back to top
2025. július 07. 15:52
Kezdőlap Blog Oldal 629

Barcelona: Steeman magabiztosan győzött, Számadó 27.

Victor Steeman hatalmas előnnyel zárt az élen a Supersport300-as kategóriában. Mögötte hatalmas küzdelem zajlott végig, Gennai és De Cancellis végeztek még a dobogón. 

Steeman kapta el legjobban a rajtot, Díaz a negyedik helyre esett vissza a start után. Díaz úgy indult neki a futamnak, hogy amennyiben a dobogón végez, eldönti a bajnoki cím sorsát. Hatalmas tolongás alakult ki az élmezőnyben a futam elején, folyamatosan változott a helyzet a sűrű mezőnyben. Díaz a hetedik helyig csúszott vissza a verseny kezdeti szakaszában és Steeman is a 6. helyen találta magát. A Supersport 300-as kategóriához híven, teljesen egyben maradt a mezőny a futam kezdetén, így a holland néhány kanyar után ismét az élen volt. Steeman el is tudott nyúlni a mezőnytől, mögötte azonban továbbra is nagy volt a tolongás.

Díaznak nem volt könnyű a dolga, hiszen nem tudott kiszabadulni a darálóból, miközben Steeman 2 másodpercre meglógott a vonattól. A futam felénél a sorrend Steeman, Okaya, Díaz, Ieraci volt. A pozíciók azonban másodpercenként cserélődtek a holland mögött.

5 körrel a leintés előtt Díaz a 8. helyen motorozott, amivel matematikailag még nyílt maradt a bajnokság a portimãói futam előtt.

A futam utolsó harmadába érve Díaz kihasználva a kalamajkát a vonatban, a 4. helyre lépett előre a 12. pozícióból, de nem tudott elszakadni az üldöző bolytól.

Az utolsó körben még mindig hatalmas küzdelem zajlott, a célvonalig nem lehetett tudni ki lesz a dobogón Steeman mögött. Végül Gennai és De Cancellis végeztek a dobogós helyeken. A futam hivatalos végeredményére azonban még várni kellett, hiszen a felügyelők folyamatosan értékelték a pályaelhagyásokat. Gennait végül megbüntették és így a 3. helyre sorolták vissza De Cancellis mögé. Álvaro Díaz lett a negyedik. Ugyan előnye 50 pontra nőtt a spanyolnak az utolsó forduló előtt, még nem koronázták bajnoknak hazai közönsége előtt.

Számadó Máté a 27. helyen fejezte be a futamot.

A futam végeredménye:
1 V. STEEMAN MTM Kawasaki Kawasaki
2 H. DE CANCELLIS Prodina Racing Kawasaki 5,618
3 M. GENNAI Team BrCorse Yamaha 5,620
4 A. DIAZ Arco Motor University Team Yamaha 5,666
5 J. PEREZ GONZALES Accolade Smrz Racing Kawasaki 5,732
6 H. MAIER AD78 Team Brasil Yamaha 5,826
7 B. IERACI Prodina Racing Kawasaki 5,884
8 A. MAHENDRA Team BrCorse Yamaha 5,894
9 J. GARCIA GONZALEZ ESP Solutions Motap  Kawasaki 6,104
10 I. IGLESIAS SMW Racing Kawasaki 6,178
11 K. SABATUCCI Kawasaki GP Project Kawasaki 6,256
12 R. BIJMAN MTM Kawasaki Kawasaki 6,322
13 Y. OKAYA MTM Kawasaki Kawasaki 6,423
14 G. MASTROLUCA ProGP Racing Yamaha 6,554
15 D. MOGEDA Team#109 Kawasaki Kawasaki 6,630
16 M. VANNUCCI AG Motorsport Italia Yamaha 6,707
17 L. LEHMANN Freudenberg KTM KTM 6,793
18 I. GARCIA ABELLA Yamaha MS Racing Yamaha 7,098
19 A. MILLAN SMW Racing Kawasaki 7,141
20 F. SEABRIGHT Vinales Racing Team Yamaha 7,468
21 M. GARCIA Yamaha MS Racing Yamaha 7,478
22 S. DI SORA Leader Team Flembbo Kawasaki 7,580
23 T. ALBERTO Fusport-RT by SKM Kawasaki 11,311
24 E. VALENTIM AD78 Team Yamaha 22,878
25 H. KHOURI Team#109 Kawasaki Kawasaki 22,984
26 I. PERISTERAS ProGP Racing Yamaha 23,010
27 SZÁMADÓ MÁTÉ Fusport-RT by SKM  Kawasaki 23,239
28 A. DELGADO Vinales Racing Team Yamaha 23,690
29 Y. SAIZ MARQUEZ Accolade Smrz Racing Kawasaki 23,700
30 A. ZANCA Kawasaki GP Project Kawasaki 23,734
31 U. CALATAYUD Arco Motor University  Yamaha 1 kör
Nem ért célba:
S. MARKARIAN Leader Team Flembbo Kawasaki 3 kör

Barcelona: Bautista megszerezte a mesterhármast

0

Bautista megszerezte a mesterhármast hazai közönsége előtt, a második főfutamon nem volt ellenfele, utcahosszal nyerte a futamot.

