es versenyen szerzett.

Az út a Moto2-ig

A spanyol 2020-ban érkezett az Aspar csapathoz, mint a European Talent Cup bajnoka. Első szezonjában a Junior világbajnokságon tizenegy futamon öt győzelemmel és nyolc dobogós helyezéssel szerezte meg a bajnoki címet. 2021-ben eljött az ideje, hogy a GASGAS Aspar csapat segítségével a Moto3-as világbajnokságba ugorjon. Már az első katari futamon megvillantotta kvalitását a fiatal spanyol versenyző. Guevara a hetedik helyen végzett a számára ismeretlen pályán. Apránként jöttek az eredmények, és miután Nagy-Britanniában és Aragónban negyedik lett, a Circuit of the Americas pályán -még egy számára ismeretlen aszfaltcsíkon- megszerezte első Moto3-as győzelmét.

A spanyol 2022 elején elmondta, hogy a célja a bajnoki cím lesz. Bár futamról futamra gondolkodik, és olyan következetességet keres, amely lehetővé teszi számára, hogy eséllyel érjen a szezon végére. A Jerezben, Barcelonában, Németországban, Aragónban és Japánban aratott győzelmek, valamint további öt dobogós helyezése révén 49 pontos előnnyel érkezik a szezon utolsó szakaszába. 2023-ban Jake Dixon csapattársaként szerepel a középső géposztályban.

Jorge „Aspar” Martínez: „Évek óta dolgozunk fiatal, alulról jövő motorosokkal, hogy továbbra is motoros bajnokokat formáljunk, és miután három évig dolgoztunk Izan Guevarával, még mindig lenyűgöz minket a gyorsasága és az a szemlélet, ahogyan motorozik. Miután bajnok volt velünk a Moto3 Junior világbajnokságon, idén a Moto3-as bajnoki címért küzd, mindössze második szezonjában a kategóriában. Alkalmazkodása és fejlődése megállíthatatlan, és hiszünk benne, hogy a Moto2-ben is nagyon jól teljesíthet.”

Izan Guevara: „Nagyon boldog vagyok, hogy bejelenthetem, hogy 2023-ban a Moto2-ben fogok versenyezni. Úgy gondolom, hogy ez a tökéletes alkalom az fellépésre, és hogy ezt a GASGAS Aspar csapattal tehetem meg, az is nagyszerű. A junior világbajnokság óta együtt nőttünk fel, most pedig a Moto3-as bajnoki címért küzdünk. Otthon érzem magam a GASGAS Aspar Teamben, és tudom, hogy együtt a jövőben is nagyszerű eredményeket érhetünk el.”

Az Aspar csapata is teljessé vált a Moto2-es és Moto3-as kategóriában is. A Moto2-ben Jake Dixon és Izan Guevara, míg a Moto3-ban Ryusei Yamanaka és David Alonso szerepelnek az alakulatnál.

Yamanaka, Alonso Dixon, Guevara
Ryusei Yamanaka, David Alonso, Jake Dixon és Izan Guevara Fotó: Aspar Team 

Nozane a VR46 Master Camp csapatánál folytatja a Moto2-ben

0

A Superbike-világbajnokságban (WSBK) versenyző Kohta Nozane 2023-ban csatlakozik a Moto2 világbajnokság mezőnyéhez a Yamaha VR46 Master Camp Team színeiben.

A Yamaha Motor Co., Ltd. a jövő évtől kezdve továbbra is támogatja Nozane-t, aki példaképként szolgál a világbajnokságra igyekvő fiatal versenyzők számára. Az korábban már kiderült, hogy a Superbike világbajnokságon nem lesz számára ülés, hiszen a GRT csapata teljesen új felállással, a Gardner – Aegerter párossal indul a szezonban. Immár hivatalossá vált, hogy a japán versenyző a Moto2 paddockban folytatja pályafutását.

Kohta Nozane „Megnyertem a JSB1000-es bajnokságot 2020-ban, és 2021-től két évig a WSBK-ban is megmérettetem magam. Ez nehéz versenyek sorozata volt, de rengeteg tapasztalatot és új gondolkodásmódot tanultam. 2023-ban tiszta lappal indulok, és a Moto2-ben veszek részt, úgy gondolom, hogy ez egy nehéz kihívás lesz, de mindent megteszek majd, hogy jó versenyzéssel megfeleljek a szurkolók és a Yamaha elvárásainak.”

Tetsudan Ono (Yamaha Motor MS Stratégiai Osztályának vezérigazgatója): Eldőlt, hogy Kota Nozane 2023-ban csatlakozik a Yamaha VR46 Master Camp csapatához. Ő az egyik legkiválóbb versenyző. Új kihívásba kezdünk vele. Emellett továbbra is támogatni fogjuk a tehetséges versenyzőket Ázsiában. Várjuk a Moto2-es kihívásokat.”

