back to top
2025. július 09. 05:03
Kezdőlap Blog Oldal 621

Portimão – Razgatlıoğlu húzta be a nyitónapot

0

A 2022-es Superbike-világbajnokság első edzésnapja Portimãóban a világbajnok Toprak Razgatlıoğlu elsőségével zárult.

A második edzés kezdetén nyáriasan meleg időjárás volt, 27 fokos levegő- és 43 fokos aszfalthőmérséklettel. Szombaton és vasárnap is hasonlóan meleg és száraz idő várható enyhe felhőzet mellett.

Már az első körtől kezdve gyors idők születtek. Az első komoly időt Iker Lecuona érte el, majd nem sokkal később a spanyolt Rea váltotta az élen. 13 perc után Bautista vette át vezetést a gyakorláson.

Toprak Razgatlıoğlu sok időt töltött a boxban az edzés elején, mert fékproblémákra panaszkodott. Amikor a világbajnok visszatért a pályára, 28 perccel a vége előtt 1:40.720 perces körével megfutotta a hétvége eddigi leggyorsabb idejét. Összehasonlításképpen, a portimãói pole-rekordot 2021 óta Razgatlıoğlu tartja 1’40.219-es idővel.

A következő 20 percben a versenyzők sok kört tettek meg, hogy optimalizálják a versenybeállításaikat, de a sorrendben nem volt nagy változás. Az edzés vége felé néhányan újra pályára gurultak, hogy gyors időt motorozzanak, de a török idejét senki nem tudta megverni.

A kombinált eredmények alapján Razgatlıoğlu zárt az élen Rinaldi (aki ez első edzést az élen zárta), Gerloff, Rea és Bautista előtt.

A paddockban feltűnt Tom Sykes is:

Portimão – Superbike világbajnokság pénteki napjának kombinált végeredménye:
1 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 1’40.720
2 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 1’40.965 0.245
3 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 1’41.082 0.362
4 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 1’41.196 0.476
5 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati 1’41.223 0.503
6 I. LECUONA Team HRC Honda 1’41.453 0.733
7 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 1’41.639 0.919
8 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 1’41.760 1.040
9 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 1’41.765 1.045
10 P. OETTL Goeleven Ducati 1’41.836 1.116
11 S. REDDING BMW Motorrad BMW 1’41.847 1.127
12 X. VIERGE Team HRC Honda 1’41.858 1.138
13 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 1’41.923 1.203
14 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 1’42.066 1.346
15 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 1’42.072 1.352
16 R. TAMBURINI Motoraxing Yamaha 1’42.297 1.577
17 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 1’42.313 1.593
18 L. HASLAM Pedercini Racing Kawasaki 1’42.750 2.030
19 J. GAGNE Attack Performance  Yamaha 1’42.760 2.040
20 C. PONSSON Gil Motor Sport Yamaha 1’42.944 2.224
21 H. SYAHRIN MIE Racing Honda Honda 1’43.161 2.441
22 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 1’43.329 2.609
23 M. FRITZ Yamaha Motoxracing Yamaha 1’43.415 2.695
24 L. MERCADO MIE Racing Honda Honda 1’43.416 2.696
25 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Ducati 1’43.807 3.087
26 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 1’45.625 4.905

Portimão – Niki Tuuli az élen az első napon

Niki Tuuli mind az FP1-en, mind az FP2-n az élen végzett Portimãóban nyitónapi meggyőző teljesítményével.

A finn Niki Tuuli maradt a Supersport Világbajnokságon az élen pénteki  gyakorlások után. Tuuli pontosan egy tizedet javított az időn az edzések között, és ezzel bebetonozta helyét a mezőny élén.

Tuuli a ma reggeli első szabadedzésen 1:44.360-as időt ért el, majd a nap második 45 perces gyakorlásán tudott még javítani. Végül mindössze 0.070 másodperccel előzte meg a második helyen záró Stefano Manzit. A regnáló bajnok és a tabellát jelenleg vezető Dominique Aegerter a harmadik helyet szerezte meg a kombinált időeredmények alapján. Az MV Agusta, a Triumph és a Yamaha révén három gyártó is képviseltette magát az első háromban a pénteki edzés után.