Bautista jól kapta el a rajtot, ahogy csapattársa, Rinaldi is, így az első kanyart a 2 Ducatis vette be elsőként. Jonathan Rea a harmadik helyen motorozott a rajt után, közvetlenül Razgatlıoğlu előtt. Az 1. körben a sprintversenyen dobogós, Alex Lowes dobta el a versenygépet, majd Scott Redding bukott hatalmasat. A bmw-s brit nehezen tápászkodott fel és az orvosi központba kellett szállítani kivizsgálásra.

Rea és Razgatlıoğlu vették célba Rinaldit, az északír be is nézett a 2. körben, de az olasz kivédte támadását. Rinaldinak saját és csapat szempontból is fontos feladata volt, hiszen Bautista riválisait kellett maga mögött tartania. Bassani 9 pozíciót javítva, Razgatlıoğlu-t megelőzve már a negyedik helyen motorozott a 4. körben, majd Rea-t is megpróbálta maga mögött hagyni.

A kawasakis előre menekült és Rinaldi előzésével a második helyre lépett előre, de az olasz hamarosan visszavette a pozíciót. A háta mögött zajló csaták is segítették, Bautista az futam kezdeti szakaszában már 2 másodperces előnyt tudott kiépíteni élen. A ducatisok nagyon elemükben voltak, hiszen Bassani is megelőzte Rea-t.

A forró aszfalton folytatódtak a bukások, Locatelli és Ponsson, majd a szombati dobogós Gerloff is a kavicságyban kötöttek ki.

Miközben Bautista már 3 másodperccel, senkitől nem zavartatva vezette a futamot, ducatis házi csata alakult ki mögötte, Bassani Rinaldit előzte meg a második helyért a 7. körben. Rea és Razgatlıoğlu közelről követték a bolognai márka versenyzőit, de előzéssel nem tudtak próbálkozni egészen a 9. körig, amikor Rea el tudott menni Rinaldi mellett, de az olasz ismét visszavette a pozíciót.

A futam felénél Jonathan Rea hibázott, amikor elmérte az 1-es kanyar féktávját és kiszélesítette a pályát, így visszaesett török riválisa mögé, az 5. helyre.

8 körrel a leintés előtt Bautista már utcahosszal vezetett (8 másodperces előnnyel) Rinaldi előtt, miközben Bassani hibáját kihasználva Razgatlıoğlu ért fel a harmadik helyre. Azonban jött Rea, aki kettőt előzve a török elé került.

A futam utolsó szakaszában azonban Rea ismét óriási hibát követett el, amivel visszacsúszott az 5. pozícióba, így Razgatlıoğlu vette át a harmadik helyet és elkezdte faragni hátrányát Rinaldival szemben.

Az olasz előnye kitartott, így Ducati 1-2-t láthatott a spanyol közönség. Bautista megszerezte a mesterhármast, mindhárom futamon diadalmaskodni tudott, amivel tovább növelte előnyét a bajnokságban riválisaival szemben. A harmadik helyen Razgatlıoğlu végzett, míg Rea végül a negyedik helyen látta meg a kockás zászlót. A top10-ben Bassani, Vierge, Öttl, Lecuona, Baz és Tamburini végeztek.

A futam végeredménye:
1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati
2 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 8,103
3 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 9,090
4 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 10,210
5 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 15,677
6 X. VIERGE Team HRC Honda 20,320
7 P. OETTL Team Goeleven Ducati 33,622
8 I. LECUONA Team HRC Honda 35,008
9 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 35,092
10 R. TAMBURINI Motoxracing WorldSBK Yamaha 40,108
11 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Ducati 42,746
12 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 43,165
13 M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 46,197
14 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 46,420
15 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 48,365
16 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 50,985
17 L. MERCADO MIE Racing Honda 54,132
18 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 112,447
Nem ért célba:
RET O. GUTIERREZ TPR Team Pedercin Kawasaki 7 kör
RET G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 9 kör
RET C. PONSSON Gil Motor Sport Yamaha 16 kör
RET A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki
RET S. REDDING BMW Motorrad BMW

Miller: Kisujjból kiráztam ezt a futamot

0

Jack Miller úgy véli, élete versenyét teljesítette. Ezen kívül a Marc Márquez és Miguel Oliveira elleni fenomenális kettős manőverről is beszélt.

Jack Miller újra csúcsformában van, most, hogy a jövője már régen megpecsételődött. A 27 éves ausztrál 2023-ban a Red Bull KTM gyári csapatát fogja erősíteni.

A verseny után Miller élete versenyéről beszélt.

„Igen, ez az, 100 százalékban. Péntek óta hihetetlenül jól éreztem magam itt a motoron, elég könnyen ment és kisujjból kiráztam mindent.” – összegzett Miller.