Razgatlıoğlu: Nem megyek a MotoGP-be csak azért, hogy ott legyek

0

Többször írtunk már arról, hogy Toprak Razgatlıoğlu a jövőben a MotoGP-be kerülhet. 2023-ban ez még nem fog bekövetkezni, és a török nem akar mindenáron a királykategóriában versenyezni.

A Motorsport.com-nak nyilatkozott a lehetőségről, ahol megismételte, hogy csak egy gyári csapatnál való szereplés érdekelné, és hogy nem kíván a MotoGP-ben versenyezni „csak azért, hogy ott legyen”, anélkül, hogy versenyképes lehetne.

Amennyiben nem érkezik majd kecsegtető ajánlat, a török versenyzőnek nem lenne ellenére, hogy a WSBK-ban maradjon, akárcsak Rea, akiről köztudott, hogy az évek során több ajánlatot is kapott a MotoGP-be való átigazolásra, de mindig úgy döntött, hogy hű marad a Kawasakihoz.

„Tudom, hogy a MotoGP-ben nagyon magas a színvonal, de imádom a Superbike-paddockot, tényleg úgy érzem, hogy otthon vagyok” – mondta Razgatlıoğlu. „Talán egy nap versenyezni fogok a MotoGP-ben, de az a feltétel, hogy gyári motoron ülhessek.

„Ha megyek, az a célom, hogy az első helyezésekért harcoljak. Nem akarok csak azért menni, hogy azt mondjam: ‘MotoGP-pilóta vagyok’. Nem szeretem ezt, nem akarok csak azért ott lenni, hogy ott legyek. Ha nem tudok a dobogóért harcolni, akkor nem érdekel a MotoGP.

„Jó lenne, ha egy nap odamehetnék, és felérhetnék a csúcsra. De a MotoGP-ben a 10. helyért való küzdelem nem érdekel, akkor inkább maradnék a Superbike-ban. Jobb, ha több címet nyerek a Superbike-ban, ahogy Jonathan Rea.”

Razgatlıoğlu az év elején Aragónban tesztelhette a Yamaha M1 MotoGP-motort, 40 kört teljesítve a rossz időjárás miatt megszakított napon.

A korlátozott tesztelési lehetőség ellenére elmondta, hogy betekintést nyert abba, hogyan kell majd átalakítania a vezetési stílusát, ha a jövőben a királykategóriára váltana.

„Nem mentem sok kört, csak pár órát, aztán elkezdett esni az eső” – emlékezett vissza a 25 éves versenyző. „De mindenesetre MotoGP-motoron ültem, és én voltam az első török versenyző, aki ezt megtette!

„Ez egy nagyon nehéz motor, alkalmazkodni kell, számomra nagyon furcsa a pozíció, mert magasan van, és ezt nem kedvelem. Én mindig lejjebb vagyok, és ez az én stílusom. Nem volt könnyű így motorozni, de ez csak egy teszt volt, élveztem.”

A MotoGP versenyzők is ünnepelték az Állatok Világnapját

0

Október 4-én a világ az állatokat ünnepelte. Nem voltak ezzel másképp a MotoGP versenyzői sem, akik betekintést adtak kis kedvenceikkel való közös életükbe.

A legtöbb pilótának kutyája van otthon, de persze vannak kivételek, mint például Morbidelli, akit egy teknős vár otthon. Brad Binder papagáját mutatja be, aki mindig megharapja őt, ami a dél-afrikai szerint „normális”.

Marco Bezzecchi kutyája a magyar Rubik kockáról kapta a navét, mert „sok színt visz az életünkbe” – mondta az ifjú olasz. A kutyaimádók táborát erősíti Valentino Rossi (akinek a motorján is megjelentek a kutyák és macskák), Rins, Álex Márquex, Jorge Martín, Joan Mir, Francesco Bagnaia, Marc Márquez és Takaaki Nakagami is.

Miguel Oliveira egy macska tulajdona, amint a portugál megosztotta a rajongókkal: „Az ő házában élünk. Az ő emberi rabszolgái vagyunk.” 

Az látszik minden pilóta nyilatkozatából, hogy kis állataik örömet hoznak az életükbe és jó érzéssel mennek haza kis kedvenceikhez.

Íme a MotoGP összeállítása:

Kovács Bálint: „Tökéletes lezárása volt ez a 2022-es évnek!”

A H-Moto Team 21 éves versenyzője szinte tökéletes versenyzéssel búcsúztatta el az idei szezont a Ducatija nyergében. Kovács Bálint a Bol d’Oron a hatodik helyen zárt, amit az elmúlt hétvégén két dobogós hellyel – mindkétszer második lett a Superbike kategóriában – tett teljessé az Alpok Adria Bajnokság Brnóban rendezett szezonzáróján.