Nagyon szoros volt a mezőny, hiszen kevesebb mint három tized választja el az első hét versenyzőt, és mindössze 0,053 másodperc volt a különbség a negyedik és a hetedik helyezett között a nyitónap végén. Raffaele De Rosa a negyedik helyen végzett, megelőzve Lorenzo Baldassarrit az ötödik pozícióban és Federico Caricasulót a hatodik helyen. Az olasz triót mindössze 0.050 másodperc választotta el egymástól. Caricasulótól 0,003 másodperccel lemaradva a francia Jules Cluzel következett. A top10be még Can Öncü, Nicoló Bulega és Glenn van Straalen fértek be.

Sebestyén Péter a 23. helyen zárta a pénteki edzéseket.

Portimão – Supersport pénteki nap kombinált végeredménye:

Portimao: Rinaldi kezdett az élen

0

Michael Ruben Rinaldi volt a leggyorsabb az első szabadedzésen a Superbike-osok között. Az olasz egyedüliként tudott 1:41-en belüli kört teljesíteni, a bajnoki éllovasokat pedig Gerloff is megelőzte. A leglátványosabb alighanem a címvédő Toprak Razgatlioglu volt, aki több látványos mentést is bemutatott, de a hétvége képe vélhetően a 9-es kanyarban készült róla.

Az első edzésen némi meglepetésre nem a címvédő, hanem a privát Yamahával versenyző Gerloff volt a leggyorsabbak között. Az amerikai egy ideig még vezette is a gyakorlást. Bár a körülményekre nem lehetett panasz, Bassani és Rea is mentett párat, hogy elkerülje a komolyabb károkat. Mahiasnak viszont ez már nem sikerült, és a kettes kanyarban a tervezettnél kicsit hamarabb fejezte be a gyakorlást.

Végül a Ducatisok közül sem a bajnokságot vezető Bautista, hanem Rinaldi volt az, aki a leggyorsabb időt motorozta a végén. Az olasz ezzel két Yamahát, Gerloffot és Razgatlioglut előzte meg. A legjobb Kawasakis a negyedik helyen Jonathan Rea, Bautista pedig több, mint fél másodpercet kapott a csapattársától az 5. helyen.

Végeredmény:

1  M. RINALDI  Aruba.it Racing – Ducati  1’40.965     
2  G. GERLOFF  GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  1’41.082  0.117  0.117 
3  T. RAZGATLIOGLU  Pata Yamaha with Brixx WorldSBK  1’41.249  0.284  0.167 
4  J. REA  Kawasaki Racing Team WorldSBK  1’41.356  0.391  0.107 
5  A. BAUTISTA  Aruba.it Racing – Ducati  1’41.512  0.547  0.156 
6  A. LOWES  Kawasaki Racing Team WorldSBK  1’41.686  0.721  0.174 
7  A. LOCATELLI  Pata Yamaha with Brixx WorldSBK  1’41.760  0.795  0.074 
8  S. REDDING  BMW Motorrad WorldSBK Team  1’41.946  0.981  0.186 
9  X. VIERGE  Team HRC  1’41.972  1.007  0.026 
10  I. LECUONA  Team HRC  1’42.099  1.134  0.127 
11  A. BASSANI  Motocorsa Racing  1’42.191  1.226  0.092 
12  L. BAZ  Bonovo Action BMW  1’42.215  1.250  0.024 
13  P. OETTL  Team Goeleven  1’42.295  1.330  0.080 
14  R. TAMBURINI  Yamaha Motoxracing WorldSBK Team  1’42.509  1.544  0.214 
15  M. VAN DER MARK  BMW Motorrad WorldSBK Team  1’42.552  1.587  0.043 
16  E. LAVERTY  Bonovo Action BMW  1’42.570  1.605  0.018 
17  L. HASLAM  TPR Team Pedercini Racing  1’42.770  1.805  0.200 
18  J. GAGNE  Attack Performance Yamaha Racing  1’43.079  2.114  0.309 
19  L. MAHIAS  Kawasaki Puccetti Racing  1’43.146  2.181  0.067 
20  C. PONSSON  Gil Motor Sport-Yamaha  1’43.279  2.314  0.133 
21  H. SYAHRIN  MIE Racing Honda Team  1’43.357  2.392  0.078 
22  M. FRITZ  IXS – Yart – Yamaha  1’43.415  2.450  0.058 
23  L. MERCADO  MIE Racing Honda Team  1’43.416  2.451  0.001 
24  K. NOZANE  GYTR GRT Yamaha WorldSBK Team  1’43.622  2.657  0.206 
25  L. BERNARDI  BARNI Spark Racing Team  1’44.454  3.489  0.832 
26  O. KONIG  Orelac Racing Verdnatura  1’45.647  4.682  1.193 