„Szombaton reggel nagyon jól éreztem magam még az esőben is, de a kvalifikáció nem egészen a terv szerint alakult. Normális esetben mindig tudok harcolni a vizes pályán. Most viszont volt néhány problémám, és bosszús voltam.”

„Már tegnap is azt mondtam a fiúknak, hogy itt meg tudom nyerni a versenyt. Oké, ezt már többször is mondtam, de ezúttal igaz volt. Viszonylag könnyen el tudtam kapni a srácokat. Talán ez túl sokat mond, mert olyan srácok voltak, mint Márquez és Oliveira.”

Miller a 11-es kanyar bejáratánál egy mesés manőverrel megelőzte Marc Márquezt és Oliveirát.

„Képes voltam ott egy kicsit blokkolni az első kereket, és mégis mindent irányítani, nagyon mélyen tudtam fékezni, majd rendkívül jól kigyorsítani.”

„Hihetetlen volt, folyamatosan mosolyogva versenyeztem. Aztán a hátsó egyenesben kicsit görcsbe rándult az alkarom, ez némi nyomást vett le az ujjaimról, de nem volt gond. Addig tudtam 1:45-ös köröket futni, ameddig csak akartam. Soha nem gondoltam volna, hogy képes leszek így megnyerni egy nagydíjat, mindenkit megelőzni.”

„Ez egy csodálatos időszak az életemben. A kemény munka meghozta gyümölcsét. Az pedig, hogy a menyasszonyom a bokszban várt, mindent jobbá tett!”

Barcelona: Elképesztő futam Aegerter győzelemmel, Sebestyén 20.

Óriási csatát hozott a Supersport kategória vasárnapi futama, amiből végül Aegerter került ki győztesen Öncü és Manzi előtt.

Aegerter szokásához híven nem rajtolt erősen, az első kanyarokban Öncü, Caricasulo, Montella és Bulega is megelőzte a tabella éllovasát. Legnagyobb riválisa, Baldassarri közvetlenül a svájci mögött haladt a hatodik helyen.

A 2. kör elején Aegerter és Baldassarri is megkezdte a felzárkózást, mindketten maguk mögé utasították Bulegát. Ezután viszont a svájcit Baldassarri és Van Straalen is megelőzte, így visszaesett a 6. helyre, míg olasz riválisa a 2. pozícióig ért fel. Hatalmas helyezkedés volt a futam elején az élmezőnyben.

Van Straalen vesztette el az uralmat versenygépe felett és bukott 15 körrel a leintés előtt. Eközben az élen a Kawasaki versenyzői álltak az élen Öncü – Montella sorrendben, mögöttük Baldassarrival.

14 körrel a leintés előtt ideiglenesen lehiggadtak a kedélyek az élen, Öncü vezetésével az első négy kicsit meg tudott lépni a mezőny többi tagjától. A bolyban motorozott Baldassarri, Montella és Aegerter is.

Stafano Manzi ismét nagy felzárkózást mutatott be, 12 helyet javítva, már az 5. helyen körözött az olasz. Amint Aegerter a 3. helyre ért fel, Baldassarri megelőzte Can Öncüt az első helyért.

A futam feléhez közeledve Can Öncü visszavette a vezetést, Baldassarrit és Aegertert is megelőzte. Az olasz azonban nem hagyta ezt annyiban és visszavette riválisától a második pozíciót. Manzi eközben már a 4. helyen motorozott, erős tempót diktálva. A bajnoki cím aspiránsai nagy csatát folytattak, körről-körre cserélgették egymás között a pozíciókat.

Az 5. helyért is óriási csata zajlott Caricasulo, Montella, Sofuoğlu és Tuuli között.

8 körrel a leintés előtt Baldassarri állt az élre, megelőzve Öncüt és Aegertert. Aegerter hibázott, a bukást ugyan el tudta kerülni, azonban nagy hátrányba került a vezető trióval szemben.

5 körrel a futam vége előtt Baldassarri állt az élre, miközben Aegerter is vissza tudott zárkózni az élbolyra.

A 17. helyről rajtoló Manzi Öncüt már a második helyért hagyta maga mögött. A vezető négyesben óriási küzdelmet láthattunk az egész futamon. 4 körrel a leintés előtt Aegerter vette át a vezetést Öncü, Baldassarri és Manzi előtt, de a győzelem négyesélyes volt még ekkor. A VR46 akadémia növendékei, Baldassarri és Manzi órási csatát vívtak a dobogó legalsó fokáért, amiből Manzi jött ki győztesen. A listavezető svájci az élre állás után több, mint fél másodperces előnyt tudott kimotorozni török vetélytársa előtt.

Az utolsó kör kezdetén Aegerter már több, mint egy másodperces előnnyel haladt az élen, míg mögötte Manzi és Öncü csatáztak a második helyért, Baldassarri pedig lemaradt a vezető trió mögött.