Úgy tűnik, most már nem múlhat el hétvége Kovács Bálint sikeres szereplése nélkül. A H-Moto Team 21 éves motorosa előbb két futamot is megnyert a Takarékbank Magyarország Nyílt Nemzeti Gyorsasági Bajnokság és Kupa utolsó két versenyhétvégéjén az Open 1000-es kategóriában, miközben Rijekában győzelemre vitte a Ducatit az Alpok Adria Bajnokságban, végül pedig a hatodik helyen zárt csapatával a Bol d’Oron, az Endurance-vb legutóbbi 24 órás viadalán. Ha ehhez hozzátesszük azt, hogy a Hungaroringen megfutotta a leggyorsabb kört – 1.49:428 –, amit magyar versenyző valaha elért a mogyoródi aszfaltcsíkon, akkor elmondhatjuk, tényleg csak egy remek zárás hiányzott a 2022-es teljesítményének megkoronázásához.

Kovács Bálint (27) és az idei bajnok cseh Michal Filla (55) Fotó: racebg.net

Az elmúlt hétvégén Brnóba látogatott el az Alpok Adria Bajnokság mezőnye: Kovács Bálint, aki a HUMDA Academy támogatott pilótája, az MW Performance gárdájának Ducatijával ismét bebizonyította, jelenleg talán ő a legjobb formában lévő magyar versenyző. Az Alpok Adria Bajnokság utolsó versenyhétvégéjén előbb – Rijekához hasonlóan – a negyedik helyet szerezte meg a rajtrácson, majd a szombati és a vasárnapi viadalt is a második helyen zárta, annak ellenére, hogy végig tapadási gondokkal küzdött.

Fotó: racebg.net

„Nem titok, kicsit feszültebben vártam az Alpok Adria szezonzáróját, ugyanis egyrészt a brnói pályán két évvel ezelőtt motoroztam utoljára, míg a Ducatival több mint egy hónappal ezelőtt versenyeztem. Ugyanakkor abszolút nem volt rajtam teher, egyet szerettem volna elérni, hogy ezt a sikeres évet megfelelően tudjam lezárni. Nem tagadom, az első pillanattól az utolsóig voltak gondjaim, a szabadedzéseken végig hadilábon álltam a gumikkal, egyszerűen nem volt a motornak tapadása néhány kör megtétele után. Az időmérőkön kipróbáltam kétfajta keveréket is, elsősorban a versenyre készültem, így végül a negyedik helyre értem oda. Szombaton a sprintverseny alatt is folyamatos volt a tapadásvesztésem, a tempóm sem volt elég a győzelemhez, ezek alapján elégedett voltam a második hellyel, valamint a versenyen futott legjobb köridővel. Sajnos vasárnap a rendezők hibájából lemaradtam a warm up-ról, így esélyem sem volt kipróbálni azt a beállítást, amit a futamon akartunk használni. Ennek ellenére egy jó rajt után hamar az élre álltam, ám a verseny felénél ismét elfogyott a gumim, ráadásul az utolsó három körben technikai gondjaim is adódtak, így a Superbike kategóriában ismét a második hely lett az enyém” – fogalmazott Kovács Bálint.

Annak ellenére, hogy Bálint, bár csak két versenyhétvégén vett részt, a negyedik helyen zárta a 2022-es Alpok Adria Superbike bajnokságot.

Az Alpok Adria bajnokság végeredménye:

1 MICHAL FILLA CZE Ducati 286
2 MICHAL PRAŠEK CZE BMW 228
3 HANNES SCHAFZAHL AUT Yamaha 165
4 KOVÁCS BÁLINT HUN Ducati 105
5 RICHARD BALCAR CZE Honda 99
6 GYUTAI ADRIÁN HUN Ducati 93,5
7 STANISLAV POLAK CZE Yamaha 75,5
8 JIRI BROŽ CZE Ducati 70
9 FLORIAN HUSLER SUI Yamaha 66
10 MILOŠ ČIHAK CZE Honda 66
11 TOMAŠ SVITOK SVK Yamaha 58
12 CHRISTOPHER BERGMAN SWE Yamaha 50
13 MARTIN TRITSCHER AUT BMW 49
14 IRENEUSZ SIKORA POL BMW 49
15 ENZO BOLUOM FRA Yamaha 33
16 MIOMIR POJIC SRB Ducati 31,5
17 PETER DUCHYNA SVK Honda 24
18 MAREK SZKOPEK POL Yamaha 22
19 PAWEL SZKOPEK POL Yamaha 17
20 ALEKSANDAR IVKOVIĆ SRB Yamaha 8
21 ŽELJKO VARAGIĆ SRB Aprilia 8
22 ALEN PERVANIĆ BIH BMW 5
23 VLADAN RADOVANOVIĆ SRB Yamaha 4
24 JURAJ KNEZOVIC SVK 3
25 DOMINIK BUTERIN CRO Yamaha 0