Portimao: Perez Gonzales volt a leggyorsabb az első edzésen

Ragyogó időben kezdődhetett a portimaoi hétvége, így már a legelső szabadedzésen is zavartalan körülmények között mehettek a versenyzők. Először a Supersport 300-asok nyitották a sort, ahol Victor Steeman hamar megtalálta a tempót.

Bár a bajnoki éllovas szinte az egész edzésen vezetett, az utolsó körökben Perez Gonzales kicsit gyorsabb volt nála. 1:55.1-es ideje közel kettő tizeddel volt jobb a hollandnál, ezzel meg is nyerte az első szabadedzést. A két Kawasaki mögött Gennai már fél másodperccel volt lemaradva. Inigo Iglesias pedig egy bukással együtt is negyedik lett. A bajnokságot vezető Alvaro Diaz a 9. zárta az első gyakorlást, az ő lemaradása már több, mint 1 másodperc a honfitársától.

Végeredmény:

1  J. PEREZ GONZALES  Accolade Smrz Racing  1’55.197     
2  V. STEEMAN  MTM Kawasaki  1’55.351  0.154  0.154 
3  M. GENNAI  Team BrCorse  1’55.697  0.500  0.346 
4  I. IGLESIAS  SMW Racing  1’55.778  0.581  0.081 
5  B. IERACI  Prodina Racing WorldSSP300  1’55.924  0.727  0.146 
6  A. MILLAN  SMW Racing  1’56.025  0.828  0.101 
7  K. SABATUCCI  Kawasaki GP Project  1’56.058  0.861  0.033 
8  D. GEIGER  Fusport-RT Motorsports by SKM-Kawasaki  1’56.074  0.877  0.016 
9  A. DIAZ  Arco Motor University Team  1’56.268  1.071  0.194 
10  Y. SAIZ MARQUEZ  Accolade Smrz Racing  1’56.311  1.114  0.043 
11  R. BIJMAN  MTM Kawasaki  1’56.405  1.208  0.094 
12  F. SEABRIGHT  Vinales Racing Team  1’56.455  1.258  0.050 
13  M. GARCIA  Yamaha MS Racing  1’56.532  1.335  0.077 
14  E. VALENTIM  AD78 Team Brasil by MS Racing  1’56.555  1.358  0.023 
15  H. MAIER  AD78 Team Brasil by MS Racing  1’56.598  1.401  0.043 
16  S. DI SORA  Leader Team Flembbo  1’56.603  1.406  0.005 
17  H. DE CANCELLIS  Prodina Racing WorldSSP300  1’56.654  1.457  0.051 
18  Y. OKAYA  MTM Kawasaki  1’56.668  1.471  0.014 
19  M. VANNUCCI  AG Motorsport Italia Yamaha  1’57.019  1.822  0.351 
20  D. BERGAMINI  ProGP Racing  1’57.043  1.846  0.024 
21  D. MOGEDA  Team#109 Kawasaki  1’57.094  1.897  0.051 
22  L. LEHMANN  Freudenberg KTM – Paligo Racing  1’57.094  1.897  0.000 
23  A. ZANCA  Kawasaki GP Project  1’57.262  2.065  0.168 
24  M. GAGGI  Vinales Racing Team  1’57.697  2.500  0.435 
25  H. KHOURI  Team#109 Kawasaki  1’57.730  2.533  0.033 
26  W. NUGROHO  Team BrCorse  1’57.769  2.572  0.039 
27  I. GARCIA ABELLA  Yamaha MS Racing  1’57.820  2.623  0.051 
28  T. ALONSO  Quaresma Racing Team  1’57.825  2.628  0.005 
29  T. ALBERTO  Fusport-RT Motorsports by SKM-Kawasaki  1’57.847  2.650  0.022 
30  S. MARKARIAN  Leader Team Flembbo  1’58.103  2.906  0.256 
31  I. PERISTERAS  ProGP Racing  1’58.134  2.937  0.031 
32  D. BORGES  Rame Moto Racing  1’58.708  3.511  0.574 