A Ten Kate Yamaha versenyzője végül 2 másodperces előnnyel látta meg a kockás zászlót az élen, megelőzve Manzit és Öncüt a dobogós helyeken. Manzit pályaelhagyás miatt azonban egy hellyel hátrébb sorolták így a dobogó legalsó fokára állhatott fel. Az olasz elképesztő versenyt futott, hiszen 14 pozíciót javítva lett harmadik.

Baldassarri végül a 4. helyen látta meg a kockás zászlót. Az 5. helyért vívott csatát Caricasulo nyerte, megelőzve Tuulit, Sofuoğlut, Montellát, Taccinit és Huertast a top 10-ben. Azonban Caricasulo is hasonlóképp járt, mint Manzi, őt is hátrasorolták a zöld sáv érintése miatt.

Buelgának és Sebestyén Péternek nem volt erős versenye. Az olasz a 14. helyen ért célba, míg Peti szombati bukása után a vasárnapi futamon a 20. helyen látta meg a kockás zászlót.

Aegerter vasárnapi győzelme a 12. elsőség volt a futam során, amivel utolérte Locatelli rekordját.

Futam végeredménye:
1 D. AEGERTER Ten Kate Racing Yamaha Yamaha
2 C. ONCU Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 2,014
3 S. MANZI Dynavolt Triumph Triumph 2,100
4 L. BALDASSARRI Evan Bros. Yamaha 4,218
5 N. TUULI MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 8,863
6 F. CARICASULO Althea Racing Ducati 8,900
7 B. SOFUOGLU MV Agusta Reparto Corse MV Agusta 9,848
8 Y. MONTELLA Kawasaki Puccetti Racing Kawasaki 9,849
9 L. TACCINI Ten Kate Racing Yamaha Yamaha 11,544
10 A. HUERTAS MTM Kawasaki Kawasaki 11,584
11 M. BRENNER VFT Racing Yamaha 11,888
12 S. JESPERSEN Kallio Racing Yamaha 12,768
13 H. SOOMER Dynavolt Triumph Triumph 13,618
14 N. BULEGA Aruba.it Racing Ducati 14,734
15 J. CLUZEL GMT94 Yamaha Yamaha 16,608
16 A. VERDOIA GMT94 Yamaha Yamaha 16,658
17 P. HOBELSBERGER Kallio Racing Yamaha 20,242
18 O. VOSTATEK MS Racing Yamaha Yamaha 20,845
19 J. GIRAL Valvulas Arco Ducati 21,857
20 SEBESTYÉN PÉTER Evan Bros. Yamaha 22,212
21 F. FULIGNI D34G Racing Ducati 27,821
22 A. VIU Andotrans Team Yamaha 29,599
23 I. VINALES D34G Racing Ducati 30,179
24 T. BOOTH-AMOS Prodina Racing Kawasaki 35,170
25 M. KOFLER CM Racing Ducati 36,712
26 J. BUIS Motozoo Racing Kawasaki 41,107
27 M. ALCOBA VFT Racing Yamaha 44,966
Nem ért célba:
O. BAYLISS BARNI Spark Racing Team Ducati 6 kör
R. DE ROSA Orelac Racing Verdnatura Ducati 7 kör
B. CURRIE Motozoo Racing Kawasaki 7 kör
U. ORRADRE MS Racing Yamaha Yamaha 8 kör
G. VAN STRAALEN EAB Racing Team Yamaha 11 kör

Aleix Espargaró: 100%, hogy megnyertem volna a versenyt

0

Aleix Espargaró meg van győződve arról, hogy a Japán Nagydíjon a győzelemért küzdhetett volna. Ehelyett lemaradt a pontokról, miután a csapata hibázott.

Aleix Espargaró a 6. rajtkockából indulva második MotoGP-győzelmét célozta meg Motegiben, de erre már a rajt előtt elszállt minden esélye. A bemelegítő kör alatt az RS-GP-jén problémák adódtak az elektronikával, így a spanyolnak ki kellett állnia a bokszba és felpattannia a második motorjára.

Mi történt?

„Hibát követtek el, és nem távolították el az üzemanyag-takarékos mapping-et, amellyel nem lehet 5000-es fordulatszám fölé menni. ‘Eco-Map’-nak hívjuk, amivel üzemanyagot spórolunk.” – magyarázta a láthatóan csalódott Espargaró.

„Viszont ezzel a motor nem megy gyorsabban 100 km/h-nál. Én a bemelegítő körön voltam. A bemelegítő körön mindent megpróbáltam, de nem sikerült. Ezért a bokszban lecseréltem a motort. A második versenygépre lágy hátsó gumi volt felszerelve, és én nem tudok azzal a gumival menni, ezt már az elejétől fogva tudtam.”

„Nagyon ideges voltam, és sok hibát követtem el. Szóval úgy döntöttem, hogy a pályán maradok, hogy megvárjam a piros zászlót vagy valami hasonlót, de ez nem történt meg.”