Elhunyt a „Sebesség hercege”

0

Október 6-án, 83 éves korában elhunyt a hétszeres FIM Grand Prix országúti világbajnok és MotoGP™ legenda Phil Read.

A „Sebesség hercegeként” ismert Read volt az első ember, aki 125, 250 és 500 köbcentis kategóriában is világbajnoki címet szerzett. Látványos karrierje során a 60-as és 70-es években 16 éven át versenyzett a világbajnokságon, 52 nagydíjat és hét bajnoki címet nyert négy különböző osztályban. A sportág olyan óriásaival is megküzdött, mint Giacomo Agostini, Mike Hailwood vagy Barry Sheene.

1961-ben debütált, és abban az évben néhányszor indult a 125 köbcentis, 350 köbcentis és 500 köbcentis kategóriákban, és Norton gépekkel győzött a Man-szigeti TT 350 köbcentis versenyén. 1964-re megszerezte első világbajnoki címét – a Yamaha számára az elsőt -, amikor öt nagydíjgyőzelemmel elhódította a 250 köbcentis kategória világbajnoki címét. A következő szezonban is megőrizte a koronát, mivel a kilenc 250 köbcentis Grand Prix-ből hetet megnyert.

1968-ban Read ismét világbajnok lett, sőt, két címet is nyert, mivel a 125 köbcentis világbajnoki címet, majd egy újabb 250 köbcentis bajnoki címet is hozzátett eredményei listájához. Bár Read a következő néhány évben csak szórványosan szerepelt a világbajnokságon – miközben a nagy japán gyárak egyébként kivonultak a nagydíjversenyzésből -, 1971-ben visszatért a 250 köbcentisek közé, hogy visszaszerezze újra elhódítsa a bajnoki címet.

1972-ben lehetőséget kapott, hogy egy MV Agusta 350 köbcentis motorral versenyezzen, a következő szezonban pedig az olasz márka egy 500 köbcentis gépet is biztosított számára. Az angol azzal hálálta meg a szívességet, hogy ’73-ban és ’74-ben egymás után megnyerte a királykategória bajnoki címét, majd ’75-ben a második helyen végzett Giacomo Agostini mögött. Read 1976-ban vonult vissza.

A legendás britre mindig is emlékezni fognak a rajongók elért sikerei miatt, és azért a hatalmas jellemért, aki a pályán és azon kívül is volt. A teljes MotoGP-család őszinte részvétét fejezi ki családjának és barátainak ezekben a nehéz időkben.

A portimaói hullámvasút zárja a Supersport VB európai fordulóit!

A hullámvasútként becézett portimaói pálya lesz a Supersport-világbajnokság utolsó európai fordulója. A HUMDA Magyar Autó-Motorsport és Zöld Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. közreműködésével versenyző Sebestyén Peti a barcelonai szerencsétlen futamok után megújult energiákkal érkezik egyik kedvenc pályájára.

Péntek reggel az időzónabeli különbségek miatt a megszokotthoz képest, a magyarországi idő szerint 1 órával később startol majd a hétvége programja. A VB egyetlen magyar résztvevője bízik abban, hogy végre fordul a kocka és egy Magny-Courshoz hasonló erős hétvégét sikerül összetenni.

„Barcelona után mindenki nagyon csalódott volt, legfőképpen én, hiszen sajnos teljesen kicsúszott a kezünkből az a hétvége. A szombati esés, beállításbeli hibák és rengeteg egyéb tényező miatt vasárnap irányíthatatlanná vált a motor, így senki sem örült az eredménynek. Portimaóról mindig is jó emlékeim voltak, úgyhogy szerintem ez most sem lesz másképp, az európai futamokat méltóképpen szeretném zárni.” – mondta el a HUMDA pilótája.