Talán a zsúfolt naptár is szerepet játszott abban, hogy az Aprilia csapata hibázott? A csapat Aragóniából egyenesen Motegibe utazott.

„Nem, nem hiszem.” – legyintett a 33 éves veterán.

„Én is fáradt vagyok, mindenki fáradt, de ez a munkánk. Ez a hiba bárhol előfordulhat. Ez egy nagy hiba, egy hatalmas hiba, ilyesmi nem történhet meg – de emberek vagyunk. Mi is egy csapat vagyunk, és megpróbálok nyerni Thaiföldön.”

Mi lett volna lehetséges a probléma nélkül?

„Győzelem, 100 százalék. Ez volt az első hétvége, amikor egyáltalán nem ültem fel a második motorra, természetesen az időjárás miatt. Utálom a lágy gumit, az elmúlt három versenyen soha nem használtam, még a kvalifikáción is szenvedek vele. Meggyőződésem, hogy a közepes gumival és a másik motorommal 1:45-ös időn belülre tudtam volna menni, ezért nagy kár.”

Elszalasztottam egy nagy esélyt. Ha Fabio és Pecco az első és második helyen végeztek volna, az rosszabb lett volna a bajnokság szempontjából, de nem lettem volna ennyire dühös és szomorú. Nagyon szomorú vagyok, mert tudom, hogy ma gyorsabb voltam náluk – ez pedig nagyon ritka.”

„Hogy őszinte legyek, inkább most hazamennék a családommal, de ez a munkám. Úgyhogy visszatérek a bokszba. Nem érdekel a világbajnokság, csak nyerni akarok Thaiföldön. Most csak ennyi van a fejemben.”

Quartararo: Hiba volt változtatni a motoron a verseny előtt

0

A Yamaha versenyzője, Fabio Quartararo a 8. helyen végzett Motegiben. Elmagyarázta, hogy miért befolyásolták az YZR-M1-en végrehajtott változtatások és a gumik az eredményét.

A célba érkezés után a Yamaha versenyzője, Quartararo bosszús volt, hogy nem volt lehetősége a 8. helynél jobb helyezést elérni. Kissé frusztráltan magyarázta:

„A körülményekhez képest, a történtek után jobb, ha nyolc pontot viszünk el, mintha nulláztunk volna, de ez egy kicsit frusztráló, mert Márquezzel és Oliveirával is küzdhettem volna.”

„Voltak gondok az előzéssel, mert bár a 2. és 3. szektorban időt nyertem, az 1.-ben szinte mindig veszítettem. Elkeserítő, mert gyorsabban is mehettem volna. Hibát követtünk el, amikor a verseny előtt kicseréltünk valamit a motoron. Ez lassabbá tett minket.” 

„Egyre jobbak vagyunk az első guminyomás tekintetében, de ezúttal nem a nyomás volt a gond. A verseny előtti változtatás negatívan hatott, ahogy a gumiválasztás is. Csak a lágy és a közepes gumikat próbáltuk ki, és rosszul ítéltük meg. Úgy gondolom, hogy a kemény hátsó gumival induló pilóták döntöttek jól.”

„Nem élveztem a versenyt.”

Barcelona: Bautista magabiztos győzelme a Superpole versenyen

0

Álvaro Bautista könnyed győzelmet aratott a Superpole versenyen a Kawasaki versenyzőpárosa előtt.

A futam elején rögtön történt egy bukás, Iker Lecuona dobta el a versenygépét, Locatelli pedig technikai problémával küzdött. Bautista állt az élre Lowes és Rea előtt. A spanyol a futam elején megfutotta a valaha versenyben elért  leggyorsabb kört. Razgatlıoğlu Rinaldit kergette a negyedik helyért. A török el is ment a ducatis mellett és a negyedik helyre zárkózott fel. Eközben a hatodik pozícióért zajlott óriási csata Vierge, Redding, Öttl Bassani és Bernardi szereplésével. Bassani hibázott, így ő ebből a bolyból kiesett, egészen a 17. helyig csúszott vissza.

A futam felére Bautista megnyugtatónak mondható előnyt motorozott ki, mögötte a kawasakis duó haladt, továbbra is Lowes – Rea sorrendben. Razgatlıoğlu nem tudott közeledni a trióra, senkitől nem zavartatva körözött a pályán a negyedik helyen.

Van der Mark továbbra sem talált vissza régi formájához, elhagyta a pályát és elesett a bukótérben. Vissza tudott ugyan állni, de nem sokkal később visszagurult a boxba.

Az utolsó kör elején megtörtént a helycsere a kawasakis versenyzőpáros között, Rea jött fel a második helyre. Lowes sok ellenállást természetesen nem mutatott. Bautista végül könnyed győzelmet aratott.

Mögötte a sorrend a legjobb tízben Rea, Lowes, Razgatlıoğlu, Rinaldi, Öttl, Vierge, Redding, Baz, Gerloff sorrendben alakult.