 

Sebestyén Péter
Fotó: PS56 Team

Hétvégi menetrend és közvetítések:

Péntek:

  1. Szabadedzés: 12:25 – 13:10
  2. Szabadedzés: 17:00 -17:45

Live Timing: www.worldsbk.com

Szombat:

Időmérő edzés: 11:25 – 11:45      ARENA4 TV! ÉLŐ

I. Futam 16:15       Arena4.hu élő közvetítés

Vasárnap:

II. Futam 13:30        Arena4.hu élő közvetítés

Dall’Igna: Az álom él

0

A MotoGP burirami futamának záró szakasza felettébb érdekes volt, mert Johann Zarco nem indított támadást márkatársa, Pecco Bagnaia ellen. Gigi Dall’Igna elégedetten nyilatkozott.

Gigi Dall’Igna a LinkedIn-fiókján nyilvánított véleményt versenyzői thaiföldi teljesítményéről.

„Az eredmények [múlt vasárnap] felérnek egy győzelemmel, és ezt nem csak azért mondom, hogy a szokásos frázist kiszolgáljam. Valóban kemény verseny volt. Az időjárási körülmények még bonyolultabbá tették a dolgot, és hihetetlen nyomást gyakoroltak – egy olyan versenyen, amelynek jelentősége a világbajnokság szempontjából már a kezdetektől fogva biztos volt.”

„A kiváló munka és a nagyszerű csapatszellem együttesen lehetővé tette versenyzőink számára, hogy megadják azt a „kis” pluszt, ami a különbséget jelentette. Jack teljes szívét és nagy tehetségét beleadta a versenybe. A legtöbbet hozta ki a nedves körülményekből, és egy szuper versenyt mutatott be, amivel – a japán siker után – megérdemelten került vissza a világbajnokság élmezőnyébe.”

„Pecco egyszerűen mesteri módon küzdött le egy olyan kihívást, amely döntő lehet a világbajnokságon. Ez egy trükkös teszt pszichológiai szempontból a Japánban elkövetett hibája után. Igazi bajnokként mindent kézben tudott tartani, miközben rendkívül gyorsan ment, mint még soha ilyen nehéz körülmények között, olyan ellenfelekkel szemben, akik egy végtelennek tűnő verseny minden egyes körében szorongatták őt. Abszolút lenyűgöző. Ez nagy motivációs és mentális lökést ad nekünk: szükségünk volt erre – és most is szükségünk volt rá.”

„Örülök az összes Ducati-pilótának, Bezzecchi első, nagyszerű pole pozíciójától kezdve a kimeríthetetlen Zarcóig. Külön köszönet illeti Johannt, amiért a verseny utolsó szakaszában nem próbálta megelőzni Peccót. Ez az előzési kísérlet a pályán uralkodó körülmények között különösen kockázatos lett volna, ezért lemondott egy dobogós helyről, ami elérhető közelségben lett volna.”

Dall’Ina végső konklúziója a burirami esős futamról Fabio Quartararo a 17. helyét fejtegette:

„Ez egy olyan lehetőség volt, amit nem hagyhattunk ki, és éltünk vele. A világbajnokság kimenetele most elsősorban rajtunk múlik. Továbbra is úgy kell dolgoznunk, ahogy eddig. Meg kell próbálnunk megtalálni azt a sebességet, ami a hátralévő három futam megnyeréséhez szükséges. Az álom él… Forza Ducati!”

BSB – Elhunyt Chrissy Rouse doningtoni bukását követően

0

A Brit Superbike Bajnokság Donington parki harmadik futamán, 2022. október 2-án történt Chrissy Rouse a verseny első körében egy bukás következtében súlyosan megsérült, majd meg is kellett műteni, de sajnos a mai napon elhunyt sérülései következtében.

Chrissy Rouse a verseny első körében bukott, és elütötte őt egy közvetlenül utána érkező versenyző, melynek következtében fejsérülést szenvedett.

Az MSVR a mai napon sajnálatos módon bejelentette a versenyző halálhírét:

„Chrissy Rouse bukását követően a BSB orvosi csapata a pálya mellett azonnal ellátta, majd a pálya orvosi központjába szállították. Az orvosi központban stabilizálták az állapotát, és mesterséges kómába helyezték, majd további kivizsgálásra és kezelésre a nottinghami Queens Medical Centre/University Hospitalba szállították. Nem sokkal később sürgősségi idegsebészeti beavatkozáson esett át. Nagy sajnálattal kell bejelentenünk, hogy a 26 éves, Newcastle upon Tyne-i Chrissy Rouse belehalt sérüléseibe. Ma délután békésen, családja körében hunyt el a kórházban.

Chrissy családja szeretné kifejezni mélységes háláját az elmúlt napokban kapott támogatásért és jókívánságokért. Szeretnének köszönetet mondani minden jelenlévő versenybírónak és az egészségügyi szolgálatnak, akik olyan nagy szakértelemmel és gondoskodással látták el Chrissyt. A család kéri továbbá, hogy adják meg nekik a privát teret, amíg megpróbálják feldolgozni a megrázó veszteséget.

Az MSVR most a halottkémmel, a rendőrséggel és a Motorcycle Circuit Racing Control Boarddal együttműködve vizsgálja a tragikus baleset összes körülményét.

Mély részvétünket fejezzük ki Chrissy családjának, barátainak és csapattagjainak.”

Chrissy Rouse pályafutása:

Rouse hétéves korában kezdett el motorozni egy Malaguti 50-es motorral, majd áttért a motokrosszra, és hamarosan sikeres versenyzővé vált. 2008-ban váltott a pályaversenyzésre, és a Fab Racing Series-ben indult, egy évvel később pedig bekerült az Aprilia Superteens bajnokságba. Tizennégy évesen, második szezonjában megszerezte a bajnoki címet, majd csatlakozott a Triumph Triple Challenge-hez, és 2011-ben feljutott a brit 125GP bajnokságba.

2013-ban Rouse uralta a Triumph Triple Challenge szezonját 10 győzelemmel és számos dobogós helyezéssel, és mindössze kétszer nem állt a pódiumon, miközben két futammal a szezon vége előtt megszerezte a bajnoki címet. Rouse ezután végigjárta a Superstock osztályokat, és 2020-ban a Crowe Performance BMW csapatával megnyerte a bajnoki címet. Idén Rouse újra egyesült a csapattal, és megkezdte első Brit Superbike szezonját.

Szerkesztőségünk őszinte részvétét fejezi ki családjának és barátainak!

Hétvégi menetrend – Portimão és Aragón

Két hét után a Superbike világbajnokság mezőnye ismét aszfaltra gurul, méghozzá Portimãóban, az utolsó európai fordulóra. A Supersport 300 mezőny számára az állomás egyben a szezonzáró hétvége lesz. A JuniorGP Görbe Somával Aragónba látogat.

Superbike világbajnokság – Portimão 

A Superbike, Supersport és Supersport 300 mezőnye a Portimão-i hullámvasútra érkezik a szezon kilencedik fordulójára, az Algarve International Circuit aszfaltcsíkra. Hogy Bautista győzelmi sorozata folytatódik, vagy riválisai felszívják magukat, az rövidesen ki fog derülni. A magyar versenyző, Sebestyén Péter szintén ott lesz a rajtrácson, aki barcelonai szerencsétlen hétvégéje után mindenképp javítani szeretne. A Supersport 300-as mezőnytől a forduló után elbúcsúzunk, hiszen számukra ez lesz a szezonzáró versenyhétvége. A bajnokság gyakorlatilag eldőlt, hiszen Álvaro Díaz 50 pont előnnyel vezeti a tabellát Victor Steeman előtt.

FIM JuniorGP – Aragón

Már csak két forduló van hátra a 2022-es szezonból a FIM JuniorGP világbajnokság versenyzői számára, és az évad utolsó előtti hétvégéjén Aragónban mérettetik meg magukat a fiatal pilóták.  A bajnoki cím sorsa már eldőlt, hiszen Jose Antonio Rueda Misanóban már elnyerte a koronát. A mezőnyben természetesen ott lesz az ifjú magyar tehetség, Görbe Soma is.
A futamot EZEN A LINKEN lehet követni.