Bautista így 50 pontra emelte előnyét Razgatlıoğlu, míg 55-re Rea előtt az összesített tabellán.

A futam végeredmény:
1 A. BAUTISTA Aruba.it Racing Ducati
2 J. REA Kawasaki Racing Kawasaki 1,185
3 A. LOWES Kawasaki Racing Kawasaki 1,377
4 T. RAZGATLIOGLU Pata Yamaha Yamaha 5,088
5 M. RINALDI Aruba.it Racing Ducati 9,016
6 P. OETTL Team Goeleven Ducati 10,506
7 X. VIERGE Team HRC Honda 10,637
8 S. REDDING BMW Motorrad BMW 10,947
9 L. BAZ Bonovo Action BMW BMW 14,575
10 G. GERLOFF GRT Yamaha Yamaha 14,601
11 L. MAHIAS Kawasaki Puccetti Kawasaki 17,326
12 L. BERNARDI BARNI Spark Racing Ducati 17,644
13 K. NOZANE GRT Yamaha Yamaha 19,942
14 E. LAVERTY Bonovo Action BMW BMW 20,672
15 R. TAMBURINI Motoxracing  Yamaha 20,723
16 A. BASSANI Motocorsa Racing Ducati 20,886
17 C. PONSSON Gil Motor Sport Yamaha 23,918
18 O. GUTIERREZ TPR Team Pedercin Kawasaki 25,744
19 L. MERCADO MIE Racing Honda 25,759
20 O. KONIG Orelac Racing Kawasaki 37,666
21 A. LOCATELLI Pata Yamaha Yamaha 45,370
Nem ért célba:
RET M. VAN DER MARK BMW Motorrad BMW 2 kör
RET I. LECUONA Team HRC Honda

Érdemes volt ma korán kelni – Versenyzői nyilatkozatok

0

A Ducati gyári pilótája, Jack Miller elsöprő győzelmet aratott Motegiben. Marc Márquez épphogy lemaradt a dobogóról, Pecco Bagnaia az utolsó körben bukott.

Jack Miller kivételes teljesítményt nyújtott a Japán Nagydíjon. A Ducati versenyzője a futam elején átvette a vezetést, és apránként elhúzott a mezőnytől. Az ausztrál megszerezte negyedik MotoGP-győzelmét, az elsőt a 2021-es francia futam óta.

A dobogósok nyilatkozatai következnek:

1. Jack Miller: „Néha jól megy. A hétvége eleje óta nagyon jó érzésem volt. Csodálatos végre újra a világnak ezen a részén motorozni. A japán szurkolók fantasztikusak voltak ezen a hétvégén, szombaton még az esővel is dacoltak. A világ legjobb rajongói. Most jön a hazai versenyem, és néhány hét múlva az esküvőm is, egyszerűen elképesztő.”

2. Brad Binder: „Nagyon örülök a célba érkezésnek, mert az egész versenyen nagyon keményen küzdöttem. Ez volt az első futamom kemény gumikon, korábban még nem próbáltam. Volt néhány nehéz pillanatom a hátsó kerékkel a versenyen. Azonban ez volt a helyes döntés, mert a végén kifizetődött. Köszönöm a csapatnak, megérdemelték ezt a dobogót. Remélem, hogy idén több ilyen lehetőségünk lesz még.”

3. Jorge Martín: „Az utolsó dobogó már nagyon régen volt, így szuper büszke vagyok a csapatomra, a családomra és mindenkire, aki körülöttem van. Hihetetlen érzés itt állni. Ez a verseny különösen a hátsó gumikról szólt. A közepes gumit választottuk, de a kemény lett volna a legjobb választás, azon harcolhattam volna a győzelemért. Mégis, most már alig várom, hogy élvezzem a napot. Már nagyon várom Thaiföldet, ez egy nagyszerű pálya számomra. Köszönöm a rajongóknak.”

Motegi: Gyári Ducati siker és dráma

0

Vajon Marc Márquez képes lesz száraz körülmények között is diadalmaskodni? Vajon Bagnaia ezt a futamot is behúzza? Vajon Quartararo növelni tudja előnyét a pontversenyben? Lássuk!

Nem mindennapi drámával kezdődött a királykategória japán futama. Aleix Espargaró a felvezető kört követően visszatért a bokszba motort cserélni. A váltóelektronika okozta a problémát. A spanyol a bokszból iramodott a versenytársak után.

A verseny elején Miller és Martín elléptek az üldözőktől. Az ausztrál versenyző csak úgy dobálta a leggyorsabb köröket. Márquez az 5. helyen haladt Oliveira és Brad Binder mögött. Zarco rajtja katasztrofálisan sikerült, mindössze a 13. helyen motorozott.

Miller az élen leszakította magáról Martínt, sikerült egy másodperces előnyt kimotoroznia. Quartararo a 8., Bagnaia pedig a 10. helyen haladt. Aleix Espargaró a 22. helyről próbált felzárkózni.