A hétvége menetrendje és a közvetítések:

PÉNTEK
10:45 – 11:15 Supersport 300 VB 1. szabadedzés
11:30 – 12:10 JuniorGP 1. szabadedzés
11:30 – 12:15 Superbike VB 1. szabadedzés TV: Arena 4
12:25 – 13:10 Supersport VB 1. szabadedzés Online: worldsbk.com
15:15 – 15:45 Supersport 300 VB 2. szabadedzés
15:40 – 16:20 JuniorGP 2. szabadedzés
16:00 – 16:45 Superbike VB 2. szabadedzés
17:00 – 17:45 Supersport VB 2. szabadedzés
SZOMBAT
10:00 – 10:30 Superbike VB 3. szabadedzés TV: Arena 4
10:45 – 11:05 Supersport 300 VB Superpole TV: Arena 4
11:25 – 11:45 Supersport VB Superpole TV: Arena 4
11:30 – 12:10 JuniorGP 1. időmérő
12:10 – 12:25 Superbike VB Superpole TV: Arena 4
13:40 Supersport 300 VB 1. verseny TV: Arena 4
14:50 – 15:30 JuniorGP 2. időmérő
15:00 Superbike VB 1. verseny TV: Eurosport 2 (18:00)
16:15 Supersport VB 1. verseny TV: Eurosport 2 (19:00)
VASÁRNAP
09:40 – 09:50 JuniorGP Warm-up
10:00 – 10:15 Superbike VB Warm-up
10:25 – 10:40 Supersport VB Warm-up
10:50 – 11:05 Supersport 300 VB Warm-up
12:00 Superbike VB Superpole verseny
13:00 JuniorGP Verseny Online: YouTube
13:30 Supersport VB 2. verseny TV: Eurosport 2 (16:30)
15:00 Superbike VB 2. verseny TV: Eurosport 2 (17:30)
16:15 Supersport 300 VB 2. verseny

Laverty számára érzelmes hétvége következik

0

Eugene Laverty számára a portimaói hétvége nagyon különleges. Az ír nem messze lakik a versenypályától, és ezt az alkalmat kihasználva búcsúzik a Superbike-világbajnokságtól.

„Ez egy hazai verseny.” – mondta Eugene Laverty a közelgő versenyhétvégéről, és ez egy újabb ok, amiért Jürgen Röder, a Bonovo Action csapat tulajdonosa reméli, hogy az ír erős formában mutatkozik be a portimaói pályán. Laverty természetesen úgy ismeri a terepet, mint a tenyerét.

Röder nem az az ember, aki lehetetlen dolgokat vár el a versenyzőitől és a csapatától. Abszolút reális célja van.

„Jó hangulatban vagyunk, miután a barcelonai hétvége viszonylag sikeres volt, hiszen minden futamon volt egy versenyzőnk a Top10-ben. Úgy gondoltam, hogy ez nagyon jó, és ez volt a szezon előtt kitűzött célunk.” – mondta Röder.

„Én is jó hangulatban vagyok Eugene portimaói versenyével kapcsolatban, elvégre ez az ő hazai pályája, hogy úgy mondjam. Már számos kört megtett a pályán, és most rendkívül motivált, miután az első barcelonai futamon Top10-es eredményt ért el. Portimaóban most abban reménykedünk, hogy nem lesznek technikai problémák, és hogy a motor és a versenyző kombinációja ismét elegendő ahhoz, hogy minden futamon a Top10-ben végezzünk, aminek nagyon örülnék.”

Laverty az utóbbi időben nehéz éveket élt át a Superbike-világbajnokságban, és többször is hosszú távú sérülések gyötörték. Júliusban a 36 éves versenyző bejelentette, hogy a szezon végén visszavonul.

„Amit a legjobban várok, az az, hogy szombat este megünnepeljük Eugene hivatalos búcsúját, hiszen ez az utolsó versenye Európában. Ez biztosan szép pillanat lesz és megható. Mindannyian nagyon várjuk már a hétvégét.”

A 2023-as Superbike-világbajnokságtól kezdve Laverty a szponzori támogatásról gondoskodik majd, de edzőként és tesztpilótaként is hozzájárul a sikerhez.