Miller előnye már több, mint 3 másodpercre duzzadt. Quartararo azonban nem lehetett nyugodt, Bastianini gyorsan átverekedte magát Pol Espargarón és üldözőbe vette a franciát. Bagnaia a spanyol hibáját kihasználva, csatlakozott Bastianinihez.

Aleix Espargaró technikai hibájából kifolyólag Viñalesre hátult a feladat, hogy maga mögött tartsa Quartararót. Rins eközben kénytelen volt feladni a futamot, így Tsuda kiesésével együtt a Suzuki végérvényesen kiírta magát a futamból.

Miller előnye az élen már 4 és fél másodpercre nőtt. Mögötte Binder szépen lassan elkezdte megközelíteni Martínt. Márquez egy agresszívabb manővert végrehajtva átvette a 4. helyet Oliveirától.

A világbajnoki aspiránsok vérre menő csatát vívtak a 8. helyért. Bagnaia utolérte Quartararót, és mindent megtett azért, hogy megelőzze a franciát. Brad Binder eközben átvette a második helyet.

Következett a futam drámája! Pecco Bagnaia a nagy hajrában elesett, így Quartararo fellélegezhetett. Ő lesz a mai nap legnagyobb nyertese, ami a világbajnoki tabellát illeti.

A futamot végül a gyári Ducati versenyzője, Jack Miller nyerte. Keserédes zárás a Ducati-istálló számára.

A MotoGP-futam végeredménye:

1 Jack MILLER Ducati Lenovo Team DUCATI 42’29.174
2 Brad BINDER Red Bull KTM Factory  KTM 3.409
3 Jorge MARTIN Prima Pramac Racing DUCATI 4.136
4 Marc MARQUEZ Repsol Honda Team HONDA 7.784
5 Miguel OLIVEIRA Red Bull KTM Factory  KTM 8.185
6 Luca MARINI Mooney VR46 Racing  DUCATI 8.348
7 Maverick VINALES Aprilia Racing APRILIA 9.879
8 Fabio QUARTARARO Monster Energy Yamaha YAMAHA 10.193
9 Enea BASTIANINI Gresini Racing MotoGP DUCATI 10.318
10 Marco BEZZECCHI Mooney VR46 Racing  DUCATI 16.419
11 Johann ZARCO Prima Pramac Racing DUCATI 16.586
12 Pol ESPARGARO Repsol Honda Team HONDA 17.456
13 Alex MARQUEZ LCR Honda CASTROL HONDA 18.219
14 Franco MORBIDELLI Monster Energy Yamaha  YAMAHA 19.012
15 Cal CRUTCHLOW WithU Yamaha RNF  YAMAHA 19.201
16 Aleix ESPARGARO Aprilia Racing APRILIA 25.473
17 Fabio DI GIANNANTONIO Gresini Racing MotoGP DUCATI 27.006
18 Raul FERNANDEZ Tech3 KTM Factory  KTM 29.374
19 Remy GARDNER Tech3 KTM Factory  KTM 29.469
20 Takaaki NAKAGAMI LCR Honda IDEMITSU HONDA 43.294
Nem ért célba:
Francesco BAGNAIA Ducati Lenovo Team DUCATI 1 kör
Alex RINS Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 10 kör
Darryn BINDER WithU Yamaha RNF YAMAHA 10 kör
Takuya TSUDA Team SUZUKI ECSTAR SUZUKI 13 kör
Tetsuta NAGASHIMA HRC Team HONDA 15 kör

 

 

 

Motegi: Japán győzelem japán földön

0

A Moto2-es pilóták versenyét sem árnyékolták be az esőfelhők. Szikrázó napsütés fogadta  a középső géposztály mezőnyét.

Arón Canet indult a pole pozícióból, és már az első kanyar után az élre állt. Fermín Aldeguer kísérte honfitársát. Így együtt már az első kör végén egy másodperces előnyt motoroztak ki. Az idény elején világbajnoki esélyesnek titulált Vietti szenvedése továbbra is folytatódott. Mindössze a 19. helyen haladt az olasz.

Sajnos Aldeguer nagy igyekezete ismét bukásba torkollott. A hazaiak versenyzője, Ai Ogura azonban repülőrajtot vett, a 15. helyről jött fel alig néhány kör alatt a 4. pozícióba.

Újabb dráma következett. Nemcsak a második helyezett, Aldeguer, hanem az élen haladó Arón Canet is eldobta a motort. Chantra ezáltal ajándékba kapta az első helyet.

A második bolyban olyan nevek sorakoztak, mint López, Arbolino, valamint Ogura. Vietti a bukásoknak köszönhetően már az egy pontot érő 15. helyen haladt. Chantra előnye szépen lassan elolvadt az üldözőkkel szemben, így a Moto3-as futamhoz hasonlóan itt is összeért az első 4 versenyző. A thaiföldi pilóta tempója hirtelen visszaesett, így a 3. helyre esett vissza. López állt az élre, aki rövid idő alatt fél másodperces előnyt motorozott ki.

Celestino Vietti vesszőfutása továbbra is folytatódott. 15 körrel a vége előtt elesett. Ez már a 6. nullázása a szezonban az olasz versenyzőnek. Canet és Vietti is visszaálltak a versenybe.

López előnye szépen lassan megfogyatkozott, Arbolino hihetetlen köröket futott a 3. helyen, igyekezett közelebb kerülni Ogurához. Az olasz versenyzőnél azonban a világbajnoki éllovas, Fernández gyorsabb volt, így sikerült maga mögé utasítania Chantrát, és azonnal a dobogós helyezéseket célozta meg. Csapattársa, Pedro Acosta mindeközben a 7. helyre küzdötte fel magát.

Fernández mintegy fél másodperccel volt gyorsabb, mint az élmenők. Ogura igyekezett előre menekülni, mivel mögötte Arbolino már Fernández áldozatává vált. Az olasz versenyző ezután jelentősen elmérte az ívet, így egy körön belül a 3. pozícióból az 5.-re esett vissza. Ogura és López hatalmas csatát vívtak az élen. Ennek eredményeképp Fernández felzárkózott rájuk.

Ogura nem bízta a véletlenre, hét tizedmásodperces előnyt motorozott ki az élen, maga mögött hagyva Lópezt és Fernándezt. A két spanyol versenyző vérre menő csatát vívtak a második helyért. Ogura előnye a nagy csatározásnak köszönhetően már 1,7 másodpercre növekedett.

Canet hiába állt vissza a futamba, és próbált felzárkózni, második bukását is elszenvedte a japán aszfaltcsíkon.

Fernández végül leszakította magáról Lópezt, és sorozatos piros szektorokat teljesítve az élen haladó Ogura nyomába eredt. 5 körrel a vége előtt hatalmas időt futott a spanyol. López nem lehett nyugodt a harmadik helyen, hiszen Dixon folyamatosan megnehezítette a dolgát. A spanyol gumijai úgy néz ki, kezdtek elfogyni.

Ogura és Fernández egymás után futották meg a verseny leggyorsabb körét. Olyannyira erős köröket produkáltak, mint a szombati időmérőn. Franco Morbidelli korábbi körrekordjának megdöntése szinte csak egy karnyújtásnyira volt. Ogura előnye azonban megnyugtatónak tűnt.

Hatalmas volt az izgalom a Team Asia bokszban, de Ogura másfél másodperces előnnyel fordult rá az utolsó körre. Végül nem lehetett elvenni a japán versenyzőtől a győzelmet. Ezzel a sikerrel 2 pontra zárkózott fel a világbajnoki tabellán Augusto Fernández mögé.

A Moto2-es futam végeredménye:

1 Ai OGURA IDEMITSU Honda   KALEX 40’56.269
2 Augusto FERNANDEZ Red Bull KTM Ajo  KALEX 1.192
3 Alonso LOPEZ Beta Tools Speed Up  BOSCOSCURO 7.168
4 Jake DIXON Shimoko GASGAS  KALEX 7.597
5 Somkiat CHANTRA IDEMITSU Honda  KALEX 12.255
6 Tony ARBOLINO Elf Marc VDS Racing  KALEX 14.189
7 Pedro ACOSTA Red Bull KTM Ajo  KALEX 14.520
8 Albert ARENAS Shimoko GASGAS  KALEX 18.410
9 Bo BENDSNEYDER Pertamina Mandalika  KALEX 20.398
10 Filip SALAC Gresini Racing Moto2  KALEX 23.140
11 Cameron BEAUBIER American Racing  KALEX 23.604
12 Joe ROBERTS Italtrans Racing  KALEX 23.733
13 Marcel SCHROTTER Liqui Moly Intact  KALEX 24.171
14 Barry BALTUS RW Racing GP  KALEX 33.795
15 Lorenzo DALLA PORTA Italtrans Racing  KALEX 35.548
16 Zonta VD GOORBERGH RW Racing GP  KALEX 40.006
17 Taiga HADA Pertamina Mandalika  KALEX 42.496
18 Keminth KUBO Yamaha VR46 Master  KALEX 46.492
19 Sean Dylan KELLY American Racing  KALEX 49.126
20 Marcos RAMIREZ MV Agusta Forward  MV AGUSTA 1’09.754
Nem ért célba:
Jeremy ALCOBA Liqui Moly Intact  KALEX 1 kör
Jorge NAVARRO Flexbox HP40 KALEX 2 kör
Niccolò ANTONELLI Mooney VR46  KALEX 7 kör
 Aron CANET Flexbox HP40 KALEX 7 kör
Celestino VIETTI Mooney VR46  KALEX 15 kör
Simone CORSI MV Agusta Forward  MV AGUSTA 17 kör
Alessandro ZACCONE Gresini Racing Moto2 KALEX 17 kör
Fermín ALDEGUER Beta Tools Speed Up BOSCOSCURO 20 